Sen ir pagājis laiks, kad sveces bija tikai gaismas un omulības avots – šodien arvien nozīmīgāks kļūst tās dizains.
Īpaši šo kombināciju novērtē Skandināvijā, stāsta Inese Kļimoviča, sojas vaska sveču ražotāja Munio Candela eksporta direktore. Šis ir arī uzņēmuma mērķa tirgus, jo Skandināvijas valstīs ir ilgs vēsais un tumšais gada laiks un ar sveču palīdzību cilvēki mēģina radīt mājīgumu. Nozīmīga ir arī Āzija, jo īpaši – Japāna, kur augstu novērtē dizainu, produktu vizuālo izskatu, aromātus, dabiskumu, kā arī preces no Eiropas.
Pagājušā gada jūnijā uzņēmumam bija līgums tikai ar vienu eksporta valsti – Japānu, bet šobrīd ir jau desmit, turklāt produkciju pārdod arī valstīs, kur vēl nav izplatītāju. Munio Candela palielina ne vien eksporta partneru skaitu, bet arī apgrozījumu – pērn tas bija 113,2 tūkstoši latu, bet šogad paredzēts apgrozīt 300,5 tūkstošus latu.
Munio Candela labi veicas arī Latvijā. I. Kļimoviča pieļauj, ka aptuveni pusi no Latvijā pārdotajām svecēm nopērk tūristi. Ņemot vērā, ka produkts nav lēts un izpratne par sojas vaska svecēm un dabisku produktu nav tik dziļa, kā varētu vēlēties, vietējo klientu vidū šīs sveces lielākoties pērk dāvanām.