Pārtika

Fazer Amica izdodas audzēt biznesu

Sandra Dieziņa, 24.03.2011

Jaunākais izdevums

SIA Fazer Amica Latvija pērn strādājusi ar 3,8 miljonu Ls apgrozījumu, kas ir par 9,7 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Fazer Amica Latvija rīkotājdirektors Aigars Kaugars, komentējot 2010. gada datus atzīst - neskatoties uz notiekošo nozarē, Fazer Amica izdevies augt. To nodrošinājis gan rentabilitātes paaugstināšana esošajās kafejnīcās un restorānos, gan divu jaunu ēdināšanas vietu atvēršana.

Šā gada sākumā tika parakstīts nodoma protokols ar Fazer Grupu par ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdošanu pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai. Šobrīd notiek audits un citi priekšdarbi, lai drīzumā tiktu parakstīts pirkuma pārdevuma līgums. Kompānija šobrīd apkalpo trīsdesmit deviņus restorānus, pusdienu restorānus uzņēmumos un valsts iestādēs, ēdnīcās un kafejnīcās mācību iestādēs.

Fazer uzņēmums ir izveidojies no ģimenes kafejnīcas, ko 1891. gadā Helsinkos nodibināja Karls Fazers (Karl Fazer). Pašreiz Fazer uzņēmumi piedāvā maizes produktus, saldumus un ēdināšanas pakalpojumus astoņās valstīs. Fazer uzņēmumu apgrozījums 2010. gadā bija vairāk nekā 1,5544 miljardi eiro, darbinieku skaits apmēram 16 500, no kuriem 515 strādā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

SEB banka finansē Fazer Amica iegādes darījumu

Sandra Dieziņa, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka piešķīrusi finansējumu 1,15 miljonu eiro apmērā Fazer Amica Latvija komandai, kas izpērk Latvijas un Igaunijas ēdināšanas un restorānu biznesu.

SEB banka ir izsniegusi arī kredīta un garantiju līniju 150 tūkstošu eiro apmērā, lai sekmētu Fazer Amica biznesa straujāku attīstību Latvijas un Igaunijas tirgos.

2010. gada laikā Fazer Grupa pieņēma stratēģisku lēmumu pārdot 100% Fazer Amica Igaunijas un Latvijas biznesu Fazer Amica Latvija uzņēmuma vadībai. Uzņēmuma vadība iegādes darījumu īstenoja ar SEB bankas nodrošinātu pirkšanas un pārdošanas finansējuma palīdzību, kā arī izmantojot personīgos un piesaistīto privāto investoru līdzekļus. SEB bankas Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Kristaps Strazds norāda, ka uzņēmumu pirkšanas un pārdošanas darījumi pēdējā laikā Latvijā notiek samērā regulāri, taču daudz retāki ir gadījumi, kad uzņēmuma vadība ir nolēmusi atpirkt kompāniju no ārvalstu investoriem. Fazer Amica Latvija darījums esot svarīga zīme ekonomikai un banku sektoram kopumā. Gandarījumu par bankas lēmumu pauž arī Fazer Amica Latvija rīkotājdirektors Aigars Kaugars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc biznesa novērtēšanas procedūras un savstarpējām pārrunām 13. maijā Fazer Amica Latvija un Fazer Group parakstījušas uzņēmuma daļu pirkuma līgumu.

Jāatgādina, ka jau šā gada janvārī tika ziņots, ka Fazer grupa ir parakstījusi nodomu protokolu par ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdošanu pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai. Saskaņā ar pirkuma līgumu jaunais īpašnieks pilnā apmērā pārņems Fazer Grupas saistības pret ēdināšanu un restorānu pakalpojumu nodrošināšanu esošajiem klientiem.

Pirkuma reģistrēšana Latvijas un Igaunijas Uzņēmumu reģistros paredzēta līdz 21. jūnijam Latvijā un līdz 31. augustam Igaunijā. Fazer Grupas prezidents Karstens Slote (Karsten Slotte) skaidro, ka tirgus attīstība un nākotnes perspektīvas Latvijā un Igaunijā ēdināšanas un pakalpojumu biznesā nenodrošina pietiekami lielas izaugsmes iespējas tik lielam uzņēmumam kā Fazer, un Fazer Amica Latvija komandai kā vietējam uzņēmējam ir labākas iespējas attīstīt šo biznesu tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer grupa nolēmusi ēdināšanas un restorānu biznesu Latvijā un Igaunijā pārdot pašreizējai Fazer Amica Latvija vadības grupai.

Darījumu plānots pabeigt 2011. gada pavasarī. Fazer servisa virtuve Tallinā darījumā nav iekļauta un tiks integrēta Fazer Food Services Somijā. Kompānija norāda, ka Baltijas valstis arī turpmāk būs prioritārs tirgus Fazer maiznīcu un saldumu biznesiem.

«Tirgus attīstība un nākotnes perspektīvas Latvijā un Igaunijā ēdināšanas un pakalpojumu biznesā nenodrošina pietiekami lielas izaugsmes iespējas tik lielam uzņēmumam kā Fazer,» skaidro Fazer Grupas prezidents Karstens Slote (Karsten Slotte). Mazākam vietējam uzņēmējam ir labākas iespējas attīstīt šo biznesu tālāk. Fazer Amica Latvija komanda, kas izpērk Latvijas un Igaunijas ēdināšanas un restorānu biznesu īpašuma pārņemšanas veidā, noteikti izdosies to veiksmīgi attīstīt tālāk, viņš piebilda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Baltic Restaurants sāk nodrošināt ēdināšanu uz prāmjiem Igaunijā

Ilze Žaime, 25.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «BR Group» ēdināšanas uzņēmums «Baltic Restaurants Estonia», sākot ar šā gada oktobri, sācis nodrošināt ēdināšanas pakalpojumus arī uz prāmjiem, kas veic pārvadājumus no Igaunijas sauszemes uz divām salām - Sāremā un Hījumā.

Darbības uzsākšanas investīciju apmērs šobrīd esot sasniedzis 150 tūkst. eiro apmēru, taču paredzams, ka līguma darbības laikā investīciju summa varētu pieaugt, informē «Baltic Restaurants» valdes priekšsēdētājs Aigars Kaugars. Līgums par sadarbību ir noslēgts uz septiņiem gadiem.

Divus minētos Igaunijas prāmju maršrutus apkalpo četri prāmji, kas gadā pārvadā apmēram trīs miljonus pasažieru. Lai nodrošinātu maltīšu pagatavošanu un prāmju pasažieru apkalpošanu, uzņēmumā izveidotas 70 jaunas darbavietas. Uz prāmjiem Igaunijas grupas uzņēmums «Baltic Restaurants Estonia» izmantos zīmolu «TakeOff».

«Jau vairākus gadus mūsu uzņēmums eksportē zināšanas un pakalpojumus uz Igauniju, taču sadarbība ar Igaunijas prāmju operatoriem mums būs pavisam jauna pieredze un arī izaicinājums. Ēdināšana uz prāmja pieprasa apgūt jaunas darba metodes, kas ļauj nodrošināt raitu klientu apkalpošanu un augstu pakalpojuma kvalitāti,» norāda A. Kaugars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Fazer restorāni kļūst par Daily Special

Sandra Dieziņa, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorāni Fazer, kas atrodas universālveikalā Stockmann un tirdzniecības centrā Mols, mainījuši zīmolu uz Daily Special.

Zīmola maiņa ir notikusi saistībā ar 2011.gada 13.jūnijā parakstīto pirkuma līgumu starp Fazer Amica Latvija (tagad Baltic Restaurants) vadības grupu un Fazer Group.

Daily Special koncepcija ir pašapkalpošanās restorāns, turklāt ēdienu pagatavošana notiek apmeklētāju acu priekšā, kas ir populārs koncepts visā pasaulē. Kā paredz noslēgtais līgums, zīmols tiek mainīts arī Igaunijā, kur 11. janvārī par Daily Special kļūst restorāni universālveikalā Stockmann un tirdzniecības centrā Viru Keskus Tallinā. Baltic Restaurants Latvijā un Igaunijā pakalpojumos ietilpst darbinieku pusdienu restorāni, ēdināšana veselības un sociālās aprūpes iestādēs, studentu pusdienu restorāni, skolu un pirmsskolu iestāžu ēdnīcas, kafejnīcas un restorāni, ēdināšana lielos sabiedriskos pasākumos, banketu un svinību pakalpojumi, ēdienu piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltic Restaurants Latvia pārjaunojis komercķīlu

Žanete Hāka, 29.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmums SIA Baltic Restaurants Latvia, kas iepriekš bija zināms kā SIA Amica Latvia un SIA Fazer Amica, pārjaunojis pērnā gada oktobrī reģistrētu komercķīlu, liecina Lursoft dati.

Pieejamajā komercķīlas izziņā redzams, ka uzņēmums par labu AS SEB banka 1,05 miljonu eiro vērtībā ieķīlājis visu savu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas.

Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka 2014. gadu Baltic Restaurants Latvia aizvadīja ar 435,842 tūkstošu eiro lielu peļņu pēc nodokļu nomaksas. Uzņēmuma neto apgrozījums pārskata gadā sasniedza 9,301 miljonu eiro, kas bija par 18% vairāk nekā 2013. gadā.

2001. gada augustā dibinātais Baltic Restaurants Latvia, kas ir darba devējs 395 darbiniekiem, pērn nodokļos valsts budžetā samaksājis 1,788 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šodien laikrakstā: Riska kapitāla investors BaltCap iegulda 1,4 miljonus eiro betona grīdu kompānijā Primekss

, 18.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzekļu trūkums SIA Primekss, kas patentējis unikālu tehnoloģiju plānu un izturīgu grīdu ieklāšanai, liedzis izplesties ārpus Skandināvijas – bankas aizdevumu liegušas, norādot uz nepietiekamu pašu kapitālu.

«Labs veids uzņēmuma attīstībai ir investīcija tieši uzņēmuma pašu kapitālā. Šī investīcija liks stabilu pamatu straujai attīstībai,» pārliecināts uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Ošlejs, kurš tagad gatavs iekarot citas Eiropas valstis un perspektīvā lūkojas Āzijas virzienā.

Līdzekļi un pūles jāiegulda valsts ilgtermiņa attīstībā

Cilvēki skatās uz īstermiņa risinājumiem, bet valdība šādu greznību atļauties nevar, tā Tele2 vadītājsValdis Vancovičs.

Ierobežojumi strādāt

Trīs gadus pēc darba regulatorā es nedrīkstu strādāt nevienā regulējamā uzņēmumā – ne Latvijas Gāzē, ne Latvenergo, ne kur citur, tā SPRK vadītāja Valentīna Andrējeva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenu dempings, neatbilstošas kaloritātes porcijas – tās ir tikai dažas no izglītības iestāžu ēdināšanas problēmām, ceturtdien informē laikraksts Dienas bizness.

Ēdināšanas organizēšanā un kvalitātes kontrolē problēmas saistās ar dempingu un pelēko biznesu, par ko runā vairākās biznesa nozarēs, bet reāli cīnīties ar to izraisītajām sekām valstiskā līmenī neviens nevēlas, jo ir grūti pierādīt dempingu un analizēt tā izraisītās sekas, skaidro SIA Fazer Amica Latvija rīkotājdirektors Aigars Kaugars. «Mēs zinām, ka valsts ir aprēķinājusi, ka viena pirmklasnieka pilnvērtīga ēdināšana izmaksā 80 santīmu dienā (ieskaitot PVN). Par šādu summu pirmklasnieki tiek ēdināti. Bet ir uzņēmēji, kas apsola 12. klases puišus ēdināt par 50 - 65 santīmiem. Kā tas ir iespējams?» vaicā A. Kaugars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē laikā Latvijas ēdinātāji nav guvuši nekādu nozīmīgu devumu biznesā, atzīst aptaujātie ēdinātāji.

Ēdināšanas kompānijas AS Lido valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa norāda, ka, salīdzinot šī gada pirmo pusi ar tādu pašu periodu pērn, izmaiņas nav bijušas būtiskas. «Izmaiņas Lido apgrozījumā un čeku skaitā prezidentūras periodā nav bijušas tik ievērojamas, lai mēs varētu teikt, ka prezidentūra ir nesusi mums nozīmīgu devumu biznesā.»

Auziņa arī atzīmē, ka uzņēmums vēl joprojām izjūt, ka tūristu skaits ir samazinājies un neatgriežas iepriekšējā līmenī tik strauji, kā to vēlētos Lido.

Arī ēdnīcu zīmola Daily darbs Latvijas prezidentūras laikā ritējis ierastā ritmā, atzīst Daily pārvaldītājas SIA Baltic Restaurants Latvia valdes priekšsēdētājs Aigars Kaugars.

Komentāri

Pievienot komentāru