Eko neiziet no modes 

Lai nonāktu pie tā, ka zaļais dzīvesveids ir labāks par ierasto, nevajag piecas augstākās izglītības

Anda Asere, 12.2.2013

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Tā uzskata Dace Šrādere, kura pirms pusotra gada atvēra eko skaistumkopšanas salonu Verdant Eco SPA. Atceroties biznesa sākumposmu, viņa atzīst, ka tas bija traks periods, kad bija ļoti daudz darba un maz laika, lai gulētu. Taču šobrīd viss funkcionējot, kā iecerēts. Lai gan īpašniecei patīk visu kontrolēt un ir grūti atstāt salonu bez uzraudzības, nu ir pienācis tas brīdis, kad D. Šrādere var paņemt atvaļinājumu un uz kādu laiku atstāt salonu, esot pārliecināta, ka visi zina, kādi ir standarti, kā jāapkalpo klienti utt. «Katrs dara savu darbu un dara to labi,» viņa saka.

D. Šrādere atzīst, ka uzņēmēja garastāvoklis tiek mērīts ar apgrozījumu un ietirgojumu. Tāpēc janvāra sākums viņu neiepriecināja, jo, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, bija mazāk klientu. «Tas uzdod pa nerviem – kas notiek, kāpēc tā? Psiholoģiski nav viegli – es esmu jauna vadītāja,» viņa saka. Lai arī ir gājis gan vieglāk, gan grūtāk, lielākoties D. Šrāderei ir sajūta, ka izveidot šādu skaistumkopšanas salonu bija pareizs lēmumus. Kopumā apgrozījums ar katru mēnesi pamazām aug.

Vaicāta, vai zaļā domāšana ir modes lieta vai nepieciešamība, D. Šrādere atbild, ka tieši par šo tēmu nesen runājusi ar kādu klienti, kura norādījusi, ka tad, ja tā būtu tikai modes lieta, visi to darītu tāpēc, ka to dara, piemēram, draudzene, bet lielākoties visi to dara sevis dēļ. «Es uzskatu, ka šī tendence nepāries un cilvēki arvien vairāk aizdomāsies par to un kultivēs zaļo dzīvesveidu,» saka uzņēmēja. Tāpēc viņa nevēlas to saukt par modes lietu. Tajā pašā laikā ir cilvēki, kuri izmēģina «zaļo» kosmētiku vai kādu no eko procedūrām tāpēc, ka tas ir stilīgi vai ieteica draudzene, bet parasti viņi arī atgriežas. «Mode nāk un iet, bet es šaubos, ka eko izies no modes, jo cilvēki, kas izmēģinājuši ekoloģiskas lietas, pie parastām visbiežāk neatgriežas,» saka D. Šrādere.

Plašāk lasiet laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Kosmētikas gatavošana skaistumkopšanas salonā pārtop dabīgās kosmētikas ražotnē....

Bērzu sulas var ne vien dzert, bet arī, īpaši apstrādātas un pievienotas...

Speciālistu sagatavošana skaistumkopšanas jomā būtu jāuzlabo, uzskata DB aptaujātie...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Pārcelšanās un mantu pārvešanas pakalpojumus pārsvarā izmanto uzņēmumi, privātpersonas...

Ne vienmēr sargeņģelis ir neredzams – Evitas Vildes radītie ir pavisam labi...

Sveces ir sezonāla prece, un jau janvārī, februārī to tirdzniecība sāk apsīkt,...

Ir dzirdēti dažādi stāsti par to, cik ilgi uzņēmēji savu ideju ir...

Galvenais biznesa virzītājspēks ir aizņemtais kapitāls, liecina pasaules prakse...

Nereti cilvēki jau darba nedēļas vidū jūtas iztukšoti – viss pulveris izšauts...

Četru gadu eksperimenti virtuvē noved pie Augļu kubu ražošanas sākšanas....

Aigas Dreimanes un Aivja Siliņa portāls sendletter.me apsveikuma kartiņu cienītājiem izturējis...

Nereti uzņēmumos pie pārrunu telpām ir lapiņas, kur kolēģi atzīmē, kurā datumā...

Atmodas laika sauklis – kaut pastalās, bet brīvi – ir labi attiecināms...