Transports un loģistika

«Eurostar» dzelzceļš izkonkurē lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 21.09.2004

Jaunākais izdevums

Aizvien vairāk ceļotāju braucieniem no Lielbritānijas uz Franciju un Beļģiju izvēlas dzelzceļa nevis lidsabiedrību pakalpojumus. Atsaucoties uz Eurostar sniegtajiem datiem, sakarā ar nerentabilitāti, lidsabiedrība British Airways oktobra beigās ir nolēmusi slēgt pasažieru pārvadājumus maršrutā Londona (Getvikas lidosta) –Parīze (Šarla de Gola lidosta). Arī lidsabiedrība Easyjet vairs neturpinās pasažieru pārvadājumus starp Getviku un Parīzi, kā arī samazinās reisus maršrutā Lutona (Lielbritānija) - Parīze. No oktobra beigām iepriekšējo piecu reisu vietā dienā paredzēti četri reisi. Eurostar atzīmējis, ka kompānija nodrošina 59% no dzelzceļa un avio kopējiem pasažieru pārvadājumiem maršrutā Londona - Brisele un 66% pārvadājumu maršrutā Londona-Parīze (jūlija mēnēša dati). Kā atzinis Eurostar direktors Pauls Čārlzs, ātrvilcieni ir spēcīgi konkurenti gan British Airways, gan Ryanair un Easyjet. Pēc Civilās Aviācijas Pārvaldes (Civil Aviation Authority) datiem, no lidsabiedrībām pāri palikušās tirgus daļas, līderpozīciju maršrutā Londona - Parīze ieņem Air France (13%), aiz sevis atstājot British Airways (12%), Bmi (5%) un Easyjet (4%). Maršrutā Londona - Brisele, no lidsabiedrībām visveiksmīgāk darbojas British Airways (23%). Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperts: ja uzņēmumam nesokas bizness, jāveic «ieskaits» patērētāju pasaulē

Nozare.lv, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja uzņēmumam neklājas labi biznesā, vispirms jāielūkojas patērētāju pasaulē, savu viedokli pauda inovāciju eksperts Hamišs Teilors.

Viņš skaidroja, ka praktiskais ieskats patērētāju dzīvē jeb «vieglais ieskats» («soft insight») nozīmē pavadīt kādu laiku patērētāja pasaulē bez jebkāda plāna, lai redzētu, kas notiek. Šādā veidā var pamanīt dažādas nianses par patērētājiem, piemēram, valodu, ko viņi lieto, kā viņi izmanto produktus utt.

Kā piemēru Teilors minēja savu pieredzi ātrgaitas vilcienu kompānijā Eurostar.

«Kad sāku strādāt, kompānija zaudēja naudu un bija lielās nepatikšanās. Ja zaudē tik daudz naudas, tas nozīmē, ka esi kaut ko palaidis garām, kaut ko nesaproti par patērētājiem,» stāstīja eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa kompānija Eurostar, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus no Londonas uz Parīzi un Briseli caur Lamanša šaurumu, no Vācijas kompānijas Siemens par 700 miljoniem sterliņu mārciņu iegādāsies 10 jaunus ātrvilcienus, ziņo BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienu operators "Eurostar", kas nodrošina satiksmi zem Lamanša šauruma, saņēmis 290 miljonu eiro palīdzību, lai spētu pārciest koronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi, teikts otrdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Uz bankrota sliekšņa nonākušais "Eurostar" norāda, ka kapitāla iepludināšana, ko nodrošina tā akcionāri, tostarp Francijas vilcienu operators SNCF, un banku aizdevumi palīdzēs nodrošināt uzņēmuma nākotni.

Koronavīrusa pandēmijas ierobežošanai paredzēto pasākumu dēļ dramatiski sarucis "Eurostar" pārvadāto pasažieru skaits. Šobrīd ik dienu kursē tikai viens uzņēmuma vilciens starp Londonu un Parīzi un Londonu un Briseli.

Pretēji nacionālajiem uzņēmumiem, kurus glābušas to valdības, "Eurostar" nav spējis iegūt valsts palīdzību, jo Francijas valdība to uzskata par britu uzņēmumu, bet briti to uzskata par franču kompāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" finanšu līdzsvara nodrošināšanai 2020. gadā ir nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta aptuveni 25 milj. eiro apmērā, kā arī papildus finanšu līdzekļi 15,8 milj. eiro apmērā, lai kompensētu neattiecināmās izmaksas pilnā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai visa 2020.gada laikā, informē uzņēmumā.

LDz skaidro, ka 2019. gads Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis sarežģīts gan globālā, gan reģionālā līmenī - dažādu ārēju faktoru rezultātā ir ievērojami samazinājušies kravu pārvadājumu apjomi. Šī situācija ir būtiski ietekmējusi visu Latvijas transporta nozari, bet visspēcīgāk tas ir skāris tranzīta jomā darbojošos uzņēmumus, t.sk., VAS "Latvijas dzelzceļš".

Arī 2020. gada pirmo divarpus mēnešu kravu pārvadājumu tendences, kā arī pašreizējie pasaules un reģiona ekonomiku potenciāli satricinošie notikumi liecina, ka situācija, kas saistīta ar kravu pārvadājumu apjomiem, būtiski neuzlabosies vai, iespējams, pat pasliktināsies.

Tādējādi, lai gan Latvijas tautsaimniecības interesēs dzelzceļa tīkla darbību nepieciešams saglabāt pilnā apjomā, neskatoties uz jau pagājušā gada nogalē uzsāktajiem striktajiem izmaksu optimizācijas un darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, "Latvijas dzelzceļš" 2020. gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumi ir samazinājušies tik būtiski, ka tie nesedz izmaksas, kuras jau šobrīd ir samazinātas iespējami zemākajā līmenī, vienlaikus neapdraudot dzelzceļa infrastruktūras kvalitāti un kustības drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas asociācija Transports un Loģistika aicina VAS Latvijas dzelzceļš2008. gadā apturēt kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu

, 23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik VAS Latvijas dzelzceļš notiek 2008. gada kravu pārvadājumu tarifu politikas apspriešana. Jaunā tarifu projekta pieņemšanas priekšvakarā BATL vērš VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz to, ka 2007. gada laikā jau divas reizes tika paaugstināti dzelzceļa kravu pārvadājumu tarifi.

No 1. janvāra VAS Latvijas dzelzceļš palielinājusi maksu par kravu pārvadājumiem vidēji par 10%. No 2007. gada 1. jūlija, neraugoties uz daudzajiem uzņēmēju un BATL protestiem, tika paaugstināta maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Infrastruktūras izmantošanas cenu pieaugums sadārdzinājis kravu pārvadājumus pa Latvijas dzelzceļiem par 10%.

Vienlaikus ar tarifu paaugstināšanos jau otro gadu pēc kārtas konsekventi samazinās kravu pārvadājumu apjoms. Pēc 2006. gada rezultātiem, transportēšanas plūsmu apjoms krities par 11,2%. 2007. gada laikā šis process turpinās un pirmajā pusgadā pārvadājumu apjoms samazinājies par 6,9%.

BATL atbalsta VAS Latvijas dzelzceļš vadības viedokli, ka infrastruktūras uzturēšanas izdevumi ir jānosedz, turklāt arī no budžeta līdzekļiem. Tajā pašā laikā mēs vēlreiz vēršam VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz nepieciešamību novērst strīdīgos un dubultos maksājumus, kas paredzēti Metodikā dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanai un rada gan neattaisnotas infrastruktūras izmantošanas izmaksas, gan arī kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš līdz gada beigām plāno atlaist apmēram 1500 darbinieku

Lelde Petrāne, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Šodien izplatītā paziņojumā tas skaidro, ka 2019. gads gan koncernam "Latvijas dzelzceļš" (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka jau kopš 2019. gada vasaras "Latvijas dzelzceļš" aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs, precēm no Ķīnas sasniedzot Eiropu.

Tāds ir viens no galvenajiem secinājumiem VAS Latvijas dzelzceļš organizētajā konferencē Globālās transporta kustības izaicinājumi.

«Dzelzceļš kopumā piedzīvo renesansi, arī Latvijas dzelzceļa infrastruktūru gaida lielas pārmaiņas. Mēs esam globālu iespēju un izaicinājumu priekšā, un ir skaidrs, ka Latvijas dzelzceļš pastāvēs arī turpmākos 100 gadus,» konferences ievadā sacīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Savukārt VAS Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Māris Kleinbergs ministra teikto apstiprināja, norādot, ka 2035. gadā pēc Rail Baltica projekta noslēgšanas uzņēmums gūs sasaisti ar visu Eiropu un spēs sniegt izcilus pakalpojumus gan Rietumu, gan Austrumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirotuneļa, kas savieno Lielbritāniju un Franciju, operators Eurostar šī gada pirmajos trīs mēnešos pārvadājis 2,17 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo BBC.

Db.lv jau ziņoja, ka ātrgaitas vilcieni noteiktos maršrutos ir ātrāki nekā lidmašīnas. Piemēram, no St Pancras stacijas Londonā līdz Parīzei ar Eurostar vilcienu var aizbraukt 2 stundu un 15 minūšu laikā, savukārt ar lidmašīnu ceļā paies 2 stundas un 50 minūtes, pie kam ceļot ar lidmašīnu nereti sanāk dārgāk.

2008. gada pirmajā ceturksnī Eurostar apgrozījums sasniedzis 352,4 miljonus eiro, kas ir par 25,2% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā 2007. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrgaitas vilcienu bizness paliek ar vien izdevīgāks tā attīstītājiem, jo to neskar virkne problēmu, kuras, savukārt, skar aviokompānijas, piemēram, CO2 izmešu daudzums u.c. Taču tagad vilcienam ir vēl lielāks plus - tas ir ātrāks nekā lidmašīnas, raksta Fortune.

14. novembrī atvērās ilgi rekonstruētā vilcienu stacija St Pancras, nokuras uz dažādām Eiropas vietām ved Lielbritānijas ātrgaitas vilcieni no kompānijas Eurostar. Stacijas rekonstrukcija kopumā izmaksāja vairāk nekā 1,6 miljardus USD.

No St Pancras stacijas Londonā līdz Parīzei ar Eurostar vilcienu var aizbraukt 2 stundu un 15 minūšu laikā, liecina informācija laikraksta Telegraph mājaslapā. Savukārt žurnāls Fortune raksta, ka Francijas kompānijas TGV vilcieni no Londonas stacijas Waterloo šo pašu ceļu veic 2 stundās un 45 minūtēs (kopējās ceļa izmaksas - 457 USD). Ar lidmašīnu ceļā paies 2 stundas un 50 minūtes (kopējās ceļa izmaksas 805 USD). Fortune aprēķinātais ceļa ilgums ir no Londonas līdz Parīzes centram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidošana ar «Lufthansa» kļūs ievērojami dārgāka

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. septembra tiks iekasēta pakalpojuma maksa par katru izsniegto biļeti. Vairāk kā 20 lidsabiedrības ir paziņojušas par servisa komisijas maksas ieviešanu līdz pat 45 eiro par vienu biļeti. Iegādājoties biļetes ceļojumu birojos šī komisijas maksa var vēl palielināties. Praktiski šī gada rudenī lidsabiedrības ir nolēmušas mainīt savu sistēmu. Šoreiz zaudētājos būs pasažieri, kuriem nāksies ievērojami vairāk maksāt par savu lidojumu, neatkarīgi no tā kur tiks iegādāta biļete – internetā, ceļojumu birojā vai arī pie pašas lidsabiedrības. Iemesls šādai rīcībai ir lidsabiedrības Lufthansa lēmums svītrot komisijas maksājumus ceļojumu birojiem Vācijā no šī gada 1. septembra. Patlaban komisijas maksājumi sasniedz atkarībā no lidojumu mērķa un rezervētās klases 5-9% no biļetes cenas. Lufthansa piedāvā ceļojumu birojiem par katru pārdoto biļeti iekasēt papildus vēl savu pakalpojumu samaksu. Jaunā sistēma Lufthansai ir izdevīga pat vairāku iemeslu dēļ. Proti, tā ietaupa gadā līdz 100 miljoniem eiro kā arī klienti maksās paši par saņemtajiem ceļojumu biroju pakalpojumiem. Neatkarīgi no tā kur pasažieri iegādāsies sev lidojuma biļeti, tiem būs jāmaksā: iekšzemes un Eiropas lidojumu maršrutos Lufthansa iekasēs no pasažieriem 30 eiro par biļeti, bet tālo lidojumu maršrutos pat 45 eiro. Šāda sistēma ir nepieciešama, lai nosegtu biļešu pārdošanas tehnisko pusi, materiālus un personāla izmaksas. Maksāt pasažieriem nāksies vairāk, kaut arī pašam piedāvātajam produktam nekas neuzlabosies. Sekojot lidsabiedrībai Lufthansa, vairāk kā 20 citas lidsabiedrības pāries uz nulles komisijas maksām, tai skaitā ir gandrīz visas lielākās Eiropas un Ziemeļamerikas lidsabiedrības. Jau no 1. septembra līdzās Luthansa stāsies vēl sešas lidsabiedrības, bet pārējās 15, kuru vidū ir Air France, British Airways, Delta un United, plāno pievienoties laika posmā no šī gada 1. oktobra līdz nākošā gada 1. februārim. Pakalpojuma izmaksas būs līdzīgas ar Lufthansa ieviesto izmaksu sistēmu, proti no 30 līdz 45 eiro, taču būs arī lidsabiedrības (Lufthansa, Air France, ANA), kuras ir nolēmušas no pasažieriem, kuri vēlēsies elektroniski sastādītu biļeti saņemt arī drukātā veidā iekasēt vēl ekstra 8 eiro, bet Finnair - 10 eiro un Swiss - 15 eiro. Salīdzinoši Norvēģijā, kur jau pagājušā gada sākumā tika ieviesta nulles komisijas maksa, tagad ceļojumu biroji iekasē no klientiem pakalpojuma maksu 25- 50% apmērā. Šajā sakarībā iespējams izdevīgāk ir pasažieriem nākotnē izvēlēties savu biļeti internetā, nevis to pirkt ceļojumu birojos. Eksperti prognozē, ka ievērojami samazināsies ne tikai lidsabiedrību klientu skaits, bet arī ceļojumu biroju skaits. Jāatzīmē, ka ASV nulles komisiju ieviesa jau 2001. gada martā. Kopš tā laika American Society of Travel Agents ir atzīmējusi 33 000 ceļojumu biroju bankrotu un 55 000 darba vietu zaudējumu. Taču klientiem ir iespēja jau tagad rezervēt savu nākamo lidojumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi gatavo likvidācijai

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir iecerēts izbeigt VAS Latvijas dzelzceļš izšķirošo ietekmi un līdzdalību AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas ir pirmais solis ceļā uz privātās kapitālsabiedrības likvidāciju un tās sniegto pakalpojumu nodošanu VAS Latvijas dzelzceļš, informēja Satiksmes ministrija.

VAS Latvijas dzelzceļš izšķirošās ietekmes izbeigšanu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi paredz attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas ceturtdien, 14. februārī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.

VAS Latvijas dzelzceļš, kurā valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija, pieder 51 % kapitāla daļu AS Starptautiskie pasažieru pārvadājumi. Uzņēmums Starptautiskie pasažieru pārvadājumi nodarbojas tikai ar starptautisko pasažieru un bagāžas pārvadājumu organizēšanas pakalpojumu sniegšanu, turklāt tā vienīgais pakalpojumu pasūtītājs un maksātājs ir VAS Latvijas dzelzceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar nākamo gadu infrastruktūras lietošanas maksa pieaugs vidēji par 15% – kravu pārvadājumiem par 13.6% un pasažieru pārvadājumiem par 17.7%.

Pašlaik spēkā esošā infrastruktūras lietošanas maksa tika noteikta 2007.gada pavasarī, un, ņemot vērā kopējo situāciju tautsaimniecībā, ir pieaugušas faktiski visas VAS Latvijas dzelzceļš darbības izmaksas. Tādēļ sākot ar nākamo gadu infrastruktūras lietošanas maksa pieaugs vidēji par 15% – kravu pārvadājumiem par 13.6% un pasažieru pārvadājumiem par 17.7%.

Šodien apstiprinātais infrastruktūras maksas pieaugums ir mazāks, nekā sākotnēji plānots, jo kopš septembra beigām, kad VAS Latvijas dzelzceļš iesniedza regulatoram informāciju par savām izmaksām, ekonomiskā situācija ir ievērojami mainījusies, kā rezultātā sarukušas sagaidāmās kurināmā izmaksas un vairs netiek plānots darbaspēka izmaksu pieaugums. SPRK ir pārbaudījusi iesniegtos dzelzceļa infrastruktūras izmaksu rādītājus un aprēķinus un konstatējusi, ka tie atbilst metodikā noteiktajai aprēķina pieejai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgotāji norāda, ka pretēji pērnā gada nogalei šogad a/s Latvijas balzams ražotais Rīgas šampanietis izkonkurējis Martini Asti.

Arī SIA Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa norāda, ka Rīgas šampanietis ik gadu ir populārs, un šogad jo īpaši, jo tas tiek tirgots par ļoti izdevīgu cenu, kas ir zemāka nekā pērn un tādejādi ir svarīgs motivators iegādei. Tuvojoties svētkiem, šampaniešu pārdošanas apjomi pieaug ar katru dienu, taču jāpiebilst, ka pēc dzirkstošajiem vīniem vislielākais pieprasījums ir tieši pirms paša Jaunā gada - piemēram, 31. decembrī parasti vienas dienas laikā tiek nopirkts tik daudz šampanieša, cik ikdienā divu nedēļu laikā, klāsta Z. Eniņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) iepirkumam par 48 staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību, LDz ir noslēdzis līgumus par projektēšanas un būvniecības darbu veikšanu ar diviem būvniecības uzņēmumiem.

Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību piecās dzelzceļa līnijās (Rīga- Jelgava, Rīga – Tukums II, Rīga – Krustpils, Zemitāni – Skulte (Kalngale – Skulte), veiks pilnsabiedrība “BMGS – FIMA”, savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni – Skulte (Zemitāni – Vecāķi)) šos darbus veiks “LEONHARD WEISS” OÜ.

VAS “Latvijas dzelzceļš” šo projektu īsteno Eiropas Savienības (ES) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu VAS Latvijas dzelzceļš uzlikusi naudas sodu 25 000 Ls apmērā, jo uzņēmums līgumos ar kravu un pasažieru pārvadājumu sniedzējiem iekļāvis tādus noteikumus, kas deformē konkurenci.

Kā liecina medijiem sniegtā informācija, KP konstatējusi - VAS Latvijas dzelzceļš, kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvadātājs, atrodoties dominējošā stāvoklī, nepamatoti piedāvāja slēgt līgumus ar komercsabiedrībām, kuru privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra ir savienota ar publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru. Viens no līguma punktiem paredzēja, ka materiālus sliežu ceļu remontam noteiktos termiņos jāpiegādā Daugavpils ceļu distances līgumpartneriem, t.i., a/s DITTON pievadķēžu rūpnīca, a/s Daugavpils siltumtīkli un SIA Veiksme VR, bet, ja tas netiek izdarīts noteiktajos termiņos, paredzēts līgumu lauzt un slēgt pievedceļus vagonu padošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eurostar biļešu pārdošana pieaug

Aisma Orupe, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lamanša tuneļa vilcienu satiksmes operators Eurostar ir paziņojis par ienākumu pieaugumu pirmajos šā gada trijos mēnešos, salīdzinot ar postošo 2009. gada nogali.

Biļešu pārdošana pirmajam ceturksnim sasniegusi 178 miljonus, kas ir par 5% vairāk nekā pērn tajā pašā laika periodā. Šie skaitļi ir sensācija Eurostar, kas tika kritizēts par to, ka pirms Ziemassvētkiem izgāja no ierindas virkne vilcienu. Pētījums attiecībā uz avārijām, kas atstāja ap 2 500 pasažieru iesprūdušus Lamanša tunelī, parādīja, ka firmas evakuācijas plāni ir nepietiekami.

Pasažieru skaits no janvāra līdz martam sasnieguši 2 miljonus – un par 22% pieaudzis to klientu skaits, kas dzīvo ārpus Eiropas. Tomēr biznesa klientu skaits, kas izmanto šo pakalpojumu, joprojām nav pieaudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Strauji palielinājusies satiksme Lamanša tunelī

Ritvars Bīders, 19.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tunelī zem Lamanša šauruma, kura operators ir kompānija Eurotunnel, šā gada pirmajos sešos mēnešos strauji palielinājusies automašīnu un vilcienu plūsma, ziņo BBC.

Šā gada pirmajā pusē tuneli šķērsojuša par 41% vairāk kravas automašīnu nekā pērn attiecīgajā laika periodā. Vieglo automašīnu plūsma palielinājusies par 17%. Par 6% palielinājies arī Eurostar vilcienu plūsma caur tuneli.

Rezultātā Eurotunnel apgrozījums šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, palielinājies par 22%. Taču, neskatoties uz to, kompānija pusgadu beigusi ar 45 miljonu eiro lieliem zaudējumiem. Daļēji pie tiem vainojams strīds apdrošināšanas jomā.

Eurotunnel un Eurostar joprojām nevar sadalīt apdrošināšanas atbildību saistībā ar 2008. gadā notikušo ugunsgrēku Lamanša tunelī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Simtiem pasažieru aizvadītajā naktī un šorīt iesprostoti Eurostar pasažieru vilcienos vai palikuši gaidām stacijās, jo vairāki nelegālie imigranti sakāpuši uz sliedēm netālu no Francijas ostas pilsētas Kalē, aizkavējot vilciena satiksmi Lamanša tunelī, ziņo mediji.

Francijas valsts dzelzceļa uzņēmums SNCF ziņoja, ka uz sliedēm Lamanša tuneļa Francijas pusē manīti cilvēki, tādēļ vilcieni apturēti.

Tika apturēti vairāki vilcieni ar simtiem pasažieru, no kuriem daudzi sūdzējās par stundām ilgu sēdēšanu tumšos, smacīgos vagonos, kam atslēgta elektrība.

Pasažieri sociālajos medijos sūdzējās arī par informācijas trūkumu un neziņu par notiekošo.

Eurostar paziņoja, ka dara visu iespējamo, lai nodrošinātu pasažierus ar ūdeni un pārtiku, kamēr viņi gaida.

Pēc ilgas kavēšanās trīs vilcieni turpināja ceļu uz Londonu, bet divi bija spiesti atgriezties Parīzē.

Vēl viens vilciens tehnisku problēmu dēļ nespēja atgriezties Parīzē un pēc pasažieriem tika nosūtīts jauns vilciens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperts: uzņēmumam izrāvienu var nodrošināt arī idejas «zagšana» no citas jomas

Nozare.lv, 13.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovācijas ne vienmēr nozīmē milzīgus ieguldījumus augstajās tehnoloģijās vai izpētē un attīstībā un reizēm uzņēmumam izrāvienu var nodrošināt idejas «zagšana» no kādas citas jomas, atklāj inovāciju eksperts Hamišs Teilors.

Tas ir viens no vairākiem viņa ieteiktajiem principiem, lai uzņēmums būtu inovatīvs. Šo principu Teilors sauc par «meistarīgu zagli» («master thief»).

«Runa ir par labu «zagšanu». Ja skatāties tikai uz citām kompānijām jūsu nozarē, kā plānojat būt inovatīvs? Redzat tikai šo kompāniju līmeni un varat kļūt tikpat labs kā citi, bet inovāciju izrāviens ir kas cits. Jāskatās uz citām nozarēm,» principu skaidroja Teilors.

Kā piemēru viņš minēja pieredzi aviosabiedrībā British Airways. «Piemēram, kad vēlējāmies ielikt gultas lidmašīnās, devāmies pie tradicionālajiem ražotājiem. Viņi sniedza lekciju, kāpēc viņi ir eksperti sēdekļu ražošanā, bet viņi nederēja šim darbam. Kāpēc? Jo viņi bija pārāk lieli eksperti un zināja visus iemeslus, kāpēc tas nesanāks. Devāmies pie kompānijas, kas ražo interjera priekšmetus luksusa jahtām. Viņi piedāvāja daudz labākas idejas, jo izgatavo priekšmetus mazākām telpām,» stāstīja eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. novembra tūrisma aģentūra Latvia Tours sadarbībā ar Deutsche Bahn piedāvā iegādāties biļetes braucieniem ar vilcieniem visā Eiropā. Piedāvājums aptver 40 Eiropas dzelzceļa kompāniju un 66 Vācijas transporta kompāniju apkalpotos maršrutus.

Latvia Tours un Deutsche Bahn noslēgtā līguma rezultātā klienti Latvijā varēs iegādāties biļetes uz Eiropā populāriem tālsatiksmes ātrvilcieniem, kā, piemēram, ICE-InterCityExpress (starppilsētu ekspresis), TGV-Train grande vitesse (ātrvilcieni Francijā ), ES -Eurostar (ātrvilcieni Itālijā), THA-Thalys (ātrvilcieni, kas savieno Parīzi, Ķelni, Briseli un Amsterdamu), CIS-Ciasalpino (šķērso kalnu maršrutus Itālijā un Šveicē), TLG-Talgo (ātrvilciens Spānijā), EST-EuroStar (Londona-Parīze- Londona), EU-EuroNight (nakts vilcieni Vācijā, Polijā, Austrijā, Itālijā, Ungārijā un Rumānijā), u.c., db.lv informēja Latvia Tours pārstāve Ilze Andžāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības airBaltic glābšana būtiski atšķiras no situācijas ar Parex banku, intervijā Latvijas Radio sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V).

"Situācijas ir atšķirīgas. Nevar salīdzināt banku sektoru ar aviosabiedrību. Atšķirīgas nozares ar atšķirīgām problēmām," uzsvēra Dombrovskis.

Aviokompānijas gadījumā nauda tiek ieguldīta uzņēmuma darbības stabilizēšanai, "valdība to gatava darīt, taču ar konkrētiem nosacījumiem", savukārt Parex bankas gadījums bijis pavisam citāds, uzsvēra premjers.

Valdība iesaistīsies Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic glābšanā, kā nosacījumu izvirzot kompānijas vadības un menedžmenta maiņu, jo valsts kapitāla daļu pārdošana pašreizējā situācijā faktiski būtu to atdošana par pārāk zemu cenu, skaidroja Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija novembrī nosūtījusi tiesiskās palīdzības lūgumu Latvijai, prasot piedzīt vairāk nekā 20 miljonus eiro no nacionālās lidsabiedrības «airBaltic», liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Prasība saistīta ar bijušajam «Latvijas Krājbankas» lielākajam akcionāram Vladimiram Antonovam savulaik piederējušo, nu jau bankrotējušo Krievijas banku «Investbank», kas 2012.gada martā sāka trīs civillietas pret bijušo «airBaltic» akcionāri SIA «Baltijas aviācijas sistēmas» (BAS) un «airBaltic» kā līdzatbildētāju, prasot atmaksāt it kā izsniegto aizdevumu 18,4 miljonu apmērā, procentus un līgumsodu.

Latvijas Tieslietu ministrijā (TM) aģentūrai LETA apstiprināja, ka ministrijas lietvedībā ir saņemti tiesiskās palīdzības lūgumi no Krievijas Tieslietu ministrijas par spriedumu atzīšanu un izpildi Latvijas teritorijā. Lūgumi, kas attiecas uz parādu piedziņu no «airBaltic» un BAS, saņemti šī gada 21.novembrī, taču to saturu TM nevarot komentēt.

Komentāri

Pievienot komentāru