Pasaulē

EK: Facebook sniedzis maldinošu informāciju saistībā ar WhatsApp pārņemšanu

LETA, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Eiropas Komisija (EK) otrdien apsūdzēja sociālā tīkla kompāniju Facebook par maldinošas informācijas sniegšanu, kad tā centās iegūt apstiprinājumu viedtālruņu īsziņu apmaiņas rīka WhatsApp pārņemšanai.

EK norāda, ka Eiropas Savienības (ES) sniegtais apstiprinājums šim darījumam, par kuru tika paziņots 2014.gada oktobrī, netiek apšaubīts, taču Facebook varētu tikt piemērots naudassods vairāku simtu miljonu eiro apmērā.

«EK nosūtījusi Facebook iebildumu paziņojumu, kurā apgalvots, ka uzņēmums sniedzis nepatiesu vai maldinošu informāciju komisijas 2014.gadā īstenotās izmeklēšanas laikā,» norāda EK.

Tādējādi Facebook pievienojusies ASV informāciju tehnoloģiju uzņēmumiem Google, Amazon un Microsoft, kas arī iesaistīti vērienīgās ES izmeklēšanās saistībā ar konkurences pārkāpumiem.

Facebook izvirzītas apsūdzības par ES maldināšanu apgalvojumos, ka ir tehniski neiespējami apvienot lietotājus starp abiem pakalpojumiem.

Taču augustā WhatsApp paziņoja, ka sāks nodot lietotāju datus Facebook, lai nodrošinātu uzlabotākus reklāmas pakalpojumus un cīnītos ar surogātsūtījumiem šajā platformā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

WhatsApp līdz 16 gadiem palielina minimālo vecumu lietotājiem Eiropā

LETA--AFP, 25.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saziņas aplikācija «WhatsApp» līdz 16 gadiem palielinājusi minimālo vecumu lietotājiem Eiropas Savienībā (ES), kur nākammēnes stāsies spēkā jauna personu datu aizsardzības regula.

Pilnveidojot savus lietošanas nosacījumus, «WhatsApp» norādīja, ka ārpus ES minimālais vecums lietotājiem paliks 13 gadi.

«Ja jūs dzīvojat valstī Eiropas reģionā, jums jābūt vismaz 16 gadus vecam vai vecākam, lai izmantotu mūsu pakalpojumus,» informēja «WhatsApp».

«WhatsApp» blogā norādīts, ka aplikācija gatavojas Vispārējai datu aizsardzības regulai, kas ES stāsies spēkā 25.maijā.

Saskaņā ar šo regulu bērniem jābūt vismaz 16 gadus veciem, lai viņi varētu dot atļauju izmantot savus personas datus.

«Nākamajā mēnesī Eiropas Savienība modernizēs savus privātuma noteikumus, lai panāktu lielāku caurspīdīgumu tajā, kā internetā tiek izmantota cilvēku informācija,» paziņoja «WhatsApp».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāvot bažām par privātuma tiesību ievērošanu, Vācijas datu aizsardzības dienests otrdien aizliedzis sociālā tīkla Facebook uzņēmumam savākt tam piederošās viedtālruņu komunikācijas lietotnes WhatsApp klientu datus.

Kad Facebook 2014.gadā iegādājās WhatsApp", abi uzņēmumi solīja, ka tie nedalīsies ar datiem, paziņojumā atgādināja Hamburgas Datu aizsardzības un informācijas brīvības komisārs Johanness Kaspars.

Facebook tiks uzdots dzēst visus datus, ko tas Vācijā saņēmis no WhatsApp, norādīja amatpersona.

«Tam ir jābūt lietotāju lēmumam, vai viņi vēlas savienot savu kontu ar Facebook,» uzsvēra Kaspars. «Facebook vispirms ir jālūdz atļauja.»

WhatsApp augustā paziņoja, ka sāks dalīties informācijā ar Facebook, šādi cenšoties panākt, lai reklāmas būtu atbilstošākas, un platformā cīnītos ar spamu.

Patlaban WhatsApp lietotāji var atteikties no datu nodošanas sociālajam tīklam Facebook lietotnes uzstādījumos mobilajā tālrunī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien piemērojusi ASV sociālā tīkla kompānijai Facebook 110 miljonu eiro naudassodu saistībā ar nepatiesas un maldinošas informācijas sniegšanu, kad tā centās iegūt apstiprinājumu viedtālruņu saziņas rīka WhatsApp pārņemšanai.

Šodienas lēmums raida skaidru signālu uzņēmumiem, ka tiem nepieciešams ievērot visus Eiropas Savienības (ES) izstrādātos apvienošanās noteikumus, tostarp nepieciešamību sniegt patiesu informāciju, norāda bloka konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Komisijai jāspēj pieņemt lēmumus par apvienošanās ietekmi uz konkurenci, pilnībā zinot precīzus faktus, skaidro komisāre.ES regulatori 2014.gada nogalē apstiprināja Facebook ieceri iegādāties WhatsApp, tajā laikā norādot, ka nav iemeslu uzskatīt, ka šis darījums iedragās konkurenci sociālo mediju sektorā.

Informējot EK par iecerēto darījumu 2014.gadā, Facebook pavēstīja, ka tas nespēs izveidot drošu automatizētu saskaņošanu starp Facebook un WhatsApp lietotāju kontiem.Taču 2016.gada augustā WhatsApp paziņoja par atjauninājumu saviem pakalpojuma un privātuma politikas nosacījumiem, tostarp paredzot iespējamību sasaistīt WhatsApp lietotāju telefonu numurus ar Facebook lietotāju identitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek īstenota jauna krāpniecības kampaņa, kas mērķēta uz "WhatsApp" lietotājiem, informē "Cert.lv".

Krāpniecības rezultātā ļaundari savā īpašumā var pārņemt lietotāja "WhatsApp" kontu un piekļūt visām lietotāja sarakstēm un veikt tajās izmaiņas.

"WhatsApp" lietotājs šķietami no paziņas vai tuvas personas (kuras konts iepriekš ticis kompromitēts) saņem ziņu, ka šī persona kļūdas pēc uz lietotāja telefona numuru nosūtījusi SMS ar 6 ciparu kodu. Tiek lūgts šo kodu steidzami atsūtīt atpakaļ. Patiesībā 6 ciparu verifikācijas kods domāts, lai ļaundaris varētu pārnest lietotāja "WhatsApp" kontu uz citu ierīci/numuru.

Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija "Cert.lv" informē, ka ļaundari gājuši soli tālāk – pēc konta pārņemšanas, iestatījumos tiek uzstādīts PIN kods, kas liedz oriģinālajam īpašniekam atgūt kontu. No nozagtā konta tālāk tiek izplatītas krāpnieciskās ziņas kontaktos esošajām personām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeri varējuši attālināti instalēt novērošanas programmatūru tālruņos un citās ierīcēs, izmantojot ziņojumapmaiņas lietotnes WhatsApp ievainojamību, ziņo BBC.

WhatsApp, kas pieder Facebook, atklājusi, ka uzbrukums skāris ierobežotu lietotāju skaitu, un to vadīja kibernoziedznieki.

Labojums, lai novērstu šādu iespēju, veikts pagājušās nedēļas piektdienā. Uzbrukums pirmo reizi tika atklāts šā mēneša sākumā.

Financial Times ziņo, ka uzbrukumu veikusi Izraēlas drošības firma NSO Group, ko gan tā noliedz. NSO Group galvenajai programmatūrai Pegasus ir spēja savākt privātus datus no mērķa ierīces, ieskaitot datus, kas iegūti no kameras un mikrofona, un atrašanās vietas datus.

Pirmdien WhatsApp aicināja visus tās 1,5 miljardus lietotāju atjaunināt savas lietotnes.

Uzbrucēji izmantojuši WhatsApp balss zvana funkciju, zvanot ir noskatīto ierīci. Pat tad, ja uz zvanu netika atbildēts, instalēta novērošanas programmatūra, un zvans izzuda no ierīces zvanu žurnāla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Viltus WhatsApp lietotne lejupielādēta vairāk nekā miljons reižu

Lelde Petrāne, 06.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viltota populārās WhatsApp lietotnes versija Google Play veikalā lejupielādēta vairāk nekā miljons reižu, ziņo BBC.

Lietotne Update WhatsApp Messenger izskatījusies tā it kā tās izstrādātājs būtu WhatsApp Inc - populārās lietotnes autors.

Informācija interneta forumā Reddit liecina, ka viltotajā lietotnē bijušas reklāmas. Tagad tā no Google Play veikala ir izņemta.

Viltotās lietotnes autoram WhatsApp Inc vārdu izdevies izmantot, lietojot precīzi šo nosaukumu, bet aizstājot atstarpi ar speciālu rakstzīmi, kas izskatās kā atstarpe. Šo atšķirību vidusmēra lietotājs būtībā nav varējis noteikt.

Lietotāji, kas veikuši automātiskos atjauninājumus, izmantojot reālo WhatsApp, nav skarti.

Šī nav pirmā reize, kad Google veikalu jātīra no viltus ļaunprātīgām lietotnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijai "Facebook" piederošā saziņas lietotne "WhatsApp" trešdien paziņoja, ka tās lietotāju skaits visā pasaulē pārsniedzis divus miljardus.

"WhatsApp", kuru "Facebook" iegādājās 2014.gadā, kļuvusi par vienu no populārākajām saziņas lietotnēm pasaulē.

"WhatsApp" uzslavēja savu "spēcīgo šifrēšanu", kas ļauj lietotājiem sazināties privāti, lai arī tiesībsargājošās iestādes, tostarp ASV, prasa sniegt tām lielāku piekļuvi saziņai.

"WhatsApp" ir viena no "Facebook" lietotnēm, kurās ietilpst tās pamata sociālais tīkls, "Instagram" un "Messenger".

"Facebook" nesen paziņoja, ka aptuveni 2,89 miljardi cilvēku visā pasaulē ik dienu izmanto vismaz vienu no šiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saziņas aplikācija WhatsApp paziņojusi, ka ieviesīs jaunu rīku pay-to-use, lai uzņēmumi varētu sazināties ar saviem klientiem, vēsta bbc.com.

Šāda rīcība ļaus lietotnes īpašniekam Facebook pelnīt no WhatsApp, jo, kopš tika atcelta abonēšanas maksa, naudas plūsma bija pārtrūkusi.

Izmantojot jauno rīku un samaksājot noteiktu summu, uzņēmumi varēs sniegt klientiem informāciju un pakalpojumus, piemēram, preču piegādes datumus, iekāpšanas biļetes u.c.

Viena šāda ziņa varētu maksāt 0,5 līdz 9 centus, atkarībā no valsts, kurā uzņēmums atrodas. Plānots, ka pakalpojuma cena būs augstāka nekā parastai SMS īsziņai.

vienas no pirmajām kompānijām, kas izmantojušas jauno pakalpojumu, ir transporta uzņēmums Uber, interneta veikals Wish un ceļojumu pakalpojumu sniedzējs Booking.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla uzņēmuma «Facebook» vadītājs Marks Zakerbergs ceturtdien tikās ar ASV prezidentu Donaldu Trampu un Kongresa augšpalātas Senāta locekļiem, bet noraidīja aicinājumus sadalīt «Facebook» vairākos uzņēmumos.

Zakerberga vizīte notika laikā, kad «Facebook» saskaras ar daudzām regulēšanas un juridiskām problēmām tādos jautājumos kā konkurence, digitālais privātums, cenzūra un atklātība politiskās reklāmās.

«Facebook» preses sekretārs sacīja, ka sarunas daļēji fokusējās uz interneta regulējumu nākotnē.

Demokrātu senators Marks Vorners, kurš ir viens no vadošajiem ASV likumdevējiem digitālās drošības jomā, lika saprast, ka Zakerbergs tika lielā mērā uzklausīts.

Republikāņu senators Džošs Holijs, kurš ir izteikts «Facebook» kritizētājs, sacīja, ka viņš arī pēc «vaļsirdīgas sarunas» ar Zakerbergu vēl ir nobažījies.

«Es viņu izaicināju izdarīt divas lietas, lai parādītu, ka FB ir nopietna attieksme pret objektivitāti, privātumu & konkurenci. 1) Pārdot «WhatsApp» & «Instagram»; 2) Pakļauties neatkarīgam, trešās puses veiktam auditam cenzūras jomā,» tvītoja Holijs. «Viņš pateica «nē» abiem [priekšlikumiem].»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Cik WhatsApp grupas ir tavā uzņēmumā?

Aija Bite-Ozere - "Tele2" personāldaļas vadītāja, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja mums būtu iespēja salīdzināt vienu darba dienu teju jebkurā no profesijām šodien un pirms nieka 20 gadiem, - mēs novērotu būtiskas atšķirības.

Digitalizācija ir ietekmējusi un mainījusi gan dažādu speciālistu ikdienu un nepieciešamās kompetences, gan arī darba kultūru uzņēmumā.

Veiksmīga uzņēmuma un tā pakalpojumu digitalizācija nav tikai brutāla tehnoloģiju ieviešanu uzņēmumā. Proti, ja tehnoloģiju ieviešana nav saskaņota ar uzņēmuma vērtībām un darbinieku uzvedības paradumiem, tas var radīt papildu riskus organizācijai. Tādēļ ir svarīgi veikt visaptverošus pasākumus, lai digitalizācija būtu veiksmīga un no tā iegūtu uzņēmums, tā darbinieki un galu galā arī klienti. Digitālās transformācija pamatā ir stāsts par cilvēkiem.

Darbinieku iesaistes līmenis ikvienas organizācijas darbā ir viens no nozīmīgākajiem nosacījumiem tās pastāvēšanai un sekmēm. Tikai iesaistīti un ieinteresēti darbinieki spēj paveikt to, ko ir iecerējusi organizācijas vadība. Šodienas digitalizētajā pasaulē panākt darbinieku iesaisti ir tikai šķietami vienkāršāk (ērta, ātra cilvēku sasniedzamība). Plašie komunikācijas rīki vieni paši nenodrošina tik vērtīgo emocionālo piesaisti organizācijai, jo svarīgs ir gan saturs, ko darbinieki saņem, gan arī šo vēstījumu pasniegšanas veids un organizācijas darba vide kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Basketbola savienību vaino šantāžā un prēmijas izspiešanā

LETA, 09.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas basketbola izlašu direktors Māris Jučmanis vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB), vainojot Latvijas Basketbola savienību (LBS) ar tās ģenerālsekretāru Edgaru Šnepu priekšgalā šantāžā un mēģinājumos izspiest Ministru kabineta piešķirto prēmiju par izciliem sasniegumiem sportā, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Šneps aģentūrai LETA Jučmaņa apgalvojumus par prēmijas izspiešanu nodēvēja par meliem. Viņš skaidro, ka Jučmanis, beidzot darbu, ir atstājis finansiālas saistības, kuras negrib nokārtot.

Tomēr Šnepa skaidrojums par Jučmaņa it kā atstātām saistībām izbrīna LBS valdes loceklis Edgaru Jaunupu, kurš aģentūrai LETA teica, ka LBS ir noslēgusi pagājušo finanšu gadu, bet ģenerālsekretārs ne par kādiem līdzekļu pārtēriņiem nav informējis. Gluži pretēji - Šneps esot ziņojis, ka viss ir kārtībā.Jučmanis LBS strādā kopš 2010.gada un joprojām ir šīs organizācijas darbinieks, taču kopš pagājušā gada 14.oktobra ir bērna kopšanas atvaļinājumā un savus pienākumus varētu atsākt veikt nākamā gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Izveido fondu vietējo ziņu dienestu atbalstam

Lelde Petrāne, 15.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Facebook Žurnālistikas projekts" (FŽP) un bezpeļņas organizācija Eiropas Žurnālistikas centrs (EŽC) (European Journalism Centre), kam ir plaša pieredze darbā ar Eiropas izdevējiem, paziņojuši par Eiropas Žurnālistikas COVID-19 atbalsta fonda izveidi, lai palīdzētu žurnālistiem visā Eiropā informēt par svarīgiem notikumiem laikā, kad tas nepieciešams jo īpaši.

EŽC no "Facebook" ieguldītajiem 3 miljoniem dolāru novirzīs ārkārtas līdzekļus mazajām un vidējām ziņu organizācijām un žurnālistiem, kuriem tas īpaši nepieciešams vissmagāk skartajās Eiropas valstīs, lai palīdzētu viņiem darboties un nepārtraukt vietējo kopienu informēšanu par COVID-19.

EŽC izvēlēsies saņēmēju loku, pamatojoties uz noteiktiem kritērijiem, un uzņēmums "Facebook" neietekmē dotāciju piešķiršanu. Dotāciju piešķiršana nav arī atkarīga no "Facebook" rīku un produktu izmantošanas.

Dotācijas var tikt izmantotas dažādām iniciatīvām, piemēram, īpaša COVID-19 biļetena izveidei, maksas satura padarīšanai par bezmaksas, papildu ārštata žurnālistu pieņemšanai darbā, vietējo kopienas grupu izveidei, datos balstītai informēšanai par vietējām norisēm, tiešsaistes pasākumiem un citām iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Vācija nosaka jaunus ierobežojumus Facebook attiecībā uz datu ievākšanu

LETA/AFP, 07.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas konkurences uzraugs - Federālais pretmonopolu birojs - ceturtdien paziņoja, ka noteiks jaunus ierobežojumus tam, kā ASV sociālās komunikācijas milzis «Facebook» ievāc datus no savām struktūrvienībām «Whatsapp» un «Instagram», kā arī trešo pušu mājaslapām ar tādām iestrādātām «Facebook» funkcijām kā «Like» jeb «Patīk» pogu.

Konkurences uzraugs norāda, ka tā vietā, lai lietotāji pieņemtu šādu datu iekļaušanu viņu «Facebook» kontos ar vienreizēju piekrišanu sociālā tīkla noteikumiem un nosacījumiem, lietotājiem nākotnē nepieciešams lūgt viņu konkrētu piekrišanu abos šajos gadījumos.

«Ja lietotāji nepiekrīt, tad »Facebook« nedrīkst viņiem liegt savus pakalpojumus un tam jāatturas no datu ievākšanas un apvienošanos no dažādiem avotiem,» skaidro konkurences uzraugs.

Pretmonopolu birojs konstatējis, ka «Facebook» ir dominējošs stāvoklis sociālo tīklu jomā Vācijā, jo vietni ikdienā lieto 23 miljoni aktīvo lietotāju, kas veido 95% no kopējā tirgus. Tas nozīmē, ka vairākumam cilvēku nav pieejami līdzvērtīgi alternatīvi pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla «Facebook» četras galvenās lietotnes no trešdienas piedzīvo darbības traucējumus, taču kompānija izslēdz kiberuzbrukuma iespējamību.

Lietotāji no trešdienas plkst.18 pēc Latvijas laika sākuši ziņot par problēmām ar «Facebook», «Instagram», «WhatsApp» un «Messenger» lietotnēm, vēsta vietne «DownDetector.com».

Tehnoloģiju gigants dažas stundas vēlāk atzina, ka radušās problēmas.

«Mēs zinām, ka dažiem cilvēkiem šobrīd ir grūtības piekļūt »Facebook« lietotnēm. Mēs strādājam, lai iespējami ātri atrisinātu jautājumu,» tviterī paziņoja «Facebook», norādot, ka jautājums nav saistīts ar DDoS uzbrukumu.

«DownDetector.com» karte rāda, ka par «Facebook» lietotņu problēmām tiek ziņots Ziemeļamerikā, Dienvidamerikā, Eiropā, Austrālijā un Āzijā.

Daži mediji lietotņu darbības traucējumus raksturo kā lielākos «Facebook» vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla «Instagram» līdzdibinātāji Kevins Saistroms un Maiks Krīgers paziņojuši, ka pametīs uzņēmumu, ko pirms sešiem gadiem iegādājās ASV sociālās komunikācijas gigants «Facebook».

«Mēs ar Maiku esam pateicīgi par pēdējiem astoņiem gadiem, kas pavadīti «Instagram», un sešiem gadiem kopā ar «Facebook»,» pirmdienas vakarā publiskotajā paziņojumā norādīja Saistroms. «Mēs plānojam kādu laiku atpūsties, lai no jauna atklātu mūsu ziņkārību un radošumu.»

34 gadus vecais Saistroms kopīgi ar 32 gadus veco Krīgeru «Instagram» aplikāciju izveidoja 2012.gadā, kad viņi bija Stenforda universitātes studenti.

Saistroms bija «Instagram» vadītājs, bet Krīgers - tehnoloģiju direktors.

«Instagram» jūnijā paziņoja, ka lietotnes aktīvo izmantotāju skaits pārsniedzis viena miljarda robežu un ieviesa jaunu garāka formāta video izvietošanas iespēju, tādējādi cenšoties piesaistīt vietnei «Youtube» līdzīgus satura veidotājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook novērtē airBaltic inovatīvo pieeju sociālo mediju reklāmai

Lelde Petrāne, 03.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook ir atzinīgi novērtējis Latvijas lidsabiedrības airBaltic inovatīvo pieeju, izmantojot Facebook Attribution sociālo mediju reklāmu analizēšanas rīku, kas palīdzējis izstrādāt mērķtiecīgas kampaņas un labāk izprast klientu rīcību un vajadzības. airBaltic izmantoja Facebook Attribution iegūto informāciju, lai radītu mērķtiecīgas lidojumu reklāmas Facebook, kā rezultātā lidojumu rezervācijas no Facebook pieaugušas par 5,4 reizēm.

«Šoreiz mēs spērām soli uz priekšu, izmantojot sociālā medija Facebook platformu, ko mūsu klienti izmanto visbiežāk. Mēs apzināmies, ka mērķtiecīgas aktivitātes sociālajos tīklos ietekmē komercdarbības rezultātus un klientu apmierinātību, tādēļ esam gatavi izmantot inovācijas, ko piedāvā Facebook,» skaidro airBaltic mārketinga viceprezidente Elīna Prāve.

airBaltic kopā ar aģentūru Mediabrands Digital izstrādāja stratēģiju, kas bija balstīta uz individualizētām airBaltic lidojumu reklāmām Facebook, lai izprastu klientu vēlmes, vajadzības un uzvedību. Šī mērķa sasniegšanai tika izmantoti Facebook rīki: dinamiskās reklāmas (Dynamic adverts) un to novērtēšana (Measurement). Atkārtota, mērķauditorijai adresēta reklāma sniedz iespēju lidsabiedrībām reklamēt konkrētus maršrutus un datumus cilvēkiem, kuri ir tos iepriekš aplūkojuši, bet nav veikuši rezervāciju. Šis formāts dod klientiem iespēju ātri, ērti veikt rezervāciju un pievienot papildu pakalpojumus, neatkarīgi no tā, vai viņi veic pārlūkošanu datorā vai mobilajā ierīcē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija "Cert.lv" mudina uzmanīties no viltus ziņām, kas kļuvušas aktuālas plaši izmantotajā lietotnē "WhatsApp".

"Cert.lv" informē, ka masveidā izplatītā vēsts par it kā kritisku drošības problēmu, kuru kāds var izmantot, atsūtot video, ir viltus ziņa.

"Aicinām to ignorēt! Tieši šāda pati ziņa tika izplatīta pagājušajā nedēļā arī spāņu un angļu valodās runājošajās valstīs. Diemžēl jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 krīzes laikā arvien biežāk ir novērojamas viltus ziņu izplatīšanas kampaņas, tāpēc aicinām izmantot tikai uzticamus informācijas avotus," liecina informācija "Cert.lv" mājaslapā.

"Cert.lv" (Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcija) ir "Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta" (LU MII) struktūrvienība, kas darbojas Aizsardzības ministrijas pakļautībā IT drošības likuma ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Libāna neilgi pēc izsludināšanas atcēlusi ierosinājumu ieviest nodevu par saziņas lietotņu, piemēram, «WhatsApp», izmantošanu.

Sākotnējam paziņojumam par nodevas ieviešanu sekoja protesti visā valstī, kuros tika pieprasīta premjera un citu «korumpēto politiķu» atkāpšanās un aicināts sākt «revolūciju».

Libānas telekomunikāciju ministrs Mohameds Čukairs vēlāk paziņoja, ka 0,2 ASV dolāru (0,18 eiro) nodeva dienā par populārās lietotnes izmantošanu tomēr netiks piemērota, vēsta vietējie plašsaziņas līdzekļi.

Ministrs norādīja, ka lēmuma atcelšanu pieprasījis Libānas premjers Saads Hariri.

Iepriekš ceturtdien Libānas informācijas ministrs Džamals al Džarrahs pēc valdības sēdes sacīja, ka no nākamā gada 1.janvāra par «WhatsApp» lietošanu tiks noteikta nodeva 0,2 ASV dolāri dienā vai seši dolāri mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru