Swedbank ir konstatējusi mēģinājumus nelikumīgi iegūt klientu internetbankas datus, izmantojot vienkāršākā veida paroles, informē bankas pārstāve Kristīne Jakubovska.
Kaut arī klientu līdzekļi ir drošībā, Swedbank aicina visus klientus pārskatīt savu izvēlēto paroļu drošību.
Rūpējoties par klientu datu aizsardzību, banka ir bloķējusi internetbankas pieeju visiem tiem klientiem, ap kuru identifikatoriem novērota aktivitāte. Atjaunot pieeju internetbankai lietotāji var, piezvanot uz Swedbank telefonbanku. Kopumā pieeja bloķēta mazāk par 1% bankas klientu.
Drošai parolei būtu jāsastāv no savstarpēji nesaistītiem burtiem un cipariem, iesaka banka, skaidrojot, ka lielākai drošībai ieteicams izmantot gan lielos, gan mazos burtus, kā arī citus simbolus un pieturzīmes, kā arī vārda vietā izmantot kādu frāzi.
Swedbank internetbankai ir trīspakāpju drošības sistēma – identifikācijas numurs, klienta izvēlētā parole un kodu kalkulators vai kodu karte. Lai palīdzētu bankai nodrošināt maksimālu aizsardzību, klienti tiek aicināti regulāri mainīt paroli, katru reizi izvēloties jaunu un drošības prasībām atbilstošu paroli.
Paroles maiņa jāveic pašā internetbankā, un bankas pārstāvji nekad pie klientiem nevēršas ar aicinājumu sniegt informāciju par internetbankas parolēm vai kodiem, uzsver Swedbank.