Gada darījums sola pārmaiņas 

Jaunas mediju grupas All Media Baltics izveidošana šogad satricināja reklāmas vidi, bet nozarei vēl nav līdz galam skaidri tās ieguvumi no darījuma

Linda Zalāne, 2017. gada 13. decembris plkst. 6:33

Aptaujātie reklāmas eksperti uzsver, ka ir gaidāmas jauno īpašnieku investīcijas platformu attīstībā un tehnoloģijās, vēl vairāk nostiprinot mediju koncerna nozīmi reklāmas tirgū.

«Nenoliedzami, šī gada skaļākais notikums ir UAB Bite Lietuva un MTG Broadcasting AB apvienošanās, kuras rezultātā ir radusies jauna mediju grupa All Media Baltics (AMB). Darījuma sekas šobrīd jau vērtējamas kā negatīvas, jo dažādu apstākļu dēļ ir aizkavēta šī uzņēmuma paredzēto reklāmas pakalpojumu sniegšanas un atlaižu piešķiršanas kārtība – cenrāža izstrāde, kas liedz reklāmdevējiem pabeigt nākamā gada stratēģiskos plānus un izdarīt izvēles,» skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. Šogad tāpat kā iepriekšējos gadus nozarē turpinājās ievērojamu reklāmas līdzekļu aizplūšana caur globālajiem interneta mediju milžiem Facebook un Google, kas rada negatīvu ietekmi uz lokālo mediju uzņēmējdarbību, viņa piebilst.

Arī mediju aģentūras SIA PHD Latvia izpilddirektors Andis Kulinskis kā būtiskāko notikumu izceļ pieminēto darījumu. Vēl gan nav līdz galam izkristalizējušies ieguvumi no šī darījuma, taču viņam gribētos ticēt, ka tas audzēs satura kvalitāti un tehnoloģiskās iespējas. Darījums notika jau 2017. gada martā un ir apstiprināts Konkurences padomē, taču reklāmas tirgus dalībnieki ieguvumus un zaudējumus spēs analizēt tikai decembra otrajā pusē, kad būs skaidrāka AMB sadarbības politika.

«2017. gadā notika industrijas sakārtošanās. Reklāmas jomā strādājošie joprojām gāja cauri dažādiem sāpīgiem procesiem, auga, mācījās piedalīties konkursos. Process nav viegls, bet attīstība notiek. Konkursu bija daudz – daži veiksmīgi, daži mazāk veiksmīgi un pat strīdīgi. Tā ir visas industrijas aktualitāte, un skaidrs ir tas, ka vide jāsakārto,» uzsver reklāmas aģentūras SIA Mooz līdzīpašniece Vita Gaisma. Klasiskais konkursu trūkums ir tas, ka laiks, kamēr reklāmas aģentūra uzvar konkursā un tiek līdz reālam darbam, var ilgt pat pusgadu. Turklāt daudzi konkursi noslēdzas bez rezultāta. Aģentūras ieguldījušas darbu, bet pasūtītājs izdomā, ka to nevajadzēs. Šo problēmu aktualizējusi arī Latvijas Reklāmas asociācija un pārējie industrijas dalībnieki.

Visu rakstu Gada darījums sola pārmaiņas lasiet 13. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2017. gada 12. decembris plkst. 14:44

Latvijai kā darījumu tūrisma jeb MICE nozares galamērķim ir daudzsološa nākotne, otrdien...

2017. gada 12. decembris plkst. 11:14

Eiropas kopbraukšanas pakalpojumu platforma Taxify šodien uzsākusi darbību arī Sidnejā, Austrālijā....

2017. gada 11. decembris plkst. 14:51

Sūtījumu pārvadātājs «DPD Latvija» paplašina Pickup piegāžu tīklu jeb iespēju automatizēti...

2017. gada 11. decembris plkst. 8:47

Ātrās apkalpošanas restorānu tīkla «Kebabs Fix» īpašnieks SIA «Kebabs Fix» plāno samazināt...

2017. gada 08. decembris plkst. 12:00

Fotoradaru uzturēšanas izmaksas pieaug, biznesa informācijas portālam db.lv pastāstīja Ceļu satiksmes...

2017. gada 06. decembris plkst. 13:17

Bārddzinis un frizieris Edgars Voskoboiņikovs un uzņēmējs Elgars Roga vīriešu frizētavā «Windcut...

2017. gada 05. decembris plkst. 17:43

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) šogad deviņos mēnešos strādājusi ar gandrīz 33,5...

2017. gada 05. decembris plkst. 8:48

ASV kafejnīcu gigants Starbucks otrdien atvēris jaunu lielformāta kafejnīcu Šanhajā, Ķīnā, kas...

2017. gada 04. decembris plkst. 15:16

2017.gada 3.ceturksnī tūristu skaits galvapilsētā palielinājies par 11,3%, sasniedzot 468 523 viesus,...

2017. gada 04. decembris plkst. 14:46

«Latvijas Pasts» (LP) īsteno klientu plūsmas vadības sistēmas ieviešanas projektu, kas sniedz...