FOTO: Dimdiņiem pārmaiņu gads

2018. gada 30. oktobris plkst. 8:24
Sadaļa: Ražošana
Dalies ar šo rakstu

Dimdiņiem šogad nozīmīgs gads – atsvaidzināts zīmols un modernizētas ražošanas līnijas; uzņēmuma galvenie sasniegumi ir eksports uz Skandināviju un Lielbritāniju

Lizumā atrodas SIA Dimdiņi ražotne, tai apkārt tiek apsaimniekoti 150 hektāri zemes, kuros tiek audzēti galviņkāposti, Ķīnas kāposti, ziedkāposti (ar to nodarbojas saistītais uzņēmums SIA Dimdiņi Agro). Jau no pašiem pirmsākumiem saimniecība sāka nodarboties arī ar skābētu kāpostu ražošanu.

Šogad kāpostu ražas apjomi kopumā ir samazinājušies par 30% – sausuma dēļ. Tā kā ražošanas apjomi ir samazinājušies, būtiski ir pieaugusi kāpostu cena, kura iepriekš bija 12 centi kilogramā, bet šobrīd tie ir 38 centi kilogramā. Lai gan apgrozījuma tendences ir pozitīvas – uzņēmums katru gadu strādā ar 15% pieaugumu pret pagājušo gadu – priekšā ir nestabils gads.

Pašlaik Dimdiņu zīmols ir atjaunināšanas stadijā, kas nozīmē, ka uzņēmums ir izveidojis gan jaunu etiķeti, gan sagatavojis nebijušus produktus, kuri jau ir pieejami lielveikalu ķēdēs.

Uz jautājumu, kāpēc notiek zīmola maiņa, Dimdiņu valdes priekšsēdētājs Oskars Brediks norāda: «Jebkuram ražotājam ir jāsaskaras ar situāciju, ka notiek cīņa starp ražotājiem un lielveikaliem. Ja ražotāju produkts ir aizvietojams ar privātās preču zīmes (private-label) produktu, tad ražotāju produktus no sortimenta izņem. Ir uzņēmumi, kuri ir gatavi savu zīmolu aizstāt ar lielveikalu ķēdes nosaukumu un etiķeti. Vienīgais variants, kā varētu ar to cīnīties, ir stiprināt pašiem savu zīmolu.» Kopējās rebrendinga izmaksas veido vairāk nekā 120 tūkst. eiro.

Šogad Dimdiņi modernizēja savas iekārtas, ieguldot 500 tūkstošu eiro, bet nākotnē uzņēmums vēlas visus ražošanas procesus automatizēt vēl vairāk. «Kā jau visiem, arī mums trūkst darbaspēka. Šeit, Lizumā, ir arī citi lieli uzņēmumi, ar kuriem nākas konkurēt par potenciāliem darbiniekiem,» atzīst O. Brediks.

Atsvaidzinot zīmola tēlu, Dimdiņi gan Latvijā, gan eksporta valstīs piedāvās vienotu etiķeti, lai daudzajiem piedāvātajiem produktiem būtu vienojoši elementi.

Dimdiņi savu produkciju eksportē uz Skandināvijas valstīm, Lielbritāniju, Baltkrieviju, Krieviju, Vāciju, Izraēlu un Īriju. Taču visaktīvāk tiek strādāts ar Skandināvijas un Lielbritānijas eksporta tirgu. Skandināvijā uzņēmums pamatā sadarbojas ar mazumtirgotājiem, eksportējot dārzeņu salātus, piemēram, korejas salātus, kimči (kimchi), un ēdināšanas uzņēmumu apgādātājiem, piedāvātājot tiem tvaicētas bietes dažādos griezumos, ko izmanto šī reģiona ražotāji salātu gatavošanā.

«Daudzi uzņēmumi laužas Āzijas tirgū, bet mums tas nav aktuāli. Daudzi vēlas eksportēt arī uz Ameriku. Ja Eiropai šķiet, ka Amerika būs lielais eksporta tirgus, kas jāapgūst, tad tā nemaz nav. Es uzskatu, ka Amerika mums ir dažu simtu kilometru attālumā – tā ir tepat netālu esošā Skandināvija. Šī reģiona klientiem ir gan sakārtota ekonomika, gan labas algas. Viņi var atļauties un iegādāties produktus ar pievienoto vērtību. Mūsu pievienotā vērtība ir fermentētie dārzeņi,» uzsver O. Brediks.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds