Būve

FOTO: Par miljonu eiro uzsāk Ķemeru ūdenstorņa pārbūvi

Zane Atlāce - Bistere, 08.08.2019

Jaunākais izdevums

Ķemeros sākti pirmie atjaunošanas darbi Ķemeru ūdenstorņa pārbūvei un tam piegulošo ielu infrastruktūras pilnveidei, informē Jūrmalas dome.

Tāpat uzsākta skvēra labiekārtošana, kurā atrodas vēsturiskā skulptūra – cilnis «Tautu deja», kas tiks veidots kā publiski pieejama ūdens dzeršanas vieta. Restaurējot Ķemeru ūdenstorni, tajā ierīkos tūrisma informācijas punktu un skatu torni.

42 metrus augstā ūdenstorņa ēkas pirmajā stāvā būs tūrisma informācijas punkts, otrajā stāvā – izstāžu zāle, kurā veidos ekspozīciju par Ķemeru kūrorta vēsturi. Savukārt ēkas trešajā stāvā un uz ēkas jumta tiks izbūvētas skatu platformas ar norādēm par apkārtnē esošajiem apskates objektiem. Ūdenstornim tiks saglabāta arī tā pamatfunkcija – ūdenssaimniecība pakalpojumu nodrošināšana. Ķemeru ūdenstornis ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis, celts pirms 90 gadiem, 1929.gadā. Tas atrodas valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa «Ķemeru kūrorts» teritorijā.

Būvdarbi tiek veikti atbilstoši SIA «Livland Group» 2017.gadā izstrādātajam būvprojektam «Ķemeru ūdenstorņa pārbūve un restaurācija» (attēlos).

Pie ūdenstorņa sākti arī būvdarbi autostāvvietas izbūvei un apkārt esošo ielu – Emīla Dārziņa, Tūristu un Tukuma ielas posmu – atjaunošanai. Tūristu ielas posmā tiks izbūvētas jaunas stāvvietas tūristu autobusiem, atjaunotas ielu brauktuves un gājēju ietves. Autostāvvietas un ielu izbūves darbi tiek veikti atbilstoši SIA «Tomus» 2017.gadā izstrādātajam būvprojektam.

Ūdenstorņa atjaunošanai, apkārtnes teritorijas labiekārtošanai un ielu sakārtošanai Jūrmalas pilsētas pašvaldība piesaistījusi līdzekļus divos Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektos.

Ielu sakārtošanai un teritorijas labiekārtošanai darbi tiek veikti ERAF līdzfinansētā projektā «Ceļu infrastruktūras atjaunošana un autostāvvietas izbūve Ķemeros», projekta Nr.5.6.2.0/18/I/002. Projekta kopējās izmaksas ir 1 829 409,51 eiro, no kurām ERAF finansējums ir 1 220 000,00 eiro, valsts budžeta dotācija ir 41 365,65 eiro un Jūrmalas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums – 568 043,86 eiro.

Ķemeru ūdenstorņa rekonstrukcijas darbi tiek veikti ERAF līdzfinansētā projektā «Jaunu dabas un kultūras tūrisma pakalpojumu radīšana Rīgas jūras līča rietumu piekrastē», projekta Nr.5.5.1.0/17/I/010. Projektā un tā izmaksās ietilpst vairāku objektu atjaunošana: Mellužu estrāde, Ķemeru ūdenstornis, Mērsraga brīvdabas estrāde «Jēgerlejas», Rojas brīvdabas estrāde un divi objekti Engures novadā. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar Engures, Mērsraga un Rojas novada pašvaldību. Visa projekta kopējās izmaksas ir 7 399 355,86 eiro, no kurām ERAF finansējums ir 2 948 460,00 eiro, valsts budžeta dotācija ir 836 454,54 eiro, projekta sadarbības partneru līdzfinansējums – 1 992 933,07 eiro, Jūrmalas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums – 1 355 569,48 eiro. Ūdenstorņa rekonstrukcijas izmaksas plānotas 1,06 milj.eiro apmērā.

Būvdarbus abos projektos veic pilnsabiedrība «RERE BMV». Būvuzraudzību nodrošina apvienība «SIA «Isliena V» un «Jurēvičs un partneri»». Šobrīd uzsāktos būvdarbus paredzēts pabeigt nākamgad.

Nākamie apjomīgākie darbi Ķemeru revitalizācijai ir 20 hektārus plašā Ķemeru kultūrvēsturiskā parka pārbūve un restaurācija. Apjomīgo darbu veikšanai Jūrmalas pilsētas dome ir piesaistījusi ERAF līdzfinansējumu, un šā gada 25. jūlija Jūrmalas pilsētas domes sēdē pieņemts līgums noslēgt līgumu ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru par ERAF līdzfinansēta projekta «Ķemeru parka pārbūve un restaurācija» Nr.5.6.2.0/18/I/008 īstenošanu. Projekta kopējās izmaksas plānotas 7 573 555,82 eiro apmērā, no kurām ERAF finansējums ir 5 780 000 eiro, valsts budžeta dotācija ir 269 033,37 eiro, Jūrmalas pilsētas pašvaldības līdzfinansējums ir 3 578 773,81 eiro. Būvdarbus Ķemeru kultūrvēsturiskā parka pārbūvei un restaurācijai tiek plānots uzsākt pēc tam, kad Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padome būs pieņēmusi lēmumu atbalstīt Jūrmalas pilsētas pašvaldība ieceri ņemt aizņēmumu Valsts kasē vai kredītiestādē projekta īstenošanai nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas dabas resursi un izkoptās balneoloģijas tradīcijas paver plašas iespējas tai attīstīties kā kūrortpilsētai.

Kūrorta rehabilitācijas centrs Sanare – KRC Jaunķemeri ievieš jaunas ārstniecības metodes un attīsta dūņu terapiju, piesaistot arvien vairāk medicīnas tūristu. Lielā mērā tas ir iespējams, pateicoties dabas veltēm – Slokas karjerā iegūtajām dūņām, ārstnieciskajiem minerālūdeņiem un piejūras klimatam, kā arī Malkielu ģimenes uzņēmībai.

Uz pareizajām sliedēm

Rehabilitācijas centra veiksmes stāsts ir vectēva Mihaila Malkiela intuīcija, kas nav pievīlusi kopš uzņēmuma privatizācijas 90. gadu sākumā, atzīst SIA Sanare – KRC Jaunķemeri valdes priekšsēdētāja Elīna Malkiela. «Vectētiņš zināja, kurā brīdī un kā reorganizēties, kādus pakalpojumus ieviest un kādas inovācijas attīstīt,» viņa vērtē. M. Malkiels uz Latviju ir pārcēlies no Baltkrievijas, būdams jauns ķirurgs, kad saslimusi viņa sieva un ārsti ir ieteikuši viņai mainīt klimatu. Tādējādi viņš ir pievērsies kūrortoloģijai, sācis strādāt sanatorijā Ķemeri par osteorefleksoterapeitu un līdzdarbojies pie kūrorta rehabilitācijas centra Jaunķemeri izveidošanas. Šobrīd tā vadības grožus viņš ir nodevis mazmeitai, taču arī pats, būdams 87 gadu vecs, reizēm iesaistās nozīmīgu lēmumu pieņemšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš saņēmis sešus piedāvājumus dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektēšanai

Žanete Hāka, 11.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) izsludinātajā atklātajā konkursā par 22 staciju un pieturas punktu modernizācijas projektēšanu ir saņemti seši piedāvājumi.

Iepirkuma komisija uzsākusi darbu pie iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, lai noteiktu konkursa uzvarētāju, ar kuru tiks slēgts līgums par būvprojektu izstrādi.

Projekta Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija mērķis ir paaugstināt dzelzceļa pasažieru pārvadājumu kvalitāti un efektivitāti, kompleksi modernizējot dzelzceļa publisko infrastruktūru, t.sk., izbūvējot paaugstinātās pasažieru platformas, ar pasažieru pārvadājumiem saistīto dzelzceļa infrastruktūru, t.sk. platformas nojumes ar soliņiem un atkritumu urnām, nojumes - paviljonus atsevišķās stacijās, LED apgaismojumu stacijas teritorijā un piekļuves infrastruktūras elementus – gājēju celiņus, velo celiņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ķemeru dūņas minerālūdenim un dūņām rod pielietojumu dabīgā kosmētikā

Anda Asere, 25.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā kosmētikas zīmola "Kemmern" ražotājs SIA "Ķemeru dūņas" savos produktos apvieno Ķemeru dūņas un sērūdeņraža minerālūdeni.

"Tie ir unikāli dabas resursi, ko var un vajag mācēt izmantot. Kad mums pašām radās vēlme izmantot šo resursu, sapratām, ka iespējas ir ierobežotas, jo augstvērtīgas dūņas var iegūt tikai noteiktā dziļumā un apstākļos. Mums ir palaimējies ar veiksmīgu sadarbību ar SIA "Sanare-KRC Jaunķemeri", kas savā rehabilitācijas centrā jau ļoti sen izmanto peloīdterapiju. Tālāk dūņas tiek īpaši apstrādātas un integrētas ķermeņa kopšanas produktos, kā arī papildinātas ar bioloģiski aktīvām vielām, lai palielinātu produktu bioloģisko efektivitāti,"stāsta Kristīne Juhņeviča, Kemmern zīmola (SIA "Ķemeru dūņas") līdzdibinātāja.

"Mums abām ir svarīga ekoloģiska pieeja procesam, dabīgi, droši un ērti lietojami produkti. Tā arī apņēmāmies ražot dabīgus ķermeņa kopšanas līdzekļus, ko pašām būtu prieks lietot," piebilst otra Kemmern zīmola līdzdibinātāja Mairita Čuda.

Komentāri

Pievienot komentāru