Informāciju tehnoloģiju kompānija Hewlett-Packard (HP) ir nostiprinājusi vadošās pozīcijas personālo datoru (galddatoru un piezīmjdatoru) tirgū pasaulē, liecina starptautiskās tirgus pētījumu firmas IDC 2006. gada ceturtā ceturkšņa rezultāti1. Pēc HP rīcībā esošajiem datiem, kompānijas personālo datoru tirgus daļa Baltijas valstīs palielinājusies par 130%, tādējādi kļūstot par tirgus līderi Baltijā.
IDC dati par pēdējiem sešiem ceturksņiem rāda, kad HP ir augusi straujāk nekā pasaules tirgus kopumā. HP ir turpinājusi palielināt savu tirgus daļu pār tuvāko konkurentu, tajā pat laikā palielinot ieņēmumus un peļņu personālo datoru biznesā.
"Mēs ļoti priecājamies par kompānijas sasniegumiem. Mūsu produkti, kas paredzēti gan mājās, gan biznesa lietotājiem, ir ieguvuši vairākus godalgojumus, kā arī turpina saņemt lielu ievērību pircēju vidū," stāsta Tods Bredlijs (Todd Bradley), HP Personālo sistēmu grupas2 vice prezidents. "Mūsu izaugsme tirgū ir pierādījums rūpīgai un veiksmīgi ieviestai biznesa stratēģijai."
"Baltijas tirgus ir visstraujāk augošais tirgus galveno Rietumeiropas valstu reģionā3. Mūsu personālo datoru tirgus daļa Baltijas valstīs 2006. gadā ir palielinājusies par 130%, HP kļūstot par personālo datoru tirgus līderi. Straujais pārdošanas pieaugums skaidrojams ar to, ka pagājušajā gadā HP sāka piedāvāt izklaides piezīmjdatoru sēriju "HP Pavilion" Baltijas valstīs, kas līdz tam nebija pieejams. Pircēji ir novērtējuši šīs sērijas ekskluzīvo dizainu un multimediju funkcijas. Šogad HP turpinās attīstīt un papildināt piezīmjdatoru iespējas, lai piedāvātu visjaunākās un modernākās tehnoloģijas, kā arī sniegtu unikālu lietotāju pieredzi HP piezīmjdatoru pircējiem. Biznesa jomā esam ieviesuši "HP Professional" inovācijas zīmola "HP Compaq" biznesa piezīmjdatoros un galddatoros, lai nodrošinātu visaugstāko drošību, produktivitāti un ērtu lietošanu. Šīs piezīmjdatoru īpašības ir ļoti svarīgas biznesa lietotājiem, tāpēc mēs turpināsim attīstīt šo jomu," stāsta Evelina Rimkiene, HP Personālo sistēmu grupas mārketinga vadītāja Baltijas valstīs. "2007. gadā HP plāno arī mainīt produktu nosaukumu stratēģiju, kas palīdzēs mūsu klientiem labāk izvēlēties sev piemērotāko piezīmjdatoru."
Agrāk cilvēki Baltijas valstīs deva priekšroku galddatoriem, tomēr, kā rāda pagājušā gada rezultāti, galddatoru un piezīmjdatoru pārdošanas apjomi bija gandrīz vienādi. Tas liecina, ka mūsdienās cilvēki arvien biežāk izvēlas piezīmjdatorus. Mūsdienu dzīvesstils kļūst daudz aktīvāks līdz ar ko palielinās vajadzība izmantot datoru dažādās vietās, esot kustībā, ceļojumos utt. Mūsdienās mobilitāte ieņem pieaugošu nozīmi, tāpēc HP rūpējas, lai klientiem būtu iespējams pilnībā baudīt mobilitātes sniegtās priekšrocības - HP piedāvā dažādus aksesuārus, piemēram, baterijas, kuras līdz pat 16 stundām var paildzināt darbu ar piezīmjdatoru. Bezvadu internets pakāpeniski kļūst par iespēju, kurai noteikti jābūt katrā publiskā vietā. Tādā veidā cilvēkam tiek nodrošināta gan iespēja, gan arī apmierināta viņa vajadzība pēc mobilitātes un spējas būt nepārtrauktā tiešsaitē.
"Mēs paredzam, ka piezīmjdatoru pieprasījums turpinās strauji pieaugt visās trīs Baltijas valsīs," saka Evelina Rimkiene.
2007. gadā HP plāno piedāvāt jaunus inovatīvus rokās turamos (handheld) produktus, kā arī daudzfunkciju ierīces.
Saskaņā ar IDC Vispasaules personālo datoru tirgus 2006. gada ceturtā ceturkšņa datiem, HP visā pasaulē pārdoto personālo datoru vienību skaita pārsvars pār tuvāko konkurentu ir 2,2%, sasniedzot kopējo tirgus daļu - 18,2%. HP pārdoto personālo datoru vienību skaits ikgadu pieaudzis par 23,8%, gandrīz trīs reizes apsteidzot kopējo pasaules personālo datoru tirgus pieaugumu šajā periodā.
HP tirgus daļa ASV 2006. gada ceturtajā ceturksnī arī pieauga būtiski ātrāk nekā tirgus kopumā, kompānijai palielinot tirgus daļu par 3,4% līdz 24% kopumā.
Janvāra sākumā starptautiskajā izstādē "Consumer Electronics Show 2007" (CES) izstādē Lasvegasā HP iepazīstināja ar jaunu mājas lietotājiem paredzētu galddatoru un planšetdatoru kategoriju ar skārienekrāniem, kā arī mājas mediju serveriem, deviņiem augstas izšķirtspējas televizoriem un citiem jauniem digitālās izklaides produktiem un pakalpojumiem. Papildu informācija pieejama .