Citas ziņas

Henkel ietur kursu otrajā ceturksnī

, 13.08.2007

Jaunākais izdevums

" Tirdzniecība palielinājusies par 1.9 procentiem līdz 3,293 miljoniem eiro

" Pamattirdzniecība palielinājusies par 4.3 procentiem

" Koriģētā pamatražošanas peļņa (EBIT) līdz 6.4 procentiem un 345 miljoniem eiro

" Nepārtraukta dinamiska paplašināšanās attīstības rajonos

"Mēs esam turpinājuši savu labo sākumu kārtējā budžeta gadā ar tālākiem panākumiem otrajā ceturksnī. Visas mūsu komercdarbības nozares uzrādīja dabiskā pieauguma apsteidzošu attīstību mūsu tirgos. Mēs arī spējām izmantot pastāvīgo dinamismu, kas dominē attīstības rajonos, lai tālāk paplašinātu mūsu tirgus pozīcijas," teica Ulrihs Lehners, Henkel KGaA Valdes Priekšsēdētājs. "Pateicoties veiksmīgajai attīstībai pirmajā pusgadā, mēs paredzam gūt pieaugumu pamattirdzniecībā no 4 līdz 5 procentiem pilnam 2007. budžeta gadam. Mēs arī turpinām sagaidīt pieaugumu pamatražošanas peļņā - kura pielāgota pēc ārvalstu valūtas - vairāk nekā pamattirdzniecības pieaugumu."

Diseldorfā - 2007.gada otrajā ceturksnī, Henkel sniedza pārskatu par tirdzniecību 3,293 miljonu eiro apmērā, kur pieaugums bija1.9 procenti, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada ceturksni. Pieaugums pamattirdzniecībā, t.i. pieaugums, kurš pielāgots ārvalstu valūtai un iegādēm/atsavinājumiem, bija 4.3 procenti, kur ieguldījumu deva visas komercdarb��bas nozares. Pēc ļoti spēcīga pirmā ceturkšņa, kuru paaugstināja īpašas tirdzniecības aktivitātes, kuras tika organizētas, lai svinētu Persil simtgadi, dabiskais pieaugums Laundry & Home Care komercdarbības nozarē normalizējās pie 3.1 procentiem. Tirdzniecības pieaugums Kosmētikā/Parfimērijā sasniedza līdz 4.3 procentus. Adhesives Technologies, kuras bija guvušas labumu no celtniecības nozares darbības pirmajā ceturksnī, labvēlīgu laika apstākļu dēļ, uzrādīja visspēcīgāko izpildi ar 4.8 procentu pieaugumu. Šī komercdarbības nozare tika izveidota 2007.gada 1.aprīlī, iepriekš atsevišķi vadīto Patērētāju un Amatnieku Adhesives un Henkel Tehnoloģiju komercdarbības nozaru apvienošanās rezultātā.

Pamatražošanas peļņa pirms nodokļu nomaksas (EBIT) samazinājās par 5.5 procentiem līdz 339 miljoniem eiro, un par 3.6 procentiem pēc pielāgošanas ārvalstu valūtai. Skaitlis par iepriekšējā gada ceturksni iekļāva vienreizējus ienākumus, sasniedzot 41 miljonus eiro, kuri radušies no izolācijas stikla hermētiķu un gumijas-metāla savienojošo ķīmisko vielu komercdarbību atsavināšanas, kamēr šī ceturkšņa rezultāti iekļāva 8 miljonu eiro peļņu no zemes pārdošanas Turcijā. Pie tam, Henkel palielināja savus pārstrukturēšanās izdevumus no 6 miljoniem eiro iepriekšējā gada ceturksnī līdz 14 mijoniem eiro šajā ceturksnī. Pēc šo jomu koriģēšanas, EBIT pieauga par 6.4 procentiem, no 324 miljoniem eiro līdz 345 miljoniem eiro.

Pie 10.3 procentiem, tirdzniecības apgrozība (EBIT) pazeminājās par 0.8 procentu punktiem zem ieprieksējā gada ceturkšņa līmeņa. Pēc pielāgošanas augstākminētajām jomām, tirdzniecības apgrozība palielinājās par 0.5 procentu punktiem, no 10.0 procentiem līdz 10.5 procentiem. Izmantotā kapitāla apgrozība (ROCE) sasniedza līdz 15.4 procentus. Tīrais ienākums no līdzdalības palielinājās no 3 miljoniem eiro līdz 24 miljoniem eiro, galvenokārt mūsu līdzdalības Ecolab rezultātu dēļ. Neto procentu izdevumi papildinājās by 11 mijoniem eiro līdz -37 miljoniem eiro, galvenokārt lielāku ienākumu rezultātā no līdzekļiem, kuri sedz mūsu Vācijas pensiju saistības. Kopumā, neto finansu resursi palielinājās par 14 miljoniem eiro līdz -13 miljoniem eiro. Nodokļu likme bija 26.7 procenti.

Sakarā ar zemāku EBIT, ceturkšņa tīrā peļņa pazeminājās no 3.6 procentiem līdz 239 miljoniem eiro. Pēc tam, kad mazākuma līdzdalība sasniedza 5 miljonus eiro, tīrā peļņa par ceturksni bija 234 miljoni eiro (-3.7 procenti). Peļņa par priekšrocību akciju sasniedza 0.54 eiro (-5.3 procentus).

Komercdarbības nozares izpilde

Veļas mazgāšanas un mājaprūpes komercdarbības nozares pamattirdzniecība pieauga par 3.1 procentiem, turpretī ārvalstu valūtas kursiem un iegādēm/atsavināšanai bija negatīva ietekme, kas sastādīja -3.4 procentus. Reģistrējot divciparu procentu pieauguma koeficientus, tirdzniecība Austrumeiropā palika ļoti liela, turpretī Rietumeiropā ļoti augstais pirmā ceturkšņa pieauguma koeficients normalizējās, kā tas tika gaidīts. Pamatražošanas peļņa palielinājās no 2.8 procentiem līdz 111 miljoniem eiro; pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum, pieaugums bija 5.7 procenti. Pieaugums tirdzniecībā Laundry apakšvienībā, bija lielā mērā labas izpildes rezultāts, ko radīja superizturīgi mazgāšanas līdzekļi un auduma mīkstinātāji. Kā daļa no kampaņas, lai atzīmētu Persil simtgadi, jauns "Persil 100 - Labāks nekā jebkad!" tika ieviests Vācijas tirgū. Austrumeiropā, auduma mīkstinātāju Silan aromterapijas līnija tika paplašināta ar jaunu aromātu iekļaušanu. Home care apakšvienība ieguva no vairākiem veiksmīgiem jauninājumiem. Eiropa, piemēram, pieredzēja jauna želejveida tualetes tīrītāja Bref Jumbo ieviešanu ar antibakteriālu tīrīšanas jaudu, un turpmākais variants tika pievienots Clin logu tīrītāju klāstam. Ziemeļamerikā, tirgū tika ieviests pirmais vannas tīrītājs ar prečzīmi Mīkstais Skrubis.

Kosmētikas/Parfimērijas komercdarbības nozare sasniedza pamattirdzniecības pieaugumu 4.3 procentu apmērā. Tas vēlreiz bija ievērojami virs attiecīgās tirgus pieauguma likmes, atkal apstiprinot veiksmīgo iepriekšējo ceturkšņu tendenci. Papildus pastāvīgai labai attīstībai Rietumeiropā, komercdarbības nozare uzrādīja īpaši labus rādītājus Austrumeiropā un Latīņamerikā. Tas tika arī atspoguļots pamatražošanas peļņas aprēķinā, kurš parādīja palielinājumu no 3.0 procentiem līdz 98 miljoniem eiro; pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum, pieaugums bija 4.7 procenti. Hair Cosmetics komercdarbība turpināja sasniegt ievērojamu pieaugumu. Uzņēmuma tirgus pozīcijas visās konkrētajās kategorijās - krāsvielas, kopšana un veidošana - tika tālāk paplašinātas ar vairāku jauninājumu ieviešanas starpniecību, sasniedzot rekorda līmeņus Eiropā. Body Care komercdarbība parādīja turpmāku jūtamu attīstību, sevišķi sakarā ar divu lielāko prečzīmju labo attīstību Fa un Dial, abas no kurām palielināja tirdzniecību, pateicoties veiksmīgajiem jauninājumiem un portfeļa paplašināšanai. Skin Care komercdarbība guva peļņu no pretnovecošanās jauninājuma Diadermine 3D Wrinkle Filler Pen debijas tirgū un Aok prečzīmes atkārtotas ieviešanas Vācijā. Oral Care apakšvienībā, uzmanība tika pievērsta jaunu Freshness variantu ieviešanaiTheramed līnijā. Hair Salon komercdarbība arī turpināja attīstīties ļoti pozitīvi, iegūstot no dažādu jaunu produktu ieviešanas tirgū plus atkārtotas ieviešanas aktivitāšu klāsta.

Pamattirdzniecībai pieaugot par 4.8 procentiem, Adhesives Technologies turpināja savu pozitīvo attīstību. Divciparu procentu pieauguma likmes tika atkal reģistrētas Austrumeiropā, Āfrikā/Tuvajos Austrumos un Āzijas-Klusā okeāna reģionos, kur Rietumeiropa un Latīņamerika arī attīstījās labi. Komercdarbības attīstība Ziemeļamerikā bija diezgan gausa, sakarā ar tirgus apstākļiem, galvenokārt celtniecības nozarē. Pamatražošanas peļņa par iepriekšējā gada ceturksni iekļāva vienreizējus atsavināšanas ienākumus 41 miljonu eiro apmērā. Salīdzinājumā ar šo ceturksni, EBIT pazeminājās par 13.7 procentiem, vai par 11.7 procentiem pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Bez šī izņēmuma posteņa, tomēr, tika iegūts būtisks pamatražošanas peļņas pieaugums, ar pozitīviem rezultātiem īpaši no precīzas izdevumu pārvaldīšanas, apjoma ekonomijas, kas rodas, sasniedzot spēcīgu pamattirdzniecības pieauguma attīstību, un realizācijas cenas palielināšanos. Consumer and Craftsmen apakšvienībā, uzņēmuma momentlīmes vēlreiz bija visspēcīgākie produkti. Kā piemēram nesenā pagātnē, attīstība Building Adhesives apakšvienībā atkal bija virs vidējās, gūstot labumu no turpmākās straujās celtniecības darbības Austrumeiropā un ilgstošas zaudētā atgūšanas svarīgajos Rietumeiropas tirgos. Industry apakšvienība arī turpināja parādīt ļoti labu attīstību. Komercdarbība, kura tika vadīta ar Loctite preču zīmes nosaukumu rūpnieciskai apkopei, remontam un kapitālremontam, attīstījās ļoti labi. Mūsu Ziemeļamerikas automobiļu komercdarbībā, vājināšanās, gausā tirgus dēļ uzsāktie pasākumi guva pirmos panākumus. Darījumu aktivitātes, kuras iekļāva aviācijas un tērauda rūpniecības nozares, turpināja parādīt spēcīgu attīstību. Šeit, Henkel spēja gan paplašināt savas tirgus pozīcijas ar novatoriskiem virsmas apstrādes produktiem, gan īstenot cenu pieaugumus.

Reģionālā izpilde

Tirdzniecība Eiropas/Āfrikas/Tuvo Austrumu reģionā ienāca ar 2,111 miljoniem eiro, 4.3 procentu vai 4.4 pieaugumu pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Visas komercdarbības nozares deva ieguldījumu tās attīstībā. Austrumeiropā, tirdzniecība atkal palielinājās divciparu procentu amplitūdā, turpretī Rietumeiropā pirmā ceturkšņa attīstības dinamisms mazliet atslāba. Bija arī tirdzniecības apjoma trūkums, dažādu svarīgu komercdarbības aktivitāšu atsavināšanas dēļ. Pie 64 procentiem, tirdzniecības daļa, kura aprēķināta pēc šī reģiona, palika aptuveni tādā pašā līmenī, kā pagājušā gadā. Galvenokārt sakarā ar ārvalstu valūtas tirgus ietekmi, Ziemeļamerikas reģiona tirdzniecība pazeminājās par 7.7 procentiem; pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum, pazemināšanās bija tikai 1.1 procents. Kosmētikas komercdarbība Ziemeļamerikā demonstrēja iepriecinošu attīstību, ko atbalstīja veiksmīgi jauninājumi. Ar 646 miljonu eiro apjoma tirdzniecību, reģiona kopējā tirdzniecības daļa sasniedza līdz 20 procentiem. Latīņamerikas reģionā tika reģistrēta 178 miljonu eiro tirdzniecība, ar 5.2 procentu vai 7.8 procentu palielināšanos pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Šo attīstību galvenokārt radīja Cosmetics/Toiletries un Adhesives Technologies komercdarbības nozares. Uz reģionu attiecināmā tirdzniecības daļa palika nemainīga pie 5 procentiem. Henkel komercdarbība Āzijas-Klusā okeāna reģionā attīstījās izcili labi. Pie 298 miljoniem eiro, tirdzniecība ievērojami palielinājās par 8.4 procentiem, turpmāk pieaugot līdz 11.4 procentiem pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum. Šeit, Adhesives Technologies komercdarbības nozare parādīja īpaši augstu attīstības koeficientu. Reģiona kopējās tirdzniecības daļa nedaudz palielinājās līdz 9 procentiem.

Kopumā, ļoti veicinoša attīstība norisinājās Austrumeiropas, Tuvo Austrumu, Āfrikas, Latīņamerikas un Āzijas-Klusā okeāna attīstības reģionos, kas turpinājās visā otrajā ceturksnī, kur Henkel vēlreiz sasniedza divciparu procentu pieaugumu tirdzniecībā šajos tirgos.

Galvenā līdzdalība

Ecolab Inc., St. Paul, Minesota, ASV, kurā Henkel pieder 29.6 procentu ieguldījums, sniedza pārskatu par 1,362 miljonu US dolāru tirdzniecību 2007. gada otrajā ceturksnī, 11.1 procentu pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tīrā ceturkšņa peļņa pieauga par 18.4 procentiem līdz 110.3 miljoniem US dolāru. Šīs līdzdalības tirgus vērtība no 2007.gada 30.jūnija sasniedza līdz apmēram 2.3 biljoniem eiro.

Atjaunotā tirdzniecības un peļņas prognoze 2007.gadam

Ņemot vērā veicinošo komercdarbības attīstību, kas tika novērota pirmajā pusgadā, Henkel šobrīd paredz sasniegt 4 līdz 5 procentu pamatattīstības koeficientu (pēc pielāgošanas ārvalstu valūtas tirgum un iegādēm/atsavināšanām) pilnam budžeta gadam.

Henkel turpina paredzēt pieaugumu pamatražošanas peļņā (EBIT) - kura pielāgota ārvalstu valūtas tirgum - vairāk nekā pamattirdzniecības pieaugumu.

Henkel tāpat arī paredz pieaugumu ieņēmumos par priekšrocību akciju (EPS) vairāk nekā pamattirdzniecības pieaugumu.

Šis dokuments ietver progresīvus apgalvojumus, kuri balstās uz pašreizējiem novērtējumiem un pieņēmumiem, kurus veikusi Henkel KGaA uzņēmumu vadība. Progresīvie apgalvojumi ir raksturoti ar tādu vārdu lietojumu, kā gaidīt, paredzēt, plānot, iepriekš noteikt, pieņemt, uzskatīt, vērtēt, sagaidīt, utt. Šādus apgalvojumus nav jāsaprot kā jebkādā veidā garantējošus, ka šie paredzējumi izrādīsies precīzi. Turpmākā izpilde un rezultāti, ko faktiski sasniedzis Henkel KGaA un tā saistītie uzņēmumi, ir atkarīgi no vairākiem riskiem un neskaidrībām, un tāpēc var būtiski atšķirties no progresīvajiem apgalvojumiem. Daudzi no šiem faktoriem ir ārpus Henkel kontroles un tos nevar precīzi novērtēt iepriekš, tādus kā turpmākā ekonomiskā vide un konkurentu un citu, kuri iesaistīti tirgus jomā, darbības. Henkel neplāno un neapstiprina jebkādus progresīvus apgalvojumus.

Sazināties:

Henkel KGaA

Corporate Communications

Ernst Primosch Lars Witteck Wulf Klüppelholz

Telefons: +49-211-797-3533 Telefons: +49-211-797-2606 Telefons: +49-211-797-1875

Fakss: +49-211-798-2484 Fakss: +49-211-798-9208 Fakss: +49-211-798-9208

[email protected]

Pieejams fotomateriāli lejupielādēšanai: http://henkel.com/press

Sīkāku informāciju par faktiem un rādītājiem 2007.gada otrajam ceturksnim var atrast internetā: http://www.henkel.com/ir

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan konkurence ir liela, kosmētikas un sadzīves ķīmijas izplatītājam Henkel Latvia krīzes laikā nav mazinājies apgrozījums, un šogad uzņēmums plāno nelielu izaugsmi, pirmdien informē laikraksts Dienas bizness.

Vācijas koncerns Henkel nodarbojas ar kosmētikas, tīrīšanas līdzekļu un celtniecībai nepieciešamo saistvielu ražošanu un izplatīšanu. Pirmos divus Baltijā izplata Henkel Latvia, kuru apgrozījums esot bijis apmierinošs, savukārt igauņi ražo un tirgo celtniecības materiālus un to realizācija izvērsusies necerēti veiksmīga.

«Tirgu samazināšanās nav gājusi secen arī mūsu biznesam. Tiesa gan, neesam tik ļoti skarti kā automašīnu tirgotāji vai bankas. Cilvēki vēl joprojām mazgā matus un veļu, bet tirgus attīstība ir negatīva. 2009. gadā spējām palielināt apgrozījumu, un 2010. gadā bijām tajā pašā līmenī. Tas ir ļoti apmierinoši. Ja salīdzinām sevi ar konkurentiem, neviens cits nav bijis tik veiksmīgs,» apgalvo Henkel Latvia direktors Guntars Zālītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Henkel ar pieaugumu noslēdzis pirmo ceturksni

Sanita Igaune, 05.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Henkel pārdošanas rādītāji 2011. gada pirmajā ceturksnī sasniedza 3,8 mljrd. eiro, kas ir par 8,9 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā ceturksnī. Kompānijas koriģētā pamatdarbības peļņa pieauga par 12,1% - no 421 milj. līdz 473 milj. eiro.

Henkel pamatdarbības peļņa palielinājās par 1,9% no 422 milj. līdz 430 milj. eiro.

Veļas mazgāšanas un sadzīves ķīmijas uzņēmējdarbības sektorā Henkel nominālā pārdošana palielinājās par 2,2% līdz 1072 milj. eiro. Kosmētikas nozarē par 7,7% līdz 821 milj. eiro, bet līmes tehnoloģiju sektorā par 14,1% līdz 1884 milj. eiro.

Šobrīd Henkel cer uz organiskās produkcijas pārdošanas pieaugumu 3 - 5% diapazonā.

Henkel apstiprina savas prognozes par koriģēto peļņu no pārdošanas, kas ir apmēram 13%, un palielinājumu attiecībā uz koriģētajiem ieņēmumiem uz vienu priviliģēto akciju par apmēram 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Henkel ikgadējās sanāksmes 2008 laikā tika paziņots, ka tiek iecelts jauns Vadītāju valdes (Management Board) vadītājs - Kaspers Rosteds.

Iepriekšējais vadītājs Ulriks Lehners (Ulrich Lechner) nodod savus pienākumus turpinātājam, jo sasniedzis pensionēšanās vecumu. Lehners ar nelielu pārtraukumu strādājis Henkel no 1981. gada un tika iecelts vadītāja amatā 2000. gada maijā. Arī tagad viņš joprojām vēl paliks saistīts ar kompāniju kā Akcionāru komitejas loceklis.

Henkel ziņo, ka jau 2006 gada decembrī tika izlemts, ka 46 gadus vecais dānis kļūs par Lehnera pēcteci. Pieņemot šo lēmumu jau laikus, Henkel uztur tradīciju, kas nes drošības sajūtu un uzticības garantu veiksmīgas iestrādes nodrošinājumā gan darbiniekiem, gan biznesa partneriem un dalībniekiem lielākajos tirgos. Akcionāriem šis lēmums nozīmē vadību tikpat augstā līmenī, tālejošu darbību korporatīvajā kultūrā, cilvēkresursu menedžmentā un ilgtspējīga biznesa attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Henkel pieaugumu sekmē līmes tehnoloģiju un Persil noiets

Sandra Dieziņa, 12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājsaimniecības un kosmētikas preču tirgotājam Henkel šā gada trešajā ceturksnī izdevies kāpināt realizācijas apjomus par 13,7 %, sasniedzot 3,961 miljonu eiro.

Par to vēsta kompānija. «Trešajā ceturksnī mēs vēlreiz uzlabojām savus rezultātus. Šis ir pirmais ceturksnis līdz šim, kad mēs esam sasnieguši koriģētā EBIT (pamatražošanas peļņa) 13 % robežu,» komentē Henkel pārvaldes valdes priekšsēdētājs Kaspers Rorsteds, Viņš uzsver, ka kopējos panākumus ietekmējis katrs reģions un katrs komercdarbības sektors. Pieaugumu izdevies sasniegt, pateicoties zīmolam un inovācijām.

Runājot pa atsevišķām pozīcijām, veļas un sadzīves ķīmijas un kosmētikas/parfimērijas plaša patēriņa preču bizness turpināja pieaudzis par attiecīgi 3,4 un 4,6 %, bet līmes tehnoloģiju noieta biznesa sektors pieauga par 9,7 %, pateicoties cenu un apjoma mijiedarbībai. Veļas un sadzīves ķīmijas sektora noiets pieauga par 8,4 % līdz 1,123 miljoniem eiro. Šajā segmentā izaugsme tika novērota spēcīgajiem mazgāšanas līdzekļiem, jo īpašu atzinību guvis Persil.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Henkel ceturksni noslēdz ar peļņas pieaugumu; prognozē sarežģītu gada otro pusi

Dienas Bizness, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves ķīmijas, kosmētikas un patēriņa preču ražošanas kompānija Henkel gada otro ceturksni noslēgusi ar peļņas pieaugumu, vienlaikus prognozējot sarežģītu 2013. gada uzņēmējdarbības vidi.

Kompānijas koriģētā pamatdarbības peļņa gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu periodu pērn, palielinājusies par 8,2% no 609 miljoniem līdz 660 miljoniem eiro. Pamatdarbības peļņa (EBIT) palielinājusies no 538 līdz 607 miljoniem eiro, bet koriģētā peļņa no pārdošanas (EBIT norma) kāpusi par 0,9 procentpunktiem, sasniedzot 15,4%.

Henkel pārdošanas apjomi 2013. gada pirmajā ceturksnī sasnieguši 4286 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 1,9 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu ceturksni. Pēc korekcijas atbilstoši ārvalstu valūtai pārdošanas rādītāji uzlabojās par 4,0 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Otrajā ceturksnī kompānijas Henkel rezultāti uzrāda pozitīvu tendenci

, 06.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada otrajā ceturksnī kompānija Henkel vēl arvien izjuta ekonomikas recesiju, tomēr visi biznesa sektori uzrādījuši labus rezultātus, informē Henkel vadītājs Kaspers Rorsteds

Veļas un mājas kopšanas sektors pārspēja pirmā ceturkšņa rezultātus, tāpat kosmētikas/parfimērijas sektors uzrādīja pozitīvu realizāciju. Salīdzinot ar pirmo ceturksni uzlabojumi jūtami saistvielu tehnoloģiju sektorā.

Henkel pārdošanas apjomi sasniedza 3.485 miljonus eiro, kas ir par 5 % mazāk nekā 2008.g. otrajā ceturksnī.

Kompānijas biznesa sektoru attīstība notikusi nevienmērīgi un dažādi. Plaša patēriņa preces kā veļas un mājas kopšanas līdzekļu sektors un kosmētikas/parfimērijas nodaļa ir veiksmīgi turpinājuši pozitīvu izaugsmi ar pamatnoieta pieaugumu par 6.3% un 3.5%. Saistvielu tehnoloģiju biznesa nodaļā ir jūtami uzlabojumi, salīdzinot ar šā gada pirmo ceturksni, taču pasaules industriālās ražošanas straujā samazinājuma dēļ pārdošanas apjoma kritums vērojams 15.4% apjomā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Koriģētā pamatražošanas peļņa samazinājusies par 17.2 % līdz 308 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Henkel ceturkšņa peļņa 320 miljoni

, 08.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā ceturksnī Henkel peļņa pirms nodokļiem (EBIT), kas bija 320 miljonu EUR apjomā, bija aptuveni iepriekšējā gada līmenī (-0.9%). Pēc ārvalstu valūtas koriģēšanas EBIT izaugsme sasniedza 2.5%. Nozīmīgais izejmateriālu izmaksu pieaugums, ko Henkel nespēja kompensēt pilnībā, izraisīja īpaši negatīvu ietekmi, informē Henkel.

2008. gada pirmajā ceturksnī Henkel palielināja tirdzniecības ieņēmumus pēc ārvalstu valūtas koriģēšanas par 1.7 %. Pamatpārdošana, t.i. pēc ārvalstu valūtas un iegādes/pārdošanas objektu koriģēšanas, palielinājās par 3.3% un atradās robežās starp 3 un 4% no Henkel gada sākumā veiktajiem ieteikumiem. Visi uzņēmējdarbības sektori deva ieguldījumu šajā sniegumā. Kopumā 2008. gada pirmajā ceturksnī, tirdzniecības ieņēmumi nedaudz kritās par 3 162 miljoniem EUR, galvenokārt dēļ neizdevīgajām izmaiņām ārvalstu valūtas tirgū.

Pateicoties finansiālo rezultātu izaugsmei un nodokļu samazinājumam, tīrie ieņēmumi ceturksnī auga par 6.2% uz 223 miljoniem EUR. Atskaitot mazākuma ienākumu no kapitāla 4 miljonu EUR apjomā, tīrie ienākumi ceturksnī bija 219 miljoni EUR (+6.8 %). Ienākumi uz priviliģēto akciju auga par 6.3% uz 0.51 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eksperti par IKP ātro novērtējumu

, 10.08.2009

Swedbank vecākais ekonomists Dainis Stikuts (no kreisās), Latvijas Krājbankas Investīciju pārvaldes galvenā analītiķe Olga Ertuganova, SEB bankas galvenais ekonomists Andris Vilks un Nordea bankas vecākais ekonomists Andris Strazds.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/images/article/2009/08/10/9a6d52f3-c7e2-4e79-9440-de470b41246a.jpg

Nordea bankas vecākais ekonomists Andris Strazds:

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) ātro novērtējumu, 2009.gada otrajā ceturksnī iekšzemes kopprodukta (IKP) apjoms, salīdzinot ar 2008.gada atbilstošo periodu, ir samazinājies par 19.6%.

«IKP kritums arī otrajā ceturksnī ir dramatisks, taču pašas pesimistiskākās prognozes, kas lielā mērā bija balstītas uz dramatisko mazumtirdzniecības apjomu kritumu, nav piepildījušās. Acīmredzot nelielais eksporta pieaugums šī gada otrajā ceturksnī savienojumā ar būtisku importa kritumu ir pozitīvi ietekmējis IKP apjomu. IKP kritumu nedaudz bremzē arī cenu kritums, jo cenu krituma rezultātā mājsaimniecības un uzņēmumi var iegādāties vairāk preču un pakalpojumu, salīdzinot ar situāciju, ja cenas saglabātos nemainīgas vai turpinātu augt.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Henkel audzējis pārdošanas apjomus un peļņu

Jānis Rancāns, 08.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadzīves ķīmijas, kosmētikas un patēriņa preču ražošanas kompānija Henkel aizvadīto gadu noslēgusi ar pārdošanas apjomu un peļņas kāpumu.

Henkel pārdošanas apjomi pērn, salīdzinot ar gadu iepriekš, pieauga par 5,8 procentiem, sasniedzot 16,5 miljonus eiro. Par gandrīz 4 procentiem palielinājies organiskās pārdošanas pieaugums – pieaugums, kas pielāgots ārvalstu valūtas tirgiem un ieguvumiem/atskaitījumiem, informē kompānija.

Labus darbības rādītājus Henkel uzrādījusi saistvielu tehnoloģiju jomā, kur pārdošanas apjomi pieauguši par 3,6% un sasnieguši 8,25 miljonus eiro. Kosmētikas un parfimērijas biznesā izaugsme bijusi 3,1% apmērā, bet veļas un sadzīves ķīmijas produktu jomā – 4,7% apmērā.

Pēc vienreizējo ieņēmumu un izdevumu un restrukturizēšanas izdevumu iekļaušanas aprēķinos Henkel koriģētie ieņēmumi no pamatražošanas pieauguši par 15,1% — no diviem miljardiem līdz 2,3 miljardiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Henkel Latvia peļņu audzējis par ceturtdaļu

Žanete Hāka, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas tirgotāja SIA Henkel Latvia apgrozījums pērn palielinājies par 6,83%, sasniedzot 42,707 miljonus eiro, savukārt peļņa pēc nodokļiem augusi līdz 2,745 miljoniem eiro, kas ir par 23,43% vairāk nekā iepriekš, liecina Lursoft dati.

SIA Henkel Latvia norāda, ka 2013.gadā tā kosmētikas divīzijas Baltijas tirgus daļa samazinājusies par 0,4%, savukārt sadzīves ķīmijas divīzijas Baltijas tirgus daļas samazinājumu veidojuši 0,9%.

Austriešu Henkel Central Eastern Europe Gesellschaft mbH piederošais SIA Henkel Latvia reģistrēts 1995.gadā, savukārt pirms diviem gadiem, 2012.gada augustā, uzņēmumam pievienota Henkel Lietuva.

Uzņēmums ierindots arī laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā lielāko uzņēmumu TOP 500, ieņemot 165. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa preču ražotājiem Unilever un Procter & Gamble (P&G) ir piespriesta soda nauda 315 miljonu eiro apmērā par to, ka kompānijas kopā ar Henkel bija noslēgušas veļas mazgājamā pulvera cenu karteli astoņās Eiropas valstīs, raksta BBC.

Kompānija Unilver ir sodīta ar 104 miljoniem eiro, bet P&G ar divreiz vairāk – 212 miljoniem eiro. Soda naudas apjoms tika samazināts par 10%, kad abas kompānijas atzina savu vainu karteļa izveidošanā. Unilver, P&G un Henkel noslēgto karteli trīs gadus izmeklēja Eiropas komisija (EK) pēc Henkel norādījuma par to, ka uzņēmumi ir vienojušies par cenām.

Henkel savukārt netiks sodīts, jo sadarbojās ar izmeklētājiem.

Veļas pulveru cenu kartelis 2000. – 2005. gadā pastāvēja Beļģijā, Francijā, Grieķijā, Itālijā, Portugālē, Spānijā un Nīderlandē

Kompānijai P&G pieder Tide, Gain un Era zīmoli, Unilver – Omo un Surf, bet Henkel lielākajā daļā Eiropas pārdod Persil.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmaiņas Henkel Latvia valdē

Gunta Kursiša, 17.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas SIA Henkel Latvia vadībā – uzņēmuma valdi pametis Turcijas pilsonis Tevfiks Tore Birols un viņa vietā stājies Čehijas pilsonis Lukašs Hajeks, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Henkel apgrozījums nedaudz samazinājies

Žanete Hāka, 09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas un sadzīves ķīmijas preču vairumtirgotāja SIA Henkel Latvia apgrozījums pērn samazinājies par 2,4%, kas ir saistīts ar uzņēmuma pārdošanas apjomu nelielu kritumu Baltijas tirgū, liecina Lursoft dati.

Henkel Latvia 2014. gadā apgrozīja 41,668 miljonus eiro, savukārt tā peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniedza 2,384 miljonus eiro. Uzņēmuma rentabilitātes rādītājs pērn pieauga līdz 18,37.

Aizvadītajā gadā Henkel Latvia veiksmīgi turpināja savu darbību, sekmīgi ieviešot tirgū jaunus produktus, kā arī turpinot ieguldīt Henkel izplatīto zīmolu attīstībā un preču pārdošanas veicināšanā.

Lursoft pieejamā informācija rāda, ka Henkel Latvia 2014. gadā nodokļos nomaksāja teju trīs miljonus eiro.

1995. gada aprīlī dibinātais SIA ir iekļauts Lursoft un laikraksta Dienas bizness kopīgi veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pieaugusi Rīgas Fondu biržas aktivitāte

, 18.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada otrajā ceturksnī Rīgas fondu biržā ir notikuši vairāki jauni notikumi - atklāja alternatīvā vērtspapīru tirgu, indekss atsāka kāpumu, pieauga tirdzniecības aktivitāte, kā arī biržai pievienojās jauni biedri, Db.lv informēja OMX Group sabiedrisko attiecību speciāliste Aija Brasliņa.

Atklāj alternatīvo vērtspapīru tirgu

Rīgas Fondu birža 1.jūnijā atklāja alternatīvo vērtspapīru tirgu First North. Līdz ar First North infrastruktūras izveidošanu Latvijā arī vidējiem un maziem uzņēmumiem ir radīta iespēja strauji attīsties, izmantot akciju tirgus radītās iespējas. Vairāki Sertificētā konsultanta statusa kandidāti jau ir sākuši pārrunas ar uzņēmumiem par to akciju iekļaušanu First North.

Trīs galvenie uzņēmumu ieguvumi no dalības alternatīvajā tirgū ir izdevīgas finansējuma piesaistes iespējas, augstāka atpazīstamība un uzticamība sadarbības partneru acīs, liecina First North Ziemeļvalstu tirgū kotēto uzņēmumu vadības viedokļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vidējā bruto darba samaksa jeb vidējā alga pirms nodokļiem par pilnas slodzes darbu šogad otrajā ceturksnī bija 1237 eiro, kas ir par 10,2% jeb 115 eiro vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp privātajā sektorā vidējā bruto darba samaksa 2021.gada otrajā ceturksnī augusi par 9%, sasniedzot 1215 eiro, bet sabiedriskajā sektorā vidējā bruto darba samaksa palielinājusies par 13,4%, sasniedzot 1291 eiro.

Vispārējās valdības sektorā, kurā ietilpst valsts un pašvaldību iestādes, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kā arī valsts un pašvaldību kontrolētas un finansētas kapitālsabiedrības, vidējā bruto darba samaksa šogad otrajā ceturksnī bija 1268 eiro, kas ir pieaugums par 14,8% salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu.

Savukārt samaksa par vienu nostrādāto stundu pirms nodokļu nomaksas šogad otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu pieaugusi par 4,6% - no 8,2 līdz 8,57 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nordea bankas vecākais ekonomists Andris Strazds:

«Nedaudz labāks rādītājs, salīdzinot ar ātro novērtējumu, nepārsteidz, jo ātrais novērtējums parasti ir balstīts uz ierobežotu informāciju par ražošanas un tirdzniecības apjomiem, un patēriņa cenu izmaiņām. Ņemot vērā, ka, piemēram, mazumtirdzniecības apjomu kritums otrajā ceturksnī joprojām bija dramatisks, arī IKP ātrais novērtējums uzrādīja kritumu gandrīz 20% apjomā. Taču situācija citās nozarēs, piemēram, telekomunikāciju pakalpojumu vai tranzīta jomā ir labāka nekā ražošanā un tirdzniecībā, kas tagad atspoguļojas pārskatītajos IKP datos, kuri uzrāda kritumu 18,7% apmērā. Līdzīga situācija nesen bija vērojama arī Lietuvā, kur IKP ātrais novērtējums uzrādīja kritumu, kas bija par vairāk nekā diviem procentpunktiem lielāks nekā pārskatītie dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Banku analītiķi: Uzņēmējiem jārēķinās ar aizvien izteiktāku darbinieku deficītu

LETA, 15.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārskatāma nākotnē uzņēmējiem jārēķinās ar aizvien izteiktāku darbinieku deficītu, brīdina banku analītiķi.

«Swedbank» galvenā ekonomista Latvijā vietas izpildītāja Agnese Buceniece sacīja, ka Latvijā bezdarba līmenis turpināja samazināties, neskatoties uz lēnāku ekonomikas izaugsmi otrajā ceturksnī. Tas saruka līdz 6,4%, kas ir par 1,3 procentpunktiem mazāk nekā pērn otrajā ceturksnī. Šajā periodā bezdarbnieku skaits samazinājās par 18%, kas ir gandrīz piektā daļa.

«Ņemot vērā ekonomikas izaugsmes bremzēšanos varēja gaidīt, ka bezdarbnieku skaits vairs nesamazināsies tik strauji kā iepriekšējos ceturkšņos, tomēr tā vietā ieraudzījām straujāko kritumu pēdējo piecu gadu laikā. Bezdarba līmenis šobrīd jau ir zemāks nekā 2008.gadā. Norises darba tirgū diktē demogrāfija. Bezdarbā redzam kritumu, galvenokārt tāpēc ka samazinās iedzīvotāju skaits, nevis tādēļ, ka liela daļa bezdarbnieku būtu iekārtojusies darbā – tas nav noticis,» atzina Buceniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) šogad pirmajā pusgadā pieaudzis par 5,1%, salīdzinot ar 2020.gada attiecīgo periodu.

Tostarp otrajā ceturksnī pieaugums ekonomikā bijis straujāks, nekā sākotnēji lēsts - pēc sezonāli un kalendāri nekoriģētajiem datiem, IKP audzis par 11,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Iepriekš tika vēstīts, ka, pēc ātrā novērtējuma datiem, Latvijas IKP otrajā ceturksnī palielinājies par 10,3%.

Vienlaikus, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni, proti, šā gada pirmo ceturksni, pēc sezonāli un kalendāri koriģētajiem datiem, Latvijas IKP palielinājies par 4,4%.

Faktiskajās cenās Latvijas IKP šogad pirmajā pusgadā bija 14,8 miljardu eiro apmērā, tostarp otrajā ceturksnī - 8,1 miljards eiro.

2021.gada otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu lauksaimniecībā bija samazinājums par 3,1%, savukārt mežsaimniecībā un zivsaimniecībā bija pieaugums attiecīgi par 0,1% un 7,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Eurostat: Eirozonas ekonomikai otrajā ceturksnī rekordstrauja lejupslīde

LETA, 31.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirozonas iekšzemes kopprodukts (IKP) šogad otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn samazinājies par 15%, tādējādi reģistrēta straujākā lejupslīde kopš šo datu apkopošanas sākšanas 1995.gadā, liecina Eiropas Savienības (ES) statistikas departamenta "Eurostat" sākotnējie dati.

Gada pirmajos trīs mēnešos eirozonas ekonomika gada griezumā samazinājās par 3,1%.

ES IKP otrajā ceturksnī gada salīdzinājumā saruka par 14,4%, kas arī ir visu laiku straujākais kritums. Pirmajā ceturksnī ES ekonomika samazinājās par 2,5%.

Tikmēr salīdzinājumā ar iepriekšējiem trīs mēnešiem eirozonas IKP otrajā ceturksnī samazinājās par 12,1%, bet ES ekonomika saruka par 11,9%, arī reģistrējot straujāko lejupslīdi kopš 1995.gada.

Pirmajā ceturksnī eirozonas un ES ekonomika ceturkšņa salīdzinājumā saruka attiecīgi par 3,6% un 3,2%.

Ekonomikas lejupslīdi pagājušajā ceturksnī galvenokārt veicinājusi koronavīrusa pandēmijas negatīvā ietekme.

Lasi arī:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vidējā bruto darba samaksa jeb vidējā alga pirms nodokļiem par pilnas slodzes darbu šogad otrajā ceturksnī bija 1237 eiro, kas ir par 10,2% jeb 115 eiro vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Ko par to saka banku analītiķi?

Mārtiņš Āboliņš, Citadeles ekonomists:

COVID-19 pandēmijas izraisītā ekonomikas lejupslīde un bezdarba pieaugums pagaidām nav būtiski ietekmējis darba samaksas pieaugumu Latvijā. Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, šī gada otrajā ceturksnī vidējā darba samaksa Latvijā pieauga par 10,2 % salīdzinājumā ar 2020. gada 2. ceturksni un sasniedza 1237 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tas ir kārtējais signāls, ka situācija Latvijas darba tirgū uzlabojas un iedzīvotāju ienākumu kāpumu redzam arī Citadeles privātpersonu klientu kontu datos.

Tomēr kopējā situācija Latvijas darba tirgū joprojām ir neskaidra, jo darba tirgus rādītājus ietekmē ar Covid-19 saistītie ierobežojumi un valsts atbalsta pasākumi. Piemēram, dīkstāves pabalstu saņēmēji netiek uzskaitīti kā nodarbināti un no dīkstāves pabalstu vidējā apjoma ir redzams, ka dīkstāves pabalstus pārsvarā ir saņēmuši strādājošie ar relatīvi zemiem ienākumiem, jo vidējā pabalsta apmērs bija tuvs minimālā pabalsta lielumam. Tādēļ daļa no vidējās algas kāpuma, visticamāk, ir statistikas ilūzija un zīmīgi, ka vidējā darba samaksa Latvijā ir augusi straujāk nekā Igaunijā, lai arī ekonomikas pieaugums Igaunijā šogad ir bijis straujāks nekā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Finanšu tirgus uzmanības centrā - centrālās bankas un ar tām saistītie lēmumi

Žanete Hāka, 19.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesākoties jaunajam mācību gadam, arī finanšu tirgu uzmanība atgriežas pie globālās ekonomikas izaugsmes galvenajiem uzdevumiem. Attīstīto valstu situācija salīdzinājumā ar gadu iepriekš nav mainījusies – vāja ekonomikas izaugsme, inflācija tuvu nulles līmenim, jaunākajā DNB bankas apskatā norāda eksperti.

Līdzīgi kā gadu iepriekš, arī šī gada septembrī uzmanības centrā turpina dominēt centrālās bankas un ar tām saistītie lēmumi. Turpretim jaunattīstības valstis nākotnē var raudzīties ar zināmu optimismu - izejvielu cenu stabilizācija un Ķīnas ekonomikas joprojām solīdā izaugsme ir bijusi par pamatu akciju tirgus kāpumam.

Tirgus dalībnieki jau atkal nomoka sevi ar domām par to, vai ASV Federālo rezervju sistēma (FRS) nākamnedēļ sēdē cels procentu likmes vai varbūt tomēr ne. Divgadīgo parādzīmju likme, kas ir viens no precīzākajiem indikatoriem tirgus gaidām par FRS politiku, turpinājusi krasi svārstīties. Iepriekšējās nedēļas laikā procentu likmes paaugstināja un akciju cenas samazināja divu FRS pārstāvju paustās bažas par ASV ekonomikas pārkaršanas riskiem. Globālā mērogā šo efektu pastiprināja ECB prezidenta Mario Dragi skepticisms par iespējām īstenot papildu izaugsmi veicinošus pasākumus. Tomēr FRS komitejas dalībniece Laela Brenāra runā 12.septembrī uzsvēra nesenā pagātnē bieži lietotos stimulējošās politikas aizstāvju argumentus, pirmkārt, ka vēl nav izsmelts cilvēku loks, kuri atgriežas darba tirgū, pieaugot darba atrašanas iespējām, tādējādi līdz šim novēršot inflācijas kāpumu. Gaidas par monetāro politiku tuvākajā nākotnē ir ilgstoši svārstījušās bez noteikta vispārējā virziena, taču cita tendence bijusi noturīga – FRS sagaida arvien zemākas bāzes likmes nākotnē. To prognoze kopš 2012.gada ir samazinājusies no 4.25% līdz 3.00%, un trešdaļa šī krituma notikusi pēdējā pusgada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

36% respondentu grib nogaidīt un tad iegādāties. 35% atbildēja, ka pašlaik sarežģīts kredīta saņemšanas process, liecina www.city24.lv nekustamo īpašumu portāla aptaujas rezultāti.

Cilvēki ietur nogaidošu pozīciju attiecībā uz nekustamo īpašumu darījumiem Īres un nomas operators Rent in Riga valdes loceklis Jānis Lipša atzīmē, ka ir problēmas saņemt hipotekāro kredītu; cilvēkiem nav skaidrības par savu nākotni, jo Latvijas ekonomiskās attīstības temps ir samazinājies, tāpēc cilvēki nevēlas uzņemties ilgtermiņa saistības ar kredītiestādēm, tāpēc izvēlās īrēt. Atsaucoties uz SIA Balsts viedokli - liela daļa klientu ir spiesti īrēt, jo nevar saņemt nepieciešamo kredītu bankā: nevar pierādīt ienākumus vai arī tie nav pietiekoši augsti. Dzīvokļus izvēlas īrēt arī tie cilvēki, kuri ir uzsākuši aktīvas darba gaitas biznesā. Viņi nevēlas barot bankas ar kredītu starpniecību, tāpēc krāj kapitālu sava nekustamā īpašuma iegādei drīzā nākotnē.Cilvēki ietur nogaidošu pozīciju attiecībā uz nekustamo īpašumu darījumiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Makrofleksu turpmāk ražos Igaunijā

Ingrīda Drazdovska, 10.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvmateriālu ražotājs Henkel Makroflex AS aizvēris savu ražotni Oitti pilsētā Somijā, ziņo balticbusinessnews.com.

Visa ražošana tiek pārcelta uz Igauniju, Pērnavu. Paredzēts, ka Igaunijas rūpnīcas ražošanas jaudas palielināsies vairāk nekā uz pusi.

Ražotnes slēgšanu Somijā uzņēmums pamato ar pieprasījuma izmaiņām pasaulē. Apvienojot ražošanas procesus, iegūta mēroga ekonomija. Plānotās investīcijas Pērnavas rūpnīcā 2010. gadā ir aptuveni 8 milj. kronu (352 tūkst. Ls).

Pērnavas ražotās produkcijas klāstu papildinās 67 jauni produkti. To realizācija plānota gan Eiropā, gan Āzijas valstīs un Amerikā.

Henkel Makroflex AS savulaik dibināts Somijā, bet Henkel grupā tas iekļauts 2003. gadā. Tas ir viens no pasaulē pazīstamākajiem zīmoliem. Pārdošanas apjomi uzņēmumam pērn bijuši 716 milj. kronu (31 milj. Ls), tas strādājis ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mobilie sakari joprojām reklamētākā nozare Latvijā

Sanita Igaune, 03.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mobilo sakaru nozare (Tele2, LMT, Bite) pirmajos sešos mēnešos ir saglabājusi reklamētākās nozares statusu, otrdien žurnālistiem pastāstīja TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.

Tai seko mazumtirdzniecības nozare (Maxima, Rimi, Linstow), trešajā vietā ir mājsaimniecības higēna (Henkel, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser), ceturtajā – aukstie dzērieni (Coca Cola, Cido, Cēsu alus), bet piektajā vietā – zāles (Nycomed, Berlin-Chemie, Menarini, Sandoz).

Pirmajā pusgadā Latvijas medijos visvairāk reklamēto nozaru saraksts palicis stabils. Pozīcijas, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu ir saglabājusi mobilo sakaru un mazumtirdzniecības nozare, kā arī ceturto vietu auksto dzērienu nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru