Jaunākais izdevums

Francijas autobūves uzņēmums «Groupe PSA», kam pieder «Peugeot», «Citroen», «Opel», «Vauxhall» un DS zīmoli, līdz 2025.gadam tirgū laidīs visu modeļu elektriskās versijas, paziņojis kompānijas vadītājs Karloss Tavaress.

Tavaress norāda, ka «Groupe PSA» līdz 2025.gadam kļūs par «100% elektrificētu uzņēmumu», kas nozīmē, ka visi automobiļi būs pieejami kā hibrīda vai pilnībā elektriski modeļi.

Līdz šim uzņēmums bija apņēmies līdz 2023.gadam piedāvāt elektriskos modeļus 80% pieejamo automobiļu.

Portāls «Automotive News», atsaucoties uz Tavaresa teikto, ziņo, ka «Groupe PSA» septiņu gadu laikā piedāvās 40 hibrīda vai pilnībā elektriskus modeļus.

Tāpat Tavaress paziņojis, ka kompānija pēc vairāk nekā 20 gadu prombūtnes plāno atgriezties ASV tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Opel» prezentējis plānu sava finansiālā stāvokļa uzlabošanai, kas paredz 2020.gadā atgriezties pie peļņas gūšanas, pateicoties ietaupījumiem, kurus jaunais īpašnieks - Francijas autoražotājs «Groupe PSA» - palīdzēs sasniegt bez nepieciešamības slēgt rūpnīcas vai likvidēt darba vietas.

PSA šā gada augustā iegādājās ASV autoražotāja «General Motors» Eiropas struktūrvienību, kurā ietilpst «Opel» un «Vauxhall» zīmoli, ar cerībām atdzīvināt uzņēmumu, kas peļņu nav guvis jau kopš 1999.gada.

Ceturtdien prezentētais plāns ievērojami balstās uz PSA tehnoloģiju izmantošanu un atsevišķu darbību apvienošanu, lai sasniegtu ietaupījumus, kas līdz 2020.gadam veidos 1,1 miljardu eiro, bet līdz 2026.gadam - 1,7 miljardus eiro.

Divas PSA automašīnu platformas paredzēts drīzumā ieviest «Opel» un «Vauxhall» ražotnēs, lai paātrinātu pāreju uz PSA dzinēju un transmisiju izmantošanu. Kopumā «Opel» plāno līdz 2024.gadam samazināt vieglajiem automobiļiem izmantoto platformu skaitu no šobrīd deviņām līdz divām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmeklētāji uzskata, ka Francijas autobūves kompānija Groupe PSA tīšuprāt ražojusi dīzeļautomašīnas, kas nav spējušas izturēt kaitīgo izmešu pārbaudījumus, piektdien vēsta laikraksts Le Monde.

Francijas patērētāju lietu un krāpšanas apkarošanas biroja DGCCRF izmeklētāji ir pārliecināti, ka uzņēmumam bijusi globāla stratēģija, lai ražotu kaitīgo izmešu prasībām neatbilstošus dzinējus un tad tos pārdotu, ziņo laikraksts.

PSA nekavējoties šīs laikrakstā izvirzītās apsūdzības noraidījusi.

DGCCRF konstatējusi, ka PSA Francijā laika periodā no 2009.gada septembra līdz 2015.gada septembrim pārdevusi 1,9 miljonus automobiļu, kas aprīkoti ar neatbilstošiem dīzeļdzinējiem.

Le Monde raksta, ka autoražotājam varētu draudēt naudassods piecu miljardu eiro apmērā.

PSA ražo Peugeot un Citroen zīmolu automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas autoražotājs «Vauxhall», ko šā gada vasarā pārņēma Francijas autobūves uzņēmums «Groupe PSA», līdz gada beigām vienā no rūpnīcām plāno likvidēt 400 darbvietas, paziņojis PSA preses pārstāvis.

Paredzētā darba vietu likvidēšana Elsmīrportas rūpnīcā Anglijas ziemeļrietumos tiek skaidrota ar sarežģītajiem apstākļiem Eiropas tirgū un vieglo automašīnu tirdzniecības apjoma kritumu.

Kā vēstīts, PSA šā gada augustā iegādājās ASV autoražotāja «General Motors» Eiropas struktūrvienību, kurā ietilpst «Opel» un «Vauxhall» zīmoli, tādējādi tam kļūstot par Eiropā otru lielāko autoražotāju.

Šis pārņemšanas darījums vienlaikus raisīja bažas par iespējamu darbvietu likvidēšanu Lielbritānijā, kur «Vauxhall» tieši nodarbina aptuveni 5000 cilvēku, vairums no kuriem strādā divās rūpnīcās - Elsmīrportā un Lūtonā.

PSA preses pārstāvis jaunākajā paziņojumā norādīja, ka uzņēmums nevar solīt turpmākas investīcijas, kamēr nav iegūta skaidrība «Breksita» sarunās starp Lielbritāniju un Eiropas Savienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler Automobiles un Groupe PSA vienojas par uzņēmumu apvienošanu

LETA, 18.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmums "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Francijas "Groupe PSA" (PSA) parakstījuši vienošanos, lai apvienotos un izveidotu pasaulē ceturto lielāko autoražotāju, teikts trešdien publiskotajā abu kompāniju kopīgajā paziņojumā.

Vienošanās paredz īstenot divu līdzvērtīgu partneru apvienošanos, un šīs vienošanās rezultātā rūpnīcu slēgšanas netiek plānotas, norāda autoražotāji.

Apvienotais uzņēmums nodarbinās vairāk nekā 400 000 cilvēku, tam būs gandrīz 170 miljardu eiro apgrozījums un tas gadā pārdos aptuveni 8,7 miljonus automobiļu.

Apvienošanos paredzēts pabeigt 12-15 mēnešu laikā. Apvienotā uzņēmuma galvenā pārvaldes mītne atradīsies Nīderlandē, un tā akcijas joprojām būs kotētas Parīzes, Milānas un Ņujorkas fondu biržās.

Tikmēr PSA vadītājs Karloss Tavaress vadīs jauno uzņēmumu, bet FCA padomes priekšsēdētājs Džons Elkans būs kompānijas padomes priekšsēdētājs. Kā vēstīts, FCA oktobrī paziņoja, ka ved apvienošanās sarunas PSA, kas ražo "Peugeot" un "Citroen" automobiļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot un Citroen automašīnas nākamgad sāks ražot Alžīrijā

LETA, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums Groupe PSA svētdien parakstījis vienošanos ar trīs Alžīrijas kompānijām par ražošanas bāzes izveidi valstī, ražošanu paredzot sākt nākamgad.

Pēc divus galdus ilgušām sarunām vienošanās par kopuzņēmuma izveidi tika parakstīta svinīgā ceremonijā, kuru apmeklēja Alžīrijas un Francijas ārlietu ministri.

Pirmie Peugeot un Citroen modeļi no ražošanas līnijas Orānas rūpnīcā noripos nākamgad.

Vienošanās paredz, ka PSA piederēs 49% no kopuzņēmuma, bet pārējos 51% sadalīs Alžīrijas kompānijas Condor Electronics, Palpa Pro un Entreprise Nationale de Production de Machine-Outils (PMO).

PSA norāda, ka nākamajos piecos gados Alžīrijas rūpnīcā tiks saražoti 75 000 Peugeot un Citroen automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums «Groupe PSA», kam pieder «Peugeot», «Citroen», «Opel», «Vauxhall» un DS zīmoli, brīdinājis par iespēju slēgt rūpnīcu Anglijas ziemeļrietumos, ja šī ražotne breksita dēļ kļūs nerentabla, pirmdien vēsta laikraksts «Financial Times».

PSA vadītājs Karloss Tavaress norāda, ka uzņēmumam ir alternatīva Elsmīrportas rūpnīcai, kas ražo «Vauxhall Astra» un «Opel Astra» automobiļus, nodarbinot 1000 cilvēku.

«Ja apstākļi ir slikti un es nevaru to padarīt rentablu, tad man ir jāaizsargā pārējā kompānija,» «Financial Times» citē Tavaresa teikto.

Laikraksts vēsta, ka ražošana varētu tikt pārcelta uz Eiropas dienvidiem.

Aptuveni 80% no PSA Elsmīrportas rūpnīcā saražotajiem automobiļiem tiek eksportēti uz Eiropas Savienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Itālija garantēs 6,3 miljardu eiro aizdevumu Fiat Chrysler Automobiles

LETA, 25.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas valdība trešdien paziņoja, ka garantēs 6,3 miljardu eiro aizdevumu Itālijas un ASV autobūves uzņēmumam "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA), kas saskāries ar koronavīrusa pandēmijas negatīvo ietekmi.

Šis aizdevums, kas ietver nosacījumu nepārvietot un nelikvidēt darbavietas, autoražotājam apvienojoties ar Francijas konkurentu "Groupe PSA" (PSA), palīdzēs pasargāt un stiprināt Itālijas autobūves nozari, skaidro Itālijas ekonomikas ministrs Roberto Gualtjeri.

Viņš arī norāda, ka bankas "Intesa Sanpaolo" aizdevums, palīdzēs veicināt investīcijas, inovācijas un nodarbinātību šajā stratēģiski svarīgajā nozarē. Lūgums pēc valsts atbalsta tik apjomīgam aizdevumam bijis pretrunīgs, jo sevišķi ņemot vērā, ka uzņēmuma korporatīvā pārvaldes mītne atrodas Amsterdamā.

Taču FCA, kas Itālijā tieši nodarbina tuvu 55 000 cilvēku, uzsver, ka visi līdzekļi tiks tērēti darbībām Itālijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pagājušajā nedēļā pasaules lielākajos finanšu tirgos omu bojāja Ķīnas koronavīrusa izplatīšanās. Ja sākotnēji bija zināmas cerības, ka šis vīruss tiks nosacīti ātri iegrožots, tad šobrīd šāda veida pārliecība ir krasi mazinājusies.

Tas licis sarukt vairāku riska aktīvu cenai. Piemēram, naftas vērtība pēdējo dienu laikā pakritusi zem 60 ASV dolāru par barelu atzīmes. Strauji pēdējo dienu laikā sarukusi arī dzelzs rūdas vērtība.

Evakuē no rūpnīcām

Ķīna, kam nu ir liela ietekme uz pasaules kopējo tautsaimniecību, ziņojusi, ka vīrusa izplatīšanās tomēr var paātrināties, kas dažādiem ekspertiem ar jaunu sparu licis apcerēt scenārijus par to, kā notiekošais var ietekmēt ekonomiku. Ierobežot nāvējošo vīrusu apgrūtina tas, ka ar to inficētie cilvēki sākotnēji var nedemonstrēt nekādas saslimšanas pazīmes. Turklāt šis vīruss ir lipīgs arī tā inkubācijas periodā, kas esot aptuveni 10 dienas (tā ir būtiska atšķirība no SARS epidēmijas izraisītāja).

Komentāri

Pievienot komentāru