Līdzīgi kā modes pasaule cīnās ar viltus Louis Vuitton rokassomiņām, arī informācijas tehnoloģiju (IT) nozarē ir kauja ar pelēkās zonas datortehniku, vēsta Dienas bizness.
Ne vienmēr datoram ir uzlikts pazīstama ražotāja logo, reizēm daļa tirgus spēlētāju pārdod datortehniku, bet nav samaksājuši visus nodokļus, vai arī legāli ieveduši datorus ar nezināmu izcelsmi, novērojumos dalās IT vairumtirgotāja ALSO Latvia (iepriekš GNT Latvia), kura tirgus daļas īpatsvars Latvijā veido ap 51%, valdes priekšsēdētājs Juris Ducens.
Šāda tendence «ziedu laikos» nebija īpaši izteikta, viņš skaidro, bet krīzes laikā, kad klients lielu lomu velta tieši cenai, īpaši daļai interneta veikalu bijis vilinājums meklēt «pelēkās zonas» iespējas, lai pārdotu preces ar cenu zem pašizmaksas.
Tādējādi ne tikai tiek kropļots datortehnikas tirgus, bet galvassāpes var rasties arī patērētājiem, brīdina J. Ducens. Proti, ja uzņēmums vai iedzīvotājs ir iegādājies šādu datortehniku un ir radušās problēmas, tad var gadīties tā, ka vairs nav kur vērsties pēc garantijas servisa.