Ja uzņēmumam neklājas labi biznesā, vispirms jāielūkojas patērētāju pasaulē, savu viedokli pauda inovāciju eksperts Hamišs Teilors.
Viņš skaidroja, ka praktiskais ieskats patērētāju dzīvē jeb «vieglais ieskats» («soft insight») nozīmē pavadīt kādu laiku patērētāja pasaulē bez jebkāda plāna, lai redzētu, kas notiek. Šādā veidā var pamanīt dažādas nianses par patērētājiem, piemēram, valodu, ko viņi lieto, kā viņi izmanto produktus utt.
Kā piemēru Teilors minēja savu pieredzi ātrgaitas vilcienu kompānijā Eurostar.
«Kad sāku strādāt, kompānija zaudēja naudu un bija lielās nepatikšanās. Ja zaudē tik daudz naudas, tas nozīmē, ka esi kaut ko palaidis garām, kaut ko nesaproti par patērētājiem,» stāstīja eksperts.
Tika secināts, ka biznesa braucējiem Eurostar derēja, jo viņi izvēlējās starp lidošanu un braukšanu ar vilcienu, un ar Eurostar bija ātrāk un vienkāršāk. Savukārt brīvā laika ceļotājus, kas ir lielā masa, kompānija neieguva.
«Domājām, ka tad, ja cilvēks brauc uz Parīzi, viņš izvēlas starp lidmašīnu, Eurostar un savu auto, līdz ar to mēģinājām atbildēt uz jautājumu, kāpēc Eurostar ir labāks. Taču tad secinājām, ka konkurence Eurostar nebija citi transporta veidi, bet gan jebkas cits, ko vari izdarīt par 100 britu mārciņām (80 latiem) nedēļas nogalē. Vari aiziet vakariņās, vari nopirkt kaut ko mājai vai doties uz Parīzi uz vienu dienu. Kad to sapratām, ieraudzījām arī to, ka biznesa modelis ir nepareizs,» norādīja Teilors.
Kompānija secināja, ka bija jāpārdod nevis vilciena biļetes, bet brīvdienas, jāsāk domāt par partnerību ar citiem uzņēmumiem, piemēram, Disney, viesnīcām, restorāniem Parīzē, jāpievieno jauni galamērķi. Šāds secinājums par patērētājiem liek domāt par biznesu pilnīgi citādāk, uzskata eksperts.
Teilors dzimis 1960.gadā Zambijā skotu ģimenē. Viņš ieguvis maģistra grādu Sv.Endrū universitātē Skotijā, kā arī maģistra grādu biznesa administrācijā Emorija universitātē Atlantā.
Karjeru Teilors sācis Procter&Gamble Ltd., no 1984.gada līdz 1990.gadam ieņemot dažādus ar zīmolu vadību saistītus amatus. No 1990.gada līdz 1993.gadam viņš strādāja par vadības konsultantu PriceWaterhouse, specializējoties mārketinga efektivitātes jomā.
1993.gadā Teilors tika iecelts par British Airways zīmola vadītāju, savukārt 1997.gadā viņš kļuva par Lielbritānijas Eurostar ģenerālmenedžeri, bet pēc diviem gadiem par Eurostar Group izpilddirektoru. 1999.gada beigās viņš kļuva par Sainsbury's Bank izpilddirektoru, bet pēc tam kļuva par konsultāciju uzņēmuma "Vision" vadītāju.
2004.gadā Teilors izveidoja savu kompāniju Hamish Taylor Skills Exchange Network, kas palīdz uzņēmumiem izvirzīties, skatoties ārpus pašreizējās vides. Viņš konsultējis tādas kompānijas kā Microsoft, RBS, BAA, Camelot, Inland Revenue, Kimberly Clark, Post Office, Ernst and Young, Diageo un Economist.