Ražošana

Henkel ceturksni noslēdz ar peļņas pieaugumu; prognozē sarežģītu gada otro pusi

Dienas Bizness, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Sadzīves ķīmijas, kosmētikas un patēriņa preču ražošanas kompānija Henkel gada otro ceturksni noslēgusi ar peļņas pieaugumu, vienlaikus prognozējot sarežģītu 2013. gada uzņēmējdarbības vidi.

Kompānijas koriģētā pamatdarbības peļņa gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu periodu pērn, palielinājusies par 8,2% no 609 miljoniem līdz 660 miljoniem eiro. Pamatdarbības peļņa (EBIT) palielinājusies no 538 līdz 607 miljoniem eiro, bet koriģētā peļņa no pārdošanas (EBIT norma) kāpusi par 0,9 procentpunktiem, sasniedzot 15,4%.

Henkel pārdošanas apjomi 2013. gada pirmajā ceturksnī sasnieguši 4286 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 1,9 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu ceturksni. Pēc korekcijas atbilstoši ārvalstu valūtai pārdošanas rādītāji uzlabojās par 4,0 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu periodu.

Henkel vadītājs Kaspers Rorsteds norāda, ka svarīgu ieguldījumu kompānijas izaugsmē devuši jaunie tirgi, kuros pārdošanas daļa ir stipri palielinājusies, pirmo reizi sasniedzot 45 procentu atzīmi. Vienlaikus Henkel vadītājs pauž pārliecību, ka 2013. gada otrajā pusē ekonomiskā vide paliks tikpat sarežģīta un kompānija turpinās adaptēties.

«Mēs plānojam pārdošanas pieaugumu no 3 – 5 procentiem. Esam iecerējuši paaugstināt mūsu koriģēto EBIT normu līdz apmēram 14,5 procentiem un palielināt koriģētos ieņēmumus uz vienu priviliģēto akciju par apmēram 10 procentiem,» nākotnes plānus pauž K. Rorsteds. Kopumā Henkel prognozē lēnu, bet pozitīvu izaugsmes turpināšanos visos biznesa sektoros.

Kompānija norāda, ka šajā ceturksnī labus rezultātus uzrādījuši veļas mazgāšanas un sadzīves ķīmijas biznesa, kosmētikas un tualetes piederumu un līmes tehnoloģiju sektori. Minētajos sektoros palielinājušies gan pārdošanas, gan peļņas rādītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Henkel audzējis pārdošanas apjomus un peļņu

Jānis Rancāns, 08.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves ķīmijas, kosmētikas un patēriņa preču ražošanas kompānija Henkel aizvadīto gadu noslēgusi ar pārdošanas apjomu un peļņas kāpumu.

Henkel pārdošanas apjomi pērn, salīdzinot ar gadu iepriekš, pieauga par 5,8 procentiem, sasniedzot 16,5 miljonus eiro. Par gandrīz 4 procentiem palielinājies organiskās pārdošanas pieaugums – pieaugums, kas pielāgots ārvalstu valūtas tirgiem un ieguvumiem/atskaitījumiem, informē kompānija.

Labus darbības rādītājus Henkel uzrādījusi saistvielu tehnoloģiju jomā, kur pārdošanas apjomi pieauguši par 3,6% un sasnieguši 8,25 miljonus eiro. Kosmētikas un parfimērijas biznesā izaugsme bijusi 3,1% apmērā, bet veļas un sadzīves ķīmijas produktu jomā – 4,7% apmērā.

Pēc vienreizējo ieņēmumu un izdevumu un restrukturizēšanas izdevumu iekļaušanas aprēķinos Henkel koriģētie ieņēmumi no pamatražošanas pieauguši par 15,1% — no diviem miljardiem līdz 2,3 miljardiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Henkel Latvia peļņu audzējis par ceturtdaļu

Žanete Hāka, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas tirgotāja SIA Henkel Latvia apgrozījums pērn palielinājies par 6,83%, sasniedzot 42,707 miljonus eiro, savukārt peļņa pēc nodokļiem augusi līdz 2,745 miljoniem eiro, kas ir par 23,43% vairāk nekā iepriekš, liecina Lursoft dati.

SIA Henkel Latvia norāda, ka 2013.gadā tā kosmētikas divīzijas Baltijas tirgus daļa samazinājusies par 0,4%, savukārt sadzīves ķīmijas divīzijas Baltijas tirgus daļas samazinājumu veidojuši 0,9%.

Austriešu Henkel Central Eastern Europe Gesellschaft mbH piederošais SIA Henkel Latvia reģistrēts 1995.gadā, savukārt pirms diviem gadiem, 2012.gada augustā, uzņēmumam pievienota Henkel Lietuva.

Uzņēmums ierindots arī laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā lielāko uzņēmumu TOP 500, ieņemot 165. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Henkel apgrozījums nedaudz samazinājies

Žanete Hāka, 09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas un sadzīves ķīmijas preču vairumtirgotāja SIA Henkel Latvia apgrozījums pērn samazinājies par 2,4%, kas ir saistīts ar uzņēmuma pārdošanas apjomu nelielu kritumu Baltijas tirgū, liecina Lursoft dati.

Henkel Latvia 2014. gadā apgrozīja 41,668 miljonus eiro, savukārt tā peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniedza 2,384 miljonus eiro. Uzņēmuma rentabilitātes rādītājs pērn pieauga līdz 18,37.

Aizvadītajā gadā Henkel Latvia veiksmīgi turpināja savu darbību, sekmīgi ieviešot tirgū jaunus produktus, kā arī turpinot ieguldīt Henkel izplatīto zīmolu attīstībā un preču pārdošanas veicināšanā.

Lursoft pieejamā informācija rāda, ka Henkel Latvia 2014. gadā nodokļos nomaksāja teju trīs miljonus eiro.

1995. gada aprīlī dibinātais SIA ir iekļauts Lursoft un laikraksta Dienas bizness kopīgi veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Finanšu tirgus uzmanības centrā - centrālās bankas un ar tām saistītie lēmumi

Žanete Hāka, 19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesākoties jaunajam mācību gadam, arī finanšu tirgu uzmanība atgriežas pie globālās ekonomikas izaugsmes galvenajiem uzdevumiem. Attīstīto valstu situācija salīdzinājumā ar gadu iepriekš nav mainījusies – vāja ekonomikas izaugsme, inflācija tuvu nulles līmenim, jaunākajā DNB bankas apskatā norāda eksperti.

Līdzīgi kā gadu iepriekš, arī šī gada septembrī uzmanības centrā turpina dominēt centrālās bankas un ar tām saistītie lēmumi. Turpretim jaunattīstības valstis nākotnē var raudzīties ar zināmu optimismu - izejvielu cenu stabilizācija un Ķīnas ekonomikas joprojām solīdā izaugsme ir bijusi par pamatu akciju tirgus kāpumam.

Tirgus dalībnieki jau atkal nomoka sevi ar domām par to, vai ASV Federālo rezervju sistēma (FRS) nākamnedēļ sēdē cels procentu likmes vai varbūt tomēr ne. Divgadīgo parādzīmju likme, kas ir viens no precīzākajiem indikatoriem tirgus gaidām par FRS politiku, turpinājusi krasi svārstīties. Iepriekšējās nedēļas laikā procentu likmes paaugstināja un akciju cenas samazināja divu FRS pārstāvju paustās bažas par ASV ekonomikas pārkaršanas riskiem. Globālā mērogā šo efektu pastiprināja ECB prezidenta Mario Dragi skepticisms par iespējām īstenot papildu izaugsmi veicinošus pasākumus. Tomēr FRS komitejas dalībniece Laela Brenāra runā 12.septembrī uzsvēra nesenā pagātnē bieži lietotos stimulējošās politikas aizstāvju argumentus, pirmkārt, ka vēl nav izsmelts cilvēku loks, kuri atgriežas darba tirgū, pieaugot darba atrašanas iespējām, tādējādi līdz šim novēršot inflācijas kāpumu. Gaidas par monetāro politiku tuvākajā nākotnē ir ilgstoši svārstījušās bez noteikta vispārējā virziena, taču cita tendence bijusi noturīga – FRS sagaida arvien zemākas bāzes likmes nākotnē. To prognoze kopš 2012.gada ir samazinājusies no 4.25% līdz 3.00%, un trešdaļa šī krituma notikusi pēdējā pusgada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krītošais rublis iedragā ārvalstu kompāniju ieņēmumus Krievijā

Žanete Hāka, 07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rubļa vērtības samazināšanās pamatīgi pasliktina ieņēmumus Krievijā tādiem Rietumeiropas gigantiem kā PSA Peugeot Citroen, Henkel AG un Carlsberg, raksta Bloomberg.

Tādējādi šo uzņēmumu darbība valstī ir zem jautājuma zīmes arī Krievijas stagnējošās ekonomikas dēļ.

Rubļa kurss patlaban pret eiro un dolāru turas pie rekordzemas atzīmes, Tādējādi kompānijām, kuru biznesā lielu daļu veido šis tirgus, valūtas vērtības samazināšanās sadārdzina izejvielu un detaļu importu uz vietējām rūpnīcām, palielina cenas pircējiem un samazina peļņu.

«Rubļa vājināšanās ir problēma,» atzinis Peugeot vadītājs Karloss Tavares. Rubļa vērtība patlaban turas pie 40 rubļu par dolāru atzīmes, kas ir vājākais līmenis vēsturē, jo konflikts Ukrainā liek investoriem pamest ieguldījumus Krievijā. Inflācija patlaban aug straujākajā tempā pēdējo trīs gadu laikā, jo importa ierobežojumi no Eiropas Savienības un ASV, ko Krievija piemērojusi kā atbildi šo valstu sankcijām, liek augt patēriņa cenām valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

2014.gada veiksmīgākie jaunie produkti Latvijā - tualetes papīrs, majonēze un cepamdesas

Dienas Bizness, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot pārdošanas rezultātus un patērētāju viedokli, globālā informācijas un mērījumu kompānija Nielsen par trīs veiksmīgākajiem jaunajiem produktiem 2014.gadā atzinusi SCA Hygiene Products ražoto Zewa Moll Soft & Strong trīs kārtu tualetes papīru, Polven Provansas majonēzi ar tradicionālo garšu, kā arī Rīgas Miesnieka cāļa cepamdesas ar sieru.

Veiksmīgākie jaunie produkti noteikti kopumā 18 produktu grupās. Piena produktu grupā veiksmīgākais produkts ir uzņēmuma Food Union ražotais krējuma zemeņu saldējums no piena un krējuma Pols. Vieglā alkohola grupā – Cēsu alus ražotais alus Miezītis Stiprais 7.1%. Bezalkoholisko dzērienu grupā – Royal Unibrew ražotais minerālūdens Mangaļi Vita Fruit ar zemeņu garšu.

Stiprā alkohola grupā – S.P.I. Group ražotais Rigas Prestige Cuvee bruts dzirkstošais vīns; saldumu grupā – Wrigley ražotā Orbit Melleņu košļājamā gumija; maizes izstrādājumu grupā – Fazer ražotā Druva Klona baltmaize; dzērienu grupā, kas nav gatavi tūlītējai lietošanai (kafija, tēja, kakao) – Mondelez ražotā Jacobs Kronung Harmonious&Smooth maltā kafija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Pētījums: pērn veiksmīgākie produkti - kafija Merrild Classic, tualetes papīrs Kleenex un piens Mana saime

Nozare.lv, 17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visveiksmīgākais jaunais produkts pagājušajā gadā Latvijā bija Merrild Classic maltā kafija, Kleenex Premium Ultra Soft tualetes papīrs, kā arī piens Mana saime, informē kompānijas The Nielsen Company pārstāvji.

Lietuvā par 2012.gada veiksmīgāko produktu atzīts alus Carlsberg Utenos Radler Lemon 2%, bet Igaunijā - baltmaize Leiburi mitmevilja Röst.

Pārstrādātās gaļas kategorijā Latvijā par pērn vislabāko atzīta Rīgas miesnieka ražotā auksti kūpinātā desa Svētku dūmdesa, vieglā alkohola kategorijā - alus Cēsu Džons Pina Colada kokteilis, bet stiprā alkohola kategorijā - dzirkstošais vīns Rīgas Dīva.

Saldumu kategorijā par labāko atzīts šokolādes batoniņš "Laima Lācītis ķepainītis", bet maizes izstrādājumu grupā - "Fazer gardā tostermaize".

Uzkodu grupā par labākajiem atzīti "NP Foods" cepumi "Selga" ar banānu garšu, bet saldētās pārtikas grupā - "Salas zivis Zivju pirkstiņi".

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Mudina apsvērt iespēju centralizētos eksāmenus ieviest agrāk, nevis pēdējā mācību gadā

Žanete Hāka, 22.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā pilotprojekta eksāmena dabaszinātnēs – fizikā, ķīmijā un dabaszinībās – rezultāti mudina izvērtēt iespēju centralizētos eksāmenus skolēniem kārtot agrāk, nevis pēdējā mācību gadā, lai pēc tam varētu specializēties kādā konkrētā jomā, otrdien, 22.novembrī, uzsvēra Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāti.

Deputāti sēdē iepazinās Valsts izglītības satura centra (VISC) apkopotajiem secinājumiem pēc pirmā pilotprojekta eksāmena dabaszinātnēs, kura mērķis bija novērtēt izglītojamo mācību sasniegumus fizikā, ķīmijā un dabaszinībās, iegūstot detalizētu atgriezenisko saiti mācību sasniegumu rezultātu izvērtēšanai un jauna centralizētā eksāmena veidošanai.

Pirmie rezultāti parāda to, ka mums aktīvi jāstrādā pie mācību satura pilnveides, lai skolēni prastu iegūtās zināšanas pielietot arī dzīvē, nevis tikai ierastās, šabloniskās situācijās, kādas aprakstītas mācību grāmatās. Obligāti centralizētie eksāmeni paši par sevi neko neatrisinās, sacīja komisijas priekšsēdētāja Ilze Viņķele, uzsverot, ka nepieciešama sistemātiska pieeja, kas ietver gan satura izmaiņas, gan pedagogu profesionālo pilnveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltā bura par 20% uzaudzē apgrozījumu

Gunta Kursiša, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas, higiēnas, saimniecības un kosmētikas preču vairumtirgotāja SIA Baltā bura pērn apgrozījusi par 19,67% vairāk līdzekļu – 54,98 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

Apgrozījuma pieaugumu uzņēmuma vadība skaidro ar jaunu sadarbības partneru, kas ļāvis preču klāstam pievienot vairākas jaunas grupas, kā arī jaunu klientu piesaisti Latvijā un ārvalstīs.

Uzņēmuma peļņa 2012. gadā bija 161,99 tūkstoši latu.

Kā norāda uzņēmuma vadība, 2012. gada lielākais tehnoloģiskais projekts bijusi tehniskā modernizācija un inovācija – jaunu pasūtījumu pieņemšanas programms, kas ļauj pieņemt pārdošanas pasūtījumus un niegt merčendaizinga pakalpojumus. Pērn arī ieviests jauns web katalogs, kas ļauj uzņēmuma klientiem pasūtīt produktus, izmantojot internetu.

SIA Baltā bura dibināta 1996. gadā un izplata aptuveni 80 zīmolu produkciju, tostarp Henkel Latvija, 3M, Humana, Salamander u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Papildināts - Norvēģijas bankas DNB Bank ASA klientu servisa centrs atradīsies Jaunajā Teikā

Lelde Petrāne, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada pirmajā pusgadā uz HANNER uzņēmumu grupas attīstīto Jaunās Teikas rajona biroja ēku Teodors pārcelsies lielākās Norvēģijas bankas DNB Bank ASA klientu servisa centrs.

Šobrīd DNB Bank ASA klientu servisa centrs strādā no Luminor (kādreizējās DNB) ēkas Skanstes ielā.

DNB Bank ASA servisa centrs, kurš atradīsies Jaunajā Teikā, apkalpos lielākās Norvēģijas bankas - DNB - klientus tieši no Rīgas.

Birojs tiks izvietots trijos stāvos, kopumā iekārtojot 292 darba vietas.

Pēdējo desmit gadu laikā Jaunajā Teikā investēti vairāk nekā 85 miljoni eiro. Biroju ēku Valters, Teodors un Henrihs kopējā platība pārsniedz vairāk nekā 50 tūkstošus kvadrātmetru. Jaunajās ēkās (Teodors un Henrihs) nomas maksa ir no 12 līdz 14 EUR/kvadrātmetrā.

Šobrīd Jauno Teiku par savu mājvietu izvēlējušās aptuveni 400 ģimenes un vairāk nekā 16 uzņēmumi, starp tiem – Accenture, Tieto, Solvay, Primekss, Henkel un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tisenkopfa pamet Baltās buras padomi

Gunta Kursiša, 26.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas, higiēnas, saimniecības un kosmētikas preču vairumtirgotāja SIA Baltā bura padomē notikušas izmaiņas, to pametot līdzšinējai padomes loceklei Baibait Tisenkopfai, liecina Lursoft dati.

B. Tisenkopfa padomes locekles amata pienākumus SIA Baltā bura pildīja kopš 2009. gada jūnija. Patlaban kādreizējā SIA Baltā Bura padomes locekle turpina ieņemt padomes priekšsēdētāja vietnieces vietu SIA Dominante Park, vēsta Lursoft.

B. Tisenkopfas vietā stājies Anatolijs Zolotovskis, kurš vienlaikus ieņem amatus arī citu uzņēmumu padomēs, tostarp pilda SIA Dominante Park un SIA Koblenz drošība padomes priekšsēdētāja pienākumus, kā arī ir a/s Dominante Capital padomes priekšsēdētāja vietnieks.

Db.lv jau informēja, ka SIA Baltā bura pērn apgrozījusi par 19,67% vairāk līdzekļu – 54,98 miljonus latu. Uzņēmuma peļņa 2012. gadā bija 161,99 tūkstoši latu. SIA Baltā bura dibināta 1996. gadā un izplata aptuveni 80 zīmolu produkciju, tostarp Henkel Latvija, 3M, Humana, Salamander u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Accenture peļņa Latvijā – vairāk nekā 7 miljoni eiro

Lelde Petrāne, 20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma Accenture apgrozījums Latvijā finanšu gadā, kas ilga no 2017.gada 1.septembra līdz 2018.gada 31.augustam, bijis 79,6 milj. eiro, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Uzņēmuma peļņa šajā finanšu gadā Latvijā bijusi 7,03 milj. eiro, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Šogad Accenture Latvijas filiāle ieguva nosaukumu Advanced Technology center (iepriekš – Delivery center), kas apliecina, ka uzņēmums piedāvā pakalpojumus un servisus ar augstāku pievienoto vērtību, kas ietver padziļinātu izpēti, zinātni un jaunu tehnoloģiju pielietojumu.

«Esam novērtēti arī grupas līmenī – konkursā Latvijas komanda sacentās ar līdzīgiem uzņēmuma centriem Ķīnā, Eiropā, Indijā, Latīņamerikā, Ziemeļamerikā, Filipīnās un ieguva trešo vietu. Kopumā tika pieteiktas 50 tūkst. idejas no vairāk nekā 60 tūkst. dalībniekiem. Latvijas komanda prezentēja platformu loģistikas jomā (intelligent container operations), kur izmantots lietu internets, blokķēdes un SAP tehnoloģijas, lai palīdzētu plānot, pārraudzīt un piegādāt kravas konteinerus, ietaupot resursus,» norāda Accenture vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinājies reklāmu apjoms žurnālos un radio; pieaugums avīzēs

Dienas Bizness, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts avīzēs un TV, bet kritums – žurnālos, vidē un radio.

To apliecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie jūnija televīzijas, preses, radio un vides reklāmu apjomi. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūnijā neierasti augstākais reklāmas apjoma pieaugums ir bijis avīzēs, kas turpina tendenci šī medija reklāmas apjoma stabilizācijā. Negaidīti samazinājies reklāmas apjoms gan žurnālos, gan vidē un radio.

Televīzijā šā gada jūnijā raidīta kopumā 59381 reklāmas minūtes, kas bijis par 11% vairāk nekā aizvadītajā gadā. Lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc apjoma minūtēs bijuši Tele2, Reckitt, Benckiser, Bite, LMT un Henkel.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kamerai Latvijā jauna prezidente un viceprezidents

Db.lv, 26.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras (AHK) jauno prezidenti Latvijā ievēlēta Dr. Lada Kaļiņina, kura kopš 2003. gada ir Jungheinrich Lift Truck izpilddirektore Baltijas valstīs.

Iepriekš L. Kaļiņina strādājusi ADE SI, Wella pārstāvniecībā Latvijā un Henkel Latvia par izpilddirektori, kā arī par tiesību zinātņu dekāni un lektori Starptautiskajā Baltijas Russina akadēmijā.

Dr. Kaļiņina ir ieguvusi doktora grādu uzņēmējdarbībā/ menedžmenta ekonomikā Informācijas Sistēmu Menedžmenta augstskolā.

Jungheinrich Lift Truck ir AHK biedrs jau vairāk kā 15 gadus. Līdz šim Lada Kaļiņina bija Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras viceprezidente Latvijā. Viņai kļūstot par prezidenti, ir ievēlēts arī jauns Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras viceprezidents un tas ir Laflora Latvija vadītājs Uldis Ameriks.

Līdzšinējais AHK prezidents Latvijā Kaspars Kalviškis, Bosch Latvija vadītājs, šo amatu atstāja pēc AHK statūtos paredzētā maksimālā termiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augusts finanšu tirgos pavēris durvis lielākai nervozitātei.

Šomēnes pasaules lielākie akciju tirgi piedzīvojuši jau divas visai sāpīgas tirdzniecības sesijas, kad cenu raksturojošo indikatoru vērtība noplanē zemāk uzreiz aptuveni par 3%.

Šobrīd viens no populārākajiem vārdiem finanšu pasaulē ir – recesija. Pašlaik, šķiet, tiek zīlēts, nevis - vai, bet kad tieši tā sevi pieteiks un cik dziļa tā būs. Bažas rada vairāku nozīmīgāko pasaules tautsaimniecību ekonomikas dati – Vācijas IKP ceturksnī līdz jūlijam, salīdzinājumā ar iepriekšējiem trīs mēnešiem, izrādījās nedaudz sarucis. Par savu peļņu brīdinājuši tādi šīs valsts smagsvari kā Daimler, BASF, Continental, Henkel, Deutsche Lufthansa, Metro, Siemens utt. Savukārt Ķīnas rūpniecības apmēri jūlijā auguši par 4,8%. Virspusēji tas varētu šķist daudz, lai gan Ķīnas gadījumā šāds pieaugums ir zemākais 17 gadu laikā. Tas arī jūtami atpalika no analītiķu pirms tam prognozētajiem 6%. Uz sarežģījumu radara atrodas arī tirdzniecības kari un potenciāli smaga Brexit piezemēšanās. Valdot šādam fonam, arvien lielāka daļa, šķiet, padomā vairākas reizes pirms lielāku risku uzņemšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura rezultāta sasniegšanai ir vajadzīgs laiks, tāpēc no katras situācijas mums jāspēj paņemt kaut vai mazumiņš, kas palīdz nonākt pie lielā mērķa, atzīmē Lelde Kļaviņa, SIA Philip Morris Latvia vadītāja.

“Nekad nevar gribēt, ka viss notiks tagad un tūlīt, jo sasniegumi, līdzīgi kā māja, ir jābūvē no pamatiem - soli pa solim,” norāda L.Kļaviņa. Viņa uzskata, ka biznesa veiksmes pamatā primāri ir spēja nesarežģīt vienkāršas lietas un vienmēr atgādināt gan sev, gan saviem komandas biedriem, kas ir galarezultāts, ko uzņēmums kopā ar saviem darbiniekiem vēlas sasniegt. Ja nākotnes vīzijas vai vizualizācijas trūkst, bieži vien mēs darām lietas tikai darīšanas pēc, taču mums vienmēr ir jāstrādā kopīgā mērķa vārdā, un to nekad nevajadzētu aizmirst, spriež SIA Philip Morris Latvia vadītāja.

No finansēm līdz mārketingam

“Skolas laikos man labi padevās matemātika, tāpēc pēc vidusskolas absolvēšanas iestājos Rīgas Ekonomikas augstskolā (REA),” stāsta L.Kļaviņa. “Ja godīgi, tolaik es vēl īsti nezināju, kas ir tas virziens, kurā profesionāli vēlos doties, tāpēc izlēmu sevi izaicināt un savus spēkus izmēģināt REA. Lai gan pārsvarā studijas saistījās ar biznesu un finansēm, mums bija arī vairāki kursi, kuros apguvām mārketingu. Šī joma man šķita ļoti dinamiska, radoša un aktīva, tāpēc diezgan ātri sapratu, ka tas ir lauciņš, kurā vēlos sevi pilnveidot un attīstīt. Arī pēc augstskolas absolvēšanas aktīvi meklēju darbu tieši mārketingā, tādēļ nokļuvu starptautiskā uzņēmumā Unilever. Sākotnēji darbojos šajā kompānijā kā jauno zīmolu vadītāja, taču pēc nepilniem diviem gadiem kļuvu par klientu mārketinga speciālisti - sadarbojos ar vairākiem zīmoliem un izstrādāju tiem konkrētus piedāvājumus ar mārketinga aktivitātēm. Jāsaka, ka laiks Unilever man vienmēr paliks atmiņā ar ļoti pozitīvām emocijām - tas bija enerģisks un interesants darbs, kas man ļāva daudz mācīties. Tāpat šajā uzņēmumā ieguvu arī daudz jaunu draugu, un daži no tiem ieņem svarīgu vietu manā dzīvē arī joprojām,” atzīmē L.Kļaviņa, kura pēc divarpus gadiem Unilever nolēma mārketingu iepazīt no citas perspektīvas un sāka darbu reklāmas aģentūrā Ze Guru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas veļas mazgāšanas līdzekļu tirgū pieprasītākie ir Henkel Latvija un PROCTER &GAMBLE MARKETING LATVIJA produkti

Lelde Petrāne, 29.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir noslēgusi veļas mazgāšanas līdzekļu tirgus uzraudzību, kuras ietvaros KP izvērtēja konkurences apstākļus un pārbaudīja, vai tirgū nepastāv konkurences ierobežojumi, kas kaitē uzņēmumu darbībai vai patērētāju interesēm.

Apkopojot tirgus uzraudzībā iegūtos datus, KP secināja, ka Latvijas patērētājiem ir nodrošinātas plašas veļas mazgāšanas līdzekļu iegādes iespējas, jo produktu vidū pastāv daudzveidība - tirgū tiek piedāvāti veļas pulveri, šķidrie veļas mazgāšanas līdzekļi, kā arī pēdējos gados aizvien lielāku popularitāti ieguvušās kapsulas, kas paredzētas vienai mazgāšanas reizei.

Latvijā iespējams iegādāties ap 250 veļas mazgāšanas līdzekļu, izvēloties starp kopumā 40 dažādiem ražotāju zīmoliem, mazumtirgotāju pašzīmoliem, kā arī starp tradicionālajiem un ekoloģiskajiem mazgāšanas līdzekļiem. Veļas mazgāšanas līdzekļus Latvijas tirgum piegādā vairāk nekā 30 piegādātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas Polylabs izcīna Eiropas labākā jaunuzņēmuma titulu

Lelde Petrāne, 01.11.2019

No kreisās: Klemens Mitelfīfhaus no ChemCologne (Clemens Mittelviefhaus) un Kristians Grundštoks no Polylabs

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DigitalX konferences ietvaros Vācijas pilsētā Ķelnē norisinājies StartupCon organizēts balvu pasniegšanas pasākums. Novērtēti perspektīvākie jaunuzņēmumi dažādās kategorijās, tai skaitā ķīmijas, un Latvijā dibinātais Polylabs atzīts par Eiropas labāko ķīmijas jaunuznēmumu.

Tā ražotie bio polioli palīdz uzņēmumiem mazināt CO2 izmešu daudzumu un naftas produktu patēriņu.

StartupCon ietvaros tika organizēts Chem Start-up 2019, kurā Polylabs 12 finālistu konkurencē tika atzīs par labāko ķīmijas nozares jaunuzņēmumu Eiropā, informē uzņēmumā. Polylabs ražo bio poliolu, kas tiek sintezēts no videi draudzīgiem un atjaunojamiem resursiem – dažādām augu izcelsmes eļļām. Poliols ir viena no būtiskākajām sastāvdaļām poliuretāna ražošanā, kas visā pasaulē ir plaši pielietojams materiāls un tiek izmantots celtniecībā, autobūvē, mēbeļu ražošanā, apģērbu ražošanā, siltumizolācijā un neskaitāmās citās jomās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Accenture nopelnījis 6,5 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 16.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma "Accenture" apgrozījums Latvijā finanšu gadā (no 2018. gada 1. septembra līdz 2019. gada 31. augustam), bija 85,7 milj. eiro, savukārt uzņēmuma peļņa attiecīgajā posmā bija 6,5 milj. eiro, informē uzņēmumā.

2019.gadā uzņēmums turpināja strādāt ar lieliem, starptautiskiem projektiem dažādās nozarēs. Vienam no vadošajiem ķīmisko produktu ražotājiem pasaulē uzņēmums palīdzēja izraudzīties IT risinājumus, lai kompānija varētu izmantot digitālās vides iespējas. Tas ietvēra esošo sistēmu migrāciju, jaunu digitālo lietotņu un sistēmu izstrādi, ieviešanu, digitālo kompetenču paplašināšanu, kā arī atbilstošas IT infrastruktūras veidošanu, izmantojot mākoņskaitļošanas iespējas.

Mediju un sakaru jomā uzņēmums palīdzēja klientam ieviest pakalpojumus pēc pieprasījuma, finanšu un apdrošināšanas jomā tika realizēti projekti digitālo kanālu attīstības jomā, izstrādājot nepieciešamās lietotnes un sistēmas. Publiski minamo klientu lokā ir tādas kompānijas kā "BMW", "BBC", "Discovery Networks", "Henkel", "Novartis", "Roche", "Lindorff".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās Teikas rajons top par Rīgas IT un tehnoloģiju centru - par tā biroju ēkas Teodors enkura nomnieku ir kļuvis lielākais biznesa un informācijas tehnoloģiju uzņēmums Latvijā Accenture, informē Jaunās Teikas attīstītāja Hanner uzņēmumu grupas pārstāve Līga Ansone.

Biroja telpas Jaunajā Teikā nodrošinās 450 vietas darbam, paredzot arī uzņēmuma attīstības iespējas nākotnē, nodarbinot līdz pat 1500-2000 cilvēkiem Latvijā. Accenture centrālais birojs turpinās darbu Brīvības ielā, Jaunajā Teikā tiks apvienoti kompānijas pagaidu biroji, kas līdz šim izvietoti dažādās vietās Rīgā.

«Meklējot jaunās biroja telpas, mēs iepazināmies ar aktuālākajiem pētījumiem par modernu darba organizāciju un darba vidi. Mūsdienīga biroja pamatā ir izpratne par produktivitāti ietekmējošiem faktoriem, darba tirgus tendencēm un tā saucamās Z paaudzes darba stilu, modernajām tehnoloģijām un ergonomiku,» stāsta Inga Zvaigzne, Accenture Nekustamā īpašuma vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Svarīgs ne tikai sastāvs, bet arī iepakojums

Dienas Bizness, 19.08.2015

Drošāk ir izvēlēties kosmētiku un sadzīves ķīmiju ar starptautiski atzītu ekoloģisko marķējumu. A/s Spodrība produktiem līnijā Eco Seal For Nature tā ir ekopuķīte, kas ir drošs garants pircējam, ka produkts ir draudzīgs cilvēkam un videi visā tā dzīves cikla laikā – no ražošanas līdz nonākšanai atkritumos

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ikdienā neiztiekam ar gurķi acu krēma vietā vai citronu tauku noņemšanai no virtuves sienas, domājot par savu un vides veselību nākotnē, nepieciešamais kosmētikas vai sadzīves ķīmijas produkts jāizvēlas atbildīgi. Turklāt atbildīga izvēle pieprasa arī atbildīgu rīcību produkta lietošanā un utilizēšanā – tātad visas produkta dzīves garumā, trešdien raksta laikraksts Diena.

Tāpēc produkta etiķete jālasa, ne vien lai pārliecinātos par sastāvu, bet arī lai zinātu, ko iesākt ar tā iepakojumu. Jāmācās atpazīt ekomarķējumi un grafiskie simboli. Tie ir labākie padomdevēji, kā būt pārliecinātam par savu izvēli, vienlaikus izvairoties no viltus zaļajiem produktiem.

Veikalu plauktu pārpilnībā iepakojums kļūst arī par reklāmu, kur ražotāji var sacensties iepakojuma dizainā par pircēja uzmanību, lai tieši šis produkts nonāktu iepirkumu grozā. Tāpēc iepakojums ir viens no lielākajiem ražotāju izaicinājumiem tieši ilgtspējas nodrošināšanā, radot tādu iepakojumu, kas var pildīt savas funkcijas, vienlaikus samazinot kaitējumu videi un cilvēkam. Izvēloties iepakojuma materiālus un dizainu, ražotājam šodien ir iespēja izvēlēties otrreiz pārstrādājamus un atkārtoti lietojamus risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

UPB Liepājā iekārtojusi divus namus, kuros dzīvokļus piedāvā darbiniekiem

Vēsma Lēvalde, 05.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s UPB sociālās programmas ietvaros Liepājā iekārtojusi divas daudzdzīvokļu mājas speciālistu piesaistei.

Pirmā ēka uzcelta pirms krīzes, otra pabeigta šogad. Abās ēkās ir gan labiekārtotas telpas dienesta viesnīcai, gan arī īres dzīvokļi. Mājokļi ir a/s UPB sociālās programmas sadaļa, turklāt tās ideja ir ne tikai nodrošināt UPB holdinga intereses, bet arī piedāvāt labiekārtotus īres dzīvokļus citu Liepājā nepieciešamu profesiju pārstāvjiem. Iesākto programmu plānots turpināt, jo, uzņēmumam augot, jāpiesaista arvien vairāk speciālistu.

Paralēli karjerai

12 dzīvokļu ēku Liepājā, Vidusceļa ielā, a/s UPB uzbūvēja pirms pieciem gadiem, kad nekustamā īpašuma cenas bija kļuvušas tik augstas, ka jaunām ģimenēm bez milzīgām kredītsaistībām pie sava mājokļa tikt nebija iespējams. «Pāris dzīvokļu atstājām kā dienesta viesnīcu, tos izmanto mūsu pašu cilvēki, kuru darbs saistās ar pārbraucieniem no Rīgas, Valmieras, Daugavpils vai Ventspils uz Liepāju,» stāsta a/s UPB valdes priekšsēdētāja vietnieks Oskars Mors. Holdinga ražotnes izvietotas galvenokārt Liepājā un tās tuvumā, no 65 inženieriem lielākā daļa strādā Liepājā, tāpēc arī šeit notiek operatīvā plānošana, lietišķas tikšanās un darba sanāksmes. Pārējie dzīvokļi tika izīrēti jaunajiem uzņēmuma speciālistiem, galvenokārt inženiertehniskajam personālam. «Tie ir darbinieki, kuri atbrauc nevis uz vienu vai pāris dienām, bet gan pārcēlušies uz Liepāju no citām pilsētām un strādā šeit ilgtermiņā. Uzņēmums savukārt nodrošina dzīvesvietu,» skaidro holdinga uzņēmuma SIA Enna direktors Ingus Štībelis, kurš pats kopš 2009.gada izmanto darba devēja piedāvājumu īrēt dzīvokli. Viņa vadībā tiek nodrošināta arī abu UPB dzīvojamo ēku apsaimniekošana, jo SIA Enna ir namu tehniskās apsaimniekošanas uzņēmums. Uzņēmuma darbinieki ir absolūta prioritāte dzīvokļu īrei. Piemēram, uz pārbaudes laiku tiek uzaicināts jauns inženieris. Pārbaudes laikā viņš var dzīvot kādā no UPB dienesta viesnīcas dzīvokļiem. Ja pēc pārbaudes laika gan speciālists, gan uzņēmums ir apmierināti, tiek noslēgts līgums par dienesta dzīvokļa īri, stāsta O. Mors. Programma paredz arī esošo darbinieku dzīves apstākļu uzlabošanu, tādējādi pašreiz Vidusceļa ielas namā dzīvo inženieri, darbu vadītāji, kvalitātes vadītāji un arhitekti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuldīgā, Liepājas ielā durvis vēris pirmais beziepakojuma veikals "Kuule".

Ideja par šādu veikalu radusies jau pirms diviem gadiem un tā tikai gaidījusi īsto brīdi, telpas un cilvēkus, lai realizētos. Veikalu izveidojusi četru cilvēku komanda – Kārlis Mednieks, Justīne Grantiņa, Māris Ločmelis un Inese Ločmele. K.Mednieks ir dzimis kuldīdznieks, bet pārējie nesen pārcēlušies uz dzīvi Kuldīgā.

"Kuldīga šobrīd aug un attīstās, un arī mēs gribam dot savu artavu tajā, kaut kādā ziņā celt šejienes dzīves kvalitāti, piedāvājot cilvēkiem iespēju iegādāties ikdienā nepieciešamās preces bez iepakojuma, samazinot sadzīves atkritumu daudzumu un iedvesmojot cilvēkus dzīvot dabai draudzīgāk un veselīgāk," stāsta veikala līdzizveidotāja J.Grantiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Spilves ielā atvērts pirmais Krievijas zemo cenu mazumtirgotāja "Mere" veikals Latvijā, informē uzņēmuma attīstības vadītājs Latvijā Artjoms Volkovs.

SIA "Latprodukti", kas pārstāv "Mere" tīklu Latvijā, plāno valstī attīstīt zemo cenu pirmās nepieciešamības preču veikalu ķēdi. Veikalu platība plānota 800-1200 m2.

Uzņēmuma plānos ir piedāvāt par 20-30% zemākas cenas, kas esot iespējams minimālā tirdzniecības uzcenojuma dēļ.

Lielākā daļa veikala sortimenta ir pārtikas produkti, bet 30% nepārtikas preces - sadzīves ķīmija, rūpniecības preces, mājsaimniecības preces u.c.

Darbības uzsākšana Latvijā ir nākamais solis uzņēmuma attīstībai Baltijas reģionā un Eiropā. Lietuvā jau darbojas deviņi "Mere" veikali, un zīmola veikalus plānots atvērt arī Igaunijā.

Šobrīd SIA "Latprodukti" meklē telpas nomai, lai atvērtu jaunus "Mere" tīkla veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Pasargā bērnus no bīstamiem skapīšiem

Anda Asere, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr ģimenē neienāk bērns, daudzi neaizdomājas, cik bīstamas ir zinātkārajiem ķipariem pieejamās lietas, kas glabājas zemos plauktos, skapjos, atvilktnēs

SIA Klik Klik ražo bērnu drošības slēdzīšus. Tie domāti, lai padarītu bērniem nepieejamus skapjus, atvilktnes, ledusskapi, tualetes podu – jebko, ko vecāki vēlas «aizslēgt», to saturu - noslēpt. Par slēdžiem Reinis un Eva Onzuli aizdomājās tad, kad viņu meitiņai bija pusgads. «Mums ir zemas atvilktnes un meita tām viegli varēja tikt klāt. Daudzu jauno vecāku dzīvokļos mantas var pārlikt un pārkārtot, tomēr ne visiem ir tāda iespēja,» saka Eva. Onzulu ģimenes gadījumā bīstamā zona bija virtuve, savukārt kādai citai saimei viesistabā ir neaizskarama DVD disku kolekcija. «Virtuvē mums visi asie priekšmeti un sadzīves ķīmija atradās zemajās atvilktnēs. Sākotnēji gribējām būt atvērti vecāki un ļaut bērnam visu izpētīt un to, kas nav piemērots, pacelt augstāk. Taču vienubrīd bija jau tā, ka visas virtuves virsmas un augšējie plaukti bija nokrāmēti ar dažādām lietām, neko nevarēja saprast un atrast,» stāsta Eva. Viņai tas apnika un radās doma atvilktnes vienkārši aizsiet. Taču vīrs solīja kaut ko izdomāt un nonāca pie šādiem slēdžiem. Reinis piebilst, ka ar Klik Klik slēdžiem iespējams aiztaisīt jebkuru skapīti, kas ar citu ražotāju slēdžiem ne vienmēr ir iespējams.

Komentāri

Pievienot komentāru