Fotoradaru konkursa labā ideja, kur galvenais mērķis ir cīnīties par cilvēku dzīvībām un satiksmes dalībnieku drošību, ir tā sagrozīta un samudžināta, ka tagad par galveno kļūst soda naudu iekasēšana un peļņas gūšana. Gūto pieredzi konkursā komentēja integrēto elektroinženiertehnisko risinājumu uzņēmuma SIA Fima valdes priekšsēdētājs Andis Lagzdiņš.
Viņš minēja Lietuvas piemēru, kur konkurss bijis par fotoradaru uzturēšanu, nevis mazāko peļņu no iekasētajām soda naudām. «Latvijas konkursā bija tik daudz nezināmo un nesaprotamo risku, ka izrēķināt bija grūti. Nav pareizi noteikt principu - jo lielāka soda nauda, jo lielāka peļņa. Tā saucamajai peļņai, ja tāda būtu, bija jāpaliek valstij, bet biznesmenim saprātīgā peļņa bija jāierēķina uzturēšanas cenā. Tās ir valsts rūpes par iedzīvotājiem, vai pasākums ir ar mīnusiem vai ir ar peļņu,» sprieda Lagzdiņš.
Lietuvas Fima šajā kaimiņvalstī uzstādījusi 150 fotoradarus uz visiem Lietuvas autoceļiem, un soda naudas pilnībā nonāk valsts rīcībā. Fima līgums paredz tikai samaksu par tehnikas uzstādīšanu, tehnisko apkalpošanu un uzturēšanu.
Lagzdiņš arī netic, ka uzvarētājs iegūs izskanējušās summas. Fima bijusi daudz konservatīvāka aprēķinos.
Vaicāts, vai Fima nav domājusi par konkursa rezultātu apstrīdēšanu, Lagzdiņš norādīja, ka uzņēmuma specialitāte nav apstrīdēšana, tas vēlas darīt savu darbu.
Jau ziņots, ka slēgtajā konkursā par 160 jaunu stacionāro fotoradaru piegādi par uzvarētāju atzīta trīs juridisko personu apvienība - AS Vitronic Baltica kopā ar vācu kompāniju Vitronic Dr.-Ing.Stein Bildverarbeitungssysteme un SIA Komerccentrs DATI grupa. Saskaņā ar valdībā pieņemtiem noteikumiem komersants saņems 35% no naudas sodiem, kas iekasēti, izmantojot šos fotoradarus.
Latvijas SIA Fima īpašnieks ir Lietuvas uzņēmums Fima, bet Lietuvas uzņēmuma īpašnieks kopā ar Riga Capital ir amerikāņu MVC Capital. Pilnsabiedrība Fima Group reģistrēta Latvijā un apvieno Latvijas un Lietuvas Fima uzņēmumus ar mērķi startēt lielajos konkursos. Lēmums attīstīt biznesu Latvijā tika pieņemts 2009.gadā.
SIA Fima apgrozījums pagājušajā gadā bija 0,5 miljoni latu, zaudējumi - 200 000 latu. Šogad plānots strādāt bez zaudējumiem, bet nākamo gadu beigt ar peļņu. Šogad plānotais apgrozījums ir 2,5 miljoni lati.
Patlaban Latvijā Fima piedalās VAS Latvijas Dzelzceļš modernizācijas projektā Otrā sliežu ceļa būvniecība Skrīveri-Krustpils, kurā uzņēmums atbild par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmu (SCB), telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi.