Tehnoloģijas

ECall Latvijā varētu ieviest no 2017. gada

Žanete Hāka, 14.08.2014

Jaunākais izdevums

Paredzēts, ka elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, eCall jeb eZvana darbību tīklā, kā arī bezmaksas izsaukumu nodrošinātu no 2017.gada.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, ko ceturtdien izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāapstiprina valdībā un Saeimā.

Proti, plānots, ka no 2017. gada elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, ierīkotu, uzturētu un papildinātu eZvana sekmīgai darbībai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, kā arī nodrošinātu eZvana bezmaksas izsaukumu.

Grozījumi tapuši sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Latvijas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina GSM/UMTS publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu.

Pašlaik Latvijā ir trīs šādi komersanti – SIA Latvijas Mobilais telefons, SIA Tele2, SIA Bite Latvija.

Latvija 2011. gadā pievienojās Memorandam par eZvana iniciatīvas ieviešanu, lai sekmētu cilvēku, kuri cieš ceļu satiksmes negadījumos, dzīvību glābšanu. Paredzams, ka pēc eZvana ieviešanas neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiks lauku apvidos samazināsies par 50%, bet pilsētās par 40%.

Db.lv jau rakstīja, ka no 2015. gada oktobra visus jaunos automašīnu modeļus vajadzētu aprīkot ar avārijas zvanu sistēmu (eCall), kas automātiski brīdina glābšanas dienestus par autoavārijām, liecina Eiropas Parlamenta balsojums.

Eiropas Savienībā 2012. gadā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 28 tūkstoši cilvēku un 1,5 miljoni guva traumas.

Publiska autoavāriju glābšanas zvanu sistēma, kas darbosies visā Eiropas Savienībā, nozīmīgi uzlabos ES autoceļu lietotāju drošību. Tā varētu palīdzēt ik gadu Eiropā glābt ap 2500 dzīvību un vairākos desmitos tūkstošu negadījumu ievērojami mazināt traumu smagumu. eCall sistēmai jābūt bezmaksas un pieejamai visiem Eiropas autovadītājiem, neatkarīgi no tā, cik dārga mašīna viņiem pieder, norāda ziņojuma izstrādātāja Olga Sehnalova (S&D, Čehija).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

No 2015. gada automašīnās vēlas ieviest avārijas zvanu sistēmu eCall

Žanete Hāka, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015. gada oktobra visus jaunos automašīnu modeļus vajadzētu aprīkot ar avārijas zvanu sistēmu (eCall), kas automātiski brīdina glābšanas dienestus par autoavārijām, norāda Eiropas Parlamenta deputāti ar trešdienas balsojumu par eCall sistēmas izveidi.

Eiropas Savienībā 2012. gadā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 28 tūkstoši cilvēku un 1,5 miljoni guva traumas.

Publiska autoavāriju glābšanas zvanu sistēma, kas darbosies visā Eiropas Savienībā, nozīmīgi uzlabos ES autoceļu lietotāju drošību. Tā varētu palīdzēt ik gadu Eiropā glābt ap 2500 dzīvību un vairākos desmitos tūkstošu negadījumu ievērojami mazināt traumu smagumu. eCall sistēmai jābūt bezmaksas un pieejamai visiem Eiropas autovadītājiem, neatkarīgi no tā, cik dārga mašīna viņiem pieder, norāda ziņojuma izstrādātāja Olga Sehnalova (S&D, Čehija).

Jaunajai eCall sistēmai izmantos Eiropas vienoto neatliekamās palīdzības dienesta tālruņa līniju 112, autoavārijas gadījumā automātiski dodot ziņu dienestiem. Sistēma nosūtīs datus par transportlīdzekļa atrašanās vietu un ļaus glābējiem ātrāk nokļūt negadījumu vietās, tādējādi glābjot cilvēku dzīvības un mazinot traumu smagumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

No 2018. gada jaunajās automašīnās jābūt avārijas zvanu ierīcei

Žanete Hāka, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta šodienas balsojumu, no 2018. gada 31. marta visos jaunajos vieglo auto un mikroautobusu modeļos būs jāiebūvē avārijas zvanu ierīces, kas automātiski brīdina glābšanas dienestus par negadījumu (eCall), informē EP Informācijas biroja Latvijā vadītāja Marta Rībele.

Eiropas Savienībā ceļu satiksmes negadījumi 2014. gadā ir paņēmuši 25,7 tūkstošus dzīvību. Jaunā ierīce varētu samazināt šo skaitu par 10% gadā.

«Iebūvēta glābšanas dienestu izsaukuma sistēmas palīdzēs uzlabot ceļu satiksmes drošību visās 28 dalībvalstīs. Eiropas Parlaments atkārtoti uzsvēris, ka nāvju skaita un miesas bojājumu smagumu samazināšana Eiropā ir prioritāra. eCall būs publisks pakalpojums, kas palīdzēs sasniegt šo mērķi,» teica ziņotāja Olga Sehnalová (S&D, CZ).

eCall sistēma izmanto avārijas zvanu līnijas 112 sistēmu, lai automātiski paziņotu glābšanas dienestiem par nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem. Tas ļaus ātrāk pieņemt lēmumu par vajadzīgās glābšanas operācijas veidu un apjomu, ātrāk ierasties negadījuma vietā un glābt vairāk cilvēku dzīvības un mazināt ievainojumu smagumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

eZvans Latvijā sāks darboties 2017. gadā

Žanete Hāka, 07.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu eCall jeb eZvana signāla identificēšanu tīklā, kā arī bezmaksas izsaukumu nodrošinās no 2017.gada.

Proti, no 2017. gada elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, ierīkos, uzturēs un papildinās eZvana sekmīgai darbībai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, kā arī nodrošinās eZvana bezmaksas izsaukumu.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, ko otrdien, 7.aprīlī, atbalstīja valdība. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta arī Saeimā.

Minētie grozījumi tapuši sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Latvijas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina GSM/UMTS publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru