Transports un loģistika

Deneveras lidosta iegūst sesto lidlauka skrejceliņu

Aivars Mackevics [email protected], 09.10.2002

Jaunākais izdevums

Deneveras lidosta Kolorado štatā iegūst par 170 miljoniem eiro jau sesto lidmašīnu skrejceliņu. Tas tiks atklāts nākošajā gadā. Skrejceliņa garums ir 4,8 km. Interesanti, ka pateicoties zemes izliekumam lidmašīna skrejceļa otrajā galā nemaz nav redzama. Avots: Reise-Preise.de

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Tukuma uzņēmēju klubs nosūtījusi Tukuma novada pašvaldībai Atbalsta vēstuli Tukuma lidlaukam, kurā aicina atbalstīt lidostas attīstību un pašvaldības noteiktajos ierobežojumos pagarināt lidojumu laiku.

Biedrība, iepazīstoties ar lidostas darbību, secinājusi, ka 2010.gadā lidlaukā ir veikti aptuveni 1000 lidojumi, kas vairākas reizes pārsniedz lidojumu skaitu Ventspils un Liepājas lidostās. Pašreiz uzņēmums lidlauka sakārtošanā ir investējis četrus miljonus latu, un nodarbināto cilvēku skaits ziemas periodā ir 25 cilvēki, no kuriem astoņi cilvēki ir Tukuma pilsētas un trīs cilvēki ir no Engures novada.

Uzņēmums būvniecības darbu veikšanā ir sadarbojies ar šādiem Tukuma uzņēmumiem: SIA Amatnieks, SIA Telms, SIA APO dizains, kuriem ir veikti pasūtījumi par kopējo summu 1,3 miljonu latu apmērā. Pēc pasažiera termināla atvēršanas un regulāro reisu uzsākšanas lidosta nodrošinās papildus 100 darba vietas vietējiem iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostā atklāts par 2,6 miljoniem eiro izveidotais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš

Db.lv, 10.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostā darbu sācis ar Kohēzijas fonda (KF) atbalstu izbūvētais otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš, infprmē VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" pārstāvji.

Tas ļauj saīsināt gaisa kuģu pārvietošanās ceļa garumu nobraukšanai no skrejceļa un manevrēšanas zonā. Tādejādi lidostā samazināsies uz sauszemes veiktajos manevros patērētās degvielas daudzums un laiks, līdz ar to samazinot arī piesārņojošo vielu - CO2, ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apjomus.

Jaunais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš esot vēl viens solis lidostas "Rīga" virzībā, attīstot ilgtspējīgu lidlauka infrastruktūru.

"Kā lidosta, kas apņēmusies līdz 2050.gadam sasniegt nulles emisiju līmeni, lidosta "Rīga" investē, lai padarītu lidlauka procesus ātrākus un efektīvākus un tādējādi mazinātu piesārņojošo vielu izmešu apjomu. Tās ir investīcijas nākotnē, rūpējoties par apkārtējo vidi un klimata pārmaiņu mazināšanu," uzsver lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidlauka pakalpojumus varēs sniegt vairāki komersanti

, 17.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz pēdējā laikā straujo pasažieru skaita pieaugumu, turpmāk lidlauka pakalpojumus varēs nodrošināt vairāki komersanti.

To paredz šā gada 17. jūnijā Ministru kabinetā atbalstītais noteikumu projekts Kārtība, kādā piešķir pieeju lidlauka sniegto pakalpojumu tirgum. Līdz ar projekta apstiprināšanu ir pārņemta Eiropas Padomes 1996. gada 15. oktobra direktīva par pieeju lidlauka sniegto pakalpojumu tirgum Kopienas lidostās, Db.lv informē Ieva Valpētere, Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību speciāliste.

Lai saglabātu efektīvu un godīgu konkurenci apstākļos, kad lidlauka pakalpojumu sniedzēju skaits ir ierobežots lidostas drošības pasākumu vai jaudas un pieejamās platības ierobežojumu dēļ, projekts paredz, ka pakalpojumu sniedzējus izvēlēsies atklāta konkursa kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāls Forbes izveidojis sarakstu ar pasaules lielākajām lidostām, kurās visbiežāk gadās reisu kavēšanās. Saraksta pirmajā vietā ierindojas Brazīlijas lidosta, kurai seko Pekinas, San Paulu un Kairas lidostas.

Forbes tops parāda, ka Brazīlijā visbiežāk notiek lidmašīnu kavēšanās.. Divās no pirmajām trim topa vietām atrodas Brazīlijas lidostas.

Izlidošanas kavētāju tops:

1. Brazīlijas starptautiskā lidosta (Brasilia International - BSB)

2007. gadā tikai katrs trešais reiss no šīs lidostas tika veikts bez nokavēšanās. Laikā no šīs lidostas izlidoja mazāk nekā 27% lidmašīnu. Tas ir samērā slikts rādītājs valsts galvenajai lidostai, kura katru gadu apkalpo vairāk nekā 10 miljonus pasažieru.

2. Pekinas starptautiskā lidosta (Beijing Capital International - PEK)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils lidlauka pārveide par komerciālu lidostu varētu izmaksāt 61 miljonu eiro

LETA, 21.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lidlauka pārveide par komerciālu lidostu varētu izmaksāt aptuveni 61 miljonu eiro, secināts Latgales Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes darba tikšanās laikā.

Sanāksmes dalībnieki diskutēja par Latvijā esošo reģionālo lidostu situāciju, nozīmību un atšķirībām. Spriežot pēc reģionālās lidostas piemēra Liepājā, lidostas attīstība palīdz piesaistīt ārvalstu investīcijas un darbojas veiksmīgi, kas apliecina, ka Daugavpilī lidosta noteikti ir nepieciešama, vienojušies sanāksmes dalībnieki. Viņuprāt, lidostas izveide pilsētu padarītu konkurētspējīgāku un pievilcīgāku investoriem.

Aplēsts arī, ka Daugavpils lidlauka pārveide par komerciālu lidostu izmaksātu aptuveni 61 miljonu eiro, kas ir vairāk nekā izmaksāja Liepājas lidostas attīstīšana. Tas esot izskaidrojams ar to, ka Liepājā jau bija lidosta, kuru vajadzēja pielāgot atbilstoši sertificēšanās prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) ir izsludinājusi konkursu par pārtikas piegādēm lidmašīnām Rīgas lidostā, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā "Latvijas vēstnesis".

Līgums ar uzvarētāju konkursā par lidlauka sniegto pakalpojumu nodrošināšanu Rīgas lidostā lotē par dzērienu un pārtikas nogādāšanu un iekraušanu gaisa kuģī, kā arī izkraušanu no tā, tiks slēgts uz septiņiem gadiem.

Konkursa nolikumu var saņemt līdz 2024.gada 19.februārim.

Jau vēstīts, ka iepriekš SM atklātajā konkursā par lidlauka sniegto pakalpojumu nodrošināšanu Rīgas lidostā par pirmās lotes uzvarētāju tika atzīts Turcijas lidostu operatora "TAV Airports" grupas uzņēmums SIA "Havas Latvia".

"Havas Latvia" tika atzīta par uzvarētāju konkursa lotē par bagāžas apstrādi, kravu un pasta apstrādi, gaisa kuģu apkalpošanu uz perona, palīdzību gaisa kuģa novietošanā uz perona, kā arī informācijas apmaiņu starp gaisa kuģa apkalpi un pakalpojuma sniedzēju. Līgums noslēgts uz septiņiem gadiem - līdz 2031.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas Rīga straujāku izaugsmi varētu garantēt vien liela partnera piesaiste, piemēram, no Āzijas

Tā sarunā ar DB norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks. Lidosta joprojām apkalpo pusi no Baltijas aviopārvadājumu tirgus.

Aktīvāki tranzītā

Atrauti no valsts un tūrisma industrijas lidosta var neierobežoti attīstīties tikai tranzīta virzienā, kas šobrīd veido ap 30,5% kopējā pasažieru skaita, bet lidojumos no viena punkta uz otru attīstība iet roku rokā ar kopējām aktivitātēm valstī, cilvēku migrāciju u.tml. No tranzīta lidosta iegūst arī vairāk galamērķu, un nākotnē šis skaitlis varētu pieaugt, domā A. Mūrnieks. Runa esot par potenciāluĀzijas tranzīta centru, kam, protams, vajadzīgs spēcīgs partneris, lidsabiedrība, kura gribētu uz tranzīta centra principa vest pasažierus tālajos lidojumos uz šejieni. Un tad pasažieru tālāka apkalpošana Baltijas reģionā varētu notikt, izmantojot nacionālo aviosabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Tukuma lidlaukā šovasar vēl nelidos

Andra Briekmane, 13.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidlaukā Tukums, kur jau šajā vasarā bija cerēts atklāt regulārus starptautiskos kravu un pasažieru lidojumus un tāpēc uzbūvēts gan pasažieru terminālis, gan muitas zona, nekas tuvākajā laikā nemainīsies, jo valsts iestādes atļauju lidojumiem vēl nav devušas.

Jau mēnešiem notiekot tikai sarunas un dokumentu izskatīšana. Arī šodien paredzēta sabiedriskā apspriešana Engures novada domē. Savukārt iedzīvotāji izsūtījuši medijiem ziņu, ka netiekot pietiekami informēti. Tikmēr lidlaukā var notikt tikai mācību un privātie lidojumi.

Lai arī likums to obligāti neliek, pirms B kategorijas esošā piesārņojuma darbības veikšanai nepieciešamās atļaujas saņemšanas Valsts vides dienesta Ventspils reģionālā pārvalde tomēr likusi lidlauka attīstītājiem rīkot vēl vienu tikšanos ar iedzīvotājiem, kurā atkal skaidros, kādas darbības un piesārņojums lidlaukā paredzēts, DB stāsta lidlauka pārstāvis Viesturs Ločmelis. Lidlauks Tukums maija beigās iesniedzis dokumentu paketi Vides pārvaldē, kas to, kā likums atļauj, reģistrējusi mēneša laikā – 21. jūnijā, bet izskatīšana var ilgt 90 dienas, tādējādi par lidojumu uzsākšanu šovasar nevarot būt ne runas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Spilves lidlauka apsaimniekotājs pērn 10 tūkstošus eiro ieguldījis mazās aviācijas nodrošināšanai

Dienas Bizness, 27.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spilves lidlauka apsaimniekotājs SIA «Aerobig Plus» 2017.gadā ieguldījis, lai nodrošinātu teritorijas labiekārtošanu, tajā esošo arhitektūras pieminekļu saglabāšanu, kā arī ap 10 000 eiro lidlauka pamatfunkcijas – mazās aviācijas nodrošināšanai, informē uzņēmums.

Lai arī vēl joprojām kavējas lidlauka pilnvērtīgas darbības nodrošināšanai nepieciešamā sertifikācija, kas saistīta ar problemātisko zemes īpašumtiesību statusu un juridiskiem aspektiem, apsaimniekotājs ir apņēmīgs arī šajā gadā turpināt iesāktos darbus.

Atbilstoši SIA «Rīgas Nami» 2016.gadā noslēgtajam līgumam ar SIA «Aerobig Plus», nomnieka pienākums ir apsaimniekot un ekspluatēt vairāk nekā 100 hektāru lielo teritoriju, saglabājot tajā esošos infrastruktūras objektus – lidlauku, kā arī 1954.gadā celto lidostas galveno ēku, kas ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis. Ņemot vērā, ka līdz nomas līguma noslēgšanas brīdim nebija veikts teritorijas detālplānojums, nedz īpašnieks, nedz apsaimniekotājs nevar Spilves lidlaukā realizēt fundamentālus ilgtermiņa projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pievienošanās Šengenai dos lielāku uzrāvienu

Oskars Prikulis kopā ar Madaru Laicāni un Māri Ķirsonu, 24.08.2007

«Mūsu uzbūvētajā angārā Ādažu lidlaukā uzreiz tika iznomātas visas pieejamās vietas. Pieprasījums ir milzīgs. Drīz būs jābūvē arī otrs angārs,» norāda Aviorīgas valdes locekļi un Ādažu lidlauka īpašnieki Andris Sirsniņš (no kreisās) un Edvīns Vansovičs.

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pievienošanās Šengenas valstīm no nākamā gada pavērs vēl nebijušas iespējas jau tā strauji augošajam aviācijas biznesam Latvijā.

To Db apstiprināja nozares eksperti, uzsverot, ka «vienotā debesu telpa» motivēs iedzīvotājus iegādāties gan lidmašīnas, gan attīstīt lidlaukus. SM pārstāvji norāda, ka Latvijas pievienošanās Šengenas līgumam būtiski sekmēs avionozares izaugsmi, jo tiks mazināti birokrātiskie šķēršļi, piemēram, tām lidmašīnām, kas ielidos no Šengenas līguma valstīm, nebūs nepieciešama robežkontrole. Tās varēs pacelties vai nolaisties jebkurā sertificētā lidlaukā. «Tā kā Latvija no decembra būs Šengenas zonā un būs iespējams no jebkuras pļavas pacelties un aizbraukt uz Vāciju, domājams, ka privāto lidmašīnu tirdzniecībai ir labas perspektīvas,» norāda pilotu skolas VIPilots direktors Igors Gusts. Arī lidlauku īpašnieki redz labas biznesa iespējas. «Lidmašīnu izmantojums vēl vairāk augs ar 2008. gadu, kad Latvija pievienosies Šengenas līgumam, jo tad bez robežkontroles varēs aizlidot, piemēram, no Cēsīm uz Kauņu, kaut vai pēc alus,» norāda Cēsu lidlauka saimnieks Gundars Skudriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome šodien atbalstīja lēmumu par Spilves lidlaukā esošu skrejceļu atpirkšanu no SIA «Spilve International Business Park» par 180 085 eiro un vienlaikus pieņēma lēmumu par pašvaldības nodibinājuma «Lidlauks Spilve» likvidēšanu.

Kā skaidroja nodibinājuma valdes loceklis Jānis Maslovskis, nodibinājums tika radīts ar mērķi izveidot lidlauku un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši sabiedriskā labuma organizācijas statusam. Balstoties uz Rīgas attīstības plānu 2006.-2018.gadam, lidlauku primāri bija paredzēts izmantot vispārējās nozīmes aviācijas un tehnisko sporta veidu darbības attīstībai un nodrošināšanai, tehnisko sporta veidu popularizēšanai, informējošu un izglītojošu pasākumu organizēšanai, mācību grupu veidošanai amatieru un aviācijas personāla sagatavošanai, kā arī citiem uzdevumiem. Nodibinājums darbojās gan uz Rīgas Brīvostai, gan uz «Rīgas namiem» uzticētās zemes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai lidosta Rīga sasniegtu izvirzīto mērķi kļūt par modernu un ērtu Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezglu un no 2023.gada apkalpot vismaz desmit miljonus pasažieru gadā, uzņēmuma galvenais uzdevums ir tuvāko piecu gadu laikā veiksmīgi īstenot plānotos pasažieru apkalpošanas un kravu infrastruktūras attīstības projektus, uzsver lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

2018.gadu lidosta Rīga ir noslēgusi ar ievērojamu pieaugumu visos būtiskajos darbības rādītājos: operatīvie dati par 2018.gada darbības rezultātiem liecina, ka pērn lidostā apkalpoti 7,06 miljoni pasažieru - par gandrīz 16% vairāk nekā gadu iepriekš. Par 10,4% audzis apkalpoto kravu apjoms, pārsniedzot 27 tūkstošus tonnu, savukārt apkalpoto lidojumu apjoms palielinājies par 11,5% - 2018.gadā lidostā Rīga apkalpoti 83,5 tūkstoši gaisa kuģu.

Kā norāda I.Līce, šis pieaugums ievērojami pārsniedz Eiropas lidostu vidējos rādītājus – saskaņā ar Starptautiskās lidostu padomes (Airport Council International, ACI) datiem, 2018.gada 3.ceturksnī vidēji Eiropā pasažieru skaits audzis vien par 5%. Straujais pasažieru skaita kāpums ļāva lidostai Rīga pērn vairākkārt ierindoties Eiropas straujāk augošo lidostu TOP 5 lidostu grupā ar 5 - 10 miljoniem apkalpoto pasažieru. «Saskaņā ar jaunākajiem ACI datiem, arī pērnā gada 3.ceturksnī Rīgas lidosta bija trešā straujāk augošā lidosta savā grupā, atpaliekot tikai no Spānijas sestās noslogotākās iekšzemes lidostas Seviļas un Sicīlijas otrās lielākās lidostas Palermo. Savukārt tikko publiskotajā starptautiskā aviācijas datu analītikas uzņēmuma VariFlight pētījumā lidosta Rīga atzīta par 2018.gada septīto punktuālāko lidostu Eiropā,» atzīmē lidostas valdes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā "Rīga" pabeigta skrejceļa rekonstrukcija, tajā ieguldot kopumā septiņus miljonus eiro, informē lidostā.

Tostarp par 4,5 miljoniem eiro, ieguldot lidostas līdzekļus, atjaunota daļa skrejceļa, bet, piesaistot Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļus, par 2,5 miljoniem eiro izbūvēts otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš un rekonstruēta daļa skrejceļa.

Lidlauka infrastruktūras asfalta segums nomainīts 5,7 kilometru garumā, tostarp skrejceļa sānu drošības joslām piecu kilometru garumā un vairāk nekā septiņu metru platumā, kā arī atsevišķam 660 metru posmam visā skrejceļa platumā. Būvdarbos ietilpa arī drenāžas sistēmas un lietus ūdens kanalizācijas izbūve, kā arī skrejceļa uguņu sistēmas atjaunošana, horizontālā marķējuma uzklāšana un teritorijas apzaļumošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Daugavpils lidlauka attīstības tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde izmaksās teju 100 000 eiro

LETA, 21.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils lidlauka attīstības tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde pašvaldībai izmaksās gandrīz 100 000 eiro, liecina pašvaldības noslēgtais iepirkums.

Iepirkumā par tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādi Daugavpils lidlauka un pieguļošās teritorijas attīstībai Daugavpils novada Locikos piedalījās tikai viens pretendents - SIA "Ardenis". Uzņēmums darbus apņemies veikt par 82 500 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa jeb par 99 825 eiro, ieskaitot nodokli.

Iepirkuma dokumentācijā norādīts, ka daļa darbu tiks nodota apakšuzņēmējam. Proti, SIA "Termo AVS" veiks attīstības teritorijas inženiertehnisko izvērtējumu, izstrādās attīstības stratēģiju un aprēķinās orientējošās investīciju izmaksas.

Domē norāda, ka iepirkuma priekšmets ir specifisks. Piegādātāju skaits šādu pakalpojumu veikšanai nav liels, tāpēc, lai arī piedāvājums saņemts tikai no viena pretendenta, iepirkums nebija jāpārtrauc.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas un Ventspils lidostas tiek pie valsts nozīmes statusa

Dienas Bizness, 05.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas un Ventspils lidostām valdība noteikusi valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka statusu, kā arī lidostas teritorijas robežas. Tam ir būtiska nozīme tūrisma un uzņēmējdarbības attīstībai reģionā, informē Satiksmes ministrija.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie Ministru kabineta noteikumi par SIA Aviosabiedrība Liepāja lidlauka statusu, lidlauka teritorijas robežām un šīs teritorijas plānoto izmantošanu un noteikumi par SIA Ventspils lidosta lidlauka statusu, lidlauka teritorijas robežām un šīs teritorijas plānoto izmantošanu. Tos otrdien, 5. jūlijā, apstiprināja valdības sēdē.

Liepājas un Ventspils lidostas ir iekļautas Trans-Eiropas transporta tīklā (TEN-T). Nosakot lidlaukiem valsts nozīmes statusu un veicinot to attīstību, tiks sekmēta reģiona izaugsme un ātrāka sasniedzamība, kas pozitīvi ietekmēs investīciju piesaisti abām pilsētām un visa Kurzemes reģiona uzņēmējdarbības nozarēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas "Rīga" lielākais trumpis jeb pārākums pār citām Baltijas valstu lidostām ir tranzīta pasažieri, intervijā norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa pauda, ka gada sākumā bijušas bažas par to, ka Rīgas lidosta varētu pazaudēt savu tirgus daļu, jo pasažieriem, ceļojot uz un no Lietuvas, bija vienkāršāki Covid-19 nosacījumi, tomēr, neraugoties uz to, pagājušajā gadā netika zaudēta sava tirgus daļa.

"Vienlaikus par kādām tirgus daļām mēs īsti varam runāt, ja ir tik niecīgs apkalpoto pasažieru skaits? Ja vienā lidostā tiek apkalpoti 20 000 pasažieru, otrā - 22 000, tad es nedomāju, ka tas ir iemesls satraukumam vai tālejošu secinājumu izdarīšanai," skaidroja Odiņa.

Lidostas valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka šā gada sākums parādīja, ka Lietuvas lidostas - Viļņa, Kauņa un Palanga - ir apkalpojušas vairāk pasažieru nekā Rīgas lidosta, bet lidojumu skaita ziņā Rīga tomēr bijusi līdere, un tai joprojām ir vairāk lidojumu, nekā tas ir Lietuvas lidostās. Problēma bijusi tajā, ka Rīgā ir mazāks lidmašīnu aizpildījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes ietekmē lidostas "Rīga" saimnieciskās darbības ieņēmumi šā gada deviņos mēnešos, salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo laika posmu, ir samazinājušies uz pusi, liecina uzņēmuma nerevidētais saīsinātais starpperiodu pārskats par deviņu mēnešu periodu līdz 2020.gada 30.septembrim.

Lidostas neto apgrozījums deviņos mēnešos veidoja 23,9 miljonus eiro, kas ir par 25,2 miljoniem eiro mazāk nekā plānots uzņēmuma budžetā. Salīdzinot ar 2019.gadu, lidostas ieņēmumi ir samazinājušies par 51%.

Ieņēmumi no aviācijas pakalpojumiem pārskata periodā bija 12,5 miljoni eiro, un, salīdzinot ar budžetā plānoto un iepriekšējo gadu, tie ir samazinājušies par 60%. Aviācijas ieņēmumu lielāko daļu veido ieņēmumi par lidlauka pakalpojumiem, kuru maksas nosaka Ministru kabineta noteikumi.

Savukārt ienākumi no neaviācijas pakalpojumiem pārskata periodā ir samazinājušies līdz 11,4 miljoniem eiro, un, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tie sarukuši par 36%, bet pret plānoto budžetu - par 37%. Ieņēmumus no neaviācijas pakalpojumiem veido telpu un zemes noma, ienākumi no autostāvvietām un citi ar lidlauka pakalpojumiem nesaistīti ieņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BITES jaunais sauklis Tu vari vairāk aicināja Latvijas iedzīvotājus izpausties trīs nacionālā līmeņa rekordos, piereģistrējoties www.esvaru.lv.

Dalībnieki varēja reģistrēties trīs kategorijās: lēkāšana uz batuta, runājot pa telefonu; skriešana pa skrejceliņu, runājot pa telefonu; kā arī garākais skūpsts, liecina sniegtā informācija medijiem.

Kopējais piereģistrēto pieteikumu skaits ir 536. Skriešanas pasākumam ir pieteikušies 250 dalībnieki, apmēram 200 dalībnieki ir pieteikušies lēkāšanai uz batuta un garākajam skūpstam ir reģistrējušies 50 dalībnieki.

„Es regulāri trenējos un vēlos parādīt visai Latvijai, ko es varu izdarīt. Tā būs lieliska iespēja parādīt sevi visai valstij,” sacījis Jānis Balodis, kurš ir pieteicies lēkāšanā uz batuta.

„Es nodarbojos ar orientēšanās sportu jau 11 gadus. Manuprāt, es varu uzstādīt nacionālo rekordu, tāpēc, ka esmu fiziski stiprs un man patīk runāt pa telefonu. Man patīk jauni un traki izaicinājumi un es vienmēr cīnos līdz galam,” komentējis Kalvis Mihailovs, kurš ir pieteicies skriešanas rekordam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot Kohēzijas fonda atbalstīto projektu «Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskajā lidostā «Rīga»», lidostas manevrēšanas ceļos tiks ierīkotas ass ugunis, tādejādi sperot pirmo soli, lai lidostā ieviestu «seko zaļajam» (follow the greens) gaisa kuģu vadības sistēmu.

Līdz ar to lidosta «Rīga» ir kļuvusi par vienu no pirmajām lidostām Eiropā, kas uzsāk šīs modernās gaisa kuģu vadības sistēmas ieviešanu, sacīja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

2016.gadā lidostā «Rīga» tika īstenots pilotprojekts, testējot šīs sistēmas darbību Frankfurtes un Šarla de Golla lidostas vajadzībām, kas arī gatavojas tās ieviešanai. Sistēma tiks ieviesta ciešā sadarbībā ar Latvijas Gaisa satiksmi, kas nodrošina gaisa kuģu vadību.

«Seko zaļajam» ir novatoriska vadības sistēma gaisa kuģu manevrēšanai uz zemes. Tā nodrošina lidojumu apkalpi ar individuālām vadlīnijām lidmašīnas vadīšanai lidlaukā, automātiski izgaismojot manevrēšanas ceļu centra līnijas uguņus lidmašīnas priekšā, uzrādot konkrētu gaisa kuģa maršrutu līdz stāvvietai vai skrejceļam. Tas ļauj sliktas redzamības apstākļos - miglā, intensīva sniega vai lietus gadījumā - un diennakts tumšajā laikā gaisa kuģiem ātrāk un drošāk nobraukt uz gaisa kuģu stāvvietām, atbrīvojot skrejceļu. Padarot gaisa kuģa manevrēšanu uz zemes efektīvāku un drošāku, samazināsies oglekļa dioksīda emisijas un enerģijas patēriņš, skaidro L. Karnīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostas Rīga infrastruktūras attīstībā plāno investēt vairāk nekā 23 miljonus eiro

LETA, 16.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas «Rīga» infrastruktūras attīstībā plānots investēt vairāk nekā 23 miljonus eiro, aģentūrai LETA pastāstīja lidostas «Rīga» pārstāve Laura Karnīte.

Viņa norādīja, ka infrastruktūras attīstības projekta «Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība starptautiskā lidostā «Rīga»» kopējās plānotās izmaksas veido 23 049 010 eiro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums 10 774 241 eiro apmērā, cits publiskais finansējums 710 524 eiro un starptautiskās lidostas «Rīga» finansējums 11 564 245 eiro apmērā.

Projekta mērķis ir uzlabot vides un drošības pasākumus lidostā, sekmējot klimata politikas mērķu sasniegšanu, mazinot lidostas saimnieciskās darbības ietekmi uz vidi, kā arī paaugstinot infrastruktūras energoefektivitāti. Projekts paredz arī drošības infrastruktūras uzlabojumus ar mērķi mazināt terora draudu riskus un uzlabot nododamās bagāžas drošības pārbaužu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā attīsta vides aizsardzībai svarīgus infrastruktūras uzlabošanas projektus. Aktuāli kļūst tā dēvētie zaļie lidojumi, pirmdien vēstīja laikraksts Diena.

Pašlaik visā pasaulē par vienu no svarīgākajiem uzdevumiem tiek uzskatīta oglekļa dioksīda (CO2) izmešu samazināšana. Transports ir atbildīgs apmēram par ceturtdaļu Eiropas Savienības (ES) siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijām.

Eiropas Komisijas aplēses liecina, ka aviācijas radītais gaisa piesārņojums veido 3% no kopējā ES radītā piesārņojuma. Biedējošs šķiet fakts, ka, piemēram, uz vienu pasažieri reisā no Londonas uz Ņujorku un atpakaļ tiek radīts tik daudz izmešu, cik vienas privātmājas apkure gada laikā. Tomēr aptaujātie Latvijas aviācijas nozares eksperti šādu salīdzinājumu uzskata par nekorektu un norāda, ka pasaulē reģistrēto lidaparātu skaits ir nesalīdzināmi mazāks par privātmāju skaitu, tāpēc gaisakuģu radīto izmešu apjomu, kam jau lidaparātu dzinēju ražošanas procesā noteiktas striktas prasības, nevar salīdzināt ar autotransporta izraisīto gāzu emisiju apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga realizēts ES Kohēzijas fonda projekts Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība, kura ietvaros pēdējos divos gados paveikti nozīmīgi infrastruktūras rekonstrukcijas darbi. Tā rezultātā paaugstināta lidojumu drošība, uzlaboti vides apstākļi un palielināta lidlauka kapacitāte.

«Lidlauka infrastruktūras rekonstrukcijas rezultātā varam piedāvāt drošākus un kvalitatīvākus pakalpojumus aviokompānijām un pasažieriem, tādejādi palielinot lidostas konkurētspēju reģionā,» norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

Projektā veikti šādi darbi – skrejceļa seguma virskārtas renovācija, skrejceļa lidjoslas pastiprināšana, divu jaunu manevrēšanas ceļu izbūve, lidlauka uguņu sistēmas rekonstrukcija atbilstoši II kategorijas prasībām, peronu Nr.1, Nr.2 un Nr.3 rekonstrukcija, divu pretapledošanas apstrādes laukumu izbūve, lietus notekūdeņu atvades sistēmas un lidlauka drenāžas izbūve, transportlīdzekļu mazgāšanas angāra izbūve, atkritumu savākšanas angāra izbūve, manevrēšanas ceļu C un G vienkāršotā renovācija, jauna ugunsdzēsēju depo izbūve, iegādātas iekārtas drošības pasākumiem un aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētā automašīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cēsīs atklāj lidlauku

Zane Pudāne [email protected], 12.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Cēsīs notiks jauna lidlauka atklāšana, kuru oficiāli atklās Cēsu pilsētas mērs Gints Šķenders un lidlauka saimnieks Gundars Skudriņš, meža un nekustamo īpašumu jomas uzņēmumu «Meža īpašnieku konsultatīvais centrs» (MĪKC), «Vidzemes mežsaimnieks» (VM), «Foran Baltic» un «Foran Real Estate» direktors. Lidlauka ierīkošana notikusi, paplašinoties Baltijas jūras valstu mežu apsaimniekošanas un izpētes nozarei, kurā nepieciešama augstāko tehnoloģisko sasniegumu pielietošana, norādīja G. Skudriņš. Ar Zviedrijas militāro tehnoloģiju zinātniskās pētniecības institūtu ir noslēgta speciāla vienošanās par militāro tehnoloģiju izmantošanu un pielietojumu mežsaimniecībā, kā arī citās tautsaimniecības nozarēs. Jaunajā lidlaukā ir četras ar nepieciešamajām tehnoloģijām aprīkotas lidmašīnas, kuras tiks izmantotas meža izpētes mērījumu veikšanai. Latvijā jau ir īstenots pirmais šāda veida projekts, kur ar lāzera tehnoloģijas palīdzību ir veikta augstas precizitātes meža inventarizācija. Lidlauks ierīkots vēsturiski svarīgā vietā, jo autentiski turpat atradies lidlauks, kas funkcionējis Latvijas brīvvalsts laikā periodā no 1934. līdz 1939. gadam. Jaunā lidlauka atklāšanas ceremonijā, kas notiks vienlaicīgi ar Baltijas jūras valstīs darbojošos uzņēmumu MĪKC un VM darbības desmit gadu jubileju, piedalīsies lielākie Latvijas un Skandināvijas valstu meža industrijas pārstāvji. Tiek plānots, ka pēc lidlauka atklāšanas, 14. jūlijā, jaunajā lidlaukā tiks uzņemta Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga, kura ieradīsies uz Cēsu pilsētas svētkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vaiņodes lidlaukā notiks pirmie Gaismas svētki Latvijā

Vēsma Lēvalde [email protected], 05.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

9.septembrī plkst. 12.00 Vaiņodes lidlaukā atklās Latvijā pirmos Gaismas svētkus, informē svētku rīkotāji. Vaiņodes lidlauks ir veidojies jau ļoti sen – Latvijas brīvvalsts laikā šeit bija viens no Latvijas aviācijas šūpuļiem – pirmie dirižabļi Latvijā un vieni no pirmajiem planieriem - Dūja, Zelta Vārpa un Pārsla pacēlās tieši Vaiņodes lidlaukā.1916.gadā tika uzbūvēti divi dirižabļu angāri – Valter un Valhalla.Dirižabļu uzdevums bija mest bumbas uz krievu armijas pozīcijām Rīgā.1926.gadā dirižabļu angāri tika nojaukti un pārvietoti uz Rīgu, kuros tagad izvietojies Rīgas Centrāltirgus. Katru gadu augusta otrajā svētdienā Vaiņodes lidlaukā notika aviācijas svētki, kurus ar savu klātbūtni pagodināja arī Latvijas valdības pārstāvji. Vaiņodes pagasta padome kopā ar domubiedriem ir izveidojusi darba grupu, lai atjaunotu aviācijas tradīcijas lidlaukā. Vaiņodes lidlauka tagadējā īpašniece un Gaismas svētku idejas autore Ināra Avotiņa ir iecerējusi atjaunot lidlauka aviācijas tradīcijas. Igo Mūzikas Menedžments kopā ar Vaiņodes pagasta padomi piedalās svētku īstenošanā un sola, ka svētki tiks atklāti ar dievkalpojumu, kam sekos koncerts bērniem, Harley Davidson spēkratu parāde, lidojumi virs lidlauka vadāmo helikopteru modeļu izrāde, bet vakarā koncerts UFO vadībā, kurā piedalīsies Ivo Fomins, Igo un grupa Labvēlīgais Tips. Vakara noslēgumā - pirotehniķa Ilmāra Āboliņa vērienīgā uguņošana.

Komentāri

Pievienot komentāru