Jaunākais izdevums

Goodyear Dunlop uzsāk kampaņu, lai nopietni vērstos pret tirdzniecības aģentiem, starpniekiem vai vairumtirgotājiem, kuri nelegāli importē riepas, lai pārdotu tās tirgos Eiropā. Goodyear Dunlop ir izveidojis ekspertu komandu, kura šobrīd izseko riepu tirdzniecības ceļus un pārdevējus, kuri iespējams iesaistīti nelegāli importēto riepu pārdošanā un pārkāpj kompānijas uzņēmējdarbības tiesības.

Goodyear Dunlop Nordic ģenerāldirektors Dario Vikario (Dario Vicario) paskaidro: „Ja riepu tirdzniecības aģentiem Latvijā no valsts ārpus Eiropas piedāvā riepas par ļoti zemām cenām, lielākoties ir nopietns iemesls domāt, ka lai arī šiem produktiem iespējams ir Goodyear vai Dunlop zīmols, tomēr tirdzniecības kompānijai, kas tās pārdod, nav tiesību to darīt Latvijas tirgū. Taču daudz būtiskāk ir tas, ka mēs vēlamies nodrošināt savu patērētāju drošību, jo ir iespējams, ka piedāvātās riepas var neatbilst specifiskām Eiropas prasībām un tādēļ tās var būt nepiemērotas Eiropas ceļiem un klimatam.”

Kompānija ir izveidojusi reģionālo juridisko ekspertu komandu, lai pārraudzītu tirgus darījumus Latvijā un citās Eiropas valstīs, kurās ir iesaistīti Goodyear Dunlop pārziņā esošie zīmoli – Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava un Debica. Ja tiks konstatēta situācija, ka tiek tirgotas nelegāli importētas riepas, kompānija tiesiskā ceļā vērsīsies pret uzņēmumu, un pieprasīs no importētāja kompensēt zaudējumus, iznīcināt krājumus, atklāt saistīto produktu piegādes ķēdi un izbeigt šādu produktu tirdzniecību.

„Mēs vēlamies uzskatāmi demonstrēt tirgū, ka ļoti nopietni attiecamies pret mūsu ekskluzīvajām tiesībām. Mēs veiksim visas nepieciešamās darbības, lai aizsargātu mūsu zīmolu un pārtrauktu nelegālo produktu importu. Tirdzniecības aģentiem, starpniekiem vai vairumtirgotājiem, kuri cenšas darboties pretlikumīgi, būtu jāpiesargās, jo mēs enerģiski aizsargāsim savas uzņēmēju tiesības,” saka Goodyear Dunlop Nordic ģenerāldirektors Dario Vikario.

Goodyear ir viena no pasaulē lielākajām riepu ražošanas kompānijām. Kompānija nodarbina aptuveni 70 000 cilvēku, un tās produkti tiek ražoti vairāk nekā 60 ražotnēs 26 pasaules valstīs.

Goodyear Dunlop Nordic ir organizācija astoņām valstīm – Ziemeļvalstīs un Baltijas valstīs, ar vadošo biroju Stokholmā. Uzņēmumā nodarbināti ir aptuveni 120 darbinieku, un tas nodarbojas ar produktu attīstīšanu Somijas ziemeļos un Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Viedoklis: Nav absolūti labāko vasaras riepu

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 29.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūlīt sāksies vasaras riepu sezona, rindas uz riepu maiņu un kļūs aktuāls mūžīgais jautājums - kuras riepas ir labākās? Atbilde ir vienkārša - nav absolūti labāko vasaras riepu. Ja kāds Jums mēģina iestāstīt pretējo, ka konkrēti šīs vasaras riepas ir pašas labākās, droši variet neņemt šo viedokli vērā, jo tāds viedoklis nav objektīvs. Par to liecina kaut vai tāds fakts, ka šogad vasaras riepu testos nav izteikti viena līdera.

Uz goda pjedestāla ir pabijuši gan Continental ContiPremiumContact 6, gan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, gan Goodyear Efficientgrip Performance, gan Pirelli Cinturato P1 Verde, gan Michelin Pilot Sport 4, gan Dunlop Sport Maxx RT2, gan Bridgestone T001, gan Hankook Ventus Prime 3, gan Cooper Zeon 4XS Sport, gan Firestone Destination HP un vēl daudzi citi. Var teikt, ka gandrīz katrā riepu testā ir savs uzvarētājs. Viena uzvarētāja nav, bet droši varu apgalvot, ka visas iepriekš pieminētās vasaras riepas ir ļoti labas un izvēloties tās, vilšanās netiks piedzīvota.

Otrā un trešā «sastāva» riepu ražotāji

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ar riepām viss ir citādi nekā varētu šķist

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 24.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties ziemas vai vasaras riepas, bieži rodas jautājumi par riepu zīmolu, kur ražotas, cik tās ir labas?

Sākšu ar jautājumu - kur ražotas? Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka pateikt konkrēti, kur šis riepu zīmols tiek ražots, vairs nav iespējams. Visiem lielajiem ražotājiem ir rūpnīcas ļoti daudzās valstīs. Piemēram, franču zīmolam Michelin ražotnes ir 17 valstīs, Itāļu zīmolam Pirelli rūpnīcas ir 14 valstīs, tai skaitā pat Ķīnā. Riepu ražotājs Nokian, kas vairumam cilvēku asociējās ar Somiju, lielāko daļu no saviem riepu ražošanas apjomiem ir pārcēlis uz ražotni Krievijā. Šobrīd, pērkot kādu konkrēta zīmolu riepas, cerēt, ka tās būs ražotas tajā valstī, kur šis zīmols ir radies, viegli izsakoties, ir naivi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkal sinoptiķi ir ieminējušies par sniega iespējamību tuvākajās nedēļās un atkal aktuāls kļūst jautājums - kādas ziemas riepas izvēlēties? Kas jauns riepu nozarē?

Principā nekas nav mainījies. Revolūcija nav notikusi. Nav izdomāta super riepa, kas ir pārāka par visām pārējām un ir ideāla visām dzīves situācijām. Kā katru gadu gandrīz katram riepu ražotājam ir kāds jauns modelis. Lielākais jaunumu klāsts no premium riepu ražotājiem šosezon ir Nokian. Atjaunots gandrīz viss ziemas riepu sortiments. Gan radžotās riepas, gan skandināvijas tipa frikcijas riepu modelis, kā arī SUV Eiropas tipa ziemas riepu modelis. Šobrīd jaunajiem modeļiem vēl nav pieejami riepu testi pietiekamā daudzumā, lai varētu kaut ko secināt un izlobīt patiesību. Mans uzskats, ka no viena riepu testa secināt par riepas izcilību nevar, bet, apkopojot vairāku testu rezultātus, jau var sākt izdarīt secinājumus. Šobrīd vismaz viena pirmā vieta jaunajai radžotajai riepai Nokian Hakkapeliitta 9 jau ir! Ar lielisku startu un godalgotām vietām startējis ir arī korejiešu riepu ražotājs Hankook ar jaunu radžoto riepu modeli Hankook I*Pike RS2. Dalīta otrā - trēšā vieta ZaRuljom ziemas riepu testā. Jaunumi arī Michelin nometnē. Jauna radžotā riepa Michelin X-Ice North 4 un Eiropas tipa ziemas riepa Alpin 6. Pēdējā gan vairāk izskatās, kā Michelin vissezonas riepas Crossclimate nedaudz ziemīgāka versija. Iepriekšējais Michelin modelis Alpin 5 noteikti izskatījās piemērotāks braukšanai pa sniegu un ledu. Ne vienmēr riepas sniegumu var novērtēt tikai pēc riepas protektora izskata, tāpēc gaidīsim pirmos testu rezultātus un ar palielinātu interesi vērosim sadaļu par sniegumu uz ledus un sniega.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vasaras un ziemas riepu maiņas svarīgs ir jautājums: kur iegādāties riepas? Bieži tas tiek darīts servisā, veicot riepu maiņu, tomēr arvien populārāka kļūst tendence iegādāties riepas internetā. Lai neiekristu krāpnieku nagos vai neizvēlētos nepareizās riepas, interneta veikals riepas1.lv aicina ņemt vērā dažādus ar riepu iegādi internetā saistītus ieteikumus.

Ko svarīgi zināt pirms iegādāties auto riepas internetā?

Laiks, kad riepu maiņa tika atlikta uz pēdējo brīdi, ir pagājis, jo šobrīd vari iegādāties riepas internetā, kas ir ērts veids, kā, ietaupot laiku un līdzekļus, vari tikt pie kvalitatīvām riepām. Internetā var iegādāties gan jaunas riepas, gan lietotas - atliek izvēlēties, kas tev nepieciešams. Tomēr ir jāņem vērā vairāki faktori, lai riepas internetā netiktu pasūtītas ne tādas, kādas vēlējies.

  • Riepu izvēle ir plaša, un tajā ir visai viegli apjukt. Tāpēc, interneta veikalā riepas1.lv radīts ērts meklēšanas rīks, kurš ļauj ātri atlasīt riepas, kuras būtu piemērotas tavam automobilim.
  • Pirmais solis gan noteikti ir riepu sezonas izvēle – ziemas, vasaras vai vissezonas.
  • Nosaki riepas tipu! Ziemas riepu gadījumā jāsaprot, vai tās būs skandināvu vai radžotas, vissezonas riepu izvēles gadījumā vai tās būs ar diska aizsargmalu, bet vasaras riepām - vai tās būs ar paaugstinātu veiktspēju.
  • Pārbaudi degvielas patēriņa un saķeres ar slapju ceļa segumu līmeni! Šie parametri norādīti 5. klases riepās, kurās A ir labākie, bet E sliktākie rezultāti. Mazāks degvielas patēriņš izriet no mazākas rites pretestības.
  • Pārbaudi trokšņu līmeņa parametrus! Tos mēra decibelos. Jo zemāks skaitlis, jo klusāka riepa. To parasti uzrāda pie 80 km/h ātruma. Augsts riepu troksnis var ietekmēt komforta līmeni auto salonā, taču iekšējā trokšņa līmeni mēra atsevišķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO, VIDEO: Riepu pārstrādes rūpnīcā Tukumā investē 2,6 miljonus eiro

Žanete Hāka, 31.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eco Baltia grupas vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA Eco Baltia vide, investējot 2,6 miljonus eiro, Tukumā izveidojis jaunu riepu mehāniskās pārstrādes rūpnīcu

Ražotne Tukumā ir pirmā šāda veida pārvietojamā un mobilā rūpnīca Latvijā. Ražotnē riepas tiks pārstrādātas otrreizējās izejvielās – sasmalcinātās granulās – jaunu produktu ražošanai.

Vienīgie reģionā

Gada laikā jaunajā ražotnē iespējams pārstrādāt 8-10 tūkstošus tonnu riepu, un ar jaunās iekārtas iegādi SIA Eco Baltia vide ir vienīgā rūpnīca Austrumeiropā, kam pieder pārvietojamas iekārtas. Jaunajā iekārtā tiek pārstrādātas gan vieglo, gan smago automašīnu riepas, un tirgū aizvien ir maz tādu pārstrādes kompāniju, kas pārstrādā arī vieglo automašīnu riepas, un, ja arī tās pieņem, tad piegādā cementa rūpnīcām dedzināšanai,» stāsta SIA Eco Baltia vide valdes priekšsēdētājs Jānis Aizbalts. Pēc J. Aizbalta teiktā, vieglo automašīnu riepas bieži vien nav pieprasītas, jo to ražošanā izmanto tekstila materiālus, tādēļ šo riepu pārstrāde rada gan problēmas granulu kvalitātei, gan risku, ka tās nebūs pieprasītas no uzņēmumu puses, tādēļ pārstrādes uzņēmumā ir jābūt augstai kvalitātes kontrolei, ko jaunā SIA Eco Baltia vide iekārta spēj nodrošināt, un šajā ziņā uzņēmums ir vienīgais Baltijas valstīs. Riepas uz pārstrādes laukumu patlaban tiek piegādātas no visas Latvijas un nelielos apjomos tiek sāktas piegādes arī no Igaunijas. «Par riepu trūkumu nevajadzētu satraukties - to ir vairāk, nekā vajag, līdz ar to nākotnē ir potenciāls turpmākai attīstībai,» piebilst SIA Eco Baltia vide valdes priekšsēdētājs. «Nepārstrādātu riepu tirgū ir ļoti daudz. Riepas ir materiāls, par kuru pārstrādi ir jāpiemaksā, taču ne visi to vēlas - vidējā cena, nododot riepas pārstrādei, ir aptuveni 100 eiro tonnā. Lielākā problēma tirgū patlaban ir industriālās riepas, kuras arī mēs nepārstrādāsim, jo tam nepieciešamas citādas iekārtas,» viņš uzsvēra. Kompānija par pārstrādāto riepu galaproduktu piegādi noslēgusi jau vienošanos - vairākiem ražošanas uzņēmumiem tiks piegādātas gumijas granulas, bet kompānijai Schwenk - riepu pārstrādes atlikumi. Ņemot vērā kompakto iekārtu un tās vieglo pārvietojamību, ja būs nepieciešams, pārstrādes apjomus nākotnē iespējams dubultot, iegādājoties tādu pašu iekārtu un novietojot blakus esošajai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par drošību uz ceļa ir nepieciešams domāt cauru gadu, taču īpaši aktuāli tas kļūst mainoties gadalaikiem. Parādoties pirmajam sniegam vai apledojumam uz ceļa, braukšanas apstākļi kļūst krietni sarežģītāki. Labu vadāmību arī sliktos laikapstākļos nodrošina kvalitatīvs riepu komplekts, taču, ja šķiet, ka nav iespējams izvēlēties no neskaitāmā ražotāju klāsta, iesakām pievērst uzmanību dažiem zīmoliem, kas daudzu gadu garumā ir pierādījuši savu uzticamību. Raksta turpinājuma apskatīsim, ar ko katrs no šiem zīmoliem izceļas.

Goodyear

Šis riepu zīmols noteikti būs zināms lielākajai daļai autobraucēju. Goodyear ražo premium klases produkciju, kas ir zināma ar savu izturību un ilgmūžību, neatkarīgi no gadalaika un braukšanas apstākļiem. Ne velti tās ir vienas no pirktākajām riepām pasaulē. Šobrīd populārākie ziemas modeļi ir ULTRA GRIP ARCTIC 2 un ULTRA GRIP PERFORMANCE+.

Kā galvenās šī zīmola produkcijas priekšrocības varētu minēt:

● ilgmūžību;

● plašu modeļu un izmēru klāstu;

● augstus testēšanas standartus.

Neskatoties uz to, ka šī zīmola produkcija varētu šķist kā droša izvēle, zīmola riepām ir raksturīga salīdzinoši augsta cena. Visvairāk tas redzams lielāka izmēra riepām, kas paredzētas apvidus vai vieglajām kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atkritumu apsaimniekošana

Papildināta - VVD riepas Rīgā uzkrājušajam uzņēmumam piemēro 12,9 miljonu eiro sodu

LETA, 08.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) pieņēmis lēmumu pārtraukt līgumu ar SIA Riepu bloki par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu un aprēķinājis tam sodu 12 900 624 eiro apmērā, informēja VVD sabiedrisko attiecību speciāliste Maruta Bukleviča.

Papildināta visa ziņa!

Riepu bloku lielākais īpašnieks caur vēl vienu uzņēmumu ir bijušais Zaļo un zemnieku savienības Saeimas deputāts, pašlaik Latvijas Zemnieku savienības Vidusdaugavas nodaļas vadītājs Aivars Dronka.

Vides dienesta skatījumā, uzņēmums kā ražotāju atbildības sistēma nenodrošināja nolietoto riepu pārstrādi atbilstoši normatīvo aktu prasībām, līdz ar to piemērots sods nepilnu 13 miljonu eiro apmērā.

Bukleviča skaidroja, ka naudas sods tika aprēķināts, balstoties uz SIA Riepu bloki pašu VVD iesniegtajām ziņām. 2016.gadā uzņēmums nav pārstrādājis 72,77% jeb 3 909 280 kilogramus no apsaimniekotajām riepām. Dabas resursa nodokļa likme ir 0,33 eiro par kilogramu, taču Dabas resursu nodokļa likums arī paredz komersantam pienākumu par nepārstrādāto riepu apjomu veikt nesamaksātā nodokļa samaksu desmitkāršā apmērā. Līdz ar to SIA Riepu bloki kopējais soda apmērs ir 12 900 624 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jaunā «Bridgestone» patentētā riepu spiediena monitoringa sistēma (TPMS) uzstādīta arī Latvijā

, 03.12.2015

Mazākiem autoparkiem praktiskāk ir lietot viedtālruņu programmu kopā ar manuālo uztvērēju kā alternatīvu vārtu sistēmām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Bridgestone» riepu spiediena monitoringa sistēma (TPMS) nodrošina iespēju autoparku īpašniekiem elektroniski sekot līdzi automašīnu riepu spiedienam, tādejādi pagarinot riepu kalpošanas laiku, uzlabojot satiksmes drošību, kā arī samazinot degvielas izmaksas.

TPMS: samazina izmaksas un ietekmi uz apkārtējo vidi

Bridgestone patentētā riepu spiediena monitoringa sistēma (TPMS) ļauj veikt ātru riepu spiediena monitoringu visiem uzņēmuma automobiļiem ar minimālu dīkstāves laiku. Sistēma datus apkopo centralizēti un nekavējoties informē servisa partneruzņēmumu par nepieciešamajām darbībām, lai nodrošinātu optimālu riepu stāvokli.

««Bridgestone» investē līdzekļus, lai attīstītu riepas ar zemu rites pretestību un ilgāku kalpšanas laiku. Tomēr maksimālas veiktspējas un ilgmūžības nodrošināšana nenotiek tika dizaina izstrādes fāzē. Tam papildus ir nepieciešams arī nodrošināt pareizu spiedienu riepās dažādas noslodzes, ceļa un temperatūras apstākļos, lai panāktu maksimālu drošību, efektivitāti un samazinātu ietekmi uz vidi. Tieši šis ir mūsu inovatīvās riepu spiediena monitoringa sistēmas darbības lauks,» stāsta Jānis Grasis, «Bridgestone» Komercproduktu pārdošanas vadītājs Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Goodyear piecos gados plāno investēt 500 miljonus

, 14.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Goodyear piecos gados plāno investēt 500 miljonus ASV dolāru Vācijas un Polijas rūpnīcās

The Goodyear Tire & Rubber Company nākamajos piecos gados plāno investēt 500 miljonus ASV dolāru četrās rūpnīcās Vācijā un vienā Polijā.

Tā ir daļa no uzņēmuma stratēģijas, kuras pamatā ir globālā izaugsme un pieprasījuma finansēšana tās inovatīvajām riepām ar augstu pievienoto vērtību, strauji augošo tirdzniecības uzņēmumu turpmāka attīstīšana, globālās piegādes ķēdes uzlabošana un izmaksu samazināšana. Kompānija par šo plānu šorīt paziņoja investoru sanāksmē Ņujorkā, ASV, Db.lv informē Toms Strumpmanis,

Komunikāciju aģentūras Edelman Affiliate pārstāvis.

Līdztekus projektiem Eiropā, kompānija paziņoja arī par visaptverošiem plāniem citu ASV un Latīņamerikas rūpnīcu modernizēšanā un paplašināšanā, kā arī par jaunu rūpnīcu izvietošanu un paplašināšanu Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atrast labas un kvalitatīvas ziemas riepas nav nemaz tik vienkārši. Ja vēlies ekonomēt līdzekļus, tad izvēle krīt par labu vissezonas riepām, taču prātīgāk un no ilgtermiņa viedokļa labāk meklēt kvalitatīvas ziemas riepas. Ielūkosimies, kuras ir top ziemas riepas interneta veikalā Riepas1.lv.

Ziemas riepas vs vissezonas riepas: kādas ir atšķirības?

Katru gadu ziemas sezonā no 1. decembra Latvijā visiem spēkratiem jābūt aprīkotiem ar klimatiskiem apstākļiem atbilstošām riepām - šajā gadījumā ziemas riepām. Ziemas riepas ir īpašas ar to, ka tām ir mīkstāka gumija, platākas centrālās rievas un protektors ir ar vairāk rievām un ribām. Ir trīs dažādu veidu ziemas riepas - cietā sastāva neradžotās riepas, mīkstā sastāva neradžotās riepas un radžotās riepas. Izvēloties ziemas riepas, jāņem vērā vairāki faktori, kā, piemēram, nobraukums ikdienā, ceļu veids (asfalts, grants, zemes ceļi), par kuriem ikdienā dosies, vide, kurā atrodies (pilsēta, lauki, meži, reljefs) un paredzamā ziema (slapja, auksta, sniegota, ar atkalām un tamlīdzīgi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdzirdot par nelabvēlīgiem laika apstākļiem autobraucēji ir metušies mainīt vasaras riepas pret ziemas, izveidojot pie daudziem riepu servisa centriem garas rindas. Apzinīgāko pulkā ir korporatīvie klienti un sievietes.

Riepu servisa centra Laneks pārstāvis Tālis Meļķis atzīst, ka šobrīd uz riepu maiņu pieraksts daudzos maiņas punktos ir izveidojies vismaz uz divām nedēļām „Atsevišķi klienti, kuri šobrīd zvana un vēlas pierakstīties uz riepu maiņu pat nedaudz apvainojas, ja varam pierakstīt tikai uz oktobra beigām,” tā T. Meļķis. Pēc viņa novērojumiem šobrīd aktīvi ziemas riepas maina korporatīvie klienti, kā arī sievietes. Atšķirībā no stiprā dzimuma pārstāvjiem sievietes ir daudzkārt aktīvākas, tostarp pedantiski ievērojot nolikto laiku, kad ir paredzēta riepu maiņa. Turpretim vīrieši bieži grēko, gan nokavējot paredzēto laiku, kad jāierodas servisā, gan aizmirstot, ka iepriekš ir pierakstījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziemas riepas obligāti jālieto, sākot no 1. decembra, kas nozīmē, ka vēl vairākus mēnešus var tikt izmantotas vasaras riepas, ir svarīgi par to iegādi parūpēties laicīgi, lai, sākoties gada aukstajiem mēnešiem, Tavs auto būtu gatavs nepieciešamajām pārvērtībām. Taču, lai orientētos ziemas riepu piedāvājumā, jāņem vērā vairāki aspekti, kas apkopoti šī raksta turpinājumā.

Ieteikums #1: Pievērs uzmanību riepu saderībai ar Tavu automašīnu

Tāpat kā cilvēkam der konkrēta izmēra un tipa apavi, arī automašīnai nederēs jebkuras ziemas riepas – jāseko līdzi tam, lai riepu izmērs būtu pareizais. Kā to iespējams noteikt? Automašīnai piemērotāko riepu izmēru norāda paši auto ražotāji, šo informāciju attēlojot uz uzlīmes, kas atrodas vai nu degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē, vai durvju ailē vadītāja pusē.

Taču ir viens bet – mašīnām ne vienmēr ir uzstādīti oriģinālie diski, un šādos gadījumos jaunas ziemas riepas jāiegādājas, par paraugu ņemot pašreizējo disku izmēru. Ja ailē norādīts viens izmērs, bet automašīnai uzmontēti mazāki vai lielāki diski, riepas jāiegādājas atbilstoši diskiem. Savukārt gadījumā, ja grasies iegādāties jaunas ziemas riepas komplektā ar diskiem, izvēlies Tava auto modelim piemērotāko komplektu, ņemot vērā uzlīmē esošo informāciju – tādējādi braukšana būs drošāka un ērtāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras riepu izvēle mēdz būt galvassāpes izraisošs jautājums, jo pieejamo riepu klāsts ir tik liels un dažāds. Pareizu riepu izvēle var ietekmēt gan komfortu, gan degvielas patēriņu, gan drošību, tāpēc šajā rakstā apskatīsim detalizētāk, kādas vasaras riepas izvēlēties un kur tādas atrast!

Kas jāzina par riepu maiņu?

Pirms jaunu riepu iegādes, jāzina daži fakti. Kādi tie ir?

1. Riepas ir jānomaina divās situācijās – kad tās ir pārāk nodilušas vai pārāk vecas. Pārāk bieža riepu maiņa ir nelietderīga – tādējādi tiek piesārņota vide un neilgtspējīgi izmantoti resursi.

2. Riepu nodilumu mēra pēc protektora dziļuma, kas ir riepas daļa, kas saskaras ar ceļu. Minimālajam dziļumam jābūt 1,6 mm (vieglajam auto), 0,8 mm (motociklam), 2 mm (autobusam).

3. Riepu kalpošanas laiks uz ceļa ir 10 gadi, bet 6 gadi – uzglabāšanā. Laika gaitā riepā esošā gumija izžūst un zaudē savu elastību. Ražošanas datums ir norādīts uz riepas sānu malas, izmantojot 4 ciparus. Pirmie divi apzīmē nedēļu, bet pēdējie divi norāda gadu. Tāpēc “0215” nozīmē, ka riepa tika ražota 2015. gada otrajā nedēļā (janvārī).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atkritumu apsaimniekošana

Papildināta: Nolietoto riepu apsaimniekošana tiks radikāli mainīta

Zane Atlāce-Bistere, 31.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nelegālās riepu uzglabāšanas teritorijas Rīgā un citviet Latvijā var pastāvēt un aizdegšanās gadījumā radīt milzu draudus cilvēkiem un apkārtējai videi tikai tāpēc, ka normatīvajos aktos nav pietiekami stingri regulēta riepu apsaimniekošanas kārtība, norāda Vides aizsardzības kluba (VAK) viceprezidente Elita Kalniņa.

Lai uzskatāmi parādītu iespējamo apdraudējumu galvaspilsētas iedzīvotājiem, Vides aizsardzības klubs ceturtdien rīkoja preses konferenci jaunatklātā, iespējams, nelegālajā riepu uzglabāšanas vietā Rīgā, Starta ielā 7 un 7A. Tā atrodas pretim SIA Riepu bloki Čiekurkalna riepu krāvumam, no kura Valsts vides dienests (VVD) kopš jūnija beigām pieprasījis aizvākt 1000 tonnas riepu.

E.Kalniņa norādīja, ka, lai liegtu iespēju negodīgiem uzņēmējiem veidot šādas nelegālās riepu uzglabāšanas teritorijas, VAK ierosina izstrādāt stingrāku kārtību un prasības Atkritumu apsaimniekošanas likumā par to, kā notiek riepu savākšana un pārstrāde, kā arī šī procesa kontrole jeb uzraudzība. Tāpat biedrība rosina palielināt soda apmērus par noteikumu neievērošanu. Ņemot vērā, ka daļa privāto apsaimniekotāju nenodrošina kvalitatīvu riepu pārstrādi un nodošanu otrreizējā tirgū, biedrība piedāvā veikt izmaiņas un papildinājumus arī Dabas resursu nodokļa likumā, kā arī vairākos Ministru kabineta noteikumos, aicinot valsti iekasēt dabas resursu nodokli par riepām un organizēt savākšanu un pārstrādi no nodokļu naudas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienesta (VVD) Lielrīgas reģionālā vides pārvalde (RVP) uzņēmumam SIA Riepu bloki par riepu uzglabāšanu neatļautā daudzumā piemērojusi papildu soda sankciju 5000 eiro apmērā, aģentūrai LETA sacīja VVD sabiedrisko attiecību speciāliste Maruta Bukleviča.

Viņa skaidroja, ka 4.augustā VVD Lielrīgas RVP inspektori apsekoja komersanta teritoriju Starta ielā 8, Rīgā, un konstatēja, ka pieprasītā riepu izvešana notiek ļoti lēni. Uzņēmuma darbinieki nevarēja sniegt informāciju, cik daudz riepu un to bloku jau izvests.

Arī šobrīd pieprasītie dati par paveiktajiem izvešanas darbiem nav iesniegti.

Iepriekš vēstīts, ka VVD uzņēmumam Riepu bloki par riepu uzglabāšanu neatļautā daudzumā piemēroja 1500 eiro sodu. Dienests skaidroja, ka soda apmērs piemērots par neatļauta apjoma lietotu riepu uzglabāšanu Rīgā, Starta ielā 8. Komersants nav arī iesniedzis VVD pieprasīto informāciju, kas apliecina nolietoto riepu nodošanu pārstrādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vecajām riepām ir jānonāk pie pārstrādātājiem

Jānis Goldbergs, 31.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi Latvijas autobraucēji maksā par riepām. Maksā arī to daļu, kas iekļauta riepu cenā un paredzēta to pārstrādes nodrošināšanai, tomēr nolietotās riepas atrodas mežos, grāvmalēs un krautuvēs, bet pārstrādātājiem to trūkst.

Kāpēc tā, kas tiek darīts, lai riepas nokļūtu līdz pārstrādātājiem un kādas ir cerības, ka sistēma tiks sakārtota, Dienas Bizness aicināja skaidrot Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas vadītāju Tīnu Lūsi. Asociācija daļēji pārstāv visus riepu apsaimniekošanā iesaistītos posmus. Tās dibinātāji ir gan importētāji, gan ražotāju atbildības sistēmas uzņēmumi vai īsāk apsaimniekotāji, kā arī pārstrādātāji.

Fragments no intervijas

Par riepu problēmu kā tādu ir zināms jau gadu desmitiem, bet tikai pēdējos gados riepu apsaimniekošanā iesaistītie apvienojušies asociācijā. Kādēļ tagad tādas aktivitātes? Ir īpaša situācija?

Visu laiku problēmu kaut kā risina, tomēr rezultāts ir vecais. Pagājušajā gadā mūsu asociācijas dibināšanas iniciatori konstatēja, ka nekārtību ir pārāk daudz, ka ir pienācis laiks pie viena galda sēsties visiem iesaistītajiem un radīt ilgtspējīgu vīziju šajā jautājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien aicināja boikotēt kompānijas "Goodyear" ražotās riepas, apsūdzot uzņēmumu, ka tas aizliedzis darbiniekiem valkāt cepurītes ar viņa iepriekšējās prezidenta vēlēšanu kampaņas saukli "Padarīsim Ameriku atkal diženu!" ("Make America Great Again!").

"Nepērciet "Goodyear" riepas. Viņi ir paziņojuši par MAGA cepurīšu aizliegumu. Pērciet labākas riepas daudz lētāk!" tviterī ierakstīja Tramps. MAGA ir saīsinājums no "Make America Great Again!"

Kanzasas telekanāls WIBW, atsaucoties uz kādu anonīmu "Goodyear" darbinieku, ziņoja, ka "Goodyear" darbiniekiem norādījusi, ka nav pieņemami ierasties darbā, valkājot politisko simboliku, kā piemēru minot arī MAGA. Kompānijai gan neesot iebildumu pret saukli "Black Lives Matter" ("Melnādaino dzīvības ir nozīmīgas") un pret seksuālo minoritāšu simboliku.

"Goodyear" savukārt skaidroja, ka neko neesot aizliegusi, bet lūgusi darbiniekiem neierasties uzņēmuma teritorijā ar simboliku, kas pārkāpj vienlīdzības principus, kā arī ar politisko simboliku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepas ir viena no svarīgākajām automašīnas komponentēm – tās rada vienīgo saskarsmes laukumu ar ceļa segumu. Taču, tā kā riepas laika gaitā nolietojas (nodilst protektors, apkārtējo apstākļu ietekmē mainās gumijas izturība, rodas dažādi mehāniski bojājumi), tās laiku pa laikam jāmaina. Riepu iegādes procesā ir jāņem vērā vairāki svarīgi aspekti, ar kuriem iepazīstināsim raksta turpinājumā.

Svarīgākais faktors – riepu izmēra saderība ar automašīnu

Lai pārvietošanās ar jaunajām riepām būtu droša un patīkama, tās jāizvēlas automašīnas ražotāja rekomendētajā izmērā. Šādu informāciju iespējams atrast automašīnas lietotāja rokasgrāmatā, kā arī uz uzlīmes durvju ailē vai degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē. Ja esi pārliecināts, ka arī šobrīd pārvietojies ar atbilstošām riepām, vari ieskatīties uz to sānu malām, kur redzami riepu izmēri.

Foto: Shutterstock.com

Vērā jāņem šādi izmēru parametri:

- riepas platums;

- riepas augstuma koeficients;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esošo riepu ražotnēm nespējot nodrošināt pieprasījumu, dažādu cenu un segmentu auto riepu deficīts, kas sākās jau pagājušajā ziemā, turpināsies arī šosezon, kā rezultātā turpinās augt arī riepu cenas, norāda auto riepu un akumulatoru vairumtirgotāja Baltijas valstīs SIA Latakko valdes priekšsēdētājs Jevgēnijs Kopilkovs.

Uzņēmējs stāstīja, ka kopš pagājušās ziemas pastāv riepu deficīts visos cenu segmentos, kā arī vieglo un kravas auto, lauku tehnikas u.c. sektoros.

«Patlaban ļoti strauji aug Indijas un Ķīnas ekonomikas un iedzīvotāju skaits. Šajās valstīs strauji palielinās vieglo automašīnu, kravas transporta un citu tehnikas vienību skaits, kurām ir nepieciešamas riepas. Tāpat pasaulē aug auto pārdošanas apjomi, kā arī nemazinās uz ceļiem esošo auto skaits. Krīzes gados vairākas vecās riepu rūpnīcas tika slēgtas un to vietā neradās jaunas. Skaidrs, ka esošās riepu rūpnīcas nevar nodrošināt pieprasījumu. Jau patlaban atsevišķas riepas tiek piegādātas ļoti vēlu, kas traucē strādāt, bet šo situāciju ietekmēt ir grūti,» norādīja Kopilkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepu ražotājs Goodyear izveidojis informatīvu tīmekļa vietni īpaši ziemas sezonai, mudinot autovadītājus laicīgi sagatavoties braukšanai ziemas apstākļos.

Vietnē www.apzinigieautovaditaji.com iekļauts ziemas riepu tipa meklētājs un ekspertu padomi braukšanai ziemas apstākļos. Tajā autobraucējiem sniegti ieteikumi kā braukt apzinīgāk, ekonomiskāk un videi draudzīgāk. Interneta lapā tiek uzsvērtas svarīgas un arī pārsteidzošas priekšrocības, kas ļauj labāk sagatavoties braukšanai ziemā. Piemēram, riepu spiediena pielāgošana braukšanai ziemā var palielināt riepu nobraukumu par 15 000 km un samazināt degvielas patēriņu, laicīga riepu nomainīšana pret ziemas riepām – par 43 m samazina bremzēšanas ceļu, ja braukšanas ātrums pa sniegotu segumu ir 50 km/h, kā arī uz sniegota seguma ar ziemas riepām automašīnai ir par 500 % lielāka iespēja saglabāt vadāmību .

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Riepu pārstrādātājs E Daugava gatavs uzņemt Starta ielā Rīgā uzkrātās riepas

LETA, 14.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot sadarbības partneri no ārvalstīm, vides uzņēmums SIA E Daugava ir gatavs uzņemt un pārstrādāt SIA Riepu bloki Starta ielā Rīgā uzkrātās riepas, aģentūru LETA informēja E Daugava izpilddirektors Arnis Jumītis.

E Daugava rīcībā nav precīzas informācijas, cik daudz nolietoto riepu uzkrājusi SIA Riepu bloki, taču, atsaucoties uz publiski izskanējušu informāciju, Jumītis pauda, ka tās ir aptuveni 1000 tonnas. E Daugava ir gatava pārstrādāt šādu riepu apjomu, iesaistot pārstrādē ārvalstu partneri.

«SIA E Daugava nolietoto riepu pārstrādi veic pirolīzes iekārtā, kas ir vienīgā šāda veida iekārta Latvijā. Atbilstoši saņemtās atļaujas nosacījumiem, pašreiz gadā pirolīzes iekārtā atļauts pārstrādāt līdz 1500 tonnu nolietoto riepu,» informēja Jumītis, skaidrojot, ka uzņēmums drīkst veikt arī riepu smalcināšanu - līdz 4500 tonnām gadā. Uzņēmuma teritorijā atļauts uzglabāt līdz 6000 tonnām nolietoto riepu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas tiesa šodien pasludinājusi SIA «Riepu bloki» maksātnespēju, informēja tiesas pārstāve Velga Lūka.

Maksātnespējas pieteikumu bija iesniedzis pats uzņēmums, norādot, ka tam izveidojušies nodokļu parādi vairāk nekā 13 miljonu eiro apmērā, bet «Riepu bloku» pašu līdzekļi ir 22 700 eiro.

Tiesa par «Riepu bloku» maksātnespējas procesa administratoru iecēlusi Haraldu Velmeru.

Valsts vides dienests iepriekš pārtrauca līgumu ar uzņēmumu «Riepu bloki», kas Starta ielā, Rīgā, bija uzkrājis tonnām riepu, kā arī aprēķināja uzņēmumam sodu 12,9 miljonu eiro apmērā par videi kaitīgu preču atkritumu apsaimniekošanas sistēmas piemērošanu.

«Riepu bloku» pārstāvis Grūbe arī iepriekš sacīja, ka sākotnēji noteiktā soda nauda 1500 un 5000 eiro apmērā nepalīdzot risināt jautājumu, ko iesākt ar uzkrātajām riepām. Viņš arī uzsvēra, ka papildus piespiedu naudas piemērošanas gadījumā uzņēmums pieprasīs pasludināt maksātnespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziema šogad bija visai gara, pavasaris ir klāt, un pienācis laiks meklēt vasaras riepas. Izvēles iespēju ir daudz un dažādas, tāpēc šajā rakstā atradīsi noderīgu apkopojumu ar septiņiem riepu modeļiem, kurus augstu vērtē gan autovadītāji, gan eksperti!

Hankook Ventus Prime 3 K125 (biznesa klase)

Šīs vasaras riepas nodrošina lielisku sniegumu, pārvietojoties pa sausu ceļa segumu, savukārt slapjā laikā par ūdens novadīšanu parūpēsies plati drenāžas kanāli, bremzēšanas distanci samazinot par aptuveni astoņiem procentiem. Par saķeri bremzēšanas laikā rūpējas rievu šķautņu forma, kas palīdz izlīdzināt spiedienu kontakta vietā. VAI jeb vizuālo indikatoru sistēma, savukārt, ļauj redzēt nodiluma pakāpi, kā arī to, vai riepa nodilst vienmērīgi. Hankook Ventus Prime 3 K125 ir augsta Silica koncentrācija gumijas sastāvā, ka palīdz samazināt rites pretestību uz jebkādas ceļa virsmas, tajā pašā laikā uzlabojot rites īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Ziemas riepu deficīts - tās nav baumas

Normunds Avotiņš, 27.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riepu tirgū saglabājas deficīts, un šī tendence atstāj nopietnu iespaidu uz ziemas riepu pieejamību. Par to ir vienisprātis visi riepu tirgotāji. Galvenie iemesli ir divi – neparedzēti ātrā ekonomikas un globālā autotirgus atgūšanās pēc 2008. gada krīzes un riepu ražošanai nepieciešamā dabiskā kaučuka deficīts.

«Neviens nespēja prognozēt, ka pieprasījums pēc riepām atgriezīsies tik ātri,» atzīst SIA Latakko tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs, «2010. gadā riepu tirgus pasaulē bija 333,6 miljoni gabalu, par 29% vairāk kā 2009. Gadā un tikai pa 0,6% mazāk nekā 2007. Gadā pirms recesijas.» Tas nozīmē, ka riepu deficīts būs novērojams arī šoziem, un ražotāji spēs atgriezties pie pirmsrecesijas ražošanas jaudām tikai 2012. Gadā.

Deficīts mainījis arī pircēju ieradumus, saka SIA Atlas Motors direktors Pēteris Priede: «Ja agrāk pirmie ziemas riepu pircēji parādījās tikai oktobrī, tad tagad par tām sāka jautāt jau septembrī un pat augustā. Iemesls ir vienkāršs -baumas par deficītu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sezonālā auto riepu maiņa rada ne tikai «sastrēgumus» autoservisos, bet arī aktualizē jautājumu, vai valstiskā līmenī ir izdevies atrisināt jautājumus, kas saistīti ar nolietoto riepu izgāztuvēm, norāda Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācija (LRAA).

LRAA pērn novembrī sāka iniciatīvu «Riepa ar rītdienu», lai nodrošinātu ilgtspējīgu riepu apsaimniekošanas sistēmas darbību Latvijā, kas sniedz iespēju iedzīvotājiem nodot riepas to tirdzniecības vietās. Līdz šim iniciatīvai pievienojušies trīs riepu importētāji un 111 tirdzniecības vietas.

Pētījumi liecina, ka līdz 2018.gada beigām Latvijā bija uzkrātas jau aptuveni 100 tūkstoši tonnas nepārstrādātu riepu, tostarp ar tendenci apjomam palielināties, pauž asociācija.

Pašreiz Latvijā divās riepu pārstrādes rūpnīcās varot pārstrādāt kopā ap 15 tūkstošiem tonnu riepu gadā, kas ir līdzvērtīgs oficiāli tirgū novietotajam riepu apjomam. Taču Lietuvā notikušais riepu ugunsgrēks Alītā ietekmēs arī kopējo situāciju Baltijā, jo reģionā pieejamās pārstrādes jaudas ir samazinājušās.

Komentāri

Pievienot komentāru