Citas ziņas

Hanzas tilts: bieds biznesam abos krastos

Atis Rozentāls, 67504128, 04.09.2008

Hanzas šķērsojuma priekšizpētes dēļ ne vien Andrejsalā, bet arī 20 zemes gabalos Ķīpsalā un Daugavgrīvas ielas rajonā, iespējams, jau šā gada nogalē tiks noteikts būvniecības moratorijs uz diviem gadiem, apturot teritoriju attīstību un apdraudot uzņēmēju biznesa intereses. Miljonārs Guntis Rāvis, SIA Dārzu pasaule īpašnieks, brīdina, ka moratorija noteikšanas gadījumā Rīgas domei nāksies maksāt kompensāciju vai pat atpirkt biznesa centra jaunbūvi.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Hanzas šķērsojuma priekšizpētes dēļ Andrejsalā un 20 zemes gabalos Ķīpsalā un Daugavgrīvas ielas rajonā, iespējams, tiks noteikts būvniecības moratorijs uz 2 gadiem.

Pēc Andrejsalas detālplānojuma pieņemšanas Pilsētas attīstības departaments sagatavos lēmumprojektu, kas paredz noteikt būvniecības moratoriju teritorijām iespējamā tilta trasē abos Daugavas krastos. Zemes īpašnieku vidū ir gan divas ministrijas, gan Rīgas dome, kas vairākus zemes gabalus iznomā. Vairāki zemes gabali ir privātīpašumi, kurus pilsētai nāksies atpirkt, ja tiks lemts par labu tiltam. Ļoti iespējams, ka vismaz daži īpašnieki prasīs kompensācijas par piespiedu dīkstāvi moratorija laikā. Speciālisti arī norāda, ka zemā tilta būvniecības gadījumā apdraudēta būs kruīza kuģu un jahtu biznesa attīstība.

Prasīs kompensāciju

Hanzas šķērsojums iezīmēts pilsētas attīstības plānā kā viens no šķērsojumiem, kas jāuzbūvē līdz 2016. gadam. Līdz šim par Hanzas šķērsojumu vairāk runāts kā par tuneli, kas nebūtu pieslēgts Ķīpsalai, taču vairāku domes kreiso frakciju deputātu aktīvas rīcības rezultātā rudenī pēc konkursa procedūras uzsāks priekšizpēti tilta variantam. Db jau rakstīja, ka priekšizpētes laikā tiks noteikts moratorijs Andrejsalas dienvidu daļai, taču pilsētas Būvvalde norādījusi, ka jāaptur būvniecība arī Ķīpsalā un Daugavas kreisajā krastā. SIA Dārzu pasaule īpašnieks Guntis Rāvis ir ļoti neapmierināts ar moratorija izsludināšanas plāniem un brīdina, ka domei nāksies maksāt kompensāciju vai pat atpirkt biznesa centra jaunbūvi, kam ielikti pamati, bet būvniecība tagad būs jāpārtrauc. Summa vēl nav aprēķināta, jo oficiāli uzņēmums nav brīdināts par plānotajiem ierobežojumiem. «Ja kāds izdomā apgrūtinājumus, tad par to jāmaksā. Lai kompensē ieguldījumus, atpērk un tad domā, kādus moratorijus grib. Domei ir jāizjūt atbildība. Gadiem ilgi gatavoja attīstības plānu, tagad vēl vajag divus gadus, lai kaut ko pētītu. Ja attīstības departamenta darbinieki ir tik nevarīgi, lai raksta atlūgumus un ļauj strādāt spējīgākiem cilvēkiem. Mums jāturpina maksāt nomas maksa Satiksmes ministrijai, bet darīt uz šīs zemes neko nevarēsim,» norādīja G.Rāvis. Viņš uzskata, ka moratorijs nopietni kavēs arī SIA Ziemeļu Ķīpsala darbību. Šo uzņēmumu dibinājuši uzņēmumi, kuru īpašumi atrodas Ķīpsalas ziemeļu daļā, lai par savu naudu iekārtotu tur infrastruktūru. «Tas būtu jādara pilsētai, bet mēs projektējam un ierīkojam ielas un maģistrālos tīklus, un arī tiem tilta trase iet pāri. Arī šie darbi tagad kavēsies,» pieļāva G.Rāvis. SIA Saimnieks - serviss vadība nav tik kategoriska, bet satraukta par domes nenoteikto rīcību. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ainars Uzkalns Db norādīja, ka projekta dažādi varianti tikuši apspriesti jau pirms vairākiem gadiem, taču joprojām nav nekādas skaidrības, kas, kad un kur tiks būvēts. «Lai dome beidzot uzliek uz papīra galīgo variantu un apstiprina. Ja mēs gribam plānot attīstību, tad vajadzīga skaidrība, kur būs nobrauktuves, cik augsts būs tilts,» tā A.Uzkalns.

Neko neatrisinās

Satiksmes ministrijas speciālisti uzskata, ka prioritārāks ir Ziemeļu šķērsojums, Db norādīja ministrijas pārstāve Elīna Balgalve. «Konceptuālu pilsētas attīstības jautājumu risināšanai ir izveidota un regulāri tiekas darba grupa, kurā piedalās Satiksmes ministrijas, Rīgas domes, kā arī Rīgas brīvostas un Latvijas Dzelzceļa pārstāvji. Tā secinājusi, ka saistībā ar Hanzas šķērsojumu iespējamie varianti vēl rūpīgi jāizvērtē, jo nav pārliecības, ka šis risinājums atrisinās problēmas ar smagā transporta pārvietošanos Rīgā. Līdz ar to vēl nav izlemts, kur tieši perspektīvā varētu iet šķērsojums un kāds izveides variants tam tiks izvēlēts,» tā E.Balgalve. Pēc ministrijas informācijas, jau 2006. gadā Zemesgrāmatā reģistrēts apgrūtinājums 1/10 no īpašuma, kas iznomāts Dārzu pasaulei, bet otram zemesgabalam apgrūtinājumu neesot. Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Sarmīte Pīka Db norādīja, ka moratorija teritorija kreisajā krastā vēl tiks precizēta, taču attīstītāji, kas jūtas apdraudēti, var doties uz departamentu un diskutēt ar speciālistiem. «Projekts vēl top, un visi tiks uzklausīti. Nevienam tīši pāri nedarīs,» izteicās S.Pīka. Viņa atturējās paust viedokli, vai labāks būtu tilta vai tuneļa variants. «Mans pienākums ir sekot līdzi diskusijām, kas visai aktīvi izvērtušās pilsētplānotāju starpā,» tā S.Pīka.

Prieka maz

Tilta trase, šķērsojot Ķīpsalu, piezemējas tieši SIA Vafelīte piederošā zemesgabala vidū. Uzņēmuma administratīvais direktors Pāvels Ivanovs Db atzina, ka zemes īpašnieki brīdināti par tuneļa pievadceļiem, kas šķērso daļu no uzņēmuma teritorijas, uz kuras šobrīd atrodas noliktavas ēka. Tilta variants ar uzņēmuma pārstāvjiem nav ticis apspriests, un šī ziņa P.Ivanovam bija jaunums. Turklāt teritorijā atrodas arī 18. -19. gadsimtu mijā būvēta muižas ēka, kam gan neesot pieminekļa statusa. Tuneļa variantā šī ēka nav apdraudēta, taču tilta trase, iespējams, varētu to skart.

Zaudējumi pilsētai

Ja šķērsojumu būvēs kā tiltu, lielākie zaudējumi būs pilsētai. «Pasažieru kuģi brīvostai ienākumus nenes. Lielākais ieguvums ir pilsētai, kurā viens šāds pasažieris atstāj no 100 līdz 200 eiro dienā. Vai pilsēta ir gatava cīnīties par pasažieru piesaisti? Ja Rīga grib līdzināties Tallinai, kur sezonā ienāk 350 kruīza kuģi, jāšaubās, cik daudz varēs ekspluatēt paceļamo vai izgriežamo tiltu. Turklāt šāds tilts jebkurā gadījumā kavēs jahtu biznesu, jo zemais tilts ir 6 metrus augsts, bet vienas jahtas dēļ neviens tiltu nepacels vai nepagriezīs,» Db izteicās Rīgas Brīvostas Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Hanzas dienas atkal ieskandinās Rīgā

Ilze Žaime, 08.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021.gadā starptautiskās Hanzas dienas organizēs Rīgā, vienkopus pulcējot dalībniekus no vairāk nekā simts vēsturiskās Hanzas savienības pilsētām Eiropā.

41.Starptautisko Hanzas dienu programmas pasākumi bez maksas būs atvērti ikvienam. Dienu centrālais pasākums būs Hanzas pilsētu tirgus, kura dalībnieki iepazīstinās viesus ar savām pilsētām, raksturīgajiem gardumiem un amatnieku izstrādājumiem. Līdztekus dažādiem kultūras un mākslas pasākumiem, Hanzas dienu ietvaros paredzēts arī Ekonomikas forums, uz kuru varēs reģistrēties atsevišķi, kā arī īpaša jauniešu programma "Youth Hansa" Hanzas pilsētu delegāciju dalībniekiem.

Hanzas dienas tiks rīkotas kopā ar Rīgas pilsētas svētkiem, Rīgai nākamgad svinot 820 gadu jubileju. Paredzēts, ka svētku norises datumi būs no 2021. gada 19. līdz 22.augustam, tomēr pasākuma organizatori šobrīd raugās nākotnē ar nelielu piesardzību un ļoti cer, ka pasākumam nebūs jānotiek virtuāli. Tikmēr jau ir uzsākti plānošanas darbi nākamajam gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem

Zane Atlāce - Bistere, 16.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi nedēļas nogalē pilsētā gaidāmi būtiski satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 18. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala, informē Rīgas domē.

No 18. maija plkst. 20.00 līdz 21. maija plkst. 6.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm un operatīvo transportu). Tostarp apstāties un stāvēt šajā posmā transportlīdzekļiem būs aizliegts jau no 17. maija plkst. 20.00.

19. maijā no plkst. 9.30. līdz plkst. 11.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi Ģimeņu skrējiena laikā, kurš notiks pa maršrutu: 11.novembra krastmala–Eksporta iela–Muitas iela–Citadeles iela–Krišjāņa Valdemāra iela–Vanšu tilts–apgriešanās pretī Ķīpsalas ielai–Vanšu tilts–Krišjāņa Valdemāra iela–Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris–Brīvības iela–Brīvības pieminekļa laukums (apgriešanās)–Kaļķu iela–11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi, sestdien un svētdien, 14. un 15. maijā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 13. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala. Rīgas dome aicina iedzīvotājus ar izpratni attiekties pret nepieciešamajiem satiksmes ierobežojumiem un nedēļas nogalē laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus pilsētas centrā.

No 13. maija plkst. 20.00 līdz 15. maija plkst. 24.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm).

14. maijā no plkst.15.00 līdz 16.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi RIMI bērnu dienas Ģimeņu skrējiena maršrutā: 11.novembra krastmala – Eksporta iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala.

15. maijā no plkst. 7.30 līdz 16.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme maratona maršrutos:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā pilsētā ieviesīs ievērojamus satiksmes ierobežojumus

Dienas Bizness, 12.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi, sestdien un svētdien, 16. un 17. maijā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 15. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala. Rīgas dome aicina iedzīvotājus ar izpratni attiekties pret nepieciešamajiem satiksmes ierobežojumiem un nedēļas nogalē laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus pilsētas centrā.

No 15. maija plkst. 20.00 līdz 17. maija plkst. 24.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm).

17. maijā no plkst. 7.30 līdz 14.45 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme maratona maršrutos:

Maratona skrējiens: 11. novembra krastmala (starts) – Eksporta iela – Hanzas iela – Pulkveža Brieža iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts –Ķīpsalas iela – Zvejnieku iela – Enkura iela – Ogļu iela – Balasta dambis –Matrožu iela – Zvejnieku iela – Ķīpsalas iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – apgriešanās pie Slokas ielas – Vanšu tilts – Krišjāņa Valdemāra iela –Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – apgriešanās pie Stabu ielas – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala – Krasta iela –apgriešanās pie Ogres ielas – Krasta iela – 11.novembra krastmala – Eksporta iela – Hanzas iela – Skanstes iela – Zirņu iela – Vesetas iela – Mālpils iela – Skanstes iela – Hanzas iela – Pulkveža Brieža iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – Ķīpsalas iela – Zvejnieku iela – Enkura iela – Ogļu iela –Balasta dambis–Matrožu iela – Zvejnieku iela – Ķīpsalas iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – apgriešanās pie Slokas ielas – Vanšu tilts – Krišjāņa Valdemāra iela – Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – apgriešanās pie Stabu ielas – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastmarku blokā attēlots Kandavas tilts, kas ir vecākais laukakmeņu tilts Latvijā. Kandavas tilts uzcelts 1873. gadā un tas savieno veco un jauno Kandavu.

Arī uz pirmās dienas aploksnes un speciālā zīmoga attēlots tilts no dažādiem skatu punktiem. Pirmās dienas aploksni un speciālo zīmogu rotā uzraksts Kandavas tilts. Pastmarkas tirāža ir 30 000 eksemplāru, tā drukāta Austrijas tipogrāfijā OSD. Pastmarkas nomināls – 1 lats. Pastmarku bloka autors ir mākslinieks Ludis Danilāns, Db.lv informē Inese Kreicberga, VAS Latvijas Pasts Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja.

Sērija Latvijas tilti tiek izdota kopš 2002. gada, un šis jau ir septītais pastmarku bloks šajā sērijā. Līdz šim sērijā Latvijas tilti iekļauti šādi tilti – seno ķieģeļu tilts pār Ventu, tilts pār Gauju Siguldā, dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, viadukts Altonavas ielā Rīgā, mūra tilts pār Raunu, dzelzceļa tilts pār Aivieksti un tilts pār Kandavu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Hanzas Elektronika Ogres un Ventspils ražotnēs palielinās darba vietu skaitu

Dienas Bizness, 28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augsto un intelektuālo tehnoloģiju līgumražotājas SIA Hanzas Elektronika refinansēšanai banka Citadele izsniegusi 4,7 miljonus eiro, papildus piešķirot vēl 1,5 miljonus eiro kredītu uzņēmuma attīstībai. Tādējādi Hanzas Elektronika būs iespēja palielināt darba vietu skaitu ražotnēs Ogrē un Ventspilī, kā arī atvērt jaunu inženierijas centru Mārupē, rezultātā uzņēmums varēs veikt lielākas gatavās produkcijas piegādes klientiem Baltijas valstīs, Ziemeļvalstīs un Lielbritānijā, informē Citadeles Korporatīvās komunikācijas vadītāja Baiba Ābelniece.

Hanzas Elektronika 2015. gadā plāno meitas uzņēmumā Ventspils Elektronikas fabrika izveidot vēl 25 jaunas darba vietas, kopējo darbinieku skaitu palielinot līdz 110 darbiniekiem. Ogrē plānots paplašināt ražošanas telpas, izbūvējot lielāku noliktavu. Savukārt Mārupe izvēlēta par vietu, kur uzņēmums plāno iekārtot jaunu inženierijas centru. Jau tagad uzņēmums nodarbina vairāk nekā 25 inženierus, un būs nepieciešami vēl jauni šīs jomas speciālisti.

Hanzas Elektronika 14 gadus nodarbojas ar elektronisko ierīču līgumražošanu Ogrē un Ventspilī, kā pasaules līmeņa uzņēmums saņemot pasūtījumus savu klientu izstrādāto augsto un intelektuālo tehnoloģiju produktu ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. novembrī satiksmei atklās Dienvidu tiltu un trīslīmeņu estakādes pāri Krasta ielai un Maskavas ielai. Tas ir pirmais šāda mēroga un sarežģītības satiksmes objekts Latvijā. Lai iepazīstinātu iedzīvotājus ar jaunajām Daugavas šķērsošanas iespējām, Rīgas dome aicina autovadītājus jau šobrīd Rīgas domes mājas lapā iepazīties ar satiksmes shēmu, lai uzzinātu, kā šķērsot jauno tiltu un nokļūt nepieciešamajā virzienā.

Dienvidu tilta satiksmes shēma un informatīvi izglītojoša Dienvidu maģistrāles interaktīva vizualizācija ir pieejama mājas lapas riga.lv sadaļā Iepazīsti Dienvidu tiltu pirms atklāšanas!.

Interaktīvajā vizualizācijā var iepazīties ne tikai ar Dienvidu tiltu un tā estakādēm, bet arī maģistrālajiem pievedceļiem abos Daugavas krastos pēc to izbūves- kā izskatīsies jaunais Slāvu dzelzceļa pārvads, trīslīmeņu satiksmes mezgls Slāvu rotācijas apļa vietā, jaunā automaģistrāle no Ziepniekkalna ielas līdz Bauskas ielai ar divu līmeņu šķērsojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augsto un intelektuālo tehnoloģiju līgumražotājas SIA Hanzas elektronika cenšas diversificēt ne tikai klientus, bet arī ražošanas sektorus, lai izvairītos no kāda sektora sabrukuma. Patlaban uzņēmums attīsta divus jaunus virzienus - militāro un medicīnas elektroniku, intervijā aģentūrai LETA atzina Hanzas elektronikas valdes priekšsēdētājs Ilmārs Osmanis.

«Ļoti stabils un perspektīvs šķiet industriālais bloks, šajā tirgū notiek konstants elektronikas lietošanas pieaugums, ar katru gadu arvien plašākā iekārtu spektrā un lielākā apjomā izmanto elektroniku. Piemēram, mūsdienu automašīnās jau puse no cenas ir elektronika. Arī telekomunikāciju sektors ir perspektīvs - cik daudz ir lietotāju, cik infrastruktūras nepieciešams. Protams, šajā nozarē ir plīsuši dažādi burbuļi, taču kopējā tendence ir apjomiem pieaugt. Šī nozare tagad ir viens no galvenajiem vilcējiem,» sacīja Osmanis.

Uzņēmējs norādīja, ka iezīmēti arī divi jauni virzieni. Viens no tiem ir medicīna, kurā jau ir sākts darbs. Otrs virziens ir aizsardzības joma jeb militāra pielietojuma produkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Rekonstruēts galvenais Latvijas Zelta rudens tūrisma objekts

Rūta Cinīte, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas atklāts atjaunotais tilts pār Gauju Siguldā, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

«Šo tiltu droši varam saukt par galveno Latvijas Zelta rudens tūrisma objektu – tas savieno trīs vēsturiskas un skaistas vietas – Siguldu, Turaidu un Krimuldu, un varētu būt arī viens no visvairāk fotografētajiem tiltiem Latvijā», norāda a Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Fotoattēlus var aplūkot raksta galerijā!

Tilts pār Gauju atrodas uz reģionālās nozīmes ceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) (10,7. km) un pērn tika uzsākta tilta rekonstrukcija. Tam ir izbūvēta jauna hidroizolācija un ieklāts jauns asfalta segums. Tiltam ir paplašinātas ietves. Latvijas Valsts ceļi atzīmē, ka iepriekš tās bija vienu metru platas, tagad - 2,5 m, lai tās būtu ērti izmantojamas invalīdiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem, bet tilta galos zem tilta izbūvētas gājēju pārejas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši valsts svētkos Rīgā braukšanai atklāts jaunbūvētais un kritizētais Dienvidu tilts, kura būvniecībā ieguldīti 135 miljoni latu.

Dienvidu tilts ir vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus. Tā uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem - Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu - nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Dienvidu tilts ir objekts, kurš sabiedrībā izpelnījies visasāko kritiku, jo, lai arī būvnieki apgalvo, ka tilts ir drošs, redzamie ieliekumi uz tilta nevieš pārliecību sabiedrībā par tā kvalitāti, turklāt daļa cilvēku uzskata, ka tiltam ir jābūt ne tikai drošam, bet arī vizuāli pievilcīgam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Hanzas Maiznīcas noraida informāciju par nepamatotu cenu paaugstināšanu

Sandra Dieziņa, Db, 06.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucoties uz LTA priekšsēdētāja Henrika Danusēviča apgalvojumu, ka AS Hanzas Maiznīcas, izmantojot PVN likmes pieauguma aizsegu, ir brīdinājušas tirgotājus par maizes cenu kāpumu 6% apmērā, uzņēmums paziņo, ka minētā informācija neatbilst patiesībai.

Hanzas Maiznīcas mārketinga direktors Edijs Vegners AS Hanzas Maiznīcas mārketinga direktors Edijs Vegners norāda, ka uzņēmums ne tikai nav brīdinājis tirgotājus par šādu produkcijas pamatcenas pieaugumu, bet arī nav plānojis cenu paaugstināšanu tuvākajā laikā.

Hanzas Maiznīcas saglabā savas produkcijas pamatcenu līdzšinējā līmenī. Uzņēmuma rīcībā nav informācijas par tirgotāju nepamatoti paaugstinātu cenu AS Hanzas Maiznīcas produkcijai. Līdz ar to vienīgais produkcijas cenas pieaugums ir jaunās PVN likmes ietvaros, kas produktu sadārdzina par 1-2 santīmiem, atzīst E. Vegners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 20. jūlijā Skonto stadionā norisināsies grupas Metallica koncerts un, kuru koncerta rīkotāji neiesaka ņemt līdzi bērnus un izvairīties no stadiona apkārtnes braucot ar automašīnu.

picturegallery.b58fdd2c-6edb-41a5-a1ae-74ef3307c269

Grupas uzstāšanos vēros vairāk nekā 30 000 skatītāju un koncerts Rīgā būs vienīgais Metallica koncerts Baltijas valstīs. Koncertaģentūra FBI, bērnus neiesaka ņemt līdzi sakarā ar augsto skaņas līmeni un lielo apmeklētāju skaitu.

Kā norāda aģentūras mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālists Kristaps Kārkliņš, 20. jūlijā no plkst. 15.00 līdz pat plkst. 24.00 būs slēgta visa veida transportlīdzekļu satiksme (izņemot operatīvo transportu un iedzīvotāju un uzņēmumu, kas atrodas tālāk minētajās ielās un ielu posmos, transportlīdzekļu piebraukšanu dzīves vietai vai uzņēmumam un transportlīdzekļiem ar speciālām caurlaidēm novietošanai maksas autostāvvietā) Hanzas ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Skanstes ielai, Emīla Melngaiļa ielā, Strēlnieku ielas posmā no Dzirnavu ielas līdz Hanzas ielai, Vesetas ielas posmā no Hanzas ielas līdz Sporta ielai, Antonijas ielas posmā no Emīla Melngaiļa ielas līdz Dzirnavu ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Hanzas Perons šogad varētu kļūt par vienu no pasākumu TOP norises vietām

Ingrīda Drazdovska, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad par vienu no pasākumu TOP norises vietām Latvijā varētu kļūt Hanzas Perons – kādreizējā preču stacija, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nule kā, Rīgas svētku laikā, tas piedzīvojis ugunskristības, cilvēki ir sākuši iemīt taku uz šo kultūrvietu. Lai interese nenoplaktu, kā vienu no savas komandas svarīgākajiem uzdevumiem SIA Hanzas Perons direktore Ieva Irbina nosauc ēkas piepildīšanu ar saturu, spēju panākt līdzsvaru starp slēgtiem un publiskiem pasākumiem, starp kultūras un biznesa notikumiem.

Cik mērķtiecīga ir bijusi jūsu karjera pasākumu rīkošanas laukā?

Tieši necik. Tā jau saka – tie, kuri reiz iekāpuši šajā jomā, vairs nevar aiziet, pat ja cenšas, tāpat atgriežas. Man ir grāds politoloģijā, grāds antropoloģijā, studēju juristos. Manai izglītībai nav tiešas saiknes ne ar komunikācijām, ne ar pasākumu industriju. Taisnības labad jāsaka, – pat ja kāds būtu gribējis studēt pasākumu producēšanu, tajā laikā, kad sāku mācīties universitātē, to nebija iespējams darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Oskara Kalpaka tiltam ir svarīga loma transporta kustības nodrošināšanā ikdienā, kā arī bagāta vēsture. Tas ir vienīgais šāda veida izgriežamais tilts Latvijā un visās Baltijas valstīs.

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

Kara flotes bāzei bija nepieciešama osta, tāpēc tika rakts kanāls. Visa Karosta jeb imperatora Aleksandra III osta tika uzbūvēta vien 16 gadu laikā. Tika izrakts kanāls un bija nepieciešams tilts, kas varētu nodrošināt piegādes satiksmi pa sauszemi uz Karostu, kā arī tajā pat laikā varētu notikt kuģu kustība - tātad tilts bija jābūvē atverams. «Inženieri domāja, vai to būvēt paceļamu vai izgriežamu. Tika nolemts būvēt izgriežamu, jo, ja tilts būtu paceļams, tad vējš to lauztu. Atlases konkursā uzvarēja tas uzņēmējs, inženieris, būvnieks, kas varēja objektu uzbūvēt par valstij visizdevīgāko naudu,» biznesa portālam db.lv stāsta vēsturnieks Juris Raķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve, informē pilnsabiedrība BERERIX.

Turpinot Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi, būvniecību veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutche Bahn. Tilta būvniecības darbi sākti ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā, pavasarī būvēs pirmo balstu ūdenī.

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī tilta balstiem, neradot jaunus ierobežojumus Daugavas kuģojamībai.

“Tilta būvniecība ir nākamais nozīmīgais izbūves posms Rīgas centra savienošanai ar lidostu, kuru jāsāk, lai Rail Baltica nodrošinātu pasažieru pārvadājumus 2030. gadā. Esošā dzelzceļa tilta kapacitāte nodrošināt pasažieru un kravu plūsmas ir tuvu maksimumam, un nepieciešams jauns tilts,“ skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Tilta būvprojekts ir lielisks apliecinājums inženieru spējai atrisināt vissarežģītākos uzdevumus – apvienot dzelzceļa infrastruktūrai nepieciešamās slodzes un izturību ar UNESCO vēsturiskā centra prasībām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

22. augustā pasta centrā Sakta Rīgā notiks jaunā pastmarku bloka Dienvidu tilts pirmās dienas zīmogošana, informē Latvijas pasts.

Pastmarku blokā attēlots Dienvidu tilts, kas atrodas Rīgā un atklāts 2008. gada 17. novembrī.

Pastmarka ar nominālvērtību Ls 1.00 ir izgatavota 50 tūkstošos eksemplāru tipogrāfijā Baltic Banknote (Latvija). Pastmarku bloka mākslinieciskais autors ir Ludis Danilāns.

Sērija Latvijas tilti tiek izdota kopš 2002. gada, un šis ir jau astotais pastmarku bloks šajā sērijā. Līdz šim sērijā Latvijas tilti iekļauti šādi tilti – ķieģeļu tilts pār Ventu Kuldīgā, tilts pār Gauju Siguldā, dzelzceļa tilts pār Daugavu Rīgā, viadukts Altonavas ielā Rīgā, mūra tilts pār Raunu, dzelzceļa tilts pār Aivieksti, tilts pār Abavu Kandavā un Dienvidu tilts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas novadā pār Vircavas upi uzbūvēts koka tilts 60 tonnu smagai slodzei, informē novada pašvaldībā.

Autotransporta tilts uzcelts ceļā Šalkas-Upmaļi-Vircava, tas projektēts un ražots SIA "Zaza Timber".

Jaunais tilts izgatavots no koka, un tam ir asfaltbetona segums. Tilts veidots bez starpbalstiem, lai uzlabotu upes caurplūdi, kā arī mazinātu ledus sastrēgumu un upes sanesumu veidošanos. Tilta garums ir 23,4 metri, laidums ir 16 metri, platums 7,9 metri. Tilts paredzēts 60 tonnu smagai slodzei, un tā paredzētais ekspluatācijas laiks ir vismaz 100 gadi.

IKTK, Rodentia un Igate Būve izveido jaunu zīmolu un maina nosaukumus 

Koncentrējot darbību uz eksporta tirgu, trīs Latvijas uzņēmumi - IKTK, Rodentia, Igate...

Tilta pārbūvē pilnībā demontēts līdzšinējais autotransporta tilts un izbūvēts jauns tilts. Krasta balsts veidots no monolītā dzelzsbetona pāļiem ar diametru 880 milimetri un garumu 9 metri labajā krastā un 11 metri kreisajā krastā. Galvenos projektēšanas darbus veica SIA "Zaza Timber" būvinženieri Rainers Daugava, Pēteris Supe un Mareks Gindra.

"Šis tilts ir īpašs ar to, kas tas ir lielākais autotransportam paredzētais saspriegtas līmētas koksnes siju plātnes tilts Latvijā, turklāt vienīgais šāda tipa tilts ar asfaltbetona segumu. Lai arī Skandināvijā šādus tiltus projektē un būvē jau 30 gadus, Latvijā pieredze ar šāda veida tiltiem ir minimāla. Tāpēc arī informāciju par mezgliem, spriegojošo sistēmu, barjerām, asfaltbetona segumu, apmaļu, balstu projektēšanai, detalizāciju un izbūvi pārsvarā ieguvām no publikācijām, rokasgrāmatām un projektiem Norvēģijā un Zviedrijā. Arī atsevišķi elementi, hidroizolācija un barjeras, kas paredzētas tieši šādiem tiltiem, tika īpaši piemeklētas, un bija pieejamas tikai Skandināvijā," komentē SIA "Zaza Timber" tiltu būvinženieris Rainers Daugava.

Rūpnīcai "Zaza Timber Production" šāda tipa tilta koka konstrukcijas ir sestais projekts, kam izgatavotas sijas saspriegtu līmētu koksnes siju plātnei. Iepriekšējie pieci ražošanas projekti bija tiltiem Skandināvijā.

Tiltu būvēja SIA "Rīgas tilti", projektētājs un autoruzraugs SIA "Zaza Timber Engineering", bet koka konstrukciju ražotājs - SIA "Zaza Timber Production".

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tiltu vidēji dienā šķērso 12 procenti no Rīgas tiltus šķērsojošajiem transportlīdzekļu vadītājiem, un tas nozīmē, ka dārgākais Rīgas tilts būtiski satiksmi tā arī nav atvieglojis.

Astoņus mēnešus pēc Dienvidu tilta atklāšanas – jūlijā – uz tā beidzot uzstādīta transporta līdzekļu skaitīšanas sistēma, vēsta Neatkarīgā Rīta Avīze.

Augusta pirmajās divās nedēļās vidējā satiksmes intensitāte diennaktī abos virzienos uz Dienvidu tilta ir bijusi 23.3 tūkstoši automašīnu. Savukārt ik dienu Salu tiltu šķērso 65.6 tūkstoši transportlīdzekļu, Akmens tiltu – 51.1 tūkstotis, bet Vanšu – 57.5 tūkstoši transportlīdzekļu.

«Dati liecina, ka augusta pirmajās divās nedēļās Dienvidu tilts, kamēr vēl nav pabeigta tilta pievedceļu izbūve, ir uzņēmis 12 procentus no kopējās satiksmes intensitātes pār Daugavas tiltiem, Salu tilts – trešdaļu jeb 33 procentus, Akmens tilts – ceturto daļu jeb 26 procentus un Vanšu tilts – 29 procentus,» norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora vietnieks transporta būvju jautājumos Andris Binde. Speciālists uzskata, ka reālu labumu Dienvidu tilts dos tikai pēc pievedceļu izbūves pabeigšanas abos Daugavas krastos, kad tiltam būs izveidoti atbilstoši pieslēgumi gan Austrumu maģistrālei, Krustpils un Lubānas ielai Daugavas labajā krastā, gan Ziepniekkalna ielai Daugavas kreisajā krastā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lētākais, taču nepopulārākais risinājums

www.daugavasbalss.lv, 29.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plūdi Ogres upē laiku pa laikam ogrēniešiem liek pārdomāt pašu drošību, pašvaldības spēju rūpēties par šo drošību un lieku reizi pārbauda arī operatīvo dienestu gatavību ārkārtas situācijām. Kā uz visiem laikiem pasargāt Ogres lejteces iedzīvotājus no nepatīkamām situācijām, kad pie mājas palodzes klauvē ledi? To, sarunā ar pieredzējušu hidroenerģētiķi un upju «rakstura» pazinēju Hariju Jaunzemu no Ķeguma novada, skaidroja portāls www.daugavasbalss. Izrādās, risinājums šai problēmai noformulēts jau Rīgas HES nodošanas aktā. Tas ir salīdzinoši lēts, taču nepopulārs.

— Interneta vietnēs lasāmi satrauktu iedzīvotāji viedokļi par to, ka Ogres upē aizsprostam pie hidroelektrostacijas saliktas atpakaļ slūžas un pacelts ūdenslīmenis. Vai šāda rīcība, zinot, ka pavasarī atkal gaidāmi plūdi, ir pamatota?

— Ja upē ir aizsprosts, tad labāk, lai ledus izveidojas pie augstāka ūdenslīmeņa. Biezāks ūdens slānis neizsals cauri un, ja būs nepieciešams, plūdu laikā upē varēs nodrošināt pietiekamu ūdens caurplūdi. Ledus nav nosēdies uz upes gultnes un, operatīvi rīkojoties, cilvēkus var pasargāt.

Protams, ir dzirdēti arī viedokļi, ka dambi vajadzētu nojaukt pavisam. Mēs, cerot uz labāku iznākumu, jau daudz ko esam Latvijā nojaukuši un cerētā ieguvuma vietā ir tikai papildu problēmas. Līdzīgi būtu arī ar spēkstacijas dambi. Tā tomēr ir iespēja kaut nedaudz, tomēr ietekmēt upes plūdumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Raubiško: Viļņiem ir jābūt!

Katrīna Iļjinska, 670884437, 03.11.2008

«Diskusijas par tilta locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv,» tā Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādēļ Dienvidu tilts pēc slogošanas ir viļņains, un vai tas iespaidos drošību, skaidro tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Kāpēc tilts izskatās viļņains?

Tam vilnim tur ir jābūt! Ir divi viļņi, kas bija pirms slogošanas un pēc. Starp 2. un 3.balstu, kā arī starp 5. un 6. balstu. Tie ir konstruktīvi viļņi, kas izveidojās, spriegojot trotuārus, lai pārnestu slodzes no vantīm uz visu tilta šķērsgriezumu. Saspriedzot trotuārus, spriegumam uzkrājoties ir panākts ieliekums, kurš redzams. Tas nekad neizzudīs un tāds paliks, un nekas tam nenotiks.

Vai, liecoties tiltam, nevar rasties plaisas un palielināties viļņi uz tilta?

Eiropas standarti nosaka, ka plaisas var būt 0.3 mm. Ja plaisas ievērojami pārsniedz šo līmeni, tad notiek betona sabrukšana, nekādas paliekošas deformācijas nav - tas nozīmē, ka ielieces lielākas nevar būt. Tilts nelocīsies kā ķirzaka. Tas nedaudz lieksies, taču tas būs simetriski, jo vantis ir fleksiblas, un tās nolaiž laidumu vienādi. Diskusijas par locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv. Citas versijas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras un izklaides centrs Hanzas Perons nosvinējis spāru svētkus.

Pirmie ēkas rekonstrukcijas darbi tika uzsākti 2017. gada septembrī, un sākotnēji Hanzas Perona atklāšana bija iecerēta jau 2018. gada nogalē par godu Latvijas 100 gadu jubilejai. Tomēr notikumi ar ABLV Bank piespieda projektu apturēt un iesaldēt to uz vairākiem mēnešiem.

Taču tika atrasts finansējums darbu turpināšanai, lai šī kultūrvēsturiskā ēka neaizietu bojā un nepabeigtie darbi neradītu ilgtermiņa zaudējumus. Hanzas Perona rekonstrukcijas projekta kopējās izmaksas plānotas ap 11 miljoniem eiro, kas iekļauj arī visus infrastruktūras un inženierkomunikāciju izveides darbus.

«Ticu, ka sadarbība ar būvniekiem būs tikpat veiksmīga līdz projekta realizācijas beigām, un 2019. gada pavasarī Hanzas Perons varēs vērt savas durvis apmeklētājiem,» norāda Pillar Development valdes priekšsēdētājs Ernests Bernis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sakarā ar grupas Metallica koncertu ierobežos satiksmi

, 17.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 20. jūlijā no plkst. 7.30 līdz plkst. 24.00 transportlīdzekļiem būs aizliegts apstāties un stāvēt:

– Emiļa Melngaiļa ielas abās pusēs;

– Strēlnieku ielas abās pusēs posmā no Dzirnavu ielas līdz Hanzas ielai;

– Hanzas ielas abās pusēs posmā no Pulkveža Brieža ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai;

– Vesetas ielas abās pusēs posmā no Hanzas ielas līdz Sporta ielai;

– Skanstes ielas abās pusēs posmā no Hanzas ielas līdz Sporta ielai;

– Antonijas ielas abās pusēs posmā no Emiļa Melngaiļa ielas līdz Dzirnavu ielai.

Atstātos transportlīdzekļus policija pārvietos uz tuvāko iespējamo vietu.

Policija 20. jūlijā no plkst. 13.00 līdz plkst.24.00 nepieciešamības gadījumā ierobežos vai slēgs transportlīdzekļu satiksmi (izņemot operatīvo transportu un iedzīvotāju un uzņēmumu, kuri atrodas minētās ielās un ielu posmos, transportlīdzekļu piebraukšanu dzīves vietai vai uzņēmumam un transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm novietošanai maksas autostāvvietā):

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hanzas šķērsojuma trases izpēte izmaksās 92 tūkstošus latu

, 10.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes konkursā par Hanzas šķērsojuma trases teritorijas transporta plūsmu un satiksmes infrastruktūras nodrošinājuma izpētei, analīzi un priekšlikumiem uzvarējis SIA E.Daniševska birojs, kas darbus apņēmies veikt par 92 tūkstošiem latu, neskaitot PVN.

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā atrodamā informācija, konkursa uzvarētājs noteikts trīs pretendentu konkurencē. Konkursa noteikumi paredzēja, pieteikumus vērtēt pēc vairākiem parametriem - teritorijas izpētes izmaksas noteica 35 % no īpatsvara, Hanzas ielas šķērsojumu priekšlikumu tehniski ekonomiskā pamatojuma izmaksas — 20 %, speciālistu kvalifikācija — 20 %, tāpat vērā ņemta projekta izstrādes procesa organizatoriskā struktūrshēma, izstrādes laiks un citi kritēriji.

Jau ziņots, ka uz izpētes laiku Rīgas dome noteica būvniecības moratoriju abos Daugavas krastos iespējamās Hanzas šķērsojuma trases teritorijā. Speciālisti gan pauduši šaubas, vai zemais tilts no Hanzas ielas līdz Daugavgrīvas ielai ir labākais risinājums un vai ir iespējams uzbūvēt nobrauktuves no tilta, piemēram, Ķīpsalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fortum Jelgava Lielupes krasta promenādē prezentējusi saistvada izbūvi zem Lielupes, savienojot abu krastu siltumapgādes sistēmas, kas ir Latvijā pirmais šāda mēroga projekts, un to īsteno SIA Latvijas Energoceltnieks (LEC).

SIA Fortum Jelgava valdes priekšsēdētāja Ginta Cimdiņa žurnālistus informēja, ka šādos apmēros tas ir Latvijā pirmais siltumtrases saistvads, kas tiek izbūvēts zem upes gultnes. Viņai bija zināmi piemēri, ka ko līdzīgu savulaik bija iecerējušas arī citas pilsētas, taču līdz galam tāda izbūve nebija īstenota.

Abu Lielupes krastu siltumapgādes sistēmu savienošanas projekta kopējās izmaksas ir 1 603 634 lati, no kurām Kohēzijas fonds (KF) sedz 512 782 latus. Saistvada kopējais garums ir 1,4 kilometri, bet zem Lielupes gultnes iebūvējamā posma garums ir 380 metri.

LEC Informācijas un sakaru tehnoloģiju departamenta direktors Valērijs Drozds apstiprināja, ka, arī pēc būvkompānijas pieredzes un tās rīcībā esošās informācijas, šis ir Latvijā pirmais šāda veida saistvads.

Komentāri

Pievienot komentāru