Transports un loģistika

ES vēlas ieviest jaunas autovadītāja tiesības

Aivars Mackevics [email protected], 02.03.2004

Jaunākais izdevums

Pašlaik Briselē tiek diskutēts par jaunajiem autovadītāju tiesībām. Paredzams, ka nākošo 10 gadu laikā tiks nomainītas visas ES autovadītāju. Jaunajās apliecībās būs iestrādāts mikročips, kas saturēs būtisku informāciju un datus par autovadītāju. Daudzās ES valstīs autovadītāja tiesības tiek izdotas bez laika ierobežojuma, taču tagad jaunie noteikumi paredzēs vieglo automobiļu un motociklu vadītāju apliecību pārreģistrāciju ik pēc desmit gadiem. Sasniedzot 65 gadus šis termiņš tiks samazināts līdz pieciem gadiem. Vienlaikus tiek diskutēts par medicīniska un psiholoģiskā testa pārbaudi, pārreģistrējot transporta līdzekļa vadītāja tiesības vai arī izraisot smagu autoavāriju. Visiem autovadītājiem pēc 45 gadu vecuma tiek paredzēts ieviest regulāru redzes pārbaudi. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veļas mazgājamā mašīna ilgāk kalpotu, un drēbes pēc mazgāšanas būtu tīras un svaigas, veļas mašīnu nepieciešams kopt un pareizi tīrīt. Gluži tāpat kā citu lielo un mazo sadzīves tehniku ik pa laikam tīram vai mazgājam, arī veļas mašīna jātīra, neskatoties uz to, ka tajā regulāri tiek izmantoti tīrīšanas līdzekļi.

Ja veļas mašīna kalpojusi jau ilgāku laiku, ar laiku kļūs labi pamanāmas netīras, brūnas vai pelēkas nogulsnes gumijotajās blīvēs un veļas mašīnas filtrā.

Taču notīrīt tikai šīs redzamās detaļas nebūs efektīvi, jo tik pat daudz un vēl vairāk nogulšņu un netīrumu uzkrājas veļas mašīnas iekšējās detaļās, kuras nav saredzamas, un tās iztīrīt ar rokām nav iespējams.

Tāpēc svarīgi savu veļas mašīnu pareizi kopt un ik pa laikam iztīrīt jau no tās iegādes brīža, lai mazinātu netīrumu uzkrāšanos, kā arī pēc iespējas novērstu kaļķaina vai dzelžaina ūdens izraisīto bojājumu riskus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Drošas braukšanas skolas jauno vadītāju Jāni Vanku

Lelde Petrāne, 29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Drošas braukšanas skola vadītājs Jānis Vanks. «Uzņēmumu ir radījuši entuziasti, kam patīk strādāt gan ar auto, gan cilvēkiem. Bieži iesaistāmies un arī paši īstenojam satiksmes drošībai veltītus sociālos projektus,» par savu darbavietu stāsta J. Vanks.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Viss, kas saistīts ar automašīnām un braukšanu, ir mana sirds lieta. Šajā nozarē vēl ir daudz darāmā. Jāstrādā, lai valstī mazinātu ceļu satiksmes negadījumu un tajos cietušo skaitu. Tas ir izaicinājums, un man patīk izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklāta noziedzīga shēma, kā Latvijā iespējams iegādāties viltotu autovadītāja apliecību vai pat dzēst uzkrātos soda punktus. Jaunas tiesības tagad maksājot 1200 latus.

Par to ziņo TV 3 raidījums Bez Tabu. Viltotus dokumentus piedāvājusi iegādāties kāda sieviete no Liepājas, bet tie tiek izgatavoti Rīgā. Iegūtā informācija nodota izmeklēšanai policijai.

Db iepriekš jau vēstījis par līdzīgiem gadījumiem, piemēram, 2005. gada nogalē Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) aizturēja sievieti, kas internetā piedāvāja iegādāties viltotas tiesības par 600 latiem, un bija piesavinājusies valsts amatpersonai domāto kukuli.

«Pircējs pārdevējam nodod divus foto, pases un derīgas medicīniskās izziņas kopijas un baltu papīra lapu ar savu parakstu. Jaunas tiesības maksā 1200 latu, bet atsevišķa kategorija, kā tas bija manā gadījumā, 300 latu. Piedāvājumā ir arī iespēja dzēst soda punktus - par katru no tiem jāšķiras no 150 latiem. Kamēr tiesības top (aptuveni divas nedēļas), starpniece piedāvā notāra apstiprinātu parādzīmi,» jaunatklāto shēmu raksturo žurnālists Alberts Dinters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Komercpārvadājumu dokumentu saņemšanai varēs pieteikties elektroniski

Dienas Bizness, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiks nodrošināta iespēja Eiropas Kopienas atļaujas, tās kopijas un autovadītāja atestāta starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā saņemšanai pieteikties elektroniski.

Tas atvieglos attiecīgo dokumentu saņemšanu un nodrošinās lielākas ērtības iesaistītajām personām, tāpēc ir izstrādāti grozījumi noteikumos Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur Eiropas Kopienas atļaujas, Eiropas Kopienas atļauju kopijas un autovadītāja atestātus starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā. Minētie grozījumi otrdien, 21.jūnijā, tika pieņemti Ministru kabineta sēdē.

Lai elektroniski pieteiktos Eiropas Kopienas atļaujas, tās kopijas vai autovadītāja atestāta saņemšanai, būs jāizmanto e-pakalpojums: jāaizpilda speciāla tiešsaistes forma Autotransporta direkcijas (ATD) tīmekļvietnē, tādējādi samazinot administratīvo slogu pārvadātājiem un uzlabojot Autotransporta direkcijas darba efektivitāti. Elektronisko dokumentu apmaiņai un personas identitātes pārbaudei paredzēts izmantot Vienoto valsts un pašvaldību pakalpojumu portālu www.latvija.lv. Pārvadātājiem vai to pilnvarotajiem pārstāvjiem tiek saglabāta arī iespēja iesniegumu minēto dokumentu saņemšanai iesniegt personiski ATD, vai to nosūtīt pa pastu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik mēnesi Latvijas autoskolās iestājas 1000 - 1500 cilvēku. Pie autovadītāja apliecības ik mēnesi tiek 100- 150. Jautajums: kur paliek pārējie?

Šo datu pareizību neesmu pārbaudījusi, tos topošajiem vadītājiem, tajā skaitā man, pavēstīja mūsu pasniedzējs. 10 % no tiem, kas iestājas autoskolā to pabeidz... Un, kā norādīja pasniedzējs, šāda tendence esot vērojama jau vairākus gadus.

Bet tagad atgriežoties ceļā pie autovadītāja tiesībām pazudušajiem. Jau pēc pāris nedēļu mācīšanās autoskolā varu teikt, ka es tos 90 %, kas nepabeidz saprotu. Arī es, ja man autovadītāja apliecību negribētos tā, ka acīs cērt, visticamāk nervu un garīgās stabilitātes vārda nospļautos un pamestu "šo atrakciju".

Pirmkārt, apmācību kursa saturs. Visu ar ceļu satiksmes noteikumiem saistīto lietu nepieciešamību un apmēru es saprotu, vai, precīzāk sakot, vēl nesaprotu tik labi, lai varētu vērtēt nepieciešamību/noderību utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autonomas var pieprasīt starptautiski atzītu autovadītāja apliecību

Aivars Mackevics [email protected], 15.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomājot automašīnu ārpus Eiropas Savienības valstīm var tik pieprasīts uzrādīt starptautiski atzītu autovadītāja apliecību. Patlaban tikai dažās valstīs, kā piemēram, Ēģiptē, Indijā un Japānā šāda veida dokuments ir obligāta prasība. Taču autonomātaji aizvien biežāk pieprasa uzrādīt starptautisko autovadītāja apliecību vai arī attiecīgā valsts valodā pārtulkotu “nacionālo” autovadītāja apliecību. Piemēram, Kanādā ir nepieciešama autovadītāja apliecība angļu vai franču valodā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot bojā gājušo skaitam ceļu satiksmes negadījumos Latvijā, domubiedru grupa Drošais ceļš un Drošas braukšanas skola atgādina, ka, ievērojot drošas braukšanas principus, iespējams preventīvi novērst un būtiski samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu.

Ceļu policijas dati liecina, ka šogad bojā gājušo skaits ceļu satiksmes negadījumos, salīdzinājumā ar diviem iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis.

2005.gadā piecos mēnešos gāja bojā 156 cilvēki, 2006.gadā – 135, bet 2007.gadā – 172. Pieaudzis arī dažādu traumu guvušo skaits. Ceļu policijas birojs informējis, ka šogad piecos mēnešos, salīdzinājumā ar tādu pašu laika posmu pagājušajā gadā, agresīvo braucēju skaits pieaudzis par 126,4%.

"Vienmēr jāatceras – iela nav vieta, kur vajadzētu kārtot rēķinus un izrādīt savus principus. Uz ielas ir daudz citu satiksmes dalībnieku, kuri pret pašu gribu var tikt iesaistīti bīstamās situācijās," atzīmē Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien piekrita deputāta Oskara Kastēna (Latvijas Pirmā partija/Latvijas ceļš) saukšanai pie administratīvās atbildības par automašīnas vadīšanu bez derīgām autovadītāja tiesībām.

(Foto: Eva Šavdine, DB)Pats O. Kastēns skaidro, ka Ceļu satiksmes noteikumus pārkāpis neapzināti, jo neesot pamanījis, ka viņa autovadītāja apliecībai, kuru deputāts ieguvis pirms desmit gadiem, pirms kāda laika beidzies derīguma termiņš.

(Foto: Eva Šavdine, DB)(Foto: Eva Šavdine, DB)Faktu, ka deputāta autovadītāja tiesībām vairākas dienas beidzies derīguma termiņš, pamanījis Ceļu policijas inspektors, kurš apturēja O. Kastēna vadīto automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals nestartēs šajā nedēļas nogalē paredzētajā pasaules autorallija čempionāta posmā Sardīnijas salā, Itālijā. Iemesls – starta saraksta publicēšanas brīdī Andim Neikšānam bija aizturēta autovadītāja apliecība.

Iepazīšanās ar trasi ekipāžai Neikšāns/Dzirkals nenoritēja gludi. Pierakstot trasi, Andis Neikšāns izraisīja nelielu sadursmi, nedaudz sabojājot savu un kāda vietējā iedzīvotāja automobili. Itālijas likumi paredz, ka šādos gadījumos autovadītāja apliecība tiek aizturēta līdz apstākļu noskaidrošanai. Kā apstākļu noskaidrošanas datums tika nolikts piektdienas, 22. maija, rīts.

Diemžēl starta saraksts tika publicēts ceturtdienas, 21. maija, vakarā un līdz tam brīdim Andim Neikšānam autovadītāja apliecība netika atgriezta. Komisāru lēmums – neļaut Latvijas ekipāžai piedalīties Sardīnijas rallijā. Nelīdzēja arī vietējās policijas apgalvojumi sacīkšu rīkotājam, ka autovadītāja apliecība tiešām ir tikai aizturēta, nevis atņemta, un ka 22. maija rītā tā noteikti tiks atgriezta Andim Neikšānam un latvietis drīkstēs piedalīties satiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments (EP) vēlas pārtraukt nesodāmību par pārgalvīgu braukšanu citās dalībvalstīs, aģentūru LETA informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš.

EP deputāti paziņojuši, ka, ja autovadītāja tiesības atņemtas par smagiem ceļu satiksmes pārkāpumiem, piemēram, lielu ātruma pārsniegšanu vai braukšanu reibumā, tam jābūt spēkā visā Eiropas Savienībā (ES).

Patlaban, ja autovadītājs zaudē apliecību pēc satiksmes noteikumu pārkāpuma citā ES dalībvalstī, kas nav izsniegusi viņa vadītāja apliecību, vairumā gadījumu sods ir piemērojams tikai dalībvalstī, kurā izdarīts pārkāpums, un neizraisa ierobežojumus pārējā ES teritorijā.

Lai nodrošinātu, ka vadītāja apliecības apturēšana, ierobežošana vai atņemšana nerezidentam tiek piemērota visās ES dalībvalstīs, jaunie noteikumi paredz, ka informācija par šo lēmumu ir jānodod tai ES dalībvalstij, kas izsniegusi vadītāja apliecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit priekšlikumi, kā valsts ātri un bez lieliem ieguldījumiem var atvieglot dzīvi Latvijas uzņēmējiem.

1. Sistematizēt un padarīt normatīvos aktus viegli atrodamus internetā

Likumi ir jāievēro, taču ir grūti ievērot to, kas nav strukturēts un bieži mainās. Turklāt mainās gan nacionālā, gan ES līmenī.

Daudzu institūciju mājas lapās strukturētā veidā nav pieejami visas viņu pārraudzības jomas regulējošie normatīvie akti - dažās ir tikai atsevišķi normatīvie akti, citās ir tikai LR likumi vai MK noteikumi, citās ir informācija, kura vairs nav aktuāla. Bieži vien MK noteikumi ir jāmeklē vienā vietā, ES regulas - citā. Rezultātā uzņēmējam ir jātērē ļoti daudz laika, meklējot pašam, kādi likumi, noteikumi, regulas un direktīvas viņam ir jāievēro. Ne retums ir arī gadījumi, kad par jaunām prasībām uzņēmēji uzzina reizē ar inspekciju uzlikto sodu par to neievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa atlikusi krimināllietas izskatīšanu, kurā par 1 000 latu kukuļa pieprasīšanu un pieņemšanu apsūdzēts Rīgas ceļu policists Renāts Babājevs, kurš aizturēšanas brīdī esot daļu no naudas apēdis.

Tiesas process nenotika, jo apsūdzētais esot saslimis. Par to informējis apsūdzētā advokāts Aivo Leimanis. Nākamā sēde šajā kriminālprocesā notiks 5.oktobrī plkst.10.

Iepriekš krimināllietas izskatīšana nenotika, jo bija saslimusi tiesnese.

Laikraksts Latvijas Avīze iepriekš vēstīja, ka, iespējams, pierādījumu slēpšanas nolūkā daļu no kukulī pieņemtajām banknotēm nu jau apsūdzētā statusā nonākušais ceļu policists aizturēšanas brīdī apēdis, būdams kopā ar kolēģi Edmundu Slogu ieslēdzies netrafarētā dienesta automašīnā Subaru.

Laikraksts ziņoja, ka 2009.gada 23.maijā ap plkst.13 ceļu policija Stopiņu novadā, netālu no tilta pār Lielo Juglu, apturējusi mikroautobusu, kuram pie stūres sēdējis kāda uzņēmuma siltumtīklu tehniķis. Mašīnā atradusies arī šofera sieva un meita. Policisti lūguši autovadītājam iepūst alkometrā, kas viņa izelpā uzrādījis 0,7 promiles alkohola. Šoferis teicis, ka tas nav iespējams, jo todien alkoholu viņš neesot lietojis, vien iepriekšējā vakarā izdzēris puslitru alus un 150 gramus degvīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KNAB lūdz uzsākt kriminālvajāšanu apliecību lietu

Zane Pudāne [email protected], 16.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) lūdzis prokuratūru uzsākt kriminālvajāšanu pret 6 personām kukuļošanas lietā par autovadītāja apliecību pretlikumīgu izsniegšanu, Db stāstīja KNAB Sabiedrisko attiecību speciālists Andris Vitenburgs. Db (06.05.2005.) jau ziņoja, ka KNAB aizturējis 3 CSDD amatpersonas, tostarp arī CSDD Jelgavas nodaļas priekšnieku. Aizturētās personas pretlikumīgi izsniedza autovadītāja apliecības. Tāpat par starpniecību kukuļošanā aizturētas divas autoskolu vadītājas. Viņas piedāvājušas personām par noteiktu atlīdzību nodrošināt B kategorijas autovadītāja apliecības iegūšanu bez eksāmenu kārtošanas teorijā un auto vadīšanā autoskolā un CSDD. Dažas dienas vēlāk par kukuļošanu tika aizturēts vēl viens cilvēks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Taxify pēta risinājumus, lai kontrolpirkumā atklātā situācija neatkārtotos

Anda Asere, 20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šādu situāciju, kad kontrolpirkuma laikā pieķerts autovadītājs, kurš, izmantojot mobilo lietotni Taxify, nodarbojies ar komercdarbību bez atbilstošas licences, kompānija saskaras pirmo reizi

«Runājot par vakar medijos izskanējušo gadījumu, ka policija apturējusi vadītāju, kurš izmanto Taxify platformu bez autovadītāja tiesībām - uzņēmums ar šādu situāciju saskaras pirmo reizi savā darbības vēsturē. Šāda rīcība ir ne tikai nelikumīga, bet arī nopietni apdraud pasažierus. Šobrīd uzņēmums aktīvi pēta iespējamos risinājumus, lai nodrošinātu, ka šāda situācija nekad neatkārtotos. Viens no risinājumiem būtu platformas datubāzes sasaiste ar CSDD, lai aktuālā informācija par sodiem un vadītāja tiesību liegumu būtu pieejama uzreiz,» norāda Juris Krūmiņš, Taxify vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Droša braukšana ziemā

, 03.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmo sniegu iezīmējas laiks, kas autovadītājiem nozīmē paaugstinātu braukšanas risku, un savas specifikas dēļ tiek dēvēts par ziemas braukšanu.

Drošas braukšanas skolas (DBS) apmācīšanas pieredze liecina, ka tieši ziemā visskaudrāk izpaužas fakts -autovadītājiem trūkst zināšanu un praktisku iemaņu, kā braukt apstākļos, kad nav saulaina diena, teicams ceļš un paļāvība.

"Slideni ceļi, neredzami gājēji un tumsa ir galvenie faktori, kas apgrūtina autovadīšanu, tāpēc svarīgi ievērot vairākus drošas braukšanas pamatprincipus," stāsta Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Drošas braukšanas skola apkopujusi informāciju autovadītājiem, lai izvairītos no sadursmes:

Lielāko daļu informācijas autovadītājs uzņem ar redzi. Laba redzamība uzlabos ne tikai autovadītāja komfortu, bet spēju reaģēt kritiskās situācijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vienkāršos komercpārvadājumu dokumentācijas administrēšanu

, 06.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi detalizētāk noteikt un vienlaikus vienkāršot komercpārvadājumu veikšanai nepieciešamo dokumentu izsniegšanas, anulēšanas vai apturēšanas kārtību ir tapis speciāls noteikumu projekts.

Satiksmes ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts "Kārtība, kādā izsniedz, anulē vai uz laiku aptur atļaujas starptautiskajiem komercpārvadājumiem ar autotransportu Eiropas Savienības teritorijā" ceturtdien, 6. septembrī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.

Lai veiktu pasažieru vai kravas komercpārvadājumus, uzņēmumiem ir jāsaņem VSIA "Autotransporta direkcija" izsniegta speciālā atļauja (licence). Savukārt, lai veiktu starptautiskos pārvadājumus Eiropas Savienības teritorijā, ir jāsaņem Eiropas Kopienas atļauja un tās kopija konkrētam autotransporta līdzeklim, ar kuru tiek veikti starptautiskie komercpārvadājumi. Pārvadātājam, kas par autovadītājiem kravas pārvadājumu veikšanai nodarbina personas, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņi, ir jāsaņem autovadītāja atestāts katram šādam autovadītājam. Taču līdz šim nevienā ārējā normatīvajā aktā nebija atrodams iepriekšminētās kārtības detalizēts izklāsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsācis kriminālprocesu par kukuļu piesavināšanos saistībā ar pretlikumīgu autovadītāja apliecību iegūšanu.

Patlaban pierādījumi norāda uz to, ka nelikumības, kurās iesaistītas vairāk nekā 20 personas, notikušas Balvos laika posmā no 2009.gada beigām līdz pagājušā gada septembrim. Dažas no personām labprātīgi pieteikušās KNAB, atzīstot kukuļošanas faktu un sniedzot liecības.

KNAB rīcībā esošā informācija liecina, ka kāda persona piesavinājusiesnaudu vairāk nekā tūkstoš latu apmērā no vairāk nekā desmit cilvēkiem un radījusi iespaidu, ka nauda tiks nodota kādai valsts amatpersonai.

Pērn decembrī uzsāktā kriminālprocesa ietvaros arī noskaidrots, ka kukuļdošanas mērķis bija iegūt autovadītāja apliecību vai esošajā apliecībā jaunu kategoriju, kā arī atgūt atņemtu autovadītāja apliecību.Patlaban sešas personas atzītas par aizdomās turamajiem, kam piemēroti ar brīvības atņemšanu nesaistīti drošības līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ir laiks, kad autovadītājiem būtu nepieciešams profilaktiskos nolūkos apmeklēt servisu un pārbaudīt automašinas tehnisko stāvokli, un jau laikus izvērtēt ziemas riepu piedāvājuma klāstu.

Pēc novērojumiem lielākajai daļai Latvijas autobraucēju ir divas nepārvaramas stihijas - lietus un pāreja no vasaras uz ziemas periodu. Uz ielām un ceļiem valda neaprakstāma panika, un bieži vien iemesls ir autovadītāja nevīžīga attieksme pret automašīnas pienācīgu sagatavošanu šādiem laika apstākļiem. Attiecīgi tas noved pie muļķīgiem starpgadījumiem, kas nereti ir iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Starp citu nevajag domāt, ka lielākais vaininieks ir pēķšņi uzkritušais sniegs. Samazinoties diennakts vidējai temperatūrai rudens dzestrie rīti bieži vien ir ar augstāku bīstamības pakāpi, īpaši tad, ja auto ir nesagatavots šādiem laika apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lexus" luksusa sedans "ES 300h" sper soli uz priekšu nākotnē, nomainot tradicionālos durvju spoguļus ar augstas izšķirtspējas digitālajām kamerām, kas rāda reāllaika attēlus monitoros, kas atrodas automobiļa iekšpusē. Jaunā tehnoloģija būs pieejama Latvijā šā gada rudens otrajā pusē.

Sākotnēji šī jaunā tehnoloģija ieviesta Japānā 2018. gadā kā pasaulē pirmā, kas paredzēta sērijveida ražošanas automobilim.

Jaunā sistēma aizstāj tradicionālos durvju spoguļus ar kompaktām ārējām augstas izšķirtspējas kamerām, kas savienotas ar automobilī esošiem monitoriem. Tie sniedz uzlabotu skatu aiz automobiļa un netālu no automobiļa visos braukšanas apstākļos, mazinot vai pat likvidējot autovadītāja aklos punktus un automātiski pielāgojoties izvērsta skata rādīšanai, kad automobilis veic pagriezienu vai veic apgriešanās manevru.

Šīs tehnoloģijas debija Eiropā notiks martā, 2020. gada Ženēvas autoizstādē.

"Lexus Baltic" vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka "Lexus" turpina īstenot savu apņemšanos, proti, padarīt saviem klientiem pieejamas modernizētas tehnoloģijas, tādējādi sasniedzot augstāku drošības un ērtības līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piedāvā jaunus pakalpojumus piekļuvei tiešsaistes režīmā Transporta līdzekļu, Transporta līdzekļu vadītāju datiem

Māris Ķirsons [email protected], 11.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju tehnoloģiju kompānija Lursoft IT (Lursoft) sadarbībā ar Ceļu Satiksmes Drošības Direkciju (CSDD) ir izstrādājusi jaunus pakalpojumus piekļuvei tiešsaistes režīmā Transporta līdzekļu, Transporta līdzekļu vadītāju un Ceļu satksmes administratīvo sodu reģistru reģistrētajiem datiem. Jaunais pakalpojums šobrīd ir pieejams internetā, bet tuvākā laikā tiks piedāvāts arī WAP formātā mobilajos tālruņos, kā arī XML formātā B2B risinājumiem, norādīts SIA Lursoft IT informācijā. Jaunais pakalpojums ļauj sameklēt transporta līdzekļus (automašīnas, laivas u.c.) ne tikai pēc valsts reģistrācijas numura, kā līdz šim, bet arī pēc īpašnieka (juridiskas personas) reģistrācijas koda. Tā kā jaunā sistēma ir integrēta arī ar Lursoft sniegtajām izziņam par uzņēmumiem, tad turpmāk izziņas labajā malā ir iekļauta norāde uz uzņēmuma īpašumiem, tai skaitā uz Transporta līdzekļiem. Tādējādi gadījumos, ja nepieciešams iegūt ziņas par kāda uzņēmuma visiem transporta līdzekļiem, tos iespējams atlasīt, vienkārši nospiežot linku (norādi) uz konkrēto īpašuma veidu ("Transporta līdzekļi"). Ziņas par fiziskai personai piederošiem transporta līdzekļiem publiski būs pieejamas tikai likumā paredzētos gadījumos,norādīts SIA Lursoft IT informācijā. Šajā pakalpojumā iekļauta šāda informācija: - transportlīdzekļa marka, modelis, krāsa un tips; - izlaiduma gads; - degvielas veids; - uzskaites statuss; - iepriekšējo īpašnieku skaits, reģistrācijas datums un iepriekšējās reģistrācijas valsts, ja tāda ir; - tehniskie parametri (šasijas un motora numuri un/vai piezīmes); - nobraukums uz apskates izdarīšanas datumiem; - informācija par transportlīdzekļa tehnisko apskati (uzlīmes numurs, pēdējās un nākamās tehniskās apskates datumi, tehniskās apskates novērtējums un vēsture); - apdrošināšanas dati; Atsevišķi ir iespējams iegūt ziņas par komercķīlām, gadījumos, kad transporta līdzekļi ir bijuši vai ir komercķīlas subjekti. Bez augstāk minētā, jaunie pakalpojumi ietver arī divas jaunas ziņu grupas, kuras ir publiskas arī attiecībā uz fiziskajām personām: ziņas par personas autovadītāja tiesībām un to termiņi. Šis pakalpojums kļūst īpaši aktuāls uzņēmumu vadītājiem, jo daudzi vadītāji zaudējuši savas tiesības sakarā ar sodu savlaicīgu nenomaksāšanu, tāpat šāds pakalpojums ir noderīgs visos gadījumos, kad darbā tiek pieņemts darbinieks, kam nepieciešamas autovadītāja tiesības,norādīts SIA Lursoft IT informācijā. Trešā ziņu grupa ietver informāciju par sodiem, kuri uzlikti vadītājam (transporta līdzeklim) par izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem saistībā ar transporta līdzekļu vadīšanu. Šīs ziņas ir būtiskas gan pērkot, gan pārdodot transporta līdzekļus, kā arī lai konstatētu, ka soda nenomaksāšanas dēļ persona var zaudēt vadītāja tiesības. Sniegtā informācija ir maksas pakalpojums un ir pieejama tikai iepriekš identificētiem un autorizētiem Lursoft pastāvīgajiem lietotājiem. Tādējādi tiks palielnāta informācijas apstrādes drošība, jo tiks fiksēts katrs pieprsasījums un identificēts pieprasītājs, pielīdzinot juridisko personu datu apstrādei līdzīgusm, augstākus nosacījumus, kādi ir fizisko datu apstrādei. Maksa par vienu izziņu (vienu transporta līdzekli u.c.) ir 0,59 LVL,norādīts SIA Lursoft IT informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Augstākās tiesas revolucionārās atziņas par priekšlīgumu: būtiski jaunumi darījumu slēdzējiem

Sergejs Rudāns, ZAB COBALT zvērināts advokāts, 28.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās priekšlīguma slēgšana ir visai izplatīta parādība. Kā piemēru var minēt dzīvokļa pirkuma priekšlīguma parakstīšanu pirms daudzdzīvokļu mājas uzbūvēšanas, nomas priekšlīgumu, kad komersants vēlas rezervēt tiesības lietot telpas vēl neuzceltajā biroju ēkā, priekšlīgumu, ar kuru puses grib rakstiski nostiprināt panākto vienošanos par topošā kapitāla daļu pirkuma būtiskiem noteikumiem un atrunāt iepriekš veicamās sagatavošanās darbības.

Runājot ar klientiem par priekšlīgumu, daudzos gadījumos atklājas, ka viņiem ir nepareiza izpratne par šī darījuma būtību un tā radītām tiesiskām sekām. Bieži vien cilvēki kļūdaini uzskata, ka priekšlīgumam nav tāds pats saistošs spēks kā citiem darījumiem (piemēram, pirkumam vai nomai), proti, puse var atteikties no priekšlīguma izpildes (t.i., tajā norādītā līguma noslēgšanas) un vainīgajai pusei būs vienīgi jāatlīdzina ar priekšlīguma sagatavošanu saistītie izdevumi (piemēram, jurista, finanšu konsultanta vai tulka pakalpojumi). Tātad otra puse nevarēs prasīt priekšlīguma piespiedu izpildi un pilnu savu zaudējumu atlīdzināšanu (ieskaitot atrauto peļņu). Jāsaka, ka šādam aplamam viedoklim vēl pirms nesena laika bija zināms pamats, jo tas atbilda juridiskajā literatūrā izteiktajām atziņām un pat dažiem Augstākās tiesas spriedumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa (ST) pēc vides un reģionālās attīstības ministra Edmunda Sprūdža uzņēmuma SIA HansaWorld Latvia pieteikuma šodien atzina par neatbilstošu Satversmei Publisko iepirkumu likuma normu, kas ierobežo nodokļus maksājošo iepirkuma procedūru kandidātu un pretendentu tiesības.

ST vērtēja Publisko iepirkumu likuma 39.panta pirmās daļas 6.punktu, kas noteic pretendentu izslēgšanas nosacījumu publiskajos iepirkumos, nosakot, ka pretendentu izslēdz no dalības iepirkuma procedūrā, ja pretendenta darba ņēmēju mēneša vidējie darba ienākumi noteiktajā laika posmā ir mazāki par 70% no attiecīgās nozares darba ņēmēju vidējiem darba ienākumiem valstī.

Kā aģentūru LETA informēja ST priekšsēdētāja palīdze Līga Pauliņa, ST atzinusi apstrīdēto normu par neatbilstošu Satversmes 91.pantam, kas paredz personu vienlīdzību likuma un tiesas priekšā.

ST nolēma, ka apstrīdētā norma zaudē spēku 2012.gada 1.martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jauna, novatoriska Sennebogen kokapstrādes mašīna patērē par trešdaļu mazāk degvielas

Sadarbības materiāls, 14.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH tirgū ieved ekonomiskākus Green Efficiency Drive (GED) modeļus, kas palīdz ietaupīt gandrīz 30 % degvielas.

Vācijas mašīnbūves uzņēmums Sennebogen Maschinenfabrik GmbH ražo īpaši zāģētavām un citiem baļķu apstrādātājiem paredzētas pick and carry kokapstrādes mašīnas, kurām ir īpaša pamatnes platforma un augšējā platforma jeb tornis, kas rotē 360 grādu leņķī. Sennebogen pārstāvis Matiass Ibelakers [Matthias Übelacker] stāsta, ka pēdējo divu gadu laikā tirgū ievestā modernā Green Efficiency Drive (GED) modeļa pamats ir novatoriska, elektriska pamatnes platforma, ar kuras palīdzību degvielas patēriņu izdevās samazināt par gandrīz 30 %. Tas bija iespējams, pateicoties viedajai ritošās daļas elektropiedziņas enerģijas pārvaldes sistēmai, kas iejaucas, ja tiek konstatēta neizmantota enerģija – piedziņa darbam izmanto enerģiju, kas rodas bremzējot. Rezultāts ir labāk vadāma mašīna ar mazāku motoru, kas izmanto mazāk enerģijas un mazāk piesārņo vidi – tomēr ar tādu pašu efektivitāti un efektivitāti kā iepriekšējie modeļi. Elektriskās piedziņas enerģiju dīzeļmotoram ražo ģenerators.

Komentāri

Pievienot komentāru