Transports un loģistika

Eiropas Savienība noslēdz vienošanos ar Čīli aviācijas jomā

Aivars Mackevics [email protected], 12.10.2005

Jaunākais izdevums

Noslēgtā vienošanās starp Eiropas Savienību un Čīli ir pirmā šāda veida vienošanās. Tā sniedz iespēju visām Eiropas aviokompānijām veikt lidojumus starp Čīli un jebkuru Eiropas Savienības dalībvalstīm bez ierobežojumiem. Parakstītā vienošanās ir nozīmīga, jo paredz attiecību paplašināšanos starp Eiropas Savienību un Čīli. Turklāt Eiropas Komisija vēlas apspriest plašākas vienošanās iespēju ar Čīli, kas atvērtu atbilstošo aviācijas tirgu un nodrošinātu regulējošo institūciju konverģenci. Čīle ir pirmā valsts, ar ko ir parakstīta “ horizontālā” vienošanās aviācijas jomā. Tā neaizstāj divpusējās vienošanās, kas jau pastāv starp ES dalībvalstīm un Čīli, bet pakļauj tās ES likumiem. Eiropas Komisija ir uzsākusi līdzīgas sarunas vēl ar 16 pasaules valstīm, tai skaitā Horvātiju, Ukrainu, Maroku, Libānu, Singapūru un Austrāliju. Čīle ir nozīmīgs politiskais un ekonomiskais ES partneris Latīņamerikas reģionā. Noslēgtā vienošanās palielinās ES rūpniecības attīstības iespējas un veicinās sadarbību tādās jomās, kā avio transporta drošība, vides aizsardzība un konkurences noteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Picēriju tīkls Čili pica 2006. gadu beidz ar gandrīz 6 miljonu latu lielu apgrozījumu

, 26.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot straujo attīstību, 2006. gada laikā picēriju tīkla Čili pica apgrozījums sasniedzis gandrīz 6 miljonus latu, kas ir par 1,9 miljoniem jeb 48,5% vairāk nekā 2005. gadā. Picēriju tīkla paplašināšanās turpinās arī 2007. gadā - jau šomēnes Rīgā tiks atvērta vēl viena jauna picērija t/c Domina Shopping.

2006. gadā Čili pica apgrozījuma kāpums skaidrojams ar picēriju tīkla paplašināšanos, picēriju koncepta atbilstību Latvijas patērētāju vēlmēm un plašo piedāvājumu, ko novērtē Čili pica apmeklētāji. Kopumā 2006. gada laikā Latvijā tika atvērtas sešas jaunas Čili pica picērijas: Rīgā - t/c Bērnu pasaule, t/c Galerija Centrs, t/c Zoom Maskavas ielā 400 un t/c

Mūkusala -, kā arī ārpus Rīgas - Valmierā un Jelgavā.

Turpmāko divu mēnešu laikā tiks vērtas vēl divu jaunu Čili pica picēriju durvis Rīgā, t/c Domina Shopping un t/c Sky & More, Duntes ielā 21, tādejādi paplašinot tīklu līdz 16 picērijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas Aviācijas foruma zinātniskā konference tiks veltīta nozares ilgtspējīgas attīstības jautājumiem

Db.lv, 14.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Aviācijas Asociācija kopā ar Rīgas Tehnisko universitāti, Transporta un sakaru institūtu un Rīgas Aeronavigācijas institūtu ir apņēmusies veicināt Latvijas aviācijas inovatīvās pētniecības attīstību, organizējot ikgadēju aviācijas nozarei veltītu zinātnisko konferenci. To apliecina šā gada 10. janvārī parakstītais sadarbības līgums, kurā puses apņemas veicināt Latvijas aviācijas inovatīvās pētniecības attīstību un viedokļu līderību Eiropas aviācijā.

Rīgas Aviācijas foruma zinātniskā konference 2020. gada 21. maijā norisināsies pirmo reizi. Konferences organizatori, sadarbojoties ar tās galveno atbalstītāju "airBaltic", šogad par konferences vadmotīvu izvirzījuši aviācijas ilgtspējīgas attīstības jautājumus.

"Rīgas Aviācijas foruma zīmols jau ir ieguvis starptautisku atpazīstamību. Mūsu turpmākais izaicinājums ir veicināt jaunu, ar aviācijas nozari saistītu promocijas darbu izstrādi Latvijā. Zinātniskās konferences organizēšana kopā ar biznesa forumu ir lieliska iespēja jaunajiem zinātniekiem un mācībspēkiem satikties ar vadošajiem nozares uzņēmējiem un dalīties ar idejām, kam vajadzētu veicināt inovatīvu projektu īstenošanu un atbalstīt Latvijas aviācijas konkurētspēju globālajā tirgū," komentējot sadarbības līguma parakstīšanu, vērtē Latvijas Aviācijas Asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Holdinga LTk Capital īpašnieks Tads Kaross plāno pārdot vienu no lielākajiem restorānu tīkliem Baltijas valstīs Čili Holdings. Par šiem plāniem viņš otrdien pastāstījis Lietuvas biznesa ziņu izdevumam Vz.lt.

Izdevums atgādina, ka Kaross jau pārdevis ne vienu vien tirdzniecības un pakalpojumu uzņēmumu, tostarp maijā pārdota daļa internetveikala Pigu.lt akciju, bet pirms pāris gadiem Kruzas Nordic Cosmetics Distribution.

Jā, esmu pārdevis daudz, faktiski visu ārvalstu investoriem, un visu izdevies pārdot par labu cenu, intervijā atzinis LTk Capital īpašnieks, kas pats jau vairāk nekā divus gadus dzīvo Dienvidāfrikā. Esmu gandarīts, jo izveidot un pārdot biznesu - tas uzņēmējam ir tas pats, kas māksliniekam - pārdot mākslas darbu, tas ir visa ieguldītā darba novērtējums.

Nākamais pārdošanas projekts Lietuvā būs Čili bizness. Šajā jomā mums jau ir interesanta pieredze un informācija, jo klusībā gatavojamies jau diezgan sen. Pašu procesu plānojam uzsākt 2016.gada sākumā, viņš klāstījis. Arī Čili man nozīmē ne tikai darbu un ieņēmumus. Restorāni ir viens no maniem dzīves hobijiem, domāju, ka šajā jomā saprotu gandrīz visu. Daudzas no idejām, kuras esmu atradis, pētot plašo restorānu pasauli, ieviestas arī Čili tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas ir arī valsts iedzīvotāju mobilitātes jautājums, Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) astotajā sanākšanā norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares spēlētāji šodien tikās Liepājas lidostā, kur diskutēja par reģionālās aviācijas pakalpojumu un lidlauku infrastruktūras attīstību.

Patlaban VAS Starptautiskā lidosta «Rīga», kas ir Rīgas lidlauka ekspluatants, vienīgā no Latvijas lidostām nodrošina starptautiskā gaisa transporta pārvadājumus no/uz Latviju. Līdztekus tam ir vēl divi valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauki Liepājā un Ventspilī. Savukārt, Rīgas lidlauks un Liepājas lidlauks (Grobiņas novada Cimdeniekos Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijā septiņus km no Liepājas centra) ir vienīgie, kas nodrošina komerciālus - gan regulārus, gan neregulārus - pasažieru gaisa pārvadājumus. Savukārt Ventspils lidlauks apkalpo vispārējās aviācijas lidojumus un speciālos aviācijas darbus, jo šī lidlauka infrastruktūra nav sertificēta komerciālu lidojumu veikšanai, norāda LAD.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Picēriju tīkla "Čili pica" pusgada apgrozījums pieaudzis par 40 %

, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstību, 2007. gada pirmā pusgada laikā picēriju tīkla "Čili Pica" apgrozījums Latvijā sasniedzis vairāk nekā 2,5 miljonus latu, kas ir par 40 % vairāk nekā 2006. gada pirmajā pusgadā.

"Čili pica" kopējais apgrozījums šī gada pirmajā pusgadā ir Ls 2 652 178. 2007. gada pirmajā pusgadā Latvijā iecienītākais picēriju tīkls vēris vairāku jaunu picēriju durvis - t/c "Domina Shopping" un i/c "Sky & More" Sarkandaugavā, kā arī Jelgavā Rīgas ielā 11a -, paplašinot tīklu līdz 17 picērijām.

Par vienu no populārākajiem "Čili pica" pakalpojumiem 2007. gada pirmajos sešos mēnešos kļuvusi arī ēdienu piegāde uz mājām naktīs, kas šobrīd veido vairāk nekā 20% no diennakts kopējās piegādes. Latvijā populārākā picēriju tīkla dati liecina, ka arī lietainā laikā pasūtījumu skaits pieaug - Latvijas iedzīvotāji ēdienu lietainā un drēgnā laikā uz mājām un birojiem pasūta pat līdz 35% vairāk nekā saulainās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Čili Picas vadību daļēji pārceļ uz Lietuvu

Gunta Kursiša, 19.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Čilija Pizza atsevisķas funkcijas pārceļ no Latvijas uz tā mātes uzņēmumu Lietuvā – Čili Holdings UAB, pavēstījuši kompānijas pārstāvji.

Čili Holdings UAB ģenerāldirektors Dariuss Masionis norāda, ka picēriju darbība nemainīsies.

Patlaban Rīgā darbojas jau 16 picērijas Čili Pica. Kopumā uzņēmumā Latvijā nodarbinot 450 cilvēkus. Čili Pica Lietuvā darbojas 15 gadus, un Lietuvā ir 45 picērijas. Abās valstīs kopumā ir arī 23 Čili Picas franšīzes picērijas, no kurām deviņas strādā Latvijā. Čili Pica darbojas Latvijā kopš 2001. gada.

Šogad Latvijā atvērtas divas jaunas Čili Pica picērijas – februārī tika atvērta picērija t/c Origo, bet augustā – Čili Pica t/c Riga Plaza. Tāpat veikta picēriju renovācija t/c Galerija Centrs un t/c Alfa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar lidlauka attīstību rosība sākas arī saistītos biznesos

Tādus secinājumus pērnā gada nogalē izdarīja Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) dalībnieki, Liepājā diskutējot par reģionālās aviācijas pakalpojumu un lidlauku infrastruktūras attīstību. Kā atzīmē LAD, runa ir par civilās aviācijas lidlaukiem Latvijas reģionos, kas apkalpo nelielu aprūpes areālu un var nodrošināt gan komerciālās, gan vispārējās aviācijas lidojumus, bet ne par Rīgas lidlauku, kura ekspluatants VAS Starptautiskā lidosta Rīga šobrīd ir vienīgā no Latvijas lidostām, kas nodrošina starptautiskā gaisa transporta pārvadājumus no un uz Latviju.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Čilli pica atver bijušo Pizza Jazz picēriju

Rudīte Spakovska [email protected], 03.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Picēriju tīkls Latvijā „Čili Pica” atkal atver jaunu picēriju - bijušo “Pizza Jazz” Rīgā, Brīvības ielā 76. Līdz ar “Čili Pica” ļoti straujo attīstību un apmeklētāju arvien pieaugušo pieprasījumu pēc augstas kvalitātes picērijām nepilna mēneša laikā jaunajās telpas tika pārveidots interjers un modernizētas arī iekārtas pēc kompānijas standartiem. ““Čili Pica” attīstības tempi šogad ir uzņēmuši lielu ātrumu un mēs nedomājam pazemināt pakalpojumu kvalitāti, bet tikai arvien to uzlabot. Būt lielākajam un vadošajam picēriju tīklam Latvijā – tas būs mūsu mērķis vienmēr,” stāsta SIA “Čilija Pizza” picēriju tīkla direktors Andis Osis. Pavisam drīz tiks atvērta arī otra bijusī “Pizza Jazz” picērija – Raiņa bulvārī 15. SIA “Čilija Pizza”, kas ir populārākā picēriju tīkla „Čili Pica” īpašnieks Latvijā, un UAB “Čilija” - mātes uzņēmums un arī Lietuvas vadošais ēdināšanas tīkls – šī gada jūlijā nopirka divas “Pizza Jazz” picērijas Rīgā. Šī darījuma rezultātā picēriju tīkls “Čili Pica” kļuva vadošais Latvijā. Patlaban “Čili Pica” tīklā ir 7 picērijas Latvijā. Četras – Rīgā: t/p “Alfa”, t/c “Mols”, universālveikalā “Stockmann” un “Kolonādē”, kā arī divas Liepājā un viena – tirdzniecības centrā Jelgavā. Latvijas “Čili Pica” tīkla īpašnieka SIA “Čilija Pizza” vadošais menedžments veiksmīgi realizējis stratēģiju kļūt par iecienītāko picēriju tīklu Latvijā – 2004.gada apgrozījums sasniedza rekordlielu – plus 76% pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu: no 1,18 miljoniem latu apgrozījuma 2003.gadā uz 2,08 miljoniem latu 2004.gadā. “Čili Pica” picēriju tīkls Latvijā darbojas no 2001.gada. SIA „Čilija Pizza” patreiz strādā vairāk kā 350 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar to, ka beidzas nomas līguma termiņš, kas noslēgts ar SIA Kolonāde par telpu īri Kolonādes kafejnīcas ēkā pie Brīvības pieminekļa, šodien ir restorāna Čili Pica-Kolonade pēdējā darba diena šajā ēkā, informēja SIA Čilija Pizza pārstāve Līga Glāzere.

Viņa arī norādīja, ka Čilija Pizza plāno piedalīties konkursā par tiesībām strādāt Kolonādes kafejnīcas ēkas telpās arī turpmāk, kā arī turpinās strādāt pie sava restorāna tīkla paplašināšanas.

Kā ziņots, kafejnīcas ēkā, kas atrodas līdzās Brīvības pieminekļa laukumam un kuras telpās patlaban darbojas picērija Čili pica, Rīgas pašvaldība plāno konkursa kārtībā piedāvāt iespēju atzītiem pavāriem izveidot plašai auditorijai pieejamu restorānu, kura ēdienkarte atbilstu Latvijas tradīcijām un kultūrai.

Db.lv jau rakstīja, ka Čili Picas vietā pie Laimas pulksteņa veidos latvisku restorānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA «Čilija Pizza» darbiniekus meklē netradicionāli

Elīna Circene, 25.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Picēriju tīkls «Čili Pica» no šā gada jūlija uzsācis netradicionālu ilgtermiņa personāla piesaistīšanas metodi - ikviens iedzīvotājs var atvest savu draugu vai paziņu, kuram ir pavāru kategorijas zināšanas vai pieredze uz kādu no «Čili Pica» picērijām Rīgā, un pats pretendēt uz «Čili Pica» balvu — dāvanu karti Ls 10 apmērā maltītei «Čili Pica» picērijās — to iegūst pēc tam, kad draugs būs nostrādājis picērijā vienu mēnesi. «Šādu metodi pirmie ieviesa mūsu mātes kompānija Lietuvā un tā ir devusi labus rezultātus,» stāsta Irina Sergejeva, SIA «Čilija Pizza» personāla direktore. «Čili» Pica picēriju tīkls 2004. gadā salīdzinājumā ar 2003. gadu palielināja apgrozījumu par 76% (no 1.18 miljoniem latu apgrozījuma 2003.gadā uz 2.08 miljoniem latu 2004.gadā). SIA «Čilija Pizza» ir Lietuvas UAB «Čilija» meitasuzņēmums. «Čili Pica» picēriju tīkls Latvijā darbojas no 2001.gada. «Čili Pica» tīklā ir 7 picērijas Latvijā: četras – Rīgā, divas Liepājā un viena Jelgavā. Vasaras beigās durvis viesiem vērs vēl divas Čili Pica picērijas – Raiņa bulvārī 15 un Brīvības ielā 76, sola uzņēmuma mārketinga direktore Inese Visocka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā 250 000 eiro, ēdināšanas un viesmīlības uzņēmums SIA "Tiamo grupa", jūnijā parakstījis līgumu par picērijas "Čili Pizza" atvēršanu Rīgā, informē uzņēmums.

No 18. jūnija apmeklētājiem būs pieejama "Čili Pizza" jaunajā, daudzfunkcionālajā iepirkšanās centrā "Akropole". Vienlaikus "Tiamo grupa" ir pārrunu procesā ar vairākiem iznomātājiem un izskata iespējas atvērt vēl citas picērijas Rīgā.

"Līdz ar noslēgto darījumu, speram drošu un pārdomātu soli arī Rīgā. Mēs ticam zīmola dzīvotspējai. Esam pārliecināti, ka spēsim to padarīt vēl pievilcīgāku uzticamajiem apmeklētājiem, it sevišķi ģimenēm ar bērniem," saka "Tiamo grupas" valdes locekle, Monta Magone. Uzņēmuma vadībā "Čili Pizza" picērijas darbojušās Liepājā, Ogrē, Jelgavā, Valmierā un Daugavpilī.

Liepājas rokkafejnīcas vietā - Hesburger, klubs un grilbārs 

Liepājas rokkafejnīcas bijušajās telpās - Stendera ielā 18, Liepājā - plānots atvērt...

Šovasar "Tiamo grupa" papildinās Rīgas picēriju ar "bērnu stūrīti", kā arī tuvākajā laikā plānotas pārmaiņas "Čili Pizza" interjerā. Tāpat uzņēmums turpinās pilnveidot apkalpošanas, servisa kultūru, veicot regulāras apmācības darbiniekiem. "Čili Pizza" ēdienus turpmāk ikviens varēs pasūtīt uz vietas vai ar "Wolt" vai "Bolt" piegādi, kā arī "Tiamo grupas" mobilajā lietotnē "Tiamo Food".

"Tiamo grupa" ir ēdināšanas uzņēmums Latvijā ar vairāk nekā 20 sabiedriskās ēdināšanas vietām un 500 darbiniekiem. Uzņēmums ir viens no TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem Kurzemē (2,5 milj. eiro). Pērn uzņēmuma neto apgrozījums sasniedza 10 miljonus eiro, un tas guvis vairāk nekā 500 000 eiro peļņu.

Grupā, kas darbojas jau ilgāk par 15 gadiem, ietilpst restorāni "MO", "Olive", "Čello" un "Sushi Boom", kafejnīcas "Lotte caffe", "Teātra kafejnīca", klubs un pludmales bārs "Cukurfabrik’" Liepājā, kā arī "Čili Pizza" picērijas vairākās Latvijas pilsētās.

"Čili Pizza" ir picēriju zīmols Latvijā un Lietuvā. Pirmā picērija Latvijā tika atvērta 2001. gada decembrī Liepājā. Patlaban Latvijā darbojas 10 "Čili Pizza" picērijas "Tiamo grupas" vadībā.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Bijušais Porziņģa restorāns atkal pārdots 

Viesmīlības uzņēmumu grupai Tiamo no šā gada 1. aprīļa pievienojies jauns restorāns MO...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gada laikā picēriju tīkla Čili pica apgrozījums sasniedzis gandrīz 6 miljonus latu, kas ir par 1,9 miljoniem jeb 48,5% vairāk nekā 2005. gadā, Db.lv informēja uzņēmums. Turpmāko divu mēnešu laikā plānots atvērt vēl divas jaunas picērijas.

2006. gada laikā Latvijā tika atvērtas sešas jaunas Čili pica picērijas: Rīgā - t/c Bērnu pasaule, t/c Galerija Centrs, t/c Zoom Maskavas ielā 400 un t/c

Mūkusala -, kā arī ārpus Rīgas - Valmierā un Jelgavā.

Turpmāko divu mēnešu laikā tiks vērtas vēl divu jaunu Čili pica picēriju durvis Rīgā, t/c Domina Shopping un t/c Sky & More, Duntes ielā 21, tādejādi paplašinot tīklu līdz 16 picērijām.

Būtiski ir palielinājies arī Čili pica ēdienu piegādes pasūtījumu skaits uz mājām. Drīzumā Čili pica piedāvās ēdienu piegādes pakalpojumus arī Salaspilī. Līdz šim ēdienu piegāde notika tikai Rīgas robežās.Atverot jaunas picērijas, palielinājies arī nodarbināto skaits, nodrošinot vairāk nekā 100 jaunas darbavietas. Šobrīd Čili pica īpašnieku uzņēmumā SIA Čilija Pizza ir nodarbināti vairāk nekā 600 darbinieki, kas ir par 25% vairāk nekā 2005. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Čili pica", sākoties mācību gadam, sveic mazos apmeklētājus ar jauniem gardumiem

, 03.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā katru gadu, sākoties jaunajam mācību gadam, picēriju tīkls "Čili pica" pilnveidojis bērnu ēdienkarti, papildinot to ar jauniem gardumiem. Līdzīgi kā līdz šim, par katru izvēlēto ēdienu no jaunās ēdienkartes, mazais ēdājs saņems arī punktu kartītes, kuras varēs apmainīt pret jaukām balvām.

"Čili pica" bērnu ēdienkarti veidojuši paši bērni vecumā no četriem līdz divpadsmit gadiem, degustējot un vērtējot ēdienus un izvēloties sev tīkamākos. Bērnu ēdienkarte papildināta gan ar siltajiem ēdieniem, gan desertiem: "Desiņas uz iesma", "Ceptu kartupeļu burtiņi", "Saldie žagariņi" u.c.

"Atsevišķa bērnu ēdienkarte ļauj bērnam pašam piedalīties ēdienu izvēlē, ne tikai akceptēt vecāku izvēli. Ēdienkartes krāsainais un jautrais noformējums - ēdieni ar sejiņām, rotaļīgie nosaukumi - ļauj bērniem justies kā spēļu pasaulē, un ēdiens uzreiz arī labāk garšo, " komentē picēriju tīkla mārketinga direktore Inese Visocka.

Arī jaunajā ēdienkartē, līdzīgi kā līdzšinējā, par katru izvēlēto ēdienu tiks piešķirti punkti un īpašas punktu kartītes, ko bērni varēs apmainīt pret balvām. Savukārt jau septembra vidū sāks darboties "Čili pica" bērnu klubiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Rīgas Aviācijas foruma ietvaros šodien tika parakstīts aviācijas nozares uzņēmumus pārstāvošās Latvijas Aviācijas asociācijas un Satiksmes ministrijas sadarbības memorands, kas paredz veidot ciešāku nozares un ministrijas sadarbību aviācijas attīstībai Latvijā.

Memorands, ko parakstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis un Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars, paredz izstrādāt atsevišķu aviācijas nozares stratēģiju laika periodam no 2019. līdz 2025.gadam, kuras pamatā būtu vīzija par nozares attīstību visā aviācijas pakalpojumu spektrā, sākot ar pasažieru un kravu pārvadājumiem un beidzot ar reģionālās aviācijas un lidlauku attīstību. Vienošanās paredz pievērsties gan biznesa aviācijai, gan aviācijas nodarbinātībai, izglītībai un pētniecībai, gan gaisa kuģu būvei, remontam un apkalpošanai, aeronavigācijai un ar to saistītajiem pakalpojumiem, gan arī aviācijas finanšu pakalpojumiem un apdrošināšanai, aviācijas iekārtu ražošanai, apgādei un ar to saistītajām nozarēm un tālvadības gaisa kuģu pakalpojumiem un to ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ģeogrāfiskā atrašanās vieta vairs nav noteicošais arguments kravu plūsmu piesaistei

Egons Mudulis, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) trešajās brokastīs norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Domnīca šajās sanākšanās apskata aviācijas apakšnozarēm būtiskus jautājumus, lai gala rezultātā izstrādātu Latvijas aviācijas ilgtermiņa attīstības stratēģiju. Šodien nozares spēlētāji diskutē par aviācijas kravu pakalpojumu un pārvadājumu tīkla attīstību, kā arī aviācijas kravu infrastruktūras paplašināšanu.

Šobrīd aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni: preču ar augstu pievietoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, kā arī tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu, minēts domnīcas viedokļa darba variantā. Tiek sagaidīts, ka tuvāko gadu laikā galvenais aviācijas kravu pārvadājumu iespējamais dzinējspēks būs mūsu valsts ārējās tirdzniecības apjoma pieaugums, kas balstīts uz preču ražošanu un eksportu salīdzinoši nelielos apjomos, bet ar augstu pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar aviācijas nozares ilgtermiņa attīstības prognozēm nākamajos desmit līdz piecpadsmit gados globālā līmenī pārvadāto pasažieru skaits dubultosies. Šobrīd Eiropas gaisa telpa un arī lidostu infrastruktūra nav gatava šādam attīstības scenārijam. Tādēļ investīcijas krīzes laikā dod priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem, un pašlaik var redzēt tālredzīgo lēmumu un ieguldījumu atdevi ne tikai lidostā Rīga, bet arī nacionālās aviokompānijas airBaltic kontekstā.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars. Viņš norāda, ka nākotnē aviācija saskarsies ar vairākiem izaicinājumiem, kā būtiskāko norādot spēju pielāgoties aviācijas infrastruktūras nākotnes kapacitātes vajadzībām un spēju saglabāt konkurētspēju, ieviešot Zaļā kursa iniciatīvas. Vienlaikus gaisa pārvadājumu brīvais tirgus veicina inovācijas, kuras paver jaunas biznesa iespējas, kādas līdz šim būtu grūti iedomāties. Par šīm un daudzām citām problēmām, kā arī iespējām un to risinājumiem tika runāts ikgadējā aviācijas nozares forumā.

Kāda ir pašreizējā situācija aviācijas nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) ceturtajās brokastīs norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Šodien nozares spēlētāji diskutēja par finanšu sektora pakalpojumiem esošo aviācijas nozares uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, kā arī jaunu preču, pakalpojumu un uzņēmumu attīstībai. Pasākuma noslēgumā A. Kokars secināja, ka abu pušu starpā nepieciešama biežāka informācijas apmaiņa, lai palielinātu izpratni vienam par otru.

Aviācijas nozares (gaisa transports, aviotransporta palīgdarbības, kravu iekraušana un izkraušana, pārējās transporta palīgdarbības) kopējais neto apgrozījums 2016. gadā veidoja apmēram 1,1 miljardu eiro, un aviācija un saistītās nozares veidoja apmēram 2,5% no valsts IKP (tiešā, netiešā, inducētā un katalītiska ietekme, tūrisms, pasta darbība), kas bija līdzvērtīgi kokapstrādei (2,7%) un pārtikas rūpniecībai (2,6%).

Aviācijas nozares apjomam un īpatsvaram IKP ir tendence pieaugt, un šī tendence saglabāsies pie nosacījuma, ja nenotiks globāla krīze, ievērojami nepieaugs aviācijas degvielas cenas, vērtē LAD. E-komercijas attīstība paver iespējas reģionāla aviācijas kravu loģistikas centra izveidei Rīgā. Nozares izaugsmes iespējas ietekmē arī lidsabiedrības airBaltic un Rīgas lidostas straujā attīstība, izveidojot Latvijas galvaspilsētu par Baltijas jūras reģiona pasažieru pārvadājumu gaisa satiksmes mezglu. Tāpat jomas izaugsmē svarīga jaunu aviācijas biznesa jomu attīstība, tai skaitā tālvadības gaisa kuģu (dronu) aparatūras un programmatūras ražošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) sestajās brokastīs norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars. Nozares komersanti diskutēja par gaisa kuģu apkalpošanas pakalpojumu, gaisa kuģu būves un remonta konkurētspējas paaugstināšanu, kā arī eksporta tirgu paplašināšanu, tai skaitā veicinot preču un pakalpojumu eksportu uz Eiropas Savienības valstīm un Ķīnu.

Pirms valstiskās neatkarības atjaunošanas Latvija bija PSRS militāri rūpnieciskā kompleksa sastāvdaļa, kura ietvaros Latvijā tika veikta militārās un civilās aviācijas gaisa kuģu atsevišķu mezglu būvniecība un gaisa kuģu testēšana, atgādina LAD. Tāpat, Latvijā tika uzturēta kvalitatīva aviācijas tehniskās izglītības bāze. Lai arī gaisa kuģu būvniecība un remonts pēc 1990. gada nav Latvijas vadošo aviācijas apakšnozaru sarakstā pēc produkcijas izlaides vai pievienotās vērtības lieluma, Latvijā ir labi piemēri, kas liecina par gaisa kuģu būves attīstības potenciālu.

1990. gadu sākumā uz Rīgas Civilās aviācijas institūta mācību laboratoriju bāzes izveidotais LNK Group koncerna meitas uzņēmums LNK Aerospace veic Krievijā ražoto civilās aviācijas gaisa kuģu konstrukciju testēšanu. LAS-1 ražo gaisa kuģu virszemes apkalpošanas tehnisko aprīkojumu. Rīgas lidostā darbojas akadēmiskais un profesionālais aviācijas centrs (APAC), kas cita starpā izstrādā jaunu tehnisko apkopju koncepciju gaisa kuģiem, kura balstīta uz konstrukciju un dzinēju vibroakustisko analīzi. Pelegrin ražo ultravieglos vispārējās aviācijas gaisa kuģus ar zīmolu Tarragon. Flight Consulting Group izstrādājis unikālu lidojumu vadības programmatūru ATOM un ir viens no Eiropas lielākajiem biznesa aviācijas lidojumu plānošanas un koordinēšanas centriem. Savukārt Airline Support Baltics, kas pirms dažiem gadiem pārcēlās no Skandināvijas uz Latviju, nodrošina MRO (gaisa kuģu uzturēšana un remonts) pakalpojumus biznesa un komerciālās aviācijas gaisa kuģiem Rīgas lidlaukā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tiamo grupa” gada laikā zīmola “Čili Pizza” picēriju atvēršanā galvaspilsētā kopumā investējusi pusotru miljonu eiro, radot papildu 240 darbavietas.

Jaunākās, kopumā sestās “Čili Pizza” izveidē Rīgā, tirdzniecības centrā Olimpia, investēti vairāk nekā 250 000 eiro. Plānotas aptuveni 40 jaunas darbavietas. Šogad “Tiamo grupa” gatavojas atvērt Rīgā vēl citas zīmola “Čili Pizza” picērijas.

“Kopš pērnā gada vasaras “Tiamo grupa” turpina sistemātiski īstenot uzņēmuma stratēģiju un, reaģējot uz pieprasījumu, atver Rīgā picērijas dažādos rajonos, sākot no centra līdz pat Mežciemam, Teikai un Ķengaragam,” stāsta Monta Magone, “Tiamo grupas” valdes locekle.

Līdz pagājušajam gadam “Tiamo grupa” darbojās Liepājā, Jelgavā, Ogrē, Valmierā un Daugavpilī, tomēr no 2020. gada jūnija uzņēmums piedāvā ēdināšanas pakalpojumus arī Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 250 000 eiro, viesmīlības uzņēmums “Tiamo grupa” Rīgā atvēris jau astoto picēriju “Čili Pizza”, kurā plānotas 40 jaunas darbavietas.

Kopumā picēriju atvēršanā Rīgā viesmīlības uzņēmums investējis divus miljonus eiro.

Sākot no 2020. gada “Tiamo grupa” atklājusi “Čili Pizza” picērijas iepirkšanās un izklaides centrā “Akropole”, t/c “Origo”, t/c “Alfa”, t/c “Olimpia”, t/c “Gaiļezers”, t/c “Zoom” un t/c “Spice Home”, katrā no vietām radot aptuveni 30–40 darbavietas. Savukārt jaunākā picērija atvērta šogad uzceltā tirdzniecības centrā Ziepniekkalnā, Valdeķu ielā, iepretim mazumtirdzniecības tīkla veikalam “Lidl”.

Ziepniekkalnā atklāts pirmais Lidl veikals, kura ēku uzņēmums nomā 

Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” atklājis savu jaunāko veikalu Rīgā, Ziepniekkalnā,...

Jaunās “Čili Pizza” platība ir 305 kvadrātmetri, bet tirdzniecības centra kopējā platība – 2600 kvadrātmetri.

“Picērijas atvēršana Ziepniekkalnā ir stratēģiska izvēle. Sekojam līdzi pieprasījumam – arvien vairāk cilvēku vēlas ēdināšanas vietas tieši guļamrajonos, tuvāk mājām. Turklāt Valdeķu ielas picērija atrodas vietā, kur ērti piekļūt ar automašīnu vai sabiedrisko transportu,” stāsta Toms Zukulis, “Tiamo grupas” valdes priekšsēdētājs.

“Tirdzniecības centrs Valdeķu ielā 39 neapšaubāmi uzlabos un atdzīvinās Ziepniekkalna infrastruktūru. Īpaši aktuāli Covid-19 ierobežojumu darbības laikā ir tas, ka tirdzniecības centra plānojums paredz pilnīgi visiem nomniekiem atsevišķu ieeju no ārpuses. Projektēšanas gaitā attīstītājs “VPH Latvia” paredzēja iespējamās izmaiņas nomnieku darbībā pandēmijas laikā un izvēlējas īstenot šādu konceptu. Priecājamies, ka jaunajā tirdzniecības centrā par nomnieku kļuvusi arī "Čili Pizza",” saka Vjačeslavs Novickis, "Colliers International", ēkas pārvaldnieks.

“Tiamo grupa” ir viens no vadošajiem ēdināšanas uzņēmumiem Latvijā ar vairāk nekā 30 sabiedriskās ēdināšanas vietām un 500 darbiniekiem. Uzņēmums ir viens no TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem Kurzemē (1,02 milj. eiro). Pērn uzņēmuma neto apgrozījums sasniedzis 7,5 miljonus eiro (neto). Grupā, kas darbojas jau 18 gadu, ietilpst restorāni “MO Liepāja”, “Olive”, “Čello” un “Sushi Boom”, kafejnīcas “Lotte Caffe”, “Teātra kafejnīca”, klubs un pludmales bārs “Cukurfabrik’” Liepājā, kā arī “Čili Pizza” picērijas vairākās Latvijas pilsētās. “Tiamo grupu” raksturo izcila apkalpošana, izmeklēts piedāvājums un rūpība ikvienā detaļā.

“Čili Pizza” ir picēriju zīmols Latvijā un Lietuvā. Šogad zīmols Latvijā atzīt 20 gadu jubileju – pirmā picērija Latvijā tika atvērta 2001. gada decembrī Liepājā. Patlaban “Tiamo grupas” vadībā Latvijā darbojas 17 “Čili Pizza” picērijas Liepājā, Jelgavā, Ogrē, Valmierā, Daugavpilī un Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa aviācijas centrs FBO RIGA šogad uzsācis jaunu darbības virzienu - pasažieru helikopteru pārvadājumus, biznesa portālam db.lv pastāstīja Romāns Starkovs, FBO RIGA līdzīpašnieks.

Lai apmierinātu biznesa aviācijas klientu aktuālās vajadzības, uzņēmums šogad paplašinājis sniegto pakalpojumu klāstu - jaunie uzņēmuma darbības virzieni ir pasažieru helikopteru pārvadājumi sadarbībā ar «GM Helicopters», biznesa aviācijas klientu un lidmašīnu apkalpes ēdināšana sadarbībā ar «Resto-Rātors», concierge serviss – privātā sekretāra pakalpojumi un luksusa klases transfēri. Pasažieru helikopteru pārvadājumiem pieejami divi lidaparāti, kuru izmantošanai iepriekš jāveic rezervācija.

Restorāns «Resto-Rātors» aviācijas centrā «FBO RIGA» biznesa klientiem piedāvā ēdināšanas pakalpojumus. Pasūtījumi bieži vien ir nestandarta, ar augstām prasībām. «Šogad esam apkalpojuši gandrīz 200 lidmašīnas, kas ir vidēji viens reiss dienā. Privāto lidmašīnu klientu ēdināšana prasa precizitāti un kvalitāti, un es lepojos ar savu komandu, ka viņiem šis izaicinājums ir pa spēkam,» pastāstīja Viktors Ravdive, «Resto-Rātors» dibinātājs. Tāpat aviācijas centrā regulāri tiek organizētas jauno lidmašīnu, helikopteru un automašīnu modeļu prezentācijas, kā arī lidojumu paraugdemonstrējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Biznesa aviācijas priekšrocības Latvijā - klienti, konkurence un perspektīvas

Olga Kņazeva, Egons Mudulis (tulkojusi Žanete Hāka), 09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Capital Handling stratēģiskās plānošanas un attīstības direktors Romāns Krupjaņko intervijā stāsta par biznesa aviācijas iezīmēm, par to, kādus pakalpojumus tā patlaban piedāvā klientiem visā pasaulē un kādas ir Latvijas nozares spēlētāju priekšrocības Eiropas kontekstā.

Kā tika izveidota Jūsu kompānija, ar ko viss sākās?

Šā gada aprīlī mūsu kompānija svinēja 7 gadu jubileju. Capital Handling pārvaldītā bāze bija pirmā šāda veida bāze Rīgā un Baltijas valstīs. Tā tika atvērta vēl agrāk, jau 2010.gadā. Mēs sākām gandrīz no nulles un šajā laikā esam jau paspējuši daudz paveikt. Īsā laikā uzņēmums Latvijā ir spējis kļūt par vienu no šīs nozares līderiem.

Kompānijas pirmsākumi meklējami 2008.gadā, kad tika nopirkta ēka lidostas teritorijā, ko iepriekš izmantoja DHL. 2010.gadā tika atvērts pirmais termināls Baltijas valstīs un biznesa aviācijas angārs.

2012.gadā tika izveidota kompānija Capital Handling, kas nodarbojās ar biznesa aviācijas pakalpojumu sniegšanu. 2013.gadā tika uzbūvēts papildu apsildāms angārs biznesa lidmašīnu uzglabāšanai un apkalpošanai. 2016.gadā Capital Handling pievienojās Latvijas Aviācijas asociācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Biznesa aviācijas reisu skaits novembrī pieaudzis par 37%

Dienas Bizness, 04.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī Latvijā izpildīto biznesa aviācijas reisu skaits, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, palielinājies par 36,7%, liecina konsultāciju aģentūras WingX Advance apkopotā informācija.

Salīdzinājumam Zviedrijā un Lietuvā šis pieaugums bija ap 10%, Francijā aptuveni 8%, Polijā 5.5%, kamēr viens no lielākajiem apjoma kritumiem piedzīvots Krievijā – teju 30%, Ukrainā -28.5% un Slovākijā -20.5%.

«Biznesa aviācijas segments ir jūtīgs – to ietekmē pieejamās infrastruktūra un servisa kvalitāte, kā arī saistītās izmaksas, ko arī apliecina rezultāti – kopš jaunā FBO RIGA biznesa aviācijas centra atklāšanas Rīgā strauji pieaudzis apkalpoto reisu skaits. Esam priecīgi, ka Rīgai izdodas nodrošināt klientiem izdevīgu servisu laikā, kad daudzviet Eiropā biznesa aviācijas apjomi krītas. Pašlaik ir būtiski šo pozitīvo tendenci saglabāt, it sevišķi tādēļ, ka citas lidostas ir sākušas samazināt cenas,» uzskata viens no FBO RIGA īpašniekiem Romāns Starkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa sāk izmantot Neste Oil atjaunojamo resursu degvielu

Līva Melbārzde, 26.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lielākajām aviokompānijām Eiropā Lufthansa sāk izmantot savos komercreisos Neste Oil atjaunojamo resursu aviācijas degvielu NExBTL.

Neste Oil atjaunojamo resursu aviācijas degviela NExBTL tiks izmantota Airbus A321 lidmašīnās reisos starp Frankfurti un Hamburgu, kas tiek izpildīti četras reizes dienā. Viens no lidaparāta dzinējiem tiks darbināts ar 50% atjaunojamo resursu aviācijas degvielas NExBTL un 50% fosilās degvielas sajaukumu, savukārt otrs dzinējs darbosies ar fosilo aviācijas degvielu. Neste Oil aviācijas degvielas NExBTL lietošanas atļauja stājās spēkā 1. jūlijā, saņemot Amerikas testēšanas asociācijas (ASTM International – American Society for Testing and Materials) atzinumu par atjaunojamo resursu aviācijas degvielas ražošanu hidrogenējot augu eļļas. Lufthansa lidojumus ar NExBTL atjaunojamo resursu aviācijas degvielu uzsāka šī gada 15.jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par vienu rezerves daļu cīnās desmit pretendentu

Armanda Vilciņa, 26.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas karš Ukrainā ļoti sarežģījis visas līdzšinējās piegādes ķēdes, kuras jau bija ietekmētas Covid-19 ierobežojumu dēļ, tādēļ aviācijas nozare pašlaik saskaras ar milzīgu rezerves daļu trūkumu, atzīmē Deniss Žilkins, SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs.

Šī problēma bija aktuāla arī pirms kara sākuma, taču šobrīd cīņa par detaļām ir sīvāka nekā jebkad agrāk, norāda D.Žilkins, uzsverot, ka pašlaik uz katru pieejamo rezerves daļu pretendē aptuveni desmit aviokompānijas. Rezerves daļu krājumi izsīkst, un tirgū pieejamās detaļas savā īpašumā iegūst tikai tie komersanti, kas piegādātājam var piedāvāt augstāku cenu vai izdevīgākus līguma nosacījumus, teic SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs, prognozējot, ka šī problēma nozarē, visticamāk, būs aktuāla vēl vismaz divus, trīs gadus.

Risinājuma nav

Aviācija ir stingri regulēta joma, kas pakļauta dažādām prasībām, tajā skaitā tehniskām, pauž D.Žilkins. “Pat pilnīgi jaunai lidmašīnai atsevišķas detaļas ir jāmaina pēc iepriekš noteikta stundu skaita vai nolidotajiem cikliem, kas nozīmē, ka arī jaunām lidmašīnām ir nepieciešamas rezerves daļas, bet to šobrīd ļoti trūkst. Gatavojoties lidojumu skaita pieaugumam pavasarī, aviokompānijas sāka pārbaudīt un apkopt lidmašīnas, kas Covid-19 laikā stāvēja dīkstāvē, kas nozīmē, ka rezerves daļas bija kritiski nepieciešamas, taču to vienkārši nebija, tādēļ daudzas lidmašīnas nevarēja atsākt lidojumus,” norāda D.Žilkins, piebilstot, ka šobrīd aviācijas nozare saskaras arī ar strauju degvielas cenu pieaugumu, kā arī darbinieku trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru