Makroekonomika

Fima vadītājs: Runas par krīzes beigšanos ir spekulēšana

BNS, 07.07.2011

Jaunākais izdevums

Runas par krīzes beigšanos un ekonomikas atdzīvošanos ir spekulēšana, šādu viedokli pauda integrēto elektroinženiertehnisko risinājumu uzņēmuma SIA Fima valdes priekšsēdētājs Andis Lagzdiņš.

Viņš uzskata, ka patlaban ir ļoti svarīgi valdības līmenī noteikt prioritātes un attīstības vadlīnijas un tām konsekventi sekot. Ja notiks šāda mērķtiecīga virzība, tad arī izaugsme un krīzes beigas būs skaidri jūtamas un nebūs jāzīlē. «To vienkārši varēs skaidri redzēt,» intervijā biznesa portālam Nozare.lv piebilda Lagzdiņš.

Viņš arī norādīja, ka gan valsts, gan privātajā sektorā ir apstājušies ļoti daudzi iepriekš sākti nopietni projekti, tie izstiepušies laikā. Pēc viņa domām, problēmas var rasties arī saistībā ar pēdējā laika aktivitātēm politikā. Proti, notiek vilcināšanās ar projektiem un speciālisti brauc prom, un, ja pēkšņi sāks visus projektus īstenot saskaņā ar vecajiem grafikiem un izmaksām, «viss leks augšā un rāmjus, kādi bija projektam, noturēt būs diezgan neiespējami».

Piebremzēšana viņa skatījumā saistīta ar neizlēmību, politiskajām intrigām.

Latvijas SIA Fima īpašnieks ir Lietuvas uzņēmums Fima, bet Lietuvas uzņēmuma īpašnieks kopā ar Riga Capital ir amerikāņu MVC Capital. Pilnsabiedrība Fima Group reģistrēta Latvijā un apvieno Latvijas un Lietuvas Fima uzņēmumus ar mērķi startēt lielajos konkursos. Lēmums attīstīt biznesu Latvijā tika pieņemts 2009.gadā.

SIA Fima apgrozījums pagājušajā gadā bija 0,5 miljoni latu, zaudējumi - 200 000 latu. Šogad plānots strādāt bez zaudējumiem, bet nākamo gadu beigt ar peļņu. Šogad plānotais apgrozījums ir 2,5 miljoni lati.

Patlaban Latvijā Fima piedalās VAS Latvijas Dzelzceļš modernizācijas projektā «Otrā sliežu ceļa būvniecība Skrīveri-Krustpils», kurā uzņēmums atbild par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmu (SCB), telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES dzelzceļa jomā paredzētās triljonu investīcijas dos iespēju uzņēmumam Fima Latvijā realizēt miljonu vērtus projektus.

Dzelzceļa joma ir svarīga ilgtermiņā, DB norāda elektroinženiertehnisko izstrādes un tehnoloģisko projektu vadības Fima grupas uzņēmumu padomes priekšsēdētāja Kristīne Bērziņa. Proti, Eiropas Savienība (ES) ir uzstādījusi mērķi, ka ieguldījumiem dzelzceļa infrastruktūrā ir jābūt lielākiem nekā ieguldījumiem ceļu infrastruktūrā. ES dzelzceļa jomā nākamajā plānošanas periodā plāno ieguldīt 1,5 triljonus eiro. «Eiropā dzelzceļu stāvoklis ir dažāds, tāpēc tas ir viens no virzieniem, kurā aktīvi darbosimies,» paskaidro K. Bērziņa. Arī pērn Latvijā Fima turpināja piedalīties dzelzceļa infrastruktūras modernizācijas projektā - otrā sliežu ceļa būvniecības posms Skrīveri-Krustpils. Fima projektā ir atbildīga par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas, bloķēšanas sistēmu, telekomunikāciju sistēmu un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi. «Darbi dzelzceļa jomā tiks turpināti šogad un arī nākamgad,» DB piebilda Fima valdes priekšsēdētājs Latvijā Andis Lagzdiņš. Jāatzīmē, ka plašāk Fima vārds Latvijā izskanēja 2008. gada rudenī, kad bijušais Lattelecom vadītājs Nils Melngailis paziņoja, ka viņam piederošais Riga Capital kopā ar ASV biznesa attīstītāju MVC Capital kļuvis par Fima līdzīpašnieku, kopumā investējot 28,1 milj. ASV dolāru (13,8 milj. Ls). Savukārt šobrīd N. Melngailim nekādas ietekmes uzņēmumā Fima nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fima: Fotoradaru konkursā laba ideja tika sagrozīta un samudžināta

NOZARE.LV, 06.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru konkursa labā ideja, kur galvenais mērķis ir cīnīties par cilvēku dzīvībām un satiksmes dalībnieku drošību, ir tā sagrozīta un samudžināta, ka tagad par galveno kļūst soda naudu iekasēšana un peļņas gūšana. Gūto pieredzi konkursā komentēja integrēto elektroinženiertehnisko risinājumu uzņēmuma SIA Fima valdes priekšsēdētājs Andis Lagzdiņš.

Viņš minēja Lietuvas piemēru, kur konkurss bijis par fotoradaru uzturēšanu, nevis mazāko peļņu no iekasētajām soda naudām. «Latvijas konkursā bija tik daudz nezināmo un nesaprotamo risku, ka izrēķināt bija grūti. Nav pareizi noteikt principu - jo lielāka soda nauda, jo lielāka peļņa. Tā saucamajai peļņai, ja tāda būtu, bija jāpaliek valstij, bet biznesmenim saprātīgā peļņa bija jāierēķina uzturēšanas cenā. Tās ir valsts rūpes par iedzīvotājiem, vai pasākums ir ar mīnusiem vai ir ar peļņu,» sprieda Lagzdiņš.

Lietuvas Fima šajā kaimiņvalstī uzstādījusi 150 fotoradarus uz visiem Lietuvas autoceļiem, un soda naudas pilnībā nonāk valsts rīcībā. Fima līgums paredz tikai samaksu par tehnikas uzstādīšanu, tehnisko apkalpošanu un uzturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Inženiertehnisko risinājumu uzņēmums Fima reģistrējis 56 miljonu eiro vērtu ķīlu

Gunta Kursiša, 26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešiem piederošais inženiertehnisko risinājumu uzņēmums Fima aizvadītajā nedēļā reģistrējis divas komercķīlas – vienu 46,8 miljonu eiro apjomā, otru – par 9,3 miljoniem eiro, liecina Uzņēmumu reģistra apkopotā statistika.

Abu ķīlu ņēmējs ir Swedbank. Ķīlas devējs ir SIA Fima, savukārt parādnieks – Lietuvas mātesuzņēmums UAB Fima.

«SIA Fima mātes uzņēmums UAB Fima 2013. gada beigās noslēdza apjomīgu līgumu par savu saistību pārfinansēšanu ar Swedbank Latvijā un Lietuvā. Kā mātes uzņēmuma saistību nodrošinājums pret Swedbank tika ieķīlāti arī meitas uzņēmuma SIA Fima aktīvi Latvijā. Tā ir ierasta biznesa prakse, kas saistīta ar grupas ilgtermiņa projektu realizēšanu. Šobrīd grupas ietvaros Lietuvā, Latvijā, Baltkrievijā un Polijā tiek īstenoti vairāki apjomīgi infrastruktūras projekti tādās sfērās kā dzelzceļa infrastruktūras izbūve, datu centru sektorā, inteliģento transporta risinājumu jomā un citos projektos, kas saistīti ar inženiertehniskajiem risinājumiem,» Db.lv komentēja SIA Fima valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fima uzsāk darbību Polijā

Sanita Igaune, 29.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunizveidotais Fima meitasuzņēmums Fima Polska ar tā biroju Varšavā tagad līdzās Fima uzņēmumiem Latvijā, Lietuvā un Baltkrievijā piedāvās klientiem inženiertehniskos pakalpojumus, pievēršot galveno uzmanību lieliem projektiem transporta un enerģētikas infrastruktūras nozarē, datu centru izbūvei un platjoslas interneta attīstības projektiem.

Polijas tirgus ir pievilcīgs, ņemot vērā transporta, enerģētikas un informācijas infrastruktūras apjomus, skaidro Fima grupas padomes priekšsēdētāja Kristīne Bērziņa.

Fima Polijā sadarbosies ar vietējā tirgus līderiem tehnoloģiju nozarē.

Šobrīd Latvijā Fima realizē Latvijas Dzelzceļa modernizācijas projektu «Otrā sliežu ceļa būvniecība Skrīveri – Krustpils», kurā Fima ir atbildīga par dzelzceļa signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas sistēmu (SCB), telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmu projektēšanu un izbūvi.

Savukārt Lietuvā tiek īstenots «zaļā» datu centra izbūves projekts, modernizējot Baltic Data Center piederošo datu centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) līdz šim piemērojusi 17 246 eiro līgumsodu pilnsabiedrībai "Fima Group" par kavējumiem vidējā ātruma kontroles sistēmas ieviešanā, pavēstīja LVC pārstāvji.

Kompānijā skaidroja, ka atbilstoši līguma nosacījumiem par darbu kavējumiem vidējā ātruma kontroles sistēmām, kas jau ir nodotas ekspluatācijā, patlaban aprēķināts līgumsods 17 246 eiro apmērā.

Attiecīgā līgumsoda apmaksas termiņš bija 2023.gada 28.augusts, taču "Fima Group" līgumsodam nepiekrita un to nav apmaksājis. Tādējādi, pēc LVC pārstāvju minētā, attiecīgā summa tiks ieturēta no nākamajiem maksājumiem kompānijai.

Vienlaikus LVC norādīja, ka līgumsods tiks aprēķināts arī par tiem kavējumiem, kas tiks fiksēti attiecībā uz pārējām iekārtām, kas vēl nav nodotas ekspluatācijā.

Jau vēstīts, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma tiek ieviesta ar aptuveni piecu mēnešu kavējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Inteliģento inženierrisinājumu kompānija Fima piedāvās «tīrās» telpas

Egons Mudulis, 20.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērķē uz medicīnas un tehnoloģiju jomām; tomēr dzelzceļa projekti arvien veido lielāko daļu kompānijas pasūtījumu

«Esam sākuši piedāvāt tirgū specifiski veidotas telpas, kur speciāli tiek kontrolēts mikroklimats (gaisa tīrība, siltums, mitrums un spiediens), nodrošinot putekļu neesamību un sterilitāti,» uz jauno uzņēmuma produktu sarunā ar Dienas Biznesu norāda inteliģento inženierrisinājumu kompānijas SIA Fima valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis. Pirms vadīt šo inteliģento inženiertehnisko risinājumu kompāniju, viņš ilgstoši darbojies enerģētikas jomā (JK Energo, Energoremonts Rīga, ABB), taču arī šobrīd projekti esot ļoti līdzīgi.

Ārvalstīs tīro telpu projekti jau tiekot īstenoti. Piemēram, Fimas māteskompānija Lietuvā 2010. gadā ierīkoja bioloģiskās drošības līmeņa laboratoriju, kur tagad iespējams veikt pētījumus, izmantojot molekulārās metodes. Savukārt Viļņas Universitātes Nacionālais fizikas un tehnoloģiju zinātņu centrs būs lielākā tehnoloģiskā ēka Lietuvā, kur Fimas veidotā laboratorija būs vienīgā kaimiņvalstī ar šādu tīrības pakāpi. Latvijā interese par tīrajām telpām varētu būt medicīnas un tehnoloģiju nozaru uzņēmumiem. Šobrīd Fima apmāca vajadzīgos speciālistus darbam Latvijā, «pārnesot» nepieciešamās zināšanas. Saskaņā ar ISO 14644-1 standartu telpu tīrību iedala deviņās klasēs atkarībā no daļiņu koncentrācijas uz 1m3 un daļiņu izmēriem. «T.s. tīrās telpas izmanto arī pārtikas rūpniecībā, farmācijā un medicīnā, bet mūsu gadījumā ir svarīgi, lai nebūtu mehānisko daļiņu,» saka Ventspils elektronikas fabrikas valdes loceklis Ilmārs Osmanis, kura vadītais uzņēmums izmanto tīrās telpas Ventspils augsto tehnoloģiju parkā. Pēc viņa teiktā, kaut arī Latvijā ir kompānijas, kas tīrās telpas piegādā, šis varētu būt labs bizness arī Fimai, ja vien būs labas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inteliģento infrastruktūras risinājumu uzņēmums SIA «FIMA» paziņojis par vadības maiņu.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājas amatā iecelta Olita Augustovska, kura līdz šim pildījusi SIA «FIMA» attīstības direktores amata pienākumus. Līdz ar izmaiņām vadības struktūrā amatu atstāj iepriekšējais valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis.

Jānis Vilmanis uzņēmumā darbojies kopš 2013. gada decembra.

Olita Augustovska pievienojās uzņēmuma vadības komandai 2016. gada jūnijā, taču viņas sadarbība ar SIA «FIMA» aizsākusies jau agrāk, 2015. gadā, kad uzņēmumam nozīmīgā Liepājas dzelzceļa projekta īstenošanas ietvaros koordinēja komplicēto sadarbību gan ar ārvalstu partneriem, gan citām iesaistītajām pusēm.

«FIMA» ir starptautisks uzņēmums, tā biroji atrodas Latvijā, Lietuvā, Polijā un Baltkrievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Satiksmes organizēšanā ienāk viedums

Egons Mudulis, 03.12.2018

Fima komercdirektors Aleksandrs Grebežs un automatizācijas risinājumu inženieris Juris Fedotovs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Via Baltica izvieto inteliģentās transporta sistēmas (ITS). Tas bija spilgts piemērs dažādu ražotāju produkcijas integrācijai vienā risinājumā, par projektu Smart E67 sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Fima komercdirektors Aleksandrs Grebežs un automatizācijas risinājumu inženieris Juris Fedotovs.

Pasažieru transporta plūsmas un kravu pārvadājumu efektivitātes uzlabošanai, samazinot braukšanas laiku un paaugstinot drošību, domātais projekts tiek realizēts pārrobežu sadarbības programmas Interreg Central Baltic ietvaros. Vadošais partneris tajā ir VAS Latvijas valsts ceļi (LVC), kas projektu īsteno sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju, uzstādot ceļa aprīkojumu Via Baltica posmā Tallina–Rīga–Bauska–Lietuvas robeža. Smart E67 kopējās izmaksas Latvijā ir 1,4 milj, eiro, tostarp 1,2 milj. eiro ir ERAF līdzfinansējums, liecina LVC sniegtā informācija.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

IUB neļauj LVC slēgt līgumu par satiksmes intensitātes uzskaites sistēmas modernizāciju

LETA, 26.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) slēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju iepirkumā par satiksmes intensitātes uzskaites sistēmas modernizāciju un jaunu uzskaites punktu izbūvi, liecina IUB publiskotā informācija.

IUB lēmumā norādīts, ka janvāra vidū saņemta SIA "Fima" sūdzība, kurā norādīts, ka konkursa uzvarētāja SIA "IT Invest" piedāvājums ir nepamatoti lēts.

Konkursā kopumā tika saņemti seši piedāvājumi - SIA "IT Invest" ar piedāvāto līgumcenu 455 372 eiro, SIA "Fima" - 888 889 eiro, SIA "Reck" - 952 941 eiro, SIA "Belam-Rīga" - 996 964 eiro, personu apvienība SIA "Kc.lv" un SIA "Dati Group" - 1,093 miljoni eiro un SIA "Kemek Engineering" - 2,176 miljoni eiro, norādīts Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

"Fima" pārstāvji sūdzībā skaidro, ka visu pretendentu iesniegto piedāvājumu cenas ir līdzīgas, izņemot "Kemek Engineering", kura piedāvājums ir dārgāks. Savukārt "IT Invest" iesniegtā piedāvājuma cena ir gandrīz uz pusi zemāka par pārējo pretendentu iesniegtajiem piedāvājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) izjūt aizvien nopietnākas finanšu grūtības, tostarp ik pa laikam spiests atlaist darbiniekus, uzņēmums ir gatavs pārmaksāt par sliežu ceļu modernizācijas projektu 5–10 miljonus eiro, liecina laikraksta Diena rīcībā esošā informācija.

Iepirkumu LDz izsludināja pērn septembrī dzelzceļa infrastruktūras modernizācijai posmos Rīga–Jelgava un Rīga–Aizkraukle. Paša LDz prognozētā iepirkuma cena bija noteikta 66,4 miljoni eiro.

Konkursā pieteicās divi pretendenti – a/s A.C.B., kuras piedāvātā cena bija 56 207 488,65 eiro, – un personu apvienība BMGS-Fima-Alstom, kas šos darbus piedāvāja īstenot par 71 499 999,98 eiro. Taču piedāvājumu izvērtēšanas laikā LDz konkursa komisija pēkšņi sākusi savādāk interpretēt atsevišķas nolikuma normas par pretendentu pieredzes prasībām, kādēļ A.C.B. negaidīti izslēgts no konkursa kā neatbilstošs.

Taču būtiski, ka laikā, kad Krievijas agresijas dēļ Ukrainā pasaulē pieaug ekonomikas krīze, arī tranzīta nozarē, LDz ar rūkošu finanšu situāciju tomēr nolēmis slēgt līgumu ar vienīgo atlikušo pretendentu par summu, kas par 10 miljoniem eiro pārsniedz izbrāķētā konkurenta cenu un par pieciem miljoniem eiro pārsniedz paša LDz plānotās izmaksas.A.C.B. ir pārsūdzējis LDz konkursa komisijas lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), līdz ar to LDz līgumu ar izvēlēto pretendentu šobrīd slēgt nevar. Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 14.augusta, uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.-28,6. km) sāks darboties pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms, informē Latvijas Valsts ceļi.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās, savā tieksmē pēc komforta mēs izmantojam arvien vairāk komunikācijas ierīces, kanālus un programmas, vēlamies izmantot integrētus un vienkāršus risinājumus. Liela daļa no mums, seko informācijas tehnoloģiju tirgus jaunumiem (IT), kurā norisinās asa konkurence. Mēs meklējam arvien jaunus produktus un pakalpojumus, lai tie apmierinātu visas mūsu vajadzības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz autoceļa A7 pie krustojuma uz Katlakalnu, kas tiek dēvēts par t.s. melno punktu, šodien SIA Fima uzstādīja braukšanas ātruma attēlošanas displeju. Kopumā līdz marta vidum uz Latvijas bīstamākajiem ceļu posmiem plānots uzstādīt 11 šādas interaktīvās ceļa zīmes.

Paredzēts, ka braukšanas ātruma mērītāji būtiski uzlabos satiksmes drošību paaugstinātas automobiļu plūsmas un satiksmes bīstamības ceļu posmos, tostarp pie izglītības iestādēm un t.s. melnajos punktos.

Pēc CSDD rīcībā esošiem datiem kopumā uz a/c A7 Rīga – Bauska no 2011. gada līdz 2014. gadam notika 132 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā 19 cilvēki un 226 tika ievainoti.

Par melno punktu tiek definēta vieta, kur trīs gadu laikā ir notikuši vairāk nekā septiņi ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem trijos ir gājuši bojā cilvēki.

Ātruma displeju uzstādīšanas darbi ir daļa no pagājušā gada nogalē starp VAS Latvijas Valsts ceļi un SIA Fima noslēgtā līguma, kura ietvaros ātrumu attēlojošās interaktīvās ceļa zīmes jau uzstādītas Ādažos, Valmierā un Grobiņā. Šodien zīmju uzstādīšanu veic Murjāņos un uz a/c A7 pie krustojuma uz Katlakalnu. Darbus plānots pabeigt līdz 15.martam uzstādot pārējās zīmes Krustpils novadā, Maltā, Ulbrokā un Kroņaucē pie A. Brigaderes pamatskolas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas dzelzceļš īstenojis 24,4 miljonus eiro vērto Liepājas stacijas modernizācijas projektu

Žanete Hāka, 21.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) Liepājā īstenojis ES Kohēzijas fonda līdzfinansētu 24,4 miljonus eiro vērtu projektu Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija ar sliežu ceļu rekonstrukciju, kura ietvaros ir rekonstruēta un modernizēta Liepājas stacijas signalizācijas sistēma, veikta sliežu ceļa rekonstrukcija, kā arī daudzi citi darbi, informē LDz.

Pēc šī projekta realizēšanas stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma, tajā skaitā elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī staciju telpas atbilst mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām.

«Veiksmīgs ostu darbs ir nesaraujami saistīts ar dzelzceļu. Liepājā atrodas trešā lielākā Latvijas osta, kurā pagaidām kravu apgrozījums ir salīdzinoši neliels - pagājušajā gadā pa dzelzceļu pārvadātais kravu apjoms uz Liepājas ostu tikai nedaudz pārsniedza 2,5 miljonus tonnu. Pēc LDz projekta īstenošanas Liepājas mezglā izveidota moderna, kvalitatīva dzelzceļa infrastruktūra, kas ļauj palielināt arī šī mezgla caurvedes spēju. Tāpēc tagad mums kopā ar uzņēmējiem jāstrādā pie jaunu kravu piesaistes, lai palielinātu kravu apgrozījumu arī šajā mezglā,» uzsver LDz prezidenta pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz otrdienu, 3.oktobri, uz Jelgavas šosejas no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.-69,2. km) un uz Ventspils šosejas (A10) no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.-140,8. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi.

Kā arī divi vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties uz Liepājas šosejas: no krustojuma ar autoceļu Tebra-Kazdanga-Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.-169,7. km) un no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava-Tušķi-Tukums (P98) (26,1.-38,0. km).

Šajos posmos iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa maršrutā no Ainažiem līdz Grenctālei, jeb uz Via Baltica sākušas darboties elektroniskās mainīgās informācijas ceļa zīmes, kas brīdinās autobraucējus par braukšanas apstākļiem, ceļa seguma stāvokli, atļauto braukšanas ātrumu un citiem satiksmei būtiskiem apstākļiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Ceļazīmes ir uzstādītas projekta Smart E67 ietvaros. Kopumā 13 objektos uzstādītas 30 elektroniskās ceļa zīmes, no kurām 4 ātrumu ierobežojošas zīmes kopā ar 4 brīdinājuma zīmēm un 22 brīdinājuma un aizlieguma zīmes. Elektroniskajām ceļazīmēm ir tāda pati nozīme, kā parastajām, un tās ir jāievēro tāpat, kā citas.

Ceļa zīmes darbojas automātiskā režīmā, vadoties pēc informācijas, ko sniedz ceļu meteoroloģiskās stacijas. Ja nepieciešams, arī VAS Latvijas Valsts ceļ (LVC) Satiksmes informācijas centrs (SIC) var attālināti mainīt ceļa zīmes informāciju satiksmes negadījuma, sastrēguma vai remontdarbu laikā.

Elektroniskās ceļazīmes iedegsies tikai tad, kad ir konstatēti apstākļi, par kuriem ir būtiski informēt satiksmes dalībniekus, proti, ja ir remontdarbi, apledojums, sastrēgums, sānvējš vai citi apstākļi, kas var ietekmēt satiksmi. Ja šādi apstākļi nav iestājušies, brīdinājumi uz ceļazīmēm netiek izgaismoti un ceļazīmes darbojas nogaidīšanas režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir uzsākts vēl viens nozares un akadēmiskās vides kopprojekts, proti, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) sadarbībā ar inteliģento inženiertehnisko risinājumu uzņēmumu SIA FIMA veiks pētījumu par Latvijas datu centru infrastruktūru un tās modernizācijas pakāpi.

Organizācijas un uzņēmumi, kuru saimniecībā ir datu centri vai lielākas serveru telpas, aicināti piedalīties aptaujā, kuras rezultātu apkopojums parādīs tendences esošo iekārtu modernizācijā, noslodzēs, energoefektivitātē un citos svarīgos rādītājos. Jau nākamā gada sākumā sadarbībā ar Dienas Biznesu rezultāti tiks atspoguļoti tendenču veidā, lai ievērotu pētījuma dalībnieku konfidencialitāti. Šāda veida informācija būs interesanta gan IT jomā strādājošiem cilvēkiem, gan studentiem, kas apgūs ar datu centriem saistītas studiju programmas.

”Rīgas Tehniskai universitātei ir svarīgi piedalīties Latvijas datu centru infrastruktūras pētījumā, jo aptauju gaitā iegūtie rezultāti dos lielu pienesumu gan RTU zinātniskās kapacitātes celšanai, gan Latvijas zinātnei kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Krustpils līdz Stūrniekiem sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms 9,5 kilometru garumā, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) pārstāvji.

Tas būs pirmais no trijiem vidējā ātruma kontroles posmiem uz Daugavpils šosejas.

Šajā posmā tiks kontrolēts vidējais ātrums, obligātās civiltiesiskās apdrošināšana (OCTA), tehniskā apskate (TA) un autoceļu lietošanas nodevas samaksa.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Vidzemes šosejas (A2) un autoceļa Cēsis-Vecpiebalga (P30) sāk darboties vidējā ātruma kontroles posmi, informē "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Uz Vidzemes šosejas sāk darboties vidējā ātruma kontroles posms no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei, bet uz autoceļa Cēsis-Vecpiebalga - no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam.

Abos posmos tiks kontrolēts vidējais ātrums, obligātā civiltiesiskā transportlīdzekļu apdrošināšana un tehniskā apskate. Uz Vidzemes šosejas kontroles posma sākumā pie tilta pār Vējupīti kontrolēs arī vinjetes.

Jau ziņots, ka no 14.augusta pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms sāka darboties uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, negadījumu skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LVRTC sadarbībā ar FIMA izbūvējis datu centru TV tornī Zaķusalā

Sanita Igaune, 03.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC) sadarbībā ar uzņēmumu FIMA ir pabeidzis darbu pie datu centra izbūves projekta TV tornī Zaķusalā.

Vislielākos ekspluatācijas izdevumus datu centros veido dzesēšanas izmaksas, atzīmē LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta, paskaidrojot, ka šajā datu centrā serveru atdzesēšanai tiek izmantoti tehniskie risinājumi, kas maksimāli samazina elektroenerģijas patēriņu – katra serveru statne tiek dzesēta atbilstoši tās reālajai noslodzei, kā arī dzesēšanas iekārtas pēc iespējas izmanto auksto āra gaisu.

Aprēķinātais energoefektivitātes koeficients jeb PUE (Power Usage Effectiveness) nepārsniedz 1,39. Minētais rādītājs parāda attiecību starp visu datu centra patērēto elektroenerģiju un tieši IT sistēmu patērēto elektroenerģiju konkrētajā datu centrā. Jo PUE tuvāks 1, jo lielāka datu centra efektivitāte. Pasaules pieredze rāda, ka pašlaik vidējais PUE rādītājs datu centros ir ne mazāks kā 2, liecina LVRTC sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Bauskas šosejas (A7) no Tilderiem līdz Iecavai naktī uz ceturtdienu, 28.septembri, sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Šajā posmā iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanu, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.

Jau vēstīts, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma tiek ieviesta ar aptuveni piecu mēnešu kavējumu, tādēļ pilnsabiedrībai "Fima Group" līdz šim piemērots 17 246 eiro līgumsods.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beberliņos, Liepājā, aktīvās atpūtas un kabeļu veikborda parkā BB wakepark apmeklētājus tagad priecē ērti dizaina objekti – no saivām veidoti āra soliņi, informē uzņēmumā.

«Biju patīkami pārsteigta par dizaineru ideju, ka no saivām jeb izlietotām elektrības kabeļu spolēm var radīt ne tikai dizainiski glītus, bet arī praktiskus vides objektus,» stāsta BB wakepark vadītāja Santa Vēvere.

Šī projekta ideja pieder intelektuālo inženierrisinājumu uzņēmumam Baltijā SIA Fima, kas pašlaik īsteno Liepājas dzelzceļa modernizācijas projektu. SIA Fima, vēloties dāvāt Liepājas pilsētai ko vērtīgu, sadarbībā ar rūpnieciskā dizaina produktu attīstītāju Studio Vulgaris un biedrību Radi Vidi Pats, kas vienmēr ir rūpējušies par ilgtspējīgu ideju popularizēšanu, realizē videi draudzīgu projektu, kura rezultāts būs visiem pieejams un lietojams Beberliņos un, iespējams, arī citās pilsētas vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir daudz nelielu datu centru, kas liecina par uzņēmumu un iestāžu «viensētas» principu, un pāris lielu spēlētāju, kuri aktīvi kāpina eksportu; klupšanas akmeņi – energoefektivitāte un valsts likumdošana, raksta Dienas bizness.

Lai arī datu centru būvniecība Latvijā ir sākusies pirms pāris gadu desmitiem un šī sfēra attīstās arvien straujāk, pieaugot datu centru skaitam, tomēr joprojām nav izstrādātas valsts vadlīnijas datu centru infrastruktūras attīstībai Latvijā. To apliecina FIMA un Rīgas Tehniskās universitātes veiktais datu centru pētījums, kurā informācija apkopota no 63 datu centriem. Piemēram, nav izstrādātas speciālas prasības vai noteikumi par datu centru infrastruktūras veidošanu valsts un pašvaldības iestādēs, izņemot dažus normatīvos regulējumus, kurus netieši var piemērot datu centriem. Nav arī nacionāla līmeņa politikas datu centru infrastruktūras veidošanā vai attiecīgo pakalpojumu nodrošināšanā. Latvijā nav arī datu par to, cik liels kopumā ir datu centru bizness, lai gan nozares uzņēmēji norāda uz ieņēmumu pieaugumu. DB jau vairākkārt ir rakstījis, ka tieši datu centri ir joma, kurā kāpināt Latvijas IT pakalpojumu eksportu. Latvijas datu centru priekšrocības eksporta tirgos ir spēja runāt klientiem saprotamā valodā, sniegtais serviss, kā arī Eiropas Savienības valsts statuss, pakalpojuma cena un spēja risināt problēmjautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vidējā ātruma kontroles posmi sāks darboties arī uz Tallinas un Valmieras šosejas

Db.lv, 07.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz piektdienu, 8.septembri, uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei un uz Valmieras šosejas (A3) posmā no krustojuma ar vietējo autoceļu Plācis-Rozula līdz Stalbei sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi, informēja "Latvijas valsts ceļu" (LVC) pārstāvji.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas samaksas kontroli.

Jau ziņots, ka no 14.augusta pirmais vidējā braukšanas ātruma kontroles posms sāka darboties uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei.

LVC norāda, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, negadījumu skaits samazinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu

Db.lv, 27.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Rīgas apvedceļa Salaspils-Babīte (A5) sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles posmu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā.

Jau vēstīts, ka līdz 2023.gada sākumam ar vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots aprīkot Rīgas apvedceļa posmu.

LVC iepriekš informēja, ka uz Rīgas apvedceļa vidējā ātruma kontroles sistēmu plānots uzstādīt no 23. līdz 28,69. kilometram.

LVC septembra vidū noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību "Fima Group" par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā.

"Fima Group" darbus veiks par 1 261 156 eiro, tostarp 900 000 eiro paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000 eiro - sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.- 2025.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru