Auto

Fima: Fotoradaru konkursā laba ideja tika sagrozīta un samudžināta

NOZARE.LV, 06.07.2011

Jaunākais izdevums

Fotoradaru konkursa labā ideja, kur galvenais mērķis ir cīnīties par cilvēku dzīvībām un satiksmes dalībnieku drošību, ir tā sagrozīta un samudžināta, ka tagad par galveno kļūst soda naudu iekasēšana un peļņas gūšana. Gūto pieredzi konkursā komentēja integrēto elektroinženiertehnisko risinājumu uzņēmuma SIA Fima valdes priekšsēdētājs Andis Lagzdiņš.

Viņš minēja Lietuvas piemēru, kur konkurss bijis par fotoradaru uzturēšanu, nevis mazāko peļņu no iekasētajām soda naudām. «Latvijas konkursā bija tik daudz nezināmo un nesaprotamo risku, ka izrēķināt bija grūti. Nav pareizi noteikt principu - jo lielāka soda nauda, jo lielāka peļņa. Tā saucamajai peļņai, ja tāda būtu, bija jāpaliek valstij, bet biznesmenim saprātīgā peļņa bija jāierēķina uzturēšanas cenā. Tās ir valsts rūpes par iedzīvotājiem, vai pasākums ir ar mīnusiem vai ir ar peļņu,» sprieda Lagzdiņš.

Lietuvas Fima šajā kaimiņvalstī uzstādījusi 150 fotoradarus uz visiem Lietuvas autoceļiem, un soda naudas pilnībā nonāk valsts rīcībā. Fima līgums paredz tikai samaksu par tehnikas uzstādīšanu, tehnisko apkalpošanu un uzturēšanu.

Lagzdiņš arī netic, ka uzvarētājs iegūs izskanējušās summas. Fima bijusi daudz konservatīvāka aprēķinos.

Vaicāts, vai Fima nav domājusi par konkursa rezultātu apstrīdēšanu, Lagzdiņš norādīja, ka uzņēmuma specialitāte nav apstrīdēšana, tas vēlas darīt savu darbu.

Jau ziņots, ka slēgtajā konkursā par 160 jaunu stacionāro fotoradaru piegādi par uzvarētāju atzīta trīs juridisko personu apvienība - AS Vitronic Baltica kopā ar vācu kompāniju Vitronic Dr.-Ing.Stein Bildverarbeitungssysteme un SIA Komerccentrs DATI grupa. Saskaņā ar valdībā pieņemtiem noteikumiem komersants saņems 35% no naudas sodiem, kas iekasēti, izmantojot šos fotoradarus.

Latvijas SIA Fima īpašnieks ir Lietuvas uzņēmums Fima, bet Lietuvas uzņēmuma īpašnieks kopā ar Riga Capital ir amerikāņu MVC Capital. Pilnsabiedrība Fima Group reģistrēta Latvijā un apvieno Latvijas un Lietuvas Fima uzņēmumus ar mērķi startēt lielajos konkursos. Lēmums attīstīt biznesu Latvijā tika pieņemts 2009.gadā.

SIA Fima apgrozījums pagājušajā gadā bija 0,5 miljoni latu, zaudējumi - 200 000 latu. Šogad plānots strādāt bez zaudējumiem, bet nākamo gadu beigt ar peļņu. Šogad plānotais apgrozījums ir 2,5 miljoni lati.

Patlaban Latvijā Fima piedalās VAS Latvijas Dzelzceļš modernizācijas projektā Otrā sliežu ceļa būvniecība Skrīveri-Krustpils, kurā uzņēmums atbild par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmu (SCB), telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES dzelzceļa jomā paredzētās triljonu investīcijas dos iespēju uzņēmumam Fima Latvijā realizēt miljonu vērtus projektus.

Dzelzceļa joma ir svarīga ilgtermiņā, DB norāda elektroinženiertehnisko izstrādes un tehnoloģisko projektu vadības Fima grupas uzņēmumu padomes priekšsēdētāja Kristīne Bērziņa. Proti, Eiropas Savienība (ES) ir uzstādījusi mērķi, ka ieguldījumiem dzelzceļa infrastruktūrā ir jābūt lielākiem nekā ieguldījumiem ceļu infrastruktūrā. ES dzelzceļa jomā nākamajā plānošanas periodā plāno ieguldīt 1,5 triljonus eiro. «Eiropā dzelzceļu stāvoklis ir dažāds, tāpēc tas ir viens no virzieniem, kurā aktīvi darbosimies,» paskaidro K. Bērziņa. Arī pērn Latvijā Fima turpināja piedalīties dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektā - otrā sliežu ceļa būvniecības posms Skrīveri-Krustpils. Fima projektā ir atbildīga par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas, bloķēšanas sistēmu, telekomunikāciju sistēmu un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi. «Darbi dzelzceļa jomā tiks turpināti šogad un arī nākamgad,» DB piebilda Fima valdes priekšsēdētājs Latvijā Andis Lagzdiņš. Jāatzīmē, ka plašāk Fima vārds Latvijā izskanēja 2008. gada rudenī, kad bijušais Lattelecom vadītājs Nils Melngailis paziņoja, ka viņam piederošais Riga Capital kopā ar ASV biznesa attīstītāju MVC Capital kļuvis par Fima līdzīpašnieku, kopumā investējot 28,1 milj. ASV dolāru (13,8 milj. Ls). Savukārt šobrīd N. Melngailim nekādas ietekmes uzņēmumā Fima nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru uzturēšanas izmaksas pieaug, biznesa informācijas portālam db.lv pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ziņa papildināta ar 8.-10. rindkopām

Lai arī visi fotoradari, kas izvietoti uz Latvijas ceļiem, ir apdrošināti, un to bojāšana nerada tiešas izmaksas CSDD vai Valsts policijai, apdrošinātāji turpmāk noteikti ņems vērā ļaundaru nodarīto postažu. Tāpat izmaksas rada arī plānotā apsardzes nodrošināšana, lai pasargātu iekārtas no bojāšanas.

CSDD izsludinātajā iepirkumā par fotoradaru apsardzes nodrošināšanu pieteikušies divi pretendenti un lēmums - kuram no tiem šo pienākumu uzticēt, vēl nav pieņemts. «Prognozējoši šobrīd izskatās, ka mēs lēmumu varētu pieņemt janvārī. Tur ir ļoti apjomīga un tehniska informācija, pie tā strādā speciālisti,» sacīja Golubevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) izvēlējusies 20 stacionāro fotoradaru atrašanās vietas un tās publiskos nākamajā pirmdienā, 3.martā, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē atzina CSDD direktors Andris Lukstiņš.

Savukārt iepirkumu procedūru par fotoradaru iegādi varētu organizēt martā vai aprīlī un paši fotoradari, pie labvēlīgiem nosacījumiem, uz ceļiem varētu parādīties rudenī, atzina CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs.

Golubevs pastāstīja, ka fotoradaru atrašanās vietas izvēlētas sadarbībā ar sabiedriskajām organizācijām, policiju un pašvaldības speciālistiem. Pagaidām nav zināms, cik izmaksātu stacionārie fotoradari - to parādīšot konkursa rezultāti. Iepriekš veiktie aprēķini liecina, ka viena šāda radara provizoriskās izmaksas varētu būt 42 000 eiro.

Par pārvietojamo fotoradaru iegādi skaidrības nav. Golubevs skaidroja, ka konceptuāli atbalsts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē pārvietojamo fotoradaru izvietošanai ir pausts, taču pārvietojamās mērierīces būs nākamais posms, jo vispirms uz ceļiem jāuzliek stacionārie fotoradari. Tāpat pārvietojamo fotoradaru izvietošanai nepieciešams atbilstošs finansējums. Golubevs zināja teikt, ka Iekšlietu ministrija sagatavojusi informatīvo ziņojumu valdībai par nepieciešamo finansējumu gan netrafarēto policijas automašīnu, gan pārvietojamo fotoradaru iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Neatpērkot fotoradarus, IeM paredz tērēt pus miljonu latu policijas papildu aprīkojumam

Elīna Pankovska, 03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšlietu ministrija, pēc iepazīšanās ar auditorkompānijas Pricewaterhouse Coopers sagatavoto ziņojumu par situāciju ar fotoradariem, paziņojusi, ka tomēr iesaka neiegādāties fotoradarus no to ražotāja - Vācijas kompānijas Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH (Vitronic GmbH).

Ministrijas sagatavotais lēmuma projekts, kas iesniegts izskatīšanai valdības sēdē 4. decembrī, paredz noraidīt Vitronic GmbH priekšlikumu par fotoradaru iegādi, kā arī atļaut IeM Nodrošinājuma valsts aģentūrai un Valsts policijai (VP) veikt nepieciešamās iepirkuma procedūras, lai aprīkotu policijas transportlīdzekļus ar radariem un video ieraksta sistēmu, kā arī par summu, kas nav lielāka par 487 874 latiem, modernizētu un pārbūvētu transportlīdzekļos uzstādītos radarus.

Tas nepieciešams, lai fotoradaru vietā pēc tam, kad beigsies pagaidu vienošanās starp Valsts policiju un fotoradaru uzstādītāju V-Traffic, uz ceļiem varētu patrulēt policijas ekipāžas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Inženiertehnisko risinājumu uzņēmums Fima reģistrējis 56 miljonu eiro vērtu ķīlu

Gunta Kursiša, 26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešiem piederošais inženiertehnisko risinājumu uzņēmums Fima aizvadītajā nedēļā reģistrējis divas komercķīlas – vienu 46,8 miljonu eiro apjomā, otru – par 9,3 miljoniem eiro, liecina Uzņēmumu reģistra apkopotā statistika.

Abu ķīlu ņēmējs ir Swedbank. Ķīlas devējs ir SIA Fima, savukārt parādnieks – Lietuvas mātesuzņēmums UAB Fima.

«SIA Fima mātes uzņēmums UAB Fima 2013. gada beigās noslēdza apjomīgu līgumu par savu saistību pārfinansēšanu ar Swedbank Latvijā un Lietuvā. Kā mātes uzņēmuma saistību nodrošinājums pret Swedbank tika ieķīlāti arī meitas uzņēmuma SIA Fima aktīvi Latvijā. Tā ir ierasta biznesa prakse, kas saistīta ar grupas ilgtermiņa projektu realizēšanu. Šobrīd grupas ietvaros Lietuvā, Latvijā, Baltkrievijā un Polijā tiek īstenoti vairāki apjomīgi infrastruktūras projekti tādās sfērās kā dzelzceļa infrastruktūras izbūve, datu centru sektorā, inteliģento transporta risinājumu jomā un citos projektos, kas saistīti ar inženiertehniskajiem risinājumiem,» Db.lv komentēja SIA Fima valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fima uzsāk darbību Polijā

Sanita Igaune, 29.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunizveidotais Fima meitasuzņēmums Fima Polska ar tā biroju Varšavā tagad līdzās Fima uzņēmumiem Latvijā, Lietuvā un Baltkrievijā piedāvās klientiem inženiertehniskos pakalpojumus, pievēršot galveno uzmanību lieliem projektiem transporta un enerģētikas infrastruktūras nozarē, datu centru izbūvei un platjoslas interneta attīstības projektiem.

Polijas tirgus ir pievilcīgs, ņemot vērā transporta, enerģētikas un informācijas infrastruktūras apjomus, skaidro Fima grupas padomes priekšsēdētāja Kristīne Bērziņa.

Fima Polijā sadarbosies ar vietējā tirgus līderiem tehnoloģiju nozarē.

Šobrīd Latvijā Fima realizē Latvijas Dzelzceļa modernizācijas projektu «Otrā sliežu ceļa būvniecība Skrīveri – Krustpils», kurā Fima ir atbildīga par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmu (SCB), telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi.

Savukārt Lietuvā tiek īstenots «zaļā» datu centra izbūves projekts, modernizējot Baltic Data Center piederošo datu centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Fima vadītājs: Runas par krīzes beigšanos ir spekulēšana

BNS, 07.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runas par krīzes beigšanos un ekonomikas atdzīvošanos ir spekulēšana, šādu viedokli pauda integrēto elektroinženiertehnisko risinājumu uzņēmuma SIA Fima valdes priekšsēdētājs Andis Lagzdiņš.

Viņš uzskata, ka patlaban ir ļoti svarīgi valdības līmenī noteikt prioritātes un attīstības vadlīnijas un tām konsekventi sekot. Ja notiks šāda mērķtiecīga virzība, tad arī izaugsme un krīzes beigas būs skaidri jūtamas un nebūs jāzīlē. «To vienkārši varēs skaidri redzēt,» intervijā biznesa portālam Nozare.lv piebilda Lagzdiņš.

Viņš arī norādīja, ka gan valsts, gan privātajā sektorā ir apstājušies ļoti daudzi iepriekš sākti nopietni projekti, tie izstiepušies laikā. Pēc viņa domām, problēmas var rasties arī saistībā ar pēdējā laika aktivitātēm politikā. Proti, notiek vilcināšanās ar projektiem un speciālisti brauc prom, un, ja pēkšņi sāks visus projektus īstenot saskaņā ar vecajiem grafikiem un izmaksām, «viss leks augšā un rāmjus, kādi bija projektam, noturēt būs diezgan neiespējami».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru uzstādītājiem un Ceļu policijai ir paveicies, ka autovadītāji Latvijā līdz šim nav sākuši masveidā tiesā pārsūdzēt fotoradaru uzliktos sodus. Tāpat ir paveicies, ka līdz šim nav uzsāktas tiesvedības, lai attiecīgo sistēmu atceltu. Tādu uzskatu pauž zvērināts advokāts Aldis Gobzems.

Viņš norāda, ka jau šobrīd transportlīdzekļu vadītāju pacietības mērs esot pilns, līdz ar to masveidā vēršanās tiesā ar lūgumu atcelt uzliktos sodus, esot tikai laika jautājums.

«Es aicinu autovadītājus izmantot savas konstitucionālās tiesības, jo nav nekādas jēgas autovadītājiem klusībā vaimanāt. Neesmu mucā audzis un pa spundi barots, tāpēc droši varu teikt – faktiski nezinu nevienu valsti Eiropas Savienībā, kur uz autoceļiem pirms fotorada nebūtu uzstādīta ceļa zīme, kas par to brīdinātu,» uzsver A. Gobzems.

Jāmin gan, ka policijas pārstāvis Edmunds Zivtiņš jau iepriekš norādījis, ka brīdinošās ceļa zīmes tiks novietotas pirms stacionārajiem radariem, kuru uzstādīšana Latvijas teritorijā sākies aprīļa beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sadarbībā ar Vitronic Baltica tapusi iedzīvotāju aptauja: 70 % atbalsta fotoradaru izmantošanu

Lelde Petrāne, 19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana un pārgalvīga autobraukšana ir divas būtiskākās ceļu satiksmes drošības problēmas – tā uzskata lielākā daļa (attiecīgi 96% un 82%) Latvijas iedzīvotāju. Vairāk policistu uz ielām, kā arī fotoradaru izmantošana ir efektīvi ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi minēto problēmu novēršanai – tas noskaidrots martā veiktajā pētījumā.

Pētījumu, kura mērķis ir novērtēt iedzīvotāju attieksmi pret ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu un noskaidrot viedokli par fotoradaru ieviešanu, veica tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS. Pētījuma ietvaros, izmantojot kvantitatīvo pētījumu metodi, tika noskaidrots Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem viedoklis par būtiskākajām ceļu satiksmes drošības problēmām Latvijā un efektīvākajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanā, tostarp fotoradariem un to nozīmi satiksmes drošības paaugstināšanā. Pētījums tapis sadarbībā ar fotoradaru uzstādītāju Vitronic Baltica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pagājušā gada peļņas 2,82 miljonus eiro novirzīs stacionāro fotoradaru iegādei un direkcijas attīstībai, otrdien lēma valdība.

Tostarp fotoradaru iegādei novirzīs 2,371 miljonu eiro, bet CSDD attīstībai - 449 373 eiro. Savukārt atlikusī peļņas daļa 175 808 eiro apmērā tiks iemaksāta valsts budžetā.

Ar Ministru kabineta 2016.gada rīkojumu paredzēts četrās kārtās ieviest 100 fotoradaru, izdevumus sedzot no CSDD dividendēm. Pirmajā kārtā, kas realizēta 2015.gadā, ieviesti 16 fotoradari, otrajā kārtā (2016.gads) - 24 fotoradari, trešajā kārtā (2017.gads) - 20 fotoradaru, savukārt ceturtajā kārtā 2018.gadā paredzēts ieviest 40 fotoradaru.

CSDD peļņa 2016.gadā bija 2,996 miljoni eiro.

LASI ARĪ:

Publiskotas 105 pārvietojamo fotoradaru iespējamās atrašanās vietas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācijas analīze liecina, ka pauze stacionāro fotoradaru darbībā var ieilgt līdz pat 2015. gadam un ilgāk. Taču šogad 10 mēnešos uz Latvijas ceļiem fiksēti vairāk nekā 77 tūkstoši ātruma pārkāpumu, tas ir par 24 298 jeb 45% vairāk nekā 2012. gada 10 mēnešos, kad darbojās fotoradari, vēsta laikraksts Diena.

Novembra beigās Saeimā ir paredzēta grozījumu pieņemšana Ceļu satiksmes likumā trešajā lasījumā, kam vajadzētu pavērt durvis atkārtotai fotoradaru ieviešanai Latvijā. Fotoradaru ieviešana savulaik jau bija sākusies, un no 2011.gada novembra līdz 2012.gada decembrim uz Latvijas ceļiem darbojās privātā komersanta V - Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) fotoradari - gan stacionārie, gan pārvietojamie. Atbildīgo Satiksmes un Iekšlietu ministriju skopās atbildes, kā arī fakts, ka budžetā nauda fotoradaru iepirkumiem nav paredzēta, vedina domāt, ka pauze fotoradaru darbībā ievilksies un to parādīšanās uz Latvijas ceļiem nākamgad, visticamāk, nenotiks, lēš laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) līdz šim piemērojusi 17 246 eiro līgumsodu pilnsabiedrībai "Fima Group" par kavējumiem vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanā, pavēstīja LVC pārstāvji.

Kompānijā skaidroja, ka atbilstoši līguma nosacījumiem par darbu kavējumiem vidējā ātruma kontroles sistēmām, kas jau ir nodotas ekspluatācijā, patlaban aprēķināts līgumsods 17 246 eiro apmērā.

Attiecīgā līgumsoda apmaksas termiņš bija 2023.gada 28.augusts, taču "Fima Group" līgumsodam nepiekrita un to nav apmaksājis. Tādējādi, pēc LVC pārstāvju minētā, attiecīgā summa tiks ieturēta no nākamajiem maksājumiem kompānijai.

Vienlaikus LVC norādīja, ka līgumsods tiks aprēķināts arī par tiem kavējumiem, kas tiks fiksēti attiecībā uz pārējām iekārtām, kas vēl nav nodotas ekspluatācijā.

Jau vēstīts, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma tiek ieviesta ar aptuveni piecu mēnešu kavējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Policija uzsāk radaru pieņemšanu; KNAB radaru konkursā pārkāpumus neatklāj

Gunta Kursiša, 21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Valsts Policija (VP) uzsākusi stacionāro fotoradaru pieņemšanas – nodošanas procedūru patlaban Vitronic Baltica un partneri iesniegtajam 23 fotoradaru sarakstam. Tāpat arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktajās pārbaudēs par fotoradaru ieviešanas, uzstādīšanas un apkalpošanas konkursu pārkāpumi nav konstatēti.

«VP un Vitronic Baltica un partneri pārstāvji kopīgi uzsāk apsekošanu, lai pārliecinātos par iekārtu ietvaru, mērierīču un pakalpojuma atbilstību līguma nosacījumiem,» teikts pirmdien izsūtītajā VP paziņojumā. Atbilstoši līguma nosacījumiem VP fotoradari jāpieņem trīs dienu laikā.

Savukārt KNAB priekšnieka Jaroslava Streļčenoka kopsavilkumā par fotoradaru ieviešanas, uzstādīšanas un apkalpošanas konkursu, ko toreiz organizēja Vienotības pārstāves Lindas Mūrnieces vadītā Iekšlietu ministra, atzīts, ka šajā konkursā pārkāpumu nav bijis, vēsta portāls Pietiek.com, kas šodien publicējis J. Streļčenoka parakstīto atzinumu. (links?)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā trešdien par jaunajiem fotoradariem valdīja diskusijas augstos toņos - policijas pārstāvji sabiedrībā sacelto ažiotāžu ap fotoradariem nosauca par nepamatotu, bet autožurnālists Pauls Timrots pauda viedokli, ka policijai būtu jāpiestrādā pie sabiedrisko attiecību uzlabošanas fotoradaru jomā.

Visvairāk pārmetumu izpelnījās uzaicinātie Valsts policijas (VP) vadītāji - VP priekšnieka vietnieks Guntars Marķitāns un VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Deputāti policijas vadītājiem pārmeta gan to, ka fotoradari, viņuprāt, peļņas nolūkos nav ieviesti laikā, gan to, ka fotoradarus slēpj aiz šķēršļiem, lai tikai autovadītāji tos nepamanītu, gan to, ka fotoradari izvietoti, pēc deputātu uzskata, nepamatotās vietās.

Lai arī policijas priekšnieki atzina, ka radaru projekta ieviešana ne policijas vainas dēļ nesokas tā, kā bija iecerēts, viņi daudzus pārmetumus noraidīja.

Marķitāns pašlaik plašsaziņas līdzekļos un sabiedrībā sacelto ažiotāžu ap fotoradariem nosauca par nepamatotu. Viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļu vadītājiem satiksmes noteikumi ir skaidri un, ja tie pārvietojas ar atļauto braukšanas ātrumu, «vārds fotoradars tiem faktiski neeksistē».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līgums, kas tika noslēgts starp Valsts policiju un komersantu V-Traffic (pirms tam – KS Vitronic Baltica un partneri), no 28. septembra ir izbeigts. Tas nozīmē, ka fotoradari var atrasties uz ceļiem, taču par to fiksētajiem pārkāpumiem protokoli netiks noformēti, informē Valsts policija.

Šobrīd norisinās sarunas par iespēju noslēgt pagaidu vienošanos ar komersantu, lai ātruma kontrole uz Latvijas ceļiem pārejas periodā tiktu nodrošināta tādā pašā līmenī. Nākamās nedēļas sākumā fotoradari atsāks darboties jau šīs noslēgtās vienošanās ietvaros. Kamēr norit sarunu process un fotoradaru darbība ir pārtraukta, uz ceļiem pastiprināti strādās policijas darbinieki.

DB jau rakstīja, ka fotoradaru piegādātājs V-Traffic piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju, lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Fotoradara fotografēšanas incidents risināts, izsakot draudus ar ieročiem

Gunta Kursiša, LETA, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Zolitūdes ielā, noticis incidents starp kādu autovadītāju un fotoradarus izvietojošā uzņēmuma Vitronic Baltica darbinieku. Autovadītājs norāda, ka radara uzraugs konflikta dēļ izsaucis apsardzes kompāniju, kas šoferim draudējusi ar ieroci, savukārt Vitronic Baltica pauž, ka autovadītājs mēģinājis fotoradaram radīt bojājumus un pirmais draudējis Vitronic Baltica darbiniekam ar ieroci. Pašlaik notikušā konflikta apstākļus skaidro policija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija saskaņā ar līguma nosacījumiem 28.septembrī izbeigs līgumu ar fotoradaru piegādātājiem Vitronic, šodien pēc valdības slēgtās sēdes preses brīfingā paziņoja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Valdība šodien sēdes laikā uzklausīja arī kompānijas Vācijas partnerus, kuri izteica gatavību iesniegt priekšlikumu situācijas normalizēšanai līguma saistību izpildei. Ja tādi netiks iesniegti, līgums 28.septembrī tiks izbeigts, sacīja Kozlovskis. Šie priekšlikumi esot saistīti ar fotoradaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanu.

Iekšlietu ministrs stāstīja, ka patlaban no Vitronic Baltica saņemtie rakstveida paskaidrojumi neesot pietiekami, lai pieņemtu lēmumu par līguma turpināšanu. Kozlovskis vēl nemācēja teikt, kāds būs fotoradaru liktenis pēc 28.septembra, ja līgums ar fotoradaru piegādātājiem tiks lauzts. Lēmums par to būs jāpieņem tuvākā mēneša laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) līdz 18.septembrim pagarinājusi piedāvājumu iesniegšanas termiņu konkursā par 20 stacionāro fotoradaru piegādi, informēja CSDD.

Iepriekš piedāvājumu iesniegšanas termiņš bija 19.augusts, taču tas tika pagarināts līdz 26.augustam. Tagad CSDD nolēmusi veikt grozījumus konkursa nolikumā un piedāvājumu iesniegšanas termiņu pagarinājusi līdz 18.septembrim. Grozījumos ir precizēti tehniskās specifikācijas dati, kuriem jāpiemīt iepirkumam, tāpēc pagarināts iesniegšanas termiņš, informēja CSDD.

Līdz šim interesi par dalību konkursā esot izrādījuši vairāki uzņēmumi, bet pagaidām neviens oficiāls pieteikums nav saņemts.

Neraugoties uz to, ka fotoradaru iepirkuma konkurss vēl nav noslēdzies, CSDD cer, ka pirmās mērierīces izdosies ieviest vēl šogad, Ceļu satiksmes drošības padomē augustā atzina CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs. Viņš pastāstīja, ka, līdzīgi kā citos konkursos, CSDD arī par šo iepirkumu ir saņēmusi sūdzības, taču direkcija joprojām cer, ka pie labvēlīgiem nosacījumiem radari tiks ieviesti jau šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots, līdz ar to esošo fotoradaru turpmāka darbība un jaunu fotoradaru iegāde ir zem jautājuma zīmes, pastāstīja Iekšlietu ministrijas (IeM) valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.

Ierēdnis skaidroja, ka valsts no fotoradaru sodiem iegūst mazāku finansējumu nekā sākotnēji bija plānots. Tas esot saistīts ar remontdarbiem uz centrālajām šosejām un ielām, kuru dēļ autovadītāji ir spiesti samazināt ātrumu vietās, kur izvietoti fotoradari. Tāpat kopumā augusi arī autovadītāju disciplīna satiksmes noteikumu ievērošanā.

Apsveicama ir satiksmes drošības uzlabošanās, taču, ņemot vērā minēto, patlaban IeM un Finanšu ministrija (FM) veic pārrunas par esošo fotoradaru turpmāku darbību. Lai arī valdība iepriekš nolēma, ka pirmās kārtas radari turpina darboties, finansējuma šim mērķim nav. Ja par šiem fotoradariem vienošanās netiks panākta, to turpmākais liktenis ir zem jautājuma zīmes un tos var nākties demontēt, skaidroja IeM valsts sekretārs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināta - Stacionāros fotoradarus par 3,5 miljoniem latu CSDD pirks par saviem līdzekļiem

Elīna Pankovska, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atbalstīts priekšlikums stacionāro fotoradaru ieviešanas risinājumam. Tas paredz, ka fotoradaru ieviešanu un darbību varētu nodrošināt VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Kopumā bija iesniegti divi stacionāro fotoradaru ieviešanas varianti. Padome atbalstīja darba grupas piedāvāto variantu, kurš paredz fotoradaru ieviešanu uzticēt CSDD. Šo priekšlikumu plānots iesniegt valdībā.

Ziņojumā norādīts, ka kopumā fotoradaru iegādei piecu gadu laikā būs neieciešami 3,5 milj. Ls. Katru gadu 20 stacionāro fotoradaru iegādei paredzot 700 tūkst. Ls. Viena fotoradara cena ir 30 tūkst. Ls, bet uzstādīšanas izmaksas veido piecus tūkstošus latu. Līdz ar to līdz 2017. gadam Latvijā plānots, ka darbosies simts stacionārie fotoradari. Savukārt plānotie ieņēmumi no naudas sodiem arī katru gadu palielināsies, līdz ar fotoradaru skaitu. Proti, nākamgad tie varētu būt 810 tūkst. Ls, 2015. gadā – 3,83 milj. Ls, 2016. gadā – 7,24 milj. Ls, 2017. gadā – 9,39 milj. Ls, bet 2018. gadā tie būtu 11,12 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) ir panākusi vienošanos ar komersantu V-traffic (iepriekš KS Vitronic Baltica un partneri) par pagaidu vienošanās noslēgšanu fotoradaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanai, informē Iekšlietu ministrija.

Vienošanās piektdien, 12. oktobrī, noslēgta uz diviem mēnešiem, proti, uz laiku, kas nav ilgāks par 2012.gada 31.decembri.

Sestdien, 13.oktobrī tiks uzsākta fotoradaru pieņemšanas – nodošanas procedūra un radari atsāks darbību.

Līdz šim VP un un Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH nebija izdevies panākt pagaidu vienošanos par fotoradaru darbības atsākšanu.

Db.lv jau ziņoja, ka nesen tapa zināms, ka fotoradaru ieviešanas projekta privātais partneris V-Traffic ne tikai nav izpildījis savas saistības pret valsti par fotoradaru ieviešanu, bet arīdzan ir palicis parādā Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH par jau piegādātajām iekārtām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Inteliģento inženierrisinājumu kompānija Fima piedāvās «tīrās» telpas

Egons Mudulis, 20.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērķē uz medicīnas un tehnoloģiju jomām; tomēr dzelzceļa projekti arvien veido lielāko daļu kompānijas pasūtījumu

«Esam sākuši piedāvāt tirgū specifiski veidotas telpas, kur speciāli tiek kontrolēts mikroklimats (gaisa tīrība, siltums, mitrums un spiediens), nodrošinot putekļu neesamību un sterilitāti,» uz jauno uzņēmuma produktu sarunā ar Dienas Biznesu norāda inteliģento inženierrisinājumu kompānijas SIA Fima valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis. Pirms vadīt šo inteliģento inženiertehnisko risinājumu kompāniju, viņš ilgstoši darbojies enerģētikas jomā (JK Energo, Energoremonts Rīga, ABB), taču arī šobrīd projekti esot ļoti līdzīgi.

Ārvalstīs tīro telpu projekti jau tiekot īstenoti. Piemēram, Fimas māteskompānija Lietuvā 2010. gadā ierīkoja bioloģiskās drošības līmeņa laboratoriju, kur tagad iespējams veikt pētījumus, izmantojot molekulārās metodes. Savukārt Viļņas Universitātes Nacionālais fizikas un tehnoloģiju zinātņu centrs būs lielākā tehnoloģiskā ēka Lietuvā, kur Fimas veidotā laboratorija būs vienīgā kaimiņvalstī ar šādu tīrības pakāpi. Latvijā interese par tīrajām telpām varētu būt medicīnas un tehnoloģiju nozaru uzņēmumiem. Šobrīd Fima apmāca vajadzīgos speciālistus darbam Latvijā, «pārnesot» nepieciešamās zināšanas. Saskaņā ar ISO 14644-1 standartu telpu tīrību iedala deviņās klasēs atkarībā no daļiņu koncentrācijas uz 1m3 un daļiņu izmēriem. «T.s. tīrās telpas izmanto arī pārtikas rūpniecībā, farmācijā un medicīnā, bet mūsu gadījumā ir svarīgi, lai nebūtu mehānisko daļiņu,» saka Ventspils elektronikas fabrikas valdes loceklis Ilmārs Osmanis, kura vadītais uzņēmums izmanto tīrās telpas Ventspils augsto tehnoloģiju parkā. Pēc viņa teiktā, kaut arī Latvijā ir kompānijas, kas tīrās telpas piegādā, šis varētu būt labs bizness arī Fimai, ja vien būs labas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru piegādātājs V-Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) ir piekritis slēgt pagaidu vienošanos ar Valsts policiju (VP), lai maksimāli nodrošinātu uz Latvijas ceļiem izvietoto fotoradaru darbības nepārtrauktību pēc tam, kad pamata līguma darbība būs beigusies.

Par to aģentūru LETA informēja iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (RP) padomniece Daiga Holma. Viņa atzina, ka pārrunas ar V-Traffic turpinās, taču «labā ziņa ir tā, ka partneris ir piekritis sadarbībai», līdz ar to neatbildēts palicis vienīgi jautājums, kad šī pagaidu vienošanās tiks noslēgta – piektdien, 28.septembrī, vai nākamās nedēļas sākumā.

Tādējādi joprojām nav skaidrs, vai fotoradari uz Latvijas ceļiem darbosies šīs nedēļas nogalē, taču ir skaidrs, ka gadījumā, ja to darbībā būs pārrāvums, tad tas nebūs ilgāks par dažām dienām. Tādā gadījumā šajās dažās dienās ātruma kontroli un satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem pilnā apmērā nodrošinās VP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā publiskotā karte.

Rīgā fotoradari būs izvietoti Krasta ielā, Brīvības gatvē, Kalnciema ielā, uz Dienvidu tilta nobrauktuves. Divi fotoradari atradīsies uz Jūrmalas šosejas pie satiksmes mezgla ar autoceļu Salaspils-Babīte. Vēl divi fotoradari būs izvietoti uz autoceļa A8 pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils-Babīte.

Viens fotoradars būs izvietots Sējas novadā, Murjāņos, vēl viens Carnikavas novada Garciemā. Tāpat pa fotoradaram būs izvietots pie pievedceļa Muceniekiem, uz Daugavpils šosejas, pie pagrieziena uz Saulkalni, pie jaunās Kokneses šosejas un Mālpils - Ķeguma ceļa krustojuma. Tāpat viens fotoradars būs izvietots pie Jelgavas šosejas krustojuma ar ceļu pie Ozolniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru