FOTO: Db.lv pārliecinās - alkohola tūrisms turpina zelt

2018. gada 25. septembris plkst. 7:40
Dalies ar šo rakstu

Valka pārvērtusies par alkohola tirdzniecības galvaspilsētu; igauņi un somi mūsu valstī turpina ierasties lētāka alkohola meklējumos.

Jāteic, ka igauņi naski ir iesaistījušies arī šī biznesa attīstībā Latvijā. Tā, piemēram, igauņiem piederošā kompānija SIA ET Invest 2015. gadā izveidoja veikalu Alko 1000 Market Valkā, Apē, Ainažos un Grenctālē. «Sākumā veikals bija pavisam neliels, taču šo gadu laikā esam ievērojami paplašinājuši telpas. Nekad iepriekš nebijām domājuši, ka šis bizness Valkā būs tik sekmīgs. Paplašinot veikalu, mums šķita, ka visiem dzērieniem būs vairāk vietas, taču tagad, kad esam krietni lielākās telpās, joprojām šķiet, ka arī tagad vietas ir pārāk maz. Bizness patiesi attīstās,» stāsta Mēliss Reiljans (Meelis Reiljan), Alko 1000 Market komunikācijas menedžeris.

Šajā biznesā darbojas arī kāds cits igauņiem piederošs uzņēmums – SIA Aldar Latvia. Tas Valkā un Ainažos ir atvēris veikalu SuPerAlko. Jāpiebilst, ka ar zīmolu SuPerAlko darbojas Igaunijā lielākā specializētā alkohola mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības veikalu ķēde.

Sekmīga darbība

Valkas Alko 1000 Market veikala vadītāja Sabīne Dubrovska neslēpj, ka alkohola tirdzniecība ir ienesīgs bizness. Taču līdz ar akcīzes nodokļa palielināšanu peļņa ir nedaudz samazinājusies. «Tad, kad pacēla akcīzes nodokli, mēs to sajutām. Zaudējumi nav krasi izjūtami, tomēr tie savu lomu spēlē. Taču esam priecīgi, ka pie mums notiek nepārtraukta rosība,» neslēpj S. Dubrovska.

«Es varu apstiprināt to, ka Igaunijā alkohols ir krietni dārgāks, jo pats esmu igaunis. Ļoti daudzi brauc uz Latviju,» piebilst M. Reiljans.

Alko 1000 Market veikala vadītāja vēl uzsver, ka alkohola tūrisms pierobežas novadā sekmē visas tūrisma industrijas attīstību, turklāt vietējiem iedzīvotājiem ir arī darba vietu.

Valkas SuPerAlko vadītājs Matīss Kristiāns Beks db.lv stāsta, ka apgrozījums arvien pieaug, rodas jauni klienti, sezonas laikā igauņi un somi brauc autobusiem un veikalu rindas veidojas ārpus tā telpām neatkarīgi no akcīzes nodokļa pieauguma un līdz ar to dzērienu sadārdzinājuma. «Ir gan tādi klienti, kuri pērk vienu dzēriena pudeli, gan tie, kuri piepilda pilnus iepirkumu ratiņus. Akcīzes nodokli Latvijā paaugstināja, tomēr tāpat gan Igaunijā, gan Somijā tas ir krietni augstāks,» viņš saka. Valkas SuPerAlko apgrozījumu nodrošinot 70% Somijas, 25% Igaunijas un 5% Latvijas pircēji.

Pēc Lursoft datiem, ET Invest apgrozījums 2017.gadā sasniedza 17,22 miljonus eiro, uzņēmums strādāja ar 122 tūkstošu eiro lielu peļņu, savukārt par SIA Aldar Latvia informācijas Lursoft vēl nav.

Domā par savu brūzi

Valkas Alko 1000 Market 2019.gadā ir iecerējis atvērt savu alus brūzi. «Neslēpšu to, ka apgrozījums visu laiku aug, bet ir jāsaprot tas, ka nevar visu atstāt pašplūsmā – tagad pircēji ir, bet vai viņi būs arī nākotnē? Vajag pacensties, lai cilvēki brauktu. Nepieciešams piedāvāt jaunus produktus, lai noturētu klientus, un arī mēs paši sadarbojamies ar dažādiem uzņēmumiem un ražojam savu produkciju,» komentē M. Reiljans.

Topā – alus

Gan SuPerAlko, gan Alko 1000 Market veikalu vadītāji atzīst, ka arvien vairāk ārvalstu pircēju izvēlas alu, īpaši izceļot Cēsu alu.

Lai gan akcīzes nodoklis alkoholiskajiem dzērieniem un alum paaugstināts, patēriņam Latvijā nodoto alkoholisko dzērienu un alus apjoms turpina pieaugt. Šī gada sešos mēnešos patēriņam Latvijā nodoti 3038 tūkstoši dekalitri alkoholisko dzērienu, kas ir par 15% vairāk nekā 2017.gada attiecīgajā laika posmā, un 8370 tūkstoši dekalitri alus, kas ir par 4% vairāk nekā pērn, informē Aleksis Jarockis, Latvijas Republikas Finanšu ministrijas Komunikācijas departamenta direktors.

Visu rakstu Alkohola tūrisms turpina zelt lasiet otrdienas, 25.septembra laikrakstā Dienas Bizness!

Dalies ar šo rakstu