FOTO: Trimen Tractors dekorācijas Liepāja-Rīga šosejas malā liek pasmaidīt 

«Sanācis, ka izdzīvojam tādu kā neliela ciemata vietējo rokzvaigžņu ikdienu,» biznesa portālam db.lv atzīst «Trimen Tractors» direktors Gints Timoško. Uzņēmums ikdienā nodarbojas ar celtniecības tehnikas tirdzniecību, bet šķiet, ka kļuvis atpazīstamāks ar to, ka svētku laikā rada un šosejas malā izvieto dažāda veida dekorācijas, par kurām sajūsminās garāmbraucēji.

Monta Glumane, 2018. gada 18. maijs plkst. 8:37

Ideja par dekorāciju izveidošanu šosejas Liepāja - Rīga malā aizsākusies 2016. gada Ziemassvētku laikā, kad uzņēmums nesen bija iekārtojies jaunajā teritorijā un nolēmuši ar īpaša teleskopa palīdzību pacelt gaisā eglīti ar visām lampiņām. Uzņēmuma direktors atzīst, ka tumsā tas izskatījies ļoti skaisti. Jau pēc dažām dienām tika saņemti e-pasti no garāmbraucējiem, kuri veikumu novērtējuši.

«Viens no tiem bija ļoti aizkustinošs stāsts par smago ikdienu un to, cik ļoti noder kaut mazākais iemesls pasmaidīt. Tā arī viss sākās. Katrs nākamais darbs bija iepriekšējo atsauksmju rezultāts. Un nu jau tā ir stabila atbildības sajūta pret tiem simtiem cilvēku, kuri dekorācijas gaida. Pēdējā gada laikā esam saņēmuši vairāk nekā 1000 atsauksmes un komentārus, kuros labie vārdi un pateicība līst pāri malām. Negribas tiem cilvēkiem kādreiz likt vilties. Man tā būtu kā neliela izmēra traģēdija,» saka G. Timoško.

Pateicoties dekorācijām, uzņēmuma klientiem ir daudz vieglāk izskaidrot, kur uzņēmums atrodas, jo vismaz divi no trīs klientiem būs par uzņēmumu kaut ko dzirdējuši vai redzējuši garāmbraucot.

«Cilvēki piestāj, lai vienkārši aprunātos, samīļotu, nofotogrāfētos vai atvestu kūkas. Sanācis, ka izdzīvojam tādu, kā neliela ciemata vietējo rokzvaigžņu ikdienu. Bet, ja tā nopietni, tad diez vai no mums tagad pērk vairāk ekskavatora kausu, jo ceļmalā liekam dekorācijas. Ja mēs tirgotu plaša patēriņa preces, tad, iespējams, tas mums tiešām sekmētu tirdzniecību. Taču tad šim visam vairs nebūtu tādas auras. Mūsu dekorācijām nav nekāda sakara ar mūsu uzņēmējdarbību, un tas, manuprāt, tam visam piešķir papildu burvību. Tā ir vienkārša vēlme likt pārējiem pasmieties. Skolā mani par to meta ārā no klases, tagad par to nekas nebūs,» pajoko «Trimen Tractors» direktors.

Tomēr dekorāciju veidošana prasa arī zināmus izdevumus. Uzņēmuma direktors min, ka 2,5 gadu laikā vidējie tēriņi uz katru dekorāciju ir 300-400 eiro.

«Dažas neizmaksā neko, dažas krietni vairāk par neko. Pārsvarā salasām to, kas mētājas šķūnī. Mums jau ir izveidojusies «Nacionālā teātra» cienīga rekvizītu noliktava.» No veca ventilatora motora izveidoti helikoptera spārni, no siltināšanas putām - citplanētieši utt. Dārgākais pirkums bijis salmu Lāčplēsis, taču daudz kas tiek izmantots atkārtoti.

«Piemēram, pirms diviem gadiem nopirktie seši manekeni - katrs no viņiem ir izdzīvojis vairākas lomas. Dažiem karjera neglābjami ir beigusies, daži vēl noteikti parādīsies uz lielās šosejas skatuves.»

Visas dekorāciju idejas dzīvē realizē uzņēmuma servisa vadītājs un trīs mehāniķi. «Visbiežāk viņiem sanāk uztaisīt labāk, nekā tas sākotnēji tiek uzzīmēts uz papīra. Bez tādiem, kādi ir viņi, te nekas nenotiktu. Neviens nav jābaksta. Visi izbauda procesu un ir strādājuši gan naktīs, gan brīvdienās, lai pabeigtu darbu, jo 90% gadījumu mēs visu darām pēdējā brīdī.»

Uzņēmums «Trimen Tractors» nodarbojas ar celtniecības tehnikas tirdzniecību un pārsvarā visi darījumi notiek ārpus Latvijas robežām. «Varam tehniku nopirkt tepat Eiropā un aizvest to, piemēram, uz Vjetnamu, Urugvaju vai ASV. Darbs ir diezgan interesants, un tas nekad nestāv uz vietas. Savukārt, vietējā tirgū liels uzsvars tiek likts tieši uz tehniku aprīkojumu - rokamajiem kausiem, sakabēm, šķērēm utt.»

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt

Šā gada augustā, salīdzinot ar jūliju, vidējais būvniecības izmaksu līmenis Latvijā palielinājās...

A/s Latvenergo noslēgusi vairāk nekā 1,99 miljonu latu apjomīgu iepirkumu konkursu par...

Gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar pagājušā gada atbilstošo laika posmu, būvniecības...

Laika posmā no 2001. līdz 2011. gadam celtajos mājokļos mitinās 4,8% Latvijas...

Kaut arī slinkums un bezatbildība nav klasificēti kā riska faktori, tomēr ignorēt...

Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

6. jūnijā Latvijas vadošais restorānu aprīkojuma tirgotājs, riekstu un žāvēto augļu importētājs...

«Šogad pavasarī iestājos Ogres biznesa inkubatorā un esmu ļoti apmierināts ar sadarbību,»...

Trešo sezonu uzsākusi «Prāta vētras» bundzinieka Kaspara Rogas un mūziķa Dona kafejnīca...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - uzmanību piesaistošu fotogrāfiju...

Šefpavāru duets Ēriks Dreibants un Mārtiņš Sirmais 31.maijā kāps uz pop-up restorāna...

Otrdien sākas prestižais Kannu kinofestivāls, ko atklāj irāņu režisora Asgara Farhadi filma...

Tehnoloģiju pārsvars pār mārketinga vēsti ignorē reklāmas industrijas ētiku un labākās tradīcijas...

Latvijas otrajā lielākajā pilsētā Daugavpilī, kādreizējā pilsētas kinoteātra ēkā kopš...

Ceturtdien, 3.maijā, Arēnā Rīga, koncertēja kanādiešu rokmākslinieks Braiens Adamss....

Dzirkstošo bērzu sulu BIRZĪ ražotāji Smiltenes novada Brantu pagasta Kainaižos 7. maijā...