Digitālā plaisa ar uzņēmumiem 

Digitālo risinājumu izmantojumā patērētāju paradumi Latvijā ir tālu priekšā uzņēmumiem, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Didzis Meļķis, 03.4.2018

Foto: freeimages.com

Pilnībā ieviešot Maksājumu pakalpojumu direktīvu (PSD2), nākamā pusotra gada laikā ir gaidāmas lielas pārmaiņas finanšu tehnoloģiju jeb fintech pakalpojumu jomā. Runa nav tikai par bankām un par tehnoloģiju uzņēmumiem un jaunuzņēmumiem, bet par visplašāko uzņēmējdarbības loku, kam paveras jaunas iespējas ērtāk piekļūt starptautiskajiem tirgiem, veikt klientu autorizāciju un maksājumus. Šādas iespējas biznesam un patērētājiem, kuru piedāvājums un dažādība tuvākajā laikā paredzami vairosies, ir pieejamas jau pašlaik, tomēr fakti liecina, ka Latvijas patērētāji ir daudz aktīvāki digitālo risinājumu izmantošanā, bet Latvijas uzņēmumi tos savā darba ikdienā liek lietā ievērojami retāk. Tā ir neizmantota biznesa iespēja.

Rīgā nesen notika nozares konference Finanšu tehnoloģiju nākotne Baltijā un ES, ko rīkoja Latvijas Komercbanku asociācija (LKA) kopā ar Baltijas kolēģu asociācijām, piedaloties arī Eiropas Komisijai (EK). LKA valdes priekšsēdētāja Sanda Liepiņa DB komentē, ka tas ir piemērs Baltijas banku sektora un citu ieinteresēto spēlētāju resursu konsolidācijai, lai reģionāli sekotu līdzi fintech tirgus tendencēm un veidotu piemērotus regulējošos un standartizējošos risinājumus.

Viņa norāda, ka arī Baltijā pēdējos gados ir noticis būtisks izrāviens fintech ekosistēmas blīvuma virzienā. «Tas nozīmē sadarbību. Jo blīvāku un aktīvāku mēs padarām savu ekosistēmu, jo katrs nākamais solis mums pienes lielāku vērtību.»

Visu rakstu Digitālā plaisa ar uzņēmumiem lasiet otrdienas, 3.aprīļa laikrakstā Dienas Bizness!