Biznesa tehnoloģijas

Ērti produkti kļūst par normu

Anda Asere, 08.10.2019

Renārs Jansons, SIA Cube Systems valdes priekšsēdētājs un lietotāju pieredzei veltītās konferences UX Riga organizators.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās cilvēkiem ir plašas izvēles iespējas un viņi izvēlas izmantot tos produktus, kas ir ērti lietojami, atsakoties no tiem, kas tādi nav.

«Līdz ar viedtālruņu un digitālās jomas attīstību patērētāji ne tikai vēlas ērti lietojamus risinājumus, bet jau uzskata tos par normu. Pozitīva lietotāju pieredze un ērti lietojami digitāli risinājumi ir svarīgi katra uzņēmuma efektīvai darbībai un attīstībai,» teic Renārs Jansons, SIA Cube Systems valdes priekšsēdētājs un lietotāju pieredzei veltītās konferences UX Riga organizators. Viņa skatījumā ērts risinājums ir izmērāms arī naudā, jo tas palielina uzņēmuma ienākumus, klientu un darbinieku apmierinātību, samazina klientu apkalpošanas un jauno darbinieku apmācības izmaksas, kā arī uzlabo uzņēmuma tēlu.

Arī iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins uzskata, ka laba lietotāja pieredze sniedz jūtamus ieguvumus, tostarp dod iespēju uzlabot finanšu rādītājus. Piemēram, mājaslapā ar sliktu lietotāju pieredzi no 1000 apmeklētājiem produktu iegādāsies desmit cilvēki. Turpretī lietotājam draudzīgākā mājaslapā no 1000 apmeklētājiem tie būšot jau 20 cilvēki. «Lai uzņēmums ar sliktu lietotāja pieredzi pārdotu produktu 20 cilvēkiem, lapai jāpiesaista 2000 lietotāji, nevis 1000. Tas var izmaksāt divreiz vairāk, un reklāmas atdeve var būt neapmierinoša.

Pēc līdzīgiem noteikumiem

Jaunuzņēmumi bieži vien fokusējas uz dizainu un lietotāja pieredzi kā atšķirību tirgū un ar to piesaista auditorijas uzmanību. Tie visiem liek domāt – ja gribam konkurēt, jāspēlē pēc līdzīgiem noteikumiem, klāsta If P&C Insurance lietotāju pieredzes un digitālo pakalpojumu dizaina vadītāja Baltijā un konferences UX Riga līdzdibinātāja Līga Lētiņas. Turklāt konkurence kopumā pieaug, tirgus kļūst piesātinātāks, uzņēmumiem ir lielāka spriedze un ierobežotāki resursi; ir daudz informācijas, un cilvēkiem dienas laikā jāapgūst liels tās apjoms. Šādos apstākļos cilvēki vēlas viegli un ātri orientēties un saprast gan IT risinājumu, gan pakalpojumus. Tā rezultātā reizēm ļaudis izvēlas nevis labākos produktus, bet tos, ko ātrāk saprot, kas ļauj vieglāk pieņemt lēmumu.

Dažreiz uzņēmumi investē resursus produktā, ko vēlāk nepieciešams pārstrādāt, tādējādi ieguldot vairāk nekā tad, ja par lietotāja pieredzi būtu piedomāts jau no paša sākuma. L. Lētiņa min piemēru no If – kompānija izstrādāja jaunu mobilo aplikāciju, kur klienti var pieteikt veselības atlīdzības. Kad tā bija gandrīz gatava publiskošanai, veikts lietotāju tests un secināts, ka vairums nemāk to lietot patstāvīgi. Ja risinājums šādā izstrādes stadijā nonāktu tirgū, cilvēki būtu neapmierināti, būtu daudz jautājumu un ar papildu spriedzi un, iespējams, negatīvajām atsauksmēm būtu jātiek galā klientu atbalsta nodaļai. «Tā vietā izvēlējāmies ieguldīt vēl vienu mēnesi aplikācijas izstrādē, un rezultātā produkts, kas nonāca līdz lietotājiem, bija tuvāks ideālam,» viņa teic.

Konkurence ir nepielūdzama

«Konkurence ir nepielūdzama, un viens no labākajiem veidiem, kā būt labākajam nišā, ir sniegt klientam labu pieredzi. Tieši tik vienkārši. Cilvēkiem ir plašas izvēles iespējas, un viņi lietos to, ko ērti lietot, nevis kas nevajadzīgi patērē laiku,» saka Z. Vītola.

Visu rakstu lasiet 8. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru