FOTO: Zobu pasta ir liels veiksmes stāsts 

Jau vairākus gadus kosmētikas industrijā strauji attīstās dabiskās kosmētikas segments, un šobrīd tas veido vairāk nekā 35% no Lietuvas kosmētikas ražotāja Biok Laboratorija UAB pārdošanas apjoma

Anda Asere, 2018. gada 30. jūlijs plkst. 7:53

Kopumā Biok laboratorija ražo vairāk nekā 250 produktu. 39% no uzņēmuma apgrozījuma veido mutes kopšanas līdzekļi. Tiem seko sejas (21%), matu (15%), personīgie (11%) un ķermeņa kopšanas līdzekļi (6%). Uzņēmuma mārketinga direktore Ieva Čeponone (Ieva Čepononė) teic, ka sejas krēmu kategorijā visi Biok Laboratorija zīmoli ir pirktāko vidū. Dušas želeju un šķidro ziepju kategorijā Margarita ir pirktākais zīmols, savukārt Ecodenta zobu pastu vidū ir otrajā vai trešajā vietā.

«Kosmētikai ir liela ietekme mūsu dzīvē – katru dienu mums ir saskare ar daudziem ādas kopšanas produktiem,» saka Biok Laboratorija UAB mārketinga projektu vadītāja Evelina Blažinauskīte (Evelina Blažinauskytė). Nereti tiek pieņemts, ka tikai sievietes lieto kosmētiku, taču I. Čeponone uzsver, ka produktu klāsts ir daudz plašāks par dekoratīvo kosmētiku. Dabiskā kosmētika no nišas ir kļuvusi par nozīmīgu tendenci šajā jomā. «Baltijā šī ir ļoti maza niša, bet Skandināvijā un Rietumeiropā tā ir liela tendence, kas no nišas pārvērtusies par masu produktu. Patiesībā mūsu misija nebija radīt produktus dabisko preču veikaliņiem, bet gan piedāvāt labas kvalitātes produktus plašai sabiedrībai. Vēlamies, lai tie ir pieejamā cenā, lai tos var lietot katrs,» teic I. Čeponone. Tā kā uzņēmuma pārdošanas apjoms strauji aug, gandrīz ir sasniegta esošās ražotnes kapacitāte. Kopš 2007. gada uzņēmums ir audzis no 2,85 miljonu eiro apgrozījuma līdz 8,60 miljonu eiro apgrozījumam pērn, un šogad tiek plānots 10,5 miljonu eiro apgrozījums. Tāpēc nesen uzņēmums nopircis zemi un līdz 2020. gadam plāno uzcelt jaunu ražotni. Investīcijas jaunajā ražotnē pārsniegs četrus miljonus eiro.

Visvairāk ražo zobu pastas

Pirms vairākiem gadiem uzņēmums sāka ražot zobu pastu, un tagad šis virziens veido nozīmīgu daļu no biznesa. «Mēs esam pirmā kompānija Lietuvā, kas sāka ražot mutes kopšanas līdzekļus. Šobrīd mums ir aptuveni 30 produktu šajā kategorijā – zobu pastas, mutes skalošanas līdzekļi. Pēdējā gada laikā esam saņēmuši četras balvas, trīs no tām saņēma tieši Cosmos sertificētās Ecodenta zobu pastas, turklāt viena no balvām ir par inovatīvu produktu Polijā,» saka E. Blažinauskīte.

Zobu pastas ir uzņēmuma galvenais eksporta produkts. «Tas ir liels veiksmes stāsts mūsu portfelī,» saka I. Čeponone. Sākotnēji uzņēmums cerēja ieiet eksportā ar kosmētiku, un nelielos daudzumos tas arī notiek, taču labāk veicas ar zobu pastu eksportu. «Ar zobu pastu ir vieglāk, jo tas ir «dinozauru» tirgus. Visiem citiem ir konservatīvi iepakojumi ar mākslīgu smaidu, bet mēs pārkāpjam šos noteikumus un piedāvājam zobu pastu ar melno ogli, ar dažādām interesantām sastāvdaļām, piemēram, ar kokosriekstu, melones un papaijas aromātu. Mēs radām daudz interesantu garšu, protams, rūpīgi domājot par efektivitāti. Ir diezgan viegli izcelties šajā kategorijā. Mums ir labs ieejas produkts – melnā zobu pasta, kas daudzās valstīs atver mums durvis,» saka I. Čeponone.

Visu rakstu No nišas par nozīmīgu tendenci lasiet 30. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 23. janvāris plkst. 10:51

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

2014. gada 12. februāris plkst. 8:29

Pašmāju kosmētikas zīmols Kivvi spējis savaldzināt ne vienu vien sievieti, šobrīd...

2014. gada 08. janvāris plkst. 7:39

Latvijas augu spēku Laura Kreišmane iesaiņo pudelītē, 
bet sertifikāts Ecocert apliecina...

2013. gada 19. augusts plkst. 16:30

Smaržu un kosmētikas līdzekļu vairumtirdzniecības pakalpojumu uzņēmums The Himalaya Drug Company...

2013. gada 19. augusts plkst. 15:17

Pērn L’Oreal kosmētikas, parfimērijas, veselības un higiēnas līdzekļu vairumtirgotāja...

Nepalaid garām

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu...

Sekojot pieprasījumam, zivju pārstrādātāji maina paradumus un pielāgojas klientu prasībām, kas...

Pirms vairākiem gadiem raidījumu vadītājs un dabas pētnieks Māris Olte par 6000...

Lai arī esmu projām no lielā sporta, joprojām esmu tajā iekšā, tikai...

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

No šīs sadaļas
2018. gada 24. augusts plkst. 7:03

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas zemnieku saimniecības «Vecsiljāņi», kurā tiek...

2018. gada 17. augusts plkst. 8:45

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «Bauskas alus», lai vērotu, kā...

2018. gada 03. augusts plkst. 7:05

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas ZS «Bormaņi» un AS «Dobeles dzirnavnieks»,...

2018. gada 27. jūlijs plkst. 16:57

Graudu ražotājs un pārstrādātājs AS «Dobeles dzirnavnieks» palielinājis uzņēmuma pamatkapitālu...

2018. gada 27. jūlijs plkst. 8:24

Valdgales ugunsgrēkā vietā daudzviet joprojām notiek gruzdēšana, bet atsevišķās vietās arī...

2018. gada 27. jūlijs plkst. 6:44

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas SIA «Poļu nams», vērojot tā sauktās...

2018. gada 27. jūlijs plkst. 6:38

Cauruļu sistēmu ražotājs «Evopipes» ik gadu uzņēmuma attīstībā investē no miljona līdz...

2018. gada 26. jūlijs plkst. 9:48

Grūtības piedzīvojošais ASV rotaļlietu ražotājs «Mattel» trešdien paziņoja, ka likvidēs...

2018. gada 26. jūlijs plkst. 8:55

Jaunās Holivudas filmas Mission Impossible: Fallout lidošanas ainas ir uzņemtas pasaulē lielākajā...

2018. gada 25. jūlijs plkst. 14:49

AS Olainfarm padome pieņēmusi lēmumu par izmaiņām uzņēmuma valdē, liecina kompānijas paziņojums...