Jaunākais izdevums

Šodien publicējam atziņu, kuru izteicis Henrijs Fords, amerikāņu rūpnieks, Ford Motor Company dibinātājs. Lai Jums veiksmīga diena!

«Ir labi, ka cilvēki nesaprot banku un naudas sistēmu, jo, ja viņi to saprastu, tad jau pirms rītausmas būtu revolūcija.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTA Insurance Company SE vadīs Lauris Boss

Žanete Hāka, 11.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai turpinātu BTA grupas uzņēmumu attīstību un nodrošinātu efektīvu uzņēmumu stratēģisko vadību, pēc uzraugošo institūciju saskaņojumu saņemšanas Uzņēmumu reģistrā reģistrētas izmaiņas ārpus Baltijas valstīm strādājošā BTA grupas uzņēmuma – BTA Insurance Company SE valdes sastāvā, informē uzņēmums.

Darbu BTA Insurance Company valdē turpinās līdzšinējā valdes locekle Dita Daukste, savukārt no 11. aprīļa darbu uzņēmuma valdē uzsāk BTA Insurance Company Ārvalstu risku parakstīšanas departamenta direktors Kaspars Ummers un līdzšinējais BTA Insurance Company Polijas filiāles vadītājs Lauris Boss, kurš iecelts par BTA Insurance Company valdes priekšsēdētāju. Baltijas valstīs strādājošā BTA grupas uzņēmuma – apdrošināšanas akciju sabiedrības BTA Baltic Insurance Company valdes sastāvā izmaiņas nav veiktas.

Lai veicinātu dinamiskāku biznesa attīstību Eiropā un atbilstoši biznesa stratēģiskajiem virzieniem strukturētu administratīvos resursus un procesus, 2015. gada 1. jūlijā tika pabeigta BTA Insurance Company reorganizācija, nodalot biznesu atbilstoši ģeogrāfiskajam iedalījumam: Baltija un pārējā Eiropa. Baltijas valstīs – Latvijā, Lietuvā un Igaunijā apdrošināšanas pakalpojumus pēc reorganizācijas piedāvā BTA Baltic, savukārt biznesa attīstību ārpus Baltijas valstīm turpina īstenot BTA Insurance Company.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA, 17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Telia Company» par reģionālo vadītāju Latvijā ir iecēlusi Kenetu Rodni (Kennet Rådne), kurš turpmāk atbildēs par uzņēmumiem «Telia Latvija», «LMT», «Lattelecom» un par sadarbību ar Latvijas valdību. Atbilstošas izmaiņas veiktas arī «Telia Company» pārstāvniecībā «LMT» padomē.

Pēc «Telia Company» korporatīvo holdingu struktūrvienības likvidēšanas atbildība par darbību Latvijā tika nodota prezidenta biroja, stratēģijas un apvienotā nodrošinājuma struktūrvienības vadītājai Ingridai Stenmarkai (Ingrid Stenmark), kas būs K. Rodnes tiešā priekšniece.

«Ņemot vērā 2017. gada novembrī Latvijas valdības pieņemto lēmumu saglabāt esošo «LMT» un «Lattelecom» struktūru, mēs skatāmies, kā vislabāk realizēt «Telia Company»stratēģiju Latvijas kontekstā. Mūsu uzmanības centrā ir darbs ar otru akcionāru, lai uzlabotu divu uzņēmumu korporatīvo vadību atbilstoši abu akcionāru vīzijai un stratēģijai un veicinātu digitalizācijas potenciāla stiprināšanu Latvijā,» saka I.Stenmarka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - LMT un Lattelecom neapvienos

LETA, 07.11.2017

LMT prezidents Juris Binde (no kreisās) un Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis

Foto: Vitālijs Stīpnieks

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība šodien nolēma neatbalstīt SIA «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) un SIA «Lattelecom» apvienošanu, šodien žurnālistiem sacīja ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V).

Papildināta visa ziņa

Viņš norādīja, ka Ministru kabinets šodien pieņēma politisku lēmumu pretēji Ekonomikas ministrijas piedāvātajam risinājumam - sākt sarunas ar partneri «Telia Company» par iespējamu abu uzņēmumu apvienošanu, valstij iegūstot 51% kapitāldaļu.

Ašeradens pauda, ka lēmums ir politisks, ņemot vērā Nacionālā apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK) valdes vakardienas lēmumu apvienošanu neatbalstīt. Jau iepriekš bijusi vienošanās, ka lēmumā par apvienošanu vajadzīga vienprātība.

Ministrs norādīja, ka turpināsies sarunas ar «Telia Company» par tālāko sadarbību, lai nodrošinātu uzņēmumu spēju tālāk strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai Tev ir apnicis darbs birojā? Varbūt Tu vēlies gūt papildu ienākumus, strādājot no mājām? Tendences liecina, ka, attīstoties tehnoloģijām, aizvien populārāks kļūst attālinātais darbs. Turklāt tas ir piemērots dažādām profesijām, ne tikai radošās sfēras pārstāvjiem. Aizdevējs Ondo.lv aicina – uzzini, kā atrast piemērotāko ārštata vakanci un noformēt darba devējam saistošu CV!

Vai ārštata darbs ir piemērots man?

Plānojot darba vides maiņu, pārdomā, vai attālināts darbs būs piemērots Tavam dzīves ritmam un personībai?

Darbs ārštatā būs Tev kā radīts, ja Tu:

  • studē un meklē veidu, kā nosegt mācību izdevumus;
  • esi noguris no biroja darba un meklē jaunus izaicinājumus;
  • plāno ar laiku uzsākt pats savu biznesu konkrētajā nozarē;
  • vēlies gūt papildu ienākumus paralēli jau esošajam darbam;
  • rūpējies par maziem bērniem vai kādu ģimenes locekli, kam mājās ik dienas nepieciešama Tava palīdzība;
  • sirgsti ar veselības problēmām, kas neļauj strādāt ierastās darba stundas birojā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Valdība un Telia vienojas turpināt diskusijas par Lattelecom un LMT attīstības stratēģiju

LETA, 12.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) un «Telia Company» prezidents Jūhans Dennelinds parakstījuši saprašanās memorandu par SIA «Lattelecom» un SIA «Latvijas mobilais telefons» (LMT) turpmāku attīstību, aģentūru LETA informēja premjera birojā.

Lēmums par memoranda noslēgšanu apstiprināts Ministru kabinetā. Kā uzsver premjera birojā, saprašanās memorands nav uzskatāms par starptautisku līgumu, un tas nerada nevienai no pusēm nekādas tiesības un pienākumus starptautisko tiesību aspektā - šis dokuments ir nodomu protokols. Tā ir apņemšanās abām pusēm sēsties pie sarunu galda, lai izstrādātu abpusēji pievilcīgu turpmākās sadarbības, uzņēmumu «Lattelecom» un LMT attīstības stratēģiju.

Memoranda īstenošanas procesā radušās iespējamās domstarpības iesaistītās puses risināšot tikai sarunu ceļā. Savukārt finansiālie izdevumi šajā dokumentā minēto darbību veikšanai var tikt paredzēti tikai atsevišķos rakstveida līgumos starp abām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ētikas evolūcija vai ētiskās domāšanas paradigmas maiņa?

Laila Cekule, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 17.04.2020

Mičiganas Augstākā tiesa spriedumā lietā Dodge pret "Ford Motor Company" stingri nolēma, ka "Ford" ir jādarbojas tā akcionāru, nevis darbinieku un vadītāju interesēs.

Foto: Mary Evans Picture Library/Scanpix/

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī viena no informācijas laikmeta iezīmēm - piekļuve informācijai bezprecedenta mērogā - ir pārveidojusi sabiedrību un līdz ar to arī uzņēmējdarbības vidi, rodas jautājums, vai sabiedrība ir kļuvusi patiesāka un cik lielā mērā tas ir ietekmējis biznesa ētikas vidi.

Pakāpeniski laika gaitā ir palielinājusies izpratne par uzņēmējdarbības ētisko dimensiju. Tomēr krīzes situācijās visbiežāk atklājas patiesās ētikas vērtības. Ar interneta laikmeta parādīšanos 20.gadsimta beigās tika izstrādāti profesionālās ētikas kodeksi uzņēmumu stratēģisko mērķu sasniegšanai. Ja atzīstam, ka biznesam šodien ir divi mērķi - rentabilitāte un atbildība -, varētu pieņemt, ka biznesa ētika šobrīd ir daudz labākā situācijā nekā agrāk. Neraugoties uz to, viens no vissvarīgākajiem ētiskajiem apsvērumiem pēdējo gadu laikā ir bijis patērētāju privātuma saglabāšana, kamēr uzņēmumi turpina iegūt informāciju no lietotājiem mārketingam vērtīgu datu apstrādei. Tāpat priekšplānā aizvien straujāk izvirzās atbildība pret vidi, kurā visi dzīvojam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība Baltic Biofuel Company uzsākusi jaunas noliktavas un dzelzceļa posma būvniecību, informē Liepājas SEZ.

Plānotās investīcijas aptuveni 1 miljona eiro apmērā ir vērstas uz tranzītkravu plūsmas palielināšanu. Noliktavu plānots nodot ekspluatācijā šā gada 1. augustā, bet vēl viena dzelzceļa posma izbūve tiks uzsākta pēc grozījumu veikšanas detālplānojumā.

LSEZ Baltic Biofuel Company SIA ir viena no jaunākajām Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībām, kas savu uzņēmējdarbību uzsāka 2007. gadā kā ekspedīcijas kompānija un tās pamatnodarbošanās joprojām ir kravu piesaiste, uzglabāšana un sadarbība ar dažādu valstu kravu īpašniekiem. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrības statusu LSEZ Baltic Biofuel Company SIA ieguva 2012. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No iepriekšējā Ford EcoSport modeļa ir palicis tikai modeļa nosaukums un virsbūves čaula. Viss pārējais Ford zīmola mazākajam krosoveram ir pilnīgi jauns

Tikai vizuāli jaunākās paaudzes Ford EcoSport mazais pseidokrosovers ir līdzīgs iepriekšējai paaudzei, ko Eiropas vajadzībām ražoja Indijas rūpnīcā. Jaunais modelis izmantos svaigākās un modernākās Ford Fiesta platformu un tehniskos labumus, bet pats auto jau tiek ražots modernā rūpnīcā Rumānijā, nevis Indijā. Joprojām neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pamatā uzticēsies priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču turpmāk cenu lapā varēs atrast arī komplektāciju ar pilnpiedziņu.

No eiropiešu, tostarp arī Latvijas patērētāju pozīcijām raugoties, jaunais EcoSport būs nesalīdzināmi saturīgāks un pilnvērtīgāks pilsētas pseidokrosovers. Tehniskais atbalsts, kas taisnā ceļā ir pārceļojis no Ford Fiesta, pilnībā mainīs EcoSport vērtību pircēju acīs. Skaidrs, ka EcoSport ir viens no budžeta klases mazajiem krosoveriem, kas pēc izmēriem pietiek diviem pieaugušiem pasažieriem. Otrā rinda ir domāta tikai mazu bērnu vai svaiga gaisa vizināšanai. Pieaugušajiem tur nav ko meklēt. Pašsaprotami, ka arī bagāžnieks ir necils. Līdz ar to EcoSport līdz šim bija ērts instruments ikdienas darbos, piemēram, apsardzes kompānijām. Vai arī tiem, kam vajadzēja žiperīgu un daudzpusīgu pilsētas auto, kas nebaidās no sarežģītākām braukšanas situācijām, kas mūsu galvaspilsētā ir ikdienišķa parādība. Gan iepriekšējam, gan jaunajam EcoSport nav pat vajadzīgs 4X4, bet pietiek ar brangu klīrensu, kāds EcoSport joprojām ir, lai mazais auto varētu iebraukt, izbraukt un arī uzrāpties uz augstākas apmales vai pārrāpties pāri šķērslim. Citiem vārdiem sakot, neievainojams un piemērots pilsētā visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford EcoSport ir neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pie mums tiks tirgots tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem

Eiropas tirgum paredzēto Ford EcoSport pirmo reizi varēja ieraudzīt 2013. gada Ženēvas autoizstādē, bet tikai tagad jeb precīzāk 2015. gada viducī EcoSport ir nonācis arī līdz pašmāju tirgum. Jāatgādina, ka Ford pseidodžipiņš ir guvis milzīgu popularitāti Latīņamerikā, jo īpaši Brazīlijā, kur 2003. gadā aizsākās Ford EcoSport pirmās paaudzes dzīvesstāsts. Otrās paaudzes EcoSport jau ir kļuvis par globālu modeli, izvēršot ražošanu ne tikai Brazīlijā, bet arī Ķīnā, Krievijā un Indijā. Otrās paaudzes Ford EcoSport ir pieprasīts un mīlēts auto gan Indijā, gan Krievijā. Ņemot vērā klimatiskos apstākļus un tirgus specifiku, Krievijā ražotais un tirgotais modelis tiek piedāvāts ar visiem četriem velkošajiem riteņiem, bet mums, tāpat kā citām Eiropas valstīm, jaunais priekšpiedziņas EcoSport tiek piegādāts no Indijas rūpnīcas. Spriežot pēc vietējo Ford tirgotāju sejas grimasēm šis modelis noteikti nebūs tāds dižpārdoklis kā Brazīlijā vai Indijā, tas arī diez vai kvalificēsies kā produkts, kas varētu atklāt jaunus pircēju medību laukus. Ford EcoSport ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā drīzāk būs eksotisks eksemplārs tikpat īpatnējiem pircējiem, kā pats auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto Asociācija veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu.

Šogad mērķis bija ne tikai noskaidrot labāko, bet arī paskatīties patiesībai acīs un uzzināt kuri ir tie, ar ko ciešākajiem sadarbības partneriem – autoservisiem – iet visgrūtāk, skaidro asociācijas pārstāvji.

Izvēloties apdrošināšanas kompāniju sava automobiļa apdrošināšanai, parasti pircējs salīdzina apdrošināšanas kompānijas piedāvāto segumu (pašrisks, apdrošināšanas summa u.c.), noteikumus un cenu. Parasti netiek domāts par to, kā būs tad, ja kaut kas notiks un automobilis būs jāremontē. Skaidrs, ka visi sola labu pieredzi, ātru remonta izmaksu saskaņošanu un augstu kvalitāti, bet nav iespēja salīdzināt objektīvi to, cik viegli sadarboties būs brīdī, kad apdrošināšanas kompānijai radīsies nepieciešamība veikt izmaksu un atgriezt auto uz ceļa pēc negadījuma. Var jautāt draugiem vai darba kolēģiem, bet tie varēs pastāstīt tikai par tādu sadarbību, kad viss rit labi, jo nav bijuši negadījumi, kad apdrošināšanas kompānija veiktu izmaksas viņiem. Iespējams, ka kādam būs arī remonta pieredze, bet tad tā visticamāk būs tikai ar vienu konkrētu apdrošināšanas kompāniju un nebūs pietiekami plašs skatījums uz tirgu kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

LG Electronics pērn nopelnījis 1,16 miljardus dolāru

Žanete Hāka, 25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG Electronics Inc. 2016. gadā strādājis ar 1,16 miljardu ASV dolāru pamatdarbības peļņu, kas ir par 12,2% vairāk nekā 2015. gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pieaugums noticis galvenokārt pateicoties struktūrvienību Home Appliance & Air Solution un Home Entertainment veiksmīgajiem darbības rezultātiem. Pērn kompānijas tirdzniecības apjoms veidojis 47,92 miljardus dolāru, bet tīrā peļņa sasniegusi 109,31 miljonu dolāru.

Uzņēmuma tirdzniecības apjoms 2016. gada ceturtajā ceturksnī bija 12,79 miljardi dolāru, kas ir par 11,7% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējiem trīs mēnešiem un par 1,5% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā 2015. gadā. Gan Home Appliance & Air Solution, gan Home Entertainment struktūrvienība 2016. gadā reģistrējusi visu laiku augstāko pamatdarbības peļņu. Taču, ņemot vērā struktūrvienību Mobile Communications un Vehicle Components radītos zaudējumus, LG ceturtajā ceturksnī cietis tīros zaudējumus 223,98 miljonu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autoražotāji Eiropā veidos augstākās jaudas uzlādes staciju tīklu

Lelde Petrāne, 29.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāji BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company un Volkswagen Group ir parakstījuši saprašanās memorandu ar Audi un Porsche, lai Eiropā izveidotu augstākās jaudas uzlādes staciju tīklu. Mērķis ir ātri izveidot lielu skaitu uzlādes staciju, lai ļautu ar akumulatoru darbinātiem elektromobiļiem veikt lielus attālumus. Tas būs nozīmīgs solis masveida elektromobiļu izmantošanas veicināšanai, liecina šodien izplatīta informācija.

Uzlādes stacijas ar jaudu līdz pat 350 kW būs ievērojami ātrākas nekā jaudīgākās šobrīd pieejamās uzlādes sistēmas. Būvniecību plānots sākt 2017. gadā. Sākotnējais mērķis ir aptuveni 400 staciju izveide visā Eiropā. Līdz 2020. gadam plānots izveidot tūkstošiem lieljaudas uzlādes punktu. Mērķis ir panākt, lai, pateicoties uzlādes staciju tīklam uz lielceļiem un galvenajām maģistrālēm, būtu iespējami tālsatiksmes pārbraucieni, ko līdz šim elektromobiļu īpašnieki nav varējuši veikt. Tiek sagaidīts, ka automobiļu uzlāde šādās stacijās būs tikpat ērta kā degvielas uzpilde degvielas uzpildes stacijās.

Elektromobiļus, kas būs paredzēti šādai maksimālai uzlādes staciju jaudai, varēs uzlādēt daudz īsākā laikā nekā šobrīd pieejamos elektromobiļus, neatkarīgi no zīmola. Tīkls būs paredzēts visu ar kombinēto lādēšanas sistēmu aprīkoto automobiļu apkalpošanai, lai veicinātu elektromobiļu izmantošanu Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves uzņēmums «Ford Motor Co.» paziņojis par plāniem samazināt pasaulē strādājošo skaitu, taču konkrētu likvidēšanai paredzēto darbvietu skaitu neprecizē.

«Mēs esam sākuši īstenot mūsu globālā darbaspēka reorganizāciju, lai atbalstītu uzņēmuma stratēģiskos mērķus, radītu dinamiskāku un stimulējošāku darba vidi, kā arī lai kļūtu spēcīgāks uzņēmums,» norāda «Ford».

«Šīs reorganizācijas dēļ laika gaitā tiks samazināts strādājošo skaits, un darbvietu likvidēšana būs atkarīga no komandas un atrašanās vietas. Sīkāku informāciju publiskosim atbilstošā laikā,» skaidro uzņēmums.

«Ford» jau jūlijā paziņoja par vērienīgu kompānijas restrukturizāciju, kas nākamo trīs līdz piecu gadu laikā radīs vienreizējus izdevumus 11 miljardu dolāru (9,5 miljardu eiro) apmērā.

Tajā laikā uzņēmums nenorādīja, vai šie pasākumi paredzēs darbvietu likvidēšanu vai rūpnīcu slēgšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volkswagen un Ford paplašinās aliansi, aptverot autonomās vadības automobiļus

LETA/AFP, 12.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Volkswagen» un ASV autoražotājs «Ford» piektdien paziņoja, ka paplašinās savu aliansi, lai aptvertu ar pašvadības automobiļu izstrādi.

«Volkswagen» investēs 2,6 miljardus dolāru (2,3 miljardus eiro) «Ford» pašvadības automobiļu izstrādes struktūrvienībā «Argo Ai», lai ASV un Eiropā piedāvātu jauno tehnoloģiju transportlīdzekļus.

Vienošanās paredz, ka abi autoražotāji kļūs par «Argo Ai» īpašniekiem ar līdzvērtīgām akciju daļām.

Tāpat «Ford» drīkstēs izmantot «Volkswagen» MEB platformu, uz kuras paredzēts balstīt visus turpmākos Vācijas autoražotāja elektriskos automobiļus.

«Lai arī «Volkswagen» un «Ford» saglabājas neatkarīgi uzņēmumi ar sīvu konkurenci, sadarbība ar «Argo Ai» šīs svarīgās tehnoloģijas attīstībā ļaus mums nodrošināt vēl nebijušas iespējas, apjomus un ģeogrāfisko aptvērumu,» norāda «Ford» vadītājs Džims Hakets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izmēriem tas ir liels un ērts, arī izskats no ārpuses ir cienīgs un premium klasei piedienīgs. Vienīgais, žēl, ka no iekšpuses skats uz dzīvi jaunajam Ford Edge nav tik rožains un glamūrīgs

Ford Edge ir Ziemeļmerikas produkts, kas tagad tiek piejaucēts arī Eiropas tirgus prasībām. Auto otrpus okeānam ir ļoti pieprasīts, vismaz ASV, Kolorādo štatā, kur šovasar izdevās paviesoties DB autoapskatniekam, to uz ielām ir uzkrītoši daudz. Kā mēs to labi zinām, ASV valda citi izmēri, tādēļ Ford Edge kopējā automobiļu katlā nebūt nav no lielākajiem apvidniekiem, turpretim Eiropā tas jau būs pie brangākajiem SUV klases modeļiem. Lai kā Ford mārketologiem labpatiktos savu jauno produktu salīdzināt ar premium klases modeļiem, tomēr pēc izmēriem un satura tas drīzāk konkurēs ar KIA Soreneto vai Hyundai Santa Fe. Tāpat nekur tālu neatpaliks nedaudz mazākais Honda CR-V.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford investēs 500 miljonus dolāru elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmumā

Žanete Hāka, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ford paziņojis, ka investēs 500 miljonus dolāru elektrisko pikapu ražošanas uzņēmumā Rivian, un abas kompānijas sadarbosies, lai attīstītu jaunu uz akumulatora darbināmu automašīnu Ford, raksta CNN Business.

Ford cenšas sekot konkurentiem, kuru piedāvājumā ir elektriskie transportlīdzekļi, taču patlaban tas nepiedāvā nevienu elektrisko transportlīdzekli, vien dažus hibrīdauto.

Kompānijas vadība skaidro, ka Ford turpina virzīties uz priekšu savā elektrisko automašīnu attīstībā un jaunā sadarbība ar Rivian būs papildinājums tā nākotnes piedāvājumam. «Mums nav visas atbildes un mēs neizliekamies, ka mums tās ir,» sacījis Ford automašīnu nodaļas vadītājs Džo Hinrihs. «Mēs ticam, ka nākamie desmit gadi būs pārmaiņu periods elektrifikācijas jomā,» viņš piebildis.

Ford informējis arī par plāniem ieguldīt 11 miljardus dolāru kompānijas transformācijā, attīstot elektrisko un autonomo transportlīdzekļu ražošanu. Rivian plāno sākt ražot elektriskos transportlīdzekļus un paredzams, ka pirmais būs luksusa klases pikaps, kas spēs ar vienu uzlādi nobraukt vairāk nekā 600 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) jautājumā par iespējamu SIA «Lattelecom» un SIA «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) apvienošanu atbildi skandināvu telekomunikāciju uzņēmumam «Telia Company» («Telia») sola šā gada novembrī, savukārt ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (V) aicina ņemt vērā «Telia» pozīciju abu Latvijas uzņēmumu apvienošanas jautājumā.

Komentējot «Telia» vēstulē valdībai pausto brīdinājumu, ka, neapvienojot LMT un «Lattelecom», Skandināvijas koncerns varētu pārdot savas daļas šajos uzņēmumos, Kučinskis aģentūrai LETA sacīja, ka viņš solījis sniegt atbildi «Telia» šā gada oktobrī, bet ticamākais tas notiks novembrī, kas tiek uzskatīts par pēdējo brīdi atbildes sniegšanai.

Pēc Ministru prezidenta teiktā, patlaban Privatizācijas aģentūra (PA) aktīvi sazinās ar «Telia», bet par sarunu gaitu viņš neesot informēts.

Savukārt Ašeradens aģentūrai LETA atzina, ka viņš novērtē «Telia» veiktos «manevrus un pozīcijas maiņu» jautājumā par «Lattelecom» un LMT apvienotā uzņēmuma īpašnieku struktūru, proti, valstij apvienotajā uzņēmumā piederētu 51% akciju, lai gan sākotnēji Skandināvijas koncerns piedāvāja pārņemt apvienoto uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Valsts atbalsts start-up uzņēmumiem – ir vieta izaugsmei

Latvijas Alternatīvo finanšu pakalpojumu asociācijas vadītājs Gints Āboltiņš, 13.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1. janvārī stājās spēkā Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likums, savukārt 7. februārī Ministru kabinets apstiprināja detalizētu atbalsta sniegšanas mehānismu.

Viennozīmīgi ir apsveicamas Ekonomikas ministrijas darbības, veidojot atbalsta saņemšanas sistēmu jaunuzņēmumiem (start-up). Tāpat ir skaidrs, ja mērķi – izveidot jaunu un modernu ekonomiku un Latvijai kļūt par start-up uzņēmumu izvēli Nr.1 Baltijā – izdosies sasniegt, ieguvēji būs visi.

Tomēr, veicot nedaudz plašāku analīzi, rodas pamatoti jautājumi, vai apstiprinātais regulējums sasniegs izvirzītos mērķus? Jau šobrīd var redzēt, ka regulējumā ir vieta uzlabojumiem un ļoti iespējams, ka atbildīgajām institūcijām pēc darbības programmas uzsākšanas, būtu vērts veikt esošā regulējuma izvērtējumu no vairākiem aspektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Līdz ar Fuzetea ienākšanu Eiropas tirgū, no tā pazudīs līdz šim labi pazīstamais ledus tēju zīmols Nestea, jo Coca-Cola to vairs neražos.

Eiropas tirgū, tostarp arī Latvijā kopš šī gada pieejams ASV dzērienu ražotāja Coca-Cola Company jaunākais produkts - ledus tēja Fuzetea. Jaunā zīmola vērtība tiek lēsta vairāk nekā miljarda ASV dolāru apmērā.

Kompānijas ieskatā šis ir viens no veiksmīgākajiem un straujāk augošajiem Coca-Cola Company zīmoliem. Darbs pie šī dzēriena ieviešanas tikai uzsākts jau 2012.gadā un līdz šim Fuzetea zīmola ledus tējas bija pieejamas 52 pasaules valstīs. Uzņēmuma 2018.gada mērķis ir šīs tējas panākumus citviet pasaulē izvērst arī Eiropā, ieviešot šo dzērienu 37 Eiropas valstu tirgos.

Eiropas iepazīstināšana ar jauno produktu šīs nedēļas sakumā notika Cīrihē, Šveicē, tropiskā pasākumu norises vietā Giardino Verde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Uģis Vorons kļuvis par BTA valdes priekšsēdētāja padomnieku

Dienas Bizness, 19.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada janvāra AAS BTA Baltic Insurance Company (BTA) vadības komandu papildinājis Uģis Vorons, kurš kļuvis par uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Jāņa Lucaus padomnieku un turpmāk strādās apdrošināšanas sabiedrības BTA produktu pārdošanas attīstības un veicināšanas jomā, informē uzņēmumā.

Uģa Vorona profesionālā darbība arī līdz šim bijusi saistīta ar apdrošināšanas nozari un pensiju fondiem. Iepriekš viņš bijis AS Balta valdes loceklis un privātpersonu segmenta pārdošanas direktors, Citadele Life un Citadele pensiju fonda valdes priekšsēdētājs, kā arī SEB dzīvības apdrošināšanas valdes priekšsēdētājs, SEB Atklātā pensiju fonda padomes loceklis un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas padomes priekšsēdētājs.

Kā norāda Jānis Lucaus, U. Vorons ar savu pieredzi un zināšanām stiprinās BTA produktu pārdošanas komandas darbu Baltijā, kas uzņēmumam ļaus kļūt daudz konkurētspējīgākam dažādos klientu segmentos: «BTA finanšu rezultāti apliecina veiksmīgi īstenotu biznesa stratēģiju un to, ka uzņēmums piedāvā klientu prasībām atbilstošus, mūsdienīgus un kvalitatīvus apdrošināšanas pakalpojumus, garantējot klientiem stabilitāti un drošību. Tā kā par vienu no tuvākajiem biznesa mērķiem esam izvirzījuši BTA piedāvāto pakalpojumu attīstību un konkurētspējas veicināšanu korporatīvo klientu segmentā, esmu pārliecināts, ka Uģis Vorons būs liels atbalsts šo plānu realizēšanā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs trešdien paziņoja, ka ir atvērts iespējai, kurā valsts kļūst par pagaidu īpašnieci ASV autobūves uzņēmuma «Ford Motor Co.» rūpnīcai, lai novērstu darbvietu likvidēšanu.

«Ford» oktobrī paziņoja par ieceri slēgt ātrumkārbu ražotni Francijas dienvidrietumos, kurā tiek nodarbināti 850 cilvēki. Savukārt pagājušajā nedēļā uzņēmums noraidīja iepriekš saņemto piedāvājumu šīs rūpnīcas nākotnei.

Šāds lēmums sadusmojis Francijas valdību, kas ir iesaistīta pārrunās, lai mēģinātu atrast šai rūpnīcai pircēju.

Trešdien Lemērs norādīja, ka ir gatavs apsvērt iespēju, kurā valsts sniedz palīdzību, lai saglabātu rūpnīcas darbību.

Atbildot uz žurnālistu jautājumu, vai Francijas valsts varētu no «Ford» iegādāties rūpnīcu un pēc tam to pārdot Francijas un Beļģijas iekārtu ražotājam «Punch Powerglide», kura piedāvājumu ASV autoražotājs noraidījis, Lemērs sacīja: «Kāpēc ne? Es esmu atvērts šādam risinājumam.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves uzņēmums «Ford Motor Co.» ceturtdien paziņoja, ka Eiropā likvidēs 12 000 darbvietu, kompānijai reģionā restrukturizējot darbību, lai uzlabotu rentabilitāti.

Šo darbvietu likvidēšana ir daļa no plašas restrukturizācijas, kas ietver sešu rūpnīcu slēgšanu Eiropā, par ko tika paziņots jau iepriekš.

«Ford» samazina kopējo rūpnīcu skaitu reģionā līdz 18, reorganizējot savu biznesu trīs nodaļās - komerciālo transportlīdzekļu ražošana, vieglo automobiļu ražošana un «Ford» modeļu imports.

Uzņēmums skaidro, ka darba vietas paredzēts likvidēt līdz 2020.gada beigām.

«Ford» jau maijā paziņoja, ka visā pasaulē likvidēs apmēram 10% darbavietu, kas nozīmē, ka līdz augusta beigām kompānijā strādājošo skaits samazināsies par 7000.

Restrukturizācijas pasākumi pasaulē otrajam lielākajam autoražotājam ļaus ietaupīt 600 miljonus ASV dolāru (533 miljonus eiro) gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru