Netkarīgs PricewaterhouseCoopers (PwC) pētījums liecina, ka Eiropas Savienības (ES) 30 augstākās nozīmes transporta un infrastruktūras projekti izmaksās ievērojami vairāk nekā sākotnēji bija paredzēts. Tas rada neskaidrības, kā dažas finansiāli ierobežotas valdības radīs risinājumu nepieciešamā finansējuma piesaistīšanai, ziņo Financial Times.
PwC pētījumā norāda, ka izmaksu palielināšanās galvenokārt skaidrojama ar vāju projekta vadību, plānošanas grūtībām, izmaiņām projektu specifikācijās, tiesu izdevumiem un finanšu līdzekļu trūkumu.
2004. gadā šo projektu plānotās izmaksas bija ap 340 miljardiem EUR. Tagad aprēķināts, ka šo projektu izmaksas, visticamāk, būs ap 379 miljardiem EUR.
ES sevišķi augstas nozīmes transporta un infrastruktūras projektos ietilpst dzelzceļa savienojumi starp Franciju un Ukrainu, Berlīni un Sicīliju, kā arī autostrāde starp Poliju (Gdaņska) un Slovākiju (Bratislava).
Visvairāk izmaksas pieaugušas dzelzceļa savienojuma izveidošanai starp Franciju un Ukrainu. Sākotnēji bija plānots, ka šis projekts izmaksās 38,1 miljardu EUR, taču tagad prognozes liecina, ka projekta izmaksas būs 51 miljards EUR.