FOTO: Skrīveru mājas saldējums neinvestē reklāmās, bet gan saldējuma garšās 

Ģimenes uzņēmums SIA Rozīne, kurš ir izveidots 2006. gadā, gatavo mājas saldējumu ar nosaukumu «Skrīveru mājas saldējums», izmantojot pašu izaudzētos augļus un ogas. Uzņēmums ražo ne tikai klasiskos – krējuma, jogurta - saldējumus un sorbertus, bet arī mūsdienu modernās virtuves versijas – ogļu, zilā siera, mārrutku un kartupeļu ar tomātu mērci.

Laura Mazbērziņa, 26.4.2018
1/22

Pa kreisi - Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem, pa labi - Rihards, «Skrīveru mājas saldējums» meistars.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Aizvadītajos gados pircējiem gadatirgos un nu jau arī restorānos, kafejnīcās ir piedāvātas vairāk nekā 80 pašu saimnieku izveidotas saldējuma receptes ar visdažādākajiem nosaukumiem - «Pacilājošs biezpiena saldējums ar fantastiskām avenēm», «Burvīgs šokolādes saldējums ar zilo sieru», «Kartupeļu (Laura) saldējums ar karstu tomātu mērci un sīpolu saullēktu» un citi. To dēļ daudzi uzņēmumi pasūta Sotnieku ģimenes saldējumu viesizrādes savos pasākumos. Patstāvīgas ir 20 – 25 saldējumu receptes.

Jaunu saldējumu idejas tiek gūtas, lasot, mācoties un, klausoties tieši no patērētājiem, taču arī sadarbība ar kafejnīcām un restorāniem rada idejas. Gala produktu testēšana notiek, atkal un atkal garšojot un analizējot. «Sezonalitāte ir jūtama. Mēs jau vēlētos, lai saldējums būtu aktuāls cauru gadu, taču tā diemžēl nav,» akcentē Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem.

«Skrīveru mājas saldējums» katru gadu piedalās daudz un dažādos tirdziņos un sastopams dažos veikalos. «Mēs uzskatām, ka mēs radījām mājas saldējuma nišu, jo pirms mums neviena saldējuma ražotne neražoja mājas saldējumus. Kafejnīcu apmeklē gan ārzemju, gan vietējie tūristi» savos novērojumos dalās M.Sotnieks.

Raksts turpinās pēc reklāmas

«Skrīveru mājas saldējums» tiek vārīts no svaigpiena, kuru iepērk no vietējās saimniecības. Ogu pārstrādei tiek izmantotas rīves, vārāmie katli un blenderi. Kā savu galveno atšķirību no konkurentiem uzņēmuma pārstāvis min to, ka uzņēmums neiepērk jau gatavu zapti, bet augļus un ogas ņem tieši no sava dārza un meža.

««Skrīveru mājas saldējums» ir 100% dabīgs produkts, tas nesatur nekādus ķīmiskus stabilizatorus, esences. Tiek izmantota īsta vaniļa, īsts rums, svaigpiens, un, galvenais ko vēlamies uzsvērt esam iemācījušies izgatavot saldējumu neizmantojot gatavos cukura sīrupus, par kuru ietekmi uz cilvēka veselību tik daudz tiek diskutēts,» min M.Sotnieks.

Uzņēmums atvēra kafejnīcu Rīgā, taču tas vairāk bija kā eksperiments, kurš neizdevās, saprotot to, ka vēl nav gatavi vēl vienai kafejnīcai un labāk koncentrēties uz savu kafejnīcu Skrīveros, lai uzturētu kvalitāti. Eksporta tirgus šobrīd ir tikai Lietuva, taču tuvā nākotnē plānots ieiet arī Igaunijas tirgū.

Zīmols «Skrīveru mājas saldējums» šā gada janvārī jau ceturto gadu piedalījās Berlīnes starptautiskajā izstādē «Zaļā nedēļa».

Apgrozījums gadu no gada aug par aptuveni 5%.

Šā gada beigās uzņēmums plāno pārcelt saldējuma ražošanu uz plašākām telpām.

«Skrīveru mājas saldējums» neinvestē reklāmās, bet gan saldējuma garšās un kvalitātē. Produktu virzību nosaka vairākas lietas - pirmā ir ģimenes filozofija un spēja saglabāt savu būtību. Otrā – nekad neaizmirst ģimenes saukli «Dabas valdzinājums kaifīgākai dzīvei». Trešā – nesākt izmantot mūsdienu ķīmijas palīgvielu dotās iespējas. «Mūsu reklāma ir no saldējuma baudītāja uz saldējuma baudītāju un sapnis ir pagatavot saldējumu par kuru var teikt «Saldējums ar bērnības garšu»,» stāsta M.Sotnieks.

Grūtības Latvijas tirgū zīmolam «Skrīveru mājas saldējums» rada negodīga konkurence un radītais monopols. Uzņēmums atzīst, ka nav viegli izcīnīt vietu ielu tirdzniecībā Rīgā, jo lielie kombināti ir nopirkuši šīs atļaujas uz ļoti ilgu laiku.

Fotogrāfijas no «Skrīveru mājas saldējuma» kafejnīcas, ražotnes skatāmas raksta galerijā!

No šīs sadaļas

Kalnciema kvartāla tirgus šobrīd ir iepirkšanās vieta, taču, ko paši tirgotāji domā...

Uzņēmumu «Gamechanger Audio» dibināja 2015. gada novembrī četri draugi, uzsākot strādāt pie...

SIA BlindArt izstrādājusi interjera un modes produktu līniju BurBur no auduma, kas...

Grantu programmā «Atspēriens» ir izvērtētas iesniegtās idejas un noteikti 10 finālisti, kuriem...

Sestdien, 21. aprīlī, Kalnciema kvartālā pirmo reizi notiek «Etsy tirgus». Tajā piedalās...

SIA Ziedu enerģija apgrozījums no 21 tūkstoša eiro 2010. gadā ir izaudzis...

Uzņēmēja pieredze: Endijs Bērziņš, Vēl Vairāk Saules...

Ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs «Stock Pot» maijā plāno atvērt savu trešo ēdināšanas vietu...

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv ciemojas pie zīmola «Karl Walter tools» nažu...