Jaunākais izdevums

Pirms dažām nedēļām autoražotājs Audi atklāja, ka šajā gadā varētu prezentēt vēl vienu e-tron konceptauto, tādējādi mēģinot turēt līdzi Tesla Model 3, raksta Quattrodaily.

Nu skaidrība par šo modeli ir lielāka, un ir zināms, ka tas debitēs šā gada Ženēvas auto izstādē, kas notiks marta pirmajā pusē.

Tiek runāts, ka modelis būs Audi Q3 izmēra SUV. Jaunā modeļa ražošana tiks uzsākta 2020.gadā, bet pircējus tas sasniegs 2021.gadā. Tas gan ir ilgs laika posms, ņemot vērā, cik ātri attīstās tirgus.

Tirgus eksperti skaidro, ka Audi un Porsche ir nobažījušies par Tesla Model 3 konkurenci, jo šī automašīna pārspēja tirgus gaidas, līdz ar to konkurence tirgū kļūst sīvāka.

E-tron ir pirmā pilnībā elektriskā Audi automašīna.

Ieskats e-tron ražošanas procesā – galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi A1 Sportback ir dzirkstošs kā tikko glāzē ieliets šampanietis. Auto ir izaudzis tiešā un pārnestā nozīmē, turklāt nav zaudējis dzīvespriecīgo raksturu

Fascinējošs iesaiņojums, lieliska tehnika, iespaidīgs digitālo gadžetu atbalsts, un tas viss perfekti sasiets kopā. Tāds ir Audi A1 Sportback.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Burvīgs mazauto. Patiesībā tas jau vairs nav nekāds mazulis. Ar šādiem apkārtmēriem pirms desmit gadiem Audi A1 varētu startēt pie kompaktklases modeļiem. Jaunākais Ingolštadtes mazulis ir daudz ietilpīgāks, sniedzot vairāk komforta autovadītājam un pasažieriem. Vienlaikus ir palielināta arī bagāžas ietilpība, proti, par 65 litriem vairāk nekā pirmās paaudzes modelim. Standarta ietilpība ir 335 litri, bet ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem tā palielinās līdz 1090 litriem. Tāpat kā lielākie un dārgākie Audi, arī Audi A1 Sportback salons ir piesātināts ar digitālajiem verķiem, tajā pašā laikā nepārspīlējot ar ekrānu daudzumu un atstājot vietu ortodoksālām vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stindzinoši dārgs, bet «gards» pirkums

Aldis Zelmenis, 25.10.2019

Testa nolūkos DB autoapskatnieka rīcībā uz pāris dienām nonāca elegants Audi A4 modīgā Quantum Grey pelēkajā virsbūves krāsojumā. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaudējot savas pozīcijas pret tiešajiem konkurentiem, Audi A4 modernizētājiem ir nācies gana papūlēties, lai no jauna sapucētu tik nozīmīgo vācu ražotāja produktu

Ko tur slēpt, piektās paaudzes Audi A4 nav bijis tik veiksmīgs, kā sākotnēji bija iecerējuši tā radītāji, attiecīgi mūžsenie konkurenti Mercedes C klase un 3. sērijas BMW ir paspējuši aizspraukties Audi A4 pa priekšu. Turklāt arī citi sāncenši nesnauž. Piemēram, kamēr Audi A4 tirdzniecības rādītāji 2019. gada pirmajā pusgadā Eiropā ir nogāzušies par 26%, zviedru Volvo S60/V60 tirdzniecība uzlēkusi par 25%. Paturot prātā Audi A4 nozīmi kompānijas modeļu portfelī, Audi saprot, ka ir laiks rīkoties.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Vispirms – auto izskatīsies citādāk. It kā tas pats vecais, labais Audi A4, tikai kļuvis cēlāks un «muskuļotāks», it kā būtu mērķtiecīgi svīdis svaru zālē un uzaudzējis pamanāmu muskuļu masu. Tas visvairāk attiecas uz auto sānu dizainu, kas veidots pilnībā no jauna. Vēl vairāk, no virsbūves elementiem izmaiņas nav skārušas tikai bagāžnieka vāku, motora pārsegu un jumtu. Galarezultātā modernizētais Audi A4 ir kļuvis pievilcīgāks no ārpuses un paredzami viedāks no iekšpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Q8 quattro ir krosoverkupeja, ko ieraugot, aizraujas elpa. Diemžēl to nevar teikt par pagaidām vienīgā dīzeļmotora spējām

Uzticīgākā Audi fanu auditorija varētu būt sašutusi par šādu apgalvojumu. Kā tad tā? Trīs litru V6 dīzelis ar 286 ZS lielu jaudu un 600 ņūtonmetru lielu griezes momentu uz papīra izskatās vairāk nekā iespaidīgi. Tas tiesa, bet stāsts ir par to, kā šie Q8 vienīgā dīzeļmotora zirgspēki un ņūtonmetri izpaužas reālajā dzīvē. Q8 quattro parādītais sniegums plašpatēriņa modelim būtu vērtējams kā izcils, taču premium saimes krosoveram, par kuru pieprasa 100 tūkst. eiro, gribētos, lai motora spēku varētu sajust, jau pieskaroties akseleratora pedālim. Taču tā nav. Momentālā reakcija, iespiežot gāzes pedāli grīdā, ir apzināti kavēta. Tehnika, nevis pilots, izlemj, kurā brīdī automobilim paātrināties. Caurmērā tas notiek ar divu sekunžu aizturi, un tas viss ar mērķi ekonomēt degvielu un uzlabot kaitīgo izmešu rādītājus. Kad elektroniskie vagari ir devuši savu svētību un atļauj 286 zirgu ganāmpulkam kopā ar astoņpakāpju tiptronic automātu izpausties, tālāk jau viss noris tā, kā tam vajadzētu būt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svaigākais Audi Q3 modelis ir būtiski audzis izmēros, kļuvis izskatīgāks, tostarp arī palielinājis digitālo ekrānu klātbūtni salonā

Ar Volkswagen grupas MQB platformas palīdzību jaunākais Audi Q3 ir palielinājis savus apkārtmērus, tostarp arī riteņu bāzi, kas pastiepta par 7,7 cm garāka. Šis ir iespaidīgs skaitlis, tāpēc nav brīnums, ka ir daudz ērtāk kļuvis Q3 otrajā sēdekļu rindā. Turklāt aizmugurējo krēslu varēs bīdīt uz priekšu un aizmuguri 15 centimetru diapazonā. Visbeidzot – automašīnas astes galā paliks vieta pāri vēl 530 litru bagāžniekam, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, varēs transformēt par 1525 litru lielu bagāžas telpu. Gana iespaidīgi rādītāji priekš šāda izmēra auto.

Gribētos jau, lai, līdzīgi kā Rietumeiropā, pēc Audi Q3 tiektos arī stiprā dzimuma pārstāvji. Īpaši tagad, kad auto ir acīmredzami izaudzis ne tikai tiešajā, bet arī pārnestajā nozīmē. Diemžēl pie mums valda citi tikumi, un Q3 ir un būs izteikti sieviešu auto. Toties – ļoti daudzpusīga un talantīga personība ar «augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepciju. Auto labi brauc, tas ir labi aprīkots. Pats par sevi saprotams, ka elektronisko palīgu un asistentu, kā arī komforta ekstru tam būs pietiekamā daudzumā. Tam ir iespēja priekšpiedziņas vietā pasūtīt arī quattro pilnpiedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO, VIDEO: Audi prezentē savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus auto

Laura Mazbērziņa, 02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmols Audi šodien Rīgā prezentēja jauno e-tron - savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus automašīnu.

«Audi šis ir jauns sākums. Šā gada nogalē tiks prezentēta vēl viena elektriskā automašīna un nākamajā gadā - vēl divas. Līdz 2025. gadam aptuveni 35%, kas atbilst vienam miljonam automobiļu, būs aprīkoti ar elektriskās piedziņas tehnoloģijām,» norādīja Elīna Egle, Audi pārdošanas vadītāja Latvijā un Lietuvā.

Elektriskā pilnpiedziņa nodrošina to, ka ir iespējams vadīt automašīnu jebkuros ceļa apstākļos un visos laikapstākļos. E-tron būvēts uz Audi Q5 bāzes, kas ir viens no populārākajiem šā segmenta modeļiem, kura tiešo konkurentu vidū ir Bmw X3 un Volvo XC60. «Dzinējs ir automašīnas sirds. Audi e-tron ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, un 100 km/h ātrumu spēj sasniegt nepilnās 6 sekundēs,» stāstīja E. Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties ar jaunākajiem zīmolu modeļiem, neizejot no savām mājām.

Tiešsaistes autosalonā attālināti var izpētīt nesen klajā laisto 100% elektrisko "Audi e-tron Sportback" apvidus auto, astotās paaudzes "Volkswagen Golf" un jaunāko papildinājumu komercauto segmentā – "Volkswagen Multivan 6.1." busiņu.

VIDEO: Autoserviss dodas uz mājām 

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka...

"Mēs esam pieejami tur, kur mūsu klienti mūs vēlas sastapt. Mājās vai klātienē dīleru centrā – mūsu mērķis ir nodrošināt daudzpusīgu pieredzi. 360 grādu digitālais autosalons ir iespēja virtuāli apmeklēt "Audi" un "Volkswagen" dīlercentrus un iepazīt jaunākos modeļus attālināti.

"Tas papildinās arī mūsu pārstāvēto zīmolu interneta veikalu, kura atklāšana gaidāma drīzumā. Jau šobrīd savu "Volkswagen" automašīnu ir iespējams rezervēt, taču tuvākajās dienās tiks pievienota arī apmaksas iespēja," stāsta "Volkswagen" un "Audi" automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Autotirdzniecības nākotne ir internetā 

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās...

"Volkswagen" un "Audi" tiešsaistes autosalonā šobrīd iespējams apskatīt trīs modeļus, bet piedāvājums tiks papildināts līdz ar jaunu automašīnu nonākšanu tirgū. Tagad, neizejot no mājām, ir iespējams aplūkot ikvienu automašīnas detaļu – interjera un eksterjera dizainu, kā arī risinājumu funkcionalitāti un augstākās tehnoloģijas, kuras "Volkswagen" un "Audi" piedāvā tirgū.

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group" AS (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet "Volkswagen" automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs Audi pirmdien prezentējis savu pirmo, pilnībā ar elektrodzinēju darbināmo automobili Audi e-tron, uzskatot, ka tas būs sīvs konkurents Tesla Model X.

Līdz ar nonākšanu sērijveida ražošanā, pieteikšanās šim auto modelim ir atklāta un jaunā elektroauto piegādes plānots sākt nākamā gada otrajā ceturksnī ASV. Auto sākumcena tiek lēsta aptuveni 75 tūkstoši ASV dolāru.

Audi e-tron ir piecas sēdvietas, divi dzinēji un standarta aprīkojumā arī pilnpiedziņas konfigurācija. Ražotājs apgalvo, ka, saskaņā ar testēšanas rezultātiem Eiropā, auto pēc uzlādes spēs veikt teju 400 kilometrus, taču ASV Vides aizardzības aģentūra to vēl nav pārbaudījusi. Auto ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,6 metrus augsts.

Elektroauto maksimālo ātrumu – nepilnus 200 km/stundā – spēs sasniegt 5,5 sekundēs, apgalvo ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varbūt eksterjera dizaina evolūcija ir pārāk pieticīga, toties šis auto rādīs, kā jābrauc gandrīz piecus metrus garam vāģim. Tāds ir jaunais Audi A6 limuzīns.

Raugoties uz A6 salona vadības paneli, līdzīgi kā jaunajiem Audi A7 Sportback vai Audi Q8, atklāsies līdzīga bilde. Daudz ekrānu un maz pogu, attiecīgi pārsteiguma efekts, nokļūstot pie A6 stūres, vairs nebūs tik liels. Tomēr, salīdzinājumā ar eksterjera mikroskopisko evolūciju, salona iekārtojuma pārvērtības ir pieskaitāmas pie revolucionāriem notikumiem.

Audi A6 vienmēr ir bijis pareizais zēns, kas simpatizējis juristiem, finansistiem un visādi citādi apsviedīgiem un turīgiem ļaudīm. Arī jaunākais izstrādājums ir laikmetīgs produkts, kas atklāti aizraujas ar visu digitālo, kas spoži spīd un labi izskatās. Visi šie viedie verķi paver plašas personalizēšanas iespējas, sākot no taustiņu izvietojuma un beidzot ar iemīļoto aplikāciju TOP izveidi. Par papildaprīkojuma daudzveidību un dziļumu nemaz nerunāsim. Lai rūpīgi iepazītos ar visu to, ko var dabūt zem A6 limuzīna ādas un pēcāk arī saprast, cik tad tas viss galarezultātā maksās, vajadzēs vismaz vairākas stundas. Noslēgumā atliek pārlieku nesteigties, jo pretējā gadījumā no Audi A6 bāzes modeļa cenas, kas ir 56 800 eiro, nebūs ne vēsts. To nebūs viegli apturēt pat pie salīdzinoši saprotamiem 80 tūkst. eiro, jo tā gaismas ātrumā jau būs aiztraukusies 100 tūkst. eiro virzienā. Starp citu, lai to izdarītu, nevajadzēs ķerties nedz pie Audi A6 oriģinālajiem aksesuāriem, nedz pie Audi exclusive sadaļas studēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi e-tron vajadzībām Latvijā esošie uzlādes punkti jau ir novecojuši

Aldis Zelmenis, 12.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi e-tron ir 100% elektrisks četrriņķu zīmola krosovers, kas atver jaunu lappusi kompānijas vēsturē

Drīzumā dažādu izmēru un stilu sērijveida elektroautomobiļu Latvijas autotirgotāju salonos vai vismaz cenu lapās parādīsies arvien biežāk. Apzinoties elektromodeļu dārdzību, elektrovāģu uzbrukums, kas tiek gaidīts tuvākajos divos gados, uz Latviju atstās pieticīgākas sekas nekā bagātajā Rietumeiropā. Savukārt, ja runa ir par premium klases modeļiem, kāds ir arī jaunais Audi e-tron, tā cena pirktspējīgai publikai šķitīs pat vairāk vilinoša nekā, pērkot modeļus ar iekšdedzes motoriem.

Notestējot jauno Audi e-tron padziļinātāk, izdevās pārbaudīt arī, cik ērti ir to uzlādēt, izmantojot ātrās elektrouzlādes tīklu, kas šobrīd pa visu Latviju ietver 72 elektrouzlādes punktus. Jāsaka, kā ir: Audi e-tron standartiem jaunie CSDD paspārnē izveidotie uzlādes punkti jau ir novecojuši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi Vācijā dīzeļgeitas lietā maksās 800 miljonu eiro naudassodu

LETA, 16.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» otrdien paziņoja, ka struktūrvienība «Audi» vienojusies samaksāt Vācijas prokuratūras piemēroto 800 miljonu eiro naudassodu, lai izbeigtu izmeklēšanu tā dēvētajā dīzeļgeitas lietā.

«Audi piekritis maksāt naudassodu, ko izmeklētāji piemērojuši par regulējošo normu novirzēm atsevišķos V6 un V8 dīzeļdzinējos un dīzeļautomobiļos,» norāda «Volkswagen», piebilstot, ka šis naudassods noteikti ietekmēs grupas finanšu rezultātus par 2018.gadu.

Tāpat «Volkswagen» skaidro, ka pēc šī naudassoda nomaksas izmeklēšana pret «Audi» ir izbeigta.

«Volkswagen» 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu rādītāju falsificēšanas programmatūra.

Tikmēr izmeklēšana pret «Audi» bija saistīta ar V6 un V8 dīzeļdzinējiem, kas tikuši uzstādīti «Audi», «Volkswagen» un «Porsche» automašīnās, kā arī ar «Audi» automobiļiem, kam tika uzstādīti «Volkswagen» ražoti dzinēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi jaunās tehnoloģijās līdz 2025.gadam investēs 14 miljardus eiro

LETA, 04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» struktūrvienība «Audi» otrdien paziņoja, ka turpmākajos gados elektrisko automašīnu, digitalizācijas un pašbraucošo automobiļu izstrādē investēs 14 miljardus eiro.

Uzņēmums mērķis ir līdz 2025.gadam tirgū laist desmit pilnībā elektriskus automobiļus un vēl desmit hibrīdautomašīnas.

«Mūsu mērķi ir stigri orientēti uz mūsu ceļu uz e-mobilitāti, un mēs nākotnē savus pūliņus koncentrēsim vēl vairāk,» norāda «Audi» vadītājs Abrahams Shots.

Shots ir «Audi» pagaidu vadītājs, kurš ieņēmis šo amatu pēc Ruperta Štadlera apcietināšanas saistībā ar izmeklēšanu tā dēvētajā dīzeļgeitas lietā.

«Audi» investīcijas ir daļa no «Volkswagen» grupas stratēģijas, kas jaunās tehnoloģijās paredz investēt 44 miljardus eiro.

Struktūrvienība plāno kļūt par «Volkswagen» grupas elektrisko automobiļu «premium» klases zīmolu, elektrisko un hibrīdautomašīnu tirdzniecības apjomam sasniedzot 800 000 vienību gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā piedāvā pagarināt automašīnu ražotāja sniegto garantiju tiem klientiem, kuru automašīnu garantija beidzas laika periodā no 2020. gada 1. marta līdz 31. maijam.

Šo iniciatīvu "Volkswagen" un "Audi" īsteno ar mērķi sniegt atbalstu klientiem, kuri ārkārtējās situācijas laikā nevar apmeklēt servisu un veikt garantijas remontu savām automašīnām.

"Reaģējot uz pastāvošo situāciju pasaulē un Latvijā un pielāgojoties apstākļiem, esam panākuši vienošanos par ražotāja garantijas pagarinājumu mūsu klientu automašīnām, kurām šajā periodā beidzas to termiņš. Lai arī šajā ārkārtējās situācijas laikā turpinām darbu, ievērojot visus noteiktos un papildu drošības pasākumus, mēs domājam par mūsu klientu vajadzībām ilgtermiņā," skaidro "Volkswagen" un "Audi" automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Šie nosacījumi attiecas uz visām "Audi" un "Volkswagen" automašīnām, kas iegādātas autorizētajos dīlercentros Baltijā un citviet Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā modes nozare no PET pudelēm izgatavo apģērbus, somas un pat juvelierizstrādājumus, autoražotājs "Audi" no otrreizējiem izejmateriāliem izgatavo automobiļu sēdekļu apdari.

Pirmais "Audi" modelis, kurā sēdekļi izgatavoti no pārstrādāta materiāla, ir ceturtās paaudzes "Audi A3".

Līdz pat 89% izmantoto tekstilmateriālu ražoti no pārstrādātām PET pudelēm, kas pārvērstas par dziju, tādējādi nodrošinot gan izskata, gan sajūtu ziņā tādus pašus kvalitātes standartus kā tradicionālā tekstila apdare.

Valstīs, kur darbojas depozīta sistēma, nododot pudeles tukšās taras pieņemšanas automātos, iespējams saņemt atlīdzību. Piemēram, Vācijā tie ir 25 centi par pudeli. Kad pudeles ir nogādātas pārstrādes rūpnīcā, tās tiek sašķirotas pēc krāsas, izmēra un kvalitātes, bet vēlāk iekārta tās sasmalcina pavisam smalkos gabaliņos, kurus mazgā, izžāvē un izkausē. No šīs masas tiek izveidoti nepārtraukti plastmasas pavedieni. Kad tie ir izžuvuši, iekārta tos sagriež mazos gabalos un izveido granulas, kas tiek saspiestas tā, lai radītu diegus. Diegus, savukārt, uztin uz spolēm un izmanto noslēguma posmā, lai izgatavotu nepieciešamos materiālus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma «Audi» darbinieki Ungārijā ceturtdien paredzējuši sākt vienas nedēļas streiku, tādējādi cenšoties pieprasīt atalgojuma palielināšanu.

«Audi» rietumu pilsētas Ģēras rūpnīcā nodarbina aptuveni 13 000 cilvēku, un rūpnīcas lielākā arodbiedrība AHFSZ trešdien paziņoja, ka streiks ilgs no ceturtdienas līdz 31.janvārim.

AHFSZ norāda, ka streika laikā pārrunas ar uzņēmuma vadību turpināsies, taču streiks varētu tikt arī pagarināts, ja netiks panākta vienošanās.

Aptuveni 4000 «Audi» rūpnīcas darbinieku jau pagājušajā nedēļā rīkoja divu stundu brīdinājuma streiku.

Sarunas par atalgojumu 2019.gadā sākās pērn septembrī, darbiniekiem vēloties panākt 18% palielinājumu. AHFSZ skaidro, ka uzņēmuma «Mercedes-Benz» darbinieki Kečkemētas rūpnīcā centrālajā Ungārijā saņēmuši atalgojuma paaugstinājumu par 22% bez nepieciešamības rīkot streiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Zagtākās mašīnas Latvijā un Lietuvā ir BMW, Igaunijā - Toyota

Monta Glumane, 27.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nozagto automašīnu daudzums un markas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā būtiski atšķiras. 2018. gadā Latvijā un Lietuvā joprojām zagtāko automašīnu topa pirmajā vietā bija BMW markas auto, savukārt Igaunijā visvairāk ir zagtas Toyota mašīnas, liecina Latvijas, Igaunijas un Lietuvas Apdrošinātāju asociāciju dati.

Būtiski atšķiras arī auto zādzību skaits - Latvijā apdrošinātājiem pērn ziņots par 256 nozagtām mašīnām, Igaunijā - tikai par 38 mašīnām. Par Lietuvas pērnā gada datiem var spriest no pirmā ceturkšņa un iepriekšējo gadu tendencēm - Lietuvā gadā apdrošinātājiem tiek ziņots par nedaudz vairāk nekā simts nozagtām automašīnām (1. ceturksnī - par 37 nozagtiem auto).

«Lielākās atšķirības nozagto auto skaitā ir starp Latviju un Igauniju. Viens no skaidrojumiem ir vispārējā atšķirība abu valstu autoparkos - Latvijā ir daudz vairāk luksusa klases auto, kas ir dārgāki un tādējādi interesantāki auto zagļiem. Protams, atšķiras arī valstu izmērs, un Latvijā mēdz uzdarboties arī citu valstu zagļi. Igaunijā un Lietuvā arī soda apmērs, ko piemēro transportlīdzekļa zādzības gadījumos, līdz šim ir bijis smagāks nekā Latvijā,» stāsta Jānis Abāšins, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Praktiskā latvieša sapņu auto

Aldis Zelmenis, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 Cross Country ir iznesīgs un daudz ko protošs auto, kas perfekti atbilst Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām. Vienīgā bēda, ka tā cena ir nedaudz pārspīlēta

Patiesībā, noslēdzot laulības saites ar ķīniešu Geely, pēcāk visi radītie Volvo modeļi nesirgst ar mazvērtības kompleksiem un to cenu pozicionējums liek pabrīnīties pat BMW, Audi vai Mercedes marketologiem. No otras puses, šobrīd par pircēju trūkumu Volvo nevar sūkstīties, attiecīgi, ja pircēji akceptē, tad kāpēc prasīt mazāk?

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Perfekti piemērots Latvijas apstākļiem, jo sevišķi tiem autotīkotājiem, kuri visa veida paaugstinātas virsbūves krosoverus un SUV neatzīst par pilnvērtīgiem automobiļiem. Tajā pašā laikā šiem indivīdiem arī ir vēlēšanās braukt tur, kur bez liekas aizķeršanās spēj braukt džipi un pusdžipi. Patiesībā V60 CC manevrēšanas spējas sarežģītos braukšanas apstākļos uz papīra ir pat cienījamākas. Kā zināms, šāda tipa automobiļiem viens no svarīgākajiem parametriem ir mērījums, cik tālu no zemes atrodas automašīnas vēders. Lielākajai daļai krosoveru šis attālums būs mazāks par 20 centimetriem, turpretim Volvo V60 CC ieraksts tehniskajā pasē vēsta, ka tas būs 21 cm. Tas ir ļoti daudz, lai iebrauktu, izbrauktu vai pārbrauktu, ja Volvo V60 CC īpašniekam radīsies tāda vajadzība. Daudzpusīgs auto, kas pēc izmēriem nav nedz par mazu, nedz par lielu. Vietas ir gan pasažieriem, gan bagāžai, tostarp bagāžas nodalījumā zem grīdas varēs atrast pat mazizmēra rezerves riteni. Braukšana ir patīkama un droša, funkcionalitāte un drošības asistentu atbalsts ir līmenī, arī pie vertikālās planšetes ar laiku var piešauties un tā dzīlēs atrast visu, kas nepieciešams. Brauciena laikā labāk gan to nedarīt, jo ekrāna bakstīšana noteikti ir bīstamāks pasākums nekā zvanīt vai pieņemt zvanus pa mobilo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums "Audi" otrdien paziņoja, ka valstī līdz 2025.gadam plāno likvidēt 9500 darbavietas.

Darbavietu likvidēšana ir daļa no vērienīgas restrukturizācijas programmas, kas paredzēta, lai līdz 2029.gadam ietaupītu sešus miljardus eiro. Darbavietu likvidēšana tiks panākta ar strādājošo priekšlaicīgu pensionēšanos.

Uzņēmums gan norāda, ka turpinās darbinieku pieņemšanu darbā tādās jomās kā elektromobilitāte un digitalizācija.

Restrukturizācijas programma tiek īstenota laikā, kad "Audi" veic dārgu un sarežģītu pāreju no iekšdedzes dzinējiem uz elektrisko automobiļu ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu administrācija, izvērtējot visus uzņēmuma iesniegtos dokumentus par jauna automobiļa Audi Q7 iegādi par summu 49 991,74 eiro bez PVN, ir atzinusi, ka tas nav uzskatāms par reprezentatīvu auto, un ļāvusi tam atskaitīt samaksāto priekšnodokli.

Sākotnēji tika saņemts atteikums, jo VID ieskatā auto noteiktā vērtība bija 65 000 eiro bez PVN.

To apliecina grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēja SIA CL Serviss uzrādītie dokumenti par uzņēmuma klienta veikto jaunas automašīnas iegādi. SIA CL Serviss grāmatvedis Kristaps Spruntulis atzīst, ka šogad nodokļu administrācija ir ļoti rūpīgi sākusi sekot līdzi jaunu auto iegādes darījumiem, īpašu vērību pievēršot tiem spēkratu pirkumiem, kuru iegādes cena bez PVN tuvojas 50 000 eiro, kas ir normatīvajos aktos noteiktais slieksnis, kuru pārsniedzot automašīna tiek uzskatīta par reprezentatīvu automobili. «Lai arī iepriekšējos gados līdzīgas markas un komplektācijas auto tirgus cena bija krietni virs 50 000 eiro, pēdējā laikā auto dīleri šādus automobiļus piedāvā iegādāties par cenām, kas ir tikai dažus eiro zem noteiktā 50 000 eiro sliekšņa bez PVN. Likumsakarīgi, ka šāda auto tirgotāju cenu politikas maiņa veicina lielāku patērētāju interesi, ko daudzi uzņēmumi steidz izmantot. Taču VID ir citās domās, vairumā gadījumu pieprasot iesniegt precizētas PVN deklarācijas un atsakot priekšnodokļa atmaksu,» skaidro K. Spruntulis. DB jau 05.04.2019. vēstīja par SIA Stiga RM gadījumu, kad uzņēmums pērn iegādājās BMW auto par 49 917,36 eiro, bet tagad nodokļu administrācija uzskata, ka tā nav atbilstoša vērtība, un prasa precizēt PVN deklarāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem

Aldis Zelmenis, 28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lamborghini Urus ir pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem un arī vieglam bezceļam, pirmais Lambo ar četrām durvīm un pirmais Lambo ar iespaidīgu bagāžnieku

Izbraukt ar Lamborghini?! Tas skan vilinoši, un tieši šādu iespēju DB autoapskatniekam nodrošināja Lamborghini reģionālais importētājs Baltijā Auto 100. Testa objekts – jaunais super SUV Lamborghini Urus. Vieta: Igaunija, Tallinas apkārtne. Īpašs auto, kaut vai tikai tāpēc, ka itāļu sporta automobiļu ražotājam šis būs jau otrais sānsolis, ko cits itāļu sporta auto meistars Ferrari uzskata par nepieņemamu un pat daļēji nosodāmu rīcību. Laiks rādīs, vai Ferrari tā domās arī pēc gada vai pieciem. Katrā gadījumā jaunais Urus šobrīd visā pasaulē sacēlis milzu ažiotāžu, un tas rezultējies ar jaunu klientu pieplūdumu. Neslēpsim, ka arī Baltijā par šo modeli ir sakāpināta interese. Lamborghini reģionālā pārstāvja darbinieki pačukstēja, ka arī Latvijā jau «briest» Urus klienti. Protams, jaunajam Urus nav nekāda sakara ar 90. gados ražoto pusmilitāro Lamborghini LM002 jeb Rembo-Lambo. Šis vairs nebūs dārgs eksperiments ar niecīgu automobiļu tirāžu. Lamborghini Urus ir Volkswagen grupas unifikācijas paraugs, jo tā pamatā varēs atrast tehniku, kas ir Audi Q7&Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga vai VW Touareg rīcībā. Cita lieta, ka daudzas sastāvdaļas, regulējumi ir unikāli un pieejami tikai Urus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Visvairāk zagtie auto modeļi 2018.gadā

Elīna Pankovska, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan zagļi iecienījuši jaunākus auto, pērn visvairāk zagtas bija desmit gadus un vecākas mašīnas.

Latvijā pēdējos gados nozagto transportlīdzekļu skaits turpina samazināties, tomēr kopumā tas joprojām ir salīdzinoši augsts. Aplūkojot 10 gadu posmu, secināms, ka nozagto auto skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi. Proti, 2008. gadā Latvijā gada laikā tika nozagti vairāk nekā divi tūkstoši automašīnu, bet pagājušajā gadā tie bija 760 spēkrati. Vēl 2017. gadā kopumā tika nozagtas 854 automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas informācijas centra apkopotie dati. Arī apdrošinātāja Gjensidige Latvija pieejamā informācija liecina, ka salīdzinājumā ar 2017. gadu būtiski samazinājies auto zādzību skaits, īpaši jauno auto segmentā. Vairākus gadus zagļi visvairāk bija iecienījuši Volkswagen markas automašīnas, kā arī Audi un BMW. Tomēr pēdējā pusotra gada laikā tendences ir mainījušās un BMW zagto auto topā ir izvirzījies vadībā – pērn kopumā tika nozagtas 212 BMW markas automašīnas. Pagājušajā gadā visvairāk zagtas BMW X5 – kopumā 42 šādas automašīnas. Otrajā vietā Volkswagen ar 133 nozagtām automašīnām, bet trešajā vietā ir Audi (113).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen paziņojis, ka no struktūrvienības Audi vadītāja amata atbrīvojis Rupertu Štadleru, kurš no jūnija atrodas apcietinājumā saistībā ar izmeklēšanu tā dēvētajā dīzeļgeitas lietā. Volkswagen un Audi uzraudzības padomes vienojušās ar Rupertu Štadleru par viņa darba līguma laušanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā par aptuveni 50% samazinājies automašīnu zādzību skaits; uzzini, ko zog

LETA, 24.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad par aptuveni 50% samazinājies automašīnu zādzību skaits, pastāstīja Valsts policijas (VP) Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes otrās nodaļas priekšnieks Māris Priednieks.

VP informācija liecina, ka šogad līdz 17.jūnijam reģistrētas 219 auto zādzības.

Zagtākās automašīnas ir Audi, BMW, Volkswagen, Toyota un Mercedes Benz.

Pērn sešos mēnešos nozagtas 417 automašīnas un tobrīd zagtāko auto galvgalī bija BMW, Audi, Volkswagen, Toyota un Mercedes Benz.

Priednieks skaidroja, ka zogot gan dārgus, gan ne tik dārgus spēkratus, tostarp, aptuveni 20 gadus vecas automašīnas.

Priednieks automašīnu zādzību skaita samazinājumu skaidroja ar policijas aktīvo darbu, jo pēdējos gados aizturēti starptautiskas un vietējas nozīmes autozagļu grupējumi. Tiesībsargājošās iestādes arī veikušas reidus Latvijas pierobežā. Tāpat pamatīgi veikts darbs prevencijas jomā, jo sabiedrība informēta par riskiem un arī paši spēkratu īpašnieki lielāku uzmanību veltījuši automašīnu drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā zagtāko auto TOP 5

Elīna Pankovska, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaug autozagļu interese par jaunākām automašīnām.

Valsts policija (VP) pavisam nesen par automašīnu zādzībām aizturējusi kriminālās aprindās zināmas personas, tostarp Panevēžas grupējuma līderus, kas darbojas gan Baltijas, gan Skandināvijas valstīs, gan arī Vācijā un Polijā. Aizturēto vidū ir arī Latvijas valstspiederīgie, norāda VP Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes otrās nodaļas priekšnieks Māris Priednieks.

Pie grupējuma atrasti elektroniski un mehāniski līdzekļi, ar kuriem veiktas automašīnu zādzības. Policijai izdevies atrast vairākas senāk nozagtas automašīnas, kuras, iespējams, nozadzis tieši šis grupējums. Starp izņemtajiem spēkratiem bijušas arī tādas premium klases mašīnas kā BMW un Lexus. Pēc policijas teiktā, noziedznieki izmantojuši mašīnas, kas ir aprīkotas ar spēcīgiem dzinējiem, kā arī viņiem ir iemaņas šādu automašīnu vadīšanā, līdz ar to tas apgrūtina šo noziedznieku aizturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru