Transports un loģistika

Estonian Air pasažieru skaits strauji krīt lejup

Gunta Kursiša, 10.06.2013

Jaunākais izdevums

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi 220,9 tūkstošus pasažieru, kas ir par aptuveni trešdaļu mazāk nekā pirms gada, kad Estonian Air pasažieru skaits bija 323,2 tūkstoši, vēsta BBN.

Šā gada maijā Igaunijas nacionālā lidsabiedrība pārvadāja aptuveni 52,7 tūkst. pasažieru, kas ir par aptuveni pusi mazāk nekā pērnā gada maijā. Pērn maijā Estonian Air pārvadāja 98,4 tūkst. pasažieru, bet 2011. gada maijā – 70,7 tūkst. pasažieru. Pasažieru kritums skaidrojams ar tranzīta pasažieru skaita samazināšanos, skaidroja aviokompānijas pārstāvis Rauno Parass (Rauno Parras).

«Šā gada maijā Estonian Air piedāvāto sēdvietu skaits lidmašīnās ir par aptuveni 45,5% mazāks nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, un par aptuveni 23% mazāks nekā 2011. gada maijā,» stāsta R. Parass. Viņš norāda, ka tādējādi aviokompānija nodrošina blīvāku vietu piepildījumu. Šā gada maijā vietu piepildījums Estonian Air bija virs 50%, viņš norāda.

2013. gada pirmajos piecos mēnešos Estonian Air veica 4734 lidojumus, no kuriem 934 lidojumi tika veikti maijā.

2011.gadā Estonian Air veica lidojumus uz 19 galamērķiem no Tallinas un uz četriem galamērķiem no Viļņas. Savukārt 2013. gadā tiek veikti lidojumi uz desmit galamērķiem no Tallinas lidostas, kā arī tiek veikti lidojumi uz diviem papildus galamērķiem vasaras sezonā.

Jau rakstīts, ka pērn Latvijas nacionālās aviosabiedrības airBaltic pasažieru skaits krities līdz 3,08 miljoniem (2011. gadā tika pārvadāti 3,35 miljoni pasažieru). Pērn par 66 miljoniem latu samazinājušies arī airBaltic zaudējumi, un 2012. gadā tie veidoja 19 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns, 20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība izlēmusi aizdot nacionālajai lidsabiedrībai Estonian Air 8,3 miljonus eiro, lai ļautu saglabāt aviokompānijai tās maršrutu tīklu, informē BBN.

Tāpat nolemts, ka, līdz 2013. gada 1. janvārim Igaunijas Ekonomikas ministrija prezentēs valsts lūgumu pēc atbalsta Eiropas Komisijā.

Līdz nākamā gada 28. februārim ministrijai būs jāprezentē valdībai Estonian Air restrukturizācijas plāns.

Līdzekļi aviokompānijas vajadzībām tiks ņemti no rezervju fonda.

Tajā pašā laikā, kamēr valdība lēmusi aviokompānijai piešķirt miljonus, lidsabiedrība slēgusi jaunu vienošanos ar Estonian Air Salona apkalpes apvienību (Estonian Air Cabin Crew Union, ESSA), kas būs spēkā līdz 2013. gada beigām. Vienošanās skar darba un atpūtas laika sadalījumu, sociālās garantijas, darba apstākļus, atalgojumu un aviokompānijas un arodbiedrības attiecības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunija veidos jauno nacionālo aviokompāniju

LETA, 16.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība gatavojas izveidot jaunu uzņēmumu, kas pārņemtu nacionālās aviokompānijas Estonian Air lomu gadījumā, ja Eiropas Komisija (EK) pieņems nelabvēlīgu lēmumu attiecībā uz lidsabiedrībai piešķirto valsts finansējumu, vēsta Postimees.

Igaunijas televīzija ETV ziņo, ka investīciju apjoms uzņēmuma akciju kapitālā veido 40,7 miljonus eiro.

«Igaunijai ir jābūt gatavai gan uz pozitīvu, gan negatīvu [EK] lēmumu, tāpēc valdība ir pilnvarojusi ekonomisko lietu un infrastruktūras ministru izveidot valstij piederošu uzņēmumu ar akciju kapitālu 40,7 miljonu eiro apmērā. Galvenais šīs kompānijas mērķis ir izveidot aviokompāniju un struktūru šajā grupā, lai spētu apkalpot Igaunijas gaisa pakalpojumu tirgu un nodrošināt pakalpojumus citām aviosabiedrībām,» pavēstījis Ekonomisko lietu un komunikāciju ministrijas preses nodaļas vadītājs Rasmuss Rūda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Samazinot lidojumu skaitu, Estonian Air vēlas «tikt vaļā» no nevajadzīgajām lidmašīnām

Gunta Kursiša, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air lūko pēc lidsabiedrībām, kas vēlētos iegādāties igauņiem piederošos gaisa kuģus, kas Estonian Air vairs nav nepieciešam, jo tā ievērojami apcirpusi savu lidojumu skaitu, citējot laikrakstu Postimees, raksta BBN.

Aviokompānija plāno «atbrīvoties» no nevajadzīgajām lidmašīnām līdz šā gada vasarai, un nākotnē tā plāno veikt pasažieru pārvadājumus ar trim Bombardier un divām Embraer lidmašīnām.

Pašlaik Estonian Air flotē ir četras Embraer 170, trīs CRJ900 NextGen un trīs SAAB 340 lidmašīnas, liecina informācija estonian-air.com.

«Labākais risinājums Estonian Air ir piecas līdzīga tipa lidmašīnas,» norādīja Igaunijas izpilddirektors Jans Palmers (Jan Palmer). Viņš skaidroja, ka līdzīga tipa gaisa kuģu uzturēšana Igaunijas aviokompānijai ļautu samazināt izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši cer, ka Air Lituanica pacelties gaisā palīdzēs Estonian Air

Gunta Kursiša, 19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mēra iniciētajai lietuviešu lidsabiedrībai Air Lituanica nav izdevies atrast stratēģisko investoru, tomēr aviokompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air, vēsta BBN.

Viļņas mēra Artura Zuokas virzītā aviokompānija savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā, savukārt lidojumi uz Amsterdamu tiks veikti jūlija sākumā. No Estonian Air lietuviešu aviokompānija līdz 2015. gada beigām īrēs lidmašīnu Embraer 175.

Biļetes uz lidojumiem jau tiek pārdotas, izmantojot Estonian Air biļešu iegādes sistēmu. Pati Estonian Air, kā jau iepriekš vēstīts, pašlaik meklē izdzīvošanas iespējas. Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi 220,9 tūkstošus pasažieru, kas ir par aptuveni trešdaļu mazāk nekā pirms gada, kad Estonian Air pasažieru skaits bija 323,2 tūkstoši. Maijā Estonian Air piedāvāto sēdvietu skaits lidmašīnās ir par aptuveni 45,5% mazāks nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, un par aptuveni 23% mazāks nekā 2011. gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air iesniedz Briselē savu glābšanas plānu

Gunta Kursiša, 21.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Ekonomikas ministrija Eiropas Komisijā (EK) iesniegusi nacionālās aviokompānijas Estonian Air restrukturizācijas plānu, vēsta ERR.

Tas paredz, ka Igaunijas valstij tiks atļauts investēt zaudējumos slīgstošajā aviokompānijā 50 miljonus eiro.

Līdz šim Igaunija ir Estonian Air sniegusi īstermiņa aizdevumus, kuru atmaksas termiņš pagarināts līdz 2018. gadam.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts maijā paziņojis, ka, izpildot restrukturizācijas plānu, Estonian Air atgriezīsies pie peļņas jau 2015. gadā.

Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšana saistībā ar Estonian Air var ilgt vairākus gadus, vēsta medijs.

Iepriekš ziņots, ka Estonian Air darbinieku skaits šogad samazināts līdz 200 – 2012. gadā kompānija nodarbināja 340 darbiniekus, taču paredzams, ka turpmāko darbinieku skaita «cirpšanas» pasākumu rezultātā Estonian Air strādājošo skaits saruks līdz 150.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air izvilkšana no purva Igaunijai izmaksās vēl 16,6 miljonus

Jānis Rancāns, 28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviosabiedrībai Estonian Air valdības aizdevuma 8,3 miljonu eiro apmērā pietiks tikai tuvākajiem trīs mēnešiem, tāpēc kaimiņvalsts valdība pieņēmusi lēmumu lidsabiedrībai piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā.

Tāpat Igaunijas valdība nolēmusi, ka Ekonomikas ministrijai ne vēlāk kā līdz 4. martam Eiropas Komisijai jāiesniedz pieteikums par valsts palīdzības palielināšanu problēmu nomocītajai lidsabiedrībai līdz 37 miljoniem eiro, vēsta kaimiņvalsts raidorganizācija ERR. Igaunija jau lūgusi Eiropas Komisiju akceptēt tās iepriekš piešķirto kredītu lidsabiedrībai.

Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts lidsabiedrībai piešķirto papildus aizdevumu vērtējis kā tādu, kurš gan Estonian Air pasažieriem, gan arī pašai kompānijai dos pietiekošu pārliecību par spējām veikt restrukturizāciju.

J. Parts arī uzsvēra, ka finanšu līdzekļi Estonian Air tiks piešķirti kredīta veidā un ar laiku nonāks atpakaļ valsts rīcībā. Tāpat papildus finanšu līdzekļi ir paredzēti tieši Estonian Air restrukturizācijai, nevis «uzturēšanai pie dzīvības», kā tas bija iepriekšējā aizdevuma gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Partss: Estonian Air problēmās vainojamas arī Skandināvijas aviokompānijas

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas Igaunijas aviokompānijas Estonian Air problēmas sakņojas tajā laikā, kad lidsabiedrības galvenais akcionārs bija Skandināvijas SAS, pavēstījis Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss.

«Iepriekš es to netiku teicis, bet tagad pateikšu – lielākā daļa jautājumu, kas saistīti ar Estonian Air finanšu dzīvotspēju, ir saņemti mantojumā no pagātnes,» Igaunijas ministra sacīto runājot parlamentā, citē kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.

Igaunijas ministrs norādīja, ka kādreiz pieņemtie lēmumi, joprojām atstāj spēcīgu finansiālu iespaidu uz lidsabiedrību. «Lēmumi, kas tika pieņemti tolaik, kad par Estonian Air liekāko akcionāru bija SAS, tika izstrādāti, visticamāk, pēc labāks sirdsapziņas, tomēr patlaban, skatoties uz kompānijas ekonomiskajiem rādītājiem, varam saprast, ka ne visi no tiem bija prātīgi,» sacīja J. Partss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Neoficiāla informācija: EK pieņēmusi negatīvu lēmumu par Igaunijas valdības palīdzību Estonian Air

LETA, 06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc neoficiālas informācijas, Eiropas Komisijas (EK) konkurences ģenerāldirektorāts piektdien pieņēmis nelabvēlīgu lēmumu attiecībā uz Igaunijas aviokompānijai Estonian Air piešķirto valsts finansējumu, kas lidsabiedrībai tagad jāatmaksā valstij.

EK attiecīgo lēmumu publicēs sestdien.

Igaunijas valdība laika posmā no 2008. līdz 2014.gadam Estonian Air akciju kapitālā un glābšanā ieguldījusi aptuveni 130 miljonus eiro.

Tikmēr Igaunija veido jaunu valsts aviokompāniju AS Nordic Aviation Group, kas pārņems nacionālās aviokompānijas lomu.

EK veica visaptverošu izmeklēšanu par 40,7 miljonu eiro valsts finansējuma piešķiršanu Estonian Air restrukturizācijai laika posmā no 2011. līdz 2014.gadam.

Briseles izmeklēšana Estonian Air lietā aizkavējās vairāku iemeslu dēļ, tostarp atbildīgā komisāra nomaiņas, Igaunijas nacionālo vēlēšanu un EK iesniegtā lidsabiedrības restrukturizācijas plāna labojumu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Laikraksts: Estonian Air varētu dibināt aviokompāniju kopā ar FlyBe

Jānis Rancāns, 08.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finansiālu problēmu māktā Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air meklē iespējas veidot kopīgu aviokompāniju ar Lielbritānijas FlyBe.

Kopuzņēmumā 51% daļu varētu piederēt Estonian Air, bet 49% - FlyBe, atsaucoties uz laikraksta Postimees rakstīto, vēsta kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR. Šādā situācijā lidsabiedrībai būtu iespējams vieglāk saņemt Eiropas Komisijas atbalstu valsts palīdzības piešķiršanai.

Saskaņā ar izskanējušo informāciju, Estonian Air vadītājs Erki Rāsuke kopā ar Igaunijas Ekonomikas ministriju patlaban nodarbojoties ar šī jautājuma izpēti. Estonian Air līdzīgas partnerattiecības iespējas izskatot arī ar citām aviokompānijām, tomēr FlyBe esot reālākais kandidāts.

Tikmēr Igaunijas valdība nolēmusi nacionālajai aviokompānijai piešķirt valsts palīdzības otro daļu 4,5 miljonu eiro apmērā. Kopumā Estonian Air no Igaunijas valdības saņēmusi 8,3 miljonus eiro lielu aizdevumu. Pirmā daļa naudas aviokompānijai tika piešķirta janvārī. Aizdevums piešķirts, lai nodrošinātu, ka Estonian Air spēj veikt lidojumus Igaunijai svarīgos maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) uzsākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar vairākiem gadījumiem, kuros Igaunijas valsts sniegusi atbalstu nacionālajam aviopārvadātājam Estonian Air, liecina EK paziņojums.

Šādu izmeklēšanu EK uzsākusi tamdēļ, ka Igaunija ir paziņojusi, ka grasās piešķirt ārkārtas aizdevyumu Estonian Air 8,3 miljonu eiro apmērā. Komisija tikmēr izteikusi šaubas par šāda plāna atbilstību Eiropas Savienības noteikumiem, kuri paredz, ka grūtībās nonākušās kompānijas glābšanas finansējumu drīkst saņbemt tikai reizi desmit gados.

Komisija norāda, ka Estonian Air jau ir guvusi atbalstu 2009. gadā, kad Igaunija kompānijā ieguldīja 7,3 miljonus eiro, 2010. gadā - ieguldījums 19,9 miljonu eiro apmērā, kā arī laika periodā no 2011. gada līdz 2012. gada beigām lidsabiedrība saņēmusi atbalstu 30 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air gada trešo ceturksni noslēgusi ar zaudējumiem 300 tūkstošu eiro apmērā.

Salīdzinot ar gada trešo ceturksni, Estonian Air zaudējumi samazinājušies par aptuveni 600 tūkstošiem eiro jeb 69%, atsaucoties uz lidsabiedrības paziņojumu, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. «Pēdējo divu ceturkšņu rezultāti apliecina, ka mūsu restrukturizācijas plāns darbojas,» uzskata Estonian Air izpilddirektors Jans Palmers.

Ienākumi no biļešu tirdzniecības Estonian Air gada pirmajos deviņos mēnešos ienesuši 55,4 miljonus eiro, kas bijis par 21% mazāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn.

Gada pirmo deviņu mēnešu laikā Estonian Air pakalpojumus izmantojuši 428 tūkstoši pasažieru, kas bijis par 38% mazāk nekā attiecīgā periodā pirms gada. Samazinājies arī Estonian Air strādājošo skaits – gada trešajā ceturksnī kompānijā bija 168 darbinieki. Savukārt 2012. gada trešajā ceturksnī Igaunijas lidsabiedrībā strādāja 301 darbinieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Estonian Air iesniedz tiesā bankrota pieteikumu

LETA, 20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas bijusī nacionālā lidsabiedrība Estonian Air, kas pēdējo reisu veica 7.novembrī, iesniegusi tiesā bankrota pieteikumu.

Piektdien Estonian Air iesniedza Harju apriņķa tiesā bankrota pieteikumu, kurā lūdz tiesu sākt bankrota procesu, noteikt datumu sēdei, kurā izskatīs bankrota pieteikumu un iecels pagaidu bankrota administratoru, aģentūrai BNS teica kompānijas preses pārstāve Ilona Eskelinena.

Jau ziņots, ka Estonian Air 13.novembrī nosūtīja vēstuli kreditoriem, kurā lūdza viņu piekrišanu nesamaksāto algu un atlaišanas pabalstu izmaksai darbiniekiem, norādot, ka tas samazinās Estonian Air aktīvus, no kuriem daļēji varētu tikt apmierinātas kreditoru prasības. Vēstulē kreditoru atbilde tika lūgta līdz 18.novembrim. Līdz šim termiņam 27 kreditori sniedza savu atbildi, un astoņas atbildes bija negatīvas, arī no viena no lielākajiem kreditoriem - Skandināvijas aviokompānijas SAS. Tādējādi kompānija nevar samaksāt darbiniekiem, pirms nav norēķinājusies ar citiem kreditoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai lietuviešu aviokompānijai Air Lituanica pat ciešā sadarbībā ar igauņu Estonian Air finansiāla veiksme ir maz ticama. To DB norādīja vairāki aviācijas eksperti. Air Lituanica, kas ir Viļņas mēra Artura Zuokas virzīts projekts, savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā.

Lietuvas topošā aviokompānija ir noslēgusi līgumus ar Estonian Air un ECC Leasing par lidmašīnu īri. Ar Estonian Air lietuvieši plāno ciešu komerciālu sadarbību arī citās jomās, ieskaitot lidojumu veikšanu zem Air Lituanica zīmola, taču ar Estonian Air lidojumu numuriem.

«Air Lituanica ir Viļņas mēra politisks projekts ar lielām ambīcijām, bet nepietiekamu bāzi. Viena divas lidmašīnas var būt tikai čarterkompānijām, regulārajiem reisiem vajag vismaz piecas, tādu kā Estonian Air. Turklāt lietuvieši līdz šim ir izdarījuši visu, lai savā tirgū ļautu nostiprināties zemo cenu aviokompānijām, tādām kā Ryanair un Wizzair. Atkarot šo tirgu būs ļoti ilgi un dārgi, un es neredzu, ka Lietuvas aviokompānijai šada finansiāla bāze būtu, lai izturētu vairākus zaudējumu gadus, kas vismaz sākumā ir neizbēgami,» saka aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air problēmu dēļ no Tallinas novēršas sešas aviokompānijas

Gunta Kursiša, 28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešas aviosabiedrības, ko cerējusi piesaistīt Tallinas lidosta, pārtraukušas sarunas Estonian Air problēmu dēļ, citējot Tallinas lidostas valdes locekļa Ērika Sakova (Erik Sakkov) pausto laikraksta Postimees, ziņo BBN.

«Nenosaucot konkrētus vārdus, varu minēt, ka problēmas ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju neveicina jaunu lidsabiedrību piesaistīšanu Tallinas lidostai – sešas aviokompānijas, ko plānojām piesaistīt Tallinai, pārtraukušas sarunas, jo iepriekš tās bija cerējušas savienot savus maršrutus ar Estonian Air gaisa satiksmes tīklu,» pauda Ē. Sakovs.

Viņš norādīja arī uz citu Igaunijā pastāvošu mītu, ka lidsabiedrības varētu ienākt Tallinas lidostā gadījumā, ja tā pazeminātu nodevu, ko lidostai maksā aviopārvadātāji. Patiesībā Tallinas lidosta jau iekasējot vienu no reģionā zemākajām maksām, norādīja lidostas valdes loceklis. Tallinas lidostas nodeva varētu ietekmēt vien 2% no kopējām aviokompāniju izmaksām, lai tās veiktu pasažieru pārvadājumus no Igaunijas galvaspilsētas, jo aptuveni trešdaļu izmaksu lidsabiedrībām veido tādas finanšu izmaksas kā līzings, vēl vidēji 30% ir degvielas izmaksas, 30% - personāla izmaksas, vien aptuveni 4% - lidostas nodevas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air vadītājs: pilotu streiks novērsts, bet situācija aizvien saspīlēta

Gunta Kursiša, 08.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Situācija aizvien ir ļoti saspringta, sevišķi tas attiecas uz lidsabiedrības finansēm. Tagad mums ar pilotu arodbiedrību ir noslēgts koplīgums, un pašlaik mums ir jāatgūst klientu uzticība,» citējot Estonian Air izpilddirektoru Janu Palmeru, raksta BBN.

Jau ziņots, ka Estonian Air piloti paziņoja, ka šīs nedēļas sākumā sāks streiku, taču lidsabiedrības vadība piekāpās arodbiedrības prasībām un parakstīja koplīgumu. Līguma parakstīšana un streika novēršana bija svarīga sevišķi tādēļ, ka, pilotiem pārtraucot darbu, rastos nopietni draudi aviokompānijas tālākai darbībai, kas varētu novest arī pie Estonian Air bankrota.

«Pašlaik krīzes drauds ir novērsts, un aviokompānijas vadībai ir jāsagatavo restrukturizācijas plāns un jālūdz valsts finansiāla palīdzība. Koplīgums, ko panācām ar pilotu arodbiedrību, ir mazs solis pareizā virzienā,» pārliecināts J. Palmers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Streika draudi Igaunijas lidsabiedrībai izmaksāja 4 miljonus eiro

Gunta Kursiša, 10.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziņas par iespējamu pilotu streiku Igaunijas nacionālajā aviokompānijā Estonian Air radījušas zaudējumus četru miljonu eiro apmērā, citējot Igaunijas ekonomikas ministra Juhana Parta pausto, ziņo BBN.

Jau ziņots, ka Estonian Air piloti solīja šīs nedēļas sākumā uzsākt streiku, tomēr pēdējā brīdī panākot vienošanos ar lidsabiedrības vadību, tas tika atcelts. Aviokompānijas vadība pauda, ka streika sākšanās varētu izraisīt arī Estonian Air maksātnespēju, zaudējumus radījušas arī ziņas par streika iespējamību, samazinoties pārdoto lidojumu biļešu skaita apjomam.

«Mēs atradīsim ilgtermiņā risinājumu, lai nodrošinātu gaisa satiksmes savienojumus,» pauda ekonomikas ministrs, norādot, ka Estonian Air nākotnē centīsies būt soli priekšā citu valstu lidsabiedrībām, par spīti tam, ka šobrīd situācija aviokompānijā ir ļoti sarežģīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ceļojumiem izvēlas aviotransportu

Aļona Zandere, 17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo aviobiļešu cenu dēļ izteikti lielākā daļa tūristu izvēlas aviolidojumus; arī Latvijā pārvietošanās lidojot pieaug

Aviolidojumu nozīme attiecībā uz Latvijas ārējo tūrismu arvien pieaug. Kaut gan ekskursijas ar autobusiem vai braucieni ar kruīza kuģiem bauda uzticīgo klientu pieprasījumu, teju visi tūrisma operatori lielākoties piedāvā tādas ceļojumu paketes, kurās paredzēti pārlidojumi ar lidmašīnu.

Ceļojumu biroja Jēkaba ceļojumi direktore Ilze Alksne DB stāsta, ka apmēram 80% uzņēmuma klientu izvēlas tādu ceļojumu maršrutus, kuros iekļauti arī aviopārvadājumi. Varētu pieļaut, ka iemesls ir zemās aviobiļešu cenas, tomēr I. Alksne to neapstiprina: «Tā īsti nevaram runāt par aviobiļešu cenu kritumu, jo aviobiļetes ir lētas tikai tad, ja tās tiek nopirktas laicīgi. Ja izvēlas lidojumu pēc dažām dienām, tad cenas parasti nav zemas. Zemākas cenas vēl ir novērojamas virzienos, kur nav īsti sezona un tūristi brauc mazāk.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība plāno problēmu nomocītajai aviokompānijai Estonian Air piešķirt 40,7 miljonus eiro lielu aizdevumu. Tam gan vēl jāsaņem Eiropas Komisijas (EK) atļauja.

Kaimiņvalsts valdības sēdē izskatīta Estonian Air restrukturizācijas programma, saskaņā ar kuru tiks veikta lidsabiedrības rekapitalizācija, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Tallina uzsver, ka šī minētā summa ir mazāka nekā prognozēts iepriekš. Savukārt Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Parts pavēstījis, ka restrukturizācijas plāns paredz, ka Estonian Air ar peļņu strādās jau 2015. gadā.

Igaunijas valdība jau piešķīrusi ārkārtas finanšu palīdzību aviokompānijai, kurai tā bija nepieciešama, lai segtu pašreizējos izdevumus. Eiropas Komisijas atļauju nepieciešams saņemt arī par šiem maksājumiem. EK iepriekš kritizēja Igaunijas valdības lēmumu, ar kuru februārī tika palielināta lidsabiedrībai piešķirtā palīdzība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Palmers: Estonian Air galu galā nesīs peļņu

Gunta Kursiša, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokomānija Estonian Air vēl aizvien zaudē līdzekļus, bet ne tik lielos apmēros, kā pirms dažiem mēnešiem, citējot lidsabiedrības izpilddirektoru Janu Palmeru (Jan Palmer), vēsta BBN.

Igaunijas nacionālās aviokompānijas vadītājs ir pārliecināts, ka uzņēmums galu galā kļūs peļņu nesošs.

Pašlaik kompānijas vadība fokusējas uz lidsabiedrības resturkturizācijas plāna izveidi un neveic pārrunas ar citām lidsabiedrībām, piemēram, FlyBe, par iespējamo apvienošanos, skaidroja J. Palmers. Jau vēstīts, ka izskanējušas ziņas par to, ka Igaunijas nacionālais aviācijas uzņēmums domā par apvienošanos ar Lietuvas aviokompāniju.

Jau ziņots, ka Estonian Air pašlaik meklē lidsabiedrības, kas būtu gatavas pārņemt daļu Igaunijas aviokompānijas lidaparātu. Estonian Air tie vairs nebūs nepieciešami, jo kompānija pamatīgi apcirpusi savu lidojumu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuviešu tūroperators tiesā turpina cīņu ar Estonian Air

Gunta Kursiša, 18.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešiem piederošais tūroperators Novatours turpinās tiesāties ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air par aptuveni 20 tūkstošiem eiro, raksta BBN.

Novatours grasās apstrīdēt tiesas lēmumu, ka tūroperatoram jāmaksā Estonian Air saistībā ar izmaksām, kas lidsabiedrībai radās reisu kavēšanās dēļ. Novatours izpilddirektors Andrē Ūstals (Andree Uustal) stāsta, ka Estonian Air lidojumi kavējās Krētā notiekošo streiku dēļ, par kuriem uzņēmums Novatours netika informēts. «Estonian Air pagarināja tūristiem apmešanos viesnīcā un pēc tam prasīja mums par to kompensāciju,» skaidroja tūroperatora izpilddirektors.

Novatours pārstāvis pauda, ka neredz savu vainu notikušajā un «kolēģi un konkurenti par mums smejas», skaidrojot, ka «13 gadu darbības vēsturē Baltijas valstīs tā ir pirmā reize, kad tūroperatoram jāmaksā izmaksas, ko radījusi lidojumu kavēšanās».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air pēdējā brīdī uzsāk sarunas pilotu streika novēršanai

Gunta Kursiša, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air uzsākusi sarunas ar pilotu apvienību ELA cerībā apturēt briestošo streiku, kura sākums paredzēts jau 7. janvārī un kas ļaunākajā gadījumā varētu novest pie lidsabiedrības maksātnespējas, citējot Äripäev, raksta BBN.

Šo sarunu rezultāts lielā mērā varētu noteikt turpmāko aviokompānijas likteni, ziņo medijs. «Ja mēs nespēsim vienoties un piloti uzsāks streiku, aviokompānijai varētu būt sarežģīti saglabāt biznesu un tā varētu bankrotēt,» atzina Estonian Air izpilddirektors Jans Palmers.

Paziņojums par pilotu streiku jau tagad ir negatīvi iespaidojis lidsabiedrības finanses, samazinoties biļešu pārdošanas apjomiem.

Aviokompānijas un pilotu arodbiedrības vidutājs Henns Parns (Henn Pärn) pauda, ka attiecības starp abām pusēm ir juceklīgas.

Piloti pieprasa 2008. gada kolektīvā nolīguma noteikumu pieņemšanu. Piloti un aviokompānija sarunas uzsāka 2008. gadā, taču 2010. gadā tās tika pārtrauktas. Pašlaik gaisa kuģu vadītāji uzstādījuši ultimātu aviokompānijai parakstīt jaunu nolīgumu, tomēr, saskaņā ar J. Palmera teikto, tas nekad nenotiks, jo kompānijai nav nekādu iespēju piekāpties un parakstīt šādu vienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Estonian Air izdodas novilcināt pilotu streiku, kas var izraisīt lidsabiedrības bankrotu

Gunta Kursiša, 07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Igaunijas nacionālās lidsabiedrības Estonian Air vadības un pilotu arodbiedrības sarunām, pilotu apvienība pavēstījusi, ka streiks, kurš, saskaņā ar Estonian Air vadības pausto, ļaunākajā gadījumā varētu izraisīt aviokompānijas bankrotu, tiks atcelts par vienu dienu, informē BBN.

Piloti norādīja, ka streiks dienu vēlāk nekā plānots - otrdien, 8. janvārī - sāksies gadījumā, ja līdz tam laikam netiks parakstīts jauns kolektīvais nolīgums starp lidsabiedrības vadību un pilotu apvienību. Pirms nolīguma parakstīšanas to jāapstiprina Estonian Air padomei.

Jau vēstīts, ka Igaunijas nacionālās aviokompānijas piloti solīja streiku sākt jau 7. janvārī. Paziņojums par pilotu streiku jau pagājušajā nedēļā negatīvi iespaidoja lidsabiedrības finanses, samazinoties biļešu pārdošanas apjomiem. Turklāt Estonian Air izpilddirektors Jans Palmers norādīja, ka gadījumā, ja streiks notiks, aviokompānijai varētu būt sarežģīti saglabāt biznesu un tā varētu bankrotēt. Kompānijas padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke norādīja, ka streiks vēl nenozīmētu maksātnespējas iestāšanos, tomēr varētu izveidoties ārkārtīgi sarežģīta situācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība aizvadīto gadu noslēgusi ar zaudējumiem 49,2 miljonu eiro apmērā. Gada laikā aviokompānijas zaudējumu apjoms ievērojami pieaudzis – 2011. gadu kompānija noslēdza ar zaudējumiem 17,3 miljonu eiro apmērā.

Tikmēr lidsabiedrības apgrozījums pērn sasniedzis 91,5 miljonus eiro, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Komentējot lidsabiedrības finanšu rādītājus, Estonian Air izpilddirektors Jans Pamers norādīja, ka pērn aviokompānijas padome nolēma mainīt biznesa modeli, pievēršoties reģionālajiem lidojumiem.

«Lai arī lidsabiedrība pērn pārvadājusi rekordaugstu skaitu pasažieru, ienākumi nespēja sniegt nepieciešamo finansējumu. Lidsabiedrība, sākoties vasaras sezonai, iegādājās četras jaunas lidmašīnas, tomēr flotes nomaiņa izrādījusies dārgāka nekā plānots,» sacīja J. Palmers. Db.lv jau vēstīja, ka Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem, aviokompānijai vairs nav vajadzīgas. Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus.

Komentāri

Pievienot komentāru