Latvijā 1961. gadā velosipēdus beidza ražot Sarkanā zvaigzne. Pašreiz no Baltijas valstīm aktīva un veiksmīga velosipēdu ražošana norit Lietuvā ,kas pagājušajā gadā eksportēja aptuveni 30000 velosipēdus 42 miljonu eiro vērtībā.
Šī situācija tiks labota un vērsta Latvijas ekonomikai par labu arī Latvijā tiks ražoti velosipēdi, kurus pazīs tālu aiz tās robežām. Un vēl vairāk-Latvijā tiks atvērta Eko velosipēdu ražotne. Kā izpaužas Eko velosipēds? Velosipēdu rāmji tiks ražoti no bambusa. To sastiprinot ar pāris metāla detaļām (konstrukcijas stiprināšanai) kaņepju pakulām un epoksīdu sveķiem. Bambusa velosipēda rāmis pēc īpašībām ir viegls ,izturīgs, un mazina vibrācijas kā karbona rāmis. Kā arī dizainiski ir interesants un pievilcīgs. Izgatavojot metāla, alumīnija un jo īpaši karbona rāmjus tiek patērēti ļoti daudz resursu un enerģijas, kas padara velosipēdu tā ražošanas procesā videi nedraudzīgu. Savukārt bambuss ir ātri augoša zāle, kuras efektīvai audzēšanai nav nepieciešami pesticīdi vai citas ķimikālijas-jā bambuss nav koks, bet gan zāle. Ir sugas, kuras 24 stundu laikā izaug par 1,2 metriem.
Es būšu pirmais, kurš Latvijā iestādīs bambusu birzi. Arī Latvijā var audzēt bambusus , jo ir arī sugas ,kas iztur temperatūru līdz -30C. Tā Latvija kļūs par valsti, kurā aug velosipēdi.
Pasaulē ir pāris firmas ,kas ražo šādus velosipēdus. Eiropā var teikt neražo vispār. Amerikā ,Austrālijā ir pāris ražotāji, kas izgatavo šādus velosipēdus par augstu cenu ,kā arī veidu un modeļu izvēle ir niecīga.
Mana uzņēmuma piedāvātais sortiments būs plašs. Kā pirmais prototips tiks izstrādāts komfortabls, stilīgs pilsētas velosipēds. Kurā tiks sabalansēta pieņemama cena un kvalitāte. Jo kā novērots www.veloriga.lv veiktajā aptaujā aptuveni 60% velosipēdisti savām ikdienas gaitām izvēlas velosipēdus cenu amplitūdā līdz 200Ls. Un pēc tam tiks izstrādāti arī cita veida velosipēdi vidējā un virs vidējā cenu līmenī. No kā secinu ,ka uzņēmuma mērķauditorija ir no viss mazākajiem līdz kamēr spēks pamīt pedāļus. Arī cenu amplitūda būs plaša.
Plānoju vismaz 97% no produkcijas eksportēt pa visu Eiropu. Jo Latvijā pagājušā gadā iegādāti vien aptuveni 25000 velosipēdu, kamēr tādās valstīs kā Vācija ,Anglija, Holande un citās skaits mērāms miljonos.
Uzņēmumā tiks aktīvi iesaistīti un nodarbināti arī cilvēki ar invaliditāti veicinot viņu integrāciju sabiedrībā un dodot iespēju ar savu darbu uzlabot savu finansiālo stāvokli. Sadarbojoties ar Apeironu. Arī daļa no peļņas, kas iegūta no bērnu velosipēdiem tiks ziedota bērniem. Uzņēmums būs sabiedriski atbildīgs, kā arī pēc iespējas videi draudzīgs.
Liekas visās Eiropas valstīs un daudzās valstīs pasaulē pat valdības līmenī tiek strādāts pie tā lai popularizētu un veicinātu pārvietošanos ar velosipēdiem. Tā veicinot mana uzņēmuma preču noietu.
Uzņēmumu plānots attīstīt pakāpeniski. Tagad tiek izstrādāti prototipi. Turpmākie attīstības soļi mājas lapas izveide, komplektējošo daļu piegādātāju apzināšana, preču sertificēšana, ražotnes izveide, bambusu audzētavas izveide ,mārketinga aktivitātes un citas lietas. Kas šeit nav uzskaitītas, bet ir jau pārdomātas kā viņas realizēt. Vairākas no attīstības plānā minētajām darbībām var tikt realizētas vienlaikus.
Straujai uzņēmuma attīstībai būtu nepieciešami aptuveni 50000 Ls , situācijā ja uzņēmuma attīstīšanai šāda summa nebūs pieejama ir iespējams darboties arī ar mazāku summu. Šādā scenārijā uzņēmumam nav tik strauji attīstības tempi un netiek izmantots viss potenciāls.