Jaunākais izdevums

Lidostu operatora BAA, kam pieder arī Londonas Hītrovas lidosta, vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) CNN stāstījis, ka viņš atteiksies no savas prēmijas par 2010.gadu spēcīgā sniega izraisītā ceļošanas haosa dēļ.

«Es esmu 100% apmērā koncentrējies uz pasažieriem, mēs vēl neesam visus nogādājuši mājās,» viņš teicis. Taču atteicies atklāt, no cik lielas prēmijas ir atteicies.

«Es negribu runāt par savu atalgojumu. Es atteikšos no savas prēmijas par 2010. kalendāro gadu,» sacījis BAA boss, kad viņam vaicāts par baumām, ka viņš saņems slepenu prēmiju, kas balstīta uz peļņu. «Nav nekādas slepenas prēmijas,» viņš akcentējis.

Hītrova ir noslogotākā lidosta Eiropā un viena no tām, ko vissāpīgāk skāruši sliktie laika apstākļi.

Pēc jaunākās informācijas tā pilnībā varētu tikt atvērta lidojumiem ceturtdien.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX, 13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki, kuri apmeklē Apvienotās Karalistes galvaspilsētu Londonu, ir pieraduši lidot pār Temzu pirms lidmašīnas nosēšanās. Taču mazāk nekā 10 gadu laikā lidaparāti varētu piezemēties salas lidostā pašā upes vidū, vēsta CNN.

Futūristiskā izskata, sešu skrejceļu lidosta uz mākslīgās salas iecerēta aptuveni 80 kilometru attālumā no pilsētas centra.

Konsorcija, kuru izveidojis Londonas mērs Boriss Džonsons, ieceres varētu izmaksāt 47 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 40 miljardus latu). Būvniecība varētu ilgt septiņus gadus.

Tā kā Hītrovas lidosta šobrīd darbojas ar 99% no tās jaudas, galvaspilsētai nepieciešami papildu skrejceļi, norādījis konsorcijs

Testrad.

Lidostas iecere upes vidū esot saistā ar vēlmi izvairīties no aviācijas trokšņa piesārņojuma, kas jau pašlaik ir problēma Londonā. London Britannia Airport vizualizācijās redzama ovālas formas struktūra ar skrejceļiem, kas atrodas vietā, kur upe paplašinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Hītrovas lidostas jaunais Termināls 2 durvis vērs gada laikā

Lelde Petrāne, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hītrovas lidostas jaunais 2,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtais termināls durvis pirmajiem pasažieriem vērs tieši viena gada laikā, atsaucoties uz lidostas paziņojumu, vēsta BBC.

Privāti finansētais termināls T2 pēc tā atvēršanas 2014. gada 4. jūnijā apkalpos 20 miljonus cilvēku gadā. Tas aizstāj veco Terminālu 2, kas tika nojaukts 2009. gadā.

Paredzēts, ka T2 darbosies vairāk nekā 20 aviokompānijas un 25 tūkstoši darbinieku. Saskaņā ar plāniem katru dienu terminālu izmantos vidēji 55 tūkstoši pasažieru. Tajā būs 50 veikali, 17 bāri un restorāni.

Hītrovas jaunais termināls 5 tika atvērts 2008. gadā un piedzīvoja katastrofālu pirmo dienu ar garām rindām un tūkstošiem pazudušu bagāžas vienību. T2 tiks atvērts pa posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Virgin Atlantic atsakās BAA maksāt lidostas nodevas

Ritvars Bīders, 10.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas Lielbritānijas lidostu operatoram BAA saistībā ar tā lēno reakciju attiecībā uz pagājušā mēnesī piedzīvotajiem lielajiem sniega nokrišņiem, ziņo BBC.

Aviokompānija norāda, ka nemaksās BAA lidostas nodevas līdz brīdim, kad tiks publicēts BAA iekšējās izmeklēšanas ziņojums , kas gaidāms šā gada marta beigās.

Jau ziņots, ka vairāki tūkstoši pasažieru nācās nīkt lidostās vai viesnīcās pēc tam, kad lielā sniega dēļ tika slēgtas vairākas Lielbritānijas lidostas, ieskaitot Hītrovu, radot industrijai zaudējumus vairāku miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

BAA gan norāda, ka apstākļi Hītrovas lidostā neesot bijuši tādi, lai radītu pamatu nodevas maksas ieturēšanai no Virgin Atlantic vai jebkuras citas aviokompānijas puses.

Virgin Atlantic, kas ir viens no lielākajiem BAA klientiem, kā arī citas aviokompānijas kritizējušas BAA darbu lielā sniega laikā, jo kompānijai pārāk ilgu laiku prasīja lidmašīnu notīrīšana un sagatavošana lidošanai, tādējādi radot būtisku reisu aizkavēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais sniegs pagājušā gada decembrī Lielbritānijas lidostu operatoram BAA izmaksājis 24 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 20 miljonus latu), atsaucoties uz kompānijas sniegto informāciju, vēsta BBC.

Hītrovas un citu lidostu īslaicīga slēgšana decembrī ietekmēja daudzus tūkstošus aviopasažieru.

BAA decembrī savās sešās Lielbritānijas lidostās apkalpojusi 7,2 miljonus pasažieru, kas ir par 10,9% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pirms gada.

Kā vēstīts, miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas BAA saistībā ar tā lēno reakciju, saskaroties ar lielajiem sniega nokrišņiem.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju kritums pasažieru pārvadājumos decembrī gandrīz pilnībā saistāms ar bargo ziemu.

Gadā kopumā BAA apkalpojusi 103,9 miljonus pasažieru, kas ir par 2,8% mazāk, salīdzinot ar 2009.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas lidostu operators BAA pērn cietis 317 miljonu zaudējumus

Lelde Petrāne, 22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs, ziņo BBC.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju šo traucējumu dēļ zaudēti 2,8 miljoni pasažieru, jo īpaši Hītrovas lidostā.

Neskatoties uz zaudējumiem, kompānijas vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) kompānijas sniegumu raksturojis kā spēcīgu. Viņš uz 2011.gadu raugās ļoti optimistiski.

BAA, kas pieder Spānijas Ferrovial, ir Hītrovas, Stanstedas, Edinburgas, Glāzgovas, Aberdīnas un Sauthemptonas lidostu īpašniece. Taču Konkurences komisija uzstāj, lai BAA pārdotu Stanstedas un Glāzgovas vai Edinburgas lidostas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labāka pacelšanās un nosēšanās laika saskaņošana ir galvenais faktors, lai risinātu noslogotības problēmu lielākajās lidostās, liecina ES ziņojums, vēsta guardian.co.uk.

Eiropas noslogotākās lidostas varētu apkalpot par 28 miljoniem vairāk pasažieru katru gadu bez paplašināšanās vai papildu skrejceļiem, teikts ziņojumā.

Pētījumā, ko pasūtījusi Eiropas Komisija, teikts, ka efektīvāka pacelšanās un nosēšanās laika izmantošana varētu absorbēt daļu slodzes.

Sešās Eiropas lidostās - Hītrovas, Getvikas, Parīzes Orlī, Milānas Linate, Diseldorfas un Frankfurtes - pieprasījums jau pārsniedz kapacitāti lielākajā daļā dienas vai visu dienu.

Dažas no lielākajām Eiropas lidostām plāno paplašināties un varētu tikt galā ar pasažieru skaita pieaugumu, bet citas, ieskaitot Hītrovas lidostu, saskarsies ar arvien lielākiem «kapacitātes ierobežojumiem», norādīts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lielbritānijas noslogotākā lidosta izvēlas AS Valmieras stikla šķiedras meitas uzņēmuma produktu

Dienas Bizness, 08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex tiek plaši izmantota Hītrovas lidostas jaunā termināļa būvniecībā, proti, griestu pārsegumā aptuveni 50 tūkstošu m2 platībā.

Pēc lidostas informācijas, jaunā termināļa ēka tiks atvērta 2014.gada 4.jūnijā.

«Mūsu meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotās produkcijas izmantojums tik sabiedriski nozīmīgā satiksmes mezglā kā Hītrovas lidosta viennozīmīgi ir liels sasniegums. Tas apliecina mūsu uzņēmuma ražotās produkcijas atbilstību mūsdienu modernās pasaules līmeņa kvalitātes prasībām,» norāda AS Valmieras stikla šķiedra valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns.

Šis ir viens no apjomīgākajiem projektiem, kurā tiek izmantota Valmiera Glass UK Ltd izstrādātā Atex tekstilmembrāna.

Kā daži no pēdējiem projektiem, kuros pielietotas Atex tekstilmembrānas, AS Valmieras stikla šķiedra min Zénith de Strasbourg daudzfunkcionālā arēna Francijā, Shanghai Expo izstāžu ēka Ķīnā un Vācijas uzņēmuma Sedus Stoll izpētes centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

BAA lidostās pasažieru skaits pieaudzis par 0,3%

Lelde Petrāne, 10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, kas izmantojuši Lielbritānijas lidostu operatora BAA lidostu pakalpojumus šā gada jūlijā, pieaudzis par 0,3% līdz 10,9 miljoniem, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju Hītrovas lidostu izmantojuši 6,7 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 3,5%, salīdzinot ar to pašu laika posmu iepriekšējā gadā.

BAA īpašnieks ir Spānijas celtniecības gigants Ferrovial.

BAA piederošās lidostas:

Hītrovas lidosta

Stanstedas lidosta

Edinburgas lidosta

Glāzgovas lidosta

Aberdīnas lidosta

Sauthemptonas lidosta

Neapoles lidosta

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lai izvairītos no monopola, briti liek pārdot Stanstedas lidostu

Jānis Rancāns, 19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operatoram BAA nāksies pārdot Stanstedas lidostu, kā arī atbrīvoties no Glāzgovas vai Edinburgas lidostas, lēmusi Lielbritānijas Konkurences komisija, vēsta BBC.

Jau 2009. gada martā komisija lika BAA pārdot Getvikas un Stanstedas lidostas, kā arī atteikties no vienas lidostas Skotijā, proti, Glāzgovas vai Edinburgas lidostas. BAA pārdeva Getvikas lidostu, bet apstrīdēja lēmumu pārdot pārējās.

Spānijas kompānijai Grupo Ferrovial piederošais lidostu operators BAA kontrolē Hītrovas, Southemptonas, Aberdīnas, Stanstedas, Glāzgovas un Edinburgas lidostas.

Lielbritānijas konkurences komisija uzskata, ka BAA ir pārāk liels monopols pār Skotijas un Londonas lidostām, kas «var negatīvi ietekmēt gan pasažierus gan arī lidsabiedrības».

Db.lv jau rakstīja, ka Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic jaunā termināļa skiču konkursā saņemti 125 piedāvājumi

Vēsma Lēvalde, 29.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānijas airBaltic izsludinātajā starptautiskajā konkursā par jaunā termināļa ideju saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi.

Iesniegtos pieteikumus pašlaik izskata starptautiska arhitektu žūrija, kas rezultātus plašākai publikai darīs zināmus līdz oktobra vidum, sola airBaltic. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

BAA jāpārdod divas Lielbritānijas lidostas

Lelde Petrāne, 14.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BAA Ltd., kas ir īpašniece arī Londonas Hītrovas lidostai, uzlikts pienākums pārdot divas Lielbritānijas lidostas. Apelācijas tiesa noraidījusi tās prasību par regulējošu neobjektivitāti, pārbaudot nozari, ziņo Bloomberg.

Apelācijas tiesa apstiprinājusi Konkurences komisijas 2009.gada marta lēmumu, kas lika BAA pārdot Stanstedas lidostu netālu no Londonas un vai nu Glāzgovas, vai Edinburgas lidostu. BAA, kas pieder Madridē bāzētajai Ferrovial SA, pakļaujoties regulatora spiedienam, jau pārdeva Londonas Getvikas lidostu.

BAA drīkst paturēt Hītrovas, Sauthemptonas un Aberdīnas lidostas.

Aviokompānijas šo lēmumu uzņēmušas ar sajūsmu, norādot, ka no tā lielākie ieguvēji būs klienti.

Lidostu īpašnieks gan sacījis, ka tas, visticamāk, iesniegs apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No saņemtajiem 125 Latvijas aviokompānijas airBaltic jaunā termināļa arhitektoniskajiem risinājumiem patlaban ir atlasīti vairāki varianti, kas nodoti izvērtēšanai arī plašākai sabiedrībai, liecina informācija airBaltic mājaslapā.

Db.lv jau vēstīja, ka arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic pagarina termiņu balsošanai par 10 jaunā termināļa arhitektoniskajām koncepcijām par mēnesi līdz 5.decembrim. Starptautiskajā konkursā par airBaltic jaunā termināļa dizainu kopumā tika saņemtas 125 arhitektoniskās koncepcijas.

Arhitektoniskās koncepcijas vidē ir apskatāmas Laikmetīgā mākslas muzeja KIM telpās Spīķeros, Natālijas Jansones salonveikalā Riija, viesnīcā Radisson Blu Hotel Latvia, iepirkšanās centros Spice Home un Galleria Riga, un pašā Vecrīgas centrā – Doma laukumā, kā arī internetā aplūkot un nobalsot var airBaltic blogā Wingtips vietnē blog.airBaltic.com. Skices tiek attēlotas bez informācijas par autoru, ievērojot tādu pašu anonimitātes principu, kāds tiek piemērots visām arhitektoniskajām koncepcijām, kuras tika nodotas starptautiskai ekspertu žūrijai.

Šī starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules līmeņa arhitektus, kuri var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādīja arhitekti no 70 valstīm visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē labākā lidosta piedāvā bezmaksas kāju masāžu un atelpu dārzā

Lelde Petrāne, 12.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļotāji no visas pasaules šogad kā labāko lidostu pasaulē atzinuši Singapūras Čangi lidostu, kur ir tropiskie jumta dārzi, kinoteātri, baseins un džakuzi, vēsta Relaxnews.

Pagājušā gada uzvarētāja Inčhonas starptautiskā lidosta pie Seulas palikusi otrajā vietā.

Balsojumā par pasaulē labāko lidostu piedalījies vairāk nekā 12,1 miljons ceļotāju.

Uzvarētāja lielu pārsteigumu nerada, jo Čangi lidosta jau iepriekš ierindota starp trim vadošajām lidostām kā nozares līderis un novators. Tā, piemēram, lidosta pasažieriem piedāvā arī bezmaksas, divu stundu ekskursijas. Pirms iekāpšanas lidmašīnā pasažieri var atvilkt elpu vienā no pieciem tematiskajiem dārziem. Tāpat lidosta klientiem piedāvā arī kāju bezmaksas masāžu un citas ekstras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

FOTO: Klimata aktīvisti Lielbritānijā sāk «vasaras sacelšanos»

LETA--DPA, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aktīvistu kustība «Extinction Rebellion» pirmdien sākusi nedēļu ilgu «vasaras sacelšanos» piecās Lielbritānijas pilsētās, tostarp Londonā.

Aktīvisti protestē Londonas centrā netālu no parlamenta, Kārdifā, Bristolē, Līdsā un Glāzgovā.

«Extinction Rebellion», kas pēdējo mēnešu laikā sarīkojusi vairākus protestus, paziņojusi, ka aktīvisti šonedēļ izjauks mieru centrālajās sabiedriskajās vietās piecās pilsētās.

Kustība piektdien piedalīsies jauniešu streikā un dosies gājienā uz parlamentu, lai pieprasītu no valdības aktīvāku rīcību cīņā pret klimata izmaiņām.

Londonas policija paziņojusi, ka tai izstrādāts samērīgs plāns rekcijai uz protestiem.

Iepriekš policija brīdināja, ka tā būs gatava «reaģēt ātri, veikt aizturēšanas un novērst nekārtības, ja nepieciešams».

Policija uzsvēra, ka tiesības protestēt ir jālīdzsvaro ar citu cilvēku tiesībām mierīgi doties savās ikdienas gaitās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielais sniegs un sals Eiropas ziemeļu daļā izraisījis plašus gaisa un dzelzceļa satiksmes traucējumus. Londonā Hītrovas lidosta līdz trešdienai spēs apkalpot tikai trešdaļu no paredzētajiem reisiem, kamēr Briselē apledojuma dēļ nenotiks lielākā daļa lidojumu.

Epoch Times vēsta, ka sniega dēļ Eiropā atcelti tūkstošiem avioreisu, atstājot simtiem cilvēku gaidām lidostās lidojumu atsākšanos. Vissmagāk skartas lidostas Francijā, Vācijā un Lielbritānijā, kur arī atlikušajās nedēļas dienās tiek solīti bargi laika apstākļi.

Lielākajās lidostās – Parīzē un Frankfurtē – atcelta trešdaļa avioreisu, kamēr Londonā, pēc BBC informācijas, otrdien, 21. decembrī notiks vien trešdaļa no paredzētajiem lidojumiem.

Db.lv jau ziņoja, ka no pirmdienas pēcpusdienas līdz pat trešdienai atcelti lidojumi no Briseles lidostas, jo aviokompānijām trūkst atledošanas viela, lai attīrītu lidmašīnas no apledojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reģistrēšanās sistēmas problēmu dēļ «British Airways» atceļ gandrīz 100 avioreisus

LETA/DPA, 07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrēšanās sistēmas tehnisku problēmu dēļ Lielbritānijas lidsabiedrība «British Airways» trešdien atcēlusi gandrīz 100 avioreisus divās lielākajās Londonas lidostās.

Hītrovas lidostā atcelts 81 lidojums un Getvikas lidostā atcelti desmit avioreisi un vairāk nekā 200 lidojumi aizkavējušies, ietekmējot aptuveni 15 000 pasažieru.

Problēmas ietekmējušas arī Londonas Sitijas lidostas darbu.

«British Airways» paziņoja, ka reģistrēšanai izmanto manuālu rezerves sistēmu, un aicināja pasažierus ierasties lidostās laicīgi.

Lidsabiedrība uzsvēra, ka tehniskās problēmas nav globālas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sniegs Air France šogad radījis 35 miljonu eiro zaudējumus

Ritvars Bīders, 21.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā ziemas sezonā piedzīvotais lielais sniegs un sals, kas paralizējis Francijas galvaspilsētas Parīzes lidostas, izmaksās valsts aviokompānijai Air France 25 līdz 35 miljonu eiro lielus zaudējumus, ziņo AFP.

Aviokompānija norāda, ka pašreizējie nelabvēlīgie laika apstākļi Air France radīs 15 līdz 20 miljonu eiro lielus zaudējumus, savukārt pirms pāris nedēļām sniega radītie aviosatiksmes traucējumi Francijas lidsabiedrībai jau radījuši 10 līdz 15 miljonu eiro zaudējumus.

Lielais sniegs un sals joprojām turpina būtiski ietekmēt abu Parīzes galveno lidostu darbību.

Sniegs un sals Eiropas ziemeļu daļā izraisījis plašus gaisa un dzelzceļa satiksmes traucējumus. Londonā Hītrovas lidosta līdz trešdienai spēs apkalpot tikai trešdaļu no paredzētajiem reisiem, kamēr Briselē apledojuma dēļ nenotiks lielākā daļa lidojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidosta Rīga decembrī strādājusi bez būtiskiem traucējumiem

Elīna Pankovska, 04.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā Rīga gaisa satiksme laika apstākļu ietekmē decembrī būtiski nav traucēta. Daudzviet Eiropā sniegputeņu dēļ tika atcelta daļa vai pat visi lidojumi.

Laika posmā no 10. līdz 26.decembrim lidostā Rīga atcelts tikai 21 reiss jeb 0,6% no kopējā reisu skaita uz tādiem galamērķiem. To vidū uz Helsinkiem, Tallinu, Viļņu un Dublinu.

Savukārt periodā no 27.decembra līdz 2.janvārim vietējo laika apstākļu dēļ lidostā atcelts tikai viens reiss, DB informēja lidostas pārstāve Sarmīte Bunka-Brilijonka.

«Mēs strādājam tā, lai nenāktos pieņemt radikālu lēmumu par skrejceļa slēgšanu,» uzsver lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Jāatgādina, ka, piemēram, Frankfurtes starptautiskajā lidostā 19.decembrī tika atcelti ap 500 ielidojošie un izlidojošie reisi. Arī Lielbritānijas nacionālajai lidsabiedrībai British Airways 18.decembrī nācās atcelt visus lidojumus no Hītrovas un Getvikas lidostām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Singapore Airlines lidmašīna piedzīvojusi ekstrēmu turbulenci

Jānis Rancāns, 07.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Singapore Airlines lidojuma no Singapūras uz Londonu pasažieri piedzīvoja nepatīkamu pārsteigumu, kad lidmašīna negaidīti ielidoja gaisa bedrē un strauji zaudēja augstumu.

Lidaparātam strauji nokrītot par divdesmit metriem, ievainojumus guva 11 pasažieri un viens apkalpes loceklis. Gaisa bedrē lidmašīna ielidoja uzreiz pēc tam, kad bija pasniegtas brokastis, kas kritiena laikā tika izmētātas pa visu salonu.

Kāds pasažieris sarunā ar ABC News pastāstīja, ka īsi pirms gaisa bedres lidmašīnas kapteinis paziņojis, ka brokastis uz laiku tiek pārtrauktas un visiem ir jāpiesprādzējas. Nākamajā mirklī sekojis straujš kritiens un viss, kas neesot bijis piesiets, ieskaitot cilvēkus, triecies pret lidmašīnas griestiem.

Lidsabiedrība Singapore Airlines norāda, ka pasažieri cietuši nelielus ievainojumus un tiem sniegta medicīniskā palīdzība uzreiz pēc ierašanās Hītrovas lidostā Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Īrijas lidsabiedrība Aer Lingus pieņem IAG izteikto pārņemšanas piedāvājumu

BNS/AFP, 27.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas nacionālās lidsabiedrības Aer Lingus padome otrdien atbalstīja 1,35 miljardus eiro vērto pārņemšanas piedāvājumu no Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas British Airways un Spānijas nacionālās lidsabiedrības Iberia māteskompānijas International Airlines Group (IAG).

Aer Lingus paziņoja, ka tās padome «vēlas rekomendēt» uz IAG pārskatīto piedāvājumu, kas bija trešais kopš decembra, attiecināt dažus nosacījumus.

Dublinā bāzētā lidsabiedrība pirmdien paziņojumā biržai atklāja, ka IAG ir izteikusi piedāvājumu pārņemt Aer Lingus, maksājot 2,55 eiro par akciju, ko veido 2,50 eiro naudā un 0,05 eiro dividendēs.

Kompānija piebilda, ka pārņemšana tagad ir atkarīga no apstiprinājuma, kas jāsniedz abiem lielākajiem lidsabiedrības akcionāriem - Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair, kas ar 30% akciju ir lielākais atsevišķais "Aer Lingus" akcionārs un kopš 2007.gada trīs reizes neveiksmīgi ir mēģinājusi to pārņemt, un Īrijas valstij, kam pieder 25% kompānijas akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija Qantas ceturtdien uzsākusi vienreizēju izmēģinājuma lidojumu, kas ir līdz šim ilgākais pasažieru komerciālais lidojums bez nosēšanās, raksta CNN Travel.

Kopējais lidojuma ilgums sasniedz 19 stundas, veicot 17 800 kilometrus. Izmēģinājuma lidojumā piedalās 50 cilvēki.

Lidmašīna no Londonas Hītrovas lidostas pacēlās plkst.6 pēc vietējā laika.

Šis izmēģinājums ir daļa no Qantas «Project Sunrise», kura mērķis ir līdz 2022.gadam ieviest tiešus reisus Sidneja-Londona un Sidneja-Ņujorka reisus.

Šis ir otrais izmēģinājuma lidojums no trim plānotajiem. Pirmais notika oktobrī, kad tika veikts lidojums no Ņujorkas uz Sidneju. Šis lidojums ilga aptuveni 19 stundas, mērojot 16 000 kilometru.

Londonas maršruts, neskatoties uz to, ka attālums ir tālāks nekā Ņujorkai, būs mērojams ātrāk, pateicoties dominējošajam vēja virzienam un optimizētajam maršrutam, kas šķērso Krievijas, Kazahstānas un Ķīnas gaisa telpas. Lidojumā izmantots Boeing 787-9 Dreamliner. Kaut arī potenciāli lidmašīna var uzņemt 300 pasažieru, šajā lidojumā devās 50 pasažieri, ieskaitot 4 pilotus. Kā norāda Qantas, lidmašīna netika piekrauta, lai gūtu pārliecību, ka ar iepildīto degvielu tā spēs mērot visu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru