Jaunākais izdevums

Korejiešu ražotājs Hyundai līdztekus sērijveida ix 35 kompaktajam SUV modelim, kurš stāsies Hyundai Tucson vietā uz Frankfurti bija atvedis divus jaunākās paaudzes konceptus.

Hyundai ix-Metro plašākai sabiedrībai tiks atklāts pirmo reizi. Tas apvieno kosmosa kuģu iedvesmoto dizainu ar īpaši ekoloģisku hibrīda spēka pārvadu. Šo kompaktklases SUV darbina 125 ZS viena litra benzīna dzinējs un 15 kW elektromotors, izmetot tikai 80g CO2 uz kilometru. Tā radnieciskais konceptauto Blue Will Frankfurtē piedzīvoja Eiropas debiju un demonstrēs vēl vienu hibrīda spēka pārvadu - ar 1.6 litru benzīna dzinēju un 100 kW elektromotoru. Pateicoties Blue Will nelielajam svaram, ir samazināti izmeši un degvielas patēriņš, un papildus enerģiju sniedz jumta saules baterijas.

picturegallery.b477f8d0-8eef-48ab-a890-e5b713eeb68d

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Hyundai Rotem pauž bažas, ka vilcienu iepirkumā Latvijā tiek lobēts Stadler

Gunta Kursiša, 22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji pirms dažām dienām devās uz Ukrainu, lai vētītu šajā valstī piegādātos viena no Latvijas vilcienu konkursa dalībnieku Hyundai Rotem vilcienus. Hyundai pauda bažas, ka PV meklē ieganstus uzņēmuma diskvalifikācijai un Stadler lobēšanai.

PV pārstāvji 19. maijā viesojās Ukrainā, lai klātienē aplūkotu Hyundai Rotem ražotos vilcienus. Db.lv jau informēja, ka šogad pavasarī saistībā ar Dienvidkorejas ražotāja defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsākts kriminālprocess. Hyundai Rotem vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai. Vilcienu ekspluatēšanas laikā tos regulāri piemeklējušas tehniskas ķibeles, un situācija pasliktinājās ziemā, laikapstākļiem kļūstot bargākiem. Daži no pasažieriem, kas nebija apmierināti ar pasažieru pārvadātāja nodrošinātajiem pakalpojumiem, vērsās tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo vairāk ar to "grozīsieties" pilsētā, jo "saldāks" būs degvielas patēriņš. Tā ir galvenā pašuzlādes "Hyundai Kona hybrid" priekšrocība.

Korejiešu "Hyundai" jeb precīzāk "Hyundai & KIA" alianse šobrīd ir viena no aktīvākajām t.s. zaļo modeļu ražotājām, kas strauji tuvojas japāņu "Toyota" modeļu hibridizācijas apmēriem. "Hyundai Kona hybrid" ir labs veids, kā, piemēram, ortodoksālajiem dīzeļmotoru faniem mainīt reliģisko piederību. "Hyundai Kona" un dīzeļmotoru cienītājiem cits nekas neatliks, jo "Kona" modelim turpmāk dīzeļmotori vairs netiks piedāvāti. Saprecinot iekšdedzes spēka agregātu ar elektromotoru, ir radīts atraktīvs un baudāms kokteilis, kas atsevišķās dzīves situācijās, piemēram, pilsētā, būs pat ievērojami ekonomiskāks par dīzeli.

Kāpēc jāpērk

Ja darba nedēļa saistīta ar pārvietošanos pilsētas vai tās apkārtnes robežās, tad "Hyundai Kona hybrid" ir perfekts sabiedrotais. Budžeta klases krosoveram ne par lielu, ne par mazu, turklāt krosovera virsbūvei ar augstāk sēdi, tālāk redzi konceptu lielāki riteņi un atbilstošs virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir lietas, kas noderēs ne tikai pilsētā, bet izbraucienā ārpus tās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas metro ir teju astoņdesmit gadus sena vēsture, un šobrīd tas ik dienas pārvadā vairāk cilvēku nekā Londonas un Ņujorkas metro kopumā, vēsta Reuters.

Maskavas metro tika atklāts 1935. gada 15. maijā, un vairākas metro stacijas tikušas izbūvētas laika gaitā, piemēram, Novoslobodskajas metro stacija tika atklāta 1952. gadā. Maskavas metro atspoguļojas daļa Krievijas vēstures un Krievijas galvaspilsētas metro izceļas ar īpatnējām dekorācijām. Tā, piemēram, metro pieturvietā Bibļioteka Imeņi Ļeņina redzams bijušā padomju līdera Vladimira Ļeņina portrets. Savukārt Revolūcijas Laukuma (Plošed Revoluciji) stacijā atrodams «laimīgais suns» - suņa deguna paberzēšana varot atnest veiksmi.

Maskavas metro vidēji dienā pārvadā aptuveni septiņus miljonus pasažieru, taču darba dienās tiek pārvadāti vidēji deviņi miljoni cilvēku. Vidējais brauciena garums Maskavas metro ir 13 kilometri, teikts Maskavas metro mājas lapā mosmetro.ru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa autožurnālists bija viens no tiem, kas rokas stiepiena attālumā 7. septembra pēcpusdienā vēroja jaunākās paaudzes Hyundai i30 piecdurvju hečbeka atslepenošanas misiju Hyundai Motor Europe mājvietā Vācijā, Ofenbahā.

Līdz zīmīgajam datumam korejiešiem bija izdevies nosargāt auto patieso izskatu, lai gan internetā pirms tam klejoja dažādas versijas, kāds tad galu galā izskatīsies nākamais VW Golf un citu kompaktklases modeļu konkurents.

Elegants, sabalansēts izskats no ārpuses un tikpat moderns interjers ar svaigu un radošu viduskonsoles dizainu, kur galveno vietu ieņem ērti manipulējams 8 collu skārienjūtīgs multimediju centra ekrāns, aiz kura paslēpti kaudzēm dažnedažādu elektronisko palīgu.

Pie jaunākajiem elektrogadžetiem, kas iepriekš Hyundai i 30 arsenālā nav manīti, var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli (Smart Cruise Control) un pilota modrības uzraudzītāju (Driver Alert Assistance). Salons ar jauno stūri, ko jau pamanījām jaunajā hibrīdā Hyundai Ioniq, kā arī multimediju centrs ir lietas, kas jaunajam Hyundai i30 ir izdevušās lieliski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Blue Shock Race plāno atdzīvināt tirdzniecības centru Bērnu pasaule

Lelde Petrāne, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Halle slēgtā pasākumā tiks atklāta 1. jūlijā, bet publiski - 2. jūlijā,» jautāts, kad tirdzniecības centrā Bērnu pasaule tiks atklāta Blue Shock Race jaunā Rīgas elektrokartingu halle, biznesa portālam db.lv pastāstīja Blue Shock Race dibinātājs un valdes loceklis Artis Daugins. Šobrīd projektā ir investēti 200 tūkstoši eiro.

Kārtojot visas formalitātes, halles atklāšana Matīsa ielā 25 nedaudz iekavējusies - sākotnējais mērķis bija to atvērt maija beigās. «Šis ir milzīgs projekts un nav daudzi, kam ir pieredze šajā lauciņā. Līdz ar to mums kā pionieriem jārisina daudz lietas, par ko neviens nezina, bet tas ir normāls pionieru pienākums, atrisināt, tā, lai nākošajiem un pašiem būtu labāk un vieglāk,» sacīja Blue Shock Race dibinātājs.

Pirmā Blue Shock Race Rīgas elektrokartingu halle atradās modes un izklaides centrā Rīga Plaza, taču tika aizvērta šā gada aprīlī. «Startējot ar šo pilotprojektu, mums telpu līgums bija noslēgts uz vienu gadu, pēc tam šīs telpas bija jāatstāj. Rīga Plaza nāca ar priekšlikumiem pārcelt halli uz blakus telpām, bet, izvērtējot visus piedāvājuma aspektus, iespējas un nākotnes vajadzības, mēs nolēmām veidot lielo kartingu halli un diemžēl tik daudz vietas Rīga Plaza mums nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas sistēmu izstrādātāju SIA "Blue Bridge Technologies" iegādājusies kompānija "Everfield", kas ietilpst Ņujorkā un Londonā bāzētā uzņēmumu grupā "Aquiline Capital Partners".

Darījuma summa un citas detaļas netiek izpaustas. Darījumu konsultēja BDO, Cobalt un Corum Group.

Kompānijā informē, ka jaunais investors aizstāj riska kapitāla fondus "BaltCap" un "Imprimatur Capital", kā arī iegādājies pārējo dalībnieku daļas. Tādējādi "Everfield" iegūst 100% "Blue Bridge Technologies" kapitāldaļu.

"Blue Bridge Technologies" līdzdibinātājs un izpilddirektors Andrejs Strods atzīmē, ka sadarbības sākšana ar "Everfield" ir loģisks solis uzņēmuma tālākajā attīstībā, jo "Everfield" ilgtermiņa apņemšanās ieviest inovācijas un kvalitāti saskan ar "Blue Bridge Technologies" ceļu.

"Savienība ar "Everfield" ir sākums ilgtermiņa sadarbībai, kas sniegs daudz jaunu iespēju gan mūsu klientiem, gan mūsu komandai. Mums ir pieejamas arī "Everfield" zināšanas, iespējas un investīcijas, lai sniegtu pievienoto vērtību mūsu klientiem un darbiniekiem," viņš min.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunojot ix 35 vietā veco un labskanīgāko Tucson nosaukumu, korejiešu ražotāja Hyundai kompaktais krosovers saturiski ir kļuvis vēl pārliecinātāks par savām spējām

Pasaulē ceturtais lielākais autoražotājs arī uz Eiropas skatuves vairs nav nekāds zaļknābis – iesācējs. Ar Eiropas dizaina un inženiertehniskā centra, kā arī 2008. gadā Čehijā atklātās ražotnes veiksmīgu mijiedarbību Hyundai ar katru dienu uzstājīgāk iekaro tirgu, padziļināti uztaustot Eiropas pircēju vajadzības un vēlmes. Neapšaubāmi, šī mērķa sasniegšanai milzīgu lomu spēlē tandēmā spēlējošais kolēģis KIA, kam daudzi Eiropā tirgotie modeļi, tāpat kā Hyundai, ir uzzīmēti, projektēti un arī ražoti Eiropā. Arī no KIA modeļu apcirkņiem 2016. gada sākumā Eiropas tirgus, tostarp Latvija, sagaidīs Tucson tehnisko dvīņubrāli KIA Sportage. Aizkulisēs Hyundai Tucson un KIA Sportage ir saticīgi un viens otru papildinoši radinieki, taču uz autotirdzniecības skatuves viens otra cienīgi, tajā pašā laikā sīksti konkurenti. Tas nozīmē, ka jaunais Hyundai Tucson ar ātrāku piezemēšanos Latvijas tirgū ir radījis sev labvēlīgākus nosacījumus, ko noteikti var izmantot savā labā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Soli pa solim no vienkārša un neuzkrītoša krosovera Hyundai Santa Fe turpina augt par pašpietiekamu un greznu auto

Atzīšos, ka neesmu jaunā Hyundai Santa Fe «kukaiņa» dizaina kaislīgs fans, taču jāatzīst, ka auto kopējā stāja vieš respektu. Autentiskais purngals gana labi sadzīvo ar pārējo dizainu, kura idejas korejiešu ražotājs ir smēlies no citu ražotāju produktiem. Liels, ērts, septiņvietīgs – tā dažos vārdos var raksturot ceturtās paaudzes Hyundai Santa Fe.

Pēc būtības, Hyundai Santa Fe pircēji varētu neminstinoties atļauties nopirkt BMW, Mercedes, Porsche vai kādu citu šīs kategorijas SUV automobili. Tomēr šie indivīdi nesirgst ar zīmolu mānīju, bet vēlas kvalitatīvu un bagātīgi nopakotu produktu. Junajam Hyundai Santa Fe, ja ņem to kādā no greznākajiem izpildījumiem, ir viss, ko vien var vēlēties: pilns aktīvās un pasīvās drošības asistentu atbalsts, atpakaļskata un apkārtskata kameras, sēdekļu apsilde un priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres apsilde, head–up displejs ar attēla projekciju uz priekšējā vējstikla, ērti un plašā diapazonā regulējami krēsli. Priekšējā pasažiera krēslu no aizmugurējā dīvāna var elektriski pabīdīt uz priekšu vai arī mainīt atzveltnes sagāzuma leņķi. Trešās rindas pasažieriem ir pat savs klimata regulēšanas bloks. Citiem vārdiem sakot, Santa Fe rīcībā ir viss labākais, kas šodien ir Hyundai rīcībā. Jāpiebilst, ka jaunākais Santa Fe būs standartā septiņvietīgs auto, un tā rīcībā būs tikai viens 2,2 litru četru cilindru dīzelis ar 200 ZS lielu jaudu, kas strādās kopā ar īstu astoņpakāpju automātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Lietuvas IT kompānija Blue Bridge nostiprinās Baltijā

Anda Asere, 15.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadu Lietuvas IT kompānija Blue Bridge plāno pabeigt ar nelielu pieaugumu apgrozījumā. Apgrozījums provizoriski paredzams 20 miljonu eiro apmērā

Savukārt 2017. gads gan kompānijai nebija pārāk veiksmīgs, bija neliels kritums apgrozījumā. «Skatoties arī uz mūsu konkurentiem, izskatās, ka samazinājums bija visā tirgū un visiem bija kritums. Viens no iemesliem ir tas, ka bija samazinājums pasūtījumos valsts sektorā. Taču biznesa pusē viss bija ierastajos apjomos,» teic Daļus Butkus (Dalius Butkus), Blue Bridge UAB direktors.

IT kompānijas Blue Bridge pirmsākumi meklējami pirms 26 gadiem, un tolaik uzņēmējdarbība sākās ar datoru tirdzniecību. Uzņēmums dabiski attīstījās un laika gaitā sāka piedāvāt arī dažādus pakalpojumus, risinājumus, pakāpeniski mainījās produktu portfelis, arī darbinieku skaits no viena pieauga līdz teju simt. «Industrija mainījās, un mēs sekojām tās attīstībai. Tagad kompānija nodrošina IT infrastruktūru tādā veidā, kā klientam nepieciešams – kā pakalpojumu, procesu, risinājumu vai tehnoloģiju,» stāsta D. Butkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Latvijai ir izaicinājums sasniegt visnelabvēlīgākajā situācijā esošos jauniešus

Žanete Hāka, 27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Jauniešu garantija ir labi izveidota programma, kas motivē jauniešus iesaistīties darba tirgū, ceturtdien, 27.augustā, iepazīstinot ar pētījuma Ieguldām jauniešos: Latvija rezultātiem, atzina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) eksperti.

«Krīze būtiski ietekmēja Latvijas jauniešu situāciju, taču pēdējos gados situācija ir uzlabojusies. Jauniešu, kuri nestrādā vai nemācās, īpatsvars nav augstāks kā vidēji OECD valstīs. Jauniešu garantija ir lieliska iespēja jauniešu atgriešanai izglītībā un nodarbinātībā. Vienlaikus Latvijai ir izaicinājums sasniegt visnelabvēlīgākajā situācijā esošos jauniešus, lai piedāvātu augstas kvalitātes apmācības vai darba pieredzes iegūšanas iespējas,» uzsver OECD Nodarbinātības, darba un sociālo lietu direktorāta ekonomists Sebastians Konigs (Sebastian Königs).

OECD īstenotā pētījuma mērķis bija izvērtēt jauniešu, kas nemācās, nestrādā un neiegūst arodu (NEET jaunieši), profilu un aktivizācijas iespējas. Īpaša uzmanība bija pievērsta NEET jauniešu riska faktoriem, pieejamā atbalsta, sociālo un darba tirgus atbalsta programmu efektivitātei, NEET jauniešu bezdarbu ietekmējošajiem faktoriem, esošajam NEET jauniešu aktivizēšanas atbalstam un tā uzlabošanas iespējām (t.sk. pašvaldību sociālo dienestu, izglītības sistēmas un nodarbinātības dienesta loma). Pētījumā ir pieejama plaša informācija par jauniešu situāciju Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

TOP 3 populārākās Rīgas apkaimes pēc dzīvokļu darījumu skaita: Purvciems, Teika, Centrs

City 24 SIA, 21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šī gada sākumā Rīgā ekspluatācijā tika nodoti 700 dzīvokļi, bet visa gada ietvaros kopumā tika prognozēts vairāk nekā 2000 jaunu mājokļu pieaugums.* Ņemot vērā, ka īres cenas ir augstas un daļa padomju laika daudzstāvu dzīvojamie nami ir nolietojušies, pieprasījums pēc jaunajiem mājokļiem palielinās. Šobrīd aktīvi top jauni daudzdzīvokļu nami un privātmāju ciemati, kas ir pieejami plašam pircēju lokam. Šogad - laika periodā no janvāra līdz augustam Rīgas dzīvokļu tirgū notikuši 6529 darījumi.

Kā rāda statistikas dati, TOP 1 Rīgas apkaime pēc darījumu skaita ir Purvciems, kam seko Teika, Centrs, Imanta un Pļavnieki. Visbiežāk tiek iegādāti vienas un divu istabu mājokļi pirmajā un otrajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo veikalu Baltijas valstu tirgū atvēris britu vīriešu modes zīmols Blue Inc London, informēja AS Baltika Group pārstāvji.

Pirmais veikals atklāts Rīgā, tirdzniecības centrā Origo. Veikala platība ir vairāk nekā 100 kvadrātmetri. Septembrī tiks atvērts otrais Blue Inc London zīmola veikals Valmierā, tirdzniecības centrā Valleta, bet oktobra sākumā Igaunijā durvis pircējiem vaļā vērs Tallinas tirdzniecības centrā Rocca al Mare. Lietuvā Blue Inc London parādīsies nākamā gada sākumā.

Tuvāko trīs gadu laikā plānots Baltijā atvērt vismaz desmit Blue Inc London zīmola veikalus.

«Blue Inc London pievienošana Baltikas Group zīmolu portfelim dos mums iespēju nonākt līdz aizvien ātrāk augošā vīriešu modes sektora jauniem klientiem,» stāsta Baltika Group marketinga un tirdzniecības divīzijas vadītāja Kati Kusmina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais Hyundai zīmola pārstāvis Skandi Motors atzīts par labāko Hyundai pārstāvi Baltijas valstīs.

Vērtēšanas kritēriji, izvēloties labāko dīleri Baltijā, ietvēra vairākus būtiskus aspektus, tostarp klientu apmierinātības novērtējumu, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, tirdzniecības konsultantu, kā arī servisa meistaru zināšanu līmeni un spēju pielāgoties dažādām situācijām.

Skandi Motors Hyundai zīmola vadītājs Uģis Dermanis to uzskata par nozīmīgu pēdējo gadu darba novērtējumu. “Nav noslēpums, ka Hyundai zīmola attīstība ir vairojusi konkurenci starp Hyundai Baltijas dīleriem. Modeļu klāsts, kas ietver klasiskos iekšdedzes motorus, hibrīdmodeļus un elektroauto, pieprasa daudzpusīgas zināšanas ne tikai pārdošanas, bet arī pēcpārdošanas procesā,” tā U.Dermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Hyundai Rotem: mūsu vilcienu piedāvājums Latvijai ir par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler

Dienas Bizness, 07.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Rotem piedāvājums AS Pasažieru vilciens iepirkumā ir vismaz par 143 miljoniem eiro izdevīgāks nekā Stadler Bussnang AG, un par šo starpību papildus varētu iegādāties 25 jaunus vilcienus.

Tā norāda viens no Hyundai Rotem pārstāvjiem Latvijā Māris Gavars.

Stadler piedāvājumā visu vienību nomas maksa 15 gadiem veido 412 miljonus eiro, bet atlikusī vērtība par visiem 45 vilcieniem ir 63 miljoni eiro. Tikmēr Hyundai Rotem piedāvājums attiecīgi ir 284 miljoni eiro un 48 miljoni eiro, kas arī veido šo 143 miljonu starpību, skaidro Gavars.

Arī Hyundai Rotem pārstāvis Hvans Džī (Hwan Jee) esot izbrīnīts par cenu starpību, norādot, ka pēc publiski pieejamās informācijas var lēst, ka Stadler piedāvātie vilcieni Latvijai ir par 30% dārgāki nekā Igaunijā. «Līdzīgos konkursos pasaulē līdz šim Hyundai Rotem un Stadler cenu piedāvājuma starpība ir bijusi neliela, dažu procentu robežās, ko gaidījām arī šoreiz,» tā Hvans Džī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stadler: ar Hyundai nekad neesam iesnieguši piedāvājumus vienā konkursā

, 09.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Rotem šīs nedēļas sākumā izplatītīja informāciju, kurā tika pausts pārsteigums par lielo cenu atšķirību Hyundai un Stadler piedāvājumos jaunu vilcienu iepirkumam Latvijā, jo iepriekš citos konkursos novērota daudz mazāka cenu atšķirība. Stadler gan uzsver, ka nekad iepriekš abas kompānijas nav iesniegušas piedāvājumus vienā konkursā.

«Esam ievērojuši, ka mūsu konkurents Hyundai ir uzsācis kampaņu medijos, mēģinot ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesu AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā. Savā paziņojumā medijiem (07.05.2014) viņi apgalvo, ka iepriekšējos konkursos cenu starpība Stadler un Hyundai piedāvājumos bija tikai daži procenti. Vēlamies uzsvērt, ka ne Eiropā, ne kādā citā pasaules daļā nav bijis tāds konkurss, kurā Stadler un Hyundai būtu vienlaicīgi iesnieguši savus piedāvājumus,» savā paziņojumā medijiem pauž Stadler pārstāvji.

Stadler uzsver, ka ražo vilcienus, kuri pierādījuši savu darbību valstīs ar platsliežu dzelzceļu tīklu un bargiem klimatiskajiem apstākļiem, tajā skaitā Igaunijā, Somijā un Baltkrievijā. Visās šajās valstīs FLIRT vilcienu kopskaits sasniedz 81. Ja pieskaita arī normāla platuma FLIRT vilcienus, tad kopā līdz šim Stadler ir pārdevis 951 vilcienu, un tas ir kvalitātes uzticamības apliecinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Elektrokartinga centra izveidē investēs ap 90 000 eiro

LETA, 24.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas elektrokartingu ražotājas SIA Blue Shock Race elektrokartinga centra izveidē kopumā investēs ap 90 000 eiro, stāsta Blue Shock Race pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Viņš stāsta, ka projekta pirmajā kārtā, kas paredz izbūvēt kartinga trasi iekštelpās, paredzēts investēt aptuveni 50 000 līdz 60 000 eiro. Savukārt saskaņā ar sākotnējām aplēsēm projekta otrā kārta, kas paredz kartinga trasi ārtelpās un virtuālās 3D vides iespējas, varētu izmaksāt ap 30 000 eiro.

Projekta īstenošanā iesaistījušies privāti investori un partneri. Tāpat Blue Shock Race ieguvis arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) eksporta un inovācijas balvu, kā arī Liepājas pašvaldības atbalstu 3500 eiro apmērā, atzīmē Hmieļevskis.

Viņš norāda, ka investīcijas plānots atpelnīt samērā īsā laika posmā, un viena līdz divu gadu laikā elektrokartinga centru paredzēts iedzīvināt pilnā apjomā, kas paredz kombinēto - iekštelpu un āra - trasi, kā arī virtuālās 3D vides izklaides.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunieši krāj savam mājoklim, automašīnai vai citam lielākam pirkumam

Dienas Bizness, 19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa (61%) 18-25 gadus veci jaunieši Latvijā krāj naudu konkrētam mērķim – liecina SEB bankas veiktā aptauja Baltijas valstīs. Igauņu un lietuviešu jaunieši ir nedaudz aktīvāki krājēji – apstiprinošu atbildi snieguši attiecīgi 76% Igaunijā un 78% no aptaujātajiem jauniešiem Lietuvā.

Populārākais iemesls, kādēļ Latvijas jaunieši krāj naudu, ir vēlme veikt kādu lielāku pirkumu, iegādāties savu mājokli vai automašīnu. Neliela daļa jauniešu atbildējuši, ka krāj līdzekļus savām kāzām.

Aptaujas dati liecina, ka Latvijā ir vismazākais jauniešu skaits, kuri veic uzkrājumus nākotnes mērķiem – ar šādu rīcību izceļas vien seši no desmit aptaujātajiem jauniešiem. Taču, to jauniešu vidū, kuri uzkrāj naudu, visbiežāk krāj lielākiem pirkumiem, piemēram, datoram un mobilajam tālrunim - 18% Latvijā, 21% Lietuvā un 23% Igaunijā. Otrs kārotākais mērķis Latvijā ir mājokļa iegāde – šim mērķim krāj 12% Latvijas, 13% Igaunijas un 22% Lietuvas jaunieši. Trešajā vietā ierindojas vēlme iegādāties savu auto – Latvijā šim mērķim krāj 8% jauniešu, kamēr Lietuvā - 22% un Igaunijā 10% aptaujāto jauniešu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar Hyundai defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsāk kriminālprocesu

Gunta Kursiša, 27.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainā sākts kriminālprocess saistībā ar Hyundai ražoto elektrovilcienu ekspluatāciju. Dienvidkorejas ražotāja vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai, atsaucoties uz Ukrainas prokuratūras paziņojumu, informē Lenta.ru.

Hyundai vilcieni, kas tika iegādāti pirms vairākiem gadiem, ekspluatācijā tikuši nodoti ar tehniskām nepilnībām. Turklāt, saskaņā ar prokuratūras pausto, Ukrainas dzelzceļa uzņēmums Українська залізнична швидкісна компанія pasažierus ar Hyundai vilcieniem pārvadājis bez licences.

Dienvidkorejas ražotāja vilcieni Hyundai Rothem tika izmantoti Ukrainā kopš 2012. gada. Vilcieni tika iepirkti dzelzceļa kustības ātruma uzlabošanas projekta ietvaros. Pēc prokuratūras sniegtās informācija kopumā par 307 miljoniem ASV dolāru tika iegādāti desmit Hyundai Rothem vilcieni. Vilcienu pircējs bija valsts kompānija Южная железная дорога. Pēc tam tika nodoti lietošanā minētajam uzņēmumam Українська залізнична швидкісна компанія.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinās jauniešu reģistrēto uzņēmumu skaits

Dienas Bizness, 26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados jaunieši Latvijā reģistrējuši mazāk jaunu uzņēmumu nekā, piemēram, 2011.gadā, kas atspoguļo arī valsts kopējo tendenci sarukt jaunreģistrēto uzņēmumu skaitam. Lursoft pētījums apliecina, ka piemēram, 2011.gadā personas vecumā līdz 25 gadiem reģistrējušas 3 116 jaunus uzņēmumus, savukārt pērn – 2 660, kas ir kritums par 14,63%, informē Lursoft Komunikāciju vadītāja Indra Jansone.

Ņemot vērā pašreizējo tendenci, paredzams, ka arī šogad mūs nesagaida pārsteigumi un jauniešu jaunreģistrēto uzņēmumu skaits turpinās lejupejošu tendenci.

Patlaban jauniešiem kopumā pieder kapitāldaļas 3,58% Latvijas uzņēmumu.

Lursoft dati rāda, ka jaunieši labprāt veido arī kopīgus uzņēmumus ar saviem vienaudžiem, ko apliecina kaut vai tas, ka 8 144 jauniešiem patlaban pieder 7 784 uzņēmumi, savukārt vēl 7 202 personas vecumā līdz 25 gadiem ir amatpersonas kopumā 6 921 uzņēmumā.

Lai gan aizvien lielāku interesi jauniešu vidū izraisa IT joma, kas ļauj bez īpaši lieliem kapitālieguldījumiem uzsākt savu biznesu, analizējot nozares, kurās visbiežāk iesaistījušies gados jaunie cilvēki, redzams, ka priekšplānā izvirzījusies tirdzniecība. Pētījuma rezultāti apliecina, ka no visiem jauniešiem piederošajiem un viņu vadītajiem uzņēmumiem 9,12% darbojas mazumtirdzniecības jomā, bet vēl 5,16% darbību saistījuši ar vairumtirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienā no Sanktpēterburgas metro stacijām pirmdien noticis sprādziens, kurā nogalināti vismaz 11 cilvēki, atsaucoties uz Krievijas tiesībsargāšanas un veselības aprūpes iestādēm, ziņo mediji.

Iepriekš Sanktpēterburgas gubernatora pārstāvis ziņoja, ka sprādzienā gājuši bojā desmit cilvēki, bet vēl 50 guvuši ievainojumus. Vēlāk Krievijas veselības ministre Veronika Skvorcova pavēstīja, ka cietuši 47 cilvēki, no kuriem seši atrodas smagā stāvoklī.

Sprādziena vietā saskaņā ar svaigākajām ziņām gājuši bojā deviņi cilvēki, bet vēl divi vēlāk miruši slimnīcā.

Sākotnēji tika saņemtas pretrunīgas ziņas par vienu vai par diviem sprādzieniem, kas notikuši uz vienas no Sanktpēterburgas metro līnijām, taču Krievijas izmeklēšanas komiteja oficiāli paziņojusi, ka bijusi tikai viena eksplozija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir tikpat jauns un svaigs mazizmēra pilsētas krosovers kā tā salātzaļais virsbūves krāsojums

Jāatgādina, ka Kona ir korejiešu Hyundai&KIA alianses jauns globāls produkts ar milzu ambīcijām iepatikties ne tikai Eiropā, bet arī citviet pasaulē. Jautrs eksterjera un interjera dizains, kas papildināts ar iespēju salikt dažādus virsbūves krāsojumus, kā arī pielāgot tiem attiecīgus vizuālus akcentus interjerā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pamanāma personība ar spilgtu ārieni. Vieniem patiks, citiem ne, bet tas, ka Kona būs pamanāms auto, turklāt vēl tik «lecīgā» salātzaļā krāsojumā, nu gan ir tiesa. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze – 2600 mm, attiecīgi auto demonstrēs pietiekami saturīgas un vienlaikus komfortablas gaitas īpašības. Tomēr jāpatur prātā, ka Kona ir mazs auto un aizmugurējos krēslos pieaugušajiem vietas diemžēl nepietiks. Arī bagāžas nodalījums būs mikroskopisks 361 litrs, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salīdzinājumam var minēt, ka viens no Kona šā brīža aktuālajiem konkurentiem Seat Arona astes galā varēs piedāvāt 400 litru lielu telpu. Toties Kona būs nobruņots ar modernākajiem aktīvās un pasīvās drošības palīgiem, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēmu, aklās zonas detektēšanas sistēmu, joslu maiņas uzraugu utt. Nepažēlojot 775 eiro, kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim astoņu collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Visbeidzot, Hyundai Kona draudzēsies ar otrpus okeānam labi pazīstamo high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem. Neatsverama jaunā Hyundai mazizmēra krosovera priekšrocība ir spēja piesolīt ne tikai priekšpiedziņas, bet arī pilnpiedziņas versijas. Lētākajā izpildījumā ar priekšējiem velkošajiem riteņiem Hyundai Kona maksās, sākot no 16 990 eiro, savukārt pilnpiedziņas Kona ar 177 ZS jaudīgu benzīnmotoru un septiņpakāpju DCT robotizēto mehāniku, sākot no 21 990 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejiešu ražotājs šokēts par diskvalifikāciju vilcienu konkursā; par finansiālajām iespējām joprojām nav skaidrības

«Šis ir ļoti neparasts gadījums, neko līdzīgu citur līdz šim neesam pieredzējuši, ka šādā veidā mūsu kompānija nebūtu vēlama, ņemot vērā faktu, ka esam uzticams vilcienu ražotājs, kas izmanto pārbaudītas tehnoloģijas visā pasaulē,» sarunā ar Dienas Biznesu norāda Hyundai Rotem Ārvalstu tirdzniecības un projektu vadītājs Dongiks Vū, komentējot valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) iepirkumu komisijas lēmumu noraidīt dienvidkorejiešu piedāvājumu, pat nepielaižot pie tehniskās vērtēšanas, jo tas neatbilstot iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām. Jau vēstīts, ka PV par uzvarētāju 25 jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas iepirkumā atzina Šveices ražotāju Stadler Bussnang AG.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Barselonas auto izstāde - iespaidīgāka nekā cerēts

Aldis Zelmenis, speciāli Db no Barselonas, 19.05.2011

Deviņas nedēļas pēc sensacionāli veiksmīgās Hyundai i40 universāla iznāciena Ženēvas autoizstādē ar tik pat iespaidīgiem panākumiem Barselonas izstādē startēja jaunais i40 sedans, kurš lielākajai daļai Eiropas valstu ir maznozīmīgs notikums, taču, piemēram, Spānijai vai Baltijai, tostarp Latvijai šis modelis ir ļoti svarīgs jaunums. Piebildīsim, ka i40 universālu Latvijā jau ieraudzīsim ši gada jūlijā, bet jauno i40 sedanu vajadzēs gaidīt līdz novembrim. Pagaidām jauno korejiešu cenas vēl nav zināmams.

Foto: A. Zelmenis, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Barselonas izstāde noteikti nav pieskaitāma pie pasaules populārākajiem autošoviem, taču tā ir lieliska vieta, lai izrādītu jaunumus, kurus iespējams Parīzē, Ženēvā vai Frankfurtē lielākā daļa nemaz nepamanītu.

Pēc šāda principa rīkojās korejiešu ražotājs Hyundai, kurš uz Katalonijas galvaspilsētu bija atvedis jauno Hyundai i40 sedanu, un svinēja šeit pasaules pirmizrādi. Jāatzīst, ka korejieši bija izvilkuši laimīgo lozi, jo līdz ar Hyundai i40 sedana pirmizrādi, pirmo reizi Eiropā galdā tika celts jaunais Hyundai Elantra modelis, kā arī publiski tika prezentēts Hyundai zīmola jaunais sauklis - New Thinking. New Possibilities. ( Jauna domāšana. Jaunas iespējas). Jāatzīst, ka šie vārdi ļoti precīzi raksturo jaunos modeļus, apliecinot kareivīgos Hyundai plānus iekarot Eiropas pircēju labvēlību. Bez tam, Spānija ir viens no stratēģiski svarīgākajiem Hyundai noieta tirgiem Eiropā, kur paralēli universāliem augstā ciņā ir arī sedana virsbūves auto.

Komentāri

Pievienot komentāru