Foto

Desmit sociālo tīklu līderi

Jānis Rancāns, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā sociālos tīklus visprasmīgāk izmantojuši datorspēles Battlefield izveidotāji un kopumā, salīdzinot ar gadu iepriekš, zīmolu īpašnieki uzlabojuši sociālo mediju izmantošanu, lai popularizētu savus produktus.

Analītiķu kompānija Headstream un tās partneri Socialbakers izveidojuši savu ikgadējo Social Brands 100 reitingu, kurā iekļauti zīmoli, kuri pievērš lielāko uzmanību sociālajiem tīkliem. Gadu iepriekš – 2011. gadā – reitingam pieteicās 300 zīmoli, taču aizvadītajā gadā – jau 715, kas liecina par sociālo mediju nozīmīgumu uzņēmējdarbībā.

Reitings izveidots, novērojot zīmolu aktivitāti sociālajos portālos. Visi reitingā iekļuvušie zīmoli ir aktīvi Facebook un lielākā daļa arī Twitter (99%) un YouTube (94%). Tam seko arī citi sociālie mediji – vairāk nekā puse (60%) ir aktīvi Google+ un Pinterest. Tikmēr tādas vietnes kā Instagram un Foursquare izmanto mazāk zīmolu.

Visaugstāk tikusi novērtēta ASV kompānijas Electronic Arts datorspēles Battlefield 3 zīmola aktivitāte sociālajos tīklos, kas saņēmusi 81.16 punktus. Tam cieši tuvu seko American Airlines (78.15 punkti) un Lufthansa (75.52 punkti). Electronic Arts savu produktu popularizējusi, plaši strādājot sociālajos tīklos, kā arī uzturējusi aktīvu komunikāciju ar lietotājiem.

Par sociālo mediju nozīmīgumu zīmola popularizēšanā liecina arī tas, ka kompānijas uztur vairākus darbiniekus, kuru uzdevums ir strādāt ar sociālajiem tīkliem. Tā, piemēram, saraksta septītajā vietā esošais Lielbritānijas mazumtirdzniecības uzņēmums Argos noalgojis pat 14 darbiniekus darbam ar sociālajiem medijiem.

Analītiķi norāda, ka viens no komunikācijas plusiem sociālajos tīklos ir atbildes ātrums, ko klienti labi novērtē. «Klientiem patīk ātras atbildes. Ja klients raksta vēstuli – atbildi var nākties gaidīt. Tā pat ir arī ar e-pastu. Tomēr sociālajos medijos atbildēt var nekavējoties. Pat, ja darbinieki nezina atbildi, viņi var nekavējoties pateikt, ka pie attiecīgā jautājuma tiek strādāts un atbilde būs vēlāk,» norāda pētījumu veicēji.

Nākotnē zīmoliem, kā prognozē Social Brands 100 reitinga veidotāji, liela uzmanība būs jāpievērš tam, lai to produkts labi izskatītos mobilajās ierīcēs, kas patlaban kļūst aizvien populārākas. Tāpat jāpievērš lielāka uzmanība vizuāli uztveramam saturam, kura radīšana nepatērē pārlieku lielu daudzumu resursu.

Lai aplūkotu pilnu Social Brands 100 reitingu, klikšķiniet šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru