Jaunākais izdevums

14 pazīstamu zīmolu ražotāju apģērbos atklātas videi un cilvēka veselībai bīstamas ķīmiskās vielas pēdas, otrdien paziņoja starptautiskā vides aizstāvju organizācija Greenpeace.

Visā pasaulē populāro zīmolu, piemēram, Adidas, Uniqlo, Calvin Klein, H&M, Abercrombie & Fitch, Lacoste, Converse un Ralph Lauren, ražoto apģērbu paraugi pierādīja, ka tie ir apstrādāti ar ķīmiskajām vielām nonilfenola etoksilātiem (NPE), teikts Greenpeace ziņojumā Dirty Laundry 2 (Netīrā veļa 2).

Greenpeace aktīviste Li Jifana skaidroja, ka NPE ir bieži rūpniecībā lietoti tīrīšanas līdzekļi, tostarp ražojot dabiskos un sintētiskos audumus. Ķīmisko vielu klātbūtne tika konstatēta divās trešdaļās no visiem paraugiem, kurus pētīja Greenpeace.

«NPE atdalās no nonilfenola, kam ir toksiskas, grūti sadalāmas un hormonus noārdošas īpašības,» Li teica žurnālistiem Pekinā.

«Tas imitē sieviešu hromosomas, ietekmē seksuālo attīstību un reproduktīvo sistēmu,» viņa klāstīja.

Greenpeace 18 valstīs visā pasaulē iegādājās 78 zīmolu apģērbus, no kuriem lielākā daļa ražota Ķīnā, Vjetnamā, Malaizijā un Filipīnās, un veica analīzes.

Pat nelielās devās tas rada lielus draudus videi un cilvēka veselībai, nonilfenola etoksilātu ietekmi skaidroja Greenpeace pārstāve, piebilstot, ka ķimikālijas nav tikai attīstības valstu, kurās apģērbus ražo, problēma.

Tā kā NPE izdalās arī apģērbus mazgājot, tie patiesībā nonāk arī valstīs, kur to lietošana ir aizliegta, viņa skaidroja.

Jaunākais pētījums publicēts tikai mēnesi pēc tam, kad Greenpeace publicēja pētījumu Dirty Laundry, kurā apsūdzēja pazīstamu zīmolu apģērbu ražotājus par Ķīnas lielāko upju piesārņošanu ar ķīmiskajiem atkritumiem.

Pēc publikācijas vairāku zīmolu ražotāji, piemēram, Puma un Nike, solīja līdz 2020.gadam samazināt toksisko ķimikāliju izmantošanu ražošanas procesā, atklāja Li.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Greenpeace: IT gigantu mākoņi ir «netīri»

Jānis Rancāns, 18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizstāvju organizācija Greenpeace apsūdzējusi lielākās pasaules IT kompānijas «netīru» resursu izmantošanā, lai nodrošinātu mākoņskaitļošanas pakalpojumus.

Organizācijas pētījumā «How Clean is Your Cloud» Apple, Microsoft, IBM, Amazon un Twitter atzīmētas kā kompānijas, kuras mākoņskaitļošanu uztur ar «netīriem» resursiem – izmantojot ogles savu datu centru darbības nodrošināšanai.

«Apple mākoņskaitļošanas pakalpojuma nodrošināšanai izmanto «netīru» enerģiju, galvenokārt ogles,» norāda Greanpeace. «Tā noteikti nav lieta, kuru jūs sagaidat no kompānijas, kas aicina mūs domāt savādāk.»

Savukārt tehnoloģiju milži Facebook, Google un Yahoo esot nozares līderi atjaunojamo energoresursu izmantošanā. Tā, piemēram, sociālais tīkls Facebook Zviedrijā ceļot datu centru, kurā 100% patērētās enerģijas nāks no atkārtoti izmantojamiem dabas resursiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Greenpeace: videi draudzīgākā kompānija ir HP, nedraudzīgākā - RIM

Jānis Rancāns, 10.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgākās elektrotehnikas kompānijas ir Hewlett – Packard (HP), Dell un Nokia, secinājusi vides aizstāvju organizācija Greenpeace, kas izveidojusi sarakstu ar videi draudzīgākajiem un nedraudzīgākajiem uzņēmumiem.

HP vides aizstāvju 2011. gada novembra reitingā Greenpeace Guide to Greener Electronics saņēmuši 5,9 punktus, Dell – 5,1 punktu un Nokia – 4,9 punktus no desmit iespējamajiem punktiem. Iepriekšējo gadu laikā Nokia atradās šī saraksta galvgalī, taču tagad ir piedzīvojusi kritumu uz trešo vietu.

Greenpeace norāda, ka kompānijas HP un Dell spējušas nodrošināt videi draudzīgu piegādes ķēdi, kā arī samazinājušas kaitīgos izmešus ražošanas procesā. Kompānija Dell aizvadītā gada pētījumā bija iekļuvusi desmitajā vietā, bet gada laikā piedzīvojusi «dramatisku lēcienu uz priekšu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas galvaspilsētā Maskavā policija aizturējusi desmit vides aizstāvju organizācijas Greenpeace aktīvistus, kas tērpušies leduslāču kostīmos protestēja pie enerģētikas milža Gazprom galvenās ēkas.

Aktīvisti aicināja Krievijas kompāniju pārtraukt naftas ieguvi Arktikā un nobloķēja ceļu, kas ved uz Gazprom ēku. Lāča kostīmos tērpušies Greenpeace biedri Gazprom ēkas priekšā izkaisīja mākslīgu sniegu un tajā viļājās.

Kaimiņvalsts likumsargi protestētājus aizgādājusi uz policijas iecirkni, kur viņiem, iespējams, tiks izvirzītas apsūdzības sabiedriskās kārtības graušanā.

Db.lv jau vēstīja, ka Greenpeace aktīvisti augustā sarīkoja protesta akcijas pie Gazprom naftas platformas Pečoru jūrā, Krievijas ziemeļu daļā.

Greenpeace aktīvisti uzrāpās naftas platformā, kur atritināja lielu plakātu, kurā brīdināja par ekoloģisku katastrofu, kā arī pieķēdējās pie platformas enkuriem. Organizācija tādējādi protestēja pret Gazprom plāniem Arktikā iegūt naftu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku lielu apģērbu zīmolu piegādātāji piesārņo Ķīnas upes ar bīstamām ķīmiskām vielām, atsaucoties uz Greenpeace, ziņo BBC.

Jauns vides aizsardzības grupas ziņojums rada jautājumus par tādiem uzņēmumiem kā Adidas, Abercrombie & Fitch un H&M.

Greenpeace apgalvo, ka tie gūst labumu no Ķīnas paviršajiem vides aizsardzības noteikumiem.

Grupa aicina kompānijas pārliecināties, ka to produkti nerada kaitējumu videi un sabiedrības veselībai.

Starp atrastajām ķimikālijām esot nonilfenoli, alkilfenoli un perfluorētās ķīmiskās vielas.

Alkilfenoli un dažas perfluorētās ķīmiskās vielas Eiropas Savienībā ir aizliegtas, bet joprojām tiek plaši izmantotas tekstilrūpniecībā tādās attīstības valstīs kā Ķīna. Ķimikālijām ir hormonus graujošas īpašības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības organizācijas Greenpeace aktīvisti sarīkojuši protesta akcijas pie Krievijas enerģētikas giganta Gazprom naftas platformas Pečoru jūrā, valsts ziemeļu daļā.

Greenpeace aktīvisti uzrāpās naftas platformā, kur atritināja lielu plakātu, kurā brīdināja par ekoloģisku katastrofu, kā arī pieķēdējās pie platformas enkuriem. Organizācija tādējādi protestēja pret Gazprom plāniem Arktikā iegūt naftu.

Aktīvisti savu uzmanību pievērsa Priražlomnajas naftas platformai, kas ir pirmā Arktikas klases, ledus izturīga naftas ieguves platforma pasaulē. Tiek paredzēts, ka 2013. gadā naftas platforma uzsāks darbu, tādējādi aizsākot naftas ieguvi Arktikā.

Greenpeace aktīvisti uzskata, ka Gazprom nav gatavs situācijām, kad izcelsies naftas noplūde, kas būs jāierobežo. Organizācija akcijas pret Gazprom uzsāka aizvadītajā piektdienā. Kopumā tās ilga piecas dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple lēmums par ASV Vides aizsardzības aģentūras bijušās vadītājas Līsas Džeksones (Lisa Jackson) nolīgšanu darbam ar kompānijas ekoloģijas iniciatīvām ir drosmīgs solis, kas palīdzēs uzlabot tehnoloģiju milža vides aizsardzības centienus, pavēstījusi organizācija Greenpeace.

«Pieņemot darbā Līsu Džeksoni, kas sevi jau ir pierādījusi, cīnoties ar toksiskajiem atkritumiem un problēmām, kuras saistītas ar fosilā kurināmā izmantošanu, Apple ir spērusi drosmīgu soli, lai stātos pretim saviem lielākajiem izaicinājumiem,» sacīja vides aktīvistu kustības analītiķis Gerijs Kuks (Gary Coock).

Greenpeace arī norāda, ka L. Džeksone kompāniju Apple var padarīt par nozares «zaļo» līderi, kā arī izmantot tehnoloģiju milža ietekmi, lai arī citas kompānijas īstenotu nepieciešamas reformas.

Aizvadītajā gadā Greenpeace vērsa asu kritiku pret Apple, uzsverot, ka kompānija videi draudzīgas enerģijas izmantošanā ir atpalikusi no tādiem nozares pārstāvjiem kā Facebook un Google.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Rada fotogēniskus bērnu apģērbus

Monta Šķupele, 14.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mamma un meita Saldū radījušas zīmolu "PataTaTa", kas piedāvā bērnu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Ideja par zīmolu radusies 2016. gadā, taču uzņēmumu dibināts 2019. gadā. Biznesa ideja par pašu radītu produkciju galvenokārt radās darba vietas izveides dēļ. Daiga Nagle, kas uzņēmumā atbild par ražošanas procesu, bija nonākusi situācijā, kad savas darba gaitas pavadīja Rīgā ar labu atalgojumu, taču ļoti vēlējās atgriezties savā dzimtajā pusē Saldū, kur apģērbu tehnologa amats nebija tik labi novērtēts atalgojumā. Tāpēc nāca ideja radīt uzņēmumu sev, jo uzkrātās zināšanas vairāk nekā 30 gadu laikā bija pietiekamas, lai spētu nodrošināt kvalitatīvu produktu izstrādi.

D.Naglei pievienojās meita Renāte Bērante, kas ar savām zināšanām un iegūto izglītību uzņēmumā nodrošina kā iekšējo, tā arī ārējo komunikāciju un mārketingu, atbildot par pārdošanu. Produktu kategorija - bērnu apģērbs radās, jo tika saskatīta problēma bērnu svētku apģērbu kategorijas piedāvājumā. Izpētot tirgu, abas saprata, ka spēs radīt unikālu piedāvājumu - dabīgu un bērniem atbilstošu materiālu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aktīvistu organizācija Greenpeace nākusi klajā ar jaunu, Vācijā būvētu «ieroci», kas tiks izmantots tās cīņā, aizstāvot vidi - 23 miljonus eiro vērtu kuģi ar nosaukumu Rainbow Warrior III, vēsta thelocal.de.

Oriģinālo Rainbow Warrior, pārveidotu zvejas traleri, organizācijai mēģinot pārtraukt kodolizmēģinājumus Klusajā okeānā, 1985.gadā Jaunzēlandē noslīcināja Francijas aģenti.

Otrais Rainbow Warrior ir vairāk nekā 50 gadus vecs un pēc daudzajām kampaņām pret, piemēram, kodolizmēģinājumiem, pārzveju un nelikumīgu mežizstrādi, «devies pensijā», informē Greenpeace.

Rainbow Warrior III esot 58 metrus garš, un ir pirmais, kas būvēts no nulles.

Ar elektromotoru kuģis varot sasniegt ātrumu 18 km/h, bet ar dīzeļa dzinēju - 28 km/h.

Bez piegādēm no ārpuses tas varot izmitināt 33 cilvēku komandu četras nedēļas, tam ir arī helikopteru nolaišanās vieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts ar foto - Greenpeace aktīvistes «ieņēmušas» Londonas The Shard

Lelde Petrāne, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešas vides aizstāvju grupas Greenpeace aktīvistes cenšas uzrāpties Rietumeiropā augstākajā celtnē The Shard, protestējot pret naftas un gāzes ieguvi Arktikā, vēsta Guardian.

The Shard atrodas Londonas centrālajā daļā.

Aktīvistes savu kāpienu sāka agri no rīta, un sākotnēji tika ziņots vien par sešām sievietēm, kuras mēģina «iekarot» augstceltni.

Taču Greenpeace savā Twitter kontā ievietojusi fotogrāfiju, kurā redzamas visas sešas sievietes - Sabīne, Sandra, Viktorija, Ali, Viola un Līsbeta - pirms došanās augšup. Organizācija arī publiskojusi Viktorijas sacīto, kurā viņa skaidro savu motivāciju, un veikusi citus paziņojumus, kas saistīti ar šo aktivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Rūpnīcas Ķīnā iepludina atmosfērā ozona slāni noārdošu ķimikāliju

LETA--DPA, 23.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpnīcas Ķīnas ziemeļaustrumos iepludinājušas atmosfērā ievērojamus apjomus ozona slāni noārdošu aizliegtu ķimikāliju, pārkāpjot globālo aizliegumu, noskaidrojuši zinātnieki.

Kopš 2013.gada aizliegtā trihlorfluormetāna (CFC-11) emisija no Ķīnas ziemeļaustrumiem palielinājusies par 7000 tonnu gadā, teikts žurnālā «Nature» publicētajā pētījumā.

CFC-11 atmosfērā stabili samazinājies no 2002.gada līdz 2012.gadam, bet pēc tam šis process palēninājies par 50%, kas lika domāt par jaunu, nereģistrētu CFC-11 avotu, pagājušajā gadā paziņoja ASV Nacionālās okeānu un atmosfēras pārvaldes (NOAA) zinātnieki.

Liecības norādīja uz pieaugošu CFC-11 emisiju no Austrumāzijas pēc 2013.gada, taču tagad zinātniekiem izdevies noskaidrot precīzu emisijas avota atrašanās vietu - tas ir reģions ap Šaņdunas un Hebei provincēm.

70.gados zinātnieki pierādīja, pārmērīgu ozona noārdīšanos veicina rūpnieciskās ķimikālijas hlorfluoroglekļa savienojumi (CFC), kuras izmanto lielākoties ledusskapju un aerosolu ražošanā. Pēc cauruma izveidošanās ozona slānī virs Antarktīdas pasaules valstis 1987.gadā noslēdza Monreālas protokolu, kas aizliedz ozona slāni noārdošo vielu ražošanu, pēc kā emisijas apjomi saruka un ozona slāņa caurums sāka samazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noskaidroti Latvijā un Baltijā mīlētākie zīmoli

Nozare.lv, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, informē zīmolu topa veidotāji DDB Consulting.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Nokia, trešajā - Skype. Topa ceturtajā vietā ierindojies zīmols Swedbank, piektajā - Maxima, sestajā - Facebook, septītajā - TV3.

Baltijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz YouTube, Raffaello un Fairy, kas attiecīgi ierindojās astotajā, devītajā un desmitajā vietā.

Zīmols Google ir arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta augšgalā. Arī pagājušajā gadā Google bija šī topa pirmajā vietā.

Salīdzinājumā ar pagājušo gadu savas pozīcijas Latvijas mīlētāko zīmolu topā nav mainījis arī Inbox, kas ierindojas otrajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas «mīlētākie» zīmoli - Google, Inbox un Nokia

LETA, 17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots mīlētāko zīmolu topa veidotāja, aģentūras DDB Latvija veidotā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Inbox, trešajā - Nokia. Topa ceturtajā vietā ir Skype, piektajā vietā ir ierindojies zīmols Draugiem.lv, sestajā - Swedbank, septītajā - Maxima, astotajā - Rimi, devītajā - zīmols Laima. Latvijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz zīmols Provansas Francis.

Zīmols Google Latvijas mīlētāko zīmolu top10 pirmajā vietā ir ierindojies jau ceturto gadu.

Vēl bez Latvijas top10 šodien tika nosaukti arī par labākajiem atzītie zīmoli sešās kategorijās - unikālākais zīmols, kvalitatīvākais zīmols, izdevīgākais zīmols, augošākais zīmols, zīmols ar potenciālu, ietekmīgākais zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots kompāniju DDB Consulting, Gfk Custom Research Baltic, PHD Latvia un Kapitāls kopīgi veidotajā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Otrs mīlētākais zīmols Latvijā ir Inbox, bet trešais - Swedbank. Top10 ceturto vietu ieņem Youtube, piekto - Rimi, sestajā vietā ierindojas Facebook, septītajā - Lattelecom, astotajā vietā ir Skype, devītajā vietā Maxima, bet Top10 noslēdz Depo.

Par 2015.gada unikālāko zīmolu atzīts Rīgas Melnais balzams, kvalitatīvākā zīmola statusā ir Nike, savukārt kā izdevīgākais zīmols ir noteikts Supernetto.

Žurnāla Kapitāls īpašā balva - Straujāk augošākais zīmols - tika piešķirta Statoil, pētījumu aģentūras GfK speciālbalvu - Zīmols ar potenciālu - ieguva Latvijas Televīzijas 1.kanāls, bet PHD Latvija drosmīgākā zīmola statuss tika piešķirts Amoralle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Bīstamības dēļ no tirdzniecības liek atsaukt Canpol Babies zīdaiņu knupīšus

Zane Atlāce - Bistere, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) ir uzdevis atsaukt no tirdzniecības Canpol Babies lateksa zīdaiņu knupīšus, jo tajos konstatēta paaugstināta N-nitrozējamo vielu migrācija. Šīs ķīmiskās vielas ir toksiskas un var apdraudēt cilvēku veselību, informē PVD pārstāve Ilze Meistere.

Toksiskās vielas konstatētas Canpol Babies lateksa knupīšos 12m+, kas tiek tirgoti iepakojumā pa divi. Informācija uz iepakojuma: ražots Vācijā, svītru kods 5903407231037, Cat no 23/103, CODE 0170614 (partijas kods), derīguma termiņš 2019.06. Knupīšu izplatītājs Latvijā ir SIA KOTRYNA.

PVD aicina patērētājus, kuri ir iegādājušies Canpol Babies lateksa knupīšus laika periodā no 2017. gada jūnija, pārtraukt to lietošanu.

Knupīšu izplatītājs SIA KOTRYNA brīvprātīgi apņēmies izņemt no tirdzniecības visas 2017. gadā saņemto Canpol Babies lateksa zīdaiņu knupīšu partijas ar iepriekš minēto svītru kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitiem Greenpeace aktīvistu, kuri ģērbušies kā polārlāči, «uzbrukuši» Skotijas uzņēmumam, kas iesaistīts naftas izpētē Arktikā, ziņo BBC.

Saskaņā ar Greenpeace sniegto informāciju aptuveni piecdesmit aktīvisti iebarikādējušies Cairn Energy birojos Edinburgā.

Viņi pieprasa, lai kompānija publicētu detalizētu informāciju par to, kā tā varētu reaģēt uz naftas noplūdi.

Cairn jūlijā paziņoja, ka sākusi urbšanu pie Grenlandes krastiem.

Pēdējos mēnešos organizācijas aktīvisti protestējuši vairākkārt, apgalvojot, ka Cairn nav izdevies izskaidrot, kā tā rīkotos, ja notiktu līdzīga katastrofa kā tad, kad eksplodēja kompānijas BP platforma Meksikas līcī.

Vides aktīvisti apgalvo, ka naftas kompānija atsakās sniegt viņu prasīto informāciju, jo apzinās, ka jebkura naftas noplūde šajā trauslajā vidē radīs novēršamas sekas. Taču «polārlāči» neatstāšot Cairn birojus, kamēr prasītā informācija netiks sniegta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabas aizstāvju organizācija Greenpeace trešdien nākusi klajā ar apgalvojumu - tās rīcībā ir pierādījumi, ka slaveno Bārbijas leļļu iepakojums tiek izgatavots no materiāliem, kurus iegūst, izcērtot lietusmežus Indonēzijā, vēsta Reuters.

Greenpeace aktīvisti apsūdz tādas kompānijas kā Mattel un Walt Disney Co lietusmežu straujās izciršanas veicināšanā Indonēzijā. Lai pret to protestētu organizācijas aktīvisti ceturtdien Losandželosā bija sarīkojuši demonstrāciju pie Bārbiju ražotājas - kompānijas Mattel galvenā biroja.

Vides aizstāvji bija tērpušies kā Bārbijas partneris Kens un izkarinājuši lielu plakātu, kurā bija attēlots Kens un rakstīts: «Bārbij, viss ir beidzies. Es nesatiekos ar meitenēm, kas iznīcina mežus.»

«Bārbija iznīcina lietusmežus un izraisa apdraudēto sugu bojāeju,» skaidro Bustars Maitars, Indonēzijas lietusmežu glābšanas kampaņas organizētājs. «Kompānijai Mattel jāpārtrauc ražot pasaules populārākās rotaļlietas iesaiņojums, graujot lietusmežus.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu zīmolu eksperts Eds Vils intervijā laikrakstam Diena stāsta par zīmolu spēku un kā tos var izmantoto valstis, arī Latvija.

Latvijā viesojaties saistībā ar šobrīd notiekošajiem Britu nedēļas pasākumiem. Kā jums šķiet, vai valstīm nepieciešams savs zīmols? Piemēram, Latvija ilgstoši tādu meklē. Par tādu mēģināja kļūt sauklis «Zeme, kas dzied».

Valsts ir ļoti komplekss un sarežģīts veidojums - tā ir daba, cilvēki, kultūras mantojums, tradīcijas, ekonomika. Tā ka valstij ir daudz iespēju radīt savu zīmolu un uzvesties atbilstoši tam. Piemēram, Lielbritānijas iedzīvotāji zina samērā maz par Latviju, ja nu vienīgi kaut ko Eirovīzijas kontekstā. Līdz ar to jums ir lieliska iespēja šo tukšumu aizpildīt ar savu stāstu, savu zīmolu. Radīt īsceļu cilvēkiem, kuriem nav laika iedziļināties, veidot priekšstatu par valsts personību, tās vērtībām, to, par ko tā iestājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumu konkursā Start Tel Aviv 2017 Latvijā uzvar Alina, kam būs iespēja sevi parādīt inovāciju festivālā DLD Telavivā un iepazīties ar Izraēlas jaunuzņēmumu ekosistēmu šī gada septembrī

DB jau rakstīja, ka Alina ražo un pārdod māla piedevas būvmateriālu ražotājiem ilgtspējīgu, videi un cilvēku veselībai draudzīgu būvmateriālu ražošanai. Šis produkts primāri radīts krāsu ražotājiem. Izmantojot Alina māla piedevas, iespējams aizstāt toksiskas ķimikālijas un smagos metālus, ko pašreiz izmanto būvmateriālu ražošanā, lai paildzinātu būvmateriāla mūžu un aizsargātu to no ultravioletā starojuma. Būvniecībā izmatotie toksiskie materiāli būtiski piesārņo iekštelpu vidi, kas ir divas līdz piecas reizes kaitīgāka par ārtelpām, un Pasaules veselības organizācija atzīst, ka 3% no pasaules slimību sloga rodas no tosikā iekštelpu piesārņojuma, kas ir Alina dzinējspēks inovatīvā materiāla izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Alina piesaista sēklas investīciju 550 tūkstošu eiro apmērā

Anda Asere, 22.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovatīvu māla piedevu ražotājs Alina piesaistījis sēklas investīciju no vairākiem privātiem biznesa eņģeļiem, izveidojot biznesa eņģeļu sindikātu, kurā vadošie investori ir Džerijs Virts (Jerry Wirth) un Deivids Derouss (David DeRousse)

«Investīcijas mērķis ir finansēt demo ražotnes izveidi, kuras kopējā kapacitāte būs līdz 40 tonnām gadā, atbalstīt produkta pārdošanas aktivitātes, kā arī turpināt testēšanu un izpētes darbu ar potenciāliem klientiem,» teic Solvita Kostjukova, SIA Alina līdzīpašniece un vadītāja. Ierobežota apjoma demo ražotnes izveide esot īpaši svarīgs uzdevums, jo uzņēmums vēlas ražot savu produkciju, izmantojot ārpakalpojuma partnerus, bet tas nav iespējams, kamēr nav definēts un pilnībā pārbaudīts ražošanas process. Šī sēklas investīcija palīdzēs uzņēmumam ieiet Eiropas tirgū un izveidot partnerības, kas svarīgas biznesa mērogošanai nākotnē.

«Šis uzņēmumam ir bijis aktīvs gads un esam sasnieguši biznesa attīstībai svarīgus mērķus. Mūsu uzņēmuma attīstība nebija iespējama bez intelektuālā īpašuma aizsardzības. Šogad saņēmām apstiprinājumu, ka mūsu iesniegtais produkta patents ir novērtēts pozitīvi un nepastāv šķēršļu patentēšanai pasaules mērogā. Esam uzsākuši produkta virzīšanu tirgū, kas rezultējies noslēgtos līgumos ar vairāk nekā desmit krāsu ražotājiem Eiropā, kā rezultātā ir uzsākti testi par Alina produktu izmantošanu krāsu produktu ražošanā,» teic Dāvids Štēbelis, SIA Alina līdzīpašnieks. S.Kostjukova piebilst, ka uzņēmums ir ieguvis nozīmīgu atbalstu un finansējumu no Viedo materiālu un tehnoloģiju kompetences centra, lai finansētu produkta izpēti un attīstību. Tāpat Alina šogad tika nominēta Eiropas inovāciju un tehnoloģiju institūta balvai EIT Innovation awards, kas izceļ inovatīvus uzņēmumus ar mērķi mainīt nākotni. Tas ir augsts novērtējums ne tikai Eiropas, bet arī pasaules mērogā. «Mēs esam uzlikuši Latviju uz inovāciju kartes – citu uzņēmumu no Latvijas šajā konkursā nebija,» saka S. Kostjukova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Samazina krāsu radīto toksiskumu

Anda Asere, 20.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Alina gatavo un pārdod māla piedevas ilgtspējīgu, videi un cilvēku veselībai draudzīgu būvmateriālu ražošanai; produkts primāri radīts krāsu industrijai, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Izmantojot Alina māla piedevas, iespējams aizstāt toksiskas ķimikālijas un smagos metālus, ko pašreiz izmanto būvmateriālu ražošanā, lai paildzinātu to mūžu un aizsargātu no ultravioletā starojuma.

«Mūsu pirmais produkts ir Alina Life. Tā ir organomālu kompozīcija, kas vienlaikus ir gan jauns materiāls, gan izejviela, uz kā bāzes veidot jaunas krāsu formulācijas,» stāsta Solvita Kostjukova, SIA Alina līdzīpašniece. Uzņēmuma fokuss šobrīd ir ekomateriāli, kas domāti koksnes apstrādei, jo tie ir paši neaizsargātākie, jutīgākie pret vidi, ultravioleto starojumu.

Kopš DB pirms teju diviem gadiem rakstīja par Alina, uzņēmums ir saņēmis ilgtspējīgas būvniecības balvu Dānijā, kas, iespējams, pavērs durvis sadarbībai ar klientiem un sadarbības partneriem tur. Tāpat uzņēmums startējis divos akseleratoros – Plug and Play Kalifornijā un Accelerace Dānijā. Pretēji IT jaunuzņēmumiem, kas parasti ieliek somā datoru un uz akselerācijas programmas darbības laiku pārceļas uz konkrēto vietu, Alina gadījumā programma lielākoties bija virtuāla. «Kompānijas, kas ir bāzētas zinātnē, nevar tik viegli pārcelties, jo visa izpēte un pētniecība un sadarbības partneri paliek mājās,» skaidro Solvita. Uzņēmuma lielākā motivācija dalībai akseleratorā bija iespēja piekļūt lielajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otro gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu Latvijā atzīts Google. Otrajā vietā šogad ierindojies zīmols Inbox.lv, bet trešajā vietā - Maxima.

Uz ceturto vietu šogad noslīdējis zīmols Nokia, savukārt piektajā vietā ierindojies zīmols Laima, kas pērn atradās 12.pozīcijā. Sestais mīlētākais zīmols šogad ir Rimi, septītais - Swedbank, astotais - Draugiem.lv, paziņoja Latvijas mīlētāko zīmolu topa veidotāji - reklāmas aģentūra DDB, žurnāls Kapitāls un pētījumu aģentūra TNS Latvia.

Devītajā vietā ierindojies vēl viens topa desmitnieka jaunpienācējs - TV3, bet desmitais mīlētākais zīmols šogad ir Latvijas Mobilais telefons.

2010.gadā Latvijas mīlētākie zīmoli bija Google, Nokia, Inbox, Visa, Swedbank, Maxima, Rimi, Draugiem.lv, Latvijas Mobilais telefons un Depo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptiekas zīmola ierindošanās Mīlētāko zīmolu topa galvgalī ir īstens novērtējums farmaceita darbam. Ar strauju lēcienu no 92. uz 39. vietu Mīlētāko zīmolu topā Mēness aptieka 2018. gadā ir atzīta par Latvijas farmācijas nozares Mīlētāko zīmolu. Līdztekus priekam par panākto tas apliecina, cik sabiedrībā vajadzīgi un augstu tiek novērtēti aptiekā sniegtie pakalpojumi.

Latvijas mīlētāko zīmolu topa pamatā ir pētījums, kas tiek veikts pēc starptautiski radītas un vietēji adaptētas DDB Brand Capital zīmolu izpētes metodoloģijas, ko pielieto 30 pasaules valstīs. Nokļūšana šajā topā ikvienam uzņēmumam ir nozīmīgs patērētāju viedokļa barometrs, kas ļauj objektīvi novērtēt līdzšinējo darbu un izdarīt secinājumus, attīstot nākotnes stratēģiju.

Lielisks darba novērtējums

„Uzņēmumam, kas aizvien strādājis ar galveno mērķi dažādot savus pakalpojumus, pilnveidot apkalpošanas kvalitāti un kļūt par īstenu palīgu savam klientiem, nokļūšana Mīlētāko zīmolu topa augstajā vietā ir labākais darba novērtējums. Tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizos akcentus, un ir stimuls iesākto turpināt,” atzīst AS „Sentor Farm aptiekas” valdes loceklis un mazumtirdzniecības direktors Ivo Velde. Fakts, ka esam mīlētākais zīmols Latvijas farmācijas nozarē, apliecina mūsu darba virziena pareizību,” viņš atzīst, akcentējot, ka pirmkārt augstā pozīcija Mīlētāko zīmolu topā ir paldies katram farmaceitam, katras aptiekas vadītājam un uzņēmuma vadības komandai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zimbabves galvaspilsētā Hararē otrdien apturēta dzeramā ūdens padeve, jo ārvalstu valūtas trūkuma dēļ varasiestādēm nav līdzekļu, lai iepirktu ūdensapgādes sistēmai nepieciešamās ķimikālijas, pavēstīja amatpersonas.

«Inflācijas un valūtas svārstību dēļ mēs esam izsmēluši ūdens budžetu,» sacīja Harares pašvaldības pārstāvis sakariem ar presi Maikls Čideme.

Galvaspilsētas trūcīgajos rajonos iedzīvotāji ūdeni iegūst upēs un akās, raisot bažas par holēras un citu slimību, kas izplatās ar ūdeni, uzliesmojumu.

Ūdensapgādes un kanalizācijas problēmu dēļ Zimbabve pērn pieredzēja vienu no smagākajiem holēras uzliesmojumiem aizvadītajā desmitgadē. 2008.gadā ar holēru nomira vairāk nekā 5000 cilvēku.

Čideme pauda cerību, ka varasiestādēm izdosies saņemt ķimikālijas šonedēļ, vienlaikus atzīstot, ka «nav pārliecināts, cik ilgam laikam ar to būs līdzēts».

Zimbabve jau vairākus gadus atrodas uz infrastruktūras sabrukuma sliekšņa, un aptuveni pieci miljoni iedzīvotāju ir atkarīgi no palīdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pārtikas ražotāju zīmoli ir spēcīgi Baltijā, citās bijušās Padomju savienības valstīs, un tas ir placdarms globālu zīmolu veidošanai. Šajos tirgos Latvija kā izcelsmes valsts asociējas ar augstu kvalitāti, skaidro DNB bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš.

Tādi faktori kā nepietiekami ekonomikas attīstības tempi, ārvalstu investīciju ieplūde, spēja radīt inovatīvus produktus globālam tirgum nepieciešamajā kvalitātē un kvantitātē līdz šim nav veicinājuši globāli lielu uzņēmumu izveidi. Turklāt krīzē arī Latvijas pārtikas nozares ražotāji pieredzējusi krasu apgrozījuma kritumu. Ir notikušas patēriņa izmaiņas lētāku produktu virzienā, tomēr nozare sekmīgi ir atguvusies no krīzes un apgrozījums jau ir sasniedzis 90% no pirmskrīzes vērtības. Kā liecina Zemkopības ministrijas Tirgus un tiešā atbalsta departamenta informācija, nozares realizācijas vērtība laika posmā līdz 2008. gadam pieauga līdz 1079,7 miljoniem latu, krīzes rezultātā 2010.gada tā bija samazinājusies līdz 877,7 miljoni latu, bet 2011.gadā jau bija vērojams pieaugums līdz 959,6 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājusies tekstila rūpnīcu Vācijā, Latvijas ražotāja Lauma Fabrics cer vienlaikus rietumos iegūt elitāro veļas zīmolu pasūtījumus.

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība Lauma Fabrics beidzot publiski apstiprinājusi pērn rudenī noslēgto darījumu par 100% kapitāldaļu iegādi Vācijas tekstila ražošanas uzņēmumā Elastic Textile Europe GmbH, kas ir viens no vadošajiem elastīgo materiālu ražotājiem Eiropā. Saglabājot pasaulē pazīstamu zīmolu ar pusgadsimtu ilgu vēsturi Elastic, izveidots jauns uzņēmums LE Textile.

Arī Elastic Textile Europe saistītajā uzņēmumā Elastic & Weskott Latvijas ražotājs ieguvis 51% kapitāla. Darījuma, kas ilga visu pagājušo gadu, rezultātā Vācijā izveidota jauna Latvijas kapitāla sabiedrība ar ierobežotu atbildību LE Textile. Vācijas uzņēmums turpina pārstāvēt zīmolu Elastic, kas tirgū pazīstams jau kopš 1958. gada. Uzņēmumi Latvijā un Vācijā strādā pēc stratēģiskās alianses principa, un sadarbības rezultātā Lauma Fabrics cer iegūt vairāk klientu rietumu tirgū, jaunas zināšanas un papildu ražošanas apjomus, DB atklāj SIA Lauma Fabrics valdes loceklis Edijs Egliņš, kurš mātesuzņēmuma vārdā pārrauga arī LE Textile. Līdz ar jauna uzņēmuma iegādi arī Lauma Fabrics veiktas izmaiņas vadības komandā – kopš 2013. gada septembra uzņēmuma valdes priekšsēdētājs ir Indreks Rahumā, valdes locekļi ir Edijs Egliņš un Tatjana Tužilkina.

Komentāri

Pievienot komentāru