Aizvadītajā radošo ideju darbnīcā Garage48, kas norisinājās Rīgā, 48 stundu laikā jaunie informāciju tehnoloģiju (IT) nozares uzņēmēji un interesenti realizējuši 17 radošu ideju prototipus.
Par Garage48 uzvarētāju kļuvis projekts Planify, kurš palīdz atklāt un veidot kopīgus ceļojumu plānus ar draugiem.
Kā norādīja žūrijas loceklis Džastins Volhstaders (Justin Wohlstadter), riska kapitāla kompānijas InVenture līdzīpašnieks, tad uzvarētājas komandas risinātā problēma ir aktuāla ne tikai Baltijas reģionā dzīvojošajiem, bet visa pasaulē. Ceļotājiem, nokļūstot jaunā vietā, gribas zināt, ko par to saka citi ceļotāji vai arī vietējie iedzīvotāji. Arī citiem projektiem, kuri tika radīti 48 stundu laikā Rīgā, viņš redz iespēju ielauzties pasaules tirgū.
Godpilno otro vietu ieņem projekts Memorium, kas ir virtuālā kapsēta mirušo cilvēku sociālo tīklu profiliem.
Skatītāju simpātijas izpelnījās projekts GoCabbie, kura mērķis ir liberalizēt taksometru nozari, ļaujot jebkuram kļūt par taksometra vadītāju un, izmantojot internetu, atrast klientus.
Ievērību ir ieguvis arī projekts Crimemap.lv, kurš ļauj jebkuram iedzīvotājam atzīmēt uz kartes vietu, kur noticis kāds noziegums.
Rīgas Garage48 pasākums bijis unikāls, jo pirmo reizi kāds no tā sponsoriem piešķīris naudu tālākai produkta izstrādei. Samsung Electronics Baltics trim komandām pasniedza 5 000 eiro vērtus naudas grantus. Tos ieguva Tank Battle spēle Facebook socialajā tīklā, Mobideal – tālruņa aplikācija, kas ļauj atrast labāko pieslēguma veidu, balstoties uz sarunu statistiku, un Drinks Around – projekts, kura mērķis ir palīdzēt atrast labākās dzērienu cenas bāros, apmeklējot nezināmu pilsētu.
Pasākumā piedalījās 120 jaunie IT uzņēmēji no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas. Kopumā tika prezentātas 37 idejas, no kurām 16 spēja piesaistīt komandu, kas ideju pilnveidoja un attīstīja 48 stundu laikā.
Pasākumu organizēja Garage48 biedrība sadarbībā ar Open Coffee Club Rīga un Rīgas Ekonomikas augstskolu.
Garage48 ir starptautisku pasākumu sērija, kas veicina informācijas un mobilo tehnoloģiju biznesa vides attīstību. To aizsāka Igaunijas uzņēmēji ar mērķi radīt jaunas un konkurētspējīgas biznesa idejas 48 stundu laikā.