Dīzelis vairs nav karalis auto nozarē 

Aizvien vairāk valstu un pilsētu pasaulē sāk domāt, kā ierobežot automašīnu ar dīzeļdzinējiem izmantošanu. Tomēr Austrumeiropa un Ziemeļāfrika ir tās pasaules daļas, kur šāda veida importēto automašīnu skaits ir liels. Piemēram, šā gada pirmajā ceturksnī 86% no importētajām automašīnām bija aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, Dienas Bizness rīkotajā ikgadējā autoforumā Auto 2018 norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Elīna Pankovska, 25.4.2018

Foto: AP/SCANPIX/LETA

Viņš pauž bažas, ka Austrumeiropa var kļūt par noieta tirgu šīm vecajām automašīnām un var traucēt sasniegt CO2 mērķus līdz 2030. gadam.

Vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu?

Arī SIXT vadītājs Latvijā Arnis Jaudzems norāda, ka pastāv iespēja, ka vecās automašīnas plūdīs uz Latviju. To cena kritīsies un, raugoties no ekonomiskā skatu punkta, var priecāties, bet jautājums ir, vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu. Iespējams, ka ir jāievieš stingrāki nodokļi attiecībā uz dažādiem izmešiem, ko rada šādas automāšinas. Līdz ar to ar dīzeļdzinēju aprīkotie auto būs lētāki, bet no otras puses – kļūs dārgāki. Jau šobrīd lielās līzinga kompānijas Vācijā apdomā vai finansēt dīzeļdzinēja automašīnu iegādi, piebilst A. Jaudzems.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Latvijā dīzeļa automašīnu popularitāte nekrītas un pagājušajā gadā 82% auto īpašnieku ir izdarījuši izvēli par labu dīzelim, liecina Auto asociācijas apkopotā statistika. Tomēr eksperti prognozē, ka benzīna dzinēju proporcija noteikti pieaugs, jo visās trijās Baltijas valstīs ir novērojama attieksmes maiņa pret benzīna dzinējiem, tie kļūst pieprasītāki. Vienlaicīgi, kā jau minēts, dīzeļdzinēju automašīnu popularitāte nekrītas.

DB jau rakstīja, ka, piemēram, Vācijas autobūves koncerna Volkswagen vadītājs Matiass Millers paudis pārliecību, ka dīzeļdzinēji piedzīvos atgriešanos globālajā automobiļu tirgū, neskatoties uz vērienīgo kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Nākamo piecu gadu laikā Volkswagen plāno tērēt vairāk nekā 34 miljardus eiro izpētei un izstrādei, kā arī investīcijām, lai attīstītu nākotnes projektus, kas paredz gan elektriskos, gan autonomās vadības automobiļus. Taču šajā pašā laika periodā uzņēmums arī investēs vairāk nekā 90 miljardus eiro tradicionālajos dīzeļa, benzīna un gāzes dzinējos, jaunās paaudzes iekšdedzes dzinējiem tirgū nonākot jau nākamgad.

Dīzeļautomašīnu tirgus daļa Vācijā nokritusies līdz nieka 33% kopš 2015.gada septembra, kad Volkswagen izraisīja globālu skandālu, uzņēmumam atzīstot, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

DAŽĀDI VIEDOKĻI PAR DĪZEĻDZINĒJIEM:

Nākotne ir atkarīga no pircēja

Dīzeļdzinējus nepieciešams uzlabot, nevis aizliegt

Satraukumam nav pamata

Joprojām ieņem svarīgu lomu tirgū

Dīzeļdzinēju loma šobrīd vēl neskaidra

Tevi varētu interesēt

Privātpersonas Latvijā dažādu vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu,...

Šonedēļ, 28.martā, sākas 39.Bangkokas auto šovs, kas ilgs līdz 8.aprīlim....

Šā gada augustā Latvijā avārijās dzīvības zaudēja ļoti liels skaits cilvēku, ceturtdien...

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) saņēmis pirmās četras no 18 jaunām Mercedes-Benz...

Daļa autovadītāju savos spēkratos pārvietojas ar 90.gados ražotām riepām un Ceļu satiksmes...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Paplašinot darbību, auto rezerves daļu tirdzniecības uzņēmums Inter Cars Latvija vēris durvis...

Privātpersonas Latvijā dažādu vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu,...

Aizvadītajā darba nedēļā gan Rīgā, gan Viļņā degvielas cenas bijušas stabilas, taču...

Vācijas policija aizturējusi vienu no Vācijas luksusa automašīnu ražotāja «Porsche» vadītājiem...

Jau pirmajā iznācienā Jaguar E-Pace demonstrē tik nobrieduša un pārliecināta krosovera sniegumu,...

2018.gadā pie galvenajiem autoceļiem Latvijā ir plānots izveidot 70 uzlādes stacijas, bet...

Latvijā šā gada pirmajos trīs mēnešos bijis straujāks jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas...

Saeimas lēmums atļaut Latvijā reģistrēt automašīnas, kurām stūre ir labajā pusē, balstīts...

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» ceturtdien nomainīja savu valdes priekšsēdētāju Matiasu...

Kā gan citādi varētu nosaukt jauno korejiešu SsangYong Rexton, kas ir ideāla...