Šobrīd nav skaidri zināms Satiksmes un Finanšu ministriju viedoklis par dzelzceļa uzņēmumu ieteikto risinājumu, kā nosegt augušās dzelzceļa infrastrukturas izmaksas — daļu degvielas akcīzes nodokļa ieņēmumu novirzīt dzelzceļa infrastruktūrai. «Nav godīgi, ka pret dzelzceļa un autoceļu infrastruktūru ir dažāda attieksme, kad vieniem dod, bet otriem ne,» sašutis ir dzelzceļa pārvadātāja Baltijas ekspresis vadītājs Ivars Sormulis, norādot, ka šobrīd visas uzņēmēju cerības ir vērstas uz valdību un atbildīgajām ministrijām. Viņš prognozē, ka skaidrība šajā jautājumā varētu būt tuvāko nedēļu laikā. Arī regulators uzņēmējiem iesaka griezties pie atbildīgajām ministrijām, lai risinātu «savas problēmas». Uzņēmēji cer, ka daļa no akcīzes nodokļa ieņēmumiem tiks novirzīta dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai un attīstībai, ka tas notiek lielā daļā Eiropas. Ar šādu lūgumu Latvijas tranzīta biznesa asociācija vērsusies pie valdības. Tiesa, šobrīd Satiksmes ministrijā darbs pie šī jautājuma risināšanas vēl tikai sācies un ir izveidota speciāla darba grupa, kurai tas ir jāizpēta.