Eiropas Komisija (EK) ir informējusi Latviju par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda lielā satiksmes projekta «Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra» apstiprināšanu, informē Finanšu ministrija.
Kopējās projekta izmaksas ir 104 miljoni latu, no tām Kohēzijas fonda finansējums – 54 miljoni latu. Interesanti, ka EK lēmums paredz maksimālo līdzfinansējumu 91,33 milj. eiro, kas ir par 10 milj. Ls vairāk nekā šobrīd iekļauts. Tas paver iespēju šo naudu izmantot, ja netiek īstenots kāds cits projekts.
Savukārt Rīgas brīvostas valde nolēmusi slēgt līgumu ar pilnsabiedrību BMGS-S, kas uzvarēja konkursā par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra, DB informēja RBP Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs. Līgumu uzticēts slēgt brīvostas pārvaldnieka vietniekam Aigaram Pečakam. DB jau rakstīja, ka Iepirkumu uzraudzības birojs neņēma vērā Josef Möbius Bau-Aktiengesellschafta kārtējo sūdzību, 27. martā atļaujot brīvostai slēgt 88,71 milj. Ls vērto līgumu.
Projekta ietvaros ir plānota ostas infrastruktūras izveide Krievu salas teritorijā, lai nodrošinātu četru piestātņu ar kopējo garumu 1180 m izbūvi dažādu beramkravu pārkraušanai. Papildus tiks izveidots piestātņu pieslēguma posms esošajai piestātnei, jauni auto pievedceļi, dzelzceļa pievadceļi, tiks rekonstruēti publiskie pievadceļi, ierīkoti ūdensapgādes, kanalizācijas un telekomunikācijas tīkli.
EK šobrīd ir apstiprinājusi visus septiņus iesniegtos Kohēzijas fonda lielo projektu iesniegumus – par autoceļa E22 posma Ludza–Terehova būvniecību, par autoceļa E22 posma Rīga (Tīnūži)–Koknese būvniecību, otrā sliežu ceļa būvniecību Skrīveri–Krustpils, Inčukalna sērskābā gudrona dīķa sanāciju, Rīgas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju, infrastruktūras attīstību lidostā «Rīga» un jau minēto infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra, informē Finanšu ministrija.