Jaunākais izdevums

Ne visi spēj noticēt tam, ka gados jaunais Facebook izpilddirektors un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg), patiesībā ir ļoti labs strādājošo vadītājs, turklāt viņa lielākais talants slēpjas mākā atlaist pareizos cilvēkus, raksta Business Insider.

Par M. Cukerberga vadītāja prasmēm liecina fakts, ka septiņu gadu laikā viņš no «kopmītņu istabiņas projekta» izaudzējis simts miljardu ASV dolāru vērtu kompāniju ar trīs tūkstošiem darbinieku.

Saskaņā ar Facebook bijušā darbinieka Henrija Blodžeta (Henry Blodget) teikto New York Magazine, viens no labākajiem M. Cukerberga trikiem ir viņa talants cilvēku atlaišanā. «Pamatā, ir divi veidi, kā «būvēt» organizāciju,» viņš skaidro. «Pirmais, ir tas, ka jūs varat būt izcils cilvēku pieņemšanā darbā, bet otrais – jūs varat būt lielisks viņu atlaišanā,» stāsta H. Blodžets, norādot, ka M. Cukerbergs ir veiksmīgs otrā tipa vadītājs. «Mēs esam pieņēmuši darbā cilvēkus, kas nebija «īstie», un mēs esam arī gana ātri rīkojušies, lai šo kļūdu labotu. Markam pienākas atzinība par sekošanu šai situācijai, kā arī šādu apzināšanos, kad no darbiniekiem jāšķiras,» norāda bijušais Facebook darbinieks. «Gadās arī tādas situācijas, kad personāls, kas iepriekš ir bijis labs, kompānijai augot, vairs neatbilst uzņēmuma attīstības līmenim. Šādos gadījumos šķirties no darbinieka ir vēl grūtāk, ņemot vērā, ka šie darbinieki ir piesaistījuši lojālus partnerus un citus kolēģus, tomēr Marks arī šinī jomā ir izdarījs pareizās izvēles,» stāsta H. Blodžets.

Tā, piemēram, Sīns Pārkers (Sean Parker) pievienojās Facebook 2004. gada vasarā kā kompānijas pirmais prezidents. Viņš noturēja Facebook «uz ceļa» arī tad, kad pats M. Cukerbergs bija aizrāvies ar Wirehog projektu, bet vissvarīgāk – viņš nodoršināja to, ka M. Cukerbergs var pilnībā kontrolēt kompāniju. S. Pārkers, kurš pats bija ticis «izraidīts» no kompānijas Napster un vēlāk arī no Rolodex pakalpojuma Plaxo, vēlējās būt drošs, ka M. Cukerbergu negaida līdzīgs liktenis, tādēļ viņš palīdzēja palielināt M. Cukerberga akciju skaitu Facebook līdz 57%, tādējādi nodrošinot viņam pilnīgu kontroli pār uzņēmumu. Tomēr tā kā S. Pārkera atbildības sajūta bijusi pārāk liela, pēc gada viņam nācās Facebook pamest. Pēc viņa aiziešanas kompānijai pievienojās bijušais Amazon vadītājs Ovens van Nata (Owen van Natta), kura vadībā uzņēmuma darbinieku skaits pieauga par vairākiem simtiem, ienākumi palielinājās no nedaudz mazāk kā vienam miljonam ASV dolāru līdz 150 miljoniem ASV dolāru gadā. Sirds dziļumos O. van Nata bija kā radīts uzņēmuma pirmo soļu formēšanā - viņš bija lielisks darījumu slēdzējs, bet ne stabilākās kompānijas vadītājs, tādēļ 2008. gadā, kad neveiksmīgi tika laists klajā reklamēšanas produkts Beacon, M. Cukerbergs šķīrās arī no O. van Nata, raksta medijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Markam Cukerbergam (Mark Zuckerberg), kuru lielākā daļa no mums zina kā interneta sociālā tīkla Facebook vadītāju, tikko palikuši 29 gadi. Par godu tam publicējam dažus interesantus faktus par šo personību, kuri ne visiem ir zināmi.

1. Ierakstiet @[4:0] Facebook komentārā, un parādīsies Marka Cukerberga vārds.

2. Facebook nav iespējams bloķēt Marku Cukerbergu. Dodieties uz http://www.facebook.com/zuck un izmēģiniet.

3. Pusaudža vecumā Marks bija ateists.

4. Markam un viņa māsam patika joki. Tā, piemēram, Marks un viņa māsa Randi izspēlēja joku 1999. gada Vecgada vakarā. Šajā laikā visi bija noraizējušies par Y2K, teoriju, ka datora datu programmēšanas kļūda varētu sagraut daudzas no datorizētajām sistēmām pasaulē, iestājoties 2000. gadam. Marks zināja, ka viņa vecāki ir satraukušies par Y2K, tādēļ kopā ar māsu sagaidīja precīzi pusnakti un tad atslēdza mājai elektrību, tādējādi liekot vecākiem domāt, ka bailes par Y2K ir piepildījušās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta vietnes Facebook vadītājs Marks Cukerbergs nelielās pārsteiguma kāzās apprecējis ilgtermiņa draudzeni 27 gadus veco Priscillu Čanu. Pāris ir kopā deviņus gadus, bet kāzu diena notikusi īpašā laikā - Čana pabeigusi medicīnas skolu, Cukerbergam bija 28. dzimšanas diena un notika Facebook publiskais akciju piedāvājums (IPO), raksta Reuters.

Lai gan neesot nekādu pierādījumu, ka Cukerberga kāzām ir kāds sakars ar IPO, to laiks nevarētu būt labāks, vismaz gadījumā, ja pāris kādreiz izlems šķirties, raksta medijs.

Reuters norāda - jau kādu laiku zināms, ka «Marks Cukerbergs ir vērts miljardus», bet Facebook ir privāts uzņēmums un, IPO esot vēl nākotnē, bija grūti noteikt īsto vērtību. Taču tagad to izdarīt ir daudz vieglāk.

Īpaši noderīgas šādas zināšanas esot gadījumā, ja starp Cukerbergu un jauno sievu slēgts laulību līgums par aktīvu sadali šķiršanās gadījumā.

Apprecoties pēc IPO, esot vieglāk noteikt Cukerberga akciju vērtību laulības sākumā un beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cukerbergs labdarībai ziedo Facebook akcijas 500 miljonu vērtībā

Jānis Rancāns, 19.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vadītājs Marks Cukerburgs labdarībai ziedojis sociālā portāla akcijas 500 miljonu ASV dolāru vērtībā. Ziedojumu saņems organizācija Silicon Valley Community Foundation, kas nodarbojas ar dažādu grantu izsniegšanu.

M. Cukerbergs un viņa sieva Priscilla jau pirms diviem gadiem pavēstīja, ka lielāko daļu savu ienākumu ziedos labdarībai, vēsta Bloomberg. Pāris jau ziedojis 100 miljonus dolāru izglītības reformai Ņuarkā, Ņūdžersijas štatā. Par šo naudu reģionā tika atvērtas četras vidusskolas un vienpadsmit sagatavošanas skolas.

Savā Facebook lapā M. Zukerbergs arī norāda, ka viņš pievienojies multimiljonāru Bila Geitsa un Vorena Bafeta kustībai, kuras ietvaros bagātnieki tiek aicināti ziedot pusi savā rīcībā esošo bagātību labdarībai.

Facebook vadītāja ziedojumu atzinīgi uzņēmuši filantropijas eksperti, kas norādījuši, ka M. Cukerberga rīcība, iespējams, kalpos kā piemērs citiem gados jaunajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmējiem, kuri salīdzinoši maz nodarbojas ar labdarību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijai Facebook piederošā viedtālruņu īsziņu apmaiņas rīka WhatsApp lietotāju skaits sasniedzis miljardu, paziņojis Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs.

«Viens miljards cilvēku tagad lieto WhatsApp,» Cukerbergs pavēstīja savā Facebook lapā. «Ir tikai daži servisi, kas savieno vairāk nekā miljardu cilvēku.»

Viena miljarda lietotāju atzīmi ir sasniedzis arī interneta pārlūka kompānijas Google bezmaksas elektroniskais pasts Gmail, pirmdien paziņoja šīs kompānijas vadītājs Sundars Pičajs.

WhatsApp lietotāju skaits ir vairāk nekā divkāršojies, kopš Facebook 2014.gada beigās to nopirka par 19 miljardiem ASV dolāru, liecina Cukerberga minēti dati.

«Gandrīz katrs septītais cilvēks uz Zemes katru mēnesi lieto WhatsApp, lai uzturētu kontaktus ar saviem mīļajiem, draugiem un ģimeni,» paziņoja WhatsApp komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša, 28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lai nosūtītu ziņu Cukerbergam, jāsamaksā simts ASV dolāri

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook ir bijis iepriekš zināms kā uzņēmums, kas arvien meklē jaunas iespējas ienākumu plūsmas palielināšanai, un šoreiz tas ieviesis visnotaļ inovatīvu risinājumu – tiem, kas vēlas nosūtīt Facebook līdzdibinātājam Markam Cukerbergam vēstuli sociālajā tīklā, ir jāšķiras no simts ASV dolāriem, novērojis portāls Mashable.com.

Mēģinot nosūtīt Facebook vadītājam vēstuli no vairākiem lietotāju kontiem, tika novērots, ka samaksa par ziņojuma nosūtīšanu tiek prasīta no tiem, kas nav M. Cukerberga sekotāju lokā. Jāpiebilst, ka M. Cukerbergam Facebook «seko» vairāk nekā 16 miljoni sociālā tīkla lietotāju. Kā liecina Db.lv novērojumi, samaksa par vēstules nosūtīšanu netiek prasīta arī no vairākiem Latvijas lietotāju kontiem, arī neesot M. Cukerberga sekotāju pulkā.

Līdz šim ir izskanējušas neoficiālas lietotāju ziņas par to, ka Facebook par atsevišķiem sociālā tīklapakalpojumiem sācis prasīt samaksu, un arī pati kompānija neslēpj, ka «eksperimentē ar cenām» un decembrī mēģināja noskaidrot, vai lietotāji būtu gatavi maksāt par ziņojumu nosūtīšanu iespēju arī tiem cilvēkiem, kas nav lietotāja draugu sarakstā. Pašlaik, nosūtot ziņojumu draugu lokā neesošam cilvēkam, vēstule nonāk mapītē «other» jeb turpat, kur mēstules jeb tā dēvētais spams, taču Facebook eksperimenta laikā piedāvāja iespēju par vienu ASV dolāru šīs vēstules nogādāt lietotāja kontā, parūpējoties, ka tās nepazūd surogātpasta sadaļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijas Facebook akciju cena pirmo reizi nokritusies zem 29 ASV dolāru atzīmes, kas ir zemākais rādītājs kopš Facebook pirmā publiskā akciju piedāvājuma (IPO), kad viena akcija tika pārdota par 38 ASV dolāriem.

Pēc Facebook IPO kompānijas vērtība palielinājās līdz 104 miljardiem ASV dolāriem. DB jau rakstīja, ka Facebook skeptiķi norāda, ka pašreizējā kompānijas vērtība ir daudz par lielu tādam uzņēmumam, kura peļņa 2011. gadā bijusi viens miljards ASV dolāru, bet apgrozījums - 3,7 miljardi ASV dolāru (apgrozījums gada laikā audzis par 88%).

Kopš pirmā akciju publiskā piedāvājuma Facebook akciju cena ir samazinājusies teju par ceturto daļu no tās sāktonējās vērtības.

Facebook akcijas cenas samazināšanās ietekmē Krievijas lielākais sociālais tīkls VKontakte patlaban ir atcēlis savu pirmo akciju publisko piedāvājumu, baidoties atkārtot Facebook bēdīgo scenāriju, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook lietotāju skaits sasniedzis vienu miljardu

Gunta Kursiša, 04.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajā tīkla Facebook lietotāju skaits, kas mediju apmeklē vismaz reizi mēnesī, ir sasniedzis vienu miljardu, citējot kompānijas vadītāja Marka Cukerberga pausto, vēsta BBC.

Kopumā Facebook lietotāji ir 1,13 triljonus reižu nospieduši «like», ielādējuši 219 miljardus fotogrāfiju, kā arī atzīmējuši 17 miljardus atrašanās vietu.

Lietotāju skaits, kas apmeklē Facebook, izmantojot mobilo tālruni, kopš šā gada jūnija pieaudzis par 48 miljoniem, sasniedzot 600 miljonus.

Facebook tika dibināts 2004. gadā, un patlaban raugās uz attīstības tirgiem, kuru iedzīvotājus vēlas piesaistīt sociālajam tīklam.

Facebook izaugsme ir nepieciešama, ja kompānija vēlas saglabāt kompānijas vērtību. Kopš Facebook pirmā publiskā piedāvājuma, kad uzņēmuma vienas akcijas cena bija 38 ASV dolāri, ir sarukusi līdz aptuveni 22 ASV dolāriem. Investori cer, ka kompānija atradīs jaunus veidus, kā palielināt savu lietotāju skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talantu vadība kļuvusi par modes lietu, tomēr ne vienmēr tiek saprasta pareizi un lietota efektīvi. Lusinda Karneja (Lucinda Carney), organizāciju izaugsmes konsultante, rakstā personāla vadības forumā HR Zone skaidro, kāpēc viņa nepiekrīt talantu vadības idejai. Viņa uzskata, ka tā kā uzņēmuma stratēģija nereti tiek lietota, neapzinoties iespējamās sekas. Lai mazinātu riska iespēju, HR Zone nosauktas biežāk sastopamās kļūdas, ko organizācijas pieļauj talantu vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook darbības rezultāti pārsniedz prognozes; gadā nopelnīti 1,5 miljardi dolāru

Lelde Petrāne, 30.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla gigants Facebook paziņojis par peļņu 523 miljonu ASV dolāru apmērā, kas gūta ceturtajā ceturksnī. Ieņēmumi palielinājušies par 63%, pārsniedzot prognozes, vēsta BBC.

Ieņēmumu kāpums galvenokārt saistīts ar reklāmu pārdošanu mobilajās ierīcēs, kas ir vadītāja Marka Cukerberga prioritāte.

Reklāmas ieņēmumi pieauguši par 76%, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā.

Saskaņā ar pašas Facebook datiem 2013. gada decembrī tai bija 757 miljoni ikdienas lietotāju visā pasaulē. 2013. gadā kopumā Facebook nopelnījusi 1,5 miljardus ASV dolāru.

Nākamās nedēļas otrdienā Facebook apritēs desmit gadi. Izaugsme ir iespaidīga - no projekta, kas tika uzsākts M. Cukerberga studenta istabā līdz globālai impērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Amerikānis pieprasa pusi no Facebook

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikānis, kurš turpina juridisku prasību par īpašumtiesībām uz pusi no Facebook, šajā tiesas posmā nevarēs iztaujāt uzņēmuma dibinātāju Marku Cukerbergu, nospriedis tiesnesis, ziņo BBC.

Pols Ceglia apgalvo, ka 2003. gadā iedevis Cukerbergam 1000 ASV dolārus, lai palīdzētu izveidot Facebook, un starp viņiem noslēgts darījums.

Savukārt Facebook akcentē, ka dokuments ir viltojums un vēlas, lai šī lieta tiktu izbeigta.

Ceglia advokātiem lūgts divu mēnešu laikā iesniegt ekspertu ziņojumus par līgumu.

Tiesnesis arī informējis, ka Ceglia advokāti varēs iztaujāt pašas Facebook ekspertus par šo divu lappušu dokumentu.

Kamēr Ņujorkā dzīvojošais Ceglia apgalvo, ka līgums dod viņam tiesības uz pusi no Facebook, Cukerbergs saka, ka tajā brīdī nemaz neesot bijusi runa par Facebook.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook investori gatavojas papildu akciju pieplūdumam tirgū

Gunta Kursiša, 14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook investori, kurus jau paguva pārņemt nopietnas raizes par kompānijas nākotnes izaugsmi, pašlaik gatavojas lielākajam Facebook akciju skaita pieaugumam kopš kompānija uzsāka tirgošanos ar akcijām šā gada maijā, raksta Bloomberg.

Tirgošanā nonāks vēl 804 miljoni akciju, kas pieder bijušajiem Facebook darbiniekiem un tiem, kas tās pārdeva sākotnējā publiskajā akciju piedāvājumā. Tādējādi pašlaik Facebook tirgošanā esošo akciju skaits teju ddubultosies. Iepriekš ar šīm akcijām tika liegts tirgoties, lai uzreiz pēc sākotnējā publiskā piedāvājuma nepārpludinātu tirgu.

Kompānijas līdzdibinātāja Marka Cukerberga akcijas nav to akciju skaitā, kas šoreiz nonāks tirgošanā. M. Cukerbergs norādīja, ka akcijas nepārdos ātrāk kā nākamā gada septembrī. Kompānijas līdzdibinātājam pieder ap 444 milj. Facebook akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook iet Twitter pēdās un ieviesīs hashtag atbalstu; zīmoliem pavērsies jaunas iespējas

Jānis Rancāns, 13.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā vietne Facebook ieviesīs hashtag (marķējumu) atbalstu, lai lietotāji varētu veiksmīgāk sekot līdzi populārām tēmām, par kurām notiek diskusijas. Vārdam pievienojot simbolu #, tas tiks pārvērsts klikšķināmā saitē, kas apkopos citu cilvēku ierakstus par attiecīgo tēmu. Eksperti to vērtē kā pozitīvu soli, kas zīmoliem pavērs jaunas iespējas.

[Papildināts 8. - 11. rindkopa]

Hashtag lietošanu sāka popularizēt sociālais portāls Twitter. Šobrīd tos atbalsta tādas vietnes kā Pinterest, Tumblr, Google+, Weibo, LinkedIn un Instagram. «Hashtag ir tikai viens solis, lai ļautu cilvēkiem vienkāršāk atklāt to, ko citi runā par noteiktām tēmām un piedalīties publiskās sarunās,» norāda Facebook.

Sociālais medijs norāda, ka turpmāko mēnešu un nedēļu laikā strādās pie tā, lai jauno pakalpojumu padarītu plašāku un kvalitatīvāku. Facebook lietotāji arī var ierobežot savu hashtag pieejamību citiem portālā esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ar 20 tūkstošiem apbalvo pētnieku, kurš atklāja lietotāju datu noplūdes iespēju

Gunta Kursiša, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook samaksājis 20 tūkstošus ASV dolāru britu pētniekam Džekam Vaitonam (Jack Whitton), kurš laimīgā kārtā apsteidza kibernoziedzniekus un pirmais atklāja Facebook nepilnību, kas ļautu hakeriem piekļūt sociālā medija lietotāju profiliem, vēsta BBC.

Nepilnība bija sociālā medija piedāvātajā iespējā, kas ļauj Facebook lietotājiem savienot savus mobilos tālruņus ar viņu Facebook lietotāju kontiem. Iespēja ļauj lietotājiem piekļūt saviem Facebook profiliem nevis izmantojot e-pasta adresi, bet viedtālruni, savukārt profila atjauninājumus iespējams veikt, nosūtot teksta ziņojumu. Lai aktivizētu šo iespēju, lietotājam jānosūta teksta ziņojumu uz Facebook. Sociālā tīkla sistēma, savukārt, lietotājam uz tālruni nosūta aktivizācijas kodu, kurš savieno lietotāja Facebook profilu ar viņa viedierīci.

Pašlaik Facebook šo nepilnību ir salabojusi, taču, kā norāda drošības analītiķis Grehams Klūlijs (Graham Cluely), šī nepilnība varēja atstāt ievērojamu negatīvu efektu uz sociālā medija lietotājiem. Riskam, ka visai viegli varētu tikt uzlauzti viņu Facebook konti, bija pakļauti simtiem miljonu lietotāju, norāda G. Klūlijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook Lielbritānijā apsūdz nodokļu nemaksāšanā

Jānis Rancāns, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas varasiestādes apsūdzējušas sociālo portālu Facebook par izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Facebook Lielbritānijā nodokļos samaksājis 238 tūkstošus britu mārciņu (aptuveni 203 tūkstoši latu), bet analītiķi apgalvo ka kompānijai vajadzējis maksāt vairāk, vēsta laikraksts The Guaradian.

Facebook apgalvo, ka portāla ienākumi no darbības Lielbritānijā pērn bijuši 20,4 miljonu britu mārciņu (aptuveni 17,4 miljoni latu) apmērā, no kuriem arī maksāti nodokļi. Tomēr analītiķu kompānijas Enders pārstāvji uzskata, ka patiesībā Facebook ienākumi Lielbritānijā sasnieguši 175 miljonus mārciņu (aptuveni 150 miljoni latu). Ironiskā kārtā pērn Facebook Lielbritānijas nodaļas darbinieki gadā vidēji katrs nopelnījuši 275 tūkstošus mārciņu (aptuveni 234 tūkstoši latu), kas ir vairāk nekā portāla samaksātais nodokļos.

Lai izvairītos no nodokļu maksāšanas Facebook esot izmantojis Īrijas galvaspilsētā Dublinā atvērto starptautisko pārstāvniecību, lai noformētu līgumus ar Lielbritānijas reklāmdevējiem. Īrijā uzņēmumiem ir jāmaksā zemāks ienākuma nodoklis nekā Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru