Jaunākais izdevums

Dubaijas policijas pārvalde savam auto parkam nupat pievienojusi vairāk nekā 300 tūkstošus latu vērtu Lamborghini Aventador, vēsta telegraph.co.uk.

Divu durvju, divvietīgā sporta automašīna, kas var sasniegt ātrumu 349 km/h, nokrāsota zaļā un baltā krāsā, kas atbilst Dubaijas policijas krāsām.

Tomēr automašīna diez vai dzīsies pakaļ likumpārkāpējiem. Tā vietā auto galvenokārt būšot redzams tūristu iecienītās vietās, lai, pēc policijas direktora vietnieka vārdiem, parādītu, «cik eleganta ir Dubaija».

Zināms, ka Dubaijas policija savai flotei pievienos arī amerikāņu Chevy Camaros.

Kā norāda telegraph.co.uk, Dubaija pašlaik vēlas parādīt pasaulei, ka ir atlabusi no parādu krīzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kā viena no pirmajām valstīm saņēmusi oficiālo licenci Expo 2020 Dubaijā organizēšanā, tādējādi saņemot rīkotāju akceptu dalības nodrošināšanai, informē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Licence paredz, ka Latvija savā paviljonā var uzsākt būvniecību un ekspozīcijas organizēšanu, organizēt pasākumus un notikumus, kā arī nodarboties ar ēdienu, dzērienu un suvenīru tirdzniecību.

«Esam patiesi lepni, ka tik daudzu valstu vidū, esam jau saņēmuši licenci, lai turpinātu veiksmīgi uzsākto gatavošanos Expo 2020 Dubaijā,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs un Expo 2020 komisārs Jānis Endziņš, «no organizatoriem jau saņemti ļoti atzinīgi vārdi par izvēlēto paviljona arhitektūru un plānotajām aktivitātēm tajā, tādēļ esam pārliecināti, ka parādīsim Latviju no vislabākās puses, un uzņēmēji, kā arī sabiedrība būs ieguvēji ilgtermiņā.»

LTRK deleģējuma līgumu par Expo 2020 Dubaijā organizēšanu ar Ekonomikas ministriju noslēdza tikai 14.novembrī, nekavējoties uzsākot gatavošanos nozīmīgajam notikumam. Pašreiz izvēlēts paviljona mets, kā arī tiek risināti citi jautājumi, tostarp sarunas ar dažādiem uzņēmumiem par viņu iesaisti procesos, papildu finansējuma piesaiste, utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Potenciāla iespēja aizbēgt no Dubaijas policijas kļūst arvien sarežģītāka, jo tā savam automašīnu parkam pievienojusi arī Ferrari, vēsta metro.co.uk.

Policijas jaunākā sporta automašīna, kas izmaksājusi robežās no 190 tūkstošiem līdz 350 tūkstošiem latu, seko Lamborghini Aventador, kas Dubaijas policistus sāka vizināt šajā mēnesī.

«Dubaija ir unikāla, un visam, kas tajā atrodas, ir jāatspoguļo šo unikalitāti. Šī iemesla dēļ policija savam patruļmašīnu parkam pievienos Ferrari sporta auto,» stāstījis Dubaijas policijas priekšnieks.

«Mēs esam patīkami pārsteigti par cilvēku reakciju uz Lamborghini, tāpēc izlēmām, ka arī Ferrari varētu būt laba izvēle,» viņš turpinājis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) šodien, 24.aprīlī, saņēma vienbalsīgu valdības atbalstu tam, lai Ekonomikas ministrija slēgtu deleģējuma līgumu par EXPO 2020 Dubaijā, informē LTRK.

Valdība arī uzdeva LTRK līdz 1.augustam izstrādāt tāmi par plānotajām izmaksām, uzņēmēju iesaisti un citiem būtiskiem jautājumiem, lai lemtu par valsts finansējuma piešķiršanu. Visi klātesošie ministri apliecināja, ka sniegs nepieciešamo atbalstu, lai biedrība veiksmīgi organizētu Latvijas pārstāvību EXPO 2020 Dubaijā.

«Organizējot EXPO Dubaijā noteikti liksim lietā savu uzkrāto pieredzi un zināšanas, tādējādi darot visu, lai katrs ieguldītais eiro ir investīcija, ko Latvija ar uzviju saņemtu atpakaļ. Tāpat arī mēs vēlamies, lai dalība izstādē ir jauns sākums daudziem uzņēmējiem eksporta uzsākšanai, stiprināšanai un palielināšanai gan reģiona līmenī, gan visā pasaulē,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, piebilstot, ka būtiski arī tas, lai paviljons un Latvijas pārstāvība būtu noorganizēta tik augstā līmenī, ka ikvienam apmeklētājam tā būtu pozitīva, neaizmirstama, aizraujoša un atmiņā paliekoša pieredze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaule mīl Lamborghini Aventador

Lelde Petrāne, 15.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Dubaija veica lielisku sabiedrisko attiecību gājienu, visai pasaulei izziņojot, ka tās policija turpmāk pārvietosies arī ar Lamborghini Aventador.

Luksusa sporta auto gan patīk ne vien Dubaijai. Par to arī šī galerija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lamborghini, svinot savu 50 gadu jubileju, šā gada Ženēvas autoizstādē prezentēs jaunāko superauto Veneno.

Veneno cena ir 3 miljoni eiro plus nodokļi, un tiks pārdotas vien trīs šādas automašīnas. Pircēji tām jau atrasti.

Saskaņā ar Lamborghini auto dizains ir vērsts uz maksimālu aerodinamisko efektivitāti. Veneno pamatā ir Aventador superauto, un tai ir 6,5 litru V12 dzinējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Automašīnu skaits uz vienu iedzīvotāju Dubaijā pārsniedzis Ņujorku un Londonu

LETA--AFP, 16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu skaits Dubaijā pēdējo astoņu gadu laikā dubultojies, un šobrīd valstī ir vairāk automobiļu uz vienu iedzīvotāju, nekā Ņujorkā vai Londonā, pirmdien paziņoja Dubaijas Ceļu un transporta pārvalde.

Pārvaldes dati liecina, ka Dubaijā ar 2,4 miljoniem iedzīvotāju šobrīd ir 1,4 miljoni automobiļu, kas ir līdzvērtīgi 540 automašīnām uz katriem 1000 iedzīvotājiem.

Londonā uz 1000 iedzīvotājiem ir 305 automašīnas, bet Ņujorkā - 213 automobiļi.

Pārvalde vēsta, ka reģistrēto automašīnu skaits Dubaijā pēdējos astoņos gados ir pieaudzis vidēji par 8,2% gadā, 2006.gadā šādu automobiļu skaitam veidojot vien 740 000.

Ja šī tendence turpināsies, tad reģistrēto automobiļu skaits Dubaijā līdz 2020.gadam varētu sasniegt 2,2 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Mainīs administratīvi juridisko modeli Expo 2020 Dubaijā organizēšanai

Žanete Hāka, 22.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai novērstu potenciālos riskus veiksmīgai dalībai Expo 2020 Dubaijā, valdība piekritusi mainīt administratīvi – juridisko modeli projekta turpmākai realizācijai, informē Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Valdība uzdevusi Ekonomikas ministrijai (EM) vienoties ar LTRK par esošā līguma izbeigšanu, savukārt biedrība apņēmusies nodot ministrijai visus ar projektu saistītos materiālus, projektu un informāciju.

Tāpat Ministru kabinets uzdevis EM atrast piemērotāko iepirkumu procedūru, lai nodrošinātu nākamā posma realizēšanu Latvijas dalībai Expo 2020 Dubaijā. LTRK jau šā gada sākumā konstatēja, ka projekta realizācija esošajā administratīvi – juridiskajā modelī ir ļoti apgrūtināta, jo katra darbība jāveic kā EM struktūrvienībai, paredzot daudz dažādu procedūru.

Par to vairākkārt tika informēta gan EM, gan arī ministri, meklējot risinājumu. Pašreiz veikti priekšdarbi, lai uzsāktu Expo 2020 Dubaijā finansiāli ietilpīgāko daļu jeb paviljona būvniecību, tādēļ bija nepieciešams pēc iespējas ātrāk meklēt risinājumu, kas nodrošinās iekļaušanos noteiktajos termiņos, kvalitātē un finansējumā, skaidro LTRK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Ekonomikas ministrija parakstījusi līgumu par Latvijas pārstāvības organizēšanu Expo 2020 Dubaijā, informē LTRK.

14.novembrī LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš un Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Ēriks Eglītis parakstīja līgumu par Expo 2020 organizēšanu. «Uzticēt LTRK organizēt Expo 2020 Dubaijā, mūsuprāt, ir gudrs valdības lēmums, jo, izmantojot šādu sadarbības modeli, projekta realizācijā tiks izmantots ne tikai valsts piešķirtais finansējums, bet piesaistīti arī papildu līdzekļi. Ņemot vērā to, ka esam bezpeļņas nevalstiskā organizācija, tad mums nav intereses gūt papildu labumus no Expo 2020 Dubaijā organizēšanas, kā vien tas, lai katrs ieguldītais eiro ar uzviju atnāk atpakaļ gan Latvijas uzņēmējiem, gan valsts ekonomikai,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs J.Endziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

LTRK saņēmusi 17 metu konkursa pieteikumus Expo 2020 Dubaijā

Db.lv, 17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) kopumā saņēma 17 pieteikumus paviljona izveidei Expo 2020 Dubaijā, no kuriem žūrijas uzdevums pirmdien, 17.decembrī, ir izvēlēties trīs labākos darbus, aicinot tos līdz 27.decembrim uzlabot, lai izvēlētos uzvarētāju.

LTRK saņēmis 17 komandu pieteikumus Expo 2020 paviljona izveidei, kas vērtējams kā liela interese par Latvijas pārstāvību izstādē. «Pieteikumu skaits metu konkursā ir liels un žūrija atbildīgi strādā, lai izvēlētos labākos,» saka Expo 2020 projekta vadītājs Ansis Egle.

Pretendentu uzdevums bija iesniegt divas atsevišķas konkursa daļas – devīzi un pašu radošo risinājumu. Lai žūrijas darbs netiktu ietekmēts, devīzes jeb autori katram no pieteikumiem tiks atvērti tikai otrdienas rītā, tādējādi tikai tad tiks uzzināti tie profesionāļi, kuru idejas atzītas par labākajām.

Līdz 27.decembrim radošajām komandām būs iespēja vēl uzlabot un izstrādāt radītās idejas, lai 28.decembrī paziņotu konkursa uzvarētāju un to, kā Latvijas paviljons izskatīsies Expo 2020 izstādē Dubaijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Konkursā par Latvijas paviljona izveidi Expo 2020 uzvar Riga Architecture Institute

Lelde Petrāne, 28.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc papildu sarunām un konkursa metu precizēšanas, Latvijas paviljonam «Expo 2020» Dubaijā izvēlēta SIA «Riga Architecture Institute» ideja «Ēters», informē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Komandā iekļauti Niklāvs Paegle, Dagnija Smilga, Kārlis Bērziņš un Pīters Bauers (Peter Bauer).

Lai gan pēc pirmās kārtas par metu konkursa uzvarētāju tika atzīts SIA «Mailītis A.I.I.M.» darbs ar nosaukumu «Skaņais mežs», pēc papildu sarunām, precizējumiem, tāmju izstrādes un konsultācijām ar būvniekiem uz vietas Dubaijā, nolemts, ka Latvijas paviljonu veidos SIA «Riga Architecture Institute». Idejas pamatā ir pozicionēt Latviju kā vietu ar intelektuālo resursu, veidojot valsts tēlu nākotnei. «Mēs vēlējāmies parādīt Latviju kā modernu un uz attīstību vērstu vietu. Paviljona pamatā ir atvērta tipa konstrukcija, kas izskatās kā vilnis, kur integrētas dažādas saliņas, apvienojot dabu, tehnoloģijas, intelektuālo pieredzi un biznesa iespējas,» saka «Expo 2020» projekta vadītājs Ansis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēju organizācijas paziņojušas, ka uzņēmēji nevēlas segt pusi no izdevumiem par valsts dalību pēc diviem gadiem Dubaijā paredzētajā starptautiskajā izstādē «Expo», tāpēc Igaunija šajā izstādē nepiedalīsies, otrdien ziņo Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR.

Igaunijas valdība bija izvirzījusi nosacījumu, ka uzņēmējiem ir jāsedz puse no izdevumiem par dalību «Expo», un tādā gadījumā otru pusi šo izdevumu segtu valsts.

Atbildē valdībai Igaunijas uzņēmēju asociācijas norādījušas, ka uzņēmēji uzskata par lietderīgāku ieguldīt līdzekļus Igaunijas pārstāvniecības atvēršanā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), jo ar vienreizēju dalību pasākumā nav pietiekami, lai attīstītu lietišķos kontaktus ar Persijas līča valstīm.

Igaunija šā gada otrajā pusē plāno atklāt AAE Investīciju un tirdzniecības aģentūras (EAS) pārstāvniecību. Tiek plānota arī vēstniecības atvēršana.

Igaunijas Ekonomikas un sakaru ministrija augustā ieteica valdībai neatbalstīt Igaunijas dalību Dubaijas «Expo», tomēr valdība nolēma, ka Igaunija varētu piedalīties, ja pusi finansējuma piešķirtu uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Dubaijā, ieguldot 2 miljardus dolāru, būvēs milzīgu tirdzniecības centru

Db.lv, 18.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaija paziņojusi par milzīga, ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkota tirdzniecības centra būvniecību, raksta CNN Travel.

Tirdzniecības centra nosaukums būs Dubai Square un tā būvniecībā tiks ieguldīti 2 miljardi ASV dolāru. Centra kopējā platība būs vairāk nekā 8 miljoni kvadrātmetru.

Pirmajā stāvā tiks izveidota arēna ar 3D projekciju iespējām, kurā plānots organizēt slavenību koncertus un teātru šovus. Tāpat ģimenēm tiks piedāvāts kino, ūdensparks, sporta arēna un lielveikals.

Tirdzniecības centrā būs izvietotas arī VIP ģērbtuves, viedās pielaikošanas kabīnes ar interaktīviem spoguļiem un privātās modes kolekcijas.

Tāpat tirdzniecības centrs piedāvās fiziskos veikalus ar digitālajām platformām, kurās ierīkotas jaunas tehnoloģijas un pirkumus būs iespējams veikt ar mobilo tālruni. Iepirkšanos būs iespējams papildināt ar aplikācijām, skenēšanas aplikācijām un radiofrekvences identifikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Jānis Endziņš: Latvijas paviljons Dubaijā būs!

Jānis Goldbergs, 03.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

EXPO 2020 Dubai Latvijas paviljonu organizē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), kas veiksmīgi uzcēla paviljonu mazajā EXPO Astanā 2017. gadā, neizmantojot ne centa valsts naudas

Lielo EXPO pieredze Šanhajā 2010. gadā un Milānā 2015. gadā, kas vispār nenotika, liecina, ka riski ir. Par to arī jautājumi EXPO 2020 Dubai komisāram un LTRK valdes priekšsēdētājam Jānim Endziņam.

Fragments no intervijas, kas publicēta 3. janvāra laikrakstā Dienas Bizness:

Pasakiet vispirms, kādēļ Jānis Endziņš šobrīd jāsauc par komisāru?

Tāda ir EXPO vispārējā kārtība. Latvijas profesiju klasifikatorā jau laikam komisāru nav, bet EXPO pieredze, strādājot ar dažādām valstīm, kurās ir visdažādākā iekšējā struktūra, ir novedusi pie izvēles, ka viņi vēlas runāt ar vienu konkrētu cilvēku, kas par visu atbild. Šo cilvēku arī sauc par EXPO komisāru, tā esmu ticis pie komisāra nosaukuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņus gadus pēc dizaina apstiprināšanas Dubaijā atklāts pasaulē augstākais «vītais» debesskrāpis Cayan Tower, vēsta pasaules mediji.

Arābu nekustamo īpašumu kompānija Cayan Group ekspluatācijā nodevusi 310 metru, 80 stāvu augstceltni, kas savijusies deviņdesmit grādu leņķī.

Pašlaik aptuveni 80% no debesskrāpī esošajiem dzīvokļiem jau ir pārdoti, stāsta Cayan Group prezidents Ahmends Al Hati (Ahmed Al Hatti). Dzīvoklis ar vienu guļamistabu «vītajā» debesskrāpī maksā no 545 tūkst. ASV dolāru, bet dzīvoklis ar divām guļamistabām – 953 tūkst. ASV dolāru. Tāpat ēkā atrodas arī mājokļi ar vairāk istabām, kā arī luksusa dzīvokļi jeb penthouse ēkas augšējos stāvos, raksta cpexecutive.com.

Augstceltnē lielākoties atrodas dzīvojamās telpas, un vien divus stāvus aizņem komercplatības un atpūtas zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera pirmdien, 25.novembrī, iesniegusi Expo 2020 organizatoriem Final designe jeb Latvijas izpratnē pilnu paviljona būvniecības tehnisko projektu.

Tas kopumā ir veidots no 17 dokumentu sējumiem, no kuriem desmit bija Concept designe, saņemot apstiprinājumu augustā, savukārt šodien iesniegti pārējie septiņi sējumi, lai saņemtu Final designe.

“Esam patiešām lepni, ka šis milzīgais darbs dokumentu sagatavošanā sāk finalizēties un domājams, ka jau decembra vidū tiks saskaņots Final designe, lai uzsāktu darbu pie paviljona būvēšanas,” saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Pašreiz sagatavots ne tikai pats paviljona projekts, bet izstrādāta arī satura koncepcija, kuru realizējot, esot paredzama pozitīva pieredze kā apmeklētājiem, tā arī Latvijas uzņēmumiem eksporta attīstīšanai. Pēc būvekspertu aplēsēm, Latvijas paviljona būvniecībai nepieciešami aptuveni seši mēneši, kas ir pietiekams laiks, lai pagūtu veikt sagatavošanās darbus un noteiktajā laikā jeb 2020.gada 20.oktobrī mūsu valsts būtu gatava dalībai Expo 2020 Dubaijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pēc Milānas kraha Ozols gandarījumu rod Magnetic Latvia zīmolā

Jānis Goldbergs, 15.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia Rīgas lidostā ir jau gadu. Tas ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktora Andra Ozola EXPO redzējums un reizē jautājums par kopēju Latvijas zīmolu

2018. gada februārī LIAA direktors A. Ozols telpas atklāšanā sacīja: «Lidostā tagad ir savs EXPO, vieta, kur sevi parādīt!» A. Ozolam desmit gadus tā arī neizdevās iegūt kontroli par EXPO izstāžu rīkošanu un Rīgas lidostā bija iespēja radīt savu zīmolu Magnetic Latvia. Stāsts par Biznesa informācijas centru Magnetic Latvia vienlaikus ir arī stāsts par cīņu, kurā A. Ozols visādām metodēm pierāda, ka viņam ir taisnība.

Pēc starptautiskā kraha

A. Ozola paziņojums pērn uzrunā medijiem bija ievērības cienīgs un nebija gluži kļūmīga amatpersonas pārteikšanās. Tas izriet gan no LIAA un aģentūras direktora iepriekšējās darbības, gan no zīmola Magnetic Latvia veidošanas pirmsākumiem. Sauklis Magnetic Latvia savu augšupeju sāka 2015. gadā, kad Eksporta forumā LIAA amatpersonas ar īpašu skubu sāka lielīt iestādes lomu eksporta veicināšanā, pārstāvniecības Pekinā, Šanhajā, Singapūrā un citviet Āzijā, kā arī sāka virzīt ideju, ka tas viss būtu liekams zem viena zīmola – Magnetic Latvia. Vēlāk, 2017. gadā, sekoja ieteikums zīmolu lietot arī citām valsts iestādēm, pašvaldībām un uzņēmumiem kā kopēju Latvijas zīmolu. Vienlaikus 2015. gads Latvijas vēsturē iezīmējas arī ar to, ka valdība nolēma valsts paviljonu EXPO izstādē Milānā neuzstādīt. Tobrīd sabiedrībā virsroku uz brīdi guva viedoklis, ka piedalīšanās starptautiskajās EXPO izstādēs ir jāpārtrauc, ka tas ir novecojis un sevi izsmēlis projekts un Latvijai ir vajadzīgs kas cits, savs un tepat. Par to liecina daudz ierakstu sociālajos tīklos. 2017. gadā apstākļi mainījās un Astanā, Kazahstānā, notika mazais EXPO. Latvija par spīti tam, ka valsts finansējuma nebija, izstādē piedalījās. Tieši togad A. Ozols un LIAA ierosināja zīmolu Magnetic Latvia piedēvēt praktiski visam Latvijā radītajam, visam, kas mums ir labs. To apstiprina arī LIAA interneta portāls Labs of Latvia, kurā šā gada februārī tika palaists zīmols Magnetic Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts raksts un galerija - Latvijas uzņēmumi debitē izstādē Gulfood 2014 Dubaijā

Lelde Petrāne, 05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Dubaijā notika starptautiskā pārtikas izstāde Gulfood, kurā pēc vairāku gadu pārtraukuma atkal piedalījās Latvijas uzņēmumi vienotā kopstendā, informēja Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta pārstāve Andra Ūdre.

(Raksts papildināts ar Pure Chocolate komentāru. Papildināta arī fotogalerija.)

Kaut arī stenda platība bija maza, tas neesot kavējis aktīvi strādāt un izpelnīties interesi apmeklētāju vidū. Par noslēgtiem līgumiem runāt vēl esot pāragri, tomēr izrādītā interese šķietot daudzsološa, arī iegūto kontaktu skaits.

Vaicājot uzņēmumiem, vai tie ir apmierināti ar rezultātiem un izstādi kopumā, saņemtas apstiprinošas atbildes, kā arī lūgums nākamajā gadā pieteikt lielāku platību, lai turpinātu iesākto un Latvijas uzņēmumu vārdu nestu arvien plašāk pasaulē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā šonedēļ uzsākta jauna pasaulē augstākā torņa būvniecība. Dubaijā jau tagad atrodas pasaulē augstākais debesskrāpis Burj Khalifa.

Tower at Dubai Creek Harbour plānots pabeigt 2020. gadā.

Būvnieki gan pagaidām nenosauc konkrētu būves augstumu. Būvniecības izmaksas tiek lēstas viena miljarda ASV dolāru apmērā.

Par torni tiek dēvēta struktūra, kurā mazāk nekā 50 procenti no kopējā augstuma ir izmantojama platība. Pasaulē augstākais tornis ir Tokyo Sky Tree, kas ir 634 metrus augsts.

Burj Khalifa augstums ir 829,8 metri.

Torņa autors ir arhitekts Santjago Kalatrava. Attīstītājs - Emaar Properties, lielākais nekustamā īpašuma attīstītājs Tuvajos Austrumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Lielākais iekštelpu atrakciju parks pasaulē

Zane Atlāce-Bistere, 10.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu pilsētā Dubaijā pirms nepilna gada tika atklāts lielākais iekštelpu atrakciju parks pasaulē IMG Worlds of Adventure, kura izveidē tika investēts miljards dolāru.

Parks ir sadalīts četrās zonās: MARVEL, Cartoon Network, Lost Valley - Dinosaur Adventure un IMG Boulevard. Parkā ir 12 zāļu kinoteātris. Kopumā iespaidīgā atpūtas vieta dienā spēj uzņemt 20 000 apmeklētāju. Parkā atrodas 25 veikali, 28 restorāni un bāri. Cenas tajos ir Dubaijas līmenī, piemēram, pildspalvu tur iespējams nopirkt par vairākiem desmitiem tūkstošiem dolāru, vēsta Business Insider.

2015.gadā Dubaiju apmeklēja kopumā 14 miljoni tūristu. 2020.gadā, kad tur notiks arī Expo izstāde, Dubaija plāno piesaistīt līdz pat 20 miljoniem tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Par 40 tūkstošiem latu iespējams iegādāties īsta zelta iPhone

Gunta Kursiša, 11.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējs Dubaijā ir pārliecināts, ka pircēji «izķers» īsta zelta iPhone 5s, vēsta The Independent.

Bristolē dzimušais Dubaijas uzņēmējs Amdžads Ali grasās piegādāt luksusa preci karaliskajām ģimenēm, valdībām, kā arī turīgiem pircējiem Krievijā, Ķīnā un Tuvajos Austrumos. Zelta iPhone ar dimanta pogām maksā aptuveni 41,6 tūkstošus latu (50 tūkst. Lielbritānijas mārciņu). Savukārt pieticīgākie modeļi – sākot no 2,4 tūkst. Ls (3000 mārciņu).

Tā, piemēram, Nigērijas valdība nolēmusi nākamajā mēnesī nosvinēt 53 gadadienu kopš neatkarības atgūšanas no Lielbritānijas, iegādājoties 53 īsta zelta iPhone, katru par trīs tūkst. Lilbritānias mārciņu, stāsta uzņēmējs. Tāpat viņš neslēpj, ka kompānija piegādājusi zelta iPad «sešu zvaigžņu» viesnīcai Burj Al Arab Dubaijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotajos Arābu Emirātos Dubaijā durvis atvērusi augstākā viesnīca pasaulē.

JW Marriott Marquis Dubai viesnīca izvietota divos debesskrāpjos, kuru augstums sasniedz 355 metrus un tām ir 72 stāvi. Viesnīca piedāvā arī veselības kluba, SPA un konferenču zāles pakalpojumus.

Lai gan viesnīca oficiāli atklāta tikai tagad, tā jau aizvadītā gada novembrī sāka uzņemt pirmos viesus. Oficiālā viesnīcas atklāšana tika aizvadīta ar dažādiem sarīkojumiem, kurus apmeklēja speciāli atlasīti viesi. Patlaban gan apmesties iespējams tikai vienā no abām ēkām. Paredzēts, ka otra ēka tiks atklāta 2014. gadā.

Kopumā viesnīcā ir 684 standarta un 120 luksusa klases numuri (nākamgad numuru skaits ar otrās ēkas atklāšanu dubultosies). Viena numuriņa cena viesnīcā sākas no 326 ASV dolāriem par nakti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dubaijā darbu uzsācis pirmais latviešu konsultāciju uzņēmums

Dienas Bizness, 13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada decembrī Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) darbību uzsācis Latvijas uzņēmēju Gunas Miskarovas un Raita Režais dibinātais uzņēmums Baltic Business Centre FZ LLC (BB Centrs), informē centra dibinātāji.

«Strauji pieaug Latvijas uzņēmēju interese par AAE tirgu. Šī interese lielā mērā ir saistīta ar izveidojušos ģeopolitisko situāciju Austrumeiropā, kas liek Latvijas ražotājiem meklēt jaunas eksporta iespējas. Arī EXPO 2020, kas notiks Dubaijā, veicina jaunas tirgus iespējas un Latvijas uzņēmēji ir gatavi tās apgūt,» BB Centra dibināšanas ideju raksturo izpildirektore Miskarova.

«Tāpat vērojama arī aizvien lielāka interese Tuvo Austrumu uzņēmēju vidū par investīciju iespējām Austrumeiropā, tai skaitā Baltijā un Latvijā.»

Uzņēmums darbojas kā vienas pieturas aģentūra, sniedzot konsultāciju un informācijas pakalpojumus Latvijas un AAE uzņēmējiem, lai sekmētu savstarpējās investīcijas un uzņēmumu ienākšanu abu valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas luksusa apavu zīmols SAZ ceļā uz Dubaiju

Lelde Petrāne, 17.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Neskatoties uz to, ka Latvijas tirgus ir neliels, Latvijas iedzīvotāju pirktspēju noteikti nevajadzētu novērtēt par zemu. Savukārt, luksusa preču kontekstā var teikt, ka kvalitatīvi dizaina izstrādājumi ir prece, ko nekad nevarēs atļauties visi - ne vien Latvijā, bet arī ārvalstīs. Tādēļ jau pašā zīmola sākuma stadijā skaidri apzinājāmies, ka SAZ attīstībā svarīga loma ir eksporta iespēju izzināšanai,» biznesa portālam db.lv saka Latvijas luksusa apavu zīmola SAZ autores un dizaineres Sanita Avotiņa un Inga Šabovica.

«Kvalitātes un cenu līmeņa attiecība ir veidota tā, lai vairumpircējiem būtu interese sadarboties. Kolekcijas izstrādājam saskaņā ar pasaules modes industrijas termiņiem. Tas mums devis iespēju tās prezentēt starptautiskās modes izstādēs modes nedēļu ietvaros Milānā, Londonā, Almati un Parīzē. SAZ jaunākā kolekcija, Pavasaris – vasara 2018, tiks prezentēta modes izstādē Woman’s World 2017 Dubaijā šā gada novembrī,» skaidro zīmola autores.

Viņas atzīst, ka pirmajos darbības gados viens no lielākajiem biznesa izaicinājumiem bijis nokomplektēt komandu. «Mūsu produkta kvalitāte vistiešākajā veidā ir atkarīga no meistaru prasmēm. Lai īstenotu tehniski sarežģītas vizuālas ieceres, bija jāatrod un jāapmāca atbilstošus modelētājus, virs-šuvējas un apavu meistarus. Otrs izaicinājums bija nodrošināt kapacitāti atbilstoši pieprasījuma pieaugumam. Šobrīd šie jautājumi vairāk vai mazāk ir atrisināti un beidzot varam justies droši, ka nākotnē spētu kvalitatīvi izpildīt arī daudz lielākus pasūtījumus salīdzinājumā ar šā brīža ražotajiem apjomiem,» stāsta SAZ autores.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Ekonomikas ministrija iegāž LTRK un izgāž konkursu

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 12.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nu nevedas Latvijas valstī nedz ar publiskajiem iepirkumiem, nedz ar EXPO rīkošanu. Latvijas Arhitektu savienība (LAS) ir nākusi klajā ar aicinājumu arhitektiem nepiedalīties Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) izsludinātajā metu konkursā Latvijas dalībai EXPO 2020 Dubaijā.

Galvenais iemesls - nedz konkursa darba sagatavošanai paredzētais laiks, nedz arī projekta izstrādei noteiktais termiņš nav atbilstošs konkursa priekšmetam un ir nepietiekams izstrādei profesionālā līmenī. LTRK konkursu izsludināja 23. novembrī, bet piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija 10. decembris, kas gan vēlāk pagarināts līdz 17. decembrim. Konkursa piedāvājumu izvērtēšana paredzēta līdz 28. decembrim.

Savā paziņojumā LAS norāda, ka «konkrēto metu konkursu uzskata par spilgtu neizpratnes un necieņas izpausmi, vēlmi uz radošo profesiju pārstāvju rēķina labot citu personu nekompetences un neizdarības rezultātu». Jānorāda, ka tieši pārāk īsie termiņi piedāvājuma iesniegšanai ir viena no lielākajām arhitektu un projektētāju sāpēm. LAS Sertificēšanas centra vadītāja Elīna Rožukalna jau sausu muti izrunājusi visās publiskajiem iepirkumiem veltītajās konferencēs un semināros, uzsverot, ka pasūtītāju noteiktie pārāk īsie termiņi ir nozares kvalitātei graujoši un diskreditē arhitektu un projektētāju darbu. Kāpēc šoreiz, kad iepirkumu organizē nevis publiskais sektors, bet uzņēmējus (!) pārstāvoša nevalstiska organizācija, ir noteikti tik īsi termiņi un atkal gatavošanās EXPO saistīta ar ķildām? Jāatzīst, ka kājas aug no publiskā sektora – šoreiz Ekonomikas ministrijas.

Komentāri

Pievienot komentāru