Jaunākais izdevums

Par spīti velobraucēju skaita samērā straujajam kāpumam pēdējos gados, pieprasījums pēc velo novietnēm tik naski nepalielinās

Ierobežotā pieprasījuma dēļ statīvu ražošana Latvijas metālapstrādes uzņēmumiem ir tikai papildus attīstības virziens. Pārsvarā tos pasūta juridiskas personas, tostarp būvkompānijas, kā arī pašvaldību un ministriju pārvaldītie uzņēmumi.

Ielas mēbeles, tostarp velo turētājus, SIA Metāldarbnīca sāka izstrādāt un ražot pirms desmit gadiem. «Konkurence palielinās, vairums uzņēmumu izgatavo statīvus pēc pasūtījuma, un ir tikai dažas firmas, kas produktu izstrādā un ražo masveidā. Ir apmēram pieci ražotāji, kurus uzskatu par tiešajiem konkurentiem. Ik gadu tiek investēts iekārtās, aprīkojumā un jaunu produktu izstrādē. Saistībā ar velo statīviem pašreiz strādājam pie eksporta attīstības uz ziemeļvalstīm,» stāsta SIA Metāldarbnīca valdes loceklis Guntis Kalsnavs. Pieprasījums ir samērā mazs, jo parasti būvnieki divriteņu turētājus neiekļauj prioritāšu sarakstā, tiem pietrūkst līdzekļu. Viņš novērojis, ka neapsargātās teritorijās pieprasa drošus velo statīvus, kas paredz pieslēgt velosipēda rāmi, ne tikai riteni. Uzņēmēju priecē fakts, ka pasūtītāji pamazām sāk apzināties, ka ielas mēbelei jābūt estētiskai un tā var kalpot kā dizaina objekts. Bieži vien netiešais pasūtītājs (būvuzņēmējs) veic cenas aptauju, neizvērtējot piegādātāja pieredzi un iekšējos kvalitātes standartus, bet izvēlas lētāko tirgū pieejamo piedāvājumu. G. Kalsnavs uzsver, ka uzstādītām ielas mēbelēm ir jākalpo nevis divus līdz trīs gadus, kā tas bieži ir, tostarp arī ar veloturētājiem, bet vismaz piecus līdz desmit gadus.

Visu rakstu Divriteņu statīvi pieprasījuma gaidās lasiet 25. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par energoefektīvāko industriālo ēku Latvijā atzīta Valpro ēka Valmierā

Dienas Bizness, 16.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursa Energoefektīvākā ēka Latvijā kategorijā Energoefektīvākā industriālā ēka Latvijā uzvarējusi SIA Valpro industriālā ēka Valmierā, Linarda Laicena ielā 2, informē Ekonomikas ministrijā.

Kategorijā Energoefektīvākā atjaunotā daudzdzīvokļu ēka Latvijā uzvarēja daudzdzīvokļu ēka Valmierā, Stacijas ielā 21. Kategorijā Energoefektīvākā daudzdzīvokļu ēka Latvijā. Jaunbūve uzvarēja daudzdzīvokļu ēka Rīgā, Grostonas ielā 19. Bet par energoefektīvāko sabiedrisko ēku Latvijā atzīta Personāla dokumentu valsts arhīva ēka Rīgā, Šampētera ielā 16.

«Enerģijas izmaksu pieaugums mums visiem liek domāt un meklēt veidus, kā strādāt un dzīvot efektīvāk. Energoefektivitāte palīdz samazināt enerģijas resursu patēriņu un attiecīgi arī izdevumus. Konkurss Energoefektīvākā ēka Latvijā"kļuvis par labu tradīciju, lai ar labo piemēru palīdzību mudinātu arvien plašāku sabiedrības daļu kļūt energoefektīvākiem. Energoefektivitātes paaugstināšana šobrīd viena no būtiskākajām Ekonomikas ministrijas prioritātēm, un tās īstenošanai nākošajos piecos gados plānotais atbalsts ir vairāk kā 333 miljoni eiro. Esmu pārliecināts, ka tas dos spēcīgu impulsu turpmākajai ēku renovācijai,» norāda ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vairāk nekā 1 000 000 lietotājiem visā pasaulē, Igaunijas viedie mikromobilitātes līdzekļu īstermiņa uzglabāšanas risinājumi Bikeep kļūst pieejami arī Latvijā.

Bikeep galvenais mērķis ir radīt drošu pilsētvidi transportlīdzekļiem, piedāvājot tos īstermiņā novietot tehnoloģijās balstītās novietnēs.

Viedo tehnoloģiju eksperts, uzņēmuma Provision Baltic vadītājs un projekta viedpilseta.lv autors Zigmārs Zučiks norāda, ka viedās tehnoloģijas un risinājumi mūsdienu pilsētvidē pozitīvi ietekmē ne tikai tās iedzīvotājus, bet ieguvēji ir arī uzņēmēji un pašvaldības, kas izvēlas uzstādīt šos risinājumus. “Velobraucēji noteikti izvēlēsies apmeklēt tirdzniecības centru, veikalu vai uzņēmumu, kur savu velosipēdu varēs atstāt drošībā, kas nozīmē ievērojamu apmeklētāju pieaugumu uzņēmumam,” stāsta Z. Zučiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā dzīvot (strādāt) tālāk – kāpēc uzņēmumi sāk atgriezties birojos?

Harijs Švarcs, Darījumu apkaimes “Skanstes City” pārvaldītāja “SG Capital” valdes priekšsēdētājs, 28.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienas formulas, kā turpmāk strādāsim, nav, katram uzņēmumam jāatrod sava pieeja. Visticamāk neatradīsim arī miljons iemeslu, kāpēc birojs izkonkurēs darbu mājās, taču iemeslu noteikti ir gana daudz – gan uzņēmumu, gan darba ņēmēju pusē.

Kāpēc uzņēmumi vēlas atgriezties birojos?

Pirms pandēmijas daudzi uzņēmumi domāja un veidoja savu iekšējo kultūru tā, lai darbinieks pēc iespējas vairāk laiku pavadīja birojā, nevis otrādāk. Veidoja modernus birojus, jaunas darba vides un apaudzēja tās ar dažādiem pasākumiem un izglītošanās iespējām. Viņi domāja kā darbiniekus piesaistīt, iesaistīt darba un ārpus darba aktivitātēs. Attiecīgi ir pamats domāt, ka vienā brīdī, kad apstākļi būs labvēlīgi, šie uzņēmumi mēģinās atkal radīt vidi darbiniekiem, lai viņi gribētu nākt uz darbu klātienē. Birojā darbiniekiem būs viss nepieciešamais, lai varētu efektīvāk, labāk, patīkamāk strādāt, nevis censties palikt mājās. Birojs paliks uzņēmuma saimnieciskās darbības centrā, un, domājot uz priekšdienām, darbinieki tiks virzīti uz šo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, pie tirdzniecības centra “Galerija Centrs” pieejamas bezmaksas viedās velonovietnes Bikeep, kas aprīkotas ar vairākiem drošības elementiem: diennakts novērošanas kamera, skaļa signalizācija, stiprināta metāla konstrukcija, signāl-ziņojums transportlīdzekļa īpašniekam un citiem.

“Mēs saviem apmeklētājiem vēlamies nodrošināt maksimāli augstu komforta līmeni, lai, apmeklējot tirdzniecības centru, nebūtu jāuztraucas par savu velosipēdu, jo viedajā velonovietnē transportlīdzeklis ir drošībā. Ticam, ka velobraucēji un centra apmeklētāji novērtē šādus inovatīvus risinājumus, kas palīdz attīstīt velo satiksmes infrastruktūru, kā arī veicina uzņēmumus un pakalpojumu sniedzējus vairāk domāt par draudzīgiem risinājumiem pilsētvides attīstībā. Esam gandarīti attīstīt pilsētas infrastruktūru un ieviest inovācijas tirdzniecības centru pakalpojumos,” stāsta “Galerija Centrs” vadītāja Sanita Krīgere.

Latvijā ienāk igauņu Bikeep viedie mikromobilitātes risinājumi  

Ar vairāk nekā 1 000 000 lietotājiem visā pasaulē, Igaunijas viedie mikromobilitātes...

Viedās velosipēdu novietnes lietošana ir vienkārša, lai to izmantotu jebkurš interesents. Slēdzenes atvēršana un aizvēršana notiek ar jebkuras NFC/RFID kartes palīdzību jeb “pīkstināmo” karti, čipu, piemēram, lojalitātes karti, bankas karti, durvju čipu vai ar Bikeep lietotni.

Lietotnes izmantošanai ir savas priekšrocības, jo velosipēda īpašnieks var saņemt trauksmes signālu vai ziņojumu par velosipēda statusu, apskatīt būtiskus datus – stāvēšanas ilgumu, redzēt pieejamās lokācijas, brīvās vietas novietnē un citus.

Bikeep ir 2013. gadā dibināts igauņu tehnoloģiju uzņēmums. Kopš 2013. gada vairāk kā 30 valstīs ir uzstādītas 3500 viedās velosipēdu novietnes, kuras kopā izmantojuši vairāk kā 1 000 000 lietotāju. Visiem risinājumiem ir 24/7 atbalsts un video novērošana.

Latvijā Bikeep pārstāv viedpilsēta.lv, viedo pilsētvides tehnoloģiju uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu attīstītājs “Bonava Latvija” Mežciema pievārtē, teritorijā starp Ēvalda Valtera ielu un Kaivas ielu, līdz 2030. gadam plāno uzbūvēt Latvijā lielāko jauno mājokļu ciematu, kas sastāvēs no 15 sešu stāvu dzīvojamām ēkām ar vairāk nekā 800 energoefektīviem un moderniem divu līdz četru istabu dzīvokļiem.

Būvniecību un mājokļu pārdošanu projekta pirmajā kvartālā, ko veidos trīs ēkas ar 162 dzīvokļiem, iecerēts uzsākt nākamgad. Topošā ciemata investīciju apjoms pārsniegs 70 miljonus eiro.

Projekta, kas jau ieguvis nosaukumu “Valterciems”, piecās attīstības kārtās tiks radīti labiekārtoti dzīvojamo māju kvartāli, kurus caurvīs gājēju celiņi, zaļi iekšpagalmi, atpūtas, rotaļu, sporta un citas zonas, kas savienosies plašā centrālajā rekreācijas laukumā.

Katrs no iekšējiem māju kvartāliem plānots tā, lai autostāvvietas atrastos ārpusē, savukārt ēku izvietojums veidotu brīvu iekšpagalmu.

“Lai gan pašlaik pieprasījums pēc dzīvokļiem jaunajos projektos augsto aizdevumu procentu likmju dēļ ir nedaudz piebremzējis, redzam, ka vajadzība pēc energoefektīviem un funkcionāla plānojuma mājokļiem joprojām ir augsta. Tāpēc par spīti zināmiem izaicinājumiem ir svarīgi turpināt jaunu projektu attīstību, lai brīdī, kad Euribor līkne atkal ies uz leju, tirgus spētu ātri pielāgoties un akumulēt pieaugošo interesi. Pretējā gadījumā, atjaunojoties ekonomikai, riskējam saskarties ar vēl lielāku jauno mājokļu deficītu nekā 2021. gadā,” norāda “Bonava Latvija” valdes priekšsēdētājs Mareks Kļaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Soudal Group” plāno investēt Latvijas meitas uzņēmumā SIA “Tenachem” ar mērķi uzbūvēt jaunu noliktavu. 2020. gadā tika uzsākta projekta uzdevuma izstrāde un 2023. gada laikā tiks pabeigts ēkas tehniskais projekts. Pakāpeniski īstenojot projekta uzdevumus, līdz 2025. gada pavasarim plānots uzbūvēt energoefektīvu noliktavas ēku Spodrības ielā 1A.

Papildus šim projektam Dobeles novada pašvaldība ir izstrādājusi Elektrības ielas rekonstrukcijas projektu ar mērķi sakārtot degradētu teritoriju pilsētā, nodrošinot nepieciešamās komunikācijas noliktavai, ļaujot attīstīties citiem blakus esošiem uzņēmumiem un vairojot iedzīvotāju labklājību.

Noliktavas projekta galvenais mērķis ir uzbūvēt drošu un energoefektīvu noliktavas ēku Spodrības ielā 1A, kas uzņēmumam nodrošinās 10 000 palešu vietu ietilpību produkcijas uzglabāšanai un vietu 6 fasēšanas līnijām. Papildu noliktavas ēkai, projekta ietvaros plānots labiekārtot teritoriju, izbūvējot taras noliktavu, autostāvvietu darbiniekiem, kravas automašīnu stāvvietu un piebraucamo ceļu kravas automašīnām, kas tiks savienots ar rekonstruēto Elektrības ielu.

Komentāri

Pievienot komentāru