Tehnoloģijas

GNT klūst par ekskluzīvu Scanpower izplatītāju

Juris Kaža [email protected], 06.05.2002

Jaunākais izdevums

Sadarbojoties ar lielo informācijas tehnoloģiju (IT) vairumtirgotāju GNT Latvia, Scanpower cer popularizēt nepārtrauktās strāvas barošanas sistēmas (uninterrupted power supply –UPS) vidējam un mazajam biznesam. Dānijas kompānijas Scanpower vadītājs Larss Knudsens (Lars Knudsen) teica, ka uzticot visus izplatīšanas, noliktavas un piegādes darbus GNT, kompānija varēs koncentrēt savus resursus ilgtermiņa mārketinga darbībā. «Mēs iegūstam piekļuvi GNT apkalpoto dīleru un mazumtirgotāju tīklam un plānojam veikt mārketing un izglītojošus pasākumus, lai UPS sistēmas iekļaušana datortehnikas komplektā kļūtu pašsaprotama,» teica L. Knudsens. Viņš uzsvēra, ka tieši vidējais un mazais bizness var ciest lielu kaitējumu no elektroenerģijas piegādes pārtraukuma, jo lieliem un globāliem uzņēmumiem jau parasti ir UPS vai citas sistēmas, kas nodrošina informācijas sistēmu nepārtrauktu darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

GNT izplatīs Acer produkciju

, 01.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar š. g. 1. februāri GNT grupa kļūst par datorražotāja Acer izplatītāju Baltijas valstīs. Vislielāko potenciālu GNT Latvia saskata klēpjdatoru tirgus segmentā, Db.lv informēja kompānijas pārstāvis Mārtiņš Miglinieks.

GNT grupas uzņēmumi sāk piedāvāt Acer ražotos klēpjdatorus, monitorus un projektorus. Tas tiks darīts paralēli Hewlett Packard, Fujitsu Siemens, Toshiba un citu ražotāju produkcijas izplatīšanai.

Visauglīgāko sadarbību GNT Latvia sagaida tieši klēpjdatoru kategorijā. Tas šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tirgus segmentiem, un Acer esot tirgus prasībām atbilstošs piedāvājums.

Pēc provizoriskiem aprēķiniem 2006. gadā Latvijā ir pārdoti aptuveni 50 000 klēpjdatori, kas ir par 66% vairāk nekā iepriekšējā gadā. GNT Latvia sagaida, ka arī 2007. gads nesīs līdzīgu pieaugumu un šis tirgus segments būs mērāms tuvu 80 000 klēpjdatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Scanpower cer pelnīt no IT lietotāju augoša apzinīguma

Juris Kaža [email protected], 16.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepārtrauktas barošanas iekārtu izplatītājs Scanpower cer pelnīt no augoša apzinīguma par elektrības piegādes drošības nozīmi. Kompānijas direktors Larss Knudsens (Lars Knudsen) uzskata, ka gaidāmā iestāšanās NATO un Eiropas Savienībā (ES) rosinās Latvijas un pārējo Baltijas valstu uzņēmējus uzlabot strāvas piegādes drošību informācijas tehnoloģiju (IT) un telekomunikāciju iekārtām. «Uzņēmēji un iestādes saskarsies vai nu ar tiešām prasībām uzlabot drošību, vai arī būs nepieciešams uzlabot IT sistēmas kopumā,» L. Knudsens teica. Dāņu uznēmējs, kurš izplata dāņu konstruktoru izstrādātas un Taivānā ražotas nepārtrauktās barošanas iekārtas ar Scanpower preču zīmi, nākotnē cer iesaistīt arī apdrošinātājus tirgus paplašināšanā. «Apdrošinātāju interesēs ir mazināt to kaitējumu riskus, pret kuriem viņi apdrošina. Ja uzņēmums ir apdrošināts pret darbības pārtraukumiem un to sekām, tad nepārtrauktas barošanas iekārtām daudzās nozarēs var būt liela nozīme,» L. Knudsens teica. Parasti Scanpower iekārtas izmanto datoru vai datortīklu barošanas nodrošināšanai, taču tās arī ir nepieciešamas, ja pieslēgts ISDN telefons. Tā kā Lattelekom kampaņveidīgi piedāvā ierīkot ISDN līnijas un pārdot datorus caur meitas uzņēmumu TeleParks, L. Knudsens cer paplašināt sadarbību ar šiem uzņēmumiem. Viņš uzskata, ka arī Latvenergo pienāktos savus klientus informēt par nepārtrauktās barošanas sistēmu nepieciešamību. L.Knudsens arī stāstīja, ka kompānija jau kopš kāda laika tirgo tikai savas pilnīgi jaunās produktu līnijas modeļus. Tie visi darbojas vienā no diviem ar strāvas plūsmu cieši saistītiem režīmiem – line interactive un online. Pilnībā atmesti t.s. offline modeļi, kuru reakcijas laiks uz strāvas pārrāvumu varēja būt pārāk ilgs, lai pasargātu IT sistēmas un citu elektroniku no nopietniem traucējumiem. Jaunajā līnija ietilpst trīs modeļu grupas – Navitas mājas un maza biroja vajadzībām, Aptus maziem un vidējiem birojiem un datortīkliem, bet Fortis datu centriem un jaudigākam IT sistēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Noslēgusies IT vairumtirgotāja GNT Latvia apvienošanās ar ALSO

Sanita Igaune, 12.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT vairumtirgotājs GNT Latvia no 12.aprīļa ir iekļāvies Šveices uzņēmuma ALSO grupā, tādējādi ir noslēgusies abu uzņēmumu apvienošanās. Tāpēc turpmāk GNT grupā ietilpstošie uzņēmumi darbosies zem vienotas preču zīmes ALSO.

ALSO iegādājās GNT grupas akcijas 2008. gadā.

«Iekļaujoties ALSO grupā, esam realizējuši stratēģiski nozīmīgu mērķi, kļūstot par lielāko IT vairumtirgotāju Eiropā,» norāda ALSO Latvia valdes priekšsēdētājs Juris Ducens.

GNT Latvia jaunais nosaukums ALSO Latvia iegrāmatots 9. aprīlī, bet vienotā preču zīme tiks ieviesta 12. aprīlī.

ALSO ir viena no vadošajām Eiropas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju, sadzīves elektroniskas preču vairumtirdzniecības un loģistikas kompānijām. Grupas tīrā peļņa 2009. gadā sasniedza 15 milj. Šveices franku (7,4 milj. Ls).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai, izbeidzot līgumu ar preču izplatītāju, tam jāmaksā kompensācija pat, ja to neparedz izbeidzamais līgums? Šāds pirmsšķietami vienkāršais jautājums nebūt nav vienkāršs. Šo sarežģītību veido ne tikai ilglaicīgo attiecību pārtraukšanas emocionālais fons, kas, vismaz ētiskā līmenī, uzliek par pienākumu pateikties izplatītājam par tā pūliņiem preču izplatīšanā un to atpazīstamības veicināšanā, bet arī neiespējamība atrast šim gadījumam piemērojamo skaidrojumu Latvijas normatīvajos aktos vai, vismaz, nozīmīgā un plašu publicitāti pelnījušā tiesu spriedumā.

Latvijas normatīvajos aktos atrodamais regulējums, attiecībā uz preču izplatītāju tā mūsdienu izpausmē (proti, uzņēmumu, kas ir atbildīgs par konkrētas preces izplatīšanu, visbiežāk vairumtirdzniecības līmenī, konkrētā reģionā), un preču izplatīšanai piemērojamais vispārīgais regulējums nav liels palīgs kompensācijas par izplatīšanas līguma izbeigšanu jautājuma risināšanā. Tā, ja mēģinām atrast attiecīgu regulējumu, Civillikumā, tas runā tikai par piegādes līgumu, raksturojot to kā vienkāršu pirkuma-pārdevuma līguma veidu ar preču piegādes (loģistikas izpratnē) elementu. Savukārt minētā pirkuma-pārdevuma līguma koncepts atbilst vienreizēja darījuma raksturam, līdz ar to preces piegādātāja un preces izplatītāja attiecību ilgstošais un integrētais attiecību raksturs, un no tā izrietošās abu pušu tiesības un pienākumi, neatrod tiešu atspoguļojumu Civillikuma tekstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas juridiskās personas to īpašnieku vai vadītāju vajadzībām šogad iegādājušās fantastiski daudz jaunu ekskluzīvu un luksus auto.

Šim nolūkam iztērēti vismaz 20 miljoni eiro. Turklāt vienlīdz naski uz dārgo rotaļlietu iegādi ir bijuši kā Latvijas miljonāru sarakstā atrodami ļaudis, tā cilvēki, kuri šim nolūkam tērējuši vēl nemaz nenopelnītus līdzekļus, - rāda Baltic Screen apkopotie dati un veiktie aprēķini par 2006. gadā Latvijā juridisko personu iegādātajiem un pirmoreiz reģistrētajiem luksusauto.

Pieprasījums pieaug

2005. gadā līdz rudenim Latvijā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti trīs desmiti pilnīgi jaunu Porsche Cayenne auto, savukārt 2006. gadā līdz 1. decembrim bija jau 67 reģistrēti šādi 2006. gada izlaiduma luksusauto, kuru cena var sniegties līdz 80 000 un vairāk eiro. 2005. gadā šajā periodā netika reģistrēts neviens jauns Ferrari, 2006. gadā - 2; 2005. gadā uz juridisko personu vārda tika reģistrēti 5 jauni Bentley markas auto, 2006. gadā - jau 16.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas IT tirgus atdziest

Signe Knipše [email protected], 08.05.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Igaunijas lielākās informācijas tehnoloģiju grupas prognozē, ka IT tirgus šogad palielināsies par 15 %, vairums no viņiem atzīst, ka izaugsmes temps pakāpeniski sarūk. 2001. gadā IT tirgus izaugsme bija 20 %, raksta avīze Aripaev. Igaunijā lielākais IT produktu izplatītājs GNT paredz, ka izaugsme šogad nebūs lielāka par 10 %. «Šķiet, ka ātrās izaugsmes laiks ir pāri, un tirgus stabilizējas,» sacīja grupas izpilddirektors Andreas Suitso. Runājot par Baltijas It tirgu kopumā, vņš sacīja, ka Igaunija pirmajā ceturksnī izaugsme bija lēnāka nekā Latvijā un Lietuvā. «GNT pārdošanas apjoms pirmajos trīs menešos Latvijā palielinājās par 60 %, Lietuvā par 22 %, un Igaunijā — par 20%.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT tirgū dominē amerikāņu preču zīmes

Juris Kaža [email protected], 02.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā galda datorus vai t.s. dzelžus pārsvarā saliek Latvijā, taču plašāk pazīstamo vai t.s. A grupas preču zīmju starpā «90 % ir ASV brendi,» Db stāstija datortehnikas vairumtirgotāja GNT mārketinga direktors Jānis Enītis. «Latvijā 80 % dzelžu ir ar Latvijas preču zīmi, bet no pārējiem 20 -25 %, tikpat kā visi ir no ASV,» viņš stāstija, nosaucot tādas kompānijas kā Hewlett Packard (HP), IBM un ar HP apvienoto Compaq,» viņš teica. J. Enītis norādija, ka gandrīz visus galda un portatīvos datorus pārdod lietotājiem ar gatavi instalētu operāciju sistēmu un pamatprogrammatūras paketi. «Te nu viss ir 100 % ASV brends, Microsoft Windows un Microsoft lietojumprogrammatūra,» GNT menedžeris stāstīja. J. Enītis uzsvēra, ka IT nozarē ASV dominance ir tikai formāla, jo patiesībā «amerikāņu» IT koncerni ir starptautiski gan pēc savas darbības izvietojuma (ražotnes Āzijā, programmizstrādes centri Eiropā un citviet), gan akcionāru sastāvā. Starptautiskā biznesa žurnālā Business Week, piemēram, rakstīts ka aptuveni 60 % pasaules portatīvo datoru ar visdažādākām firmas zīmēm (HP, IBM, Apple un citas) faktiski pēc šo kompāniju pasūtījuma ražo Taivānas uzņēmums Quanta. Tāpat Microsoft. Oracle un citu programmatūras izstrādātāju darba spēks izkliedēts pa visu pasauli. Latvijas IT kompānijas IT Alise mārketinga direktors Jurģis Ķiršakmens sacīja, ka 20 no 25 % viņa kompānijas apgrozījuma «ir tieši saistīts ar ASV informācijas sistēmu licencēšanu un maksas pakalpojumiem.» IT Alise ir viena no lielākām amerikāņu Oracle biznesa IT risinajumu ieviesējām Latvijā. «Sakarā ar Oracle un IBM risinājumiem, ko ieviešam Latvijas klientiem, apgrozam gandrīz 1 miljonu Ls,» viņš teica. Kā izriet no rakstiem starptautiskājā biznesa presē, Oracle ir arī «amerikāniska» IT kompānija sava dibinātāja un vadītāja Lerija Elisona (Larry Ellisson) kolorītā un dažkārt skarbā vadības stilā. L.Elisons ar neslēptu prieku sacenšas ar Microsoft dibinātāju Bilu Geitsu (Bill Gates) par IT pasaules bagātākā cilvēka titulu un mīl nodarboties ar jahtu sporta sponsorēšanu, lidināšanos personīgajā lidmašīnā un citām izdarībām, kas reizēm dēvētas par plātību. «ASV programmatūras bizness ir stingri komerciāls. Risinājumu attīstīšana ar t.s. atklāto standartu (open standards) līdzekļiem, tostarp bezmaksas operāciju sistēmu Linux, ir vairāk tāda Eiropas tendence,» sacija J. Ķiršakmens. Vietējo uzņēmumu sadarbība ar ASV kompānijām liecina par dažādu pieredzi. DigLat direktore Anita Mertena, kuras uzņēmums šobrīd pārstāv HP, Db stāstija, ka ir piedzīvojusi visādus notikumus 10 gadu sadarbībā ar ASV IT nozarii. Kompānija dibināta kā kādreizējās Digital Equipment Corporation pārstāvniecība, no kuras radies tās nosaukums, taču Compaq nopirka Digital un pēc tam HP – Compaq. Kā pozitīvu sadarbībā ar visām trīs tagad savstarpēji saplūdušajām ASV kompānijām A. Mertena uzskata stingrus piegādes un servisa noteikumus, labi organizētu loģistiku un kvalitātīvus produktus. Grūtības radījušas visu trīs kompāniju stingrie noteikumi, kas neatļāva darīt izņēmumus, kas būtu bijuši nepieciešami Latvijas tirgus apstākļos. Vietējie partneri arī nereti dabujuši uzņemties visu atbildību par nokavētām piegādem, bet no ASV kompānijas saņemta tikai atvainošanās vēstule, A. Mertena stāstīja. Pārejas posmi ir bijuši sevišķi smagi, jo par tiem nav dota iepriekšēja informācija un tādējādi apgrūtināta vietēja partnera biznesa plānošana. «Piemērs – partneris investē darbinieku apmācīšanā, bet netiek informēts, ka pēc apvienošanās konkrētos produktus vairs nepiedāvās,» viņa teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijā aug pieprasījums pēc portatīvajiem datoriem

Ilze Repele, 30.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas trīs lielākās IT preču vairumtirgotājas - GNT Esti, Tech Data un ELKO Reval ievērojami vairāk pārdevušas portatīvos datorus, ziņo laikraksts Aripaev. Augustā kompānijas Igaunijā pārdevušas IT produkciju 68,6 miljonu kronu vertībā. Gada pirmajos septiņos mēnešos kompānijas Tech Data pārdošanas apjomi palielinājās par 14%, sasniedzot 208 miljonus kronu. Par to, ka portatīvie datori ir pieprasīti liecina arī kompānijas GNT Eesti pārdoto datoru skaits, kas ir divreiz lielāks nekā pirms gada. Igaunijas IT tirgū iepriekšminēto kompāniju apgrozījums ir 75%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvas lielākajai datoru tirgotājai GNT Lietuva pieder 48% tirgus

Ilze Repele, 03.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad kompānijas GNT Lietuva plānotā peļņa ir 235 miljoni litu, kas ir par 25% vairāk nekā 2001. gadā, vēsta laikraksts Verslo Zinios. Kompānija apgalvo, ka pašlaik tai pieder 48% tirgus datoru aprīkojuma un programmatūras vairumtirdzniecības sektorā. GNT Lietuva šomēnes taisās pabeigt jaunās pārstāvniecības un noliktavas celtniecību pie Via Baltica maģistrāles Kauņas apkaimē. Jauno ēku celtniecībā kompānija ieguldījusi 8 miljonus litu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vairumtirgotāju biznesu sekmē tirgus pieaugums un ES

Sandra Dieziņa, 19.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielāko vairumtirdzniecības kompāniju apgrozījums 2004. gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, lielākoties ir pieaudzis. Paši uzņēmēji to skaidro ar tirgus izaugsmi un daļēji biznesu sekmējusi arī iestāja ES. No Db veidotā Latvijas lielāko uzņēmumu Top 500 aptuveni 180 kompāniju jeb katra trešā nodarbojas ar vairumtirdzniecību un šajā sarakstā lielākoties dominē koksnes, būvmateriālu un santehnikas vairumtirgotāji. Top 500 augstajā otrajā vietā aiz a/s Latvenergo jau otro gadu pēc kārtas ierindojies starptautiskais datortehnikas vairumtirgotājs a/s Elko Grupa, pērn apgrozot 215,7 miljonus Ls. Kompānijas vadība jau iepriekš prognozēja tālāku izaugsmi ne tikai 2004. gadā, bet arī turpmākajos gados. Elko Grupas prezidents Egons Mednis teica, ka katru gadu plānots ap 20 % apgrozījuma pieaugums. To veicināšot strauja ekonomiskā izaugsme reģionā un pieprasījums pēc IT iekārtām, kas augšot vēl straujāk nekā reģiona tautsaimniecība kopumā. Jāpiebilst, ka Elko Grupa strādā 9 Austrumeiropas un bijušās PSRS valstīs. Kompānija pārstāv un vairumā tirgo ap 70 - 80 pasaules IT iekārtu un komponentu ražotāju produktus un sistēmas, tajā skaitā Sony, Intel, Samsung u.c. Jāatzīmē, ka lielāko datortehnikas, sadzīves un citu rūpniecības preču vairumtirgotāju Top 10 pēc 2004. gada apgrozījuma ierindojušies vēl vairāki datortehnikas vairumtirgotāji – SIA GNT Latvia, SIA TD Baltic un SIA Elko Latvija. Arī datortehnikas un programmnodrošinājuma vairumtirgotāja GNT Latvai ģenerāldirektors Juris Ducens šogad lēš tālāku kompānijas izaugsmi, jo pieaudzis tirgus un vērojams mazumtirdzniecības apjomu palielinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmumu reģistrs reģistrējis 203 jaunas komercķīlas

Ainars Sedlenieks [email protected], 12.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā nedēļā Uzņēmumu reģistrs (UR) saņēmis 333 komercķīlu pieteikumus. 204 komercķīlas ir reģistrētas, 77 — dzēstas, bet 32 pieteikumi ir atsaukti. Reģistrēto komercķīlu kopējā prasījumu summa ir 13 miljardi 203 miljoni latu no tām joprojām ir spēkā reģistrētas komercķīlas ar kopējo maksimālo prasījumu summu 7 miljardi 989 miljoni latu. Dzēsto reģistrēto komercķīlu kopējā prasījumu summa ir 5 miljardi 213 miljons latu. Lielākās pagājušajā nedēļā reģistrētās ķīlas: 1. Ķīlas ņēmējs: «Kreditanstalt fur Wiederaufbau»; ķīlas devējs: «Ensor-Aircraft Leasing Limited»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 21 133 808; 2. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «PAREKSS-BANKA»; ķīlas devējs: SIA «VG BEHEER LATVIA»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 9 105 600; 3. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «HANSABANKA»; ķīlas devējs: SIA «GNT LATVIA»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 6 243 105; 4. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «HANSABANKA»; ķīlas devējs: SIA «VP MARKET»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 6 000 000; 5. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «HANSABANKA»; ķīlas devējs: SIA «GNT LATVIA»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 3 258 105. Pagājušajā nedēļā lielākie ķīlas ņēmēji bijuši: 1. Akciju sabiedrība «LATVIJAS UNIBANKA» — 52 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 6 639 598; 2. SIA «INSERVISS GROUP» — 37 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 151 482; 3. Akciju sabiedrība «HANSABANKA» — 21 ķīla; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 23 897 234; 4. SIA «HANZA LĪZINGS» — 18 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 275 526; 5. Akciju sabiedrība «RD LĪZINGA GRUPA» — 18 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 96 388. KOPĀ: 146 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 31 060 228.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen importētāja Moller Baltic Import (MBI) rīcība, kā arī konkurences trūkums, novedīs pie tirdzniecības apjomu krišanās, servisa kvalitātes pazemināšanās un Volkswagen automašīnu cenu palielināšanās, uzskata Auto Īle un Herbst (AĪH).

«Vienā tirgū darbojoties vairākiem uzņēmumiem – šajā gadījumā Volkswagen dīleriem – lai iegūtu un saglabātu tirgus daļu, ir jāvar piedāvāt klientiem ko labāku, nekā piedāvā konkurenti. Tās var būt zemākas cenas, labāki servisa pakalpojumi, plašāks pēcpārdošanas pakalpojumu klāsts un tamlīdzīgi,» Db.lv sacīja Auto Īle un Herbst valdes loceklis Māris Īle.

Viņš uzsvēra, ka papildus ekskluzīvā importētāja statusam, kļūstot par vienīgo autorizēto Volkswagen dīleru punktu īpašnieku Latvijā, MBI zūd iniciatīva papildus centieniem diversificēt savu darbību, un par tā primāro interesi kļūst labuma maksimizācija no konkurences trūkuma tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

L.I.O.N&Ko maina zīmolu un kļūst par LION LIVIKO

Sandra Dieziņa, Db, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešais lielākais Latvijas alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs, kas pazīstams Latvijā ar nosaukumu L.I.O.N&Ko, paziņo par pāreju uz jaunu zīmolu LION LIVIKO.

Zīmola maiņa ir pirmais solis jaunajā kompānijas LION LIVIKO attīstības stratēģijā Latvijā un Baltijā, kuras mērķis ir tuvāko gadu laikā kļūt par vadošo kvalitatīva importētā alkohola izplatītāju Latvijā un uzlabot šobrīd tirgū esošā piedāvājuma kvalitāti un daudzveidību.

Lēmums par kompānijas zīmola maiņu ir cieši saistīts ar tās īpašnieku maiņu 2007.gada rudenī, kad 100 procentus SIA L.I.O.N&Ko akciju nopirka viens no vadošiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijas valstīs - igauņu uzņēmums АS Liviko, kas pieder investīciju grupai NG Investeeringud.

LION LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans (Urmas Silman), komentējot jaunā zīmola ieviešanu un kompānijas tālejošos mērķus , pauž sekojošo:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) brīdinājusi SIA «Jānis Roze» par iespējamiem konkurences riskiem angļu valodas mācību līdzekļu izplatīšanu tirgū, informēja KP Komunikācijas nodaļas komunikācijas speciāliste Zane Gorškova.

Lai arī KP nav konstatējusi, ka uzņēmuma rīcība radītu negatīvas sekas konkurencei un klientiem, grāmatu tirgotājs brīdināts par atbildību ekskluzīvo tiesību gadījumā.

KP sāka tirgus uzraudzību pēc saņemta iesnieguma, kurā grāmatu izplatītājs pauda bažas par izmaiņām izdevēja «Pearson» angļu valodas mācību līdzekļu iepirkumā.

Pērn platforma «Dystrybucyjna «Edu-Ksiàýka» Sp. Z.o.o.», kas ir izdevēja «Pearson» angļu valodas mācību līdzekļu ekskluzīvais izplatītājs Centrāleiropā un Austrumeiropā, noslēdza līgumu ar «Jānis Roze». Tā kā uzņēmums ieguva ekskluzīvas tiesības kļūt par vienīgo «Pearson» mācību līdzekļu izplatītāju Baltijas valstīs, tika radīts iespējams apdraudējums konkurences attīstībai pārējo izplatītāju vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savas prezidentūras laikā, viesojoties oficiālā vizītē Armēnijas galvaspilsētā Erevānā, Vaira Vīķe-Freiberga apmeklēja brendija rūpnīcu Ararat. Rūpnīcas īpašnieki, alkohola izplatītāji Pernod Ricard toreiz pasniedza eksprezidentei mucu ar augstākās kvalitātes Ararat brendiju. Muca joprojām ir neskarta un gaida, kad īpašniece izlems to saņemt, ziņo Diena.

Sabiedrisko attiecību speciālists Oskars Kupše norāda, ka Ararat rūpnīcā ir izveidota īpaša prezidentu aleja, kurā katram prezidentam, kas ieradies Erevānā, tiek dāvināta muca ar brendiju.

Šāds dāvinājums ticis pasniegts arī pārējo Baltijas valstu toreizējiem vadītājiem – Igaunijas prezidentam Arnoldam Rītelam un Lietuvas prezidentam Rolandam Paksam. Prezidentu alejā brendija muca gaida arī bijušo Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Vaira Vīķe-Freiberga savu autogrāfu atstāja arī uz īpašas Miera mucas, kas Ararat rūpnīcā atrodas kopš 1998.gada un simbolizē cerību uz mieru starp Armēniju, Kalnu Karabahu un Azerbaidžānu. Šī muca tiks atvērta tikai tad, kad tiks parakstīts miera līgums starp karojošajām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās krīzes apstākļos, kad sarukusi auto tirdzniecība, arī auto zagļi mainījuši darbības specifiku – papildu auto zādzībām, pievērsušies auto detaļu zādzībām. Proti, pēdējo divu mēnešu laikā strauji pieaugušas BMW 5. sērijas un Mecedes Benz S klases auto sānu skata spoguļu zādzības, tā liecina SIA Autonams dati.

Pērn strauji pieauga jaunu apvidus auto zādzību skaits, savukārt šobrīd, kad ekonomiskās situācijas ietekmē šādus auto ir kļuvis daudz grūtāk realizēt, auto zagļi ir atraduši jaunu veidu, kā gūt papildus ienākumus – dārgu auto daļu zādzības un to realizācija. Eksperti uzskata, ka situācija var tikai pasliktināties, pieaugot šo detaļu pieprasījumam melnajā tirgū. Viens no efektīvākajiem risinājumiem, kā sevi pasargāt no šīm zādzībām, ir auto detaļu marķēšana.

Edvīns Panders, Autonams Pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: "Jauno auto tirdzniecība samazinās, cilvēki vairs nevar atļauties iegādāties jaunu auto, bet remontē jau esošo, tādēļ arī zagļi papildu auto zādzībām sākuši pastiprināti pievērsties jaunai nišai, zogot un realizējot auto detaļas. Protams, arī līdz šim auto detaļu zādzības nebija retums, tomēr šobrīd aktualizējas tieši specifisku un dārgu detaļu zādzības – sānskata spoguļu un distances sensoru. Faktiski zagļi sākuši mākslīgi radīt pieprasījumu savai precei – bez sānskata spoguļiem saprotams braukt nav iespējams, tādēļ nāksies iegādāties jaunus nozagto vietā. Sarunās ar apdrošinātājiem esam secinājuši, ka pašlaik veidojas absurda situācija, kad auto īpašnieki un auto servisi faktiski palīdz zagļiem biznesu vērst plašumā un, paši nezinot, iepērk nozagtos spoguļus. Ja spogulis nav marķēts, tad nav iespējams noteikt tā izcelsmi - vai spogulis ir zagts vai tiešām jauns un pieder pārdevējam."

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Biržā tirgo Baltikums Grupas ieguldījumu fondu ieguldījumu apliecības

Inguna Šķepaste [email protected], 26.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2004.gada 29.martā Rīgas Fondu biržas tirdzniecības sistēmā tiek uzsākta ieguldījumu fondu tirdzniecība. Pirmie ieguldījumu fondi, kuru ieguldījumu apliecības tiks tirgotas Rīgas Fondu biržā būs Baltic Index fonds un Valsts obligāciju fonds. Pēc neilga laika perioda šiem fondiem pievienosies arī Internacionālo akciju fondu fonds. Baltikums Asset Management valdes priekšsēdētājs Ralfs Drēska paskaidroja: «Līdz šim jau ieguldījumu fondu ieguldījumu apliecības bija iekļautas biržas sarakstos, bet reāli darījumi biržā ar šiem vērtspapīriem netika veikti. Informācijai, kura tika sniegta investoriem par pārdošanas un atpirkšanas cenu bija informatīvs raksturs. Visas operācijas ar ieguldījumu apliecībām tika veiktas ar fondu ieguldījumu apliecību oficiālo izplatītāju starpniecību. Ar Rīgas Fondu biržas palīdzību ieguldījumu fondi kļūst pieejamāki investoriem. Fondu birža piedāvā reālu tirdzniecības ar ieguldījumu apliecībām iespēju, izveidojot šo vērtspapīru otrreizējo tirgu. Ieguldītājiem tas nozīmē, ka apliecības kļūs vēl pieejamākas un likvīdākas, tā kā operācijas ar ieguldījumu apliecībām varēs veikt ne tikai ar oficiālo izplatītāju starpniecību, bet arī fondu biržā — pērkot un pārdodot tās par tirgus vērtību. Kā pozitīvu momentu var minēt to, ka reāla tirdzniecība biržā ar ieguldījumu apliecībām padara šo instrumentu pieejamu internetbanku lietotājiem, kuriem tiek sniegta iespēja iesniegt pieteikumus par šo vērtspapīru iegādi vai atpirkšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

A/S EKO Investors - 2006. gada lielākais ziedotājs LNB projektam

, 17.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) projektam jau ir saziedoti 441 000 Ls (1998.-2006.), no kuriem 75 000 Ls ziedoti iepriekšējā 2006. gadā. Pērnā gada lielākais ziedotājs ir A/S "Eko Investors", kurš LNB projektam ziedojis 16 605 Ls. Vairāku gadu garumā uzņēmums jau ir ziedojis 51 000 Ls, un līdz ar to kļuvis par pirmo uzņēmumu, kurš varēs izmantot akcijas "Iemūžini savu vārdu Gaismas pilī" priekšrocības - iemūžināt A/S "Eko Investors" vārdu īpašā pateicības plāksnītē pie kādas no "Gaismas pils" lasītavām. A/s "Ekoinvestors" vārds būs lasāms pie Uzziņu un Informācijas centra lasītavas.

2006. gads Latvijas Nacionālās bibliotēkas Atbalsta biedrībai (LNBAB) pagājis, saspringti strādājot gan pie iepriekšējo gadu izstrādātajiem projektiem, gan domājot par jaunām iespējām, kā veicināt LNB projekta - "Gaismas tīkla" un "Gaismas pils" - popularizēšanu un veiksmīgu īstenošanu. 2007. gada galvenās LNBAB aktivitātes būs saistītas ar "Gaismas pils" popularizēšanu un ziedojumu piesaisti, kā arī dažādu akciju īstenošanu: "Iemūžini savu vārdu Gaismas pilī!", "Izdevēji Gaismas pilij!" un datorspēles bērniem un skolēniem "Uzcel Gaismas pili!" izdošanu un popularizēšanu.

LNBAB priecājas, ka ar katru gadu pieaug uzņēmēju atsaucība LNB projekta īstenošanā. Lūk, daži fakti par lielākajiem korporatīvajiem ziedotājiem 2006. gadā:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Jaunās pasaules ekskluzīvie vīni iekaro savu tirgus nišu

Natālija Poriete, 05.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki lielākoties uzskata, ka ekskluzīvus vīnus ražo Vecajā pasaulē — Francijā, Spānijā vai Itālijā —, un šie vīni parasti pamatā arī veido premium, super premium un ultra premium klases segmentu. Taču daudzi bieži nezina, ka Jaunajā pasaulē — Čīlē, Argentīnā, Dienvidāfrikā un Jaunzēlandē — ražo daudzus ekskluzīvus vīnus. Šis ekskluzīvo vīnu klases segments pagaidām vēl nav guvis plašu atpazīstamību, taču minēto valstu vīndari aktīvi iekaro savu tirgus nišu, intervijā DB pastāstīja Liene Avotiņa, alkoholisko dzērienu izplatītāja un tirgotāja SIA Amber Distribution Latvia vīnu zīmolu vadītāja.

Kāds ir Latvijas ekskluzīvo vīnu segmenta tirgus īpatsvars procentos?

Precīzi nevaru pateikt, jo Latvijas ekskluzīvo vīnu tirgus segments ir neliels un fragmentēts — izplatītāju ir daudz un šādus vīnus eksportē arī daudzi restorāni. Domāju, ka tie varētu būt aptuveni 5-7 %.

Cik liels ir ekskluzīvo vīnu īpatsvars Jūsu uzņēmuma portfelī?

Mūsu portfelī ir vairāk nekā 450 dažādu vīnu no kuriem 200 ir ekskluzīvie vīni.

Kā Jūs izvēlaties ekskluzīvos vīnus?

Mēs saņemam retu un dārgu vīnu pasūtījumus no restorāniem un viesnīcām, ar kuriem sadarbojamies. Tāpat arī mūsu vīnu speciālisti atrod un atved uz Latviju ekskluzīvus vīnus. Mūsu uzņēmumā ir HoReCa nodaļa, kurā strādājošie speciālisti uztur kontaktus ar starpniekiem Eiropā, kur mēs iepērkam vīnus, bet šādi pirkumi negadās bieži, jo tie ir apjomīgi un dārgi. Chateau vīnus — vīni no slavenām darītavām — mēs iegādājamies, pamatojoties uz pasaulslavenu vīnziņu reitingiem, kā arī atkarībā no pieprasījuma pēc ražas gada. Kā arī veicam aprēķinus, lai mūsu vīna pagrabā uzglabāto vīnu vērtība ik gadu pieaugtu. Taču dažkārt pieeja vīna izvēlei atšķiras — kastes Miko Chardonnay baltvīna atvešanai uz Latviju vajadzēja 2 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Jūrmalā piedāvājumā parādās vairāk ekskluzīvu zemes gabalu

Ingrīda Drazdovska [email protected], 06.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā privātās apbūves zemes cenas kopumā palielinājušās no 20 līdz 30%, jo piedāvājums, ņemot vērā aktīvo jaunu savrupmāju celtniecību, kļūst arvien mazāks. Tomēr iezīmējas tendence, ka patlaban piedāvājumā ir salīdzinoši daudz ekskluzīvu zemes gabalu posmā no Lielupes līdz Mellužiem jūras pusē. To piedāvājuma cena ir no 500 EUR/kv.m līdz pat 800 EUR/kv.m, - informē kompānija Latio. Raksturīgi, ka pirms gada šajā periodā šādu ekskluzīvu zemes gabalu Jūrmalas nekustamā īpašuma tirgū piedāvājumā bija ievērojami mazāk un potenciālajiem pircējiem varēja rasties viedoklis, ka šādi objekti tirgū vairs nebūs pieejami. Kopumā Jūrmalas zemes tirgū potenciālie pircēji un pārdevēji maijā ietur nogaidošu pozīciju, jo Jūrmalas dome vēl nav apstiprinājusi pilsētas attīstības plāna grozījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Mājokļus Latvijā pārstāj apskatīt tikai no funkcionālās puses, tie kļūst par tādiem prestiža atribūtiem kā automašīnas, drēbes, aksesuāri, atpūtas vietas u.c.," secinājusi kompānija Ober-Haus.

Pētot jauno mājokļu izvēles iemeslus, kompānija Ober-Haus Real Estate Latvia veica savu klientu aptauju. Papildus ievērojami augstākam ērtību līmenim, mūsdienīgākiem tehniskajiem un arhitektūras risinājumiem, vairākums aptaujāto atzīmēja mājokļa prestiža nozīmīgumu un tā saistību ar īpašnieka statusu, liecina aptaujas rezultāti.

Pētījumu komentē Jeļena Koroļova, Ober-Haus Jauno projektu un investīciju departamenta direktore:

"Runa nav par zināmu saistību starp mājokļa atrašanās vietu un prestižu, bet gan par jauno projektu prestižu kā tādu salīdzinājumā ar sērijveida mājokļiem. Mēs noskaidrojām, ka mājokļu izvēlei jaunajos projektos tagad emocionālajam faktoram ir daudz lielāka nozīme nekā tika uzskatīts agrāk. Šis novērojums ļauj apšaubīt apgalvojumu, ka patērētāji savu izvēli balsta tikai uz funkcionālām atšķirībām starp jauniem mājokļiem un sērijveida projektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada maijā Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) vērsās kāds maz zināms uzņēmums SIA Pharma Invest, lūdzot FKTK izsniegt atļauju brīvprātīgā a/s Olainfarm akciju atpirkšanas piedāvājuma izteikšanai. Pharma Invest iecere bija atklāti aizdomīga – faktiski čaulas uzņēmums pēkšņi atradis līdzekļus 10 miljonu eiro apmērā, lai nopirktu 10% Olainfarm akciju.

Jau toreiz Dienas veiktā izpēte liecināja, ka aiz Pharma Invest mēģinājuma iegūt Olainfarm akcijas slēpās Kārļa Krastiņa un ar viņu saistīto Prudentia uzņēmumu intereses.

FKTK reakcija uz aizdomīgo iesniegumu bija pasīva, un, iespējams, tieši tas ļāva jau pēc nepilna gada tām pašām personām piedalīties nākamajā Olainfarm reiderisma mēģinājumā, kas beidzās ar policijas uzsākto kriminālprocesu.

Diena jau ziņoja par Valsts policijas progresu kriminālprocesa izmeklēšanā, taču šoreiz pēta, ko tad šajā situācijā īsti ir vai nav darījis finanšu tirgus uzraugs FKTK. Jautājums ir aktuāls, ņemot vērā FKTK plānoto apvienošanos ar Latvijas Banku, kas mudinājusi vadošās FKTK amatpersonas nodarboties ar pašreklāmu valdības un Saeimas gaiteņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas biosulas un biezeņi paver smagās ASV durvis

Māris Ķirsons
, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovatīvas bioloģiskas produkcijas ražotājs SIA Edvark vienojies ar ASV kompāniju KeHe par savu ražojumu piegādi, par izstrādājumiem interesi izrāda arī Ķīna

«Esam ceļa sākumā, jo noslēgtā vienošanās ir tikai pirmais solis, lai ASV tirgū varētu realizēt ražotos ogu izstrādājumus, turklāt bez valsts atbalsta par būtiskiem panākumiem šajā tirgū ir grūti cerēt,» situāciju vērtē SIA Edvark valdes loceklis Eduards Kravecs. Kontakti ar ASV gūti ar uzņēmēju kluba Rīgas marka sadarbības partneru palīdzību. Lai tiktu līdz konkrētam līgumam ar izplatītāju, ir bijis jāsagatavo pamatīgs mājas darbs. «Bez izpildīta mājas darba nav vērts doties ne pie ASV, ne pie Ķīnas, ne arī kādas citas valsts izplatītāja – tirgotāja,» par pieredzi stāsta E. Kravecs. Būtiska ir pat nianse, kas rakstīts uz etiķetes – kā novākta produkcija (ar rokām), no kuras ražots izstrādājums, atzīmēja E. Kravecs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto asociācija asi kritizē KP lēmumu par Volkswagen izplatītāju sodīšanu

BNS, 20.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) lēmumā par vācu automašīnu Volkswagen izplatītāju Latvijā sodīšanu nav iedziļinājusies tirgus situācijā, kā arī piemērojusi nesamērīgi lielu sodu, uzskata Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

«Man viedoklis par šo ir ļoti ass. KP padomes darbība pret nozari ir naidīga un neadekvāta. Ļoti šaurs skatījums,» sacīja Kulbergs.

Viņš uzsvēra, ka tirgū jebkurā gadījumā ir spēcīgāka konkurence, jo iepirkumos Volkswagen izplatītāji konkurē ar citu marku automašīnu piedāvātājiem, piemēram, Ford, Toyota un Opel, tādēļ uzskatīt, ka šādā veidā Volkswagen izplatītāji guvuši papildu peļņu esot absurdi.

Vienlaikus Kulbergs pauda pārliecība, ka Volkswagen izplatītāju informācijas koordinēšana nav bijusi ļaunprātīga vai ar nolūku gūt papildu peļņu, bet gan saistīta ar nezināšanu par tirgus situāciju un iespējamiem konkurences pārkāpumiem. «Svarīgi, ka tā nav pašreizējā situācijā, bet gan vēsturiski lēmumi. (..) Tagad aicināt klientus vērsties [pie sodītajiem uzņēmumiem] un prasīt kompensāciju par zaudējumiem. Kādiem zaudējumiem? Tirgū jebkurā gadījumā ir konkurence, kas spiež Volkswagen izplatītājus piemērot adekvātu cenu,» sašutis bija Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Ekonomiskā nestabilitāte ietekmē arī surogātpasta izplatītājus

Lelde Petrāne, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās problēmas daudzās valstīs, kas likušas ekspertiem malu malās sākt runas par jaunu krīzes vilni, nekavējoties ir atspoguļojušās arī liekpasta izplatītāju uzņēmējdarbībā, informē Kaspersky Lab, kas analizējis surogātpasta izplatītāju darbību šā gada septembrī.

Ekonomiskās konjunktūras pārmaiņas atspoguļojas, piemēram, liekpasta tematiskajā sastāvā. Tādējādi otrajā vietā popularitātes ziņā ir nonākuši nekustamā īpašuma pārdošanas piedāvājumi, kuru lielākā daļa ir māju Spānijā reklāma. Tas norāda uz nekustamā īpašuma pārdevēju mēģinājumu atrast noietu šīm mājām, kuru cena drīzumā var ievērojami samazināties. Līderpozīcijās joprojām ir ziņas par izglītības tematiem, bet pirmo trijnieku noslēdz surogātpasta izplatīšanas pakalpojumu reklāma. Populārāko tematu pirmajā piecniekā atkal iekļuvuši medicīnas preču un pakalpojumu piedāvājumi, kā arī luksusa preču atdarinājumu reklāma.

Komentāri

Pievienot komentāru