Transports un loģistika

Francija sodīs stingrāk autobraucējus

Aivars Mackevics [email protected], 10.01.2003

Jaunākais izdevums

Ceļu satiksmes sodi Francijā kļūst stingrāki. Tie autobraucēji, kuri izraisa autoavāriju ar cilvēku upuriem, tiek sodīti ar piecu gadu brīvības ierobežojumiem un 75 000 eiro sodu. Soda sankcijas dubultojas, ja avārija ir izraisīta pārkāpjot ātruma ierobežojumus, alkohola reibumā virs 0,5 promilēm, atstājot avārijas vietu vai arī braucot bez autotiesībām. Ievērojami ir pieauguši sodi par mobilā telefona lietošanu pie stūres, braukšana bez drošības jostām un iereibušā stāvoklī. Avots: WDR

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par citās valstīs izdarītajiem noteikumu pārkāpumiem vadītāji nereti paliek nesodīti. Lai situāciju mainītu, Eiropas Savienība gatavojas ieviest datu apmaiņas sistēmu, kas vietējos un ārzemju pārkāpējus palīdzēs sodīt vienādi.

Jaunā kārtība attieksies uz četriem nāvējošākajiem nodarījumiem: ātruma pārsniegšanu, vadīšanu alkohola reibumā, braukšanu bez drošības jostas un pie sarkanās gaismas.

Parlaments grozīto likumprojektu atbalstīja ar 594 balsīm par, 35 pret, un 40 atturoties. Noris sarunas, lai direktīvu varētu pieņemt galīgi.

Elektroniskā datu apmaiņa atļaus šādu procedūru: kolīdz pārkāpums būs konstatēts, atbildīgā iestāde reģistrācijas valstij nosūtīs ziņas par transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, pārkāpuma izdarīšanas vietu un laiku. Pēc datu pārbaudes no valsts, kur izdarīts pārkāpums, braucējs saņems paziņojumu, kurā būs iekļauts pārkāpuma apraksts, soda apjoms un informācija par iespēju to apstrīdēt. Lai izvairītos no tā, ka sods paliek nemaksāts, tiesībsargājošām iestādēm sodu izpilde būs jānodrošina tāpat, kā to dara ar līdzīgiem attiecīgajā valstī piespriestiem sodiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk par kuģošanas līdzekļa vadīšanas noteikumu pārkāpumiem administratīvi sodīt varēs arī ūdensmotociklu vadītājus.

Šādu iespēju paredz Saeimas Juridiskās komisijas pirms trešā lasījuma atbalstītie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK).

Grozījumi nosaka, ka ūdensmotocikli turpmāk tiks uzskatīti par sportam un atpūtai paredzētiem kuģošanas līdzekļiem. Līdz ar to arī ūdensmotocikla vadītājiem varēs piemērot naudas sodu par braukšanu dzērumā, peldvietās, braukšanu bez glābšanas vestēm, kā arī par citiem kuģošanas līdzekļu vadīšanas noteikumu pārkāpumiem.

Plānots, ka grozījumi APK Saeimā galīgajā lasījumā tiks skatīti ceturtdien, 30.aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Juridiskā komisija atbalstīja grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), kas paredz, ka sods par braukšanu bez biļetes pilsētas nozīmes maršrutos būs no 2 līdz 5 latiem, vēsta Saeimas Preses dienests. Pašlaik par minēto pārkāpumu sods ir 2 lati.

Patlaban sods par braukšanu bez biļetes pilsētas maršrutos ir divi lati, un tas vairs nav samērojams ar biļešu cenām un neattur daudzus bezbiļetniekus no pārkāpumiem, norāda komisijā. Turklāt jaunās soda sankcijas ir elastīgas un kontroles dienesti zaķus varēs sodīt, izvērtējot pārkāpuma raksturu.

Par APK grozījumiem 3.lasījumā vēl jālemj Saeimai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apzinātu Latvijas autoceļu bīstamākās vietas, BTA ir izveidojusi interaktīvu portālu bedrukarte.lv, kur ikvienam ir iespēja atzīmēt uz Latvijas autoceļiem bīstamākās vietas, kur izveidojušās bedres vai ir atvērtas kanalizācijas lūkas, kas var apdraudēt autobraucējus un būt par iemeslu ceļu satiksmes negadījumam, informē apdrošinātājs.

Kartē iespējams ne vien atzīmēt konkrēto vietu, bet arī pievienot attiecīgās bedres aprakstu un fotoattēlu. Tāpat kartē paredzēts veikt atzīmes, ja konkrētā bedre tiek saremontēta vai savestas kārtībā kanalizācijas lūkas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Policija skolēnu dziesmu un deju svētku laikā aicina autovadītājus būt īpaši uzmanīgiem

Miks Stroža [email protected], 27.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laika posmā no 27. jūnija līdz 3. jūlijam Rīgā notiek IX Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki. Šajā laikā Valsts policija aicina Rīgas autobraucējus būt īpaši uzmanīgiem un atcerēties, ka Rīgā pulcējas bērni un jaunieši no visas Latvijas, kuri ikdienā, iespējams, nav raduši pie intensīvās satiksmes. Tādēļ aicinām autobraucējus pie skolām, kur izmitināti svētku dalībnieki, kā arī svētku pasākumu norises vietās, kur pulcēsies svētku dalībnieki, ievērot braukšanas ātrumu – 30 kilometri stundā, kā arī nepiemirst piesardzību arī citur Rīgā. Valsts policijas darbinieki svētku norises laikā strādā pastiprinātā režīmā gan dežūrējot skolēnu naktsmītnes vietās, gan arī apmeklējot skolas un stāstot skolēniem par drošības noteikumiem, kas jāievēro galvaspilsētā. Arī svētku pasākumu norises vietās policijas darbinieki pastiprināti rūpēsies par sabiedrisko kārtību un satiksmes drošību. Lai novērstu nepatīkamus starpgadījumus, Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Ceļu policijas biroja darbinieki svētku laikā pastiprināti uzraudzīs autobusu vadītājus, kas pārvadā svētku dalībniekus. Īpašs uzsvars tiks likts uz autobusu vadītāju alkohola reibuma, kā arī autobusu tehniskā stāvokļa pārbaudēm, kas tiks veiktas ne vien no rīta, bet arī dienas laikā. Lai galvaspilsētā pavadīto svētku laiku neaptumšotu nepatīkamas atmiņas, Valsts policija aicina pieaugušos, kas pavada jaunos dziedātājus un dejotājus, vēlreiz izskaidrot viņiem drošības noteikumus, kas jāievēro pilsētā, kā arī pastāstīt, ka kritiskās situācijās palīdzību nekautrējoties var lūgt policijas darbiniekiem, kas uzklausīs un palīdzēs. =Policijas darbinieki lūdz skolotājus katram dziesmu svētku dalībniekam atgādināt savu mobilā tālruņa numuru, kā arī lauku rajonu skolēniem precīzi iemācīties savas naktsmītnes adresi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē un nākamajā pirmdienā būs apgrūtināta iebraukšana Rīgā no Vidzemes puses, ziņo Rīgas pašvaldības SIA Rīgas ūdens.

Ūdensvada rekonstrukcijas darbu dēļ no piektdienas, 25. aprīļa plkst.22 līdz pirmdienas, 28.aprīļa plkst.16, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses, būs ierobežota satiksme, jo virzienā uz pilsētas centru pirms Juglas kanāla satiksme tiks organizēta vienā joslā.

Sarežģītākā situācija tiek prognozēta 27.aprīļa vakarā un 28.aprīļa rītā, kad šajā posmā ir visintensīvākā satiksme. Rīgas ūdens aicina autobraucējus, kuri Rīgā parasti iebrauc no Vidzemes puses, iepriekšminētajā laika posmā Rīgā iebraukt pa Biķernieku ielu vai Jaunciema gatvi.

Uzņēmums aicina autobraucējus sekot līdzi informācijai radio par remontdarbu gaitu, jo tos varbūt izdosies pabeigt ātrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) paplašina savu sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze. Turpmāk aplikācijas lietotāji Latvijā saņems savos tālruņos informāciju par braukšanas apstākļu pasliktināšanos un par citām aktualitātēm, informē LVC.

Waze lietotājus LVC brīdinās gadījumos, ja ziemas laikā stipri pasliktinās braukšanas apstākļi, piemēram, ir bīstami apledojuši ceļi vai to atsevišķi posmi. Tāpat LVC atgādinās autobraucējiem, kas lieto Waze, par sezonālajām aktualitātēm, piemēram, nepieciešamību aprīkot automašīnas ar ziemas riepām un citām.

«Waze sniedz iespēju uzrunāt un informēt tieši mūsu galveno mērķauditoriju - autoceļu lietotājus, autobraucējus. Ar šo paziņojumu palīdzību Latvijas Valsts ceļi informēs autobraucējus tajos gadījumos, kad uz ceļiem notiek kas ārkārtējs, piemēram, krasi pasliktinājušies braukšanas apstakļi, vai arī tad, ja nepieciešams atgādināt par periodiskajām aktualitātēm - ziemas riepu maiņu, maksimāli pieļaujamā ātruma izmaiņām uz galvenajiem autoceļiem un citām. Mēs nekādā gadījumā nevēlamies piesārņot aplikāciju ar lieku informāciju un apgrūtināt tās lietotājus, tāpēc ziņojumu skaits būs ierobežots,» stāsta LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Paredz Spānijas valsts parāda pieaugumu līdz 78% no IKP

Jānis Šķupelis, 03.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas valsts parāda attiecība pret IKP šogad pieaugšot līdz 78%, prognozē minētās valsts finanšu ministrs Luiss de Guindos, ziņo Wall Street Journal.

Parāda attiecība pret IKP salīdzinājumā ar pagājušo gadu palielināšoties par desmit procentpunktiem.

Spānijas finanšu ministrs skaidro, ka vajag atrast balansu starp tēriņu samazināšanu un pārāk lielu tēriņu samazināšanu. «Ja nepieciešamie pasākumi netiks veikti, tirgus tevi sodīs. Bet tas tevi sodīs arī tad, ja tu iesi pārāk tālu,» savu nostāju par tēriņu samazināšanu skaidro L. de Guindos

Spānija pagājušajā piektdienā paziņoja par krasiem tēriņu samazināšanas plāniem, kur budžeta aizdevumi tiks kopumā apcirpti par 27 miljardiem eiro. Tas ir aptuveni 2,5% no Spānijas IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Plāno celt sodus par mobilo tālruņu lietošanu pie stūres, drošības jostu nelietošanu un citiem pārkāpumiem

Db.lv, 14.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Juridiskā komisija ceturtdien, 14.jūnijā, trešajam lasījumam parlamentā atbalstīja izmaiņas Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz palielināt administratīvo atbildību par atsevišķiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.

Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu, kā arī par tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies, paredzēts izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu no 30 līdz 70 eiro. Tādu pat sodu paredzēts piemērot motociklu, triciklu, kvadriciklu un mopēdu vadītājiem par aizsargķiveres nelietošanu vai pasažiera vešanu, kuram galvā nav aizsprādzēta aizsargķivere. Šobrīd par šādu pārkāpumu izsaka brīdinājumu vai piespriež naudas sodu 30 eiro apmērā.

Par tālruņa, planšetdatora, piezīmjdatora vai citas viedierīces lietošanu, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, likuma grozījumi paredz piemērot naudas sodu no 25 līdz 100 eiro šobrīd spēkā esošā brīdinājuma vai 15 eiro naudas soda vietā. Sodu nepiemēros, ja ierīci lietos brīvroku režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vispirms konsultēs, sodīs - tikai pēc tam

Māris Ķirsons, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts pārvaldes kontrolējošās iestādes ieviesīs principu «konsultē vispirms», tādējādi cerot kardināli mainīt līdzšinējo attieksmi pret uzņēmējiem

To intervijā DB stāsta vicepremjers un ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Viņš norāda, ka pašlaik ir izstrādātas vadlīnijas par minētā principa piemērošanu valsts iestāžu darbībā, tās gatavojas ieviest kopumā 22 kontrolējošas valsts pārvaldes iestādes.

Fragments no intervijas:

Vai tas neradīs situāciju, ka tādējādi «var atslābt», jo sodīs tikai pēc tam?

Protams, var jau ignorēt prasības, tomēr principā «konsultē vispirms» ieviešana jau neatceļ sodu sistēmu kā tādu. Situācijās, kad uzņēmējs vai cilvēks būs ticis informēts par to, kas un kā viņam jāizdara, bet nebūs prasīto pildījis, inspektoriem tiesības uzlikt soda naudu par norādītajiem trūkumiem paliek. Protams, sodam ir jābūt samērīgam. Nenoliedzami, ka būs situācijas, kad smagu pārkāpumu gadījumā sods būs bez brīdināšanas, piemēram, par nelegālu nodarbināšanu, aplokšņu algu maksāšanu. Tas, ka tiek plānots ieviest savdabīgu iecietības laiku un īpašu piedāvājumu jaunajiem uzņēmumiem, nebūt nenozīmē prasību atcelšanu. Mērķis ir veicināt abu pušu – uzņēmēju un kontrolētāju – sadarbību, lai sasniegtu rezultātu – prasības tiek ievērotas, izpildītas, nevis ieviestas soda sankcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielās slimnīcas kļūst vēl lielākas (tabula)

Guna Gleizde, Db, 14.10.2008

Lielākā Latvijas slimnīca P.Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca meklē iespējas ietaupīt, stingrāk kontrolējot katras nodaļas un struktūrvienības medikamentu iepirkumus un katras nodaļas darba efektivitāti, saka slimnīcas vadītājs Arnolds Atis Veinbergs.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts finansējums un augošais sniegto pakalpojumu skaits joprojām kāpina slimnīcu apgrozījumus.

Neskatoties uz to, ka nozīmīgu daļu slimnīcu ienākumu veido pacientu maksājumi, tomēr joprojām lielāko daļu to sniegto pakalpojumu apmaksā valsts. Arī par Latvijas Jūras medicīnas centra, kas ir viena no nedaudzajām Latvijas privātajām slimnīcām, sniegtajiem pakalpojumiem valsts pērn maksājusi 2.7 milj. Ls, kas veido gandrīz pusi no šīs iestādes kopējā apgrozījuma.

Var rasties zaudējumi

2007. gadā starp desmit lielākajām slimnīcām tikai viena – Liepājas reģionālā slimnīca – strādājusi ar zaudējumiem. Tiesa, šī slimnīca izveidota vien pērnā gada pavasarī, reorganizējot Liepājas centrālo slimnīcu. Saskaņā ar Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras datiem, par valsts līdzekļiem ārstēto pacientu skaits pērn audzis gandrīz visās lielākajās slimnīcās, tāpat pieaudzis šim mērķim atvēlēto līdzekļu apjoms.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Orlovskis: būvuzņēmēji jākontrolē stingrāk, bet būvinženieru sertifikācija ir formalitāte

Gunta Kursiša, 26.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Reizēm šķiet, ka valsts pārvaldes pārstāvji aizmirst, ka strādājam vienotā Eiropas Savienības (ES) tirgū, radot birokrātiskas kontroles sistēmas un apgrūtinot būvinženieru darbu un konkurētspēju,» uzskata būvkompānijas Selva būve valdes priekšsēdētājs Rolands Orlovskis, norādot, ka būvinženieru sertifikācija ir birokrātiska un neefektīva.

Jaunajā Būvniecības likumā jāatceļ obligātā būvinženieru sertifikācija, vienlaikus nosakot lielāku atbildību būvuzņēmējiem, kas vēlas strādāt gan pašmāju, gan vienotajā ES tirgū, norāda būvuzņēmējs.

Katra Eiropas valsts pati regulē būvinženieru sertifikācijas un reģistrācijas jautājumus, tā nav stingri reglamentēta ES līmenī. «Latvijas būvinženieru sertifikācijas process, salīdzinot ar citām ES dalībvalstīm, ir sarežģīts, dārgs un rada šķēršļus gan būvuzņēmēju, gan arī speciālistu darbam,» stāsta R. Orlovskis.

Saskaņā ar Latvijas Būvniecības likumu, arhitektiem, būvinženieriem un būvtehniķiem (visas minētās ir tā saucamās reglamentētās profesijas) patstāvīgam darbam šajās profesijās nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts jeb darba atļauja - minētos sertifikātus piešķir uz pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kinoteātra "Rīga" Repertuārs 14.09. - 20.09.07.

, 06.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinoteātrī "Rīga" otrdienas ir atlaižu laiks - visu biļešu cena Ls 1,50!

Biļešu cenas:

darbadienās līdz pl.16:00 - Ls1,50

darbadienās pēc pl.16:00 un brīvdienās - Ls2,50

P.S. biļešu cenu politika neattiecas uz kinofestivāla "Baltijas Pērle" ietvaros izrādītajām filmām

Mazā zāle

"randiņš Belevilā"

("Les Triplettes de Belleville ")

Francija-Kanāda-Beļģija, 2003

Režisors: Silvēns Šomets

Animācija: Filmu studija "RIJA", Studio les Triplettes, Artdog, 2d3D, Walking the dog

Ilgums: 1 stunda un 20 minūtes

Čempions ir vientuļš zēns, kuru audzina vecmāmiņa. Ievērojusi, ka viņam nekas uz pasaules nešķiet aizraujošāks par braukšanu ar velosipēdu, Sūzas kundze enerģiski ķeras pie zēna trenēšanas. Paiet vairāki gadi, un Čempions attaisno savu vārdu. Viņš ir gatavs dalībai pasaulslavenajā Francijas velotūrē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijā no pirmdienas cilvēkiem, kas vēlas iekļūt restorānos un kafejnīcās un doties iekšzemes ceļojumos, nepieciešams uzrādīt "Covid pasi".

"Covid pase" jau kopš 21.jūlija ir nepieciešama, lai apmeklētu kinoteātrus, teātrus, muzejus un citas kultūras iestādes, bet no pirmdienas tā būs nepieciešama arī daudzās citās vietās.

Jauno prasību mērķis ir pamudināt vairāk cilvēku vakcinēties pret Covid-19 un palēnināt koronavīrusa izplatību. Pašreiz Francijā lielāko daļu Covid-19 gadījumu izraisa koronavīrusa delta paveids.

Francijā pret Covid-19 pilnībā vakcinēti vairāk nekā 36 miljoni cilvēku jeb vairāk nekā 54% no iedzīvotāju kopskaita.

"Covid pasi" Francijā var saņemt cilvēki, kas ir vakcinējušies pret Covid-19, to pārslimojuši vai nesen veikuši Covid-19 testu un tā rezultāts bijis negatīvs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francija, iespējams, nākamā zaudēs AAA reitingu

Lelde Petrāne, 09.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad ASV pagājušajā nedēļā zaudēja savu AAA reitingu, arvien biežāk dzirdamas spekulācijas, ka Francija ir neaizsargāta pret tādu pašu likteni, raksta thelocal.fr.

«Francija ir vistrauslākā no ar AAA reitingu novērtētākajām valstīm Eiropā,» pirms divām nedēļām AFP norādījis kāds prezidentam Nikolā Sarkozī tuvu stāvošs informācijas avots.

Tirgus noskaņojums pirmdien apstiprinājis šīs bailes.

Valdības parāds Francijā 2010.gada beigās sasniedza 1,59 triljonus eiro. Salīdzinājumam - Itālijas parāda rādītājs bija 1,8 triljoni eiro. Taču Francijai ir bijis lielāks budžeta deficīts nekā Itālijai katru gadu kopš 2006.gada.

«Ir arvien vairāk pazīmju, ka Francija drīzumā varētu zaudēt augstāko reitingu,» pirmdien vēstīja Wall Street Journal.

«Francija manā skatījumā nav AAA valsts,» Bloomberg sacījis Pols Donovans no UBS. «Francija nevar drukāt savu naudu, kas ir būtiska atšķirība no ASV. Tirgi to neuztver kā AAA valsti,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācija un Francija otrdien paudušas atbalstu ASV aicinājumam ieviest globālu uzņēmumu ienākumu nodokli vismaz 21% apmērā.

"Cilvēkiem ir apnicis, ka lielās kompānijas nemaksā taisnīgu nodokļu daļu," intervijā izdevumam "Die Zeit" sacīja Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs.

Tādas tehnoloģiju kompānijas kā "Amazon" un "Google" gadiem ir kritizētas par to biznesa modeli, kas tām ļauj maksāt mazākus nodokļus dažādu valstu tirgos.

Lemērs sacīja, ka Francija bija ierosinājusi 12,5% nodokli, bet, ja ASV ierosinātā likme ir sarunu iznākums, tad arī Francija ir gatava tam piekrist.

Vācijas finanšu ministrs Olafs Šolcs kopīgajā intervijā ar Lemēru piebilda, ka arī viņš neiebilst pret ASV ierosinājumu.

Vašingtona aprīlī paziņoja, ka centīsies panāk, lai tādas milzīgas kompānijas kā "Amazon" maksā taisnīgu nodokļus daļu valstīs, kur gūst peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs brīdina par bīstamām precēm

Ainars Sedlenieks [email protected], 10.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saņēmis informāciju par to, ka Polijas tirgū atklātas sekojošas bīstamas preces: - transporta līdzekļi Renault Master 2, kas izgatavoti laikā no 2003.g 2.septembra līdz 2003.g. 15.novembrim, kuru lietošana var būt bīstama, jo mašīnu konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Automašīnas var apdraudēt lietotāja veselību un ceļu satiksmes drošību. Izcelsmes valsts Francija, ražotājuzņēmums RENAULT S.A.S. - transporta līdzekļi Fiat DUCATO, kas izgatavoti laikā no 2001.g jūnija līdz 2003.g. decembrim., kuru lietošana var būt bīstama, jo mašīnu konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Automašīnas var apdraudēt lietotāja veselību un ceļu satiksmes drošību. Izcelsmes valsts dažādas ES valstis, ražotājuzņēmums Fiat Auto S.P.A. C.S.O. Importētājs vai autorizētais pārstāvis Polijā Fiat Auto Poland S.A. - transporta līdzekļi Fiat PANDA, kas izgatavoti laikā no 2003.g maija līdz 2003.g.oktobrim, kuru lietošana var būt bīstama, jo mašīnu konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Automašīnas var apdraudēt lietotāja veselību un ceļu satiksmes drošību. Izcelsmes valsts Polija, ražotājuzņēmums Fiat Auto Poland S.A Francijas tirgū atklātas sekojošas bīstamas preces: - atpūtas krēsls, modelis GENCOD:8 711295 384936, kura lietošana var būt bīstama, jo tā konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Prece var radīt savainošanās risku. Izcelsmes valsts un ražotājs nav zināms. Eksportētājs KOOPMANN INTERNATIONAL. Mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis Tohu Bohu. - saliekams, hromēts krēsls bērniem, atsauce S282AGA, kura lietošana var būt bīstama, jo tā konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Prece var radīt savainošanās, iesprūšanas vai nožņaugšanās risku. Izcelsmes valsts Francija, ražotājuzņēmums Etablissements Mottez et Compagnie. Importētājs vai autorizētais pārstāvis Francijā Etablissements Mottez et Compagnie. Mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis Francijā FLUNCH Immeuble Péricentre. - krēsls bērniem Pizza Pa_, atsauce S285PAI, kura lietošana var būt bīstama, jo tā konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Prece var radīt savainošanās, iesprūšanas vai nožņaugšanās risku. Izcelsmes valsts Francija, ražotājuzņēmums Etablissements Mottez et Compagnie. Importētājs vai autorizētais pārstāvis Francijā Etablissements Mottez et Compagnie. Mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis Francijā PIZZA PA_ Immeuble Péricentre. Vācijas tirgū atklātas sekojošas bīstamas preces: - dekoratīvi, izgaismojamu bilžu akvāriji “Tropical” Lamp, “Tropical” Lampa, “Tropical” Candeeiro, “Tropical” L?mpara, modelis JH-HB-018, kuru lietošana var būt bīstama, jo to konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Preces var būt elektrotriecienbīstama un var radīt savainošanās risku. Izcelsmes valsts Ķīna, ražotājuzņēmums Ningbo Yoyao Junhao Electric Appliance Co. Ltd. Importētājs vai autorizētais pārstāvis Vācijā Blokker B.V. Mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis Vācijā BLOKKER GmbH. - rotaļlieta – saliekamā bilde Mosaik, modelis Art.No: 1038, EAN 4008671010386, kuras lietošana var būt bīstama, jo prece neatbilst drošuma standartiem. Pārsniegta pieļaujamā formaldehīda norma. Izcelsmes valsts Vācija, ražotājuzņēmums Legler OHG. Mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis manu’s Holzkiste. (Piespiedu pasākumi) - halogēnā lampa Landia, modelis 491102, kura lietošana var būt bīstama, jo tā konstrukcija neatbilst drošuma standartiem. Prece var būt elektrotriecienbīstama. Izcelsmes valsts Ķīna, ražotājs nav zināms. Importētājs, mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis Vācijā Max Bahr. - lampas Omeks vai Omex, modeļi galda lampa DK-HMS-410; sienas lampa bez detaļām un lustras DK-BTE-445, un DK-S-45, kuru lietošana var būt bīstama, jo to konstrukcijas neatbilst drošuma standartiem. Preces var radīt savainošanās risku un ir elektrotriecienbīstamas. Izcelsmes valsts Turcija, ražotājuzņēmums Dogu Kristal Avize San. Importētājs vai autorizētais pārstāvis Vācijā Meks Import-Export. Mazumtirgotājs vai autorizētais pārstāvis Vācijā Bahama Warenvertrieb.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Francijas futbola izlase otro reizi vēsturē kļūst par pasaules čempioniem

LETA, 16.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas futbola izlase svētdien Krievijā otro reizi vēsturēizcīnīja Pasaules kausu.

Turnīra finālmačā Francijas futbolisti «Lužņiku» stadionā Maskavā ar 4:2 (2:1) uzvarēja Horvātijas valstsvienību.

Šī mača rezultātu 18.minūtē atklāja Francijas izlase, jo pēc tās standartsituācijas bumbu ar galvu savos vārtos raidīja horvātu uzbrucējs Mario Mandzukičs. Savukārt desmit minūtes vēlāk Horvātija panāca neizšķirtu, kad izcēlās Ivans Perišičs, bet 38.minūtē Francijas labā 11 metru soda sitienu realizēja Antuāns Grīzmans, atkal vadībā izvirzīdams francūžus. Pirmais puslaiks noslēdzās ar 2:1 par labu francūžiem.

Otrajā puslaikā Francija pamanījās izvirzīties vadībā ar 4:1, kad pa vārtiem guva Pols Pogbā un talantīgais Kilians Mbapē, tomēr 69.minūtē Mandzukičs pēc rupjas franču vārtsarga Igo Lorī kļūdas vienus vārtus atguva. Rezultāts pēc tam gan vairs nemainījās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francijas atbilde parādu krīzei: vairāk nodokļu

Jānis Rancāns, 27.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francija līdz šim uz parādu krīzes izaicinājumiem ir atbildējusi, palielinot nodokļus un īpaši nesamazinot valsts tēriņus. Francijas nodokļu sistēma nereti kritizēta kā necaurredzama un sarežģīta, kas vislielāko slogu uzliek vidusšķirai. Tomēr pēc pavasarī paredzētajām vēlēšanām situācija var mainīties, vēsta žurnāls Time.

Francijas taupības plānu ietvaros ir paredzēta budžeta deficīta samazināšana no 199 miljardiem ASV dolāru 2010. gadā līdz 103 miljardiem dolāru 2012. gadā. Tāpat tuvākajās desmitgadēs Francija plāno arī smazināt savu valsts parādu, kas sasniedzis 1,7 triljonus ASV dolāru.

Tomēr, pretēji parādu krīzes nomāktajām valstīm, kā, piemēram, Grieķijai, Spānijai un Īrijai, kuras ievērojami samazinājušas savus tēriņus, iesaldējušas sabiedriskā sektora darbinieku algas un «apcirpušas» sociālās programmas, Francija cenšas panākt sabalansētu budžetu un lielāko uzmanību pievērš ienākumu pieaugumam ar nodokļu palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīze trešdien paziņojusi, ka šobrīd nav tādu apstākļu, lai Francija piegādātu Krievijai pirmo karakuģi Mistral.

«Republikas prezidents paziņoja, ka, neskatoties uz izredzēm uz pamieru, kas vēl ir jāapstiprina un jāievieš, pašlaik nav attiecīgo apstākļu, lai Francija piegādātu pirmo karakuģi,» paziņoja Francijas prezidenta birojs.

Krievijas aizsardzības ministra vietnieks Jurijs Borisovs jau paziņojis, ka Francijas lēmums Krievijai nav nekāda traģēdija.

«Protams, tas ir nepatīkami un piedod papildu spriedzi sadarbībai ar mūsu franču partneriem, bet tā nav traģēdija,» paziņoja Borisovs.

Francija 2011.gadā piekrita pārdot Krievijai par 1,2 miljardiem eiro divus modernus helikopteru bāzes kuģus. Pirmais no tiem būtu jāpiegādā oktobrī vai novembrī, otrs - 2015.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kravu autopārvadājumu nākotnes redzējums caur likumdošanas un darbaspēka pieejamības prizmu

Jeļena Šaldajeva, 07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visās ekonomiski attīstītajās valstīs pakāpeniski tiek īstenota ražošanas un sadzīves automatizēšana, ieviešot jaunākās kibertehnoloģijas. Neizbēgami, tehnoloģijām attīstoties, cilvēks nodod stafeti robotiem. Pretēja situācija vērojama kravu autopārvadājumu nozarē: pasaulē arvien straujāk palielinās loģistikas speciālistu un kvalificētu šoferu trūkums. Darbinieku meklēšana loģistikas uzņēmumiem ir kļuvusi par izaicinājumu, kurš pēc ekspertu prognozēm tuvākajā nākotnē tikai turpinās sarežģīties. Kaut arī bezpilota kravas automašīnu projekti jau ir ieskicēti, līdz tik radikālas ieceres īstenošanai vēl paies zināms laiks. DB sarunā ar Latvijā lielākā kravu autopārvadātāja - SIA Kreiss- komercdirektoru Pāvelu Solovjovu, uzzināja, kā uzņēmumam sekmējas darbaspēka piesaistīšanā, un kādi vēl faktori nosaka izaugsmes dinamiku.

SIA Kreiss komercdirektors Pāvels Solovjovs atklāja DB, ka ceturtdaļgadsimta ilgā darba Eiropas un NVS valstīs rezultātā uzņēmums ir pierādījis savu atbilstību tirgus standartiem un spēju uzturēt dialogu ar klientiem. Klientu atzinība uzņēmuma komandai ne vien ļauj lepoties ar paveikto, bet arī vienlaikus uzstāda stingrākus kvalitātes standartus un paaugstina atbildību. Neskatoties uz daudzpusīgo pieredzi un panākumiem darbā, Kreiss, kā arī pārējo Eiropas Savienības kravu pārvadātāju, izaugsmes «griestus» nosaka tādi faktori, kā darbaspēka pieejamība un pārvadājumus regulējošie noteikumi.

«Neviens neteiks, ka tagad ir viegli strādāt kravu pārvadājumu biznesā. Kvalificētu autovadītāju trūkuma apstākļos ir jāatrod risinājums, kā palēnināt kadru mainību. Mums ir saliedēts kolektīvs, kurā daudzi strādā jau desmitiem gadu. Tomēr, šoferi mēdz nostrādāt Kreiss pusotru gadu, tādā veidā iegūstot atzītu darba pieredzi un apliecinot savu profesionalitāti, un tad sāk meklēt labākus darba piedāvājumus citās Eiropas valstīs, kur viņus labprāt gaida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas piedāvājums ierobežot Kohēzijas fonda līdzekļu plūsmas kā korektīvu instrumentu pret valsti, kas neievēro noteikto budžeta deficīta 3% no IKP, radot bažas.

Nule EK ir nākusi klajā ar uzraudzības un sankciju mehānismiem, lai stingrāk vērstos pret tām ES dalībvalstīm, kuras pieļauj pārmērīgu budžeta deficītu, lielu valsts parādu, vai arī īsteno politikas, kas liek šaubīties par šo valstu finanšu sistēmas ilgtspēju un ekonomikas konkurētspēju.

ES ir kopēja monetārā politika, taču, kā apliecina neseni notikumu reģionā, tai trūkst kopējas fiskālās disciplīnas, uzskata finanšu ministrs Einars Repše. Viņaprāt, ir stingri jāapņemas noturēt fiskālo disciplīnu ilgtermiņā. Tas ir viens no elementiem, lai valsts spētu atgūt stabilitāti starptautiskajā finanšu tirgū. Līdzīgu izaicinājuma priekšā šobrīd atrodas eirozona un visa ES.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Reizniece-Ozola: Situācija ātro kredītu nozarē nav strauji mainījusies

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 21.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neņemot vērā, ka Saeima atbalstījusi grozījumus, kas stingrāk regulē ātro kredītu izsniegšanu, tostarp, kredītņēmēju maksātspējas izvērtēšanu, situācija nozarē nav strauji mainījusies, intervijā DB atzīst finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS).

Taujāta, vai viņa situāciju ātro kredītu nozarē šobrīd uzskata par normālu, ministre atbildēja, tā nav strauji mainījusies, neskatoties uz to, ka, viņai esot ekonomikas ministres amatā, pievilkti groži ātro kredītu sniedzējiem, gan ierobežojot soda procentus, gan peļņas procentus, kā arī palielinot kreditētāju atbildību kreditējamo personu izvērtēšanā.

«Konkrēti soļi jau ir veikti, bet jāpaskatās, kā tie strādās. Regulējums stājies spēkā šā gada sākumā. Redzēs, vai būs pozitīvas tendentes nozarē,» viņa sacīja.

Reizniece-Ozola arī norādīja, ka šobrīd jauni pasākumi nozares regulēšanā nav plānoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti liela uzmanība tiek pievērsta produkcijas ražošanas procesam un tās kvalitātei. Uzņēmumu mārketinga speciālisti kopā ar ražošanas ekspertiem domā par primāro iepakojumu, lai tas būtu gan pievilcīgs, gan saglabātu produktu pēc iespējas ilgāk. Tikai pēc tam tiek domāts par noliktavu, preču kraušanu un pārvietošanu. Šis posms joprojām daudziem nešķiet pietiekami svarīgs, lai tajā iedziļinātos, veiktu aprēķinus utt. Tomēr ir kļūdaini tā domāt! Iepazīstieties, kādus palīgus varat aicināt talkā noliktavā, lai prece galamērķī nokļūtu ideālā stāvoklī.

Noliktava ir katra uzņēmuma pēdējais bastions. No tā, kādā veidā prece no tās iznāk, ir atkarīgs tās turpmākais liktenis: vai un kādā stāvoklī tā saglabāsies, kamēr nonāks līdz galamērķim un patērētājam. Cik bieži gan nav dzirdēts, ka krava, pārvadājot, ir sagāzusies. Tie uzņēmumam ir 100% zaudējumi.

Visbiežāk noliktavā prece glabājas uz paletēm. Uz tām ir sakrautas kastes, maisi, termoiepakojumi u.c. Šādi sakrautas paletes pārvadāt nav iespējams, tās ir jāaptin ar plēvi.Kas ir sakrauts uz paletes, cik stabila tā ir bez aptīšanas ar plēvi, cik tāls ceļš precei ir paredzēts, ar kādu transportu tā tiks vesta – uz šiem jautājumiem ir jāatbild, lai izvēlētos pareizāko risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru