Lai gan jau sagatavots konkursa projekts elektrotransporta un tā infrastruktūras atbalstam, izsludināt konkursu kavē fakts, ka Eiropas Savienība nav apstiprinājusi nekādus standartus.
Valstis, kuras patlaban visaktīvāk ievieš elektrotransportu - Portugāle un Igaunija - izmanto Japānas standartus, taču tie nav piemēroti Eiropas ziemām, sarunā ar db.lv atklāja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Klimata politikas un tehnoloģiju departamenta direktore Ilze Prūse.
Patlaban VARAM ir sagatavojusi projektu konkursam Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā - atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai, taču nav iespējams prognozēt, kad konkursu izsludinās, atzina I. Prūse.
Kopumā šai aktivitātei Latvijā no Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (KPFI) paredzēts vairāk nekā 3,5 milj.Ls liels finansējums, tai skaitā elektroauto iegādei 1,76 milj.Ls un tikpat uzlādes infrastruktūras izveidei. Vienam projekta iesniegumam tiks atvēlēti 22 tūkst.Ls uzlādes staciju uzstādīšanai, bet elektromobiļu iegādei finansējums būs atšķirīgs komersantiem, iestādēm un fiziskām personām, taču vienam elektromobilim tiks atvēlēti 13 tūkstoši latu.
Pretendēt uz līdzfinansējumu varēs LR tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona, komersanti, kas reģistrēti LV vai fiziska persona.