Citas ziņas

Egle Klekere ievēlēta par LSAKA prezidenti

Lelde Petrāne, 28.01.2014

Jaunākais izdevums

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas biedri (LSAKA) kopsapulcē ievēlējuši biedrības jauno vadību. Par LSAKA prezidenti ievēlēta Egle Klekere (Deep White valdes priekšsēdētāja), savukārt jaunās padomes locekles būs Egita Māliņa (Hill+Knowlton Strategies vadības komandas locekle un projektu direktore) un Lita Grafa (Hauska & Partner direktore un vadošā partnere Latvijā), informē vortāls 7guru.lv.

Saskaņā ar biedrības statūtiem padome tiek ievēlēta uz vienu gadu, un tās pārziņā ir biedrības procesu uzraudzīšana. Šogad padomes darbs galvenokārt tiks vērsts uz starptautiskā ikgadējā sabiedrisko attiecību un komunikācijas nozares foruma Baltic PR Awards attīstīšanu, tādējādi vairojot labākās sabiedrisko attiecību prakses izplatīšanos un spēcinot komunikācijas nozari Latvijā. Forums, kas ietvers arī labāko 2014. gada kampaņu konkursu, notiks šā gada rudenī, vēsta vortāls.

Asociācijā darbojas 2C, BPS PR, Deep White, Hauska & Partner, Hill+Knowlton Strategies, MRS GRUPA, Nords Porter Novelli, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības, LEAD Korporatīvā Komunikācija, Repute, Komunikācijas Aģentūra/Edelman Affiliate.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību aģentūras Deep White dibinātāja un vadītāja Egle Klekere kļuvusi par vienīgo šīs aģentūras īpašnieci, iegādājoties reklāmas aģentūrai MOOZ! piederējušos 35 procentus kapitāldaļu, vēsta sabiedrisko attiecību vortāls 7guru.lv.

E. Klekere savu lēmumu par atdalīšanos no MOOZ! vortālam skaidrojusi kā likumsakarīgu aģentūras attīstības posmu. «Uzņēmuma sākumposmā lielākoties sniedzām atbalstu reklāmas kampaņām, taču nu jau vairākus gadus esam patstāvīgs komunikācijas vadības uzņēmums un stratēģisks partneris saviem klientiem tādās jomās, kā reputācijas vadība, interešu pārstāvniecība, iekšējā komunikācija. Deep White izaugsmei bija nepieciešamas plašākas manevra iespējas, izvēloties partnerus un veidojot sadarbību ar klientiem,» skaidrojusi E. Klekere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijai jauna vadība

Gunta Kursiša, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas (LSAKA) prezidenti ievēlēta Egle Klekere, Deep White valdes priekšsēdētāja, savukārt jaunās padomes locekles būs Egita Māliņa, Hill+Knowlton Strategies vadības komandas locekle un projektu direktore, un Lita Grafa, Hauska & Partner direktore un vadošā partnere Latvijā.

Padome tiek ievēlēta uz vienu gadu, un tās pārziņā ir biedrības procesu uzraudzīšana.

Šogad padomes darbs galvenokārt tiks vērsts uz starptautiskā ikgadējā sabiedrisko attiecību un komunikācijas nozares foruma Baltic PR Awards attīstīšanu. Forums, kura ietvaros notiks arī labāko 2014. gada kampaņu konkurss, notiks šā gada rudenī.

LSAKA kopš 2001. gada apvieno komunikācijas konsultāciju uzņēmumus Latvijā. LSAKA biedri ir šādi uzņēmumi: 2C, BPS PR, Deep White, Hauska & Partner, Hill+Knowlton Strategies, MRS Grupa, Nords Porter Novelli , P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības, Lead Korporatīvā Komunikācija, Repute, Komunikācijas Aģentūra/ Edelman Affiliate.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komunikācijas aģentūras Deep White sniegto pakalpojumu eksports šobrīd veido aptuveni 15–20% no uzņēmuma gada apgrozījuma, tiek vērtētas iespējas noietu ārvalstīs palielināt

Mediju tirgus izmaiņas sabiedrisko attiecību un reklāmas aģentūrām paver iespēju startēt arī eksportā, kas gan pagaidām vēl nav ļoti izplatīti, intervijā DB norāda Deep White aģentūras dibinātāja un īpašniece Egle Klekere. Viņa atklāj, ka šobrīd uzņēmums strādā Lietuvā un Igaunijā, īsteno atsevišķus projektus Skandināvijā, kā arī sadarbojas ar vairākiem vietējiem komersantiem, plānojot to komunikāciju ar ārzemju medijiem un klientiem ārpus Latvijas.

Piesaista ar kvalitāti

2007. gadā uzņēmums darbu sāka ar vien pāris cilvēku lielu komandu, šobrīd tajā ir jau 25, stāsta E. Klekere, atzīmējot, ka aģentūras izaugsme vienmēr bijusi dabiska. «Pamazām auga klientu loks, palielinājās darbu apjoms, līdz ar to bija nepieciešami arī jauni darbinieki. Pēdējos gados izaugsme bijusi īpaši strauja. Visticamāk, tas saistās ar to, ka esam nedaudz pārfokusējuši savu darbību. Sākotnēji bija lielas un redzamas integrētās kampaņas, publicitātes veidošana. Tagad mūsu biznesa lauks ir paplašinājies – līdzās aisberga redzamajai daļai parādījušies pakalpojumi, kas publiski redzami mazāk, bet no biznesa viedokļa ir pat ienesīgāki. Piemēram, stratēģiskās konsultācijas, palīdzība krīzes komunikācijā, interešu pārstāvniecība, valdības attiecības, satura mārketings un citi pakalpojumi. Palīdzam uzņēmumiem vadīt iekšējos procesus, kas ļauj nonākt pie jauniem, laikmeta un sabiedrības vajadzībām atbilstošiem produktiem un risinājumiem. Tas no komunikācijas jomas speciālistiem prasa pastāvīgu profesionālo izaugsmi, vienlaikus dodot arī papildu biznesa iespējas,» atklāj E. Klekere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

No militāro pasūtījumu miljardiem Latvijā ieplūst tikai daži miljoni

Māris Ķirsons, Uldis Andersons, Sanita Igaune, 05.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumiem ir iespējas savus ienākumus papildināt, startējot Latvijas armijas, Eiropas drošības aģentūras un NATO militārajos miljardu vērtajos iepirkumos.

To apliecina ne tikai Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācijas, bet arī pašu iepirkumu konkursu organizētāju publiski paustais. Tiesa, šīs iespējas izmantojot samērā neliels Latvijā strādājošo uzņēmumu skaits, jo, lai piedalītos iepirkumos, ir vajadzīga attiecīga sertifikācija, kā arī jāspējot atrasties īstajā brīdī īstajā vietā. Tomēr pakāpeniski šādos iepirkumos Latvijas uzņēmumi un zinātniskās pētniecības iestādes iesaistās arvien vairāk. Vēl viena Latvijas iespēja ir NATO militāro kravu tranzīts, kas jau tiek izmantots.

Miljardu pasūtījumi

«Latvija ir ne tikai ES, bet arī NATO dalībvalsts, un mūsu uzņēmumiem ir iespējas piedalīties dažnedažādu pasūtījumu izpildē,» skaidro Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācijas valdes priekšsēdētāja Elīna Egle. Viņa atzīst, ka iepirkumi militārām un drošības vajadzībām nav tikai un vienīgi kādas lidmašīnas, helikopteri, tanki vai zemūdenes, ko Latvijā neražo, bet arī daudz kas cits – informācijas tehnoloģijas, to programmas, medikamenti, pārtika, apģērbs un apavi, munīcija, loģistikas, būvniecības pakalpojumi utt. «Ir daudz ražotāju, kuru produktiem faktiski pastāv duālās lietošanas iespējas – civilā un militārā,» uzsver E. Egle. Viņa zina teikt, ka šajā kompleksā sava vieta ir arī mācību iestādēm un to zinātniskajiem institūtiem. «Rīgas Tehniskās universitātes un arī Latvijas Universitātes zinātnieki jau strādā vairāku militārajā jomā izmantojamo materiālu un tehnoloģiju izstrādes klāsteros,» uzsver E. Egle. Runājot par to, cik lieli ir kopējie iepirkumu apmēri, viņa, atgādina NATO Atbalsta aģentūras ģenerāldirektora Maika Laidena minēto, ka pērn šīs organizācijas budžets bijis 2,4 miljardi eiro, savukārt 2012. gadā – 2,1 miljards eiro, kura sadalē 0,1% apmērā piedalījās arī uzņēmumi no Latvijas. Tas nav daudz, un šo faktisko apjomu esot iespējams arī būtiski palielināt. «NATO Atbalsta aģentūras iepirkumu direktors Patriks Feskets aicināja Latvijas uzņēmējus izmantot savas priekšrocības, arī labo ģeogrāfisko stāvokli,» tā uz jautājumu, vai Latvijas uzņēmējus kāds vēlas redzēt šajos NATO iepirkumos, atbild E. Egle. Viņa atgādina, ka bez visa minētā vēl ir iepirkumi, kurus organizē Latvijas armija, robežsardze un policija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijai jauns dalībnieks

Lelde Petrāne, 25.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijai šā gada sākumā ir pievienojies jauns dalībnieks - SIA Communications & Strategies.

Viesturs Deksnis, Communications & Strategies stratēģiskais partneris konsultants, komentē: «Rietumvalstīs sabiedrisko attiecību nozīmīgā loma komunikācijas stratēģijas veidošanā jau daudzus gadus ir pašsaprotama, taču Latvijā izpratne par PR nepieciešamību organizāciju iekšējās un ārējās komunikācijas nodrošināšanā ir neviennozīmīga. LSAKA kā nozares asociācijai svarīgi ir veikt pastāvīgu izglītošanas darbu par to, kas ir sabiedriskās attiecības un kādus ieguvumus tās sniedz. Šis aspekts ir svarīgs arī Communications & Strategies, tāpēc izlēmām pievienoties asociācijai, lai virzītos uz šo mērķi kopā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekļūšana labāko sarakstā kombinācijā ar prasmīgu komunikāciju var palīdzēt uzņēmumam gan spodrināt tēlu, gan piesaistīt potenciālos darbiniekus

Dažādos TOP nokļuvušie uzņēmumi uzsver, ka uzvarēt nav to pašmērķis, tai pat laikā nenoliedz, ka gozēšanās uzvarētāju pulciņā ir patīkama. Un tas ir saprotami, jo atzinība, kas vainagojas ar nokļūšanu kādā labāko sarakstā, būtībā ir smagā darba augļi. Un kuram tad nepatīk iekosties saldā, sulīgā ābolā un uz mirkli sajust laimes pielietu brīdi? Tiesa, ar gozēšanos vien ir par maz, jo pēc iekļūšanas kādā no TOP tas ir prasmīgi jāpasniedz plašākai sabiedrībai, bet PR speciālisti mudina pārāk neiekarst, jo pārlieku liela lielīšanās var radīt arī negatīvas emocijas.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem maziem un jauniem uzņēmumiem ir iegūt autoritāti. Laba pozīcija nozares TOP vai konkursā sūta skaidru ziņu, ka uzņēmums ir vērā ņemams spēlētājs un eksperts savā jomā. TOP un konkursi palīdz izcelties starp citiem nozares spēlētājiem, vairo uzticamību uzņēmuma kompetencei un pakalpojumu kvalitātei. «Tie var būt vērtīgs mārketinga instruments, taču ar nosacījumu, ka ir atpazīstami, respektēti un uzņēmums pats māk izmantot šos TOP sevis virzīšanai. Arī Deep White pirmsākumos nozares konkursi bija pozicionēšanās instruments un platforma, kur par mūsu pieeju kampaņu veidošanai uzzināja mūsu nākotnes klienti. Paši esam izjutuši, kā auga uzticība mūsu idejām, kad konsekventi ar savām kampaņām ieguvām labas pozīcijas gan vietējos, gan starptautiskos TOP,» uzsver komunikācijas aģentūras Deep White dibinātāja Egle Klekere. Laikā, kad cīņa par talantiem uzņēmumu vidū ir ļoti intensīva, vēl viens būtisks ieguvums no atzinības ir iespēja celt darbinieku pašapziņu un vēlēšanos piederēt uzvarētāju komandai. Tas arī ļauj uzņēmuma darbiniekiem apliecināt savas kā profesionāļu spējas. Tāpat laba pozīcija TOP vai uzvara konkursā var būt atgādinājums arī esošajiem klientiem, ka uzņēmums tiecas pēc izcilības, kas īpaši nozīmīgi var būt B2B (bizness biznesam) jomā. Turklāt atzinība pakalpojuma sniedzējam, piemēram arhitektu birojam, būvniekam, reklāmas aģentūrai utt., pozitīvi atsaucas arī uz pasūtītāju, kura objekts vai kampaņa ir tikusi izcelta, viņa turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Deep White jaunajā birojā iemiesots industriāls minimālisms

Linda Zalāne, speciāli DB, 12.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komunikācijas vadības aģentūras Deep White jaunajā birojā bijušajā rūpniecības ēkā iemiesots industriāls minimālisms, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmums uz jaunām mājām pašā Rīgas sirdī, Ģertrūdes ielā, pārcēlās, jo darbinieku skaits bija pāraudzis iepriekšējā biroja kapacitāti. Salīdzinot ar iepriekšējo mājvietu, kur aģentūra atradās aptuveni piecus gadus, ietilpība palielinājusies vairāk nekā divas reizes. Jaunā biroja platība ir ap 400 m2, un birojs izvietots divos ēkas stāvos.

«Atrast nebija viegli, bet, kā sākām meklēt, tā arī atradām. Mums bija skaidrs, ko vēlamies, proti, industriāla tipa telpas, augstiem griestiem, pašā Rīgas centrā. Vienā birojā radījām dažādas darba vides – zonas ar ļoti atšķirīgu atmosfēru, jo sapratām, ka ir nepieciešamība, lai cilvēki var strādāt visi kopā, atvērtā tipa birojā, bet brīžos, kad vajag veikt radošu darbu, var būt arī klusumā un mierā,» raksturo aģentūras Deep White īpašniece Egle Klekere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lido egle mirdzēs arī Lieldienās un Jāņos

Zane Atlāce - Bistere, 27.01.2020

Lido egle jau stāsta par pavasara tuvošanos un zelta olas šķilšanos, bet mēnesi pirms Lieldienām tiks atklāts īpašs Lieldienu stāsts.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No mežu tīrīšanas darbos pārpalikušiem egļu zariem veidotā atpūtas centra "Lido" egle ar gaismas šovu un jauniem Māra Kalves stāstiem turpinās pārsteigt arī Lieldienās un Jāņos, pirmajā skolas dienā, Latvijas Republikas proklamēšanas dienā un Ziemassvētkos, informē uzņēmumā.

Lido dibinātājs un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons nolēmis egli atstāt "Lido" atpūtas centrā. "Tas ir bijis liels ieguldījums - gan resursu, gan emocionālās atdeves ziņā. Esam laimīgi, ka Latvijas cilvēkiem un viesiem mūsu egle ir sagādājusi tik daudz prieka un pozitīvu emociju! Tāpēc negribam no tā atteikties un egles platformu izmantosim arī turpmāk, radot jaunus gaismas stāstus un īpaši svinot arī citus mums, Latvijas iedzīvotājiem, tik svarīgus un sirdij tuvus svētkus," stāsta G.Ķirsons.

Līdz šim egli un gaismas šovu vērojuši 500 000 viesu, liecina uzņēmuma statistika. Nolemts, ka nu egle pārtaps par platformu iespaidīgam gaismu šovam, kas būs skatāms visu gadu, periodiski mainoties un pielāgojoties sezonāliem svētkiem. Pirmās izmaiņas, kas vēstī par pavasara tuvošanos, acīgi vērotāji jau pamanījuši - egle stāsta par pavasara tuvošanos un zelta olas šķilšanos, bet mēnesi pirms Lieldienām tiks atklāts īpašs Lieldienu stāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga svētku noformējuma ziņā cenšas turēties līdzi citām galvaspilsētām, bet, protams, vienmēr ir iespēja pilnveidoties

Rīgā šogad uzstādīta un klasiskā izpratnē rotāta Zvaigžņu egle 11. novembra krastmalā, egle Doma laukumā, Operas skvērā, pie Kongresu nama, Spīķeru kvartālā, pie pašvaldības kultūras iestādēm, Pļavniekos un citur apkaimē, kā arī novietoti vides objekti (Sniegavīri un Bebri) Vērmanes dārzā, Maģiskie brieži un Dāvanas Bastejkalnā, LED dekori Ziemassvētki itāļu stilā Mazajā Smilšu ielā un citviet. Pavisam 2014. gadā Rīgā uzstādīti 2680 LED dekori (zvaigznes, lodes, pilošās lāstekas) un 1690 LED virtenes. Jau pastāvot zināmas tradīciju noteiktas svētku pasākumu norišu vietas pilsētas centrā, kuras svētkos apmeklē lielākais pilsētas iedzīvotāju daudzums un uzturas pilsētas viesi. «Jāņem vērā, ka svētkiem ir izteikts centrtieces raksturs – cilvēki vēlas doties uz centru, tiecas izrauties no ikdienas vides, pulcēties lielākā ļaužu pulkā, lai izjustu svētku kopību, piemēram, Jaungada sagaidīšana un uguņošana 11. novembra krastmalā,» saka Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Pilsētas svētku noformējuma nodaļas vadītājs Guntars Kambars. Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas gaisma nodrošina pamatnoformējumu – LED virtenes un dekorus, kas pamatā ir Rīgas krāsās – baltā un zilā –, un dažādās to mākslinieciskās variācijās. Tematisko vides objektu un dekoratīvo noformējumu dizaini tiek veidoti īpaši Rīgai kā autordarbi. Svētku noformējuma budžetu pašvaldība neatklāj. Nosaukt konkrētus skaitļus esot sarežģīti, jo tiek saglabāti arī iepriekšējos gados pirktie materiāli, rotājumi un vides objekti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumu dzimstība nākotnes neskaidrības ēnā

Māris Ķirsons, 11.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedrošība, neprognozējamība ir būtiskākie aspekti, kuri pašlaik ietekmē ne tikai tirgū jau strādājošos uzņēmumus, bet arī jaunu uzņēmumu dibināšanu Latvijā.

Šā gada pirmajos sešos mēnešos pēc SIA Lursoft datiem reģistrēti 4305 jauni uzņēmumi, par 535 jeb 11% mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā periodā, tā uzrādot zemāko rādītāju pēdējo 10 gadu laikā. Salīdzinājumam – 2011. gada pirmajā pusgadā tika reģistrēts vairāk nekā divas reizes vairāk jaunu uzņēmumu, salīdzinot ar 2022. gada analogu laiku. Iemeslu buķete Latvijas Biznesa savienības padomes priekšsēdētāja Elīna Egle uzskata, ka jaunu uzņēmumu reģistrāciju ietekmē gan vairāki Latvijā notiekošie procesi, gan arī situācija pasaulē un lielā ģeopolitika, jo īpaši 2022. gada februārī notikusī Krievijas invāzija Ukrainā.

“Visa faktoru buķete liek arī uzņēmīgiem cilvēkiem būt piesardzīgiem,” uzsver E. Egle. Viņas sacītajam pievienojas vēl vairāki citi aptaujātie, norādot tieši uz Latvijā notiekošo procesu – depopulācijas – ietekmi. “Šodien Latvijā reģistrēt jaunu uzņēmumu ir ļoti viegli un vienkārši. To visu var izdarīt, neatejot no datora, bet grūtības sākas tad, kad jāveido sava komanda, jāattīsta savi produkti (pakalpojumi), jāatrod noieta kanāli un vēl jo vairāk – arī tirgi,” skaidro E. Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējās Saeimas lēmums par minimālās algas paaugstināšanu par 24% un pēc jaunās Saeimas vēlēšanām valstij piederošo kapitālsabiedrību AS Augstsprieguma tīkls un AS Sadales tīkls iesniegtie būtiska pieauguma tarifu projekti Latvijā spēcinās inflāciju, graus konkurētspēju un samazinās iedzīvotāju ar mazākiem ienākumiem pirktspēju.

Tādu ainu redz vairāki DB aptaujātie. Daudzi jūtas pārsteigti, ka situācijā, kad Latvijā pat oficiālā inflācija ir tuvu 22% – vairāk nekā divas reizes augstāka nekā vidēji eirozonā –, valsts vara cenšas nevis ierobežot inflāciju vai vismaz slāpēt tās izaugsmi, bet gan tieši pretēji – pielej eļļu cenu pieauguma ugunskurā. Vienlaikus skanēja retorisks jautājums – kurās citās valstīs bez Latvijas vēl valdības veic darbības, kas stimulē inflāciju.

Jau vēstīts, ka valstij Finanšu ministrijas personā piederošā AS Augstsprieguma tīkls vēlas no nākamā gada 1. marta palielināt tarifus 4,3 līdz 4,9 reizes, bet valstij Ekonomikas ministrijas personā piederošā AS Sadales tīkls – par 75% no 1. jūlija, bet korekcija arī no 1. janvāra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumi jaunu koksnes izstrādājumu radīšanā, esošo produktu fizikālo īpašību uzlabošanā, kā arī ražīgāku un kvalitatīvu sortimentu izaudzēšanā paver meža nozarei gūt papildu miljardos mērāmu atdevi

Tāds ir SIA MNKC (Meža nozares kompetences centrs) 19 īstenoto pētījumu projektu rezultāts. «Iegūtie rezultāti nepieder kādam atsevišķam uzņēmumam, bet gan visiem,» uzsver SIA MNKC valdes loceklis Valdis Egle. Pirmo reizi vēsturē radīta ilglaicīga un pastāvīgi darbojoša nozares uzņēmumu un zinātnieku sadarbība, kurā «mūziku pasūtīja» uzņēmēji. Nozīmīga loma šādai biznesa un zinātnieku sadarbībai ir bijusi ES struktūrfondu atbalstam. «Kopumā izmaksas sasniegs aptuveni 11,4 milj. eiro, no kuriem ES atbalsta maksimālais līmenis – 8,89 milj. eiro, līdz šim ir apmaksāti 8 milj. eiro,» norāda V. Egle. Pašlaik pētījumi turpinās piecos projektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākajā komunikācijas nozares konkursā Mi:t&Links. Baltic Communication Awards 2019 Grand Prix balvu un Latvijas gada aģentūras titulu izcīnījusi aģentūra Deep White, kuras valdes priekšsēdētāja ir Egle Klekere, saņemot septiņas balvas septiņās konkursa kategorijās. Šogad konkursā 15 kategorijās dalībnieki no piecām valstīm iesniedza 185 darbus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Expo 2017

Latvijas paviljonu Expo Astanā apmeklējuši vairāk nekā 100 tūkstoši cilvēku

Rūta Kesnere, 24.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenie ieguvumi no dalības starptautiskajā izstādē Expo Astanā ir iespēja iepazīstināt potenciālos klientus un sadarbības partnerus ar saviem pakalpojumiem un vienoties par sadarbību

Tā atzīst DB atptaujātie Latvijas uzņēmumi, kas šogad piedalās šajā pasākumā. Kazahstānas galvaspilsētā Astanā notiekošajā specializētajā Expo, kas veltīts nākotnes enerģijai, Latvija piedalās ar savu paviljonu, kura izveidi pilnībā finansējuši Latvijas uzņēmumi, kas saskata eksporta iespējas Kazahstānas tirgū. Viens no lielākajiem paviljona sponsoriem – valsts uzņēmums Latvijas dzelzceļš dalību Expo uzskata par ārkārtīgi svarīgu centienos piesaistīt kravas no Āzijas. Expo Astanā notiek no 10. jūnija līdz 10. septembrim.

Latvijas paviljona autore ir arhitekte Agnese Lāce; tā izmaksas ir 700 tūkst. eiro, no kuriem lielākais finansējums nāk no valsts uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš. Paviljona vadmotīvs ir Enerģija ir mūsu dabā. Paviljonā dominējošas ir trīs neregulāras formas telpas, izgaismotas ar LED sistēmu, kas simbolizē dārgakmeņus. Divos no tiem atrodas 3D realitātes konsoles, ar kuru palīdzību var iejusties Latvijas dabas, bobsleja trases un Rīgas vidē. Uzliekot 3D brilles ir iespējams pārlidot pāri Rīgai un noklausīties kādu Raimonda Paula dziesmu. Trešajā telpā ir iekārtots suvenīru veikaliņš, kur var iegādāties dzintara izstrādājumus, Dzintara kosmētiku, traukus ar latviešu dizaineru apdruku un citus izstrādājumus. Vēl paviljonā ir atvēlēta zona Latvijas dzelzceļa izstrādātajam ūdeņraža lokomotīves modelim, SPA time out zonai un bērnu spēļu laukumiņam. Paviljona radošais direktors Ansis Egle stāsta, ka līdz šim mūsu paviljonu ir apmeklējuši vairāk nekā 100 tūkstoši apmeklētāju. Vislielākais viesu pieplūdums vērojams augustā, kad vairums kazahu ir atvaļinājums. Augusta dienās vidējais apmeklētāju skaits dienā ir divi līdz trīs tūkstoši. «Latvijai Kazahstānā ir laba atpazīstamība, par mūsu valsti ir liela interese. Mēs daudziem kazahiem esam labais piemērs,» apgalvo A. Egle. Taujāts par saviem iespaidiem, A. Egle teic, ka viņa topā ierindojas Lielbritānijas, Austrijas un Apvienoto Arābu Emirātu paviljoni. «Liela nozīme apmeklētāju «pievilināšanā» ir valsts zīmolam un atpazīstamībai. Līdz ar to vienmēr ir vērojamas rindas pie Vācijas, Monako un ASV paviljoniem. Reizēm pat šo «slaveno» valstu paviljonos nav nekā īpaši inovatīva, taču pati valsts nostrādā kā magnēts,» skaidro A. Egle. Salīdzinot mūsu paviljonu ar citiem, tā radošais direktors stāsta, ka Latvijas pārstāvniecība izskatoties ļoti labi, ar daudzkārt mazākiem līdzekļiem nekā ir bijis citām valstīm ir sasniegts visnotaļ atzīstamu rezultāts. Jāpiebilst, ka valstiskā līmenī bija izlemts šajā Expo nepiedalīties, tādēļ paviljona izveidi uzņēmās Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kamera pēc savu biedru lūguma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dobelē par 2500 eiro uzstādīta no polimēriem izgatavota Ziemassvētku egle

Dienas Bizness, 01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dobeles Vēsturiskajā tirgus laukumā ir uzstādīts 9 metrus augsts, no polimēru materiāla darināts vides dizaina objekts - Ziemassvētku egle, kas ir Dobeles novada pašvaldības būvvaldes vadītāja arhitekta Jāņa Kukšas idejas realizācija. Viņš pats ir arī objekta dizaina autors, inform Dobeles novada pašvaldībā.

J.Kukša skaidro, ka šī egle ir oriģināldarbs un ikvienam mākslas objektam vajadzētu likt cilvēkiem aizdomāties par vērtībām. Kā uzsver autors, līdz ar šīs idejas īstenošanu dabai tiek saglabāta viena liela, spēcīga un zaļojoša pusaugu egle.

Vides dizaina objekta materiāls, izgatavošana un uzstādīšana Dobeles novada pašvaldībai kopā izmaksāja ap 2500 eiro, turklāt šo objektu pēc vēlēšanās būs iespējams izmantot vairākus gadus. Dizaina egle tiek krāsaini izgaismota diennakts tumšajā laikā, izmantojot programmējamas gaismas iekārtas, kas jau iepriekš bija pašvaldības rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Maltas prezidents: Latvijā ir biznesam draudzīga vide un prasmīgs darbaspēks

LETA, 22.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltas investīciju pieaugums Latvijā ir saistīts ar biznesam draudzīgu vidi un izglītotu, prasmīgu darbaspēku, šodien pēc tikšanās ar Latvijas prezidentu Egilu Levitu, žurnālistiem norādīja Maltas prezidents Džordžs Vella.

Viņš norādīja, ka turpmāko mēnešu laikā vajadzētu nostiprināt biznesa attiecības ar Latviju, pastiprinot sadarbību pakalpojumu, tehnoloģiju jomā, ražošanā, finanšu sektorā un atjaunojamās enerģijas jomā. Tas pats attiecas arī uz tūrismu, izglītību un kultūru.

Abu valstu prezidenti pārrunājuši Eiropas drošības jautājumus, īpaši pievēršoties karam Ukrainā. Vella ieskatā, atbalstam jābūt holistiskam un jāpievēršas ukraiņu medicīnas un izglītības vajadzībām. Tāpat Maltas prezidents atzīmēja, ka Ukraina ir pakļauta visa veida humānajiem pārkāpumiem - Krievija bloķē humānās palīdzības piegādi, iznīcina civilo infrastruktūru un vēršas pret Ukrainas iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kamerai Latvijā jauna prezidente un viceprezidents

Db.lv, 26.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras (AHK) jauno prezidenti Latvijā ievēlēta Dr. Lada Kaļiņina, kura kopš 2003. gada ir Jungheinrich Lift Truck izpilddirektore Baltijas valstīs.

Iepriekš L. Kaļiņina strādājusi ADE SI, Wella pārstāvniecībā Latvijā un Henkel Latvia par izpilddirektori, kā arī par tiesību zinātņu dekāni un lektori Starptautiskajā Baltijas Russina akadēmijā.

Dr. Kaļiņina ir ieguvusi doktora grādu uzņēmējdarbībā/ menedžmenta ekonomikā Informācijas Sistēmu Menedžmenta augstskolā.

Jungheinrich Lift Truck ir AHK biedrs jau vairāk kā 15 gadus. Līdz šim Lada Kaļiņina bija Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras viceprezidente Latvijā. Viņai kļūstot par prezidenti, ir ievēlēts arī jauns Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras viceprezidents un tas ir Laflora Latvija vadītājs Uldis Ameriks.

Līdzšinējais AHK prezidents Latvijā Kaspars Kalviškis, Bosch Latvija vadītājs, šo amatu atstāja pēc AHK statūtos paredzētā maksimālā termiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par LIKTA prezidenti ceturto reizi ievēlēta Signe Bāliņa

Dienas Bizness, 25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) gadskārtējā kopsapulcē 24.martā noteiktas nākotnes prioritātes un ievēlēta jauna vadība turpmākajiem diviem gadiem – ceturto reizi par LIKTA prezidenti tika ievēlēta Signe Bāliņa, informē LIKTA pārstāvis Toms Kursītis.

LIKTA valdē turpinās darboties līdzšinējie valdes locekļi Eva Butāne, Juris Gulbis, Mikus Ozols, Uldis Semeiks, Māra Jākobsone, Armands Magone, kā arī no jauna ievēlēti valdes locekļi Juris Binde, Uldis Dzenis, Mārtiņš Gataviņš, Toms Meisītis (asociēto biedru sekcijas izvirzīts pārstāvis) un Elmārs Gengers (Latvijas IT Klastera izvirzīts pārstāvis).

LIKTA kopsapulcē tika prezentēts un apstiprināts LIKTA valdes ziņojums par paveikto, kā arī noteiktas piecas galvenās prioritātes turpmākajam asociācijas darbam: IKT izglītības un e-prasmju attīstība, starptautiskā sadarbība, iesaiste jaunā perioda ES fondu aktivitāšu plānošanā un labās prakses vadlīnijas projektu pārvaldībā, kā arī aktivitātes sabiedrisko attiecību jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) biedru kopsapulcē 23.martā par LIKTA prezidenti vienbalsīgi ievēlēta prof. Signe Bāliņa, kura šo amatu pilda jau kopš 2009. gada.

LIKTA valde ievēlēta šādā sastāvā: Signe Bāliņa, Edmunds Beļskis, Ainārs Bemberis, Juris Binde, Jānis Bokta, Jānis Dambergs, Uldis Dzenis, Mārtiņš Gataviņš, Māra Jākobsone un Uldis Tatarčuks.

Kā IT klastera sekcijas deleģēts LIKTA valdes loceklis tika apstiprināts Jānis Čupriks un kā Asociēto biedru sekcijas deleģētā pārstāve – Elīna Rītiņa.

“Jau ilgstoši vadot LIKTA, mani galvenie mērķi ir veidot pozitīvu IKT nozares tēlu, uzlabot visas sabiedrības digitālo pratību, kā arī veicināt sadarbību starp LIKTA biedriem, IKT nozares uzņēmumiem, pētniekiem un publisko sektoru visos līmeņos. Šie ir priekšnoteikumi, lai Latvijā tiktu attīstīta digitālā sabiedrība, un nenoliedzami būtiska nozīme šajā procesā ir LIKTA kā nozares vadošajai asociācijai. Esmu pagodināta, ka man atkārtoti ir uzticēts atbildīgais LIKTA prezidentes amats, un apņemos kopā ar jaunievēlēto valdi turpināt darbu pie IKT nozares attīstības visas sabiedrības un Latvijas tautsaimniecības interesēs,” pēc ievēlēšanas teica Signe Bāliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatim Truksnim atkāpjoties no mēra amata, par viņa pēcteci ievēlēta līdzšinējā priekšsēdētāja vietniece Rita Sproģe, kura deklarējusi nepilnus 700 tūkst. eiro lielas parādsaistības, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Ar 12 balsīm «par» par Jūrmalas domes priekšsēdētāju tika ievēlēta R. Sproģe, kura sola turpināt iesāktos darbus un strādāt bez krasām pārmaiņām. R. Sproģe dzīvo Mārupes novadā, Biznesa augstskolā Turība 2005. gadā ieguvusi profesionālo maģistra grādu tiesību zinātnēs, strādājusi Lauku atbalsta dienestā, kā arī par Jūrmalas Dzimtsarakstu nodaļas vadītāju, pēc Saeimas vēlēšanām ieņēma Saeimā ievēlētā Romāna Mežecka vietu un kļuva par Jūrmalas domes priekšsēdētāja vietnieci. Viņa darbojas arī septiņās no desmit domes komitejām un divās komisijās.

Kā liecina amatpersonas deklarācija par 2015. gadu, R. Sproģei pieder zeme un ēka Mārupē, dzīvoklis Rīgā un četri zemesgabali Rīgā kopīpašumā, skaidras naudas uzkrājums 4,3 tūkst. eiro, parādsaistības 683 tūkst. eiro, aizdevumi 89 tūkst. eiro, bet nopelnīti 27,45 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Par Rīgas otro vicemēru ievēlē Saskaņas deputāti Vladovu

LETA, 20.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 35 balsīm par Rīgas domes vicemēra amatā otrdien tika ievēlēta deputāte Anna Vladova (S).

Par viņu balsoja 11 «Gods kalpot Rīgai» deputāti, četri «Neatkarīgo deputātu frakcijas» pārstāvji, trīs deputātu bloka «Rīgai!» biedri, kā arī 17 «Saskaņas» deputāti.

Savukārt 16 deputāti balsoja «pret» Vladovas ievēlēšanu šajā amatā.

Pēc ievēlēšanas Vladova pauda, ka cer padarīt Rīgu labāku, drošāku un skaistāku, un to darīt, arī strādājot kopā ar opozīciju.

Plānots, ka Vladovas pārziņā būs «Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs», «Rīgas 1.slimnīca», «Rīgas Dzemdību nams», «Rīgas 2.slimnīca» un «Rīgas veselības centrs», «Rīgas ūdens», «Rīgas pilsētbūvnieks» un «Getliņi Eko». Tāpat viņa uzraudzīs Satiksmes departamenta un Labklājības departamenta darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu investoru padomei Latvijā ievēlēta jauna valde. Pirmo reizi valdē ievēlēta Circle- K izpilddirektore Latvijā Gunta Jēkabsone, ASV Tirdzniecības kameras pārstāve Ingrīda Kariņa-Bērziņa, kā arī Cemex valdes loceklis Māris Gruzniņš. Atkārtoti valdē ievēlēta All Media Baltics valdes priekšsēdētāja Baiba Zūzena. Darbu valdē turpinās Norvēģijas Tirdzniecības kameras Latvijā priekšsēdētāja vietnieks Alfs Ēriks Lundgrēns, SEB bankas valdes loceklis Ints Krasts, Fortum valdes locekle Jūlija Sandberga, kā arī PwC Latvija valdes priekšsēdētāja Zlata Elksniņa-Zaščirinska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB Wealth Management valdē ievēlēta Solvita Egle

Žanete Hāka, 16.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna valdes locekle ievēlēta dibinātās ieguldījumu pārvaldes AS SEB Wealth Management valdē, liecina Lursoft dati.

Turpmāk valdē darbosies trīs personas - valdes priekšsēdētājs Pāvils Misiņš, valdes loceklis Jānis Rozenfelds un jaunā valdes locekle Solvita Egle. Kā liecina Lursoft pieejamie dati, iepriekš S. Egle nav ieņēmusi amatus Latvijā reģistrētos uzņēmumos.

IP AS SEB Wealth Management darbojas kopš 2000.gada, kad tā reģistrēta kā Ieguldījumu sabiedrība Optimus Fondi. 2012.gadā uzņēmuma apgrozījumu veidojuši teju 4 miljoni latu, savukārt peļņu – 1,5 miljoni latu.

Uzņēmuma darbības pamatvirzieni ir valsts fondēto pensiju shēmas līdzekļu pārvaldīšana, privāto pensiju fondu aktīvu pārvaldīšana, ieguldījumu fondu pārvaldīšana un individuālo ieguldījumu portfeļu pārvaldīšana. Kā norādīts iesniegtajā vadības ziņojumā, 2012.gadā SEB Wealth Management pārvaldīšanā esošie aktīvi pieauga par 35%, sasniedzot 530 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss, mūziķis Igo izveidojis plašu dizaina tējas servīzi un glāžu sēriju, kas sagatavota, izmantojot Igo zīmējumus un trauku dekora dizainu, informē SIA Arkolat pārstāve Lelde Klekere.

Jaunā kolekcija 11.februārī tika prezentēta Rito trauku veikalā tirdzniecības parkā Alfa. «Trauku noformējumā izmantoju zīmējumus, kas radušies pētot un zīmējot manā dārzā augošā ginka koka lapas, attīstot tās līdz tauriņa tēlam. Ginks tiek uzskatīts par abpusējas sapratnes, mīlestības, dzīves ilguma un nepārtrauktības simbolu. Taurenis ir ļoti spēcīgs simbols daudzās kultūrās un simbolizē prieku, brīvību un cerību. Leģenda vēsta, ka tauriņi nodod ikvienu vēlēšanos tālāk debesīm. Pateicos par iespēju kopīgi attīstīt ideju par vienotu trauku sērijas izveidi, tādā veidā rosinot meklēt dzīvē skaisto un saskanīgo,» par paveikto teic autors.

Komentāri

Pievienot komentāru