Foto: Zane Bitere/LETA

E-komercija: durvis uz globālo tirgu 

Mūsdienu paaudze, it sevišķi milleniāļi, vēlas saņemt savus sūtījumus «tūlīt un tagad», stāsta DHL Express rīkotājdirektore Sņežina Kazakova. Pēc viņas domām, Latvija e-komercijas ziņā attīstās vienā ātrumā ar citām valstīm vai pat ātrāk.

Monta Glumane, 2018. gada 26. septembris plkst. 6:41

Lai skaidrotu e-komercijas attīstības tendences, Dienas Bizness sadarbībā ar DHL 27. septembrī rīko semināru Tava zīmola atpazīstamība globālajā e-komercijas tīmeklī.

Starp lielākajiem DHL Express globālajiem klientiem ir tādi kā Amazon, Alibaba un citi. Visbiežāk tie ir ārvalstu uzņēmumi, kuri nodarbojas ar apģērbu, apavu, kosmētikas pārdošanu. Pasūtītas tiek preces, ko patērētāji ikdienā izmanto visbiežāk. «Piemēram, pieprasīts ir ASV starptautiskās elektroniskās komercijas uzņēmums Amazon, jo pie viņiem var nopirkt visu, ko vien cilvēks var vēlēties. Viņi izmanto mūsu sniegtos pakalpojumus, un mēs ar to lepojamies,» paskaidro S.Kazakova.

Latvijā uzņēmumam ir aptuveni 5000 aktīvo klientu, bet ik pa laikam parādās nelieli uzņēmumi, kas ir pasīvāki, bet arī izmanto DHL Express pakalpojumus. Pēc S.Kazakovas teiktā, Latvijas pārtikas nozares uzņēmumi visbiežāk fokusējas uz tirgu šeit un arī pārdošana notiek šeit. Pārsvarā DHL Express klienti ir uzņēmumi, kuri importē vai eksportē. Šie uzņēmumi pārstāv tādas nozares kā augstās tehnoloģijas, ražošanas, finanšu pakalpojumu kompānijas, bankas un citas.

«Iepriekšējos divus gadus Latvijai bija ekonomiskas problēmas un attīstība ir sākusies tikai pērn un šajā gadā. Lielāko attīstību veicinājuši jaunuzņēmumi, un tie visbiežāk darbojas e-komercijas segmentā. Tā bija viena no lietām, kas mani patīkami pārsteidza, kad pirms trīs gadiem sāku strādāt Latvijā, jo latvieši ir ļoti uzņēmīgi. Viņi var izveidot savu biznesu ļoti ātri – tas nav ierasti citās valstīs,» novērojusi DHL Express rīkotājdirektore. Viņasprāt, ir ierasts, ka biznesa uzsākšana citās valstīs aizņem ilgāku laiku un zināšanas. DHL Express savus klientus Latvijā atrod jau tad, kad uzņēmums pats vēl nav uzsācis savu darbību, bet vēl tikai plāno un meklē investorus.

Pēc S.Kazakovas novērojumiem, jaunuzņēmumu mērķis ir ne tikai sasniegt Eiropu, bet visu pasauli. Viņasprāt, tas ir svarīgi, jo DHL Express klienti ir visā pasaulē. «Visi ir ieinteresēti uzsākt sadarbību ar jaunām valstīm un tirgu. Mēs esam orientēti uz uzņēmējdarbību, un Latvijā tas notiek daudz ātrāk. Latvijā ir ļoti entuziastiski cilvēki,» uzskata DHL Express rīkotājdirektore. Pēc viņas domām, Latvija e-komercijas ziņā attīstās vienā ātrumā ar citām valstīm vai pat ātrāk. E-komercija pieaug par aptuveni 25% gadā, iespējams, ka Latvijā vēl vairāk, jo jaunās kompānijas, kas uzsāk savu biznesu, apzinās, ka ir jābūt e-veikalam, jo tas dod iespēju preci klientam piegādāt daudz īsākā laikā.

Visu rakstu E-komercija: durvis uz globālo tirgu lasiet trešdienas, 26.septembra laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 29. augusts plkst. 15:45

Kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja DHL Express datiem, salīdzinot ar 2013. gada pirmo pusgadu,...

2014. gada 10. jūlijs plkst. 16:17

Kurjerpasta pakalpojumu sniedzējs DHL Express inovatīvu piegādes tehnoloģiju izstrādes ietvaros...

2013. gada 23. decembris plkst. 14:07

Šā gada decembrī, salīdzinot ar vidējo sūtījumu skaitu dienā iepriekšējos rudens...

2011. gada 10. oktobris plkst. 10:09

Baltijas valstu reģions starptautiskajam kurjerpasta pakalpojumu sniedzējam DHL nav liels biznesa centrs...

2011. gada 18. maijs plkst. 10:13

Pēdējā gada laikā, pieaugot starptautisko sūtījumu apjomam, Latvijas uzņēmēji kurjerpasta pakalpojumus...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2018. gada 20. septembris plkst. 14:25

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās...

2018. gada 19. septembris plkst. 17:23

«Latvijai piemīt visi priekšnosacījumi, lai kļūtu par galveno Ķīnas kravu loģistikas centru...

2018. gada 19. septembris plkst. 15:30

Rīgas brīvostas vēsturē vērienīgākajā projektā – Krievu salas terminālī – noslēgumam...

2018. gada 19. septembris plkst. 9:20

Dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta īstenotāja AS RB Rail izsludinājusi divus atvērtos...

2018. gada 19. septembris plkst. 7:49

Pārvadātāji nemierā ar Latvijas auto vadību; valde pārmetumus noraida...

2018. gada 18. septembris plkst. 13:34

Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) izsludinājis konkursu par satiksmes infrastruktūras uzraudzības...

2018. gada 14. septembris plkst. 8:30

28.septembrī streikos Īrijas zemo cenu aviokompānijas «Ryanair» stjuarti piecās valstīs, un šīs...

2018. gada 14. septembris plkst. 6:19

Četru mēnešu laikā izpildīti divi reisi, pārvadāti trīs pasažieri un ieņēmumi no...

2018. gada 13. septembris plkst. 8:14

Autoostu jautājumā saduras valsts, pārvadātāju un īpašnieku pretrunīgās intereses....

2018. gada 13. septembris plkst. 7:59

Tirdzniecības karš mudina atlikt Volvo sākotnējo publisko piedāvājumu; kompānija aicina uz tarifu...